Riippuvuuksista - Vertaistukea, ajatuksia..

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Aukikco
OD

Re: Riippuvuuksista - Vertaistukea, ajatuksia..

Post by Aukikco »

Siva wrote:Ainoa mikä vaikuttaa heikolta on usko.
Musta usko tuntuu jotenkin usein aika turhalta. Diggaan enemmän luottamuksesta.
Näinhän se on, mutta eikö se mene tietyssä vaiheessa vähän itsekusetuksen puolelle?
Jos teet siitä itsekusetusta. Ei tarvii. Musta on selvää että maailmassa on vitusti kärsimystä, ahdistusta, idioottimaisia ajatuksia ja kankeutta, mutta siitä huolimatta tunnen että maailma on upea paikka elää, ja opettelen jatkuvasti olemaan kiitollisempi jokaisesta kokemastani hetkestä. Tämä toimii magneetin lailla - mitä enemmän annan kauneudelle mahdollisuutta astua sisääni, sitä enemmän sitä on.

Elämä on potkinut matkan varrella kovaa päähän, ja se tuntuu vain lisäävän myönteistä tunnetta. Kaikki opettaa. Pelkkää voittoa.

Voimia katkolle. Pystyt.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Thoxium wrote:
Dexma: Mun mielestä sä oot kulkenut oikeaan suuntaan, deelit, vaikka kuositteluun niitäkin on mahdollista käyttää, opettavat kuitenkin varmasti enemmän kuin mitkään muut päihteet. Musta tuntuu että sä oot jo alkanut sisäistämään sen kaiken kunnolla ja nauttimaan elämästä sinänä mitä se on. Oppimisen tie jatkuu koko elämän, kuljet oikeeseen suuntaan. 8)
Oon viime aikoina ruvennut kelaan, että toisaalta deelit on myös huumeita, ainut juttu tässä mun deeleilyssä on se, että tämä ei tunnu tekevän negatiivisia vaikutuksia mun elämään samallalailla kuin opiaatit, alkoholi, bentsot sekakäyttö tai jopa kannabis teki aikoinaan. Tällä hetkellä kumminkin pystyn töissä käymään ja pystyn edes välillä olemaan selvinpäin. Sinällään päräytyksissä ja vaarallisilla sfääreillä pelleillään aina...

Yksi juttu mitä oon kelannut, on että mää voin ajatella olevani päihderiippuvainen. Tää pitää mua enemmän erossa niistä päihteistä jotka tuo mulle ongelmia, mutta kyllä nykyään tuntuu enemmän mahdolliselta absolutismi kuin täysipäivänen sekoilu ja riippuvuus...

Ongelmia mitä deeli"nisteys" on tehnyt on ollut positiivisen tuntuisi vaikutuksia psyykkeeseen, hyvän olon lisääntymiseen, kehonsa arvostamiseen, uusien inspiraatioiden löytämiseen ja innostumiseen elämisessä... Että sillai... Tietenkin tälläinen hörhöily tekee monista ihmisistä "happo jeesuksia"... onks se nyt paha?
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Riippuvuuden myöntämisestä ei tosiaan tuntuis itsessään olevan mitään haittaa. Jos siis joku haluaa määritellä esim mut riippuvaiseksi deeleistä koska olen käyttänyt deelejä ja luulisin tekeväni niin myös tulevaisuudessa, niin määritelköön. Voi olla että seuraava trippini tapahtuu ensi joulukuussa tai vuonna 2054 tai tänä iltana, mutta joka tapauksessa, mikäli riippuvuuden määritelmä on se että diggaa jostain asiasta eikä näe syytä lopettaa sitä (tai kokee jatkamiseen rohkaisevat syyt merkittävämmiksi kuin lopettamiseen rohkaisevat syyt), niin määritelköön ihan vapaasti miten haluaa.

Ongelma ei tuntuisi olevan riippuvuus itsessään. Psykedeelien lisäksi mut voi, jos haluaa, määritellä riippuvaiseksi monista muistakin asioista joita ilmankin voisin kyllä tarpeen tullen elää: Netistä, cd-kokoelmastani, mausteista, hupiseksistä, uimisesta, kirjoista... Niillä kaikilla on monia erilaisia vaikutuksia, joista pyrin olemaan tietoinen jotta käyttäisin niitä eivätkä ne minua.

Riippuvuuden kieltäminen voi estää näkemästä todellisia ongelmia joita riippuvuus lisää. Riippuvuuksia pohdittaessa tuntuu siis aika tärkeältä tuumaskella sitä, millaisia vaikutuksia riippuvuudella on hyvinvointiin, niin psyykkiseen, sielulliseen kuin fyysiseenkin.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Mää olen riippuvainen psykedeliaan

Siihen kuuluu kaikki mitä elämässä on...
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

En jaksa enää.

Oon niin lähellä luovuttamista.
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Siva wrote:En jaksa enää.

Oon niin lähellä luovuttamista.
Kysy iteltäs, onko se kaikki kamppailu luovuttamisen arvoista..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..