tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
zan
Apteekki

Re: tramadoli

Post by zan »

xxx-men wrote:
gerhes wrote:Jep, taidan olla yks niistä joille tää ei oo tarkotettu :p
Ei sovi mullekkaan trambot. Missään muodossa niistä ei saa irti mitään. Suburefloihin ne on jeesannu pikkasen.
en ole subu refloja kokenut kun en substanssista riippuvainen, mutta mitä henkilöt ovat kertoneet joilla addiktio niin tramadoli on refloihin hyvä. musta ois trambooista pudottaa codeen ja sitä dosea pienentäen.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Tyytyväinen olen kyllä kyseisen substanssin henkilökohtaisista vaikutuksista. 8) 500mg riittäny 8h nuokkuihin, silleen että otin alkuun 300mg ja puoltoista tuntia sen jälkeen 200mg lisää. Kuulun siis siihen onnelliseen kansan osaan. :D
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
gerhes
Psykonautti

Post by gerhes »

litletown wrote:
gerhes wrote:Jep, taidan olla yks niistä joille tää ei oo tarkotettu :p
Tuleeko huono olo.?Mulla tuli joskus aikoinaan kanssa paska olo ei kyl muutakuin oksetti,mutta nyt kuin opiaattei vähän enemmän vetäny niin se on kadonnut kyllä trampot on mahtavia ja hyviä kunhan vaa tarpeeksi ottaa myös subun kaa ihan kivaa. :heh:
Siis ei mulle pahaa oloa tai oksetusta tullu.
Muuten vaan epämiellyttävä olo kokoajan.. en osaa kuvailla oikee.. :D
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Luultavasti se SNRI-yliherkkyys sulla, kuten mullakin. Todella surkea olo vain tulee tramalista. Ei fyysisesti tuu, vaan tuntuu siltä kuin aivoissa olis jotain häikkää. :D .
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
gerhes
Psykonautti

Post by gerhes »

LD50 wrote:Luultavasti se SNRI-yliherkkyys sulla, kuten mullakin. Todella surkea olo vain tulee tramalista. Ei fyysisesti tuu, vaan tuntuu siltä kuin aivoissa olis jotain häikkää. :D .
Mitäs tää SNRI? Sisältääkö useat muutki opiaatit sitä?
W10
Kameleontti

Post by W10 »

gerhes wrote:Mitäs tää SNRI? Sisältääkö useat muutki opiaatit sitä?
Tramadolihan on heikko opioidi ja siksi siihen on lisätty tuo SNRI puoli jotta saataiin parempi hoitovastine. Ei tarvitse niin suurta annosta opioidia/opiaattia kun SNRI lisää euforiaa joka auttaa kipupotilasta toipumaan. Muissa Suomessa käytössä olevissa opioideissa ei taida olla tuota SNRI puolta.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

SNRI on serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä. Tramal ainoana opioidina vaikuttaa SNRI. Tramalissa SNRI vähentää kivun tuskaisuutta ja vaikuttaa myös hermoperäisiin kipuihin. SNRI/SSRI aiheuttama korkeampi serotoniinin pitoisuus aivoissa vähentää hermokipuja.
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
Petri6
OD

Post by Petri6 »

muhennos wrote:SNRI on serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä. Tramal ainoana opioidina vaikuttaa SNRI. Tramalissa SNRI vähentää kivun tuskaisuutta ja vaikuttaa myös hermoperäisiin kipuihin. SNRI/SSRI aiheuttama korkeampi serotoniinin pitoisuus aivoissa vähentää hermokipuja.
Itseasiassa SNRI on vain selektiivinen noradrenaliinin takaisinoton estäjä (selective noradrenalin re-uptake inhibitor). Uusimman tutkimuksen perusteella tramadoli on siis SSNRI eli selektiivinen serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä (selective serotonin and noradrenalin re-uptake inhibitor). Tämän lisäksi tramadoli ilmeisesti myös jossain määrin vapauttaa serotoniinia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

Petri6 wrote:
muhennos wrote:SNRI on serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä. Tramal ainoana opioidina vaikuttaa SNRI. Tramalissa SNRI vähentää kivun tuskaisuutta ja vaikuttaa myös hermoperäisiin kipuihin. SNRI/SSRI aiheuttama korkeampi serotoniinin pitoisuus aivoissa vähentää hermokipuja.
Itseasiassa SNRI on vain selektiivinen noradrenaliinin takaisinoton estäjä (selective noradrenalin re-uptake inhibitor). Uusimman tutkimuksen perusteella tramadoli on siis SSNRI eli selektiivinen serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä (selective serotonin and noradrenalin re-uptake inhibitor). Tämän lisäksi tramadoli ilmeisesti myös jossain määrin vapauttaa serotoniinia.

Joo näinhän se olikin :)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ollu nyt parisen viikkoa ilman kyseistä euforisoivaa analgeettia.
Hyvä lääke kipuihin.. varsinki jos tajuu sen tosiseikan et kipu on suurelta osin mielessä.

tästälähin pitäydyn codissa ja ganjassa.

Siis kun tramali koukku ei tosiaankaan o pelkästään mikään opioidikoukku, vaan SsNri on se joka tekee refloistaki niin saatanan pirulliset.
Petri6 wrote:Itseasiassa SNRI on vain selektiivinen noradrenaliinin takaisinoton estäjä (selective noradrenalin re-uptake inhibitor). Uusimman tutkimuksen perusteella tramadoli on siis SSNRI eli selektiivinen serotoniinin ja noradrenaliinin takaisinoton estäjä (selective serotonin and noradrenalin re-uptake inhibitor). Tämän lisäksi tramadoli ilmeisesti myös jossain määrin vapauttaa serotoniinia.
hyvä tarkennus..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Petri6 wrote:
Itseasiasiassa SNRI tarkoittaa serotonin-noradrenaline re-uptake inhibitor:a. Eikä se todellakaan ole selektiivinen vaikuttaessaan molempiin välittäjä aineisiin.

Pelkistä nordadrenaliinin takaisin oton estäjistä käytetään termiä NARI/NRI. Esimerkkejä ko. lääkkeistä mm. Strattera (atomoksetiini) ja Edronax (reboksetiini).

Ja tramadoli on serotonerginen lääke, koska se on SNRI. Myös venlafaxiini/Effexor on SNRI.
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

CYKO wrote:
Petri6 wrote:
Itseasiasiassa SNRI tarkoittaa serotonin-noradrenaline re-uptake inhibitor:a. Eikä se todellakaan ole selektiivinen vaikuttaessaan molempiin välittäjä aineisiin.

Pelkistä nordadrenaliinin takaisin oton estäjistä käytetään termiä NARI/NRI. Esimerkkejä ko. lääkkeistä mm. Strattera (atomoksetiini) ja Edronax (reboksetiini).

Ja tramadoli on serotonerginen lääke, koska se on SNRI. Myös venlafaxiini/Effexor on SNRI.

Ite oon miettiny täs et mihin ihmeeseen tarvitaan pelkkää noradrenaliinin takaisin oton estäjää :confused: ??????? . Sehän pitää vaa vähän virkeenä, jos sitäkään. Tramalissa taas on hyvä olla tuo SNRI tai SSNRI vai mikä nyt sitten lienee loppujen lopuksi, koska se auttaa nimenomaa hitusen hermokipuihin ja poistaa kivun tuskaisuutta, ja tämän tekee lisääntynyt serotoniinin tuotanto aivoissa, joka on erittäin hyvä kohtalaisessa ja kovassa kivussa. Itse kun kärsin jokusen kuukaus sitten ERITTÄIN voimakkaasta lonkan kivusta, niin tramal toi siihen helpotusta paremmin kuin kodeiini mikä on varmaa aika itsestään selvää kun tramal on voimakkaampi kipulääke kuin kodeiini. Vahvempia opioideja en halunnut lähteä kokeilemaan, sillä kyllä tiedän mihin se minulla loppujen lopuksi johtaa :roll:
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

^SSNRI on järjetön termi. Jos takaisin estäjä vaikuttaa useampaan kuin yhteen välittäjäaineeseen se ei voi olla selektiivinen.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

On tää ny jumalauta. Tulee korvista ulos tää paska mulla on nyt vittu kaapit täynnä tätä paskaa ku lekuri tunkee koko ajan näitä. Missähän menee tramalin letaali annos oon nyt ottanu 2500mg tätä nopeina kapseleina ja vitutttaa vaan.
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

xxx-men wrote:On tää ny jumalauta. Tulee korvista ulos tää paska mulla on nyt vittu kaapit täynnä tätä paskaa ku lekuri tunkee koko ajan näitä. Missähän menee tramalin letaali annos oon nyt ottanu 2500mg tätä nopeina kapseleina ja vitutttaa vaan.
eh, kovat tolet. kyl toi 2500 alkaa olee jo aikas korkee annostus. ite oisin varmaa jo depsiny tosta annostuksesta :foil: . ei sovi toi tramali sulle ei
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

muhennos wrote:
xxx-men wrote:On tää ny jumalauta. Tulee korvista ulos tää paska mulla on nyt vittu kaapit täynnä tätä paskaa ku lekuri tunkee koko ajan näitä. Missähän menee tramalin letaali annos oon nyt ottanu 2500mg tätä nopeina kapseleina ja vitutttaa vaan.
eh, kovat tolet. kyl toi 2500 alkaa olee jo aikas korkee annostus. ite oisin varmaa jo depsiny tosta annostuksesta :foil: . ei sovi toi tramali sulle ei
Onneks oli muutama bendo jemmassa ku sirittää sillain kivasti päässä ja tuntuu et vois hetkenä minä hyvänsä pamahtaa epilepsia kohtaus päälle.
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

laimentaako xanorit tramalin tehoo???
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

muhennos wrote:laimentaako xanorit tramalin tehoo???
hyvin tepsii yhdessä imo, just muistin et tramaliakin ois vielä liuska tossa...hmm

ei varmaan fentanyylin päälle järkevää ??
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

Harold wrote:
hyvin tepsii yhdessä imo, just muistin et tramaliakin ois vielä liuska tossa...hmm

ei varmaan fentanyylin päälle järkevää ??

joo ei fentanyylin kans. sen verran stydii on. tai no riippuu toleista

itellä tuntuu et tramal ois vähän laimeempi ku on xanorii ottanu. no eikai auta muu ku ottaa lisää tramaa
Petri6
OD

Post by Petri6 »

CYKO wrote:
Petri6 wrote:

I stand corrected.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Mulla ainakin bentsot ns. nollaa olotilan opiaateissakin. Jos on hyvässä opiaattihuurussa ja menee ottaan yhdenki tenoxin/pamin/yms, niin heti laskee tavalliseen bentso-oloon. Peittää siis minulla ainakin täysin bentsot opiaattivaikutukset, oli kyseessä sitten oxanesti, ardinexi tai tramali.

Väsyttävä vaikutus lisääntyy toki, mutta opaeuforia ja muu vaikutus häviää/peittyy.
peltsi
OD

Post by peltsi »

LD50 wrote:
Mulla ainakin bentsot ns. nollaa olotilan opiaateissakin. Jos on hyvässä opiaattihuurussa ja menee ottaan yhdenki tenoxin/pamin/yms, niin heti laskee tavalliseen bentso-oloon. Peittää siis minulla ainakin täysin bentsot opiaattivaikutukset, oli kyseessä sitten oxanesti, ardinexi tai tramali.

Väsyttävä vaikutus lisääntyy toki, mutta opaeuforia ja muu vaikutus häviää/peittyy.
Oon ehkäpä ssamaa mieltä jollain tavalla kun nyt on alla ksanorii vissii 3mg ja ottanu kai jotai 7x100mg tramalii ja ei sellasta selkeetä opiaattioloo..kujalla kyll kieltämättä :razz:
nii joo ja lyricoita viel muutamat napasinu.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

opiaatit vähentävät GABA:n eritystä, jolloin dopamiinia erittyy enemmän. Normaalitilassa GABA jarruttaa dopamiinin ja muiden välittäjäaineiden tuotantoa. Kun opiaatin kanssa ottaa GABA agonistia jarruttaa se taas dopamiinin tuotantoa josta on seurauksena vähempi euforia. Eli kyllä bentsot jossain määrin vähentävät opiaattioloa.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

ei kyl lihakseen toiminu 100mg juuri mitenkään erikoisella tavalla, lisäks otin 200mg kapseleina. viimeks tramalia syöny viikkoja sit.

eilen tosin fentanyyliä ja toissapäivänä morfiina, tosin pienissä määrissä...
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Aika pieni dose, niin eipä se sillon kauheasti tunnukkaa.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

no puhu sä vaan kun on tolet taivaissa. mulla ei juurikaan oo sitä tolee noita kokeiluja lukuunottamatta ja musta 300mg on jo tramalille hyvä annos.
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Mulla ei ole toleranssia tramadoliin todellakaan, koska en edes pidä aineesta. Joskus harvoin, kun joudun ottamaan, otan 450mg, eikä siitä kyllä oloja tule. Eikä muutenkaan opiaatteihin mikään suuri tole ole. Ekalla kerralla kun tätä otin, otin 600mg nopeavaikutteisina, eikä tapahtunut mitään muutakuin helvetin huono olo snri-yliherkkyyden takia. :roll:
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

totta sä kai puhut, pitää muutama noita nopeevaikutteisia bongaa lisää kun jäljellä enää 300mg.

sen huomannu et tramadoli aiheuttaa mulla ainakin hikan
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Harold wrote:totta sä kai puhut, pitää muutama noita nopeevaikutteisia bongaa lisää kun jäljellä enää 300mg.

sen huomannu et tramadoli aiheuttaa mulla ainakin hikan
Ota lyrican kanssa, niin piisaa pienempikin dose. Eukko ainakin rakasti sitä komboa ja toimi pienillä annoksilla. Tosin se nyt on 40 kiloinen ja ehkä kerran kuukaudessa otti.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Kyllä mäki oon sitä miletä että tolettoman ei kannata paljon alle 300mg tramalia lähteä ottamaan, jos meinaa saada jonkin näköstä euforiaa aikaseksi.