Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
-
peltsi
- OD
Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
Ei varmasti suostu unilääkkeeks määräämään lyricaa. Mut joo kyl bentsoista halcion ja dormicum kuulostais hyviltä. Tai uskoisin et esim. 50mg opamox auttais kans unensaantiin jos vaan heti lääkkeen ottamisen jälkeen menee löhöilemään ja yrittää nukkuu 
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
Aesma
- OD
Mulla toimii sirdalud tosi hyvin unensaantiin.
Jos ei oo tullut kokeiltua vielä sitä niin suosittelen ainakin koittamaan,
itellä unenlaatu paranee sen avulla ja voi nukkua yleensä melko myöhään ilman kummempaa aamupöhnää.
Joku 2-4mg nokkaan tai 2-8mg syötynä takaa itselleni unen
Joskus pienempikin määrä kyllä riittää.
edit: Ja tosiaan jeesaa unensaantiin ja rentouttamaan, viihdekäyttö potentiaali melko nollan tasoa, mut käsitinkin että unta kaivataan.
Jos ei oo tullut kokeiltua vielä sitä niin suosittelen ainakin koittamaan,
itellä unenlaatu paranee sen avulla ja voi nukkua yleensä melko myöhään ilman kummempaa aamupöhnää.
Joku 2-4mg nokkaan tai 2-8mg syötynä takaa itselleni unen
Joskus pienempikin määrä kyllä riittää.
edit: Ja tosiaan jeesaa unensaantiin ja rentouttamaan, viihdekäyttö potentiaali melko nollan tasoa, mut käsitinkin että unta kaivataan.
-
Psychonautilus
Harvoin on sirkkoja ollut, mutta en ole käyttäessäni erityisen unettavaa vaikutusta huomannut, ainoastaan jalkojen muuttumista pastamaisiksi. En tiedä tosiaan määrääkö Lyricaa, enkä mielellään ottaisi kun on melko kallis lääke... En kyllä myöskään omien Lyrica-kokemuksien perusteella sitäkään unilääkkeeksi välttämättä ottaisi, ei tuntunut väsyttävän mutta sai aikaan sen että kun lähti kävelemään, kävelikin oven sijasta päin seinää ja muutenkin aina ihan vinoon. Koordinaatio hävis, mässyt tuli, ei juuri muuta.
En tiiä sitten 50mg Opamoxista, se nyt on kutakuinkin samaa luokkaa annoksellisesti kuin 40mg Tenox, joka on hypnoottisempi bentso, ja joka ei minulla enää takaa unta. Kassotaan mitä lekuri sanoo. Nyt vielä kesälomalla tuo Insomin on ollut kyllä melko toimiva, jopa 7.5mg on saanut tipauttamaan, eikä aamulla haittaa jos ei meinaa käynnistyä, mutta töissä on tosiaan sitten vähän eri asia. Ihan toinen juttu on kans sit se, et sais elämän siihen kuntoon ettei tarviis unensaantiin lääkkeitä popsia...peltsi wrote:Ei varmasti suostu unilääkkeeks määräämään lyricaa. Mut joo kyl bentsoista halcion ja dormicum kuulostais hyviltä. Tai uskoisin et esim. 50mg opamox auttais kans unensaantiin jos vaan heti lääkkeen ottamisen jälkeen menee löhöilemään ja yrittää nukkuu
-
tRip
- Moderator
ookoopeltsi wrote:Ei varmasti suostu unilääkkeeks määräämään lyricaa. Mut joo kyl bentsoista halcion ja dormicum kuulostais hyviltä. Tai uskoisin
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
tRip
- Moderator
ooksmähulluvaihäh??Psychonautilus wrote: En kyllä myöskään omien Lyrica-kokemuksien perusteella sitäkään unilääkkeeksi välttämättä ottaisi, ei tuntunut väsyttävän mutta sai aikaan sen että kun lähti kävelemään, kävelikin oven sijasta päin seinää ja muutenkin aina ihan vinoon. Koordinaatio hävis, mässyt tuli, ei juuri muuta.
tottakai lääke aiheutta haparointia jamuutasellaistaihmeellistähömelöyttä jos on tarkoitus mennä NUKKUMAAN
ja varmasti saatkin halsionit ja vielä dormikumitkin kaupanpäälle kun vaan puoskarilta menet kysymään. hophop.
eivittu huoh.
Keep it unreal.
-
Psychonautilus
No siis juu, mutta en mm. huomannut juuri väsyttävää vaikutusta, juuri vaan koordinaation häipymistä. Vaikea sanoa minkä verran auttaa nukkumaan, joskus uniongelmiin olen pieniä määriä ottanut (mitähän ois ollu, 75-150mg? en muista) eikä sillon tuntunu olevan ainakaan apua, vaikka menin pötkölleen. Ihan letkee olo tuli, niinku Sirdaludeista, mutta ei se unta auttanu juuri saamaan.tRip wrote:ooksmähulluvaihäh??Psychonautilus wrote: En kyllä myöskään omien Lyrica-kokemuksien perusteella sitäkään unilääkkeeksi välttämättä ottaisi, ei tuntunut väsyttävän mutta sai aikaan sen että kun lähti kävelemään, kävelikin oven sijasta päin seinää ja muutenkin aina ihan vinoon. Koordinaatio hävis, mässyt tuli, ei juuri muuta.
tottakai lääke aiheutta haparointia jamuutasellaistaihmeellistähömelöyttä jos on tarkoitus mennä NUKKUMAAN![]()
ja varmasti saatkin halsionit ja vielä dormikumitkin kaupanpäälle kun vaan puoskarilta menet kysymään. hophop.
eivittu huoh.
Hain tässä ihan hiljattain tosiaan Insomin-respan, mut sit totesin et töiden alkaessa toi väsyttää aamulla ainaki meikää vähäsen liikaa. Vaihtoehtoja tarjos Imovane, Stilnoct, Ketipinor ja Tenox - aikaisemmin oon ko. lääkärille sanonu et Z-aineet voi heittää helvettiin ku ei tiputa ja pistää hallusinoimaan. Katteli koneelta vaihtoehtoja ja sano et "ei oikein muita ole" - paskapuhetta, ihan niinku se ei tietäis että muitakin lääkeksiä on. Nyt vaihettiin Insomin-respa takas Tenoxiin mikä oli ennen toimiva, annostuksella 40mg/yö - ei aiheuta aamupöhnää mutta viimeks ku kokeilin vanhoja tennareita niin 50mg ei tuonut unta, sen takia tuon Insominin kävin hakeen. Saa nähä auttaako nytkään. Ehkä sitten uuestaan kohta lekurille ja sanomaan suoraan et antakaa jotain joka toimii, tai sit toi Insomin takas, vaikka olis aamutokkura. Enempi mä oon tokkurassa jos oon yrittäny pitkin yötä syödä aina lisää Tenoxia et vihdoin nukahtas, ku jos oon illalla ottanu 10mg Insomin, joka toi unen.
-
AlproRusi
Onko muilla ollut sellaista, että kun ottaa oksatsepaamia krapulaan, niin se ei toimi kovin hyvin jos on reilut promillet alla. Itse olen nyt muutaman kerran ottanut 15mg heti herättyä ja tekee pikku pöhnän.
Sen sijaan, jos malttaa odottaa iltapäivään jolloin promillet alkaa olla alle esim. alle 1,0 niin vaikutus on huomattavasti parempi
Tulee just se leppoisa ja rauhallinen olo ja aika menee nopsaan. Olen jopa nukahtanut tv:n ääreen iltapäivällä ja oli tosi hyvät unet, jälkeenpäin oli rento olo. Tosin vaikutus lakkasi melko pian niitten unten jälkeen...
7,5mg ei tunnu juurikaan vaikuttavan mutta 15:llä saa terapeuttisen vaikutuksen. Olen yrittänyt pitää noi annoskoot minimissä jotta teho säilyy ja tosiaan kerran viikossa mielellään. Jos ottaa vain vähän kaljaa, niin ei tarvi ollenkaan (12-16 olutta).
Moksit reseptillä paniikkihäiriön alussa tukilääkkeenä sitalopraamin avuksi, mutta parempi käyttö on tämä ehdottomasti. Lopetin sitalopraamin ja olo on erittäin hyvä arkisin.
Kaljaa tosin menee entiseen malliin
Sen sijaan, jos malttaa odottaa iltapäivään jolloin promillet alkaa olla alle esim. alle 1,0 niin vaikutus on huomattavasti parempi
7,5mg ei tunnu juurikaan vaikuttavan mutta 15:llä saa terapeuttisen vaikutuksen. Olen yrittänyt pitää noi annoskoot minimissä jotta teho säilyy ja tosiaan kerran viikossa mielellään. Jos ottaa vain vähän kaljaa, niin ei tarvi ollenkaan (12-16 olutta).
Moksit reseptillä paniikkihäiriön alussa tukilääkkeenä sitalopraamin avuksi, mutta parempi käyttö on tämä ehdottomasti. Lopetin sitalopraamin ja olo on erittäin hyvä arkisin.
Kaljaa tosin menee entiseen malliin
-
JOHNRAMBO
- Karvakuono
onkos mitään uusia bentsoja joita vois tilailla jotka ei vielä oo lääkeaine listalla? jotain haluisin tilata joka tulee varmasti perille ku mulla ei tällä hetkellä mitään bentso lääkitystä ole eikä ne mitään hyviä varmaankaan määrää eikä viittis kadulta ostaa ku on niin kallista..
-
sxoxyvg
- OD
On, ja ois kiva että ne pysyiskin sellaisina siihen asti et meitsi saa rahaa.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
peltsi
- OD
Ei mikään bentso tuu läpi vaikka ei lääkeainelistalla ookkaan..ettekö te nyt tajua et jos tulli nappaa jotain niin se nappaa sen ja kaikki aineet voidaan mielivaltaisesti rinnastaa johonkin toiseen aineeseen. Eli lopettakaa tyhmä jauhaminen varmoista tilauksista ja tilatkaa mitä vaan sieltä..harvoin ne tulliin jää.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
lonecell
Juuri näin. Kannattanee kuitenkin välttää huumausaineluettelosta löytyviä aineita ("rc-bentsot" eivät siellä ole, lääkeaineluettelosta sen sijaan ymmärtääkseni löytyvät...).peltsi wrote:Eli lopettakaa tyhmä jauhaminen varmoista tilauksista ja tilatkaa mitä vaan sieltä..harvoin ne tulliin jää.
-
Psychonautilus
Näin. Suurin osa täällä käytössä olevista bentsoista on myös huimausainelistalla.lonecell wrote:Juuri näin. Kannattanee kuitenkin välttää huumausaineluettelosta löytyviä aineita ("rc-bentsot" eivät siellä ole, lääkeaineluettelosta sen sijaan ymmärtääkseni löytyvät...).peltsi wrote:Eli lopettakaa tyhmä jauhaminen varmoista tilauksista ja tilatkaa mitä vaan sieltä..harvoin ne tulliin jää.
-
Psychonautilus
Tuli muuten sellainen mieleen, että määrätäänkö Suomessa ns. "off-label" noita lääkkeitä minkä verran? Esmes. Mitratsapiinia olen saanut reseptillä, vaikka tuoteselosteessa lukee yksinomaan "masennus". Rivatrilin tuoteselosteessa on lähinnä epilepsia ja vastaavia. Mirtatsapiinia kuitenkin määrättiin minulle unilääkkeeksi, ja Rivoja on tyypit saanut ahdistukseen.
Wikipedia listaa unettomuuslääkkeiksi ainakin diatsepaamin ja klonatsepaamin, mutta tuoteselosteet eivät. Muissa maissa sitten esim. loratsepaamiakin voidaan määrätä unettomuuteen, mutta en usko että täällä Temestaa saisi unilääkkeeksi.
Wikipedia listaa unettomuuslääkkeiksi ainakin diatsepaamin ja klonatsepaamin, mutta tuoteselosteet eivät. Muissa maissa sitten esim. loratsepaamiakin voidaan määrätä unettomuuteen, mutta en usko että täällä Temestaa saisi unilääkkeeksi.
-
ferox
- OD
Kyllähän noita määrätään, mm. bentsoja ja psyykenlääkkeitä monenlaiseen offlabel-käyttöön. Veikkaisin että unihäiriöt ovat yleisimpien käyttöaiheiden joukossa ainakin jos verrataan yleisesti määrättyjen ei-indikoitujen lääkkeiden määrää. Tähän käyttötarkoitukseen kirjoitetaan bentsojen ja z-lääkkeiden ohella ainakin neuroleptejä, antihistamiineja, pregabaliinia sekä suurin piirtein kaikkia masennuslääkkeitä mitä Pharmacasta löytyy, trisyklisistä ja SSRI-lääkkeistä hämärämpiin kuten agomelatiini. SSRI/SNRI-lääkkeitä tuntuu niinikään moni lääkäri tyrkyttävän lähes joka vaivaan.Psychonautilus wrote:Tuli muuten sellainen mieleen, että määrätäänkö Suomessa ns. "off-label" noita lääkkeitä minkä verran?
Diatsepaamin (Diapam ym.) käyttöaiheisiin lukeutuu unettomuus.
Tässä enempi asiaa aiheesta.
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
Psychonautilus
Mulla on kokeiltu Imovane/Zopinox, Stilnoct/Stella, mirtatsapiini, Atarax, Lyrica, ja melatoniiniakin olen kokeillut. Sitten bentsoista on ollut Tenox ja Insomin. Tenox ei oikein skulaa ennenku vasta tosi isoilla annoksilla, Insomin toimii hyvin mut jättää pienen pöhnän aamuks.
Niistä mitkä ei oo ollu respalla, niin Sirdalud ei nukuta, Diapam jättää vielä Insominia pidemmäks aikaa pöhnän. Rivatrilia en oo saanu respalla mut se toimi, ja vaikka toimi pitkään ei sit väsyttäny aamulla, lähinnä rauhoitti. Seroquel on testaamatta mut kavereiden kokemuksista ei kiitos. Pitäs ehkä koittaa kysyä josko rivoja sais off-label; Insomin on hyvä mut se vois olla skidisti parempi.
Niistä mitkä ei oo ollu respalla, niin Sirdalud ei nukuta, Diapam jättää vielä Insominia pidemmäks aikaa pöhnän. Rivatrilia en oo saanu respalla mut se toimi, ja vaikka toimi pitkään ei sit väsyttäny aamulla, lähinnä rauhoitti. Seroquel on testaamatta mut kavereiden kokemuksista ei kiitos. Pitäs ehkä koittaa kysyä josko rivoja sais off-label; Insomin on hyvä mut se vois olla skidisti parempi.
-
tRip
- Moderator
Sory, meitsil oli ehkä turhankin kärkäs kommentti.. pahoittelen.Psychonautilus wrote:No siis juutRip wrote:ooksmähulluvaihäh??Psychonautilus wrote: En kyllä myöskään omien Lyrica-kokemuksien perusteella sitäkään unilääkkeeksi välttämättä ottaisi, ei tuntunut väsyttävän mutta sai aikaan sen että kun lähti kävelemään, kävelikin oven sijasta päin seinää ja muutenkin aina ihan vinoon. Koordinaatio hävis, mässyt tuli, ei juuri muuta.
...
eivittu huoh.
..
peace..
nitratsepaamin todennu itelleni ainakin parhaaks nukahtamislääkkeeks.
nopea hypnoottinen ja sedatiivinen vaikutus, eikä herää mihinkään överipöhnään.. itseasiassa melkeinpä jopa virkeänä tullut insominin avulla herättyä.
Pamit ehkä pahimmasta päästä aamupöhnäyttäjinä.
Keep it unreal.
-
rogues
- Lepakko
ei haku antanut mitään tietoo mitä olisin halunnut. eli onko neurotol slow 100 mg mitään hyötyä viihde käytössä. oli kyllä mukavan tuntuinen kirurgi kuka nää määräs konttien kanssa. olis näitä 200 kpl. joten olisin tosi kiitollinen jos jollain olis hyviä vikkenä viihde käyttöön. 
-
lonecell
Tuskinpa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Karbamatsepiinirogues wrote:onko neurotol slow 100 mg mitään hyötyä viihde käytössä
-
Velho
- LD50
TenoXeja ja greibbiiii
Eiks greippi buustaa näit?
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Psychonautilus
En tiedä. Toisaalla sanotaan et buustaa, toisaalla sanotaan et ei. Mä en oo kokemuksen mukaan huomannu mitään järisyttävää buustausta, mut bentsot on melko sniikkejä muutenki vaikutuksiltaan ni vaikee sanoa. Paljon tehokkaampi ja huomattavampi buusteri on pari bisseä.Velho wrote:TenoXeja ja greibbiiiiEiks greippi buustaa näit?
-
Toma
- Psykonautti
Lyrica, opamox ja ketipinor respalla itellä. Komboilen tuota lyricaa ja opamoxii pitkin päivää et ahdistus pysyy kurissa ja välillä tarvittaessa ketipinoria illalla nii saa unta. Nykyään ei aiheuta samanlaista koomaa seuraavalle päivälle kuin ennen.. Ongelma vaan et kaverit ruinaa aina sairaan miehen lääkkeet ja bentsopäissäni jakelen niitä liikaa. Sit kärsin loppu kuukauden. Pidän aina yhden "selvänpäivän" viikossa eli ei yhtään mitään nii ei pääse riippuvuudet ainakaan liian pahoiks.
Omaa asiaa auttais aika reilusti jos joskus tajuisin pysyä erossa myös kaikesta muusta mitä vastaan tulee. Viime aikoina (ehkä) valoa vähän tunnelin päässä. :hmh:
Bentsoja oon testaillu monia erilaisia lähinnä "katukaupasta" hankkimalla ja diapam vaikuttais kyl sopivimmalta omaan tilanteeseen. Ja on tuo opamoxin aika kärjessä. Ehdotin vaihtoa lekurille mutta hänen mukaan kyseessä on sama asia.. Huomenna taas respat uusittavaks.
Omaa asiaa auttais aika reilusti jos joskus tajuisin pysyä erossa myös kaikesta muusta mitä vastaan tulee. Viime aikoina (ehkä) valoa vähän tunnelin päässä. :hmh:
Bentsoja oon testaillu monia erilaisia lähinnä "katukaupasta" hankkimalla ja diapam vaikuttais kyl sopivimmalta omaan tilanteeseen. Ja on tuo opamoxin aika kärjessä. Ehdotin vaihtoa lekurille mutta hänen mukaan kyseessä on sama asia.. Huomenna taas respat uusittavaks.
Masentaa ahdistaa vituttaa
-
xxx-men
- Kameleontti
Ootko ihan tosissas et yhden päivän tauko viikossa riittäis?Runkku wrote: Pidän aina yhden "selvänpäivän" viikossa eli ei yhtään mitään nii ei pääse riippuvuudet ainakaan liian pahoiks.
Tosiaan ennemmin 1 päivä viikossa douppia/bentsoja yms. jotta välttyis suuremmilta riippuvuuksilta.
Last edited by xxx-men on Wed 14 Jul 2010, 15:37, edited 1 time in total.
-
Psychonautilus
Se on aika lailla sama pitääkö sen yhden päivän vai pitääkö ollenkaan jos muuten joka päivä popsii bentsoja. Koukkuhan siitä tulee.
-
tepa
- Tuppisuu
Tällä hetkellä itsellä respalla 2mg rivat ja 50mg opamox. Päiväannos rivoissa on 6mg ja opamoxeissa 100mg. Näillä mennään 
-
Petri6
- OD
Tuli muuten todettua aamulla, että vuonna 1987 vanhaksi menneet 50mg Oxepamit toimivat, vaikkeivät ehkä ihan täydellä teholla. Jännä, että nuo on aikoinaan määrätty unilääkkeeksi annoksella 1/2 tablettia. Olivat vielä aika coolin näköisiä "Wyethin" W-logolla.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Eilen otin bentsoja ekaa kertaa alkoholin kanssa, eipä sitä enempää tullut otettua kuin 35mg diatsepaamia ja pullo viiniä ja siideri ja ihan pikkusen jotain muuta. Mut täytyy silti sanoa, että oli paljon parempi ja mukavempi fiilis kuin pelkällä alkoholilla, ei tullut yhtään mitään sekoiltua tai tehtyä typeriä mutta fiilis oli kuitenkin aika hyvä. Annoshan oli aika pieni, mut voin kuvitella miten noilla nimenomaan lähtee käsistä ja yhtäkkiä onkin kourallinen mennyt, jos noita on enemmän. Ihan hyväkin ehkä ettei noita enempää ollut, bentsot vaan tuntuu niin mukavilta ja harmittomilta että niitä vois rouskia ihan vaikka miten paljon. Silleen kyllä ymmärrän kun porukka noihin koukahtaa, harvemmin niistä mitään ihmeellisempiä säväreitä tulee mut just toi että ottaa pari aina sillon tällöin kun se tuntuu oikeesti niin harmittomalta ja miedolta, ja sit lähteekin käsistä.
-
Psychonautilus
Mikähän juttu siinäkin on, että Rivatrilia on olemassa ainoastaan über-XL-pakkauskokoja? 0,5mg tulevat 150kpl purkeissa ja 2mg tulevat 100kpl purkeissa. Yhdellä lääkärikäynnillä voi käydä hakemassa apteekista kerralla vastaavan määrän kuin 150 tai 400 kympin pamia.
-
medicineman
- Lepakko
En kyllä suosittele testailemaan tuota komboa kovin usein...vaarallista itselle ja ympäristölle, mut kai se riippuu paljon ihmisen perusluonteestakin. Eipä ole vielä vastaan sattunu sellasta tyyppiä jolle ei muutama jyvä ois maistunu lisää kaljottelun ohessa jos niitä vaan on ollu. Esim mulle alko+bentso yhdistelmä ei sovi missään mittakaavassa, mut täytyy tunnustaa ettei sovi kirkkaat viinatkaan. Siinä oot oikeessa et noi bentsot karkaa käsistä, ensin just noin sillon tällön, sit muutamia kertoja viikossa jne. Ite söin rivatrilleja hiukan vajaa 20 vuotta putkeen ja voin sanoo etei ollu mikään helppo juttu irrottautua. Mut toivottavasti sinä olet viisaampi...SahkoinenVelho wrote:Eilen otin bentsoja ekaa kertaa alkoholin kanssa, eipä sitä enempää tullut otettua kuin 35mg diatsepaamia ja pullo viiniä ja siideri ja ihan pikkusen jotain muuta. Mut täytyy silti sanoa, että oli paljon parempi ja mukavempi fiilis kuin pelkällä alkoholilla, ei tullut yhtään mitään sekoiltua tai tehtyä typeriä mutta fiilis oli kuitenkin aika hyvä. Annoshan oli aika pieni, mut voin kuvitella miten noilla nimenomaan lähtee käsistä ja yhtäkkiä onkin kourallinen mennyt, jos noita on enemmän. Ihan hyväkin ehkä ettei noita enempää ollut, bentsot vaan tuntuu niin mukavilta ja harmittomilta että niitä vois rouskia ihan vaikka miten paljon. Silleen kyllä ymmärrän kun porukka noihin koukahtaa, harvemmin niistä mitään ihmeellisempiä säväreitä tulee mut just toi että ottaa pari aina sillon tällöin kun se tuntuu oikeesti niin harmittomalta ja miedolta, ja sit lähteekin käsistä.
Fear is the price of imagination.
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Näinhän se menee, tiedän. Lähinnä tuli ihan muuten vaan kokeiltua viinan kanssa kun pari oli jäljellä. Niin hirveesti kyllä kiinnostustakaan mihinkään bentsoihin, eikä oikeestaan ees tuu oltua tekemisissä sellaisten kanssa. Kuullu niin paljon huonoa juttua bentsoihin liittyen, etten lähe niitten kanssa kyllä mitenkään hirveen huolettomalle linjalle ikinä.
Dissot, deelit jne. on paljon enemmän mun juttu.
Dissot, deelit jne. on paljon enemmän mun juttu.
-
Psychonautilus
Viinaan en koske muutenkaan. Keskioluesta nautin ja sitä sekoitan parin-kolmen annoksen kokoisissa erissä kannabiksen tavoin aika moneen yhdistelmääni. Pari bisseä buustaa kivasti, ei tarvi syyä niin montaa bentsoa eikä kerry niin pahaa tolea.