Sienien kuivaaminen & säilöminen??

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Madi
Psykonautti

Re: Sienien kuivaaminen & säilöminen??

Post by Madi »

No siis esim. cubensikset ovat aika paljon paksumpia (varsi voi olla jopa 2-3cm paksu), että ehkä niistä kuuluu selkeämmin ja kuivaus on tehtävä muutenkin paremmin. Sillai raksahtaa poikki, ei taivu tai tunnu pehmeältä. Eipä minullakaan ole homehtinut. Mätäneminen taitaa olla se yleisempi. Tummenee ja pehmiää varsinkin ilmatiiviissä, jos kosteutta on jäänyt. Silokit on huomattavasti helpompi kuivata, mainitsemasi paperin päällä usein riittää varsinkin lyhytaikaiseen säilytykseen.
horna
Kameleontti

Post by horna »

Jos ei jaksa mitään vempaimia rakennella, eikä ole mahdollista käyttää kunnon kuivuria, niin tatit saa kuivaksi myös jääkaapin yläpuolisessa kaapissa. Sienet vaan halki ja sanomalehden päälle. Kaapin ovi hieman raolleen. Kuivuvat erittäin hyvin alle 3-4 päivässä, kunhan muistaa käännellä pari kertaa päivässä.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
Madi
Psykonautti

Post by Madi »

Yhden kakun sienet menee jopa litteän tv:n päälle taitavasti aseteltuna. :razz:
disease
Psykonautti

Post by disease »

mietin sitä ku mulla oli jääny tossa joku 2 grammaa cubensiksia, ja nää on jotain 2 - 3 kk sitten kuivattu ja ollu siitä asti semmosessa röökiaskin muovissa ja se semmoisessa pienessä muovirasiassa, minkä ilmatiiviydestä en ole niinkään varma. mahtaako toimia enää?
King Ink
LD50

Post by King Ink »

disease wrote:mietin sitä ku mulla oli jääny tossa joku 2 grammaa cubensiksia, ja nää on jotain 2 - 3 kk sitten kuivattu ja ollu siitä asti semmosessa röökiaskin muovissa ja se semmoisessa pienessä muovirasiassa, minkä ilmatiiviydestä en ole niinkään varma. mahtaako toimia enää?
Kyllä luulen että toimii edelleen. Ei parissa kuukaudessa tehojen pitäisi hävitä ainakaan merkittävästi.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

^^ :haha: Käyt katsos ostamassa pullon alkosta, ja kokeilet. Samalla siemailet huikkaa pullosta, niin ainakin känni on taattu. 8) Buustaa ainakin viski minusta hyvin sieniä. Mut kyllä nuiden pitäis kuivattuna aika hyvin säilyä.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Kauankohan kuivatut kärppärit säilyy lasipurkissa säilöttynä? Muistan lukeneeni, että noi vaan parantuu vanhetessaan.
snusmumrik
Psykonautti

Post by snusmumrik »

Asidyyli wrote:Kauankohan kuivatut kärppärit säilyy lasipurkissa säilöttynä? Muistan lukeneeni, että noi vaan parantuu vanhetessaan.
Näin olen itsekin lukenut, mutta söin pari päivää sitten 6 g kuivattuja kärppäreitä joita olin kerännyt syksyllä eivätkä ne sanoneet mitään. Ei mennyt edes maha sekaisin. Sienikuivurissa kuivatin ne ja olen säilyttänyt ne minigrip pussissa pimeässä huoneenlämmössä... Ja lisäksi poistin heltat kun poimin ne että vain lakki ja pieni kerros valkoista lihaa jäi jäljelle. Eli ne osat missä pitäisi olla eniten vaikuttavia aineita...
lappilainen

Post by lappilainen »

Eikö silokit olisi viisainta kuivattaa rutikuivaksi ja jauhaa hienoksi jauheeksi? Jauhe sitten mahdollisimman ilmatiiviisti muutaman kosteudenestopussin kanssa pimeään. Luulisi säilyvän. Siitä sitten punnitaan haluttu määrä ja eikun matkalle. :)

Kannattaa varmaan tehdä aina eri satsit eri astioihin, koska psilosybiinin määrä vaihtelee runsaasti jauheen eri kohdissa. Itse ajattelin laittaa jokaiseen pussiin 25 kuivattua sientä, jos niitä nyt edes satun löytämään...
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

lappilainen wrote:Kannattaa varmaan tehdä aina eri satsit eri astioihin, koska psilosybiinin määrä vaihtelee runsaasti jauheen eri kohdissa. Itse ajattelin laittaa jokaiseen pussiin 25 kuivattua sientä, jos niitä nyt edes satun löytämään...
No täh kuinniin, eiks jauheen pitäisi nimenomaan olla tasalaatuista verrattuna vaikka kokonaisiin sieniin?
lappilainen

Post by lappilainen »

SahkoinenVelho wrote:
lappilainen wrote:Kannattaa varmaan tehdä aina eri satsit eri astioihin, koska psilosybiinin määrä vaihtelee runsaasti jauheen eri kohdissa. Itse ajattelin laittaa jokaiseen pussiin 25 kuivattua sientä, jos niitä nyt edes satun löytämään...
No täh kuinniin, eiks jauheen pitäisi nimenomaan olla tasalaatuista verrattuna vaikka kokonaisiin sieniin?
No jos jo pelkästään kokonaisen sienen eri osissa psilosybiinipitoisuudet voivat vaihdella runsaasti, niin ihan maalaisjärjen mukaan jauheessa ne voivat vaihdella aivan yhtä paljon.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

lappilainen wrote:
SahkoinenVelho wrote:
No jos jo pelkästään kokonaisen sienen eri osissa psilosybiinipitoisuudet voivat vaihdella runsaasti, niin ihan maalaisjärjen mukaan jauheessa ne voivat vaihdella aivan yhtä paljon.
Lähdettä väitteelle, että sienen eri osissa on merkittävästi eroavat psilosybiini/muu tryptamiinianalogipitoisuudet?
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

lappilainen wrote:
SahkoinenVelho wrote:
Minun maalaisjärjen mukaan kun sieniä jauhaa, sienen eri osat sekoittuvat ja seoksesta tulee nimenomaan tasalaatuisempaa ja tasalaatuisempaa? En oikein ymmärrä logiikkaasi.
lappilainen

Post by lappilainen »

Voi, se olikin punakärpässieni jonka vaikuttavat ainesosat ovat pääasiallisesti lakissa. Minun mokani, olen pahoillani...
Huppurotta
Tuppisuu

Post by Huppurotta »

Olen menossa syksyllä mökille ja ajattelin että onnistuisiko kuivaaminen tällä tavalla?

Mulla on sielä puilla lämmitettävä sauna joten ajattelin kerätä kärppäreitä ja laittaa lakit sen tulipesän viereen n.10cm päähän. Haihtuuko vaikuttava aine siitä vai voiko se onnistua?

:/
:foil:
RandomiSarjan RappioNuori
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Ainakin Japanissa kärpässienet tavataan kuivata ihan nuotiolla. Itse olen kyllä kokenut, että kuivausprosessissa on hyvä asettaa sienet sellaiseen astiaan, missä solukosta irtoavat mehut tulevat talteen.

Iboteenihapon dekarboksyloituminen muskimoliksi muistaakseni on melko hiljaksiin tapahtuva prosessi, eikä kuivaaminen itsessään vielä riitä - sen on tarkoitus vain estää sienimateriaalin pilaantuminen.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
Huppurotta
Tuppisuu

Post by Huppurotta »

Selvä,kiitos tiedosta.
yritän hankki jonkun astian josta nesteet eivät mene hukkaan.
RandomiSarjan RappioNuori