Psilocybe Semilanceata + savua

Psilocybe Cubensis, Amanita Muscaria...
HUUHAA
Apteekki

Psilocybe Semilanceata + savua

Post by HUUHAA »

kerron nyt toisen kertani kokemukset sienien parissa.
eli siis kerran ennen olen kokeillut mutta annokset olivat vähäisiä eikä mitään mullistavaa tapahtunut sillon, mutta tämä toinen kerta oli aivan mahtava.

ensin käytiin poimimassa kaverin kanssa 61kpl Psilocybe semilanceataa ja jätettiin joksikin aikaa kuivumaan tietokoneen sisään (kuivuu nopeasti ilmankierron vuoksi) ja sitten lähdettiin säätämään savuja.

savujen saaminen oli ERITTÄIN hankalaa ja hermo meni moneen kertaan ennenko saatiin vähän kukkaa (noin 1,7g) ja maksoi 25e, mutta hinta ei enää kiinnostanut kunhan päästin pois sieltä kämpästä missä oltiin koska kaikki riehu siellä ihan kännisä ym.

noh lähdettiin sitten tekeen sienistä teetä, eli kaikki sienet vaan 1L vettä ja yli tunnin annettiin liota ja välillä sekoittaen. käytiin polttamassa pikku savut sillävälin kun tee valmistuisi ja kukka osoittautuikin HELVETIN äkäiseksi.

oltiin jo ihan pilvessä ja juotiin sitten teet naamariin ja odoteltiin noin 25min ja lähdettiin polttamaan lisää, savujen jälkeen alkoi sienet toimimaan ja tuli niin lapsettava olo että lähdettiin kiikkumaan ja sienet vaan nousi. noin 50 min sienien nauttimisesta oli mennyt ja olin jo aika sekaisin, olo oli mitä mahtavin ja tunsin olevani eri maailmassa kun muut ihmiset (paitsi kaverini joka oli sienissä myös) lähdimme kävelemään jonnekin vaan ja selitin kokoajan jotain juttua missä ei ollut päätä eikä häntää mutta piti vaan puhua koska muuten oli niin hiljaista.

poltimme taas jossain vaiheessa lisää savua ja menimme sisään, kun kävelin eteisestä huoneeseeni niin olin jossain aivan muualla kun omassa talossani, käytävällä oli vaan jotain värejä ja jotain omituisia kuvioita.
olin koko illan nähnyt erivärisiä valoja vilisevän siellä täällä mutta sisälle tultuani ja alas istuttuani oli olo niin mahtava että kaikki erivärit valtasivat koko huoneen. kuunneltiin siinä vähän musiikkia ja lähdettiin taas ulos ja visuaaleja oli kokoajan jokapaikassa.
menimme polttamaan lisää kukkaa ja istuimme jossan tiileistä rakennetun ison kukkapenkin reunalla, ja kas kummaa olimme kuin meressä koska se kellui ja keinui.

katselin siitä kukkapenkin reunalta vähän kauemmas toiselle puolelle autotietä ja mietin että mitähän tuolla kauempana tapahtuu, kohta huomasin että olimme lähteneet kävelemään ja olimme itse siellä toisella puolen autotietä menossa siihen missä istuimme (vähän hankala selittää...)

poltimme taas lisää savua ja pää alkoi selviämään (sienistä) poltettiin siinä vähän pilveä ja mentiin nukkumaan vaikkei meinannut heti uni tullakaan.....

eli oli siis sienistä REILUSTI PARAS trippi minkä olen ikinä kokenut ja savut täydensivät sitä kivasti...
Maor
Kameleontti

Re: Psilocybe Semilanceata + savua

Post by Maor »

HUUHAA wrote:noh lähdettiin sitten tekeen sienistä teetä, eli kaikki sienet vaan 1L vettä ja yli tunnin annettiin liota ja välillä sekoittaen.
Minä olen aina vain silpunnut sienet pieneksi, kiehauttanut sen verran montako kuppia keitetään (kuppi/henkilö), ja kun vesi kiehuu, otetaan se pois liedeltä ja heitetään sienet sekaan, annetaan n. 5-15min liota.
Ne silput menevät hyvin teen mukana kurkusta alas, voi toki kiehauttaa vielä toisen setin samoista, mutta ikinää ole jaksanut, kerralla vain kaikki.

Sieniä ei sitten saa keittää, sillä 100C asteinen vesi tuhoaa tehokkaasti psilosybiiniä/psilosiiniä!
-:- We're All Mad Here -:-
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Maor wrote:
HUUHAA wrote:noh lähdettiin sitten tekeen sienistä teetä, eli kaikki sienet vaan 1L vettä ja yli tunnin annettiin liota ja välillä sekoittaen.
Minä olen aina vain silpunnut sienet pieneksi, kiehauttanut sen verran montako kuppia keitetään (kuppi/henkilö), ja kun vesi kiehuu, otetaan se pois liedeltä ja heitetään sienet sekaan, annetaan n. 5-15min liota.
Ne silput menevät hyvin teen mukana kurkusta alas, voi toki kiehauttaa vielä toisen setin samoista, mutta ikinää ole jaksanut, kerralla vain kaikki.

Sieniä ei sitten saa keittää, sillä 100C asteinen vesi tuhoaa tehokkaasti psilosybiiniä/psilosiiniä!
Onko tämä nyt si tvarma tieto ? Erowidin mukaan psilocybiini kristalleina vedessä sulaa vasta 220asteessa ? Eli ei kai tuon pitäisi hajota ennenkuin lämpö on tarpeeksi edes aineen nestemmäisen muodon saavuttamiseksi ? Psilociinikin vaatii 170astetta ja baeocystiini 240
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

No eihän mikään muu ole varmaa kuin kuolema, mutta näin siis minä olen aina tämän kuvitellut olevan. No eniveis, tähän uskon vieläkin ja miksi keittää sitä litkua tunnin kun saman ilon saa 10 minuutin setilläkin?

Ystäväni teki kotikasvatetuista tateista pitsaa pariinkin otteeseen, ensimmäisellä kerralla heitti sienet muiden täytteiden kera pinnalle ja uuniin, kertoi vaikutuksen olevan todella heikko.

-> Tästä seurasi se, että seuraavilla kerroilla kun pitsa on melkein ollut valmis, on hän heitellyt ne tatit siihen juuston päälle ja antanut olla enää hetkisen uunissa, itsekin testanneena ainakin tuollainen käytäntö toimii, hyvin.
-:- We're All Mad Here -:-
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Pizzassa voisivat todellakin toimia.

Kun vain koemateriaalia sattuisi käsiin.

Voisi alkaa tehdä omaa ruoka-ohjelmaa maikkarille.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Asidyyli wrote:Pizzassa voisivat todellakin toimia.

Hmm, onkohan monikin tehnyt psilosienipizzalla moraalittomia ihmiskokeita? :twisted:
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

Delirium Tremens wrote:
Asidyyli wrote:Pizzassa voisivat todellakin toimia.

Hmm, onkohan monikin tehnyt psilosienipizzalla moraalittomia ihmiskokeita? :twisted:
Voit kutsuu mut pizzal millo vaan :wink:
2000-luvun sakilainen.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

En ymmärtänyt ennen trippailemisen kokeilemista, miksi ihmiset menee aina matkan jälkeen nukkumaan vaikka ei saa unta. Nyt ymmärrän.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Lasipallo wrote:En ymmärtänyt ennen trippailemisen kokeilemista, miksi ihmiset menee aina matkan jälkeen nukkumaan vaikka ei saa unta. Nyt ymmärrän.
Hyvä kommentti. Tietää ettei unta välttämättä saa, mutta uupumus on suuri. Nukkumaanmeno on tavallaan ainoa looginen tapa päättää trippi siinä tilassa.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

powergrower wrote:
Maor wrote:
Onko tämä nyt si tvarma tieto ? Erowidin mukaan psilocybiini kristalleina vedessä sulaa vasta 220asteessa ? Eli ei kai tuon pitäisi hajota ennenkuin lämpö on tarpeeksi edes aineen nestemmäisen muodon saavuttamiseksi ? Psilociinikin vaatii 170astetta ja baeocystiini 240
Sienten psilosiini tuhoutuu suurimmaksi osaksi jo kuivauksessa, jos ei kuivaa se hapettuu todella nopeasti korkeissa lämpötiloissa jossa on jotain hapettavaa, kuten happea.
Psilosybiini on paljon kestävämpi, mutta sekin hapettuu ihan kiitettävästi korkeissa lämpötiloissa hapettavien aineiden vaikutuksessa. Kestää kyllä ihan hyvin kymmenien minuuttien hauduttamisen ja jopa keittämisen.

Kyse on siis kokoajan hapettumisesta.

Kropassa psilosybiini muuttuu muutamassa sekunnissa psilosiiniksi alkalisen fosfataasin toimesta. Alkalista fosfataasia löytyy kaikista ihmisen kudoksista, mutta etenkin ruoansulatuskanavassa, maksassa, munuaisessa ja verisuonissa sitä on paljon. Se on hydrolaasi entsyymi, eli katalyytti jonkin aineen hydrolyysille. Hydrolyysi taas tarkoittaa jonkin aineen pilkkoutumisreaktiota veden kanssa, siinä vesimolekyylin osat (-H ja -OH) liittyvät pilkkoutumisosiin. Alkalinen fosfataasi siis defosforyloi psilosybiinin, eli poistaa psilosybiinin fosfaatti (PO4) ryhmän, näin syntyy psilosiinia.

Erowid Chem-compare: Psilosybiinin ja psilosiinin vertailu
Tuossa hyvä kuva, missä psilosybiinin vasemmassa ylänurkassa näkyy se fosfaatti (PO4) ryhmä. Psilosiinilla taas on vain se hydroksyyli (-OH) ryhmä jäljellä tryptamiinin 4:ssä sitoutumiskohdassa. Tuo sama fosfaatti ryhmä estää psilosybiinin hapettumisen, siinä ero psilosybiinin ja psilosiinin välillä.