Harmala / Pilviharmikki / Syyrianängelmä

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Jihad
Psykonautti

Harmala / Pilviharmikki / Syyrianängelmä

Post by Jihad »

Keskustelua Peganum Harmalan siementen käytöstä sellaisenaan ilman mukana nautittuja tryptamiineja tai muitakaan päihteitä.
Millaisia vaikutuksia olette kokeneet, ja millaisella annosmarginaalilla olisi järkevää liikkua havaittavien vaikutusten saamiseksi mutta vatsanväänteiden ja vastaavien sivuoireiden välttämiseksi?
Kuinka olennaista matalien mao-i annoksien kanssa on noudattaa tyramiinivapaata ruokavaliota?
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Minulla on tuota harmalaa aika reilusti mutta ikinä en ole pelkiltään kokeillut, tai edes ajatellut kokeilla, eli aihe kiinnostaa. :)
Jihad
Psykonautti

Post by Jihad »

Juu. Mitä noita kokemuksia erowidista lueskelin niin tuo on suuremmilla annoksilla aika hurja hallusinogeeni.
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna
zero
Kameleontti

Post by zero »

Jihad wrote:Juu. Mitä noita kokemuksia erowidista lueskelin niin tuo on suuremmilla annoksilla aika hurja hallusinogeeni.
Jaajaa? Ihanko pelkältään vai? :?
Pot Head
Psykonautti

Post by Pot Head »

zero wrote:
Jihad wrote:Juu. Mitä noita kokemuksia erowidista lueskelin niin tuo on suuremmilla annoksilla aika hurja hallusinogeeni.
Jaajaa? Ihanko pelkältään vai? :?
Ihan pelkältään. Siellä on jonkun suomalaisenkin kirjoittama trippistoori siitä.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Jos pelkästään aikoo saada olotiloja niin luulisin että annostukset olisivat melkoisen reiluja?
-:- We're All Mad Here -:-
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Itse olen kokeillut melko pienillä annoksilla mutta voisin kirjoittaa muutaman selostuksen;

3g~ harmalaa, hienosti jauhettua. Nauttimisaika 18.30~.
jo puolen tunnin päästä pientä, todella pientä. Valot ym, kirkkaampia ja värit myös. Oli mukava kävellä iltaisessa kaupungissa(tyttöystävää vastaan bussiasemalle). Muutaman tunnin päästä oltiin kotona ja alettiin katsomaan elokuvaa. Elokuvan loppupuolella huomasin että tyttöystävästäni jää tracerit ilmaan kun hän liikkuu, havahdun. (kello oli jotain 22-23.00), myös omista käsistäni ja muista liikkuvista jäi hienoja tracereita.
Tiivistettynä; mukava olo, lieviä visuaaleja mikäli tracerit luokitellaan niiksi, jotain outoja rusheja(aaltoja),pientä tasapainon häröilyä, ei ollenkaan pahoinvointia.

"toisella" kerralla annostus 4grammaa. Pahoinvointia, muutamaan otteeseen oksensin vessaan. Tasapainoaisti häröili pahasti, ei ollenkaan visuaaleja, ajatuksiin oli helppo syventyä ja miettiä pitkälle niitä, tämänhetkiseen maailmaan oli vaikea keskittyä koska väsytti niin paljon ja nuokuin vaikka en ollut menossa uni(tai muuhun)maailmaan missään vaiheessa.

Harmala trippien jälkeen on usein hyvin puhdas ja euforinen olo. Kaikki tekeminen tuntuu mukavalta ja etenkin musiikkia on kiva kuunnella
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Kyllä harmalaa on kiva ottaa sienien kera, tai mimosan.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Jostain luin et peganum harmalan siemenissä on myös myrkkyjä jotka suurina annoksina ovat tappavia. Muistaakseni melko iso satsi pitää ottaa että henki menisi, olikohan jotain 500-600mg. En tiedä monta grammaa siemeniä tuo tarkoittaa mutta voisi kuvitella et aika monta. Kannattaa muuten käyttää sitä caapia maoina, ruen siemenet maistuu pahalle.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

No ei se Caapikaan mitään hyvää ole... Ja nykyään minusta tuntuu että se pieni kärsiminen on osa sitä kokemusta, ikäänkuin korvaus aineelle siitä uskomattomasta reissusta minkä se antaa. :P
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Mutta Ganjabis on hYVÄÄ!
veke
Psykonautti

Post by veke »

eipä noista kai masennuslääkkeitä parempia oloja irtoa...
...
veke
Psykonautti

Post by veke »

psyke wrote: ruen siemenet maistuu pahalle.
mä en tajuu tota huumeet maistuu pahalle jutskaa, kai sen takia nyt voi vähän pahoinvoida että pääsee fiiliksiin :)
...
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

veke wrote:
mä en tajuu tota huumeet maistuu pahalle jutskaa, kai sen takia nyt voi vähän pahoinvoida että pääsee fiiliksiin :)
Minulla ainakin on esim. päivänsiniin ylitetty makukynnys, ei tarvitse kuin yhden hassun jyvän pureskella suussa niin johan alkaa yökötys, jos meinaa tätä nauttia, on suorastaan pakko tehdä liuos. Ei ne minullakaan ekalla kerralla pahalle maistunut, aivan pähkinöiltä.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Maor wrote:
veke wrote:
Minulla ainakin on esim. päivänsiniin ylitetty makukynnys, ei tarvitse kuin yhden hassun jyvän pureskella suussa niin johan alkaa yökötys, jos meinaa tätä nauttia, on suorastaan pakko tehdä liuos. Ei ne minullakaan ekalla kerralla pahalle maistunut, aivan pähkinöiltä.
Sama täällä.. Mutta nousuhumala päälle niin kyllä ainakin HBWRät saan irvistellen alas puristettua. :P Psinejä en pysty edes katsomaan.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Älkää edes mainitko päivänsineä. :-P Melkein yökkimisrefleksi tulee, jo kun ajattelee sitä kamaa. Erottelu kunniaan noiden siidujen kanssa.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
Ahab

Post by Ahab »

Testasin eilen 5g harmalaa + pl ja yllätyin kovasti :shock:
CEVs puski niin että korvissa soi. Mutta se tietty henkisyys siitä puuttui joka ayahuascalla tulee. Ja huomasin kyllä selkeän eron kun tRip oli vieressä täysissä ayahuascoissaan. Tryptamiinikasvit tosiaan tuovat sen spirit molecyylin siihen mukaan. Mutta sanoisin todellakin että ayahuascan vaikutus ei ole vain tryptamiineissa vaan se on 50-50. Tämän innoittamana testaan varmasti myös caapin ilman tryptamiineja.
Sen verran vielä voisin sepustaa että laatta lensi vasta vajaan kolmen tunnin päästä nauttimisesta kun lätkän vaikutukset olivat hälvenneet. Laattasinkin oikein urakalla osittain ehkä myös migreenin ja niskasäryn takia. Ne olivat jo ennen harmalan nauttimista joten kyse ei ollut vääränlaisesta ravinnosta ennen mao-estäjää. Mutta kun laatta lensi ja lensi niin yhtäkkiä alkoi aivan uudet nousut, jopa vielä enemmän ayahuascamaiset.
Todellakin jos jossain vaiheessa löydätte itsenne tilanteesta että harmalaa löytyy mutta ei tryptamiineja niin puoliväliin pääsee jo tällä kyydillä.
psyke
Lepakko

Post by psyke »

Oon suunnitellu iteki caapimatkaa, ilman tryptamiineja. Tai sitten silokkien kans...
tRip
Moderator

Post by tRip »

Oli itseasiassa yllättävää kuulla, että harmala toimi niinkin hyvin. Voisi jopa olla enemmän minun mieleeni, kun se henkinen puoli ayahuascassa on sen verran raskas että visuaalien ihailu jää taka-alalle.
Keep it unreal.
Ahab

Post by Ahab »

tRip wrote:Oli itseasiassa yllättävää kuulla, että harmala toimi niinkin hyvin. Voisi jopa olla enemmän minun mieleeni, kun se henkinen puoli ayahuascassa on sen verran raskas että visuaalien ihailu jää taka-alalle.
Niin en halunnut alkaa väittelemään asiasta sillon sun tripin aikana kun tajusin että olet kuitenkin niin eri mielentilassa kun sanoin että koitan keskittyä visuaaleihin kun ei tästä oikeen muuta irtoakkaan ja vastasit siihen että visuaalit ovat vain ihailua. Mutta ayahuascalla visuaalit ovat minulla edenneet niin pitkälle että niistä tulee "näkyjä" eli siis vanhat muistot palaavat elävänä tai voi itse vaikuttaa ja tutkia lucid tyyliin eikä vain sitä että sanoinkuvaamatonta tykitystä vyöryy silmille. Sellaista oikein sielunvaellusta tai miksi sitä nyt kutsuisikaan en päässyt kokemaan tuolla harmala + lätkä setillä.

edit: typo
Last edited by Ahab on Sun 10 Dec 2006, 21:21, edited 1 time in total.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Riippuuhan se tietenkin juu siitä millä mielellä lähtee trippailemaan, että 'kerkeääkö' niitä visuaaleja ihailemaan.
Itellä oikeastaan 'unohtui' visuaalien ihailu ensimmäisten visuaalien hälvettyä. Tai sitten en vaan muista niitä.
Keep it unreal.
Ahab

Post by Ahab »

Siirsin tämän psykedeeleihin koska sitähän tämä juurikin on.
Oli aika psykedeelinen pääsiäispaasto kun pitkänäperjantaina otin harmala teen johon olin keittänyt 5g harmalaa ja päälle poltin tuhdisti kukkaa. Piti ottaa myös vähän silokkeja ja nurmikirjohelttoja siihen päälle ja ehkä heittää vielä salvia extractia kielen alle mutta jo pelkästään marihuasca kytki päälle niin voimakkaan olon ettei muuta enää tarvittu. Paha olo pysyi poissa kunnes piti lähteä ulos kuselle. Oksennettua pöpelikköön kävin polvilleni maahan istumaan ja ihmettelemään tuulen huminaa puissa. Mahtava fiilis. Jotain telepaattista siinä on. Sympatia kasvaa ja saa yhteyden ihmisiin ja ehkä muihinkin elävähköihin asioihin. Saaressa oleva mökki oli täydellinen paikka tuolle kokemukselle. Kaikkea epätoivosta astraalilentoihin. Erilaisia vaiheita tässäkin. Alkuun oli outo olo eikä tiennyt et tapahtuuko edes mitään mutta kun tajusi pistää silmät kii niin johan alkoi kieputus. Myöhemmin oli vielä pientä jälkimistä silmät auki havaituissa nopeissa liikkeissä.

Niin joo keitin ton noin kahteen litraan kraanavettä ja olin ensin liottanut siemeniä ja pakastanut sen liotusvesihässäkän ja hyvin toimi. Harmalasta aika helposti irtoaa nuo vaikuttavat aineet mutta aion jokatapauksessa pärjätä kraanavedellä tulevien ayahuasca keittelyiden kanssa.
Ahab

Post by Ahab »

Onko kukaan onnistunut hyvin tämän kasvattelussa? Kaipaan vinkkejä kun ei ole oikeen onnistunut.
Growing the Hallucinogens: Syrian Rue
immuzu

Post by immuzu »

Tuleeko tästä hyvääkin satoa jos laittaa kasvamaan? Ja onko mitään tietoa siementen itämis mahdollisuuksista ikkunalaudalla :? Itteänikin kiinnostais kovasti laittaa tulemaan.

Ja onko esim mahdollista nauttia kasvia ihan itsenään, esim polttamalla?
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Eipä sitä nyt sadon vuoksi tietenkään kannata kasvattaa. Kympillä saa 100 grammaa siduja kaupasta niin siitä voi laskea kannattaako taloudellisesti alkaa kasvattaa paria vuotta muutaman hikisen siemenen takia.

Aika huonosti itävät. Ehdottomasti pitää ostaa sellaisia siduja, jotka on tarkoitettu kasvattamiseen tai siis, että ovat itämiskykyisiä. Noita myydään todella paljon kuivatettuina, koska se on helpompaa ja helpompi on halvempaa.

Ihan perus perenna se melkein on. Ihan yvin lähtee kasvamaan. Alussa poissa aurigosta jne. Kaktusmultatyyppinen maaperä on ihan hyvä. Kun se on vähän kasvanut voi siirtää vähän rikkaampaan maahan, mutta kuitenkin sellaiseen joka vetää hyvin vettä jne. Kuivilla paikoillahan tuo pääasiassa kasvaa. Eipä siinä mitään ihmeempää. Itse sain siduja itämään kun pistin märkien kahvinsuodattimien väliin tuppeerware astiaan.

Itselläni taimet kuolivat kun olin lomalla, ja tuuraaja kastelija ei ollutkaan kastellut, vaan jätti vähän taimivaiheen ohittaneet kasvit viikkoksi suoraan aurinkoon.
Ahab

Post by Ahab »

Kyllä mulla itänyt on mutta taimet on jotenkin ollut aika kärsiviä. Viime vuonna sain jotain aikaiseksi mutta sitten kaveri kännissä tiputti sen ja siihen kuoli.
immuzu

Post by immuzu »

Laitoin siemeniä multaan muutaman. Toivotaan, että lähtee tulemaan 8) Niin miten oli esim. tuon kasvin lehtien polttaminen? tietääkö kukaan, että irtoaako mitään? :roll:
MadHatter
Psykonautti

Post by MadHatter »

Pidä hyvää huolta niistä sit ku itävät. kuolevat tosi helposti meinaan alkuvaiheessa. Ei vissii tykkää liiasta kosteudesta, eikä ravinteista. Tarkkana saa olla, ettei huku tai kuivu.
Ahab

Post by Ahab »

immuzu tuossa linkissä jonka postasin sanotaan siinä Harvesting kohdassa että "The stems and foliage are inactive" elikkäs varret ja lehdet ei toimi. Juuret ja siemenet toimivat mutta jos on saanut tuon kasvamaan niin en tuhoaisia kasvia vaan sen takia että pääsee testaamaan juuria kun noita siemeniä niin halvalla saa.
immuzu

Post by immuzu »

Ahab wrote:immuzu tuossa linkissä jonka postasin sanotaan siinä Harvesting kohdassa että "The stems and foliage are inactive" elikkäs varret ja lehdet ei toimi. Juuret ja siemenet toimivat mutta jos on saanut tuon kasvamaan niin en tuhoaisia kasvia vaan sen takia että pääsee testaamaan juuria kun noita siemeniä niin halvalla saa.
puhut ihan asiaa, mutta sitten joskus kun kasvi kuolee niin siitä voi ottaa sen kasvattelun ilon lisäksi hyödyn irti. On noita siemeniä sen verran paljon, ettei niistä ihan heti pulaa tule.. kunhan ajattelin kasvatella 8)