Sieni boxit olivat juuri valmistuneet, ja sato oli oikein tuottoisa. Olin tätä trippiä odottanut jo melko pitkään, ja nyt se vihdoin oli käsillä. Eli Cubensis Mazatapecit oli lajike, ja määrä oli iso (olisiko ollut joku 5-6g jos ne olisivat täysin kuivia olleet kuivattuina). Mukana oli kaksi kaveria (kaveri 1 ja kaveri 2), jotka myös ottivat sen 5g kuivattuina, tosin cubensis b+ ja cambodianit taisiat olla heillä kyseessä.
Suunnitelma oli käyttää lemontec (AKA psilohuaska) menetelmää, ja tripin jälkeen voin sanoa että psilohuaska lempinimen on tämä menetelmä ansainnut. Eli lyhyesti: Sienet jauhetaan jauhoksi, jonka jälkeen puristetaan pari sitruunaa lasiin (taikka n.8 sitruunaa kolmeen lasiin tässä tapauksessa), jauho sekoitetaan sitruunaan ja laitetaan jääkaapiin n. puoleksi tunniksi. Sen jälkeen koko tavara juodaan shottina ja sen seurauksena sienet vaikuttavat hyvin nopeasti ja trippi on erittäin intensiivinen.
Heti aluksi voin sanoa että matkani oli hyvin sekava joten asioiden järjestys ei välttämättä ole täysin oikea, ja kerron melko suurpiirteisesti sillä koin paljon sanoinkuvaamattomia asioita.
Alku valmistelut:
Juttelimme niitä näitä ja aloimme jauhamaan sieniä sekä puristelemaan sitruunoita. Tosin itselläni eivät sienet jostain syystä olleet kunnolla kuivunut joten rupesin leikkelemään niitä pieniksi paloiksi jotta sitruuna helppommin imeytyisi paloihin. Aikamme tätä prosessia teimme kunnes saimme homman valmiiksi ja sitten seurasi odottelu.
Odottelun aikana muisti ystäväni omistavansa tarot kortit (ennustus kortit), joten yksi kerrallaan sekoitimme pakan ja kysyimme mitä trippi meille antaisi. Omat korttini olivat seuraavat: Queen of cups (kuppien? kuningatar), Tuho, sekä Kiusaus (/riivaus). Kaveri 1'llä oli Julmuus, Kilpi (suojelia), sekä torni, ja kaveri 2'lla taas Tuho, julmuus, sekä jokin kortti jossa oli kolmipäinen koira nurkassa. Kolmipäinen koira oli siinä hauska yhteensattuma sillä kaveri2 oli juuri ennen korttien nostamista kertonut että oli viime tripillään hallusinoinut kolmipäisen koiran.
Heitimme vähän aikaa läppää korteista ja juttelimme mukavia, mieleen jäi mm. kun puhuimme omista korteistani (riivaukseen ja tuhoon liittyen) kun kaveri1 (suojelia sekä torni korttiinsa viitaten) sanoi että luultavasti tulee suojelemaan minua huonolta tripiltä.
Viimein oli sitten puoli tuntia kulunut joten kaivoimme jääkaapista sienishottimme, ja kummatkin kaverini joivat ne kulauksella alas, itse taas ensin lusikalla mussutin suuremmat palat (sitruunaan liottunut sieni ei ole maailman paras maku yhdistelmä) ja kulautin sitten jäljellä olevan sitruuna seoksen alas.
Trippi 1:
Menimme heti juotuamme ulos tupakalle, ja rupesimme jo siellä huomaamaan pieniä vaikutuksia, itse muistan yli inhimmillisen rentouden ja pienen rauhattomuuden. Sitten menimme sisälle makoilemaan ja nauroimme sille kuinka nopeasti sienet olivat alkaneet vaikuttaa. Aloin huomata pieniä visuaaleja, ja inua rupesi vaivaamaan pieni rauhattomuus.
Menimme keittiöön teetä juomaan ja kaikilla alkoi jo fraktaalit ynnä muuta visuaalit puskemaan, itselläni pienet violetit ja vihreät neliöt tunkivat joka paikkaan, ja kerroinkin niistä kavereilleni, jotka arvelivat niiden tulevan mazatapeceista, pian hekin alkoivat ottaa vaikutteita tästä ja rupesivat hekin näkemään neliöitä joka puolella (teille jotka ihmettelevät tätä, se on normaalia kun ihmiset trippailevat samoilla tasoilla että jollain oudolla tavalla tripit vaikuttavat toisiinsa erittäin paljon). Kaveri1 sai joskus tllöin myös puhelun että eräs kaveri (kaveri3) oli tulossa käymään, ja eihän tämä haitannut ketään.
Keittiössä rauhattomuuden tunteeni vain kasvoi, ja nausea rupesi iskemään kovaa vauhtia. Tunsin myös kuinka kaikki oli menossa erittäin sekavaksi, joka oli vähän ahdistavaa, sillä sellaista sekavuutta ei ollut minulle ennen tullut sienistä joku 20min syömisen jälkeen.
Menin käymään kusella, jonka aikana mietin miten trippi oli mennyt yhtäkkiä huonolle suunnalle, sillä set&setting oli hyvä. Palasin makuuhuoneeseen rauhottumaan. Vaikka meno alkoi olla jo vähän turhankin sekavaa (ja kyseinen sekavuus kasvoi vaan kasvamistaan), pystyin kuitenkin olemaan rauhassa, enkä panikoinut missään vaiheessa. Juttelin vähän aikaa kaverilla2'elle rauhattomasta olostani ja hänkin sanoi omaavansa samantapaisen fiiliksen.
Sitten kuulimme kuinka kaveri3 oli ehtinyt ovelle ja päätimme lähteä moikkaamaan tätä, joten lähdimme keittiön puolelle juttelemaan. Keittiössä ollessanialkoi oloni olla jo melko epämukava joten menin jälleen vessassa käymään, jossa sekavuus ja jonkinasteinen ahdistus iski, mietin tilannettani uudestaan ja uudestaan, ja tajusin kaiken olevan hyvin, ja ajattelin että ''kyllä tästä selvitään''. Se paransi oloani hieman. menin takaisin keittiöön ja oleskelin siellä vähän aikaa, kerroin että oloni oli rauhaton ja epämukava, kaveri 1'llä ja 2lla oli vähän samantapaisia oireita mutta ei kuitenkaan yhtä vahvasti, luultavasti siksi että cambodianit eivät yleensä tuota ns. ''pimeitä ajatuksia''.
Lyhyesti tämän jälkeen ilmoitin että minun täytyy oksentaa, joten ripein askelin painelin vessaan ja sormet kurkkuun tekniikalla oksensin muutaman kerran, nausea ja sekavuus helpotti hieman, menin takaisin keittiöön pestyäni käteni ja kasvoni sekä juotuani vettä, ja oleskelin siellä muitten kanssa kunnes jouduin palaamaan vessaan oksentamaan uudestaan. Tämän jälkeen nausea lähti pikkuhiljaa katoamaan, mutta sekavuus ja epämukava fiilis ei. Päätin siis lähteä tupakalle kaveri 2 ja 3'n kanssa, ja otin keittiön pöydältä sätkän joka oli jotenkin muuttunut märäksi. Päätin kuitenkin polttaa sen (ajattelin ettei se olekkaan NIIN märkä) joten lähden pihalle ja pyysin tulta, kunnes tajusin etten pysty polttamaan kyseistä sätkää (katsokaas, kun savuke on niin märkä ettei tahdo edes pysyä kasassa, sitä on melkoisen epämiellyttävä polttaa), joten pyysin kaveri3'lta pätkät. Päätin kuitenkin lähteä hakemaan sisältä takkia koska ulkona oli kylmä, joten ilmoitin asiasta muille ja marssin sisälle.
Mennessäni makuuhuoneeseen, kaveri1 käveli vastaan ja moikkasin häntä, jonka jälkeen päätin että makoilempa sängyllä vähän aikaa. Ennen sitä koitin kuitenkin soitella vähän kitaraa sen rauhoittavan vaikutuksen vuoksi, samalla rupesin leikkimään äänelläni joka oli ihan mukavaa. Kaveri2 tuli huoneeseen ja istuiu sohvalla vähän aikaa kuunnellen, sitten lopetin ja kyselin kuulumiset ja hän snoi että jatka vaan, tosin oloni alkoi taas mennä epämukavaksi joten menin makoilemaan vähäksi aikaa.
Olin kauan sitten menettänyt kaiken ajan ja todellisuuden tajun ja nyt tahdoin että oloni selkeäisi edes vähän. Kaveri 3 lupautui käydä kaupassa joten pyysin häntä hakemaan kaljan tai pari jotta oloni rauhottuisi vähän, tällä välin kaveri1 oli mystisesti kadonnut johonkin ja kaveri3 oli lähtenyt kauppaan, kaveri 2 hääräsi vähän siellä täällä ja itse makoilin sängyllä ja pyysin sieniltä että tilanne rauhottuisi koska en tiennyt miten paljon kanttini kestäisi enää. Sanoin siinä jossain vaiheessa että jos vielä koskaan pystyn rakastaa sieniä niin se tulee olemaan hyvin HYVIN outo ja sanoinkuvaamattoman kummallinen juttu. Jossain vaiheessa siinä makoillessani olin kuitenkin onnistunut päästämään irti kaikesta, ja siitä seurasi jonkinlainen ego kuolema, jossa olin aikani.
Trippi2:
Jossain vaiheessa kuitenkin nousin ylös, otin kitaran käteen ja aloin soittelemaan, ja oloni alkoi parantua huomattavasti, pikkuhiljaa huomasin kuinka paha oloni alkoi hälvetä ja yltyi euforiaksi, polttelimme kaveri 2'sen kanssa karstoja hieman ja juttelimme mukavia, nauroimme ja halailimme. Olo oli paras koskaan. Vannoin rakkauttani sienille ja nauroin itselleni (sienillä on mahtava huumorintaju). Tuota huumorintajua en osaa selittää, sillä en pysty sanoin kuvaamaan läheskään kaikkea mitä tuon ensimmäisen tripin aikana koin, mutta kun pääsin toiseen trippiin tajusin sienien vain leikkien pääni kanssa. Oli hieno tunne kun kaikki estot hävisi.
Pompin sitten euforioissani pitkin paikkoja kunnes päätin käydä bongin äärellä jälleen, tosin vain kaveri3 (joka ei ollut tripillä) tuli seuraksi.
Trippi3:
Huomasin kuinka hymyni pikkuhiljaa valui pois, ja ensimmäisen tripin olot tekivät paluuta. Tosin sekavuutta ei ollut niinkään paljon, enemmänkin kielteisyyttä. Tajusin olevani väsynyt, ja kaikki tuntui tyhmältä. ''Mitä tuo euforioissa hyppiminen nyt oli olevinaan?'' ''Onko järkeä pistää psyykettänsä paskaksi tämmösillä? Entä jos et palaakkaan tästä tilasta?''. Seuraavaksi iski masennus, kaikki tuntui tarpeettomalta ja tuntui että olen mennyt pilaamaan elämäni. Peruskoulut läpäisin juuri ja juuri, sen jälkeen olen lentänyt kahdesta koulusta, ja nyt on kolmas menossa ja suht heikoilla jäillä siinäkin. En ole oikein vanhempien kanssa väleissä. Olin aina tuottanut heillekkin pettymystä. Ja lopuksi, mitä vittua? Miksi edes mietin tälläisiä? Tunsin olevani solmussa.
Trippi4:
Menin selälleni makoilemaan sängylle, ja yhtäkkiä voimakas tiedon tulva: Mitä väliä nuilla asioilla on? Olin aivan alussa pyytänyt sieniä kertomaan minulle jotain mitä en voi tietää, tosin opin jotain mitä olen aina tiennyt, mutta en kuitenkaan tiedostanut: Elämän tarkoitus on olla onnellinen, ei mitään sen enempää, ei mitään sen vähempää. Tajusin että tulen kuolemaan joskus. Tajusin että elämä on mahtavaa. Tajusin että sillä ei ole väliä käynkö kouluja vai olenko työttömänä (niin no, tuo liitty enemmänki tuohon trippi kolmosen ajatuksiin). Tajusin että minun on tehtävä se mistä tykkään ja minkä itse parhaaksi näen. Tajusin myös paljon muita juttuja mutta nyt ei tule mieleen, tosin jos vielä tulee niin laitan tänne
Conclusion:
Kaikenkaikkiaan uskosin että trippi ei missään vaiheessa ollut ''huono'', tuntuu enemmänki että sen oli tarkotus olla tommonen. Tosin yksi tärkeimmistä jutuista mitä opin oli että deelien kanssa pitää OIKEASTI olla varovainen koska ne vaikuttaa ihmisen mieleen, joka taas määrää kaiken mitä ihminen tekee. Sain myös kuulla myöhemmin että kaveri1 oli siinä vaiheessa kun olin mennyt sängylle oloani parantamaan niin pyytänyt sieniltä että siirtäisi pahan oloni hänelle (hän on paljon kokeneempi trippaaja ja osaa muuttaa trippiään hyväksi jos tarve vaatii huomattavasti itseäni paremmin). Tosin hän sanoi myös että kun trippi vihdoin ''siirtyi'' niin hän ymmärsi täysin miksi pyysin kaveri3'sta hakemaan pari olutta (kaveri1'hän ne lopuksi joi). Niin ja lopuksi hän kertoi että oli meditoidessaan trippiä paremmaksi hän oli muistanut että oli nostanut kilpi kortin, hausa yhteensattuma sinäänsä.
Mutta mukava, opettava ja mieleenkiintoinen matka oli kaikilla ollut
Tosiaan, editoin varmaan vielä ja lisään jotain kohtia kun tuli vähän kiireellä rustattua tuo loppu.
Kiitos ja kuittaus, Vltr