Cubensis Equador (Euforiaa & Pelkotiloja)

Psilocybe Cubensis, Amanita Muscaria...
sikarisakari
Karvakuono

Cubensis Equador (Euforiaa & Pelkotiloja)

Post by sikarisakari »

Ensimmäinen trippistoorini on alkamaisillaan. Muistan illan oikeastaan kuin eilisen, sillä se vaivasi minua monen kuukauden ajan ja muutti elämääni rankalla kädellä. Tapahtui ydintalvella Tammikuussa 2010:

Olin keskellä muuttoa, asunnossa jäljellä enää sänky, stereot, tietokone ja pari kasvia. Järjestelimme rauhassa tyttöystäväni kanssa tavaroita, jolloin ystäväni soitti kysyäkseen josko olisin kahvit keittänyt. Sehän passasi. Summeri soi ja sisään asteli kaksi ystävääni joista toinen näytti melko "pöllähtäneeltä". Oli kuulemma nauttinut reilun gramman Equadorilaisia sieniä. Oli ilmeisesti juuri nousut alkamassa. Hetken päästä kuskina ollut kaveri tarjosi minulle samaisia sieniä.

Hetken pohdinnan jälkeen ajattelin, että miksipäs ei, sillä olin kuullut että sieniä kannattaisi nauttia ilman turhia mietiskelemisiä. Näin ollen nautin mitä luultavimmin 1,5g Cubensis Equador sieniä. Olo oli tällähetkellä todella luottavainen, sillä viimeisin trippi suomalaisista Semeistä oli ollut täynnä ihmetystä, rakkautta ja kauniita värejä. Pian sienet alkoivat vaikuttamaan.

Perus sieninousuni ovat tuoneet heikotusta, sekä pientä vainoharhaa. Tämä toistui. N. 30min päästä nauttimisesta tuntui etten voinut liikkua mihinkään. Jostain syystä tuli nälkä. Tyttöystäväni kävi keittämään riisiä ja paistamaan kanaa. Kuullosti mahtavalta. Pian oli kulunut noin 1h nauttimisesta ja keräsin voimia noustakseni ylös. Onnistuin! Pian katselimme sieniä nauttineen kaverin kanssa kasvia ja osoitimme sitä led valolla. Se näytti todella kauniilta kaikkine väreineen. Kaverini alkoi olla jo melko matkalla ja puhui erittäin omituisesti. Pian vieressäni ollut sutipuu humahti n.20m korkeaksi, joka näytti siltä että se kaatuisi niskaani. Pelotti ja nauratti samaan aikaan. Kuskina ollut kaveri siirtyi tietokoneelle pelaamaan WoWia. Itse en saanut enää mitään tolkkua, että mitä siinä ruudulla tapahtui, mutta pirun kauniilta se näytti. Kaikki olin ihan nurinkurin. Tavarat ja seinät hengittivät.

Noin 1,5h kuluttua nauttimisesta ruoka oli valmis. Nälkä oli kova. Sain aterian eteeni, tuo kaunis enkeli (tyttöystäväni) teki kaiken valmiiksi, ettei minun tarvitsisi nähdä vaivaa noinkin monimutkaisen asian hoitamiseen. Mutta sitten iski kova myrsky, en osannut lainkaan käyttää haarukkaa saati veistä. Niukin naukin sain palan kanaa suuhuni, jolloin jouduin pyytämään anteeksi, etten voi syödä sitä, koska en osaa. Pian paikan ja ajan taju hävisi. Tyttöystäväni näytti jumalaiselta oliolta, jonka punainen tukka hulmusi hurjalla volyymillä. Kaikki oli mahtavaa.

Istuimme sängylläni tyttöystäväni ja kahden kissan kanssa. En erottanut tietokoneen näytöstä enää mitään. Kaverin parta valui n. metrin mittaiseksi jääpalaksi. Hän kertoi siitä että miltä naama näytti vessan peiliin katsoessa. Tämä laukaisi sellaisen efektin, että kaikkien naamat meni ihan demoneiksi. Samaan aikaan alkoi salamointi pään sisällä. Järkyttävä varjo lankesi päälle, kaikki positiivisuus katosi ilmaan. Kissat näytti siltä, että ne käyvät päälleni. Todella vihaista. Tyttöystäväni muuttui harmaaksi ja kuolleen näköiseksi. Värit etoivat. Minäkuvani romahti. Puristin kuulemma tyttöystävääni todella kovaa. Pelotti niin pirusti.

Aivan yhtäkkiä(aikaa mennyt varmaan 3h?) värit tulivat takaisin, hymyilin taas ja sain pääni rauhallisemmaksi. Höpöteltiin vähän niitä näitä, WoW näytti vieläkin ihan helvetiltä. Aikaa oli kulunut varmaan noin 3-4h nyt. Fiilis alkoi muuttua taas kunnon tykitykseksi. Palasin taas edellä kertomaani tilaan, paitsi tälläkertaa luulin kuolevani. Melkein teki mieli käydä itkemään, kun tuntui siltä, että kaikki positiivisuus on kadonnut, en meinannut saada hengitettyä( tai ainakin se tuntui hyvin vaikealta). Musiikkina ollut dubbi oli yhtäkkiä vaihdettu räkäpunkkiin, joka teki koko matkasta vielä helvetillisempää.

Onneksi kaverillani oli mukana savut. Nämä helpottivat oloa huomattavasti. Olo huojeni ja aloin saamaan tolkkua ajatuksistani. Värit tulivat takaisin. N. 5h kohdalla alkoikin letkeä laskeutuminen. Kaverini katselivat netistä hassuja kuvia, mitkä eivät kuitenkaan huvittaneet minua. Olo oli raukea, mutta silti vähän masentunut. Tajusin itsestäni tällä hetkellä niin vähän.

6h kohdilla trippi oli oikeastaan jo ohi ja kaverit tekivät lähtöään. Nyt sain vähän purettua itseäni tyttöystävälleni. Kävimme pian nukkumaan, sillä olin todella väsynyt. En kuitenkaan saanut nukutuksi koko yönä, sillä ajatukset veivät voiton.

Trippi aiheutti lähes totaalisen egokuoleman, johon liittyi ahdistuneisuutta, pelkotiloja, sekä masennusta. Omakuva oli ihan tuhoutunut, peiliin katsoessa ei meinannut edes tunnistaa itseään. Noin 3kk harhailun jälkeen kevät tuli ja sain kasattua itseni. Set & Settings sanonta sai aivan uuden arvonsa. Kesä oli mahtavaa aikaa ja nyt tekee taas mieli lisää ;)

Kiitos jos jaksoitte lukea. Oli pirun hankala loppuenlopuksi kirjoittaa.
Huiko
LD50

Re: Cubensis Equador (Euforiaa & Pelkotiloja)

Post by Huiko »

Hyvähän tämäkin oli. Jäi vain askarruttamaan, että oliko oppi tripistä vain set & settings:n tärkeys,vai tuliko jotain muita ahaa elämyksiä joita sitten olisi jäänyt mainitsematta? Sanoit tripin muuttaneen sinua?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
sikarisakari
Karvakuono

Post by sikarisakari »

Epähuomiossa näköjään unohtunut siitä kirjoittaa :confused: Mutta lisään vaikka tähän.

Eli luotto omaan mieleen oli aika koetuksella. Välillä ahdistukset muuttui niin pahoiksi, että meinasin hakea sairaalahoitoa. Näiden vaikeuksien kautta opin ymmärtämään omaa mieltäni, sekä kokonaisuutta, mikä minä olen, mitä teen ja miksi teen. Asioiden hahmottaminen ja pohtiminen oli aikoinaan, miten sen nyt ilmaisisi, jokseenkin yksinkertaista. Nyt koen, että voin syventyä asioihin, sekä ihmisiin syvemmin.

Set & Settingistä opin ainakin sen, ettei sienet välttämättä sovi minulle noin vain popsittavaksi.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Deelit kieltämättä saa joskus kovin hämilleen tällaisen pienen olennon. Olen itsekin käynyt läpi egokuoleman ja todellisuuden totaalisen kadottamisen jälkeen paljon asioita pääni sisällä, enkä kovin luottavaisin mielin itseäni kohtaan. Tällainen on ollut hyvin ahdistavaa, mutta kuitenkin opettavaista. Myönnetään että tälläkin hetkellä on jonkunmoinen deelien aiheuttama prosessi menossa pään sisällä, vaikka luulin jo kerran päässeeni yli näistä keloista. Mutta se on ihan okei :) Ajattelin meditoida ja tutkailla näitä ajatuksia ja tuntemuksia kaikessa rauhassa. Kaiken ahdistuksenkin keskellä olen aina pohjimmiltani kuitenkin onnellinen.

Kiitos stoorista, oli varsin kiinnostavaa luettavaa.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
sikarisakari
Karvakuono

Post by sikarisakari »

Itseasiasiassa meditointi on jeesannut itsenäni melkopaljon ;) Ajatuksien seuraaminen sivusta, sekä "ajattelemattomuus" on ollut aika mahtavaa!

Edit:

Ps: Kiva jos kelpasi ;)
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Joo, kyllähän se yleensä auttaa kun ei "samaistu" niihin omiin ajatuksiinsa eikä ota niitä "henkilökohtasesti". Meditoijat varmaan tietää mitä tarkoitan... Tosin tuntuu kyllä että hyvin moni sotkee meditoinnin ja sellasen paikallaan istumisen ja erinäisten juttujen ajattelemisen yhteen... omasta mielestä ne on iha eri juttu. Tai siis ei meditaatio oo sitä et sä vaa istut paikoillas ja kelailet jotai juttuja? Vaan just tota et opettelee olemaan kelaamatta mitään tai olemaan samaistumatta ajatuksiinsa, tarkkailee ja tutkailee vaan.... :D

Off topicia ehkäpä :)
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
sikarisakari
Karvakuono

Post by sikarisakari »

Nimenomaan just noin. Tuli kateltua noita mm. Youtubesta löytyviä Osho pätkiä. Ihan mielenkiintoisella tavalla voi maailmaa katsoa :)
Aksu6
Psykonautti

Post by Aksu6 »

Eikös se meditointi ole molempia, paikallaan istuskelua, "ajatuksien väliin" pääsemistä eli sitä rauhoittumista.

Ainakin buddha-munkit ja shambala-soturit ajattelevat ja istuvat,
he kutsuvat tätä meditoinniksi.

On myös kävelymeditaatio metodi buddhalais-munkeilla, johon en ole vielä sen enempää tutustunut itse.

Hyvä kirjoja jos aihe kiinnostaa
Meditoinnin taito - Matthieu Ricard
Shambhala - Chögyam Trungpa
Et pysty selittämään totuutta, vaan totuuden esteitä.

Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
sikarisakari
Karvakuono

Post by sikarisakari »

huh, kiitti noista kirjoista! laitan kyl ihan varmasti lukuu. miulla tuntuu vaan aikapaljon nykyää siltä et mieli käsittelee liikaa asioita. Pitäis löytää se kultanen keskitie.