Unikkoa
-
veke
- Psykonautti
-
nimimerkki
- Psykonautti
Siis elintarvikkeeksi myytävät vai kasvatettaviksi tarkoitetut? Lajikkeesta riippuen siemenet voivat olla sinisiä tai vaaleanruskeita. Minulla Hen&chickens- ja Giant-lajikkeiden siemenet ovat sinisiä ja Danish Flag -, Dannebrog-lajikkeiden ja pioniunikon(lajikkeesta ei tietoa)siemenet ovat vaaleita tai vaaleanruskeita. Ehkä muunkin värisiä on olemassa, yhdet omistamani siemenet, joiden lajikkeesta ei ole mitään tietoa ovat hyvin tummansinisiä.veke wrote:itse olen ainakin huomannut sellaisen jutune ttä kaupoissa myytävät siemenet on aina ollut sinimustia mutta viimmeksi kun ostin kotia niin ne sisälsivät ruskeita siemeniä..eli ilmeisesti oopiumlateksia päällä...kaupan seedit on usein pestyjä
Tuskinpa siemenien pinnalla olevaa oopiumia havaitsee silmämääräisesti.
-
nimimerkki
- Psykonautti
Ei toiminut Santa Maria -merkkiset siemenet, 600 g:n purkissa. Käytin jäljelle jääneet 400-500 g ja haihdutin nesteen nougatolomuotoon. Sitä tulikin noin grammanpainoisen pl-nipin kokoinen möhkäle. Tästä koitin höyrystää neljäsosan ja tänään söin loput, enkä mitään plasebosta eroavaa vaikutusta huomaa.nimimerkki wrote:Testaus hankkimieni siementen(~ ½ kg vielä jäljellä) kanssa on vielä kesken. Ei paha hinta jos saisi jonkinlaiset notkut n. viidellä eurolla. Laitan raporttia sitten, kun saan homman hoidetuksi.
Edit: Toimi se sittenkin, mutta hyvin huonosti. Lievää rentoutumista ja mielialan kohoamista en olisi muuten plasebosta erottanut, mutta loppuillasta iho alkoi herkistymään ja ei nyt kutisemaan, silitteleminen tuntui hyvältä, tuttuun tapaan. Ja ummetti.
Ei rahoille oikein vastinetta saa.
-
Harold
- Kameleontti
Re: Unikkoa
kuinkas nyt parhaiten(nopeimmiten) saisi kodat kuivatettua ? meinaan löytyi tuolta metsästä kiva pelto ihania unikkoja ja kylhän sieltä se 10 kotaa piti mennä napsimaan irti varsista 
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
-
mauseri
- LD50
Kuulin jostain että kuivattujen unikoiden siemenet lähtevät itämään,en ole tosin kokeillut,vaikka kohta on muovikassa täynnä siemeniä..on siis tullut hieman hörpittyä..miustakaa että myös varsista saa rauhoittavan olon.Menenkn tästä kattilalle ottamaan päivän toisen kupillisenAnonymous wrote:Perhana kun ei tuolta exotic gardenista onnistu toi tilaaminen...
tietääkö kukaan jotain muuta hyvää (halpaa) paikkaa mistä voisin tilata papaver somniferumin siemeniä?
kiitos
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
mauseri
- LD50
Re:
Itse tuossa "taas" keittelin ja osa siemenistä oli ruskeita ja osa hieman tuhkan värisiä..kaikki oli samasta puskasta.veke wrote:itse olen ainakin huomannut sellaisen jutune ttä kaupoissa myytävät siemenet on aina ollut sinimustia mutta viimmeksi kun ostin kotia niin ne sisälsivät ruskeita siemeniä..eli ilmeisesti oopiumlateksia päällä...kaupan seedit on usein pestyjä
-
frapathea
Eikös noilla mene vähän aikaa että se oopium kerääntyy sinne. 2-3 viikkoa kai. Ei sais heti mennä napsimaan kukinnon jälkeen tjsp ja nyt on vasta kukinto-aika, näin olen huomannut...Harold wrote:kuinkas nyt parhaiten(nopeimmiten) saisi kodat kuivatettua ? meinaan löytyi tuolta metsästä kiva pelto ihania unikkoja ja kylhän sieltä se 10 kotaa piti mennä napsimaan irti varsista
Olen muuten ilmeisesti saanut jalostettua jonkun mini-unikko-lajikkeen, jonka kodat ovat korkeintaan 1cm halkaisijaltaan... Pieniä ovat. Onko niistä mitään iloa?
-
Jeshu
- OD
Kannattaa pistää muutamaan osaan ne kodat. Hitto kun maistuisi unikkotee vaikka jonain mukavana aurinkoisena päivänä, viime syksynä viimeksi juonut...Harold wrote:kuinkas nyt parhaiten(nopeimmiten) saisi kodat kuivatettua ? meinaan löytyi tuolta metsästä kiva pelto ihania unikkoja ja kylhän sieltä se 10 kotaa piti mennä napsimaan irti varsista
Last edited by Jeshu on Tue 26 Jun 2007, 18:44, edited 1 time in total.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
Jeshu
- OD
Jos se kuitenkin on ihan Papaver Somniferum vielä niin toimii varmasti. Itsekin käyttänyt joskus jotain alle sentinkin kotia.frapathea wrote:Olen muuten ilmeisesti saanut jalostettua jonkun mini-unikko-lajikkeen, jonka kodat ovat korkeintaan 1cm halkaisijaltaan... Pieniä ovat. Onko niistä mitään iloa?
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Juuri mitään unikon kasvatuksesta tietämättä voisin kuvitella, että pienet kodat voisivat olla kaappikasvatuksessa oikein hyviä lypsettäviksi.frapathea wrote:Eikös noilla mene vähän aikaa että se oopium kerääntyy sinne. 2-3 viikkoa kai. Ei sais heti mennä napsimaan kukinnon jälkeen tjsp ja nyt on vasta kukinto-aika, näin olen huomannut...Harold wrote:kuinkas nyt parhaiten(nopeimmiten) saisi kodat kuivatettua ? meinaan löytyi tuolta metsästä kiva pelto ihania unikkoja ja kylhän sieltä se 10 kotaa piti mennä napsimaan irti varsista
Olen muuten ilmeisesti saanut jalostettua jonkun mini-unikko-lajikkeen, jonka kodat ovat korkeintaan 1cm halkaisijaltaan... Pieniä ovat. Onko niistä mitään iloa?
AD_HD @ synirc
-
Demilanceata
- Tuppisuu
-
immuzu
ite löysin parikymmentä kasvia ja kävin vähän lainailemassa kotia. Nää on tällasia golfpallon kokosia, mutta ei futaa oikeen kunnolla. tai sis kokoon nähden olettaisin, että ois paremmin toiminu. Mistähän moinen voi johtua :O
Tein siis teetä neljästä noin golfpallon kokoisesta kodasta ja samat olot ku ois syöny 3-4 kodea
Tein siis teetä neljästä noin golfpallon kokoisesta kodasta ja samat olot ku ois syöny 3-4 kodea
-
Jeshu
- OD
Ei neljä golfpallon kokoista välttämättä toimi. Noiden annostelu saattaa olla melkoista arpapeliä, pitoisuudet vaihtelee nääs. Hissuksiin annosta ylemmäs.immuzu wrote:ite löysin parikymmentä kasvia ja kävin vähän lainailemassa kotia. Nää on tällasia golfpallon kokosia, mutta ei futaa oikeen kunnolla. tai sis kokoon nähden olettaisin, että ois paremmin toiminu. Mistähän moinen voi johtua :O
-
Jeshu
- OD
En ymmärrä mitä nuo ruskeat "kodista" rönsyävät ovat. Oopiumunikko kyseessä ei ole ja uskaltaisin melkein väittää ettei mikään muukaan unikko.
-
Demilanceata
- Tuppisuu
Jooh eiväthän ne unikkoa olleet, kukkapenkin toiselta puolelta kuitenkin äkkäsin idänunikkoa (papaver orientale).

Onkohan kukaan onnistuneesti käyttänyt ko. kasvia viihdetarkoituksessa? Onko edes mahdollista?

Onkohan kukaan onnistuneesti käyttänyt ko. kasvia viihdetarkoituksessa? Onko edes mahdollista?
-
frapathea
Immuzu, saattaa kans olla että oopium ei ollut ehtinyt vielä kerääntyä kunnolla siemenkotiin. Kannattaa odottaa että ne muuttuu tummemmiksi... Kun eihän se oopium siellä heti terälehtien tiputtua pitäs olla?
-
frapathea
Apua! Noi jutut tosta kodan päältä on noussu sillai ylös kahdessa kodassa mulla. Onko ne liian myöhäistä käyttää?
Kuin paljon kannattais kokeilla pieniä kotia, en haluis kuolla mihkään övereihin.
Kuin paljon kannattais kokeilla pieniä kotia, en haluis kuolla mihkään övereihin.
-
Knigu
- Psykonautti
Hmm, tuossa yksi aamu löysin unikkoja, mutta taitavat olla papaver orientale. Tosin imho tuo on liiaksikin somniferumin näköinen. :?
Mitkä lienevät tärkeimmät eroavat tekijät ulkonäössä?
Olin jo niin varma näiden somniferum-luonteesta kun vertailin kuviin.
Vihriä pallomainen kota, varsi karvainen tahi piikikäs, ulos tuli valkoista nestettä, joka on nyt mustunut. Muttamutta, varsinkin kodan muoto sopii paremmin orientalelle.
Enpä silti 100% varma ole.
Mitkä lienevät tärkeimmät eroavat tekijät ulkonäössä?
Olin jo niin varma näiden somniferum-luonteesta kun vertailin kuviin.
Vihriä pallomainen kota, varsi karvainen tahi piikikäs, ulos tuli valkoista nestettä, joka on nyt mustunut. Muttamutta, varsinkin kodan muoto sopii paremmin orientalelle.
Enpä silti 100% varma ole.
-
frapathea
Oliskohan nuo lehdet... Somniferumin näyttää olevan ainakin paljon silemmät tjs 
Itse otin nyt noista kuivuneista edes siemenet talteen. Hyviä siemeniä.
Itse otin nyt noista kuivuneista edes siemenet talteen. Hyviä siemeniä.
-
Knigu
- Psykonautti
No nyt löytyi somnifeerumia.
Samasta kukkaispenkistä kuin nuo hämääväiset toverinsa. Onpa tuo kota loppujen lopuksi melkolailla erimuotoinen ja nämä ovat jonkun verta pikkusempia kuin nuo toiset, orientalet, se ei kuitenkaan sinällään kerro mitään.
Lehdet juu olivat näillä sileämmät, kitos.
Lehdet juu olivat näillä sileämmät, kitos.
-
Ensiö
- Lepakko
Löytyykö unikkoa helposti ihan luonnosta tai pihoilta? Kun taitaa olla vähän liian myöhäistä alkaa itse kasvattelemaan..
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
Jeshu
- OD
Ei ole.Demilanceata wrote:Onkohan kukaan onnistuneesti käyttänyt ko. kasvia viihdetarkoituksessa? Onko edes mahdollista?
-
Jeshu
- OD
Tähän lisään sen verran, että saattaa olla että tarvitaan paljonkin kotia. Olen juonut tässä nyt tämän illan ja yön aikana noin 55 kodan (hatusta heittäen kotien leveys oli keskimäärin 3 cm.) jättiläisteen eikä edes toimi mitenkään liikaa, vaan liian vähän. Perus oppari-olo, mutta miedohko. Eikä tämä luonnollisesti ole mikään annos suositus nyt.jesuiitta wrote:Ei neljä golfpallon kokoista välttämättä toimi. Noiden annostelu saattaa olla melkoista arpapeliä, pitoisuudet vaihtelee nääs. Hissuksiin annosta ylemmäs.immuzu wrote:ite löysin parikymmentä kasvia ja kävin vähän lainailemassa kotia. Nää on tällasia golfpallon kokosia, mutta ei futaa oikeen kunnolla. tai sis kokoon nähden olettaisin, että ois paremmin toiminu. Mistähän moinen voi johtua :O
-
skirtfeber
- Apteekki
jesuiitta wrote:Eikä tämä luonnollisesti ole mikään annos suositus nyt.
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
Jeshu
- OD
Heh, niinpä...
-
mauseri
- LD50
Kaverin kanssa mietittiin että soveltuukohan painekattila unikkoteen tekoon..?
-
mauseri
- LD50
heh..on tietysti..kunhan mietittiin asiaaKalastaja wrote:Kai sinulla tavallinen kattila on, jos kerran on paineistettukin?
-
mauseri
- LD50
Ilmeisesti vaihtelee paljonkin siis luonnosta löydetyt ja kukkakaupoista ostetut.Itsellä on kauppojen tuotteista erittäin monen vuoden kokemus eikä niissä kovin suurta vaihtelua ole ollut.Keittelin perjantaina suunnilleen saman kokoisista ja 11 riitti kaksi päivää,eka päivänä juojia oli kaksi..jesuiitta wrote:Tähän lisään sen verran, että saattaa olla että tarvitaan paljonkin kotia. Olen juonut tässä nyt tämän illan ja yön aikana noin 55 kodan (hatusta heittäen kotien leveys oli keskimäärin 3 cm.) jättiläisteen eikä edes toimi mitenkään liikaa, vaan liian vähän. Perus oppari-olo, mutta miedohko. Eikä tämä luonnollisesti ole mikään annos suositus nyt.jesuiitta wrote:Ei neljä golfpallon kokoista välttämättä toimi. Noiden annostelu saattaa olla melkoista arpapeliä, pitoisuudet vaihtelee nääs. Hissuksiin annosta ylemmäs.immuzu wrote:ite löysin parikymmentä kasvia ja kävin vähän lainailemassa kotia. Nää on tällasia golfpallon kokosia, mutta ei futaa oikeen kunnolla. tai sis kokoon nähden olettaisin, että ois paremmin toiminu. Mistähän moinen voi johtua :O
-
mauseri
- LD50
kävin kukkakaupassa ja löysin 18 jättiläistä,mutta ne olivat vihreitä/kosteita..kokemusta kun ei ole kuin kuivista ja malttamaton olen niin laitoin 5kpl kattilaan(ehkä virhe,mut ei kallis..)loput laitoin riippumaan verhotankoon.kuinka nopeasti ne kuivuvat?paras/nopein tapa kuivattaa?toivoisin nopeaa vastausta kun huomenna saan pilveä ja unikko/thc oloa en ole kokenut kahteen vuoteen
edit:ei ollut mikään virhe toimivat ihan yhtä hyvin kuin kuivat
edit:ei ollut mikään virhe toimivat ihan yhtä hyvin kuin kuivat
Last edited by mauseri on Thu 02 Aug 2007, 06:39, edited 1 time in total.