Onnellisuus?
-
Velho
- LD50
Onnellisuus?
Mitä se on teille? asia,esine,tapahtuma jne? Lisäilen oman vastauksen kun keksin sen 
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Arsonist
- Psykonautti
Re: Onnellisuus?
Kärsimystä.
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
-
Baikonur
- Kameleontti
Mulle onnellisuus on sitä, että saan kokea itseni rakastetuksi ja rakastaa. Lisäksi se on iloa arkipäiväisistä pikku asioista ja isommista onnen aiheista.
"Never thought that a street drug would be what we need."
-
Asidyyli
- LD50
proffani sano mulle kerran, että se on teollistuneella ajalla keksitty illuusio jostain mitä ei voi saavuttaa.
Tavallaan ihan ymmärrettävää, täytyyhän ihmisillä olla jotain mitä ne kuvittelee tavoittelevansa, nyt kun Jumalaakaan ei enää ole ja taivaspaikat ei ketään kiinnosta. Halpalentoyhtiön economyclass-seatit kiinnostaa, ja joulu tällä kertaa jossain eksoottisessa paikassa perheen kanssa, vaikka Kanarialla.
Tavallaan ihan ymmärrettävää, täytyyhän ihmisillä olla jotain mitä ne kuvittelee tavoittelevansa, nyt kun Jumalaakaan ei enää ole ja taivaspaikat ei ketään kiinnosta. Halpalentoyhtiön economyclass-seatit kiinnostaa, ja joulu tällä kertaa jossain eksoottisessa paikassa perheen kanssa, vaikka Kanarialla.
-
Huiko
- LD50
^Onhan ne kuulemma nirvanan keksiny.
Mä yritän repiä onnellisuutta pienistä asioista kuten kauneudesta, omantunnon mukaan elämisestä ja juttujen tekemisestä & kokeiluista. Joskus sitten tulee tehtyä outoja juttuja tai kummallisessa mittakaavassa jos ei tuu pikku kiksejä. Tai sitten tulee jumiteltua vahingossa vuosia tilanteissa jotka vaan luo synkkyyttä kaikilla tasoilla. Joskus ei oo ollu mitään minkä vuoksi jatkaa, niin on joutunu kokonaan löytämään uudestaan noita juttuja.
Siinä oon samaa mieltä että aika korkeessa kuusessa on kun lähtee hakemaan onnea. Ihmissuhteistakin sen voi ainakin hetkeksi löytää, vähän luonteestakin riippuen. Pysyvästä onnesta en mitään tiedä mutta luulisin sen sitten löytyvän sisältä päin. En tosin tiedä haluisinko edes olla koko ajan onnellinen kun tulee tällänen mieleen. Waltava työ -> onni -> tyytyväisyys -> kehityksen loppuminen -> rappeutuminen ja loppu. Musta kiven pitää rullata sen sammaloitumisen estämiseksi.
Tosin se onnen tavoittelukin tuottaa itseään ajoittain.
Mutta huonosti en halua voida. Sitä vastaan kait sitä useinmiten taistelee.
Mä yritän repiä onnellisuutta pienistä asioista kuten kauneudesta, omantunnon mukaan elämisestä ja juttujen tekemisestä & kokeiluista. Joskus sitten tulee tehtyä outoja juttuja tai kummallisessa mittakaavassa jos ei tuu pikku kiksejä. Tai sitten tulee jumiteltua vahingossa vuosia tilanteissa jotka vaan luo synkkyyttä kaikilla tasoilla. Joskus ei oo ollu mitään minkä vuoksi jatkaa, niin on joutunu kokonaan löytämään uudestaan noita juttuja.
Siinä oon samaa mieltä että aika korkeessa kuusessa on kun lähtee hakemaan onnea. Ihmissuhteistakin sen voi ainakin hetkeksi löytää, vähän luonteestakin riippuen. Pysyvästä onnesta en mitään tiedä mutta luulisin sen sitten löytyvän sisältä päin. En tosin tiedä haluisinko edes olla koko ajan onnellinen kun tulee tällänen mieleen. Waltava työ -> onni -> tyytyväisyys -> kehityksen loppuminen -> rappeutuminen ja loppu. Musta kiven pitää rullata sen sammaloitumisen estämiseksi.
Tosin se onnen tavoittelukin tuottaa itseään ajoittain.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
Dexma
- Moderator
Onni on kokemus ja tässä ja nyt. tai en tiiä... Sitä mulle kait.
-
mauseri
- LD50
mun on paha olla 90% aikana kun oon selvinpäin.. xanori pudotus ja yleensäkkin kaikki jopa ruuan teko ja syöminen aiheuttaa stressii.. stressaan kaikesta.. en ymmärrä miten selvinpäin voi olla onnellinen? se 5-6kk mitä olin kuivilla niin ei se nyt nii siistii ollu.. ahdisti, vitutti, stressas et ei voi vetää mitää.. emt. kai se on mahdotonta lopettaa douppaus..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Arsonist
- Psykonautti
Ask yourself, if you're happy, and you cease to be so.
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
-
Voima
- Lepakko
Onnellisuus miulle on ystävyys,saavutus,yhteisöllisyys,jonku noitte aiheuttama euforinen olotila. Tai sit euforia muute vaa.. :heh: Se on sitä ku kaikki on "nii hyvi ett naurattaa". Niitä hetkiä on välil,onneks siihe ei tuu liikaa totuttuu ku kuiteki nii harvoi tulee vastaa.
Astun ulos asunnosta, kastan jalat kuraloskaan, taas uusi päivä mikä ei tuu takas koskaan.
-
tRip
- Moderator
<3¤;-Voima wrote:Onnellisuus miulle on ystävyys,saavutus,yhteisöllisyys,jonku noitte aiheuttama euforinen olotila. Tai sit euforia muute vaa.. :heh: Se on sitä ku kaikki on "nii hyvi ett naurattaa". Niitä hetkiä on välil,onneks siihe ei tuu liikaa totuttuu ku kuiteki nii harvoi tulee vastaa.
hienosti ilmaistu..
onnellisuus tosiaan on, niinku Dexma sano, tässä hetkessä, kokemus et on hyvä olla.. kaikinpuolin.. jotai tollast kait.,
ja et on unelmii ja haaveit.. ystävii, eikä liikaa huumeit.
hengitys sisään ja ulos..
aivOrgasmi.
mielikuvasatumaalima..
sopivasti kaikkee diippii ja glitterii, ettei pääse liikaa valaistuun.
Kaunis mieli
hyvä tahto
tyytyväisyys hetkeen.. ehkä sitä se parhaimmillaan.. parhaillaan.. paraikaa on
Kyl sä salee tiiät iteki et mikää ei o mahotonta.. kelaa.. sä oot sä.. sä oot loputon mahollisuus.. .. .mauser1911 wrote:emt. kai se on mahdotonta lopettaa douppaus..
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
-
Dexma
- Moderator
jos totta puhutaan niin tRip on opettanut mua tosi paljon tässä asiassa...
-
King Ink
- LD50
Emt, ihan kivaa miul kyl on jatkuvaan, koko ajan.
-
junky
- Psykonautti
Onnellisuus on mulle haaveita ja unelmia. Jos on jotain josta uneksia tai jotain mitä odottaa. :hmh:
i know a girl who cries when she practices violin
-
RcKokki
- Apteekki
Onnellisus ei tule hatusta veämällä, tarvitaan kunnon pelikirja.
-
Morffi
- Psykonautti
onnellisuus on iloa elää ja ottaa siitä ilosta kaikki irti. hetkittäin voi tuntuu ettei ois onnellinen. mut mitä se onni loppujenlopuks vaatii? ei ainakaan mulle mitään materiaa. ystävät ja elämä tuo mulle onnellisuuden ihan sinäällään jo. luonto on vitun päräyttävä.
fuck the world before it fucks you
-
Voima
- Lepakko
eilen koin hämärän kaihoisan onnellisuuden tunteen ku lähin kävelee luontoo,meni melkoseks puunhalailuks. Etin muutosta,ehkä se nyt löyty.
Astun ulos asunnosta, kastan jalat kuraloskaan, taas uusi päivä mikä ei tuu takas koskaan.
-
muhennos
- Lepakko
Voiko onnellisuutta ostaa??
Itse koen onnelliseks itseni silloin kun onnistun jossain tai ainakin yritän parhaani, mutta välillä se ei riitä. Onnellisuus on sitä myös kun tiedän että itselläni ja läheisilläni on kaikki hyvin. Rakkaus tekee myös onnelliseks. Ystävien hyvät teot itseäni kohtaan saavat minut onnelliseksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Onnellisuus
Itse koen onnelliseks itseni silloin kun onnistun jossain tai ainakin yritän parhaani, mutta välillä se ei riitä. Onnellisuus on sitä myös kun tiedän että itselläni ja läheisilläni on kaikki hyvin. Rakkaus tekee myös onnelliseks. Ystävien hyvät teot itseäni kohtaan saavat minut onnelliseksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Onnellisuus
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
-
disparati
- Psykonautti
Onnelisuus on vaikea käsite itsessään, mutta kyllä sitä silloin tällöin tuntee. Pitkää onnellisuuden tunnetta itse en varmaan ole aikoihin saanut mutta nämä ovat viime aikaisia onnellisuuden tunteita/aiheita:
Aamulla se kun kissa herättää puskemalla naamaa ja kehräämällä. (Tosin vain jos tämä tapahtuu vapaapäivänä/viikonloppuna)
.. ja.. muita ei tuukkaan mieleen. :hmh:
Aamulla se kun kissa herättää puskemalla naamaa ja kehräämällä. (Tosin vain jos tämä tapahtuu vapaapäivänä/viikonloppuna)
.. ja.. muita ei tuukkaan mieleen. :hmh:
-
kilpikonna
- Psykonautti
Onnellisuus on minulle sitä,että minua rakastetaan ja saan rakastaa.
Myös onnen hetkiä koen paljon päivän aikana esim.kun muksuni tekee jotain hauskaa tai se oppii uutta siitä tulee todella onnelliseksi.
tulen myös onneliseksi kun nään ulkona iloisia lapsia tai jonkun hauskan koiran joka tekee jotain hauskaa.
Lähi-aikoina ei kauheesti ole onnelisuus kukoistanut mutta nautin niistä pienistäkin asioista jota koen.
Niinkuin mauser sanoi selvin päin on vaikee olla onnellinen kuin tressaa kaikkee doupatessa ei muista mitä tressas kun on jo jotain vedettävää taas joten kai se pitäisi vaa doupata?.
Myös onnen hetkiä koen paljon päivän aikana esim.kun muksuni tekee jotain hauskaa tai se oppii uutta siitä tulee todella onnelliseksi.
tulen myös onneliseksi kun nään ulkona iloisia lapsia tai jonkun hauskan koiran joka tekee jotain hauskaa.
Lähi-aikoina ei kauheesti ole onnelisuus kukoistanut mutta nautin niistä pienistäkin asioista jota koen.
Niinkuin mauser sanoi selvin päin on vaikee olla onnellinen kuin tressaa kaikkee doupatessa ei muista mitä tressas kun on jo jotain vedettävää taas joten kai se pitäisi vaa doupata?.
-
ordo
- Karvakuono
Tavote, päämäärä, elämän tarkotus. Valinta.
-
wRRa
- Moderator
Mulle onnellisuus on olemist....
Ihan sama oonko sil hetkel ilonen, surullinen, ahistunu vai mitä.... Oon silti onnellinen. Se ei oo mulle sellanen ohimenevä juttu, vaa se perimmäinen ydin kaiken olemisen taustal. Ja kyl, se on hyvä asia.
On oikeesti tosi siistii olla onnellinen siitä, että saa kokea esim. kärsimystä. Kyl se silti sattuu, mut ei se oo mikään maailmanloppu, vaan hyvä asia.
Tiettekste milt tuntuu ku pahatki asiat muuttuu hyviks, vaik ne on edellee pahoi? Sitä mulle kai onnellisuus on.
Ihan sama oonko sil hetkel ilonen, surullinen, ahistunu vai mitä.... Oon silti onnellinen. Se ei oo mulle sellanen ohimenevä juttu, vaa se perimmäinen ydin kaiken olemisen taustal. Ja kyl, se on hyvä asia.
On oikeesti tosi siistii olla onnellinen siitä, että saa kokea esim. kärsimystä. Kyl se silti sattuu, mut ei se oo mikään maailmanloppu, vaan hyvä asia.
Tiettekste milt tuntuu ku pahatki asiat muuttuu hyviks, vaik ne on edellee pahoi? Sitä mulle kai onnellisuus on.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
zerk
Mulle onnellisuus ois saada kivut ja ahdistus pois. On se ihminen ihmeellinen eläin kun voi miettiä oman hengen ottamista.
Oispa mulla samanlaiset henkiset voimavarat ku sulla wRRa. Kateellinen olen.
edit: Mietin asiaa hetken ja totesin kaipaavani jotain parisuhdetta ja etenkin sitä läheisyyttä. Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu, pakko kai mennä mukana.
edit: Mietin asiaa hetken ja totesin kaipaavani jotain parisuhdetta ja etenkin sitä läheisyyttä. Tulevaisuus näyttää mitä tapahtuu, pakko kai mennä mukana.
Last edited by zerk on Wed 24 Nov 2010, 05:31, edited 1 time in total.
-
LD50
- Apteekki
Jaa-a. Kaippa se olis sitä että pätäkkää olis helvetisti, punanen Boxster alla (loput kaks tallis. 931 ja 951. Kaikki Königin tai Strosekin korisarjalla) ja nykynen eukko olis vieläki kuviois ku hyvin jaksanu mun riippuvuudet läpi katsoa ja jeesannut paljon. Se olis aitoa onnellisuutta sitte. Sitte ei tarvisi vedellä sillon tällöin edes ooppariputkia, ku vauhti olis +270kmh nonstoppina. So many pedestrians, so little time. Ei vaiskaan, tiellä turvallisesti mutta radalla sitten kovaa. (: . Ja crossiki pitäis olla tai valkokilpienska jos meinaa laillisesti ajella.
e: Ja vielä jerkin kipu kohtaan viitaten, että tosiaan jos lähtis tuo vitullinen kipu myös pois, niin olisin 101% onnellinen)
e: Ja vielä jerkin kipu kohtaan viitaten, että tosiaan jos lähtis tuo vitullinen kipu myös pois, niin olisin 101% onnellinen)
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
-
wRRa
- Moderator
Ehkä se meidän isoin ero on siinä, että mulle onnellisuus on tää kaikki sellasena ku se on, kipuineen ja ahdistuksineen päivineen. Se, etten haluu muuttaa mitään, eikä mun tarvii muuttaa mitään ollakseni onnellinen.zerk wrote:Mulle onnellisuus ois saada kivut ja ahdistus pois. On se ihminen ihmeellinen eläin kun voi miettiä oman hengen ottamista.
Ennen mä luulin et onni ois ulkosis asiois. Just parisuhtees, hyväs taloudellises tilantees, siin et on paljo kavereit, nätti naama jne... Mut hitto että mä olin sillon pihalla itseni kans! Sit ku tajusin, et mul on oikeesti kaikki mitä onneen vaaditaan, juuri nyt ni lakkasin olemast onneton. Tost noi vaa. Se ei oikeesti vaatinu mitää lisää, mun piti vaa päästää irti halustani muuttaa asioita, koska AINA on parannettavaa. Ihan aina. Mut aijjai et irti päästäminen on paljon vaikeempaa ku kiinni pitäminen! Mut se kannattaa. Aina. Erityisesti silloin, ku se on kaikist vaikeinta.
Joskus must tuntuu et ihmiset on onnettomii siks ku ne keskittyy enemmän siihen, mitä niil ei oo, ku siihen, mitä niil on. Tääki on tosi hassu paradoksi, mut niin kauan ku onnee tavottelee, ei oo onnellinen eikä todennäkösesti tuukaan onnelliseks. Sit ku lakkaa tavottelemasta onnea ja hyväksyy oman onnettomuutensa ja tyytyy siihen, sitä saattaakin huomata olevansa onnellinen.
En tietty mee puhuu muiden puolest, puhun vaa itteni puolest. Tälleen se meni mul. Ehkä te ootte erilaisii otuksii ja teidän onni on erilaist, ehkä sitä ei saavuteta irti päästämisel.... mut on se silti kokeilemisen arvost.
Miltä tuntuis päästää irti halusta muuttaa asioita? Miettikää mikä autuus! Sitä tarkottaa se paljon puhuttu heittäytyminen, tai ainaki mun mielest.
Mut ehk mä kuulostan nyt vähä joltai happoflippijeesukselt. Parempi lopettaa paasaus
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
SinatraPesonen
- Lepakko
Pien paasaus ei oo ikin pahasta.. joku sais tulla miuleki vähä paasaaaa. Oon sitte yöl tänneki eksyny, ihme ett oon päässy sisälle asti.
Eilen olin onnellinen, hetken. Viimeset dollarit meni sitte alepubiin
.. abaut 80 euroa
Viuhahti vain.. siinä taas hampat suli suussa ja maksa vihelsi. Morjens, kuten täälläpäi o tapana sanoa. MORKS! No, olipahan jäätävät karaoket.
Nyt nopeesti bogoa kehiin ja juomaan jonnekkin kylmää kokista.. pakko pysyy liikkeessä. CRANK.
Eilen olin onnellinen, hetken. Viimeset dollarit meni sitte alepubiin
Nyt nopeesti bogoa kehiin ja juomaan jonnekkin kylmää kokista.. pakko pysyy liikkeessä. CRANK.
"All in all not a bad guy - if looks, brains and personality don't count"
-
Aksu6
- Psykonautti
Onnellisuus on asenne.
Et pysty selittämään totuutta, vaan totuuden esteitä.
Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
Otin niitä monta ja osasin tanssii
-Allu
-
Dexma
- Moderator
Tälläiseen ajatteluun tarvitsee kyllä saada itsensä aika hyvään kuntoon... Siis psyykkisellä puolella kait. Tarttee päästä johonkin zen mielentiloihinwRRa wrote:
Ennen mä luulin et onni ois ulkosis asiois. Just parisuhtees, hyväs taloudellises tilantees, siin et on paljo kavereit, nätti naama jne... Mut hitto että mä olin sillon pihalla itseni kans! Sit ku tajusin, et mul on oikeesti kaikki mitä onneen vaaditaan, juuri nyt ni lakkasin olemast onneton. Tost noi vaa.
En tiiä, itsekkin oon tota mieltä, mutta silti jos näkee ihmisiä jotka ovat epäonnellisia niin he tuntuvat kaipaavan jotain tuonne ulkoiselle puolelle.
Esim jos ajattelee ihmistä jolla on 30 vuotta ikää, sillä ei ole parisuhteita ollut ikinä, ikinä ketään kaveria, ja muut ihmiset on pitänyt vain sitä vitun outona, itse tunto paskana jne... Niin sellaisella ihmisellä on yleensä niin heikossa jamassa ulkoiset asiat, että se ei ees näe sitä mikä vois olla ehkä onnellista.
Onneen vaaditaan joskus vain lootusasentoa, mutta jotkut ei sitä pysty niin näkemään... optimistinen ajattelu optimistinen ajattelu optimistinen ajattelu, mutta missä sen aidosti ymmärtää oppia ajatteleen?
-
wRRa
- Moderator
No siis, sehän siinä mun mielestä vähän onkin, että epäonnelliset kaipaavat jotain ulkoiselle puolelle. Juurikin se. En usko et se on siit kii, millanen elämä sul on ollu. Joku viisas sano joskus, et "Tärkeää ei ole se, mitä elämässä tapahtuu, vaan se, miten niihin tapahtumiin suhtautuu".Dexma wrote:En tiiä, itsekkin oon tota mieltä, mutta silti jos näkee ihmisiä jotka ovat epäonnellisia niin he tuntuvat kaipaavan jotain tuonne ulkoiselle puolelle.
Esim jos ajattelee ihmistä jolla on 30 vuotta ikää, sillä ei ole parisuhteita ollut ikinä, ikinä ketään kaveria, ja muut ihmiset on pitänyt vain sitä vitun outona, itse tunto paskana jne... Niin sellaisella ihmisellä on yleensä niin heikossa jamassa ulkoiset asiat, että se ei ees näe sitä mikä vois olla ehkä onnellista.
Onneen vaaditaan joskus vain lootusasentoa, mutta jotkut ei sitä pysty niin näkemään... optimistinen ajattelu optimistinen ajattelu optimistinen ajattelu, mutta missä sen aidosti ymmärtää oppia ajatteleen?
Mä sanoisin, et jotkut ymmärtää sen vasta siinä vaiheessa, ku tulee seinä vastaan. Ku on kärsiny niin paljon, että ei enää jaksa kärsiä. Mä luulen olleeni vähän tällanen tapaus, toki ihmisis on eroi, et missä kenenki seinä on. Mut mä kävin yli 10 vuotta mielenterveyshoidos ja erilaisii diagnoosei löytyy pitkä lista ja kaikkee todella ikävää sattunu elämäs... vielä jälkeenpäinki noista kokemuksista aika ristiriitanen fiilis; tavallaan en ois ikinä halunnu niitä enkä vieläkään toivo että kellekään moista tapahtuis, mutta toisaalta oon kasvanu paljon ihmisenä ja kiitollinen siit et oon saanu kärsii niin paljon, en usko et muuten oisin niin onnellinen ku nyt oon. Must tuntuu vähän pahalle ajatella, että ehkä ne ei ollukaan niin pahoja asioita, koska ne oli tosi pahoja asioita... mut totuus on, et ei oo hyvää ilman pahaa.
Optimistinen ajattelu? En oikeen tiedä onks kyse ajattelust niinkään, ku tietosuudest. Monilla se tietosuus vaan rajottuu niihin asioihin, joiden ne uskoo estävän oman onnensa. Mut, voihan kyse olla ihan vaan optimistisesta ajattelustakin... Tai ehkä ajattelu muuttuu optimistisemmaks, kun tietosuus kasvaa? Myös Aksu6:lla on mielestäni ihan hyvä pointti, että onnellisuus voi olla ihan vaan tietynlainen asennoituminen asioihin.
Ja mulleki monet on sanoneet et ei tää mun onnellisuus oo pysyvää, et tää menee ohi, niinku kaikki muuki. Ehkä, mut emmä usko.. Ehk se menee ohi vast ku kuolen? Mut en oo mikää selvännäkijä, mistäs mä tietäisin. Ajoittain saatan unohtaa, mut sit ku palautan mieleeni sen mitä onni mulle on, se on taas tässä. Sen vaa sanon et ei tää oo sama asia ku sellaset ohimenevät onnenväristykset ja ilonhuumat, et on ilonen jostai asiast. Tää vaa on ja ollu jo pari vuotta putkeen, mikä ois kyllä mun enkka jonku tunteen säilymiselle jos tää ois pelkkä tunne.
-
Varjo
Kai onnellinen on sellanen ihminen, joka ei sure sitä mitä häneltä tai hänestä puuttuu, vaan iloitsee siitä mitä hänellä tai hänessä on. Vaikeammin tosin sanottu kuin tehty. Näitä onnellisuuden määritelmiä on mullakin varmaan toistakymmentä, joista jokainen pitää paikkansa. Eli laajemmin ajateltuna onnellisuus on ainakin itselleni kaikkia niitä asioita yhdessä, ja ehkä vielä jotain muuta.
Jollekin toiselle se taas on mahdollisesti jotain toista. Joku voi myös iloita vaikka vapaapäivästä, mutta se nyt on vain ohikiitävää onnellisuutta, ei sitä jälkeenpäin enää muistele lämmöllä. On siis myös hetkellistä onnellisuuden tunnetta ja pitkä-aikaista onnellisuuden tunnetta, mutta ei kai sellaista infinite onnellisuutta kukaan tule saavuttamaan, koska ihmisluonto etc...
Jollekin toiselle se taas on mahdollisesti jotain toista. Joku voi myös iloita vaikka vapaapäivästä, mutta se nyt on vain ohikiitävää onnellisuutta, ei sitä jälkeenpäin enää muistele lämmöllä. On siis myös hetkellistä onnellisuuden tunnetta ja pitkä-aikaista onnellisuuden tunnetta, mutta ei kai sellaista infinite onnellisuutta kukaan tule saavuttamaan, koska ihmisluonto etc...
-
wRRa
- Moderator
Maksan sulle 10e jos must tulee viel onneton. Mut voi olla vähä vaikeet jos se tapahtuu esim. 20v päästä ja mul ei oo enää mitää sun yhteystietoi. Mut yritän muistaa!Varjo wrote:...mutta ei kai sellaista infinite onnellisuutta kukaan tule saavuttamaan, koska ihmisluonto etc...