Parhaat "lailliset" stimut?

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
ferox
OD

Re: Parhaat "lailliset" stimut?

Post by ferox »

Petri6 wrote:Huumausainerikoksen syyksilukeminen edellyttää teolta tahallisuutta.
Niinkö? Minä olen kyllä lukevinani rikoslaista, että huumausainerikokseen riittää muun muassa huumausaineen hallussapito (RL50, 1 § 1 mom 4).
Petri6 wrote:Noiden pillereiden tilaamiseen sovellettuna tämä tarkoittaisi, että tilaajan on tullut joko tietää tai vähintään pitää varsin todennäköisenä, että tilatut pillerit sisältävät huumausainetta.
Tässä tapailsessa lääke- tai huumausainerikoksesta epäillään maahantuonnin perusteella. Todistettavaksi jää, että lähetyksen vastaanottaja on sen lähetyksen itse tilannut. Lähtökohtaisesti on aika mahdonta tietää kuka sen on lähettänyt. Ellei epäilty myönnä tekoa, tai esim. kotietsinnässä löydy vaikkapa tilauslähetettä, niin esitutkinnan lopputulos alkaa nopeasti näyttää tuloksettomalta. En usko että tiliotteelta juuri koskaan löytyy mitään pitävää, ellei esimerkiksi vendori itse ole suoraan veloittanut korttimaksua, mirä RC-kauppojen ei juuri näe tekevän. :razz:
Petri6 wrote:Kyse olisi siis loppupeleissä siitä, pidetäänkö vastaajan väittämää siitä, että hän on luullut pillereiden sisältävän jotain muuta kuin huumausaineeksi luokiteltavaa ainetta, uskottavana.
Eipä ole kyllä tainnut auttaa niitä täältä, jotka on joskus tuomittu.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
Petri6
OD

Post by Petri6 »

ferox wrote:
Petri6 wrote:Huumausainerikoksen syyksilukeminen edellyttää teolta tahallisuutta.
Niinkö? Minä olen kyllä lukevinani rikoslaista, että huumausainerikokseen riittää muun muassa huumausaineen hallussapito (RL50, 1 § 1 mom 4).
Petri6 wrote:Noiden pillereiden tilaamiseen sovellettuna tämä tarkoittaisi, että tilaajan on tullut joko tietää tai vähintään pitää varsin todennäköisenä, että tilatut pillerit sisältävät huumausainetta.
Tässä tapailsessa lääke- tai huumausainerikoksesta epäillään maahantuonnin perusteella. Todistettavaksi jää, että lähetyksen vastaanottaja on sen lähetyksen itse tilannut. Lähtökohtaisesti on aika mahdonta tietää kuka sen on lähettänyt. Ellei epäilty myönnä tekoa, tai esim. kotietsinnässä löydy vaikkapa tilauslähetettä, niin esitutkinnan lopputulos alkaa nopeasti näyttää tuloksettomalta. En usko että tiliotteelta juuri koskaan löytyy mitään pitävää, ellei esimerkiksi vendori itse ole suoraan veloittanut korttimaksua, mirä RC-kauppojen ei juuri näe tekevän. :razz:
Petri6 wrote:Kyse olisi siis loppupeleissä siitä, pidetäänkö vastaajan väittämää siitä, että hän on luullut pillereiden sisältävän jotain muuta kuin huumausaineeksi luokiteltavaa ainetta, uskottavana.
Eipä ole kyllä tainnut auttaa niitä täältä, jotka on joskus tuomittu.
Rikoslain erityistä osaa (kriminalisointipykälät) tulee lukea yhdessä yleisen osan kanssa. Rikoslain 3 luvun 5 §:n 1 ja 2 momentissa säädetään seuraavasti:

"Rangaistusvastuun edellytyksenä on tahallisuus tai tuottamus.

Jollei toisin säädetä, tässä laissa tarkoitettu teko on vain tahallisena rangaistava."

Esimerkkejä rikoslain säännöksistä, joissa myös tuottamus asetetaan rangaistusvastuun perustaksi ovat muun muassa liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1, "joka tienkäyttäjänä tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo...") ja kuolemantuottamus (RL 21:8, "joka huolimattomuudellaan aiheuttaa.."). Koska huumausainerikoksissa ei vastaavalla tavalla ole säädetty tuottamusta rangaistusvastuun perustaksi, ovat ne rangaistavia ainoastaan tahallisina.

Aikaisemmassa viestissäni käsittelin ainoastaan tapausta, jossa on sinänsä riidatonta (esim. vastaajan myöntämisen perusteella), että vastaaja on myös tilannut lähetyksen ja riidanalaista on ainoastaan, onko hänen täytynyt pitää varsin todennäköisenä, että tilattu lähetys sisältää huumausaineeksi luokiteltavaa ainetta. Tämä olisi pitänyt viestissäni ilmaista selvemmin.

Eri asia on, että tuomioistuin voi myös tapauksessa, jossa ei ole esitetty pitävää näyttöä siitä, että lähetyksen vastaanottaja on myös tilannut lähetyksen, soveltaa edellä mainittuja yleisiä kokemussääntöjä ja pakottavaa päättelyä. Tällöin tuomioistuin voisi katsoa, että vastaajan väitettä siitä, että hän ei ole tilannut lähetystä tai antanut suostumustaan lähetyksen tilaamiseen, ole pidettävä yleisen elämänkokemuksen perusteella uskottava. Tällöin ollaan kuitenkin näytöllisesti hyvin hataralla pohjalla, ja on vaikea väittää, etteikö jäisi järkevää epäilystä siitä, ettei vastaaja ole tilannut lähetystä tai antanut suostumustaan sen tilaamiseen. Näin on kuitenkin ainakin kerran käynyt alioikeudessa tapauksessa, jossa henkilön nimiin oli tilattu GBL:ää, ilman, että henkilö oli tästä tietoinen. Tapauksesta oli juttua muistaakseni päihdelinkissä, mutta haulla en onnistunut löytämään sitä. Tuomiosta ei kuitenkaan valitettu, joten mitään ennakkoratkaisuarvoa sillä ei ole.

Viimeiseen virkkeesi viitaten, on syytä tehdä selvä ero siihen, väittääkö vastaaja a) ettei hän ole tiennyt, että hänen tilaamansa lähetys sisältää ainetta X (joka on Suomessa luokiteltu huumausaineeksi) vai b) väittääkö vastaaja, ettei hän ole tiennyt, että hänen tilaamansa aine X on luokiteltu Suomessa huumausaineeksi. A-kohdassa pohditaan sitä, onko vastaajan täytynyt tietää tai pitää varsin todennäköisenä, että hänen tilaamansa lähetys sisältää ainetta X tai muuta ainetta, joka on Suomessa luokiteltu huumausaineeksi. Jos tilauksen lähettäjä on ilmoittanut sivuillaan, että tilattu tuote sisältää ainoastaan aineita F, G ja H (joita ei ole Suomessa luokiteltu huumausaineeksi), on varsin vaikea katsoa, että vastaajan on kuitenkin täytynyt pitää varsin todennäköisenä, että tuote sisältää ainetta X. B-kohdan tapauksissa kyse on ns. kieltoerehdyksestä (RL 4:2), eli vastaaja on erehtynyt aineen X luokittelusta. Kieltoerehdykselle on kuitenkin asetettu varsin tiukat edellytykset, eikä siihen vetoaminen yleensä menesty.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
peltsi
OD

Post by peltsi »

Jaa'a väittäisin että käytännössä asia ei mee ihan noin. Ainakaan ei tietämissäni tapauksissa oo menny. Noihin kohtiin vetoaminen edellyttäis hyvää asianajajaa ja oikeuteen asti asian vetämistä kun päätös tollasesta tulee kuitenkin yleensä jo esitutkinnan ja kuulustelun perusteella.

Ja lisäks noi party pillsit jotka toimii sisältää usein paskoja aineita, kuten mephedronea joka on aiheuttanu melko kauheita oireita.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
tatinhakkaaja
Tuppisuu

jaa

Post by tatinhakkaaja »

No laillisista stimuista parhaat ovat kunnon yöunet ja kahvi. Laillisesti vedän myös Concertaa, mut mua se ei piristä, päinvastoin :heh:
horna
Kameleontti

Post by horna »

Yöunet on ihan paska stimu. Mulla on aina kauheet laskut aamulla, kun pitää töihin lähteä :)
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
Huiko
LD50

Post by Huiko »

horna wrote:Yöunet on ihan paska stimu. Mulla on aina kauheet laskut aamulla, kun pitää töihin lähteä :)
Toi ja sitte mä vedän ihan liian usein vajareita, kun ei oo tarpeeks tarjolla. Silti ihan koukussa. :shock:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
phantom
Karvakuono

Post by phantom »

Khat...Kofeiini...Efedriini/ephedra...Ginseng...Guarana...Ginkoba.
pumpa
Psykonautti

Post by pumpa »

oottelen et mulle tulis ihan aitoa amazonin guarana powderii :love:
Hupu
Psykonautti

Post by Hupu »

Hei älä nyt oikeasti viitsi väittää, että valeriaana toimisi samalla tavalla kuin bentsot. Itse olen niitä kokeillut kahdenkin laisia, niitä Dormiplantteja ja sitten niitä toisia, nimeä en nyt muista. Joka tapauksessa otin niitä Dormiplantteja 1-4kpl annostuksella, bentsotolea ei ollut lainkaan, mutta en vain silti huomannut mitään kunnon vaikutuksia. Odotinko liikaa, onko mussa jotain vikaa, kourallinenko pitää ottaa kerralla vai ovatko nuo kertakaikkiaan pelkkää rahastusta hyväuskoisilla?

Ja mitä khatiin ja efedraan tulee niin ne ovat kyllä laillisia. Eivät tosin Suomen lakien mukaan, mutta päihdekulttuurilta sivistyneemmissä maissa kuten Alankomaissa ja Iso-Britanniassa molempia voi ostaa jopa hyvinvarustetuista supermarketeista...
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Hupu wrote:Ja mitä khatiin ja efedraan tulee niin ne ovat kyllä laillisia. Eivät tosin Suomen lakien mukaan, mutta päihdekulttuurilta sivistyneemmissä maissa kuten Alankomaissa ja Iso-Britanniassa molempia voi ostaa jopa hyvinvarustetuista supermarketeista...
Tämä on kuitenkin suomenkielinen foorumi jonka käyttäjistä luultavasti +95% asuu Suomessa ja joutuvat (halutessaan) seuraamaan Suomen lainsäädäntöä. Tämän oivallettuaan pitäisi olla kykenevä vetämään se johtopäätös että tässä threadissa on tarkoitus keskustella stimulanteista jotka ovat laillisia Suomen lainsäädännön puitteissa.
MortimerManic
Karvakuono

Post by MortimerManic »

Jack3d :up:
Psykoverse
Karvakuono

Post by Psykoverse »

myydäänkös kofeiinitabletteja apteekeissa?

en löydä oikeen mistään saitteja missä myytäs mitään tai jos myydään niin tarvii antaa korttitietoja.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

asdaaja wrote:myydäänkös kofeiinitabletteja apteekeissa?

en löydä oikeen mistään saitteja missä myytäs mitään tai jos myydään niin tarvii antaa korttitietoja.

[Ärsyttävää nipotusta ,sorry, no offence mut] Ei liittyne aiheeseen? Vai saatko kofeiinista parhaat pärinät "laillisista" tai semilaillisista stimuista?
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
ferox
OD

Post by ferox »

magiclymagical wrote:[Ärsyttävää nipotusta ,sorry, no offence mut] Ei liittyne aiheeseen? Vai saatko kofeiinista parhaat pärinät "laillisista" tai semilaillisista stimuista?
Huomaa, että tuo postaus on maaliskuulta. Asia taisi selvitä hänelle jo. :roll:

(Coffein Medipharmia 100mg, myydään tiskin alta ilman reseptiä, sadan tabletin purkki 3,90 €. Ehdoton ykkönen kuosailuun. :up:)
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Jjjoo.. :shock:
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
STRN
Psykonautti

Post by STRN »

Kaakaopavut, söin yhen semmosen kerran ja silmät seiso koko yön aamuun asti. Paskan makusia kylläkin mutta kuulema terveellisiä.
4:20pm
tRip
Moderator

Post by tRip »

Joo, ohan ne kuulemma kait ihan tosi, tervettä kamaa..
PaapaoKawut.. kaapaoWakut.. WaaCaOpaQQ siis.

¤¤¤

http://en.wikipedia.org/wiki/Acetylcarnitine
http://en.wikipedia.org/wiki/Acetylcysteine

Noi yhdessä antaa kummasti puhtia päivään. Oikeest.

Ohan sit kanssa monenmoinen teekin..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo »

Itse suosittelen näistä "laillisista ja helposti saatavista" stimuista juuri noita kaakaopapuja. Maistuvat aluksi kitkerältä, mutta kun makuun tottuu vähän, ne ovat itseasiassa hyviä. Tulee usein syötyä noita muiden stimujen lisäksi tai pelkiltään, jääkaapista löytyy puolen kilon pussillinen.. :mrgreen:
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer »

Smokeweed wrote:Itse suosittelen näistä "laillisista ja helposti saatavista" stimuista juuri noita kaakaopapuja. Maistuvat aluksi kitkerältä, mutta kun makuun tottuu vähän, ne ovat itseasiassa hyviä. Tulee usein syötyä noita muiden stimujen lisäksi tai pelkiltään, jääkaapista löytyy puolen kilon pussillinen.. :mrgreen:
saako noita kaakaopapuja ihan jostain luontaistuotekaupoista? pitänyt jo jonkun aikaa ostaa,
mutta koska olen laiska, en jaksa lähtee kauppaan katsomaan.
Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo »

Dreamer wrote:
Smokeweed wrote:Itse suosittelen näistä "laillisista ja helposti saatavista" stimuista juuri noita kaakaopapuja. Maistuvat aluksi kitkerältä, mutta kun makuun tottuu vähän, ne ovat itseasiassa hyviä. Tulee usein syötyä noita muiden stimujen lisäksi tai pelkiltään, jääkaapista löytyy puolen kilon pussillinen.. :mrgreen:
saako noita kaakaopapuja ihan jostain luontaistuotekaupoista? pitänyt jo jonkun aikaa ostaa,
mutta koska olen laiska, en jaksa lähtee kauppaan katsomaan.
Kyllä saa. Muistin tuon määrän väärin, pussi oli siis 800g, maksoi 10e tarjoushintaan. Normaalihintaa en muista.
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
maakari
Karvakuono

Post by maakari »

Joku superfoodi ilmeisesti tuo kaakaopapu. No ei ihmekään kun ne Ajankohtaisen Kakkosen ( http://www.youtube.com/watch?v=B3xtTVJlbZc ) hörhöt oli ihan pupillit lautasina.
Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer »

hyvin paljon ristiriitaista tietoa löytyy tuosta kaakaopavusta. nyt kun alkoi oikeen tutkimaan.
jokatapauksessa sitä ostan ja kokeilen jos saisi ihmeitä aikaan
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Paras=muskottipähkinät,kokonaiset. Mun lemppareita :love:
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Mämmikoura

Post by Mämmikoura »

Muskottipähkinä on aliarvostettu päihde. Kuosinsa puolesta muistuttaa ainakin itsellä jollain tapaa essoja mutta terveysvaikutukset saavat skippaamaan nykyään kyseisen substanssin.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Phenadrine. :)
Ilmeisesti tullimiehet olivat avanneet kirjekuoren, missä tuo tuli.
Eivät sanoneet mitään. Eli helposti tilattava, laillinen. Toimiva.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
espresso
Karvakuono

Post by espresso »

^Gangsteri^ wrote:Phenadrine. :)
Ilmeisesti tullimiehet olivat avanneet kirjekuoren, missä tuo tuli.
Eivät sanoneet mitään. Eli helposti tilattava, laillinen. Toimiva.
Tämähän vaikuttaa lupaavalta, josko tuota löytyisi tilattavaksi jostakin niin täytynee kokeilla.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Suosittelen. Yleensä saan DMAA:sta jonkinlaiset "laskut", mutta tästä en.
Tekee vaan jtn. 5 tuntia ottamisen jälkeen vaan nukahtaa 1-2 tunniksi.
Ainoana miinuksena, että koukuttaa ottamaan useasti ja se että jonkinlaiset pienet
jälkivaikutukset kestävät KUITENKIN seuraavaan aamuun, vaikka on normaalisti nukkunut yön.
Niin pienet, että juuri ja juuri huomaa, tarpeeksi suuret, että tietää edellisenä päivänä ottaneensa.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.