Poste restante, noutoposti
-
Ensiö
- Lepakko
Poste restante, noutoposti
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
-
Miasma
- OD
Re: Poste restante, noutoposti
Kyllä toimii.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
-
Ensiö
- Lepakko
-
Miasma
- OD
Ei ole kokemusta, kun Suomen sisäisestä postista, mutta luulisin sen toimivan myös ulkomailta tilattaessa.
Hamppufoorumilla kanssa jotain juttua tästä aiheesta.
Hamppufoorumilla kanssa jotain juttua tästä aiheesta.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
-
Ensiö
- Lepakko
Ooooon ihan ekstaasissa. Mahdollisuudet aukeavat silmieni eteen
kohta lähtee tilaukset menemään jos homma tosiaan näin on. Onko kukaan tilaillut ulkomailta mitään tuota kautta?
-
Ensiö
- Lepakko
Njoo, tuolta hammpuforumilta sain vähän lisää tietoa.. Ilmeisesti paketteihin tarvii oikean nimen ja henkilöllisyystodistuksen, kirjeet voi hakea pelkällä nimimerkillä. Harmin paikka.
-
Usoda
- LD50
Käsittääkseni tuo suomeksi on postilaatikon vuokraus postista jolloin saat oman lokeron niistä lokerokaapeista joita on lähes joka postitoimistossa.
Ja kyllähän tuollakin tavalla voisi kiinni jäädä, kai ne kysyvät henkilöllisyystodistusta kun tuon laatikkopalvelun ostaa. :?
Ja kyllähän tuollakin tavalla voisi kiinni jäädä, kai ne kysyvät henkilöllisyystodistusta kun tuon laatikkopalvelun ostaa. :?
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
-
Touchet
- Moderator
Postilokero on eri asia kuin Poste Restante. Käytännössä näiden ero on siinä, että PL:t sijaitsevat omassa siivessään postirakennuksessa ja niihin asiakkaalla itsellään on maksettu avain, kun PR taasen noudetaan tiskiltä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Tähän liittyy kummallinen juttu. Nimittäin juuri kukaan ei tiedä tuosta mitään, eikä posti missään maininnut tuon palvelun toimivuudesta kun joskus asiaa tutkin. Ilmeisesti tuosta ei haluta puhua, mutta palvelu tarjotaan koska sitä pidetään maailmanlaajuisesti niin itsestäänselvänä käytäntönä, että joutuisivat varastamaan/hävittämään/polttamaan hirveän määrän paketteja ja tulisi sanomista.
AD_HD @ synirc
-
Touchet
- Moderator
Tunnen pari tyyppiä, joilla on Poste Restante. Tulee paketit perille. Toi on nimenomaan vaihtoehto, jota kodittomat NISTIT joutuvat käyttämään.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
-
jakoavain
Olen kerran kokeillut, mutta kyseessä oli ihan kotimaan sisällä menevä kirje. Tosiaankin paketteja ei ole mahdollista tällä tekniikalla lähetellä.
Suosittelen, helpottaa elämää.
Suosittelen, helpottaa elämää.
-
Ensiö
- Lepakko
Mutta mikä määritellään kirjeeksi ja mikä paketiksi? Ymmärtääkseni kaikki mikä mahtuu postilaatikkoon, on kirje. Myös ne paksut ruskeat kuoret mitkä sisältävät jotakin. Jos tilaan esimerkiksi salviaa sen pienen putelin, se kait lähetetään kirjekuoressa. Näin siis olettaisin, joku osaa varmaan kertoa?
Entäs toimiiko poste restante joka paikassa? Voinko esimerkiksi tilata poste restantella tänne pikkukylän huoltoasemalle joka toimii postina?
Entäs toimiiko poste restante joka paikassa? Voinko esimerkiksi tilata poste restantella tänne pikkukylän huoltoasemalle joka toimii postina?
-
spasm
- OD
Kysy onko niillä poste restante -palvelua? Eiköhän ne siellä tiedä paremmin kun kukaan täällä.Ensiö wrote:Voinko esimerkiksi tilata poste restantella tänne pikkukylän huoltoasemalle joka toimii postina?
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
-
Ensiö
- Lepakko
Hahaspasm wrote:Kysy onko niillä poste restante -palvelua? Eiköhän ne siellä tiedä paremmin kun kukaan täällä.Ensiö wrote:Voinko esimerkiksi tilata poste restantella tänne pikkukylän huoltoasemalle joka toimii postina?
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Lähetys varmaankin luokitellaan kirjeeksi ja paketiksi sen mukaan, onko se lähetetty kirjeenä vai pakettina. Postin sivuilta löytyy ehdot, jotka koskevat näitä palveluja, mm. kirjeen kokorajoitus. Ulkomailta tulevat lähetykset saattavat joskus ehkä joiltakin osin poiketa suomalaisen Itella Oyj:n posti-palvelujen käytännöistä.
Noutopostin käyttö ei minusta ole oikein millään tavalla mielekästä missään Hikiän asiamiespostissa, jossa muutenkin asioi. Eri asia jos on vain käymässä siellä Hikiällä ja/tai ei käytä palvelua anonymiteettitarkoituksessa. Tässä valonaremmassa tapauksessa suosittelisin kirjeen osoittamista jonkin läheisen hieman suuremman kaupungin oikeaan postiin. Eli postinumero mielellään oikein.
Noutopostin käyttö ei minusta ole oikein millään tavalla mielekästä missään Hikiän asiamiespostissa, jossa muutenkin asioi. Eri asia jos on vain käymässä siellä Hikiällä ja/tai ei käytä palvelua anonymiteettitarkoituksessa. Tässä valonaremmassa tapauksessa suosittelisin kirjeen osoittamista jonkin läheisen hieman suuremman kaupungin oikeaan postiin. Eli postinumero mielellään oikein.
AD_HD @ synirc
-
Ahab
En lukenut tota hamppufoorumin topicia vielä mutta mielessä heräsi kysymys katsotaanko tullissa hanakammin Poste Restante peketteja kuin niitä jotka on pokkana tilattu omaan osoitteeseen.
-
Walrus
- Psykonautti
Sinne pitää sit antaa omat tiedot ku avaa sen. Että kyllähän ne tunnistaa kuka on tilannu ja mitä...
-
d.j.pratt
- Karvakuono
Harvassa on ne liikkeet jotka lähettävät posterestante osoitteeseen.
-
Ensiö
- Lepakko
Tietääkö kukaan lähettääkö suomalaiset siemenkaupat poste restanteen?
- Edit: Ei kauppojen nimiä tällaisissa yhteyksissä. - Kalastaja
- Edit: Ei kauppojen nimiä tällaisissa yhteyksissä. - Kalastaja
-
Sade
- Tuppisuu
Jep, eipä löytynyt ainakaan pikaisella vilkaisulla Postin sivuilta infoa asiasta. En ole kiinnostunut asiasta siksi, että haluisin postilokeron tai Poste restante-osoitteen mitään tilaamista varten vaan olen muuttamassa ulkomaille ja pitäisi selvittää minne postit lähetetään ennen kuin saan kämpän ja osoitteen sieltä minne olen muuttamassa. No postistahan tuo sitten selviää.Delirium Tremens wrote:Tähän liittyy kummallinen juttu. Nimittäin juuri kukaan ei tiedä tuosta mitään, eikä posti missään maininnut tuon palvelun toimivuudesta kun joskus asiaa tutkin. Ilmeisesti tuosta ei haluta puhua, mutta palvelu tarjotaan koska sitä pidetään maailmanlaajuisesti niin itsestäänselvänä käytäntönä, että joutuisivat varastamaan/hävittämään/polttamaan hirveän määrän paketteja ja tulisi sanomista.
-
Happotatti
- Apteekki
Restante toimii niin, että kuoreen nimi, posterestante, paikkakunta ja postinumero. Nimi voi olla nimimerkki.
Esim. DukeNukeEm, poste restante, 90100 Oulu.
Sitte menee postiin ja kysyy, että onko tullut mitään DukeNukeEm:ille poste restantella, jos on niin ne vain antaa sen sieltä tiskin takaa hyllyköstä. Posti säilyttää poste restanteen tulleita kirjeitä 3 viikkoa.
hyvin tuli siemenet perille.
Esim. DukeNukeEm, poste restante, 90100 Oulu.
Sitte menee postiin ja kysyy, että onko tullut mitään DukeNukeEm:ille poste restantella, jos on niin ne vain antaa sen sieltä tiskin takaa hyllyköstä. Posti säilyttää poste restanteen tulleita kirjeitä 3 viikkoa.
hyvin tuli siemenet perille.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
-
frapathea
Mutta odotas... Toimiiko nimimerrkikäytäntö nyt pakettien kanssa vai ei?
-
skirtfeber
- Apteekki
kirjeissä ainakin toimii, miksei paketeissa ?
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
nasa
- Tuppisuu
Tuo pakettien lähetys kiinnostaisi myös minua... ?
Olen joskus tilannut poste restantella pieniä kirjeitä ja sellaisia vähän isompia kuplamuovi kirjeitä.
Nyt tilasin nettikaupasta tavaraa poste restante osoitteella senverran, että ei saatetaan luokitella paketiksi... tuleekohan perille? Vai pitäisikö laittaa kaupalle viestiä, että vaihtavat osoitteen, jos ei vielä ole ehtineet lähettää ?
Olen joskus tilannut poste restantella pieniä kirjeitä ja sellaisia vähän isompia kuplamuovi kirjeitä.
Nyt tilasin nettikaupasta tavaraa poste restante osoitteella senverran, että ei saatetaan luokitella paketiksi... tuleekohan perille? Vai pitäisikö laittaa kaupalle viestiä, että vaihtavat osoitteen, jos ei vielä ole ehtineet lähettää ?
-
nasa
- Tuppisuu
No enää ei ehdi perua, toivottavasti tulee paketti perille... :?
Parin päivän päästä käyn kyselemässä. Ulkomailta siis tulossa...
Edit: Perille tuli, joskin lähetys oli norm. maksikirje.
Parin päivän päästä käyn kyselemässä. Ulkomailta siis tulossa...
Edit: Perille tuli, joskin lähetys oli norm. maksikirje.
-
happyhippy
- Karvakuono
Onko kukkaan lähiakoina tilannut poste restantella esim. spiceä,hbwr?mitenköhän tulee nytten tullista läpi...ja siis jos pistää vain nimerkin ja sillä sit hakee tavarat postista...
kuulostaa turhan helpolta..
-
scoff
- Psykonautti
^
Tilasin spiceä omalla nimelläni. Paketti jäi tulliin ja kirje tullilta saapui tällä viikolla. Tein tilauksen omalla nimelläni, mutta jos tästä seuraisi jonkinlainen POLIISITUTKIMUS (!!!), niin voisinhan tietenkin kiistää tilanneeni yhtään mitään. Joku sika vain käyttää nimeäni. Vaikka pakettini jäikin tulliin ja sieltä saapunut kirje "velvoittaa" minua, en aio tehdä tämän asian suhteen mitään. Kahdenkymmenen päivän säilytyksen jälkeen paketti lähtee takaisin Britteihin.
Spicet jäivät, mutta voi voi, ensi kerralla paremmalla onnella. Ainoa, mikä harmittaa, on suorittamani maksu, jolle en saanut vastinetta.
Tilasin spiceä omalla nimelläni. Paketti jäi tulliin ja kirje tullilta saapui tällä viikolla. Tein tilauksen omalla nimelläni, mutta jos tästä seuraisi jonkinlainen POLIISITUTKIMUS (!!!), niin voisinhan tietenkin kiistää tilanneeni yhtään mitään. Joku sika vain käyttää nimeäni. Vaikka pakettini jäikin tulliin ja sieltä saapunut kirje "velvoittaa" minua, en aio tehdä tämän asian suhteen mitään. Kahdenkymmenen päivän säilytyksen jälkeen paketti lähtee takaisin Britteihin.
Spicet jäivät, mutta voi voi, ensi kerralla paremmalla onnella. Ainoa, mikä harmittaa, on suorittamani maksu, jolle en saanut vastinetta.
-
dredi
- LD50
Paljonko kannattaa täällä suomessa kuumottaa jotain poliisisyytteitä, kun ei täällä saa mitään linnatuomioita niinkuin jenkeissä... korkeintaan saat sakkoja, joita hyvällä tsägällä et nykysysteemin mukaan edes joudu maksamaan! (mikäli sakot määrää poliisi, ei tuomioistuin, sakkoja ei muunneta vankeudeksi)
"Mä en ole väärässä lakia rikkoessani, te olette väärässä säätäessänne lakeja jotka sortaa mun henkilökohtaista vapauttani lääkitä tietoisuuttani luonnon antimilla!"
"Mä en ole väärässä lakia rikkoessani, te olette väärässä säätäessänne lakeja jotka sortaa mun henkilökohtaista vapauttani lääkitä tietoisuuttani luonnon antimilla!"
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
Ahab
scoff voithan kysyä jos myyjä suostuu lähettämään uudestaan. Tuliko kirjeesti muuten tullilta vai Itellalta? Mulle tuli tollanen kirje tässä joku aikaa sitten hämmentävästi just Itellalta.
-
scoff
- Psykonautti
Tekisi mieli kysyä E:ltä, voivatko he lähettää tavarat uusiksi, mutta lueskeltuani Spice Goldin omaa topikkia, sain käsityksen, että he kyllä lähettävät paketin uudestaan ilman eri kehotusta. Oma tullikirjeeni oli kanssa Itellalta eikä tullilta. Oli kuoressa kyllä ilmoitus päällä, että tulliasioitahan tämä koskee.Ahab wrote:scoff voithan kysyä jos myyjä suostuu lähettämään uudestaan. Tuliko kirjeesti muuten tullilta vai Itellalta? Mulle tuli tollanen kirje tässä joku aikaa sitten hämmentävästi just Itellalta.