Ketiapiini
-
Ketsi
- Tuppisuu
Ketiapiini
Terve kaikille, pitkästä aikaa. Nyt meinasin sellasta kysellä noista ketipinoreista, että voiko niihin kehittyä jonkinnäköinen riippuvuus? Mulle on siis uniongelmiin määrätty noita 25mg 3 ennen nukkumaanmenoa. Olen niitä nyt vuoden syönyt, saan ilman niitäkin unta nykyään. Olin kolme yötä nukkunut ilman lääkkeitä ja päivät ovat olleet yhtä helvettiä, oksettaa ja päätä särkee. Voisiko johtua lääkkeistä? Tai siis niiden puutteesta. Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista. 
-
zero
- Kameleontti
Re: Ketiapiini
kylhän noista puhutaan että ei sais seinää lopettaa. itelläki menee 200mg /ilta unee. mut mitä neuroleptei lopettanu seinää ni ei mul mitää refloi oo tullu. mielialalääkkeet onki sit asia eriksee.
-
doof
- Kameleontti
Illal ~9 aikoihi ku kiskasee 25mg alas, ni tuntuu et aamun ensimmäiset parituntii menee viel puol-unes?
-
tonttu77
- Tuppisuu
Ei ketiapiinista mitään karseita viekkareita tule, kun pudottelee pois maltillisesti. Noi oireet, jotka kuvasit, eli kuvottavaa oloa jne., ihan klassisia ketiapiinin vieroitusoireita. Sen voin lohtuna sanoa, että viekkarit ei kestä kauaa, kaikki ohi alta viikon.
Mutta siis, se tärkein juttu. Eli niitä ei todellakaan kannata heittää kertalaakista pois. Jos ei ole kiirusta mihinkään, ota 25mg pois muutamien päivien välein tai miltä vointi tuntuu.. Itse olen käyttänyt ketiapiinia jo usean vuoden ajan, hyvinkin erilaisilla annoksilla. Itse olen purkanut tahtiin 50mg/viikko, koska siitä ei ole mulle oireita tullut. Ei oikeastaan mitään lääkitystä kannata lopettaa kuin seinään, turhaa kärsimystä vaan tulee..
Se nyt on pieni haitta, jos menee muutama viikko sinne tai tänne, jos on annoksen muuttamisesta kyse. Ihmiset vaan tuppaa olemaan niin malttamattomia.
Univaikeuksia, ne on varmaan yleisimpiä vieroitusoireita ketiapiinin kanssa. Vaan nekään eivät kestä kauaa.
Mutta siis, se tärkein juttu. Eli niitä ei todellakaan kannata heittää kertalaakista pois. Jos ei ole kiirusta mihinkään, ota 25mg pois muutamien päivien välein tai miltä vointi tuntuu.. Itse olen käyttänyt ketiapiinia jo usean vuoden ajan, hyvinkin erilaisilla annoksilla. Itse olen purkanut tahtiin 50mg/viikko, koska siitä ei ole mulle oireita tullut. Ei oikeastaan mitään lääkitystä kannata lopettaa kuin seinään, turhaa kärsimystä vaan tulee..
Se nyt on pieni haitta, jos menee muutama viikko sinne tai tänne, jos on annoksen muuttamisesta kyse. Ihmiset vaan tuppaa olemaan niin malttamattomia.
Univaikeuksia, ne on varmaan yleisimpiä vieroitusoireita ketiapiinin kanssa. Vaan nekään eivät kestä kauaa.
-
fox
- Psykonautti
600mg pitäs illassa syödä, 400mg siitä pitkävaikutteista. bipolaariseen ja psykoosilääkkeenä tota noin. ja nukkumiseen.