Moniko teistä ns. normikansalainen?
-
Zoidberg
- Psykonautti
Re: Moniko teistä ns. normikansalainen?
Minä olen sellanen tyyppi jota mummot pelkäävät kaupassa
Eli ei, en ole.
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
-
naponen
- OD
Mä elän kaksoiselämää, mutta en mä nyt ihan normikansalainen-lokeroon mene kummassakaan elämässä.
-
Uke
- LD50
Hah, kiittitribh wrote:haha:DUke wrote:Normaali mun mukaan tarkottaa sitä, mitä suuri massa on. Suomessa tää siis tarkoittane lähinnä sitä että miehellä pientä kaljamahaa, käyt töissä mistä et välitä hevonhelvettiä, juot joka viikoloppu helvetimoise humalan ja varmaan jossain vaiheessa vähän lyöt vaimoaki jos sellanen vielä kattelee siinä vieressä.
Ei, en ole normaali kansalainen. Käynyt koulut kyllä kunnialla, käyn töissä tällä hetkellä ja tykkään tehdä niitä töitä mitä teen, velkaa ei ole ku muutama tonni opintolainaa jne jne. Ei mua varmaan kadulla erota normaali suomalaisesta ku ajoittain liian räikeet vaatteet ja sädekehä pään päällä.
jäbäl sana hallus;-

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
jopasjota
- Psykonautti
Normi-ihminen, mistä ne puhuu???
Mä en ole normi-ihminen, oon pahemman luokan sekopää, addikti, mut oon alkanu huoltaan itteeni normi-ihmisten verovaroilla, hähää...
Mä en ole normi-ihminen, oon pahemman luokan sekopää, addikti, mut oon alkanu huoltaan itteeni normi-ihmisten verovaroilla, hähää...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
-
siqqe
- Apteekki
En laske itseäni normikansalaiseksi. Tukka takussa, sammarit jalassa ja hörhöilen menemään miten sattuu. Useasti saa pitkiä (useimmiten) paheksuvia katseita näiltä normikansalaisilta, mutta ei se menoa haittaa, voi tuijottaa takaisin :woh:
ʘᴥʘ
-
PeppeHalti
- Lepakko
Minä olen. Käyn töissä, maksan verot, juon viinaa, ja katson jalkapalloa pubissa englantilaisten kanssa.
Hiukset tosin on aika pitkät, tiettyä hippimäisyyttä esiintyy.
-
xxx-men
- Kameleontti
PeppeHalti wrote:Minä olen. Käyn töissä, maksan verot, juon viinaa, ja katson jalkapalloa pubissa englantilaisten kanssa.
Et siis käytä huumeita ollenkaan?
-
PeppeHalti
- Lepakko
xxx-men wrote: Et siis käytä huumeita ollenkaan?
Totta helvetissä minä käytän huumeita, en kai minä muuten tänne olisi rekisteröitynyt?
Kannabista lähes joka päivä. Lähes siksi, että nyt on useampi päivä mennyt ilman.
Psykedeelejäkin silloin tällöin, pääsääntöisesti LSD:tä nykyään.
Ja tietenkin niitä pirejä ja koksuja silloin tällöin.
Mutta kyllä minä silti olen normikansalainen, eikä huumeitten käyttöni vaikuta elämääni yhteiskunnan tuottavana jäsenenä.
-
Huiko
- LD50
Pöh, Jos noi ois kriteerit nii mäkin kävisin ihan normi kansalaisesta. Mullei oo ees hippi-tukkaa.
Mullon vittu, jopa tv-lupa. Mitäs siihen sanotta?
Siltikään en elä kaikkien yhteiskunnan normien mukaan joten poliisi-setä haukkus mua alakuttuurin paskiaisex.
Mut voihan se olla että luodaan uudet normit kun vanhat väistyy haittaamasta...
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
zerk
No siiiiiiiiiiiis...
Normikansalaisena en itseäni pidä enkä halua sellainen koskaan olla, ellei yhteiskunnassa tapahdu radikaalia muutosta parempaan suuntaan.
Rikosrekisteriä ei löydy ja olen siistin näköinen nuori aikuinen, ainakin useimmiten. Aikaisemmin mielenterveysongelmat (jotka nykyään on selätetty, ainakin suurinpiirtein) aiheuttivat opiskelujen keskeytymisen mutta nyt olen päässyt takaisin kiinni "normaaliin" elämään.
Olen ollut avoin päihteidenkäyttöni suhteen, eivätkä perheeni ja ystäväni pidä sitä kummallisena. Ainoa ero minun ja monien ystävieni päihteidenkäytössä on se, että alkoholin sijaan suosin substansseja jotka toimivat paremmin ja vähemmillä haitoilla.
Normikansalaisena en itseäni pidä enkä halua sellainen koskaan olla, ellei yhteiskunnassa tapahdu radikaalia muutosta parempaan suuntaan.
Rikosrekisteriä ei löydy ja olen siistin näköinen nuori aikuinen, ainakin useimmiten. Aikaisemmin mielenterveysongelmat (jotka nykyään on selätetty, ainakin suurinpiirtein) aiheuttivat opiskelujen keskeytymisen mutta nyt olen päässyt takaisin kiinni "normaaliin" elämään.
Olen ollut avoin päihteidenkäyttöni suhteen, eivätkä perheeni ja ystäväni pidä sitä kummallisena. Ainoa ero minun ja monien ystävieni päihteidenkäytössä on se, että alkoholin sijaan suosin substansseja jotka toimivat paremmin ja vähemmillä haitoilla.
-
PeppeHalti
- Lepakko
Niin mullakin. Mä toivon, että minua pidetään normikansalaisena noin yleisesti. Mitä vähemmän huomiota herätän, sitä pienempi riski jäädä kiinni näistä rikkaruohoista.Huiko wrote: Mullon vittu, jopa tv-lupa. .
En mä kyllä näe itseäni edes huumeiden käytön takia mitenkään alakulttuurin edustajana. "Kaikki" nuoret ihmisethän niitä käyttää, vaikka laittomia ovatkin.
-
ViimeisetHitaat
- Psykonautti
Tere!
Olen mielestäni normikansalainen
. Teen kahta eri työtä ja maksan veroja paljon. Minun veroillani maksaa neljän sosialipummin fattarahat
. Käytän huumeita suonensisäisesti noin kaksi kertaa viikossa. Silti tuo huumeiden käyttö ei häiritse minun töiden tekoani. Ainoa asia joka kärsii minun huumeiden käytöstä on minun sosiaaliset suhteet
. Ihminen, jonka kanssa asun tietää minun huumeiden käytöstä vittuilee siitä ainoastan siksi, että se vie aika paljon rahaa
...
VH
Olen mielestäni normikansalainen
VH
Maailma on täynnä kaikenlaista pahaa: Huumeita, Viinaa, Naisia ja Rahaa
-
Hz0
- Apteekki
Opiskelen tällä hetkellä eräässä korkeakoulussa erästä tekniikan alaa ja olen aiemmin toiminut parisen vuotta myymälävartijanakin. Polttelin aika säännöllisesti viikonloppuisin jos ei ollut töitä. Lähipiiristä muutama tietää että pajauttelen, satunnaisesta pamien syönnistä harvempi.
Opiskeluni edistyvät suht hyvin ja pääsen työharjoitteluunkin kesäksi, pidän itseäni ihan normikansalaisena. Ehkäpä liikunta ja päivittäinen aivotyö estää minua passivoitumasta? Minulle on kerrottu etten näytä yhtään siltä että pajauttelisin 
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen
-
Olio
- Kameleontti
En todellakaan näytä doupin vetäjältä, siisti ja hyvät vaatteet ynm. Mut muuten olen aina ollut olemukseltani omituinen olio. Kaikki ketä mut tuntee ni tietää et oon vanha nisti (nyt melkein puol vuotta ollu kuivilla kovista aineista ja kaikista opiaateista)
-
xxx-men
- Kameleontti
Kai meikäkin on tietyllä tapaa vielä yhteiskuntakelpoinen "normi"kansalainen?. Veroja maksan ja töitä teen ja luottotiedot kunnossa. Pukeidun merkkivaatteisiin, kämppä sisustettu designromppeilla. Mutta huumeita käytän suonensisäisesti (nyt tauko bupresta) tänään vipua i.v. Monen mielestä pelkkä spigutus tekee ihmisestä alimman luokan roskan.
Rikosrekisteriä ei ole, mutta poliisrekisteri on pullollaan eriluokan rikoksia ja se niin kuuluisa "H-merkintä" löytyy mun papereista
Mutta väitän että juuri kukaan ei sitä minusta uskoisi. Esim. kukaan sukulainen ei osaa aavistaa yhtään mitään, ei edes äiti. Olen miettinyt kertomista mutta äitini kannalta on parempi olla kertomati.
Yhteenvetona ziiz olen: Veroja maksava, töitä tekevä narkomaani laajalla rikoshistorialla.
Rikosrekisteriä ei ole, mutta poliisrekisteri on pullollaan eriluokan rikoksia ja se niin kuuluisa "H-merkintä" löytyy mun papereista
Mutta väitän että juuri kukaan ei sitä minusta uskoisi. Esim. kukaan sukulainen ei osaa aavistaa yhtään mitään, ei edes äiti. Olen miettinyt kertomista mutta äitini kannalta on parempi olla kertomati.
Yhteenvetona ziiz olen: Veroja maksava, töitä tekevä narkomaani laajalla rikoshistorialla.
-
jaabajaaba
- Psykonautti
Eipä kai tuo huumeidenkäyttö itsessään mitenkään "epänormaaliksi" tai massasta poikkeavaksi tee vaikka käyttäisikin i.v:nä ( niinkuin itsekkin teen ) kunhan pitää kuosaamisen jotenkuten aisoissa varsinkin stimulanttien kanssa ja hoitaa muutkin asiat jotka pitää kiinni yhteiskunnassa ja "normikansalaisen" määritelmässä ( työ, opiskelu, asunto, ulkonäkö ym ).
Se taas tottakai muuttaa yleistä olemusta luultavasti ulkonäköäkin ainakin pitkällä aikavälillä normaalista poikkeavaan suuntaan ja vieroittaa yhteiskunnasta, jos ei käy töissä ja rahoittaa elämänsä pelkästään rikoksilla ja sossulla sekä käyttää aineita päivittäin ja pyörii pelkästään samanlaisten ihmisten kanssa.
Se taas tottakai muuttaa yleistä olemusta luultavasti ulkonäköäkin ainakin pitkällä aikavälillä normaalista poikkeavaan suuntaan ja vieroittaa yhteiskunnasta, jos ei käy töissä ja rahoittaa elämänsä pelkästään rikoksilla ja sossulla sekä käyttää aineita päivittäin ja pyörii pelkästään samanlaisten ihmisten kanssa.
-
zan
- Apteekki
kyllä pistän normikansalaiseksi itseni.
käyn töissä ja opiskelen, pukeudun ihan fiksusti, käyttäydyn hyvin, pidän siistiä "tukkaa" ja ulko-olemusta.
harva uskoisi et joskus piikki uppoo suoneen tai tupakan sijasta suussa voi ollal jotakin muutakin....
käyn töissä ja opiskelen, pukeudun ihan fiksusti, käyttäydyn hyvin, pidän siistiä "tukkaa" ja ulko-olemusta.
harva uskoisi et joskus piikki uppoo suoneen tai tupakan sijasta suussa voi ollal jotakin muutakin....
-
Goldengoose
- Psykonautti
Ulkoisesti kyllä, koulutukseltani kyllä, arvoiltani jonkilaiseen marginaaliin. Elämäntavoistani en osaa sanoa, koska en tunne vertauskohtia niin tarkasti.
Olet pisteessä A, totuus on piste B. Näkemyksesi on jana - c, joka kulkee pisteen B läpi. Totuuteen kuljet kateetin a tai b läpi, nämä ovat valheita. Näkemyksesi - c vääristyminen on riippuvainen sinusta, joka olet alpha - kulma (a,b)
-
dazerc
ulkonäköni perusteella saatan näyttää ainakin vähän normikansalaiselta kun ei mitään tatuointeja yms. löydy näkyviltä paikoilta (toisteiseksi
), mutta kaikkea muuta kyllä olen kun ns. normikansalainen 
-
Bateman
- Apteekki
Aikalailla "normikansalaisen näköinen" oon vaatetukselta ja ulkonäöltä, paitsi aina on kyl ihan älyttömät pussit silmien alla, mutta muuten (kai) 
Ja opiskelen kans ja rikosrekisteriä ei ole, että sen puolesta myös aika normikansalaisesta mennään. Uhrittomia rikoksia en pidä rikoksina ja koen oikeudekseni tehdä niitä mielin määrin.
Ja opiskelen kans ja rikosrekisteriä ei ole, että sen puolesta myös aika normikansalaisesta mennään. Uhrittomia rikoksia en pidä rikoksina ja koen oikeudekseni tehdä niitä mielin määrin.
you see them on the freeway, it don't look like a lot of fun
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
but don't you try to fight it; "an idea who's time has come"
-
Vape
- Lepakko
näytän ulkopuolisen silmistä varmaan ihan samalta miltä muutkin, käyn koulua eikä ole rikosrekisteriä tai mitään muuta vastaava
elämäntavoilta ja ajatusmaailmaltani vasta alan erota muista
elämäntavoilta ja ajatusmaailmaltani vasta alan erota muista
-
hurja
- Lepakko
Omaan aikalailla samanlaisen ajattelutavan. H-merkki tosin löytyy ja ulkonäön perusteella olen kaukana normaalista.zerk wrote:No siiiiiiiiiiiis...
Työt loppui vuoden vaihteessa, mutta olen kyllä ollut heti valmistumisen jälkeen 2v töissä. Alkoi itseassiassa vituttamaan se mitä tein.
Tämä hetki... viimeinen NISTIRETRKI!
-
Mandown
- Lepakko
Joo, mä oon normikansalainen. Päällepäin.
Omassa päässäni oonkin sitten aivan muuta.

Omassa päässäni oonkin sitten aivan muuta.
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."
-
Sub-Zero
- Karvakuono
Kyllä mäkin kai "normaalikansalainen" olen..
Koulut oon käynyt huolella ja nyt ollut viimeiset 4v töissä (vakituinen koulutusta vastaava duuni). Armeijakin tuli käytyä ihan kunnialla loppuun asti. Asun omistusasunnossa ja luottotiedot kunnossa. Lainaa ei ole penniäkään ja rahaa on itse asiassa säästössäkin. Vaimo, lapset ja auto vaan puuttuu.
Päällepäin en näytä mielestäni nistiltä tai huumeiden käyttäjältä, itse asiassa panostan aika paljon pukeutumiseen ja pukeudun ihan siististi. Huumeita (lähinnä kannabista) käytän silloin tällöin, kun niitä tulee tilaisuus nauttia (nykyään aika harvoin), muuten tuleekin kulutettua lähinnä alkoholia.
Jos mun sukulaiset/tutut/kaverit sais tietää mun kaikista huumesekoiluista, ne ei varmaan pitäisi mua enää kovin normaalina
Huumeet ei oo missään vaiheessa ollut mulle mikään ongelma, joten varmaan sen takia tieto mun käytöstä on pysynyt salassa. Vaan pari mun kaveria edes tietää asiasta, enkä niillekkään ole kaikkea kertonut..
Ainoa asia mistä joku vois arvata että saattaisin käyttää huumeita, on mun musiikkimaku (nykään tosi paljon kaikkea electronista musiikkia) ja se että käyn nykyään aika säännöllisesti konemusabileissä..
Koulut oon käynyt huolella ja nyt ollut viimeiset 4v töissä (vakituinen koulutusta vastaava duuni). Armeijakin tuli käytyä ihan kunnialla loppuun asti. Asun omistusasunnossa ja luottotiedot kunnossa. Lainaa ei ole penniäkään ja rahaa on itse asiassa säästössäkin. Vaimo, lapset ja auto vaan puuttuu.
Jos mun sukulaiset/tutut/kaverit sais tietää mun kaikista huumesekoiluista, ne ei varmaan pitäisi mua enää kovin normaalina
Ainoa asia mistä joku vois arvata että saattaisin käyttää huumeita, on mun musiikkimaku (nykään tosi paljon kaikkea electronista musiikkia) ja se että käyn nykyään aika säännöllisesti konemusabileissä..
Last edited by Sub-Zero on Fri 06 May 2011, 21:30, edited 1 time in total.
..:: Cold as ice ::..
-
JarruMies
- Karvakuono
Kai minä olen normikansalainen
: Vai olenko minä?
0-16 vuotta: Peruskoulu
16-18 vuotta: Lukio
19-20 vuotta: SA int
20-24 vuotta: Ylempi korkeakoulututkinto
24-xx vuotta: Saman työnantajan palveluksessa ja suurehkot tulot
32-xx vuotta: Kovien jarrujen käyttöä. Kulut noin 1000€/kk. Palkka riittää aika hyvin huumeisiin
.
Mulla on siis: Uudehko auto (ajettu alle 30.000km), vaki-duuni, paritalo, siistit vaatteet. Ainoa eroni on siis huumeiden käyttö verrattuna ns. normi kansalaiseen
...
Ainoa ulkoinen asia mistä huomaa huumeiden käyttöni ovat aika pahat rännäys jäljet käsissäni
.
JarruMies
0-16 vuotta: Peruskoulu
16-18 vuotta: Lukio
19-20 vuotta: SA int
20-24 vuotta: Ylempi korkeakoulututkinto
24-xx vuotta: Saman työnantajan palveluksessa ja suurehkot tulot
32-xx vuotta: Kovien jarrujen käyttöä. Kulut noin 1000€/kk. Palkka riittää aika hyvin huumeisiin
Mulla on siis: Uudehko auto (ajettu alle 30.000km), vaki-duuni, paritalo, siistit vaatteet. Ainoa eroni on siis huumeiden käyttö verrattuna ns. normi kansalaiseen
Ainoa ulkoinen asia mistä huomaa huumeiden käyttöni ovat aika pahat rännäys jäljet käsissäni
JarruMies
Elämä voittaa!
-
Sekaelikko
- Karvakuono
Ihunaa miten paljon "normikansalaisia", oon ylpee teistä.
Ja näin näemme taas ettei hyymeet aina vie sinne ojanpohjalle, ne on vaan tungettu eri lokeroon, kun vaikkapa alkoholi... Siinä lokerossa lukee jotain leimaavia juttuja, joita ei kannata ihan tuosta vaan uskoa.
Itsekkin olen tämmöinen, wuhu. \o/ Opiskelen ja teen siinä sivussa keikkahommia ja sitten teen kaikkia tai ainakin joitain muita asioita.
Itsekkin olen tämmöinen, wuhu. \o/ Opiskelen ja teen siinä sivussa keikkahommia ja sitten teen kaikkia tai ainakin joitain muita asioita.
Millainen olet tänään riippuu siitä mitä koit eilen. Mitä nyt hyväksyt tai hylkäät, muokkaa sinua huomiseksi. Olemme kaiken sen summa, mitä olemme aikaisemmin olleet.
-
Jimbo
- Karvakuono
Itse oon tämmöinen yli normi,alkoholiriippuvuuden kanssa taisteleva normi hyönteinen oravanpyörässa
Löytyykö muita?
Löytyykö muita?
I’m a paranoid schizoid product of the twentieth century.
-
Madmike
- Lepakko
Yritän kovasti päästä takaisin oravanpyörään mutta helppoa se ei ole. Usein aamuisin on sellainen olo että ei vaan vittu kiinnosta lähteä mihinkään ja sitten tuleekin morkkis ja pitää kuosata sen takia kovemmin, kun taustalla jyllää itsesyytökset että "Oolisit nyt mennyt sinne minne sun pitää mennä!"
Oon ollut elämässäni noin 1.5 vuotta mielestäni aika syrjäytyneenä. Kyllä yhteiskuntaan kuuluminen on mukavampaa ja niiden normaalien ihmisten kanssa hengailu silloin tällöin selvinpäin.
Oon ollut elämässäni noin 1.5 vuotta mielestäni aika syrjäytyneenä. Kyllä yhteiskuntaan kuuluminen on mukavampaa ja niiden normaalien ihmisten kanssa hengailu silloin tällöin selvinpäin.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
-
SahkoinenVelho
- Kameleontti
Jos normikansalainen meinaa sitä että pitää pyrkiä uralla pitemmälle ja olla tekemässä kokoajan duunia ja noudattamassa lakeja jotka menee törkeesti ihan ihmisen yksityisyyden piiriin, ja yleensäkin vaan SUORITTAMASSA kokoajan, niin en tiiä. Ihmiset varmaan aattelee että jos ei oo tässä kaikessa mukana niin elämä on pakosti aivan hirveää, mut itse huomasin pikemminkin suuren taakan siirtyneen pois ja muutuin onnellisemmaksi kun tajusin että kyllä sitä pärjää vähemmälläkin, ja antaa asioiden mennä omalla painollaan. Vaikka ei meekkään niinkun yhteiskunta ehkä odottaisi, niin en itse kuitenkaan koe olevani mitenkään syrjätynyt tms. 
-
mistery
- Karvakuono
Oikea mallikansalainen, mummojakin auttanut raskaiden kantamusten kanssa. (Niitä pöllimättä tietenkin...)