Kyllä, syyteoikeus vanhenee viidessä vuodessa silloin, kun on kyse huumausainerikoksesta. Jos taas kyse on törkeästä huumausainerikoksesta (eli yli heikki "normilaatuista" piriä tai muu kvalifiointiperuste), on vanhentumisaika 20 vuotta (ks. rikoslain 8 luvun 1 §). Tiettyjen edellytysten vallitessa näitä määräaikoja voidaan kerran jatkaa vuodella (rikoslain 8 luvun 4 §).mauseri wrote: kuinka nopeesti pirin myynti rikokset vanhenee? oisko 5v?
Amfetamiini topic.
-
Petri6
- OD
Re: Amfetamiini topic.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
metman
- Psykonautti
hawRRa wrote: Oon ite päättäny et terveyttäni en lähe huumeil pilaa ja aina pitäny katupirii suht. vaarattomana mut vittu.... ku ei ikin tiiä millä jatkettu
Mä en kyllä lähtis piriä terveydellisiin syihin vedoten suositteleen,tai huumeita yleensä.
I love you Mary Jane
-
Velho
- LD50
Ahh vihdoin hyvää affeee eikä mitn meta-/affe sotkui vaan ihan perus affee. Vaikka vitullisee pillerihumalapöhnään otin ni 0,21 vedot säväytti iha selväks ja nyt touhutaan ja säädellään kaikkee üüber ultimate kikkailuu.
:coool: 
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
wRRa
- Moderator
niinno vrt. alkoholi.... ei se pörri sillon tällön sen pahempaa ole ku alkoholikaan imo.metman wrote:hawRRa wrote: Oon ite päättäny et terveyttäni en lähe huumeil pilaa ja aina pitäny katupirii suht. vaarattomana mut vittu.... ku ei ikin tiiä millä jatkettu
Mä en kyllä lähtis piriä terveydellisiin syihin vedoten suositteleen,tai huumeita yleensä.
tuli taas lauantain kiskottuu pöhinää... mikähän siin on ku mulla tulee aina yhen yön pirikuosailusta 3 päivän masennus? nojoo, tänään onneksi masennus voitettu, jes! tähän asti ollutkin iiiiihan paskaa
ja niin, ehkä se pitäs vaa myöntää et ei ne huumeet hyväks oo kropalle... ja lopettaa... tai pysyy niis deeleis vaa...
No ei se minusta oo mikään ristiriita. Never heard of "kohtuukäyttö"?Kottonmouth wrote:Olet päättänyt ettet pilaa kroppaas / terveyttäs ja kuitenkin vedät huumeita?
Aika brutaali ristiriita, etten sanoisi.
Eihän se tietenkään terveellistäkään varmasti ole, edes kohtuukäytössä. Piri ainakaan siis, moni muu huume kyl varmasti onkin. Mutta ei se nyt merkittävästi ole terveydelle haitaksikaan jos harvoin käyttää.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
King Ink
- LD50
oftopicoftopicoftopic, tekeeks ne tsaikadeelitkää hyvää keholle?
-
xxx-men
- Kameleontti
Ohhoh ja huhhuijaa taas. Nyt on taas pitkästä aikaa laatu kohillaan tääläpäin.
-
wRRa
- Moderator
No esimerkiksi ayahuascaa käytetään lääkkeenä, se käsittääkseni nostaa serotoniinitasoja pidemmäksi aikaa. Myös ketamiini nostaa kuulemma serotoniinitasoja, vaikka sillä onkin muita terveydellisiä haittavaikutuksia.King Ink wrote:oftopicoftopicoftopic, tekeeks ne tsaikadeelitkää hyvää keholle?
Sienten, LSD:n tai DMT:n fyysisistä haittavaikutuksista en ole koskaan kuullut?
Pitäisköhän tehdä tälle oma topic? Ihan hyvä aihe ehkä. Vai löytyykö topicia joka käsittelisi tarkemmin huumausaineiden fyysisiä haittavaikutuksia? Nyt en kerkee itse etsimään..
Mut siis mun alkuperänen pointti oli se et aineit voi käyttää kohtuudella niin, ettei niillä oo merkittäviä terveydellisiä haittavaikutuksia, eli toisin sanoen "pilaamatta terveyttään niillä".
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
_Melba
- Kameleontti
Itekkää Oulussa aikoihin ottanu yhtä hyvvää, senmoista purkkaköntin näköstä settiä ku öö viime vkl. Ottiin yhet jotku 0,2 veot ja valvoin hyvällä mielellä iltäpäivästä seuraavanpäivänyöhön:D "Pikkasen" eri tasoa mitä täsä on joskus ollut................
-
Olio
- Kameleontti
Jossain testissä oli että amfe tekee suurinpiirtein yhtä paljon damagea kuin alkoholi.
-
wRRa
- Moderator
Jep. Tätä just meinasin.Olio wrote:Jossain testissä oli että amfe tekee suurinpiirtein yhtä paljon damagea kuin alkoholi.
Mun mielest ei oo mitään ristiriitaa siinä et juon alkoholii mutten haluu pilata terveyttäni sil. Se tarkottaa vaan, et en juo sitä niin paljoo että sil ois mitään merkittäviä terveydellisiä haittavaikutuksia. Sama amfetamiinin kans.
Mut jos katupiris on seas vaarallisia jatkeaineita ni homma muuttuu heti. Noista jatkeista voi jo yhdestä kerrasta ja pienestä määrästä tulla ongelmia. Mulla on vieläki silmänalunen turvoksis
-
metman
- Psykonautti
Mullakin on pari kertaa tulehtunu silmä(t) kun piriä vetäny.
I love you Mary Jane
-
Huiko
- LD50
:heh: Mulla menny kontaktit tähän aineeseen surkeiks. Aina eka soitto kaverille, että kaljalle? Kuppilassa sovitaan jutut, ja jos ei saman illan aikana natsaa, nii sitten seuraavana. Ennen kun oli ns. piireissä, tarvi kävellä kaverille ja jo oli pöytä koreena. On tosin sanottava että jos on perhe ja vakiintunut elämä, niin ei sitä kodistaan varmaan huvita luukkua tehä.
Viimeksi kunnollista sain viime viikonloppuna. Jakso valvottaa kaikesta muusta roinasta huolimatta pikkutunneille, eikä juuri valunu. Rakenne oli hivenen kiteistä ja tahmasta. Vitivalkoista. Sattuu noita vahinkojakin siis näköjään.
Yhteensä vissiin n. 0.2g
Viimeksi kunnollista sain viime viikonloppuna. Jakso valvottaa kaikesta muusta roinasta huolimatta pikkutunneille, eikä juuri valunu. Rakenne oli hivenen kiteistä ja tahmasta. Vitivalkoista. Sattuu noita vahinkojakin siis näköjään.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
Olento
- Apteekki
Kuinkakohan paljon nämä sitten aiheuttavat damages yhdessä, kombona? Kun sattuu kuulumaan melkeen lempi harrastuksiin, köh köh..Olio wrote:Jossain testissä oli että amfe tekee suurinpiirtein yhtä paljon damagea kuin alkoholi.
En itseasiassa edes dikkaa kauheesti vedellä poretta selvinpäin, mukava sippailla "snadisti" bissee samalla. Kaikki "alanmiehet" varmaan tietää/on huomannu että hyvissä pörreissä kyl pystyy myös sippaa suurempiakin määriä pysyen kuitenki suht skarppina tai menemättä "kunnolla" jurriin..
Ei tuu ite ees oikeestaan ikinä vedettyy poretta täysin selvinpäin, tietysti tähän myös vaikuttaa se että en vetele arkipäivisin mitään muuta paitsi pilveä, ja viikonloppuisin sitten tulee yleensä nähtyä enemmän frendejä ja vähän (ehkä) kaljoteltua myös, ja siinä sivussa sitten toisinaan myös poreiltua.
Suurin syy kuitenkin siihen on se että en henkoht koe mitään tarvetta vetää poretta selvinpäin, oon muutenki (yleensä) aika skarppi ja sosiaalinen,
eikä kyl oikeen oo myöskään mitään tarvetta valvomiseen keskel viikkoo, ja tarvittavat euforiat saan tarvittaessa blossesta. Näin meitsillä..
-
wRRa
- Moderator
Tuskinpa aiheuttavat sen enempää kuin mitä aiheuttaisivat yksinäänkään. Tai siis mun käsittääkseni alkoholi ja amfetamiini toimii melko eri tavalla (korjatkaa jos oon väärässä) eli toisin sanoen en usko et ne "boostaa" toistensa haittavaikutuksia? Esimerkkinä nyt vaik et serotoniinitasoihin vaikuttavat kuten MDMA yhdessä mao-estäjän kanssa aiheuttavat haittavaikutuksia, mutta alkoholilla ja amfetamiinilla ei ole samanlaista vaarallista suhdetta toisiinsa. Tai esim. että alkoholi ja ryynit käsittääkseni lisäävät toistensa haittavaikutuksia, mut alko ja amfe ei.spirit wrote:Kuinkakohan paljon nämä sitten aiheuttavat damages yhdessä, kombona? Kun sattuu kuulumaan melkeen lempi harrastuksiin, köh köh..![]()
Tää ei perustu mihinkään kauheen tieteelliseen, et korjailkaa tosiaan jos oon vääräs.
Uskoakseni se et käytät alkoholia ja amfea samanaikasesti ois suunnilleen yhtä paha ku että käyttäisit niitä eri aikaan. Eli siis se damage ei siitä kasva, toki jos lähetään ajallisesti miettimään niin kerkeethän sä kroppas tuhoomaan lyhyemmässä ajassa jos sä otat kahta kroppaa tuhoavaa ainetta samaan aikaan sen sijaan, että ottasit niitä eri aikaan. Mut ei tällä kamalasti oo varmaan merkitystä?
Ite kuulun kans comboilijoihin eli saattaa mennä 5-10 eri ainettakin yhessä illassa. Amfea tulee joskus otettua ilman alkoakin mutta alkoa harvoin ilman amfea. Ja joo, voihan tästä vetää johtopäätöksen et oon taas ristiriidas sen kans mitä aiemmin sanoin etten halua pilata terveyttäni huumeil, mut ei niiden combojenkaan tarvitse olla vaarallisia comboja, jokasta ainetta voi ottaa miedosti eikä övereitä ja oikeestaan mä uskon että tietyl taval pienten määrien combot on jopa turvallisempia kuin öyskääminen yhdel aineel.
-
metman
- Psykonautti
Jos ja kun mä vedän poretta niin mä vedän sen verran kunnolla että kaljapullo kestää monta tuntia ja lämpiää ja väljähtyy kun ei sitä huomaa juoda.spirit wrote:Kuinkakohan paljon nämä sitten aiheuttavat damages yhdessä, kombona? Kun sattuu kuulumaan melkeen lempi harrastuksiin, köh köh..Olio wrote:Jossain testissä oli että amfe tekee suurinpiirtein yhtä paljon damagea kuin alkoholi.![]()
En itseasiassa edes dikkaa kauheesti vedellä poretta selvinpäin, mukava sippailla "snadisti" bissee samalla. Kaikki "alanmiehet" varmaan tietää/on huomannu että hyvissä pörreissä kyl pystyy myös sippaa suurempiakin määriä pysyen kuitenki suht skarppina tai menemättä "kunnolla" jurriin..
Ei tuu ite ees oikeestaan ikinä vedettyy poretta täysin selvinpäin, tietysti tähän myös vaikuttaa se että en vetele arkipäivisin mitään muuta paitsi pilveä, ja viikonloppuisin sitten tulee yleensä nähtyä enemmän frendejä ja vähän (ehkä) kaljoteltua myös, ja siinä sivussa sitten toisinaan myös poreiltua.
Suurin syy kuitenkin siihen on se että en henkoht koe mitään tarvetta vetää poretta selvinpäin, oon muutenki (yleensä) aika skarppi ja sosiaalinen,
eikä kyl oikeen oo myöskään mitään tarvetta valvomiseen keskel viikkoo, ja tarvittavat euforiat saan tarvittaessa blossesta. Näin meitsillä..
Kyllähän sitä sit 1-2 vrkn jälkeen rupee toki rauhottuun ja ehtii juomaan.
I love you Mary Jane
-
disease
- Psykonautti
ei saatanansaatana taisin vetää vittu vähän turhan tuhdit lainit nytte... helvetin hyvä olo on mutta vittu että pelottaa ei yhtään svimbamainen olo ja vedin oikeesti ehkä vähän liikaa ei perseenperse.. henki kulkee vielä toistaseks mutta katotaa kohta..pelottaa ku meinaa taju lähtee
-
disease
- Psykonautti
voi paska ku oli metukkaa tää setti sitte... vittu ihan omituine fiilinki vittu mua pelottaa et kuolen mut koitan nyt vaa pysyy rauhallisena
-
wRRa
- Moderator
disease, tää ei varmaan kamalasti lohduta, mut jos sä vedit överit ni et sä sille enää mitää voi, joten ota kaikki irti viimeisestä matk----
siis ei mun noin pitäny sanoo.
eiku hei, relax. oot siin kuosis et pystyt kirjottaa viel koneella, eli tuskin sul mitää ihmeempää hätää on. jos kuumottaa ihan vitusti ni pyydä joku kaveri kylään, et jos tulee OIKEESTI paha tilanne ni kaveris voi sit pitää sust huolta
mut emmä usko. ootko oksentanu? yleensä kait (huom kait) överöides oksentaa ennen ku kuolee, kehon oma puhistusmekanismi...
eiku hei, relax. oot siin kuosis et pystyt kirjottaa viel koneella, eli tuskin sul mitää ihmeempää hätää on. jos kuumottaa ihan vitusti ni pyydä joku kaveri kylään, et jos tulee OIKEESTI paha tilanne ni kaveris voi sit pitää sust huolta
-
Timp3
- Kameleontti
Kyllä siihe enemmänki kuuluu ku pelkkä oksenteluwRRa wrote:disease, tää ei varmaan kamalasti lohduta, mut jos sä vedit överit ni et sä sille enää mitää voi, joten ota kaikki irti viimeisestä matk----
eiku hei, relax. oot siin kuosis et pystyt kirjottaa viel koneella, eli tuskin sul mitää ihmeempää hätää on. jos kuumottaa ihan vitusti ni pyydä joku kaveri kylään, et jos tulee OIKEESTI paha tilanne ni kaveris voi sit pitää sust huoltamut emmä usko. ootko oksentanu? yleensä kait (huom kait) överöides oksentaa ennen ku kuolee, kehon oma puhistusmekanismi...
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
— Nikki Sixx
-
disease
- Psykonautti
VITTU SAATAN SYDÄN VITTU PYSÄHTELEE VÄLILLÄ!! oikeesti auttakaa tää on jo pelottavaa
-
ferox
- OD
Joo sydän hakkaa tietyin väliajoin. Sitä kutsutaan sykkeeksi ja se on tavanomainen elonmerkki. Epäilen että kuumotat turhaan sillä vaikutat edelleen hengissä olevalta ja sangen virkeältä. Minähän en tosin ole lääketieteen ammattilainen joten teen diagnooseja vain hatusta arpomalla, eikä ammattilainenkaan pysty auttamaan kun kirjoitat avunpyyntösi tänne. Jos pidät tilannetta vakavana niin oman etusi kannalta olisi tietenkin suotuisinta hakeutua mitä pikimmiten lääkärin arvioitavaksi, mutta, itsepä päätät.disease wrote:VITTU SAATAN SYDÄN VITTU PYSÄHTELEE VÄLILLÄ!! oikeesti auttakaa tää on jo pelottavaa
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
Madventurer
- Tuppisuu
Tossa aikasemmin tässä ketjussa oli puhetta amfetamiinin vahvuudesta... Kuulin lausunnon eräältä randomiin piridiileriin vittuuntuneelta paukkuiselta kaverilta: "Ihan sama mitä ne sanoo sen vahvuudeks niin on vähennettävä 20%, jos ne sanoo 60% ni se on ehkä 40%, jos ne sanoo 40% ni se on jotain peruspaskaa taas vittu." :heh: En kyllä uskos että toi -20% pitää aina paikkansa, eiköhän peruspirkan laatuun voi luottaa et se on sitä paskaa. Ja kaverihan oli pajapäinen ravintoketjun loppupään käyttäjä, eli PS eli perus-sniffaaja, ei kuitenkaan perus _ suomalaisten kannattaja(kaiemtevvk), eli totuuspohjaa ei liene tuossa lausunnossa kyllä yhtään. Mut se sano sen niin virallisesti että hajotti huolella, esitys muistutti ihan mua joskus sillon opettanutta ajokoulun opettajaa ja sen puheita tunneilla, sellanen true rekkamies kuka kiroaa kun duunaria kustaan linssiin
:D Tää kaveri ei oo kyl ko. opettajaa tavannu, mikälisikäli tällä nyt mitään väliä on, kuhan kirjottelen jotain itseisarvotonta muistelmaa näköjään tässä 
//******************************************************************************************************
Edit: postasin tän seuraavan osan eka toho alle omaansa mut sit vasta tajusin et miksen muokkaa samantien tähän ni ei tuu double postia
/
//******************************************************************************************************
Nyt on jotain ihan oikeeta sanottavaa ja kommentoitavaakin.
), kyttää ruokiensa sisältöä suurinpiirtein ja kuntoilee säännöllisesti. Sillee vähän tarkemmin kun perusterveellisesti elävät. Sitä roskaruokaa syö kumpainenkin välillä, varsinkin paukuissa. Molemmat siis myös sillon tällön pajauttelee ja joskus juo deksmiä, toinen ei kyl juo, ja mut molemmat maistelee sillon tällön deelejä jos siltä tuntuu. Ja pöhisee katupirillä, tai joskus myytipuheiden mukaan vähän paremmallakin. Usein se kyllä onkin niinku empiirisillä kokeilla todettuna, mut melko usein sillä pirillä. Tästä siihen että yleensä pöhistessä vielä ryypätään (ks alempaa). Ei kummallakaan oo ollu tästä kuosailusta mitään haittoja muuhun elämäntapaansa tai elämään ylipäätänsä, me vaan vietetään viikonloput vähän eri tavalla. Mä en ihan niin harras terveyden vaalija ole ja vähän useammin maistelenkin kuin he, muttei mullakaan mitään haittoja tai vaivoja ole katupiristä tullut, toi silmänalusen tulehtuminen kuulostaa mun korvaan jo aika pahalta :O Joskus ehkä nenä väpättää kun on ottanu ison lainin, siis sillee ku olis elohiiri mut se onkii sit ainuita tollasia vaikutuksia mitä mulle on tullu, kaverit ei oo kokenu kuulemma totakaan. Yheltä tulee nenästä verta helposti, mut se on tullu aina eikä johu piristä, se kyllä näköjään laittaa sen vuotamaan jos on herkkä nenä. Pommina nappailee se jätkä nykyää ja homma sujuu.
Nää jalan vispaamiset, niskojen jäykkyys ja joskus ilmavaivatkin, kohonnut pulssi, suun kuivuminen jne perus setit on ainaki mun tuttujen piireissä ihan normaalia eikä olla huolestuttu niistä, mut voi olla että noistastakin osa tulee vaan jatkeaineiden takia, en tiiä ku en oo täys putsia päässy maistamaa. :p Ja no vittumainen pp tietty, kirous miksei poretta voi vetää treffeillä ja me ollaan sinkkuja :evil: Mitenhän sais tehostettua ääreisverenkiertoa et se ei tulis
Tai luulen et se johtuu siitä ku ääreisverenkierto heikkenee, mun kämppäkaverilla on joku tauti tai vastaava, en muista nimeä, mut siis sen sormet menee tosi helposti viileässä ja kylmässä valkosiks ja tunnottomiks. Ja niin ne menee pöhinöissäki, jos se yhtää enempää ottaa ku pientä piristystä.
Mut siis takas kattilalle, toivottavasti et ainakaan samaan poreeseen törmää vaikka et sitä lopettaiskaan. Aika perseestä jos joku on tienny mitä se jatkeaine tekee. Voihan toki olla ettei ookaan tienny, jos se on vaikka joku allerginen reaktio. Sillon vois toivottavasti jotku allergialääkkeet auttaa, jos joku muuki saa samoja oireita samoilla alueilla piristä ni kertokaa ihmeessä et miten ne tuli ja auttoko niihi mikä, kiinnostais et mikä sen aiheuttaa? Sisäinen wnb-medic heräs tai jotain
Hehee, aika lapsellista mut ollaa aika puujalkoja kännissä. Voitin mä kerran pullon Leijonaa
Se känni kuitenkin yleensä nousee aika helvetin äkkiä jos pöhinä laskee eikä ota lisää, ei nyt ihan samantien napsaha jurriin mutta tosi nopeesti se kipuaa nuppiin kohisemaan ja paska fiilis on taattu jos vielä oksettaa laskuhumala, onneks boostiviivat auttaa mut ne on aika vaivalloiset väsätä jos ei kaveri auta siinä kuosissa.
Mut eiköhän suurin osa teistä notkeista rotista oo tän kokenu jo läpi, näähän on melkei jo sakramentteja suomalaisen tyyliin viihteellä tai radalla oltaessa
Ehkä vähän romantisoidusti, päihdeongelmainen ja kateellinen kansa me ollaan. Poikkeuksena valveutuneet yksilöt joita onneks riittää
En tiiä mitä höpisen, täysi q kuivana suu...
Mutta en siis oo mun käytöllä, ja musta tää on aika kohtuullista viihdekäyttöä, huomannut ainakaan mitään suuria ja pysyviä haittoja yhteiskäytölläkään. Darra+pirilaskut on paska kombo, darra+pevekkilaskut vielä paskempi. Sekakäyttöähän mä välttelen, sekasin ei oo vastuullista käyttää huumeita ::D Tiiä sit jos enemmän ja joka viikonloppu/useemminki kiskoo, saati sit jatkuvasti kokoajan. Ei se ainakaa vastuullisemmaks muutu xD Mut ehkä niitä haittoja alkais tulee jos on tullakseen.
Mut tulee sitä poreiltua "selvänäkin", ilman viinaa siis, oikeestaan enemmän kun ei toi alkoholi aina maistu, loppupelissä korkeintaan kerran kaks kuukaudes enemmän kerralla nyt ku alko miettimää tätä syksyä, sillon tällön juon kyllä iltapäivällä tai alkuillasta jonku kaverin kaa tuopin lönkeröö paikallisessa mut en niinku humalan tai alkoholin takia vaa sillee seurustelujuomana juttutuokion ohella, autolla ajan poiskin. Kesällä terasseilla meni hapanta janojuomaa enemmän, mut ei sillonkaa joka viikonloppu. No välistä meni. Eikä se lonkero mitää hapanta oo, ainakaa hanasta siellä missä juotii. Mut siis pointti oli se että ilmankin viinaa menee mulla poretta ja aika iso osa siitä meneeki, vittuku juttua tulee
Varsinkin ton toisen terveystyypin kaa josta puhuin, poreiltiin paljon "selvänä" ja pölistiin ja fiilisteltiin rannalla. Ai se oli siistiä, tulis jo kesä taas kun talvella ja kouluaikana asutaan eri paikkakunnilla, välimatkat vähentää bailaamista sen kaveriporukan kaa mut onneks hirveesti
Siellä rannalla on viime kesänäkii ideoitu monta patenttia mitkä on unohettu hakea ja puitu monta kertaa maailman poltiittinen tilanne, sit todettu ettei me sille voida paskaakaa. Mut nyt viimestää meni liikaa offiks, tätä se piri teettää, vähän pittää jättää ku haluisin siitä yhelle kaverille tarjota maistiaiset. Ei oo kyl ku ihan pienet sit antaa, sori
vähä esimakua, jos vaikka luet tätä
o: Mut hei nyt eteenpäin ->
No juu ei mulla ollutkaa muuta, kolistaan kun pöhistään.
Edit: postasin tän seuraavan osan eka toho alle omaansa mut sit vasta tajusin et miksen muokkaa samantien tähän ni ei tuu double postia
Nyt on jotain ihan oikeeta sanottavaa ja kommentoitavaakin.
Asetun nyt tukemaan wRRaa, oon ihan samaa mieltä. Ja tunnenkin kaksi jotka "vaalii terveyttään" (silleen niinku aktiivisesti ja omasta tahdosta, mut ei ne nyt mitään lisäaineiden täyskieltäjiä oo tai niitä ituhippejäwRRa wrote:Mut siis mun alkuperänen pointti oli se et aineit voi käyttää kohtuudella niin, ettei niillä oo merkittäviä terveydellisiä haittavaikutuksia, eli toisin sanoen "pilaamatta terveyttään niillä".
Mut siis takas kattilalle, toivottavasti et ainakaan samaan poreeseen törmää vaikka et sitä lopettaiskaan. Aika perseestä jos joku on tienny mitä se jatkeaine tekee. Voihan toki olla ettei ookaan tienny, jos se on vaikka joku allerginen reaktio. Sillon vois toivottavasti jotku allergialääkkeet auttaa, jos joku muuki saa samoja oireita samoilla alueilla piristä ni kertokaa ihmeessä et miten ne tuli ja auttoko niihi mikä, kiinnostais et mikä sen aiheuttaa? Sisäinen wnb-medic heräs tai jotain
Meillä on kanssa aina pippaloissa muutama ketkä vetää porsketta ja ryyppää, loput vaan ryyppää ja osa niistä saattaa savujakin poltella, sekaan vielä kaikki välimallin jätkät erilaisilla yhdistelmillä illan anneista, sitä mukaan kun niitä on. Me spiidinarkkarit ollaanki sitä alkoholin vaikutusta vähentävää vaikutusta käytetty hyväksemme juomapeleissä jos joku ei oo tienny et pöhistäänspirit wrote:Kuinkakohan paljon nämä sitten aiheuttavat damages yhdessä, kombona? Kun sattuu kuulumaan melkeen lempi harrastuksiin, köh köh..Olio wrote:Jossain testissä oli että amfe tekee suurinpiirtein yhtä paljon damagea kuin alkoholi.![]()
Mutta en siis oo mun käytöllä, ja musta tää on aika kohtuullista viihdekäyttöä, huomannut ainakaan mitään suuria ja pysyviä haittoja yhteiskäytölläkään. Darra+pirilaskut on paska kombo, darra+pevekkilaskut vielä paskempi. Sekakäyttöähän mä välttelen, sekasin ei oo vastuullista käyttää huumeita ::D Tiiä sit jos enemmän ja joka viikonloppu/useemminki kiskoo, saati sit jatkuvasti kokoajan. Ei se ainakaa vastuullisemmaks muutu xD Mut ehkä niitä haittoja alkais tulee jos on tullakseen.
Mut tulee sitä poreiltua "selvänäkin", ilman viinaa siis, oikeestaan enemmän kun ei toi alkoholi aina maistu, loppupelissä korkeintaan kerran kaks kuukaudes enemmän kerralla nyt ku alko miettimää tätä syksyä, sillon tällön juon kyllä iltapäivällä tai alkuillasta jonku kaverin kaa tuopin lönkeröö paikallisessa mut en niinku humalan tai alkoholin takia vaa sillee seurustelujuomana juttutuokion ohella, autolla ajan poiskin. Kesällä terasseilla meni hapanta janojuomaa enemmän, mut ei sillonkaa joka viikonloppu. No välistä meni. Eikä se lonkero mitää hapanta oo, ainakaa hanasta siellä missä juotii. Mut siis pointti oli se että ilmankin viinaa menee mulla poretta ja aika iso osa siitä meneeki, vittuku juttua tulee
No juu ei mulla ollutkaa muuta, kolistaan kun pöhistään.
-
Olento
- Apteekki
Näin oon sen itekkin aina kelannut. Ei kieltämättä oikeen tuu mieleen mitään järkevää syytä että miks niillä ois jotain jotain yhteishaittavaikutuksia.wRRa wrote:Uskoakseni se et käytät alkoholia ja amfea samanaikasesti ois suunnilleen yhtä paha ku että käyttäisit niitä eri aikaan.spirit wrote:Kuinkakohan paljon nämä sitten aiheuttavat damages yhdessä, kombona? Kun sattuu kuulumaan melkeen lempi harrastuksiin, köh köh..![]()
Toisaalt en oo kyl ikinä jaksanu alkaa funtsimaan yhenkään mun päihteen käyttöä sillä tasolla että reseptori x yhdistyy reseptoriin o, vapauttaen xz..
Että en sit tiedä jos sil tolla tasolla jotain yhteishaittavaikutuksia pidemmällä kaavalla on, mut sen oon kyl huomannu että sellanen darra-masistila, ja rankka väsymys saattaa kestää helposti vaikka torstaihin asti, jos on dokannu rankan kaavan mukaan ja pöhissy pe illasta su aamuun.
Tässähän se niksi on, mulla ei edes erityisemmin enää tee varsinkaan bisseä mieli jos vedän eka poreet ja sitten vasta alan dokailemaan.metman wrote: Jos ja kun mä vedän poretta niin mä vedän sen verran kunnolla että kaljapullo kestää monta tuntia ja lämpiää ja väljähtyy kun ei sitä huomaa juoda.
Kyllähän sitä sit 1-2 vrkn jälkeen rupee toki rauhottuun ja ehtii juomaan.
Mutta itsehän aina teenkin silleen että juon about six-pacin eka, sitten ottaa ekan pommin, ja siitä sitten illan/yön/aamun myötä tietenkin dokailee lisää,
ja tarpeentullen/fiiliksen mukaan sitten aina linjoja lisää, ja ehkä jopa pudottaa muutaman pommin siinä jossain välissä.
-
wRRa
- Moderator
Näytin kyseistä poretta frendilleni joka on entinen pirinisti.Madventurer wrote:Mut siis takas kattilalle, toivottavasti et ainakaan samaan poreeseen törmää vaikka et sitä lopettaiskaan. Aika perseestä jos joku on tienny mitä se jatkeaine tekee. Voihan toki olla ettei ookaan tienny, jos se on vaikka joku allerginen reaktio.
Kaveri: "Oliks nää pakkasessa kun ostit nää?"
Minä: "Joo."
K: "Ku vedit sen ekan lainin, ni oliks tätä vaikee saada pilkottua, oliks tää semmosta tosi tahmasta?"
M: "Joo."
K: "Joo nyt tää on tällasta kivimäistä kun kuivunut, edelleen hemmetin vaikee pilkkoo jos kokeilet. Haistapa miltä tää haisee"
M: *haistaa* "Emmä kyl tiiä"
K: "No, miltä haisee kuivunut käsidesi?"
Sit vaa päässä välähti... JUST TOLTA! Ei vittu....
Ilmeisesti siis käsidesillä jatkettua piriä. Kaveri sano että suun kautta ei mitään kummempia haittavaikutuksia pitäisi olla, mutta nokitettuna voi ärsyttää pahastikin limakalvoja/tukkia paikkoja tms.
Nojuu eipä toi mun "katupirilakko" puolta viikkoa kauempaa kestäny....
Nytkin tekis ihan sikana mieli svimbaa. Sitä ois. Eri porsketta ku toi käsidesijuttu, jotain parempaa, mut tässäkin vähän kummallinen sivuhaju... Ihan ku haisis vähän tuoreille röökinpuruille? Tai jotain outoo. En oikee tiiä.
Mut en ainakaan tänään vedä koska tekee liikaa mieli. Vedän sit ku on ihan sama.
-
wRRa
- Moderator
Jotain flimmereitä? Mulla tulee joskus svimbasta, kofeiinista ja valvomisesta. Siis sellanen fiilis että yks lyönti jää välistä tms.disease wrote:VITTU SAATAN SYDÄN VITTU PYSÄHTELEE VÄLILLÄ!! oikeesti auttakaa tää on jo pelottavaa
-
Olento
- Apteekki
Tais olla ihan rehdisti vaan överit.wRRa wrote:Jotain flimmereitä? Mulla tulee joskus svimbasta, kofeiinista ja valvomisesta. Siis sellanen fiilis että yks lyönti jää välistä tms.disease wrote:VITTU SAATAN SYDÄN VITTU PYSÄHTELEE VÄLILLÄ!! oikeesti auttakaa tää on jo pelottavaa
Ainaki sellasen käsityksen sain tosta "auttakaa ja äkkiä" topicista joskus aamuyöllä.
Ei oo itelle tai kenellekkään frendille ikinä käyny tollasta, ainakaan silleen et oisin ite ollu paikalla, mut siin olojen kuvailussa tuli aika selkeesti esille yliannostuksen perus oireita. Muutokset hengityksessä, oksentelu, paniikki ja rytmihäiriöt.
Ja muistaakseni luin että oltiin sanottu että on vahvaa ja "älä ota kaikkea" mut oli sit kai ottanu?
Joskushan tollasta saatetaan sanoo vaan myyntipuheena, mutta silti kannattaa ottaa se totena aluks ku sitä koittaa, etenkin jos joku frendi sanoo.
Mut tähän ei voi ku suositella kun omaa nyrkkisääntöä, elikkä aina uutta tavaraa varovaisesti eka! Koska se on varmasti aika pieni vaiva övereihin nähden että ottaa eka ne ihan snadit linjat, venaat hetken ja tunnustelet miten se vaikuttaa. Tämä hyvä siksi että jos, sattuisikin vaikka joskus käymään niin hullusti että jostain random säädöstä tulisikin esim jotain erittäin vahvaa metaa, ja sitä kun sitten menisi rykäsemään samanlaiset startit kun jotain normi katuporetta niin se ois erittäin todennäköisesti överit tai paskalla tsägällä kanttuvei.
Edit: Itse en harrasta mutta spiguhommissa varsinkin tuo varovaisuus niitten ekojen vetojen suhteen jos ei tiedä tarkasti tavaran laadusta!
Tämän ajattelin vielä mainita siksi ettei kukaan erehdyksissään ikinä satu käsittämään mitenkään väärin äskeistä tekstiäni kun puhuin vaan linjoista ton testauksen suhteen, mutta sama sääntö pätee tietenkin myös värkkihommissa.
Last edited by Olento on Sun 12 Dec 2010, 21:12, edited 2 times in total.
-
wRRa
- Moderator
spirit, ite otan aina eka 2-5mg lainit ja yleensä vasta 15min päästä loput... ellei sitte oo jotai mitä kaverit on vetäny mua aikasemmin ja oon nähny minkäkokosia laineja ne ottaa.
Mun mielestä ihan järkevää koska eihän se muutama millikään hukkaan mee, kyl sekin sit vaikuttaa ku lisää ottaa
Tavallaan siis.
Yleensä muutenki saatan ottaa vaikka yhet nokat 3 erässä tms.. Ei se hukkaan mee!
//edit
ja joo, enpäs ollut lukenutkaan tätä topicia. Jos oisin ite ollu ko. tilantees ni oisin pyytäny jonku kaverin vahtimaan mua et jos tilanne näyttää oikeasti pahalta (esim. lähtis taju) niin hän soittais ambulanssin.
Mun mielestä ihan järkevää koska eihän se muutama millikään hukkaan mee, kyl sekin sit vaikuttaa ku lisää ottaa
Yleensä muutenki saatan ottaa vaikka yhet nokat 3 erässä tms.. Ei se hukkaan mee!
//edit
ja joo, enpäs ollut lukenutkaan tätä topicia. Jos oisin ite ollu ko. tilantees ni oisin pyytäny jonku kaverin vahtimaan mua et jos tilanne näyttää oikeasti pahalta (esim. lähtis taju) niin hän soittais ambulanssin.
-
Olento
- Apteekki
Nimen omaan, varsinkin viivoja vedellessä voi ottaa koko ajan lisää tunnustellessa laatua, ja vaikutuksen huomaa nopeasti.wRRa wrote: Mun mielestä ihan järkevää koska eihän se muutama millikään hukkaan mee, kyl sekin sit vaikuttaa ku lisää ottaaTavallaan siis.
-
Makoo
Mulla kans kirveltää aivan helvetisti, ja pienienkin viivojen välissä pitää täuko tai kaks olla
luottopaikasta hakenu, mutta tää kirvelevä valkonen jauhe vetää ihan vitun väsyneeks ja valveuniin.. ?!
Mulla kyllä oli valvomista 50-60h jo(aikasempia vauhteja, sama paikka), mutta ei tyttöystävällä, joka nukahti kans. Hirvee panetus, pirimuna ja muut klassikon ainekset, mutta pirteys muuttu nuokkuihin....
luottopaikasta hakenu, mutta tää kirvelevä valkonen jauhe vetää ihan vitun väsyneeks ja valveuniin.. ?!
Mulla kyllä oli valvomista 50-60h jo(aikasempia vauhteja, sama paikka), mutta ei tyttöystävällä, joka nukahti kans. Hirvee panetus, pirimuna ja muut klassikon ainekset, mutta pirteys muuttu nuokkuihin....
-
wRRa
- Moderator
Oon tosiaan kuullut että katuporsketta jatketaan jopa ryyneillä... Käytännössähän toi voi olla mitä vaan, mut mä ehdotan että mahollisesti ryynejä tms jatkeena? Aika älytöntä imoMakoo wrote:luottopaikasta hakenu, mutta tää kirvelevä valkonen jauhe vetää ihan vitun väsyneeks ja valveuniin.. ?!