Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Hekkis
Psykonautti

Re: Missä menee nistin ja viihdekäyttäjän raja?

Post by Hekkis »

xxx-men wrote:
spor wrote:Omasta mielestä addictin ja viihdekäyttäjän erottaa.

Viihdekäyttäjä.

-Käyttää päihteitä satunnaisesti. (kannabista tähä kastiin ei tarvitse laskea)
-Ei pelkästään hae että pää on sekaisin.
-Tuntee hallitsevansa päihdettä eikä päihde käyttäjää.
-Ei aseta päihteitä ystävien,perheen,(työn,koulutuksen)tai muun sosiaalisen elämän eteen.

Vain oma mielipide ^^
Miksei sun mielestä kannabista lueta tohon kastiin?
Koska käyttää ite ei-satunnaisesti? :D Joo mut kyl mun mielest hatsi voi esim. täyttää noi kolme muutaki kohtaa tos. Tunnen kyl niit budirottia jonku verran.

Työ ja koulutus nyt kiinnosta vittuakaan vaik oon ollu joku 2kk selvä. Mitä nyt kittausta uv:nä ja jouluna. Muutenkaan ei kyl tunnu tää selvinpäin olo kyl parantavan oloo niinku luulin. Odotinkoha liikoja?
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

xxx-men wrote:

Viihdekäyttäjä.

-Ei aseta päihteitä ystävien,perheen,(työn,koulutuksen)tai muun sosiaalisen elämän eteen.

Vain oma mielipide ^^
Jospa hän on näitä miehiä, joiden mielestä kannabis ei ole huume tai edes päihde... :mrgreen:
Uskomattoman paljon sellaisiakin henkilöitä kyllä riittää.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Kottonmouth wrote:Jospa hän on näitä miehiä, joiden mielestä kannabis ei ole huume tai edes päihde... :mrgreen:
nosiis kamoOoon.. Peruselintarvike Image
En väitä etteikö se päihde olisi..
ja etteikö sitäkin voisi käyttää kohtuuttomasti.

huumausaineeksihan se luokitellaan joo.. mut fukit.
Kriminaalejahan meistä itse kukin.. ja kukin tyylillään.

Siltiki.. .

Image
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

No joo peruselintarvike. Not! Jengi haluu itselleen uskotella vaan noin. Huume ja laiton se on muidenkin huumeiden rinnalla. Toki se on "terveellisemmästä" päästä mut kuitenki.
spor
Karvakuono

Post by spor »

Kottonmouth wrote:
xxx-men wrote:

Viihdekäyttäjä.

Vain oma mielipide ^^
Jospa hän on näitä miehiä, joiden mielestä kannabis ei ole huume tai edes päihde... :mrgreen:
Kyllähän se päihde on siinä missä muutkin, mutta yleisesti otan sen samalla tavalla kuin alkoholin ja tupakankin. En näe sitä yhtään sen vakavempana päihteenä. Ja tämä oli vain oma mielipide, saman verran tuhoon itseäni pistän sit sen röökin tai jointin palamaan.
Life without music is a mistake.
tRip
Moderator

Post by tRip »

xxx-men wrote:No joo peruselintarvike. Not! Jengi haluu itselleen uskotella vaan noin.
Uskotella itselleen..? mitä?
Kyllä mä nyt piruvie tiedän että kannabis on PÄIHDE.
ja kyllä mä nyt piruvie tiedän että ganja on mun pahin riippuvuus. mut ainoo riippuvuus jota en jaksa enää stressaa, enkä ottaa niin vakavasti.

Siltiki..

Otatko yhtä tosissas 420 läpän..? ihan b t w..

Mitäpä siinä on uskottelemista itelleen kun tietää realiteetit, ja joko elää niiden realiteettien kanssa iloisesti ja onnellisesti elämänsä loppuun asti, tai sit asiasta voi tehdä itselleen ongelman.

Vittumaisimpia on ihmiset, jotka hurmioissaan paasaavat että kyllä se kannabiskin on hUUme.

Sen taisin oppia jo ala-asteella.. .
Keep it unreal.

xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Mun peruselintarvike on vuosia ollu subu ja se varmaan tulee se olemaan läpi elämän tavalla tai toisella. Niin en mä jaksa stressaa toisten päivittäisistä doupin vedoista paasata. Se vaan pistää hymyilyttämään kun jotkut ihmiset kritisoi kovasti esim. miks pitää päivittäin vetää tiettyä ainetta ja itse blaadaa joka päivä.

Meikä on aika monellakin kriteerillä "nisti" mut oon sinut sen kanssa. Yhteiskunta luokittelee mut alempiarvoseks ihmiseks vaikka käyn duunissa ja maksan veroni ja sakkoni :P

Se vaan mietityttää miks hatsi ois "hyväksyttävämpi" huume jota "saa" vetää päivittäin kun muita hUUmeita ei.

Jokainenhan tekee omat luokittelunsa henkilökohtaisesti mut meikän samaan kastiin mahtuu hatsin päivittäispolttelija kuin subutexin päivittäiskäyttäjä.

Piis and out..
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Ei se "nisteys" ole kiinni mitä ainetta vetää tai miten sitä vetää. Kyllä sitä voi olla nisti niinkin jos on riippuvainen kannabiksesta tai vaikka kaljasta. xxx sen tosi hyvin jo tiivistikin. Ei se ole kiinni siitä MITÄ vetää. Tiedän muutaman tyypin jotka pitää nisteyden rajana sitä, lyökö aineen hihaan vai ei. Eli tuolla logiikalla : On ok käyttää päivittäin vuosien ajan piriä, kun sen vetää nokkaan. Mutta jos vetää hihaan niin sitten onkin jo nisti. Vittu mitä paskaa! :up:

Tottakai se heroiini on epäterveellisempää kuin ganja, mutta ihan samalla ganjaan addiktoitunut ihminen on nisti.
Ihmiset yrittää vaan perustella itselleen ja muille asioita niin typerin tekosyin välillä, että ei oikein tiedä itkeäkkö vai nauraa. "Mä vedän tätä kaljaa katos (mäyrän päivässä), en mä noihin vahvoihin viinoihin koske. Tälleen tää on ihan ok, enhän my nyt mikään alkkis oo!"
Vittumaisimpia on ihmiset, jotka hurmioissaan paasaavat että kyllä se kannabiskin on hUUme.
Ei tässä mitään olla paasaamassa. Kannabis on huume siinä missä tupakka ja alkoholikin.
tRip
Moderator

Post by tRip »

xxx-men wrote:Se vaan mietityttää miks hatsi ois "hyväksyttävämpi" huume jota "saa" vetää päivittäin kun muita hUUmeita ei.

Jokainenhan tekee omat luokittelunsa henkilökohtaisesti mut meikän samaan kastiin mahtuu hatsin päivittäispolttelija kuin subutexin päivittäiskäyttäjä.

Piis and out..
Khyll..
Samaa possee ollaan
Peace.

Mun mielestä drugsi ku drugsi.. sitä voi kattoo itteään nistinä halveksuen, tai sit sitä voi myös tsiigaa sillai vaik mitenvaan =)

"Maailma on omannäköisesi" -joku nero varmaan joskus sano.

Mä katon ihmist ihmisenä, tasavertaisena olentona.
Silmist sen vaa joteki näkee... .. .

Ehkä se kun on joutunu hyväksyyn itessään niin paljon erilaisii piirteitä, ni tavallaan hyväksyy myös muissa sen.
Keep it unreal.

wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Mua henkilökohtaisesti vähän ärsyttää tää "hatsi ei oo huume"-asenne. Itse olen sillä linjalla et kofeiinikin on huume käytännössä (vaikka lain mukaan se liekin "päihde" eikä "huume" virallisesti) eli kaikki jotka juo päivittäin kahvia on about yhtä nistejä ku ne jotka vetää päivittäin subua.

Ai mitä, että näinkö ei yleensä ajatella?

Eipä ajatella juu. Voitaisi kyllä ajatella.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
niksu
Psykonautti

Post by niksu »

Big up tRip! :up:

meitsi on kai just ylittänyt rajan. piikkihimot ollu sen 3 kk. fiksaillu alle vuoden. käyttänyt huumeita n. 18v. ikää 35, kivat prosentit. mut hallittua hiisailua ja hippeilyä noin niin kuin yleisemmilläkin leveleillä, ni aika kauan. kyl mä sanon itteleni, että asiat oli hyvin, kun kammosin kemikaaleja ja polttelin vaan, vaikakkin 27/4. pisin katkeamaton putki oli 2 v. (ennen armeijaa, pieni kulttuuri shokki) heh. siis joka pvä ja olin kumminkin duunissa, vaativassakin. se onnistuu, kun pysyy vaan luonnon tuotteissa ja viikolla "pelkkää" hatsii. no olihan se aika "kaavamaista", eikä paljoo tyttökavereita mahtunut/saanut kuvioihin, mut eipä niitä osannu kaivatakaan, mitä nyt hellyyttä. sitä kaipaa aina, mut aika hyvin se thc korvaa asian. se oli the ultimate säätämistä. 800 mk:lla 10 g lätkää. sit poisti 8 g pitkin kaupunkii (sillon oli autot ja ekat kännykät, niin homma pelas, kuin rasvattu. jengikin oli vielä sillein hippiasenteelle liikenteessä. ei mitään odotutttamisia tai välistä vetoja, jatkeita, yms. mitä ny säätövaivat ja kulmapalat, mut kylhän sitä polteltiin ihan sosiaalisistakin syistä, ainakin joskus. hyvä syy mennä kylään, kun on savuja. nice, vaikee kuvitella mun substanssin kohdalla samanlaista "huumekulttuuria". savuja ja hasaa. no eipä sitä paljoo muuta tullu vedettyä. nupputeetä, tai no siiraappia se oli, kun ei ollu internettejä neuvomassa tai muita tuttuja, ketkä käyttäis vastaavia. maha meni aika kovaksi, kun 2-3 puskaa oli muhinut tunnin, kiuhumisasteella. sitten mäskit sukkaan ja puristaamaan "siirappia". vajaa desi 2-3 pekkaan. ei voi osata, jos kukaan ei neuvo. sama sienien kanssa. n. 200 kpl:tta oli perus setti. tai sanotaan, että ei koskaan alle sataa. oli yllätys, kun huomasi, että vähemmälläkin pääsee taikamaahan. sata pellolla. sen jälkeen ei tarvinnut kuin mennä kyykkyyn, niin sai yli tuhat sientä 15 min. sit voikin mennä jo kehumaan lehmää. kuinka hieno eläin se on ja kiittämään maidosta. selvin päin en uskaltaisi mennä toisten laiduntavia lehmiä silitteleen. tai palkkä ajatuskin on jo niin absurdi. no ollaan ikävuosissa 18-22. jos mä jatkan elämäntarinaani joskus toisten. kiitos. niin ja rauhaa.

mut siis itse aiheeseen, niin kyl mä uskoisin, että elämäni olisi kovin erilainen, jos n. 15 v. sitten ei olis kemikaalit alkaneet maistumaan, vaan olis pysynyt oluessa, hatsissa ja psykedeeleissä. toi kemikaali on tietty laaja käsite, mut kaikki ny ymmärtää sen tässä yhteydessä. pamit, spiidi, subu, jne. mut ei se oo noin yksinkertaista. paljon olis jääny kokematta ja näkemättä, jos olis pysyny vaan budissa ja bissessä, luulisin. ja minkälainen olisin, jos olisin jumittanut ja hiisannu kämpillä 24/7 n. 20 v. olisin varmaan vieläkin neitsyt ja mutsi kävis välillä tiskaamassa.

;)
tRip
Moderator

Post by tRip »

niksu.. tost sun tekstistä huokuu just sitä asennetta :)
hyvin ilmaistuna.

Asenne ennenkaikkea;-
Keep it unreal.

Vltr
Lepakko

Post by Vltr »

Omasta mielestäni on mahdoton määritellä kuka on nisti ja kuka viihdekäyttäjä. Lähes kaikki mitä ihminen elämässään tekee perustuu tavalla tai toisella jonkinlaiseen ''huumeeseen''. Ei tarvi yliopisto tutkintoa tietääkseen että ihminen tarvitsee unta (tarkemmin ottaen syvää unta), ja syvässä unessa ihmisen aivoissa rupiaa DMT (<-- vahva psykedeeli) virtaamaan, josta taas unet syntyvät.

Masennus iskee kun ihmisellä on (mm.) serotoniinin puute, kun serotoniini pitoisuus on ylhäällä kokee ihminen olevansa tyytyväinen sekä onnellinen. Eli niinki tavoittelemisen arvoinen asia kun onnellisuus onkin sitte näemmä kemikaali (enemmän tai vähemmän huume siis).

Nykyään puhutaan että ihmisen pitäisi olla hyvässä kunnossa, ja moni sanoo nauttivansa urheilusta. Tosin urheiluhan on lähinnä kehonsa rääkkäystä (suoritukseen kuuluu monesti äärirajoille ponnistelu yms), joka omasta mielestäni kuullostaa melko masokistiselta ajatukselta. Mutta kaitpa se kaikki rääkki on kestämisen arvosta kun tulee se mukava adrenaliini syöksy ynnä muu jännä kihelmöinti kroppaan suorituksen jälkeen ja niin edespäin (minun tietääkseni adrenaliinikin luokitellaan jonkinlaiseksi huumeeksi).

Lisäksi sanotaan että rakkaus jota lähes kaikki enemmän tahi vähemmän havittelee on myös vissiin kemikaaliksi todettu (ja eikö huumeet yleensä ole kemikaaleja joista tulee tavalla tai toisella jännä/mukava olo?).

Mikä riippuvuuteen tulee nii ihminenhän on riippuvainen vaikka mistä (ruoka, juoma, uni, sosialisointi ynnä muu hellyys, ilma, vaihtelu, ynnä muut perustarpeet..). Näin loppuun lainaus (mahto olla timothy learyltä, korjatkaa mikäli vääriin muistin.)
''All experience is a drug experience, this is merelly because we are made of drugs.''
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Vltr wrote:... ja syvässä unessa ihmisen aivoissa rupiaa DMT (<-- vahva psykedeeli) virtaamaan, josta taas unet syntyvät.
Onko tästä nyt sitä varmaa tietoa, oon lähinnä vaan kuullu et tota epäillään.

Itse kyl erottaisin kemikaalit jotka on valmiiks ihmisessä, niistä jotka ihminen laittaa itseensä..
niksu
Psykonautti

Post by niksu »

Käpyrauhanen (kolmas silmä) erittää DMT:tä unissa. Mä olen kans lukenut tuosta jossain. Se selittäisi unien "outouden" ja todentuntuisuuden..
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Joo, mäkin oon lukenut sen jostain. Mut onko siitä iha pitäviä tutkimuksia/todisteita eikä se oo vaa jotain hippipropagandaa?
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

King Ink wrote:Joo, mäkin oon lukenut sen jostain. Mut onko siitä iha pitäviä tutkimuksia/todisteita eikä se oo vaa jotain hippipropagandaa?
Rick Strassman on esittänyt käpyrauhasen erittävän dimetyylitryptamiinia eli DMT:tä, joka on vahva hallusinogeeni.[4] Sisäsyntyistä DMT:tä on tutkittu 1960-luvulta asti. Keho pystyy tuottamaan kemikaalia monissa eri elimissä, Strassman vain olettaa käpyrauhasen olevan tärkeä DMT:n tuottaja muun muassa sijaintinsa takia. On muitakin nykytutkijoita, jotka ovat kiinnostuneita vähän selvitetystä aiheesta.[5] Sisäsyntyisenä DMT:n on arveltu vaikuttavan osallisena muun muassa unien näkemisessä sekä kuolemanrajakokemuksissa. Teoria ei ole kuitenkaan toistaiseksi saanut tieteellistä vahvistusta.[6]Strassmanin johtama tutkimussäätiö kehittää kuitenkin parhaillaan parempia metodeja sisäsyntyisen DMT:n mittaukselle kehosta ja aikoo soveltaa niitä koehenkilöihin erilaisissa luonnollisissa muuntuneissa tietoisuudentiloissa.

Lähde: Wikipedia
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Nistit vetää huumeita tosissaan, viihdekäyttäjä vetää viihteenä.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

~~~
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Hieno teksti. Postasin facebookiinkin.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
tRip
Moderator

Post by tRip »

mauseri wrote:Nistit vetää huumeita tosissaan, viihdekäyttäjä vetää viihteenä.
Mielestäni oivallisesti kiteytettynä.. :up:

Auckikon postaamasta linkistä:
btw, hyvin kirjotettu teksti, joskin mä väkisinki asetun vähintäänkin neutraalille kannalle.. ehkä siks koska iteki saatan olla nisti:>
"Sekoilua ja sekoitussuhteita, vitut voinnista, mua kiinnostaa se mistä tätä tavaraa saa lisää."
Okei, voihan se joidenkin kohdalla olla juurikin noin, ja varmasti joidenkin kohdalla onkin.

Must tuntuu et oon nähny ja kokenu, tuntenu ja aistinu paljon enemmän niitä tapauksii et nimenomaan sitä omaa 'vointia' pyritään jatkuvasti säätään ja ylläpitään et ois hyvä olla, mut joka lopulta johtaa vaan kierteeseen et kaikki meneeki vaan vitturalleen, ku ei koskaan tavota sitä sisäistä hyvinvointia. Mielenrauhaa.

Ei ne päihteet mun mielestä itsessään o mikään onni ja autuus, ne on vaan katalyytteja, joita itse kukin, ja kukin tyylillään käyttää oman olemisen tuskaansa peittämiseen, tai sit vaan viihteenä, mitenvaaan. Tyylei on monii, douppi on douppii, huumeet kuuluu siihen samaan kastiin.

Itse näen että kuitenkin suuri osa 'nisteistä' koittaa vaan jatkuvasti ylläpitää ja säätää kokeakseen just sitä sielunrauhaa tai jotai vastaavaa.
mut vitut.. Ainaki täs vuosien varrella oon todennu et mitä enemmän ajatusmaailma pyörii päihteissä ja oman olotilansa säätämisessä, sitä nistimmäks meininki menee.
Ku koittaa jatkuvasti ylläpitää ja säätää et ois HYVÄ OLLA, kuitenkaan koskaan saavuttamatta sitä hyvää oloa, koska koko elämä pyörii sen fukin psyykkisen itsesäätelyn ympärillä, ku vois vaan antaa ja olla.

Haluun antaan biisin puhua puolestaan, pirun hyvät lyriikat;
Pyhimys&Timo Pieni Huijaus - Kemikaalikyynel

"Ei kukaan meist o kliini"

Oman olonsa puoskareita itse kukin.
Auckiko wrote:Kuka vittu jaksaa kuunnella douppihehkutusta jossa päihteet on pelkkää hattaraa, sen enempää ku julistusta päihteiden silkkapelkästä haitallisuudestakaan?
Keep it unreal.

wRRa
Moderator

Post by wRRa »

tRip wrote:Must tuntuu et oon nähny ja kokenu, tuntenu ja aistinu paljon enemmän niitä tapauksii et nimenomaan sitä omaa 'vointia' pyritään jatkuvasti säätään ja ylläpitään et ois hyvä olla, mut joka lopulta johtaa vaan kierteeseen et kaikki meneeki vaan vitturalleen, ku ei koskaan tavota sitä sisäistä hyvinvointia. Mielenrauhaa.

-------

Ku koittaa jatkuvasti ylläpitää ja säätää et ois HYVÄ OLLA, kuitenkaan koskaan saavuttamatta sitä hyvää oloa, koska koko elämä pyörii sen fukin psyykkisen itsesäätelyn ympärillä, ku vois vaan antaa ja olla.
Tosi hyvä pointti trip. Näin se munkin mielestä yleensä menee, et just nimenomaa omaa henkistä pahoinvointia (joskus fyysistä) pyritään korjaamaan huumeilla.

Esimerkiks mun tuntemista subunisteistä kaikki on alunperin ollu masentuneita/ahdistuneita ja subu on alkuun ollu pelastus siihen... Kunnes siitä on tullu uus, vielä masennusta/ahdistustakin pahempi ongelma.
Rookienarc
Karvakuono

Post by Rookienarc »

wRRa wrote:Mut voidaan myös miettii et määritelläänkö nisti addiktion vai sen perusteella, kuseeko sillä kaikki asiat käytön takia.

Jos nisti määritellään addiktion perusteella, siinä tapauksessa myös xxx-men olisi nisti jokapäiväisellä subun käytöllään, vaikka kuinka hoitaisikin muut asiansa kunnolla (en ala haukkua, tämä on vain jossittelua). Toisaalta jos nisti määritellään sen perusteella vaikuttaako aineiden käyttö muuhun elämään, hän ei välttämättä olisi.

Sit on taas tää nisti ja narkkari-juttu... Ehkä nisti on joku joka on koukussa, narkkari joku jonka koko elämää huumeet hallitsee? Emmä tiiä miten se virallisesti menee.

Voiks olla henkisessä koukussa viihdekäyttöön?
Ite miellän nistin sellaseks huumeidenkäyttäjäks jolle ne huumeet on ongelma ja tekee rikoksia ja kusettaa ihmisiltä rahat sen takia et saa lisää ainetta. Narkkari taas on päihteeseen addiktoitunut ihminen. Myös normaalisiti töissä käyvä ja asiansa kunniallisesti hoitava voi olla narkkari eli narkomaani muttei välttämättä nisti. Itsellä sen verran korkea moraali, että ainakin tässä vaiheessa ei tulisi mieleenikään kusettaa kavereilta rahoja. Tosin uskoisin, että monen ihmisen mielen toiminta muuttuu aika paljon siinä vaiheessa kun on niin pahasti addiktoitunut, että rahat seuraavaan annokseen on pakko repiä jostain. Tämä nyt oli vastaus aika vanhaan postiin, enkä ole vielä koko lankaa lukenut, mutta tuppaan takertua aina asioihin.
I.C Hope. fuck it, it's just hallucination.
ferox
OD

Post by ferox »

Sun määritelmässäsi on ongelma:
Rookienarc wrote:Ite miellän nistin sellaseks huumeidenkäyttäjäks jolle ne huumeet on ongelma ja tekee rikoksia ...
Mikä on mielestäsi rikollista ja mikä ei ole? Suomen lain mukaanhan huumeiden käyttäminen on rikos, oletettavasti et toki seuraa tässä asiassa Suomen lakia. Entäpä vaikka veropetos? Rikos vai ei? Tai huumeiden salakuljetus, myynti tai valmistaminen?
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Ferox hei, lue koko virke.
Rookienarc wrote:Ite miellän nistin sellaseks huumeidenkäyttäjäks jolle ne huumeet on ongelma ja tekee rikoksia ja kusettaa ihmisiltä rahat sen takia et saa lisää ainetta.
Oletan et tällä tarkotetaan oman käytön rahoittamista rikollisella toiminnalla.
Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur »

Olen paljon viime aikoina pohtinut nisteyttä ja sitä, mikä tekee ihmisestä nistin. Eilen tein oivalluksen. Nisti pelkää vieroitusoireita, ja siksi kamaa on pakko saada aina lisää. Viihdekäyttäjä ei tule riippuvaiseksi välttämättä, ja jos tulee, niin hän kärsii sitten vieroitusoireet, kun on sen aika.
"Never thought that a street drug would be what we need."
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Musta tuntuu et nisti pelkää usein myös oloaan ihan noin ylipäätään ja pyrkii parantamaan sitä kiskomalla kuosia. Sit taas jos on muutenkin ihan hyvä olo missä ei oo mitään korjattavaa niin mikspä sit alkaskaan vetää mitää päivittäin?
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Ei ne vieroitusoireet, vaan se kun ne on ohitse...
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
sarq
Psykonautti

Post by sarq »

Kosmonautti wrote:Viihdekäyttäjä käyttää huumeita. Huumeet käyttää nistiä. .
Näinpä juuri.

Itse määrittelen nistin juuri sellaiseksi joka on huumeensa orja. Mäkin pidin pitkään budia "päivittäistavarana", eli et se ei oo niin kova huume, että itseäni nistinä pitäisin. Mut jossain vaiheessa huomasin että mun ajatukset pyöri pelkästään savun ympärillä(tajusin olevani riippuvainen, en nyt aivan samalla tavalla kuin mitä kovempiin huumeisiin koukahtanut, mutta nisti ku nisti ;> ).
Meni kauan myös siihen että tajusin mitä kaikkea päivittäinen hiisailu aiheuttaa, mm. olin masentunut, itsetunto oli aivan maahan lyöty, amotivoituminenkin vaivasi ynnä muuta mukavaa..Eli ratkaisu ongelmiin (aloin siis polttelemaan alunperin turruttaakseni itseni, jotta asiat jotka tuntuivat kaatuvan päälle, ei tuntuisi niin pahalta), muuttuikin itse ongelmaksi.

Nyt päässyt vihdoin "eroon" riippuvuudestani hatsiin melko hyvin ja huomannut sen kuinka salakavalasti se aiheutti muunmuassa aiemmin mainitut ongelmat. Tottakai se masentaa ja pistää itseluottamuksen pohjalukemiin, kun ei muuta tee kuin hiisaa ja sitten vaan jumittaa tekemättä mitään!
Joskus Tiimarin muovipussissa näin tekstin "Tärkeintä ei ole se mitä teet, vaan mitä tekeminen tekee sinulle" En itse vois paremmin sanoa asiaa :)

Muutoin pidän itseäni viihdekäyttäjänä, psykedeelejä tulee lähinnä nautiskeltua, joskus pari kolme kertaa kk, usein huomattavasti harvemmin, vaihtelee elämäntilanteen mukaan.
Bileissä tulee sitten nautittua joskus myös stimuja sekä naksuja/mdma:ta. Ja kotona joskus harvoin joitakin hitaita, lähinnä opiaatteja.

Välillä kuitenkin tulee fiilis, että oon ihan hirvee nisti (niinkuin nytkin mietin vkoloppua, kun valvoin melkeen 2 vrk pevekin voimalla ilman mitään "oikeaa syytä" :D). Mut toisaalta koen ton tunteen olevan aiheeton, koska mulla ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa ko. päihteen kanssa. Tiedostan hyvin riippuvuus alttiuteni ja siksipä pidänkin käytön satunnaisena etenkin helposti riippuvuutta aiheuttavien aineiden kohdalla (mulla vähän sellanen "kaikki tai ei mitään" asenne yleensäkin asioihin).
Pitää tiedostaa (ja joskus myös oppia) omat heikkoutensa ja rajansa :>

Eli nisteys imo vaikuttaa jokapäiväiseen elämään jollain tavalla kun taas viihdekäyttö ei vaadi jokapäiväistä kelailua siitä, että mistä ne huumeensa saisi, eikä ole maata kaatavaa se että jäikin nyt tänään kuosailu välistä vaikka sitä niin pitkään suunnittelikin. Ja nistahtamisessa usein ne päihteen aiheuttamat haitat menevät niiden positiivisten asioiden yli, mitä sillä voisi saada kohtuukäytössä.

Kavereiden jotka eivät huumeita käytä, asenteet on aika pitkälti juuri sellaisia, että jos polttaa hamppua niin se on sama ku vetäis piriä tai muuta vahvempaa huumetta :o
Rupes kerran naurattaa aivan huolella, kun frendi joka tietää että polttelen, ei voinut antaa mun ajaa niiden autoa, koska "sähän oot kuitenkin ihan pireis, nii ei voi" :D
Ja tälle henkilölle oon siis kertonut vain ja ainoastaan pilvestä. Itse en alkoholia pahemmin juo, jos juon niin sitten jonkin muun kuosin päälle tai pari saunakaljaa kotona, mutta tää kaverini vetää aina vkoloput alkoholia, sekoilee kännis kaikennäköstä ja sit tietty lomat vedetään joka päivä ainakin se pari lonkeroa. Mut en oo tuominnut sen alkoholin käyttöä, mut ko. henkilö kokee olevansa mua parempi ihminen, kun ei käytä huumeita ja kutsuu mua nistiks, vaikkei edes tiedä asioista (mm. huumeista) yhtään mitään.

Omasta mielestäni alkoholi on yksi pahimmista päihteistä, itse ainakin menen siitä niin sekaisin, että olen tullut tulokseen etten enää ryyppää. Mutta kun se on laillista, niin tottakai se sitten on hyväksyttävää tuolla örveltää kännin piikkiin, huomannut monesti antaneeni ihmisille anteeksi asioita mitä ei todellakaan annettaisi anteeksi (ainakaan niin helpolla) pelkästään sen takia että ne on ollut humalassa.. :doh:

On se muuten jännä miten huomaa yhteiskunnan ja valtaväestön ajattelutavan vaikutuksen myös omissa keloissaan ja teoissaan, vaikkei niihin samastuisi tai olisi edes yhtään samaa mieltä :D

Tulipas pitkä teksti ja sori jos täs nyt on jotain offtopikin poikasta, mut herätti paljon ajatuksia kyseinen ketju :) Ja suurimmilta osin kirjotin tän vielä pevekeis :mrgreen:
"People who don't think probably don't have brains; rather, they have grey fluff that's blown into their heads by mistake."
Mandown
Lepakko

Post by Mandown »

Mä asettasin nistin ja viihdekäyttäjän välii tälläsen ongelma/riskiryhmän.
Viihdekäyttäjä on mielestäni sellane joka käyttää max kerran viikossa, eikä ihan jok'ikinen viikonloppu.
Riskiryhmää sellasia joiden on sitte vähintää joka viikonloppu ja välillä vähän viikollakin saatava jotain hauskaa.
Nisteihin sit sellasia joilla on enemmän pitkällä ajanjaksolla(1v+) huuruista aikaa kuin selvää aikaa..
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."