Psykoosialttius
-
C0H0
Psykoosialttius
Eli keskustelua psykooseista.
Itsellä stimuhistoria ei ole edes kovin kummoinen, mutta nyt kuitenkin siinä pisteessä ettei voi käyttää stimulantteja tai empatogeeneja ollenkaan, hyvä jos kannabista. Tämähän ei ole huono asia, mutta pistää kyllä miettimään miten jotkut pystyy vetämään vuosia piriä ja muita stimuja eikä psykooseista kärsi sen kummemmin. Aluksi alkoi tulemaan vain hyvin vahvoja vainoharhoja, mutta ei sen kummempaa. Seuraavaksi tuli hajuhallunisaatioita (mm. myrkyllisen katkun haju) ja nyt lopulta neljän kuukauden tauon jälkeen otin hieman amfetamiinia, kannabiksen polttelun jälkeen alkoi identiteetin hajoaminen, jonka jälkeen aloin kuulemaan ääniä. Olin myös kävellyt monta tuntia edestakaisin asunnossa. Myös MDMA, methylone, MDAI ym. empatogeenit aiheuttavat samanlaista oireilua.
Ikäväksi asian tekee juuri se, ettei kannabista pysty enää polttelemaan. Ajatuskyky häviää kokonaan ja alkaa puskemaan sairaita ajatuksia (alitajunnasta?).
Stimulanttipsykoosit aiheutuvat liiasta dopamiinista aivoissa, mutta empatogeenit ja kannabis ei liiemmin dopamiinia eristä, joten onkohan taustalla kuitenkin jotain muuta.
Ensimmäisen kerran psykoottisia oreita aiheutti kuitenkin kannabis. Polttelin kaverin kanssa normaalisti kunnes iski täydellinen hajoaminen, eli enää ei tiennyt miten olla, miten ajatella ja kuka edes ajatuksia minulle syöttää. Tästä on useita vuosia, mutta tuon tapahtuman jälkeen jotakin muuttui psyykkeessä.
Itsellä stimuhistoria ei ole edes kovin kummoinen, mutta nyt kuitenkin siinä pisteessä ettei voi käyttää stimulantteja tai empatogeeneja ollenkaan, hyvä jos kannabista. Tämähän ei ole huono asia, mutta pistää kyllä miettimään miten jotkut pystyy vetämään vuosia piriä ja muita stimuja eikä psykooseista kärsi sen kummemmin. Aluksi alkoi tulemaan vain hyvin vahvoja vainoharhoja, mutta ei sen kummempaa. Seuraavaksi tuli hajuhallunisaatioita (mm. myrkyllisen katkun haju) ja nyt lopulta neljän kuukauden tauon jälkeen otin hieman amfetamiinia, kannabiksen polttelun jälkeen alkoi identiteetin hajoaminen, jonka jälkeen aloin kuulemaan ääniä. Olin myös kävellyt monta tuntia edestakaisin asunnossa. Myös MDMA, methylone, MDAI ym. empatogeenit aiheuttavat samanlaista oireilua.
Ikäväksi asian tekee juuri se, ettei kannabista pysty enää polttelemaan. Ajatuskyky häviää kokonaan ja alkaa puskemaan sairaita ajatuksia (alitajunnasta?).
Stimulanttipsykoosit aiheutuvat liiasta dopamiinista aivoissa, mutta empatogeenit ja kannabis ei liiemmin dopamiinia eristä, joten onkohan taustalla kuitenkin jotain muuta.
Ensimmäisen kerran psykoottisia oreita aiheutti kuitenkin kannabis. Polttelin kaverin kanssa normaalisti kunnes iski täydellinen hajoaminen, eli enää ei tiennyt miten olla, miten ajatella ja kuka edes ajatuksia minulle syöttää. Tästä on useita vuosia, mutta tuon tapahtuman jälkeen jotakin muuttui psyykkeessä.
-
Uke
- LD50
Re: Psykoosialttius
Osa empatogeeneistä jyllää dopaimiinireseptoreiden kanssa myös. Mä en kyll osaa auttaa.. kaikkien ihmisten psyyke ei vaan ole samaa tasoa ja täten en viiti/uskallakaan tarjota ihan jokaselle kysyjälle ihan mitä vaan, koska toiset nyt sattuu olemaan vitun paljon herkempiä pään sisäsiin sairauksiin kun toiset ja sitä en osaa ihmisistä sanoa kuka kestää ja kuka ei, vaikka ois tuntenu toisen jo jonki aikaa ja hää ite väittäis että kyllä kestää.
Hienoa kumminki et tiedät rajan, ei kannata kokeilla liikaa ja liian pitkälle
Hienoa kumminki et tiedät rajan, ei kannata kokeilla liikaa ja liian pitkälle

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
tRip
- Moderator
Ymmärtääkseni kyllä se kannbiskin sinne dopamiineihin kajoaa.. se joku CBDöäö.. niin eiks se toimi ganjassa vähänniinkun anti-dopaminergisenä, kun taas THC on se psykedeelinen puoli ganjasta.C0H0 wrote:Stimulanttipsykoosit aiheutuvat liiasta dopamiinista aivoissa, mutta empatogeenit ja kannabis ei liiemmin dopamiinia eristä, joten onkohan taustalla kuitenkin jotain muuta.
Pitkälti nojaan 'tiedon' kuulopuheiden varaan.. mutta onko sitä kaikkea syytä niin kyseenalaistaa, jos on sellainen hytinä et 'toihan käy ihan järkeen'
Ganjanpolttelijoien keskuudessa vallitseva syvä horretila, saamattomuus ja apatia (näin kärjistettynä ne ääripäät) saattaa pitkälti johtua nimenomaan tästä..
Sekin että miksi ganja jeesaa, mutta samalla pahentaa aadeehoodee-oireita..
Spekulointia.
Itellä kannabis on eiheuttanut nimenomaan pahimmat flippailut. Depersonalisaatiota ja derealisaatiota..C0H0 wrote:Ensimmäisen kerran psykoottisia oreita aiheutti kuitenkin kannabis. Polttelin kaverin kanssa normaalisti kunnes iski täydellinen hajoaminen, eli enää ei tiennyt miten olla, miten ajatella ja kuka edes ajatuksia minulle syöttää. Tästä on useita vuosia, mutta tuon tapahtuman jälkeen jotakin muuttui psyykkeessä.
Silti sitä yhä se blossi maistuu.
Ikäämyöten tosin vähemmän ja vähemmän.
Palatakseni vielä toksiseen psykoosiin, mm. piripsykoosi, niin olen varmasti kokenut lukuisia, ainakin tsygoosin partaalla joskus haahuillut.
Ja siinä vaiheessa kun ei osaa olla ihmisten ilmoilla vaan pälyilee ympärilleen jatkuvasti, ja on aivan hukassa, pihalla-kujalla missä mennään, ni kait se sillon jo psykooseihin menee.. ja paikat vaan velloilee, aaltoilee, tikku-ukot pilkahtelee..
Ja se kun saa yhtäkkiä maanisen idean kiivetä sähkö-torniin..
Onneksi heikko happi esti alkeet alkuunsa.
Sit taas piriä en jaksa edes ottaa jos ei ole hatsia.. tosin jos ei ole bentsoja, en pysty polttamaan hatsia..
Vitun ristiriitasta.
Mut kyl mulla silti vankka todellisuudentaju on..
Aina jollaintasolla vielä osaa tiedostaa tilansa.. ja joskus se yks sininen pami saattaa olla yhden ihmisen pelastus joutua suljetulle. Ja niistä kuullut aika kamalia tarinoita.. mut se on asia taas ihan eri..
En usko että mulla psykoosialttiutta sen enempää on kuin kellään muullakaan, ehkä jopa päinvastoin.. Olen niin tottunut jo 'iki-trippiin' etten enää noteeraa edes pieniä todellisuuden 'vääristymiä'
Ne on sivuseikka.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
horna
- Kameleontti
Olen toennut, että vaikitukset ovat todella yksilöllisiä kaikilla. Tuntuu siltä, että ensimmäinen psykoosi kerta altistaa helpommin seuraaville tms., koska pari tuttua joutunet jättämään stimut kokonaan tällaisten kokemusten jälkeen. Latentti skitsofrenia, on tietysti helppo jokamiehen diagnoosia asiaan, koska sitä todellisuudessa sairastavalla ihmisellä, puhkeaa melko helpostikin. Sinulla oireet kuulostavat, niin kovilta, että kehottaisin pysymään ainakin stimuista erossa.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
ferox
- OD
Mutta jos psykoosi on tila, jossa todellisuudentaju pettää, etkä sinä huomaa vääristymiä todellisuudessa, niin etkö juuri kuvaillut psykoosin oireita?triphip wrote:Mut kyl mulla silti vankka todellisuudentaju on..
En usko että mulla psykoosialttiutta sen enempää on kuin kellään muullakaan, ehkä jopa päinvastoin.. Olen niin tottunut jo 'iki-trippiin' etten enää noteeraa edes pieniä todellisuuden 'vääristymiä'
Ne on sivuseikka.
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
tRip
- Moderator
ferox..
Kyllä, uskon että psykooseja on monenlaisia. Ei sen tarvitse olla delusiatiivista, freenitoxicatiiwista tai muutakaan et todellisuudentaju kokonaan hämärtyis.
Sitä tarkoitin tuolla vankalla todellisuudentajulla.
Ehkä oon niin flipsnnut jo, ettei pieni tsygoosi niin hetkauta enää..
Tai sen osaa ottaa asenteel..
Stressihän on iso tekijä skitsofreniankin puhkeamisessa.
Ei pidä ressaa, jos nägyy tikku-ukkoi silmän peittoalueen laitamilla, vilisemässä..
Ehken ikin ole ollutkaan psykoosissa.. ken tietää.
Toksinen psykoosi ja krooninen & ym. psykoosit on erilähtökohtaisia psykooseja.
Mitä sun mielestä psykoosi sitten on..?
Mitä psykoosi ylipäätään on?
Missä menee Aspergeriuden ja skitsofreenisyyden raja..?
Yhteneväisyyksiä kun löytyy miltei joka saralla.. Silti ne on ihan eri asia.
Olen assi.. vaikka omaankin freenisiäkin ajatusluuppeja.
En siltikään koe olevani kovin altis krooniselle psykoosille, skitsofrenialle.
Kyllä, uskon että psykooseja on monenlaisia. Ei sen tarvitse olla delusiatiivista, freenitoxicatiiwista tai muutakaan et todellisuudentaju kokonaan hämärtyis.
Sitä tarkoitin tuolla vankalla todellisuudentajulla.
Ehkä oon niin flipsnnut jo, ettei pieni tsygoosi niin hetkauta enää..
Tai sen osaa ottaa asenteel..
Stressihän on iso tekijä skitsofreniankin puhkeamisessa.
Ei pidä ressaa, jos nägyy tikku-ukkoi silmän peittoalueen laitamilla, vilisemässä..
Ehken ikin ole ollutkaan psykoosissa.. ken tietää.
Toksinen psykoosi ja krooninen & ym. psykoosit on erilähtökohtaisia psykooseja.
Missä menee Aspergeriuden ja skitsofreenisyyden raja..?
Yhteneväisyyksiä kun löytyy miltei joka saralla.. Silti ne on ihan eri asia.
Olen assi.. vaikka omaankin freenisiäkin ajatusluuppeja.
En siltikään koe olevani kovin altis krooniselle psykoosille, skitsofrenialle.
Keep it unreal.
-
SAWANISTI
- Apteekki
..kunhan on lääkkeitätriphip wrote:En siltikään koe olevani kovin altis krooniselle psykoosille, skitsofrenialle.
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
-
tRip
- Moderator
hahaSAWANISTI wrote:..kunhan on lääkkeitätriphip wrote:En siltikään koe olevani kovin altis krooniselle psykoosille, skitsofrenialle...
Siis todellaki
.. .
Keep it unreal.
-
Olio
- Kameleontti
Psykoosi on just sitä että ei erota todellisuutta ja muiden pitää pakottaa sut hoitoon kun selität kaikkea siis oikeesti sairasta paskaa mikä ei pidä paikkaansa, ei oo mukavaa katseltavaa skitsofreenikko psykoosissa.triph wrote:ferox..
-
C0H0
Tavallaan mielenkiintoista että jokaisella esim. delluusiot erilaisia, joihinkin liittyy paranormaalit ilmiöt ufot ja demonit, sit joillakin on enemmän arkipäivästä tavaraa, eli mafia kannoilla, perheenjäsenet myrkyttää ruokaa, kaverit suunittelee sun tappoa jne.tRip wrote:ferox..
-
smokywestern
- Lepakko
Oma pää kestää kyllä erinomaisesti. Tuossa ennen kesäkuuta vedin porsketta jatkuvasti ja valvoin useampia öitä kokoajan, mutta mieli pysyi järkevänä aina toisin kuin joistakin kavereistani näkee jo ensimmäisen yön jälkeen että kohta flippaa
miks otit kun piti antaa ei ollut selkärankaa/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
-
xxx-men
- Kameleontti
Mulla iskee todella paha psykoosi päälle nykyään jos on ottanut amfetamiinia ja sotkee siihen kannabiksen mukaan. Pelkkää vauhtia voi kyllä kiskoa huoletta parikin päivää mutta en hatsia ole usklatanut enään polttaa pitkiin aikoihin.
Ennen ei ollut mitään ongelmaa. Tiedä sitten mitä pääkopassa niksahtanut.
Ennen ei ollut mitään ongelmaa. Tiedä sitten mitä pääkopassa niksahtanut.
-
Varjo
Mut nii, se kannabiksen CBD toimii antipsykoottina, joka aiheuttaa sitä "jumia" ja hyvää/rauhoittunutta oloa kehossa. THC taas juurikin on käsittääkseni se "pärtsäävä" puoli.tRip wrote:Ymmärtääkseni kyllä se kannbiskin sinne dopamiineihin kajoaa.. se joku CBDöäö.. niin eiks se toimi ganjassa vähänniinkun anti-dopaminergisenä, kun taas THC on se psykedeelinen puoli ganjasta.C0H0 wrote:Stimulanttipsykoosit aiheutuvat liiasta dopamiinista aivoissa, mutta empatogeenit ja kannabis ei liiemmin dopamiinia eristä, joten onkohan taustalla kuitenkin jotain muuta.
Mm. JWH:ssa ja muissa synteettisissä kannabinoideissa, puuttuu toi CBD kokonaan, ja ainoa vaikuttava ainesosa on se, joka menee THC-reseptoreihin, jonka takia sen tuoma pärinä tuntuu vain päässä. JWH kun täyttää ne reseptorit ihan kokonaan sitä mukaan, mitä enemmän vedät, toisin kuin kannabiksessa. Se myös natsaa vitusti pienemmillä annoksilla ja annostelu on vaikeaa. Överit tulee siis varsinkin tolettomalle helposti ja siks sitä jengiä onkin sairaalassa... Näin siis mun käsityksen mukaan.
Meni taas vähän liirumlaarumiks ja off-topiciksi, mut pointti oli kai sitte se, että se CBD nimenomaan toimii antipsykoottina ja nimensä mukasesti estää niitä psykoottisia oireita, mitä kannabiksella (tai siis THC:lla) siihen olis potentiaalia paljon enemmänkin (JWH-överit vetäneet tietää).
Olikohan täs postauksessa nyt taas mitään järkee... Noh, palataan sivuraiteilta
-
KarstaFari
Tuntuu että joka amffekuurin jälkeen olisi eräänlaisessa psykoosissa, "tikku ukot tulevat pintaan" ja helvetinmoisia pelkotiloja.. ääniä kuuluu ja melko vahvojakin harhoja näkyy..
Normaalia?
Normaalia?
-
Spinaalipuudutus
- Psykonautti
Itse aloitin tosi nuorena poreen vetämisen, ja käytin sitä pari-kolme vuotta todella säännöllisesti naksujen kera, kunnes meno meni siihen, että ei pystynyt enää edes kavereille puhumaan, oli niin "jumissa", että vaikka päässä ois ollut kuinka paljon sanottavaa, suu ei pystynyt sanoja tuottamaan. Pidin 2 vuotta totaalista taukoa.
Sitten aloitin uudestaan
poreen käytön, olihan se taas ihan jees juttua, pysty heittää läppää ja oli jokseenkin sosiaalinen, mutta sekin meni yli, vuoden jälkeen koiran ulkoilutus oli sitä, että silmien sivusta ja kropan ohi suhahteli ja lenteli niitä "varjoihmisiä", "haamuja", siihen tottui, eikä sitä pelästynyt, mutta sitten, kun ne alkoivat kuiskimaan ja ärisemään aggressiivisesti myös sisätiloissa, omassa kodissa, silloin alkoi jo jännittää..
Eikä mulla ollut edes bentsoja, tai neuroleptejä, että olisin saanut unen, makasin sängyssä ja kuuntelin, kun varjot hiipivät verhojen takana, sängyn alla ja kun silmät sulki, ja avasi, oli niitä mustia hahmoja suoraan kasvojen edessä, EI TODELLAKAAN enää hauskaa. Eli jonkinasteinen psykoosialttius mulla on, satunnaisesti voi stimuja ottaa, mutta pidempi putki ---> varjoihmiset palaavat ahdistelemaan. Lisäksi itsetunto murenee pieniksi palasiksi, tunnen itseni maailman rumimmaksi otukseksi, maailman surkeimmaksi pikku paskiaiseksi, likaiseksi nistiksi. Kun taas laskut on maksettu, saan oman itseni takaisin, itsetuntoni kohoaa ja koen olevani melkein yhtä hyvä, kuin kaikki muutkin. Kaikkea sitä.. Avautumista, mutta menköön!
Sitten aloitin uudestaan
Eikä mulla ollut edes bentsoja, tai neuroleptejä, että olisin saanut unen, makasin sängyssä ja kuuntelin, kun varjot hiipivät verhojen takana, sängyn alla ja kun silmät sulki, ja avasi, oli niitä mustia hahmoja suoraan kasvojen edessä, EI TODELLAKAAN enää hauskaa. Eli jonkinasteinen psykoosialttius mulla on, satunnaisesti voi stimuja ottaa, mutta pidempi putki ---> varjoihmiset palaavat ahdistelemaan. Lisäksi itsetunto murenee pieniksi palasiksi, tunnen itseni maailman rumimmaksi otukseksi, maailman surkeimmaksi pikku paskiaiseksi, likaiseksi nistiksi. Kun taas laskut on maksettu, saan oman itseni takaisin, itsetuntoni kohoaa ja koen olevani melkein yhtä hyvä, kuin kaikki muutkin. Kaikkea sitä.. Avautumista, mutta menköön!
I got ice in my veins, blood in my eye, hate in my heart, love in my mind, i´ve seen nights full of pain, days of the same, you keep the sunshine, save me the rain..
-
testeri420
- OD
puslu wrote:Tuntuu että joka amffekuurin jälkeen olisi eräänlaisessa psykoosissa, "tikku ukot tulevat pintaan" ja helvetinmoisia pelkotiloja.. ääniä kuuluu ja melko vahvojakin harhoja näkyy..
Normaalia?
Jepa. Tossa vaiheessa lopetin ite ku jokainen porske reissu päätty tavalla tai toisella psykoosiin. Ei pää kestä enää yli 4 päivän valvomista.
Kohta 2 vuotta ilman.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
-
Olio
- Kameleontti
Epäpuhtaasta ainakin...kunnon amfetamiinista pystyy syömään ja nukkumaan. tietty se vetäminen pitää lopettaa joku 5 tuntia ennen nukkumaan menoa muistan kyl kans paskan katupirin minkä kans valvotti ja pää hajoili mut en käytäkään amfea kuin noin 2 kertaa vuodessa just ku ikinä ei saa hyvää.puslu wrote:Tuntuu että joka amffekuurin jälkeen olisi eräänlaisessa psykoosissa, "tikku ukot tulevat pintaan" ja helvetinmoisia pelkotiloja.. ääniä kuuluu ja melko vahvojakin harhoja näkyy..
Normaalia?
-
Madmike
- Lepakko
Joo oon samaa mieltä että ne paskat mitä siihen piriin tungetaan vaikeuttaa annostelua sen verran että ei pysty ottamaan sopivasti vaan ottaa joko liian vähän tai liikaaOlio wrote:Epäpuhtaasta ainakin...kunnon amfetamiinista pystyy syömään ja nukkumaan. tietty se vetäminen pitää lopettaa joku 5 tuntia ennen nukkumaan menoa muistan kyl kans paskan katupirin minkä kans valvotti ja pää hajoili mut en käytäkään amfea kuin noin 2 kertaa vuodessa just ku ikinä ei saa hyvää.puslu wrote:Tuntuu että joka amffekuurin jälkeen olisi eräänlaisessa psykoosissa, "tikku ukot tulevat pintaan" ja helvetinmoisia pelkotiloja.. ääniä kuuluu ja melko vahvojakin harhoja näkyy..
Normaalia?
Liian vähän ottamalla ei tuu psykoosia mutta ei tuu valvottuakaan ja taas liikaa ottamalla yks yö on jo liikaa
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
-
tRip
- Moderator
Nii, mikä se kunnon amfetamiini sit kullekin lie..Olio wrote:Epäpuhtaasta ainakin...kunnon amfetamiinista pystyy syömään ja nukkumaan.puslu wrote:Tuntuu että joka amffekuurin jälkeen olisi eräänlaisessa psykoosissa, "tikku ukot tulevat pintaan" ja helvetinmoisia pelkotiloja.. ääniä kuuluu ja melko vahvojakin harhoja näkyy..
Normaalia?
metaa, sulfaa, pörri..piiska.. tsygy on aina tsygyy.. aina jatkettuu..
Kyse on enempikin siitä että mikä amfe kyseessä, ja että onko harmittomilla vai paskoilla jatkeilla.
Metasta mulla menee ruokahalu, 'kunnon' amfetamiinista taas ei. Ja kyllä se meta must ihan kunnon affee on.
Ihan apteekkipiristäkin mulla on pärähtänyt puslun kuvailemia toksisia psykooseja.
Valvominen on se pahin.
Keep it unreal.
-
Feya
- OD
Siskollani on todettu skitsoaffektiivinen häiriö, joka siis kuuluu skitsofrenian kirjoon, mutta johon myös liittyy maanisdepressiivisyyttä.
En sitten tiedä tarkoittaako se, että geeneissän on "psykoosialttiutta", mutta niin kannabis kuin stimulantitkaan eivät ole mieltäni psykoosin partaalle (vielä?) vieneet. Ja hyvä niin - pyörin päivittäin tusinan psykoosia (tai skitsofreniaa) sairastavan ihmisen seurassa ja siitä selviytyminen on kyllä rankkaa ja pitkäkestoista puuhaa.
En sitten tiedä tarkoittaako se, että geeneissän on "psykoosialttiutta", mutta niin kannabis kuin stimulantitkaan eivät ole mieltäni psykoosin partaalle (vielä?) vieneet. Ja hyvä niin - pyörin päivittäin tusinan psykoosia (tai skitsofreniaa) sairastavan ihmisen seurassa ja siitä selviytyminen on kyllä rankkaa ja pitkäkestoista puuhaa.
-
veke
- Psykonautti
kyl psykoosis voi vetää douppii ehkä itel ei ainakaa huonontanu olo suhteita...hyvii muistoi ku oli hukassa nii doupit laajens oikeesti käsityskykyy maailmankuvaa ja sillee..se on shamaanin siemen se psy koosi ½½
...
-
Rotsfas
- Psykonautti
Itelle jonkinasteista alttiutta tsykoosille vissiin. Jonkun 3-4 kertaa käynyt ainakin lähellä (stimuilla). Elämäni kauheimpia kokemuksia, mutta voihan noistakin oppia jotain.
Muistan kaverini sanoneeni, että viinaa ei kannattais juoda jos on alttiutta. Oon katellu kyl vierestä kun pari kaveria jotka on hatsista tai stimuista pärähtäny, niin juo viinaa ja he muuttuvat aivan eri-ihmisiksi.. Ois kiva tietää tästä asiasta vähän enemmän, Miksi ei viinaa ?
Viimeisin ja pahin rajatilani johtu ehkä osittain viinasta. Ainakin frendit on sanonu et sittenkun aloin olee kännissa niin alko noi psykoottiset oireet. Tosin ennen sitä olin napannut 1.5g Silokkeja ja valvonut edellisen yön vauhilla. 'pärähdin' kyl vasta kunnolla illasta kun hain meille essot per lärvi ja itelle vauhtia. Ei ehkä ois kannattanu.
Olen kans aina miettiny et mulla ois jotain vikaa Serotoniini tasoissa. Johtuen MDMA/Essojen vaikutuksista. En saa niistä nykyään oikeastaan mitään irti, vaikka muut saavat. Makaan yksin puhumatta kenellekkään oikeastaan aina. Ja loput pahoista tsykoosikerroistani ovat johtuneet siitä, että poltan hatsit, ja sen jälkeen syön essoja.
Muistan kaverini sanoneeni, että viinaa ei kannattais juoda jos on alttiutta. Oon katellu kyl vierestä kun pari kaveria jotka on hatsista tai stimuista pärähtäny, niin juo viinaa ja he muuttuvat aivan eri-ihmisiksi.. Ois kiva tietää tästä asiasta vähän enemmän, Miksi ei viinaa ?
Viimeisin ja pahin rajatilani johtu ehkä osittain viinasta. Ainakin frendit on sanonu et sittenkun aloin olee kännissa niin alko noi psykoottiset oireet. Tosin ennen sitä olin napannut 1.5g Silokkeja ja valvonut edellisen yön vauhilla. 'pärähdin' kyl vasta kunnolla illasta kun hain meille essot per lärvi ja itelle vauhtia. Ei ehkä ois kannattanu.
Olen kans aina miettiny et mulla ois jotain vikaa Serotoniini tasoissa. Johtuen MDMA/Essojen vaikutuksista. En saa niistä nykyään oikeastaan mitään irti, vaikka muut saavat. Makaan yksin puhumatta kenellekkään oikeastaan aina. Ja loput pahoista tsykoosikerroistani ovat johtuneet siitä, että poltan hatsit, ja sen jälkeen syön essoja.
-
Infitialis
- Apteekki
Tuleeko kellekkään yllätyksenä että valvomisesta ja sekakäytöstä voi mennä sekaisin?Rotsfas wrote: Viimeisin ja pahin rajatilani johtu ehkä osittain viinasta. Ainakin frendit on sanonu et sittenkun aloin olee kännissa niin alko noi psykoottiset oireet. Tosin ennen sitä olin napannut 1.5g Silokkeja ja valvonut edellisen yön vauhilla. 'pärähdin' kyl vasta kunnolla illasta kun hain meille essot per lärvi ja itelle vauhtia.
Parhaat karstat on pohjalla.
-
Rotsfas
- Psykonautti
Ei varmaankaan ? Kerroin vaan mitä on tapahtunut minulle. Jos joku ei ymmärtänyt niin tarkoitin, että ei viinaa stimujen kanssa. Vaan muuten viinan juonti pahentaa psykoottisia oireita, ilman muita päihteitä..Infitialis wrote:
Tuleeko kellekkään yllätyksenä että valvomisesta ja sekakäytöstä voi mennä sekaisin?
-
paarmasisti
- Apteekki
Mikäköhän ois käytännöllisin antipsykootti, mitä ois hyvä pitää kaapissa jemmassa ensiapuna just stimu/psykedeeli -psykoosin varalta?
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
damazca
- Lepakko
Ketipinoreilla on ainakin parit MDPV-tsygoosit kavereilta hoidettu.mellow wrote:Mikäköhän ois käytännöllisin antipsykootti, mitä ois hyvä pitää kaapissa jemmassa ensiapuna just stimu/psykedeeli -psykoosin varalta?
Methylenedioxypyrovalerone. Not for human consumption.
Juuan kokista ja nussitaan.
Juuan kokista ja nussitaan.
-
Personaes
- OD
Karvosen pena sano joskus, että joka kerta kun vetää piriä, niin kokee pienen psykoosin. En tiedä uskonko tuota kyllä.
Omista psykooseista(jos niitä on edes ollut) en osaa kyllä sanoa, joskus on piri ja/tai lakka tms. putkien/valvomisen myötä tullut vainoharhaista ajattelua(ja jossain määrin käytöstä). Mutta nekin vainot on olleet sellaisia, jotka vois hyvinkin pitää paikkansa.
Ehkä oon ollut onnekas, kun oon aina halunnut välttää pitkiä valvomisia. Aina ollut takarajana että kaksi yötä voi valvoa peräkkäin ja siinä aika hyvin pysynyt. Toki oli silloin kun aloitteli, paljon pidempiä putkia ja myöhemmälläkin iällä esim. lakan/gamman kanssa hulluja valvomisputkia. Mutta ne olleet harvinainen poikkeus.
Omista psykooseista(jos niitä on edes ollut) en osaa kyllä sanoa, joskus on piri ja/tai lakka tms. putkien/valvomisen myötä tullut vainoharhaista ajattelua(ja jossain määrin käytöstä). Mutta nekin vainot on olleet sellaisia, jotka vois hyvinkin pitää paikkansa.
Ehkä oon ollut onnekas, kun oon aina halunnut välttää pitkiä valvomisia. Aina ollut takarajana että kaksi yötä voi valvoa peräkkäin ja siinä aika hyvin pysynyt. Toki oli silloin kun aloitteli, paljon pidempiä putkia ja myöhemmälläkin iällä esim. lakan/gamman kanssa hulluja valvomisputkia. Mutta ne olleet harvinainen poikkeus.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
doof
- Kameleontti
Eile illal muailma näytti silt ku ois uimalasie läpi katellu ja ei tarvinu toista kertaa miettiä että otanko molemmat neuroleptit.. Tänä aamun ajattelin viel kokeilla et oliko vika kellonajas vai mussa, niin onha se heikko lenkki täs päässä. Yllättävän pienet kuumotukset kuitenki ollu vaikka tilanne on iha vieras mulle, ja viel kun täällä kävi lukemas että muillaki tätä on tapahtunu
todella inhottava tuntusta kropassa ja pääs kyllä
-
Chiry
- Tuppisuu
Mulla alko muutaman kerran jälkeen jo pajareissa tulla aika häröjä oloja, oon ehkä herkkä tai jtn mut alussa (ja aika kauan sen jälkeen) tuli tosi helposti "överit" et piti aina nuokkuu tyyliin pää polvien välis tai jtn vastaavaa ja pitää silmii kiinni ni näki kaikkee häröö (värei, geometrisii kuvioit, toisii planeettoi
D) ja pal myöhemminki vaik tolet ollu välil tosi korkeella ni alkaa helposti vainottaa ja ahdistaa olla ihmisten seurassa... tykkäänki poltella enemmän yksin himassa.
Naksu/mämmi nousuissa alkaa myös välillä ahdistaa mutta tämä riippuu aikalailla paikasta/seurasta... ehkä ihan normaalia kun on jossain baarissa mistä ei tunne ketään, styge pauhaa ja pissikset riehuu ympäri sekasin
Kiskoin tos vuoden pirii/metaa vähintään 4pv viikos ja unirytmit yms oli ihan päin vittua, valvoin aina joka toinen yö vaikkei olis ottanutkaa mitään ni sit piti ottaa aina sitä kuuluisaa korjaussarjaa et jakso tehä jtn seuraavana päivänä. Nohh puol vuotta siitä meni omatoimisesti "vähentäessä" eli lopetin baareissa käymisen ja pelasin wowia, pireissä siis. Mut tuona aikana mulla alko tulla vitusti psykoottisia oireita esim. vaikken ollut kiskonu mitään niin aina ku kävelin kaupungilla niin jos takana käveli joku jätkäporukka niin "kuulin" miten ne huus tyyliin "Kattokaa mikä hinttari hakataan se!!" tai jos oli jtn muijia niin et "Hahahahah ei vittu kattokaa kui ruma jätkä tos menee!" ja et se jäbä keneltä hain mun pirit on flipannu ja alkanu myrkyttää sitä shittiä et sais mut pois päiviltä ja et noi narkkarit koittaa tulla ryöstää mut ja et ne on tuol oven takaa minä hetkenä hyvänsä yms kivaa. Osasin kuitenkin suurimmaks osaks tiedostaa ne harhoiks, välil oli kyl semmostakin minkä luuli todeks mut niitä onki saanu näin jälkeenpäin nauraa.
Eniten mieleen jäänyt "psykoosi" tuli kuitenkin kun olin pitänyt pari viikkoa taukoa ja sit valvoin 2 yötä, en ollut ees kiskonu hirveesti ainakaan omasta mielestä mut voi olla et mun arviointikyky vähän petti siinä, ja siis en muutenkaan tykkää valvomisesta, tulee vaan aneeminen narkkariolo, paikat sattuu ja ahdistaa
mutsiis muistan et tuli jo ekan yön jälkeen ku otin yhet lainit ni sellanen punanen sähkö/lumisade jokapuolel. Siinä ku 48+h oli menny ja kävelin frendiltä himaan ni näytti et kaikki alko liikkumaan sellasia "rattaita" ja jotenki nykien esim autot... oli siinä sitten kiva ylittää tietä ku pelkäs et kuitenki kävelen vahingossa auton alle
Ei siinä pääsin kuitenkin himaan safe and sound ja aloin muokkaa netissä jtn kunnon 2yö valvomisen jälkeen otettua teinipeilikuvaa jossa kelasin näyttäväni ihan vitun hyvältä (oikein säikähdin seuraavana päivänä kun katoin). Jumituin säätelemään jtn värisaturaatioita 3 tunniksi koska niitä muuttamalla näytin mielestäni kunnon demonilta/enkeliltä vähän valosta riippuen, tämän suorituksen jälkeen kun katsoin seiniä ne oli täynnä kirkkaanpunaista matrix koodia ja tietenkin sähköä, oli siis selvästi kauneusunien aika. Easier said than done...
Laitoin valot pois ja menin sängylle makoilemaan, sainkin heti iloiseksi yllätykseni huomata miten lattialla juoksenteli polven korkuisia lukkeja ja edessäni pörräsi about jalkapallon kokoisia hyttysiä. Tämä oli siis ensimmäinen kokemukseni oikeista hallusinaatioista (deelejä kyllä tullut vedeltyä rankemmallakin kädellä mutta imo ne on visuaaleja), nämä uudet ystäväni muuttivat muotoaan ja lukeista tuli jtn varjomönkiäisiä joiden takaosat olivat sulaa "massaa" mutta edessä oli vitusti pitkiä jalkoja jotka koputtivat vittumaisesti lattiaa, järkeilin nämä kyllä harhoiksi ja olin vähän kahden vaiheilla että pitäisikö itkeä vai nauraa.. toisaalta nämä olivat hyvin kiinnostavan näköisiä mutta kun sellaista katsoi tarkemmin niin iski aina jäätävä ahdistus, nämä valuivat lattiaa pitkin kokoajan lähemmäs kunnes piirittivät minut sängylle ja heiluttelivat niitä vittumaisia jalkojaan noin 10 sentin päässä, ei tosin saisi valittaa huomasin että nämähän ovat söpöjä pikku hallusinaatioita... niillä oli kunnon nappisilmät ja kaikki...
Kelasin kuitenkin että eiväthän nämä voi olla kovin haitaksi ovathan ne mielikuvitukseni tuotetta, sitten se nappisilmävarjomörkö päätti kuitenkin koskea minua ja eikun ylös ja valot päälle, no nyt niitä näkyi valossakin mutta menivät nopeasti peittoni alle piiloon ja jtn härväsivät siellä kun peitto vaan liikkui. Repäsin peiton pois ja aloin potkia niitä vittuun sängystäni johon ne vastasivat vikinällä, tajusin kuitenkin tilanteen absurdiuden ja repesin nauruun, vittukun äiti näkis mut nyt potkimassa mun mielikuvitusötököitä sängystä. Lähivät kuitenkin suosiolla.
Kelasin että uusi yritys nukkumisen kanssa, valot pois ja SÄHKÖÄ
Nyt lattialla juoksi polvenkorkuisia lukkeja jotka oli tehty virtapiireistä ja joiden jalat olivat punaista sähköä, myös pöydälläni olleet budinmuruset päättivät taikoa itselleen sähköiset jalat ja lähteä seikkailemaan... fuck it! Ei siinä auttanut enää muun kuin ottaa rennosti ja nauttia showsta, siinä sängyllä makoillessa ilmestyivät pian varjohyttysten kaukaiset serkut, robottisudenkorentohyttyset, siivet punaista sähköä, alavartalo tehty jostain faking leijuvista renkaista ja naamassa sojotti noin 15cm pitkä terävä piikki, ne alkoivat leijailla minua kohti ja päätin että nyt loppuu tämä psykoosibulshitti ja laitoin silmät kiinni, tämän jälkeen näinkin selvästi miten nuo uudet tuttavuudet porautuivat kärsillään reisiini sisälle ja kun avasin silmät niin molempiin jalkoihin tuli jäätävät elohiiret niihin kohtiin
Muuta en muista kun että tätä showta kesti vielä vähän aikaa ja sitten sain vihdoinkin unta. Oli kyllä yksi elämäni parhaista/paskimmista kokemuksista
Ehkä pitäisi joskus varata jtn jarruja laskuihin..
Edit: Sen verran vielä et jossain kohtaa noi mun psykoottiset oireet muuttu 2vk kestäväks lieväks paniikkikohtaukseks ja nyt ne on about kaikki hävinny, oon kyl saanu ton pirin rajotettuu viikonloppukäyttöön pelkästään ja unirytmit yms enemmän tai vähemmän kondikseen ni sillä luultavasti osuutta asiaan mut pari kertaa tullu sellasii tunnin kaks kestävii yllättävii psykoosei just ku ottanu vauhtia ja polttanu dänkkiä siihen päälle. Viimenen ku muistuu mielee olin se et olin tutun kämpillä ja ne tarjos mul siel jtn valkosta kivee ja ku tokat hyvät paukut poltti siihen pääl ni pamahti niin kova ahdistus et nousin tuolist ku vieteri ja olin vaan et "joo pitää mennä" no siit sit semi reippaasti himaan ja mul oli ihan hyvä määrä svimbaa messis jaku kävelin himas ikkunan ohi (asun kerrostalossa) ja siit ajo just kytät ohi (niitä menee täs kokoajan) ni katoin et se maijan kuski heitti eka pirikiikarit päähä, sit katto suoraan mua ja osotti sormel ja sano jtn... seuraavaks vedän takapihal rinkii se pussi messis ja kurkin puskista ku luulin et sivarit piirittää taloo
no onneks noist on tullu harvinaista herkkuu ja menee äkkii ohi.
Naksu/mämmi nousuissa alkaa myös välillä ahdistaa mutta tämä riippuu aikalailla paikasta/seurasta... ehkä ihan normaalia kun on jossain baarissa mistä ei tunne ketään, styge pauhaa ja pissikset riehuu ympäri sekasin
Kiskoin tos vuoden pirii/metaa vähintään 4pv viikos ja unirytmit yms oli ihan päin vittua, valvoin aina joka toinen yö vaikkei olis ottanutkaa mitään ni sit piti ottaa aina sitä kuuluisaa korjaussarjaa et jakso tehä jtn seuraavana päivänä. Nohh puol vuotta siitä meni omatoimisesti "vähentäessä" eli lopetin baareissa käymisen ja pelasin wowia, pireissä siis. Mut tuona aikana mulla alko tulla vitusti psykoottisia oireita esim. vaikken ollut kiskonu mitään niin aina ku kävelin kaupungilla niin jos takana käveli joku jätkäporukka niin "kuulin" miten ne huus tyyliin "Kattokaa mikä hinttari hakataan se!!" tai jos oli jtn muijia niin et "Hahahahah ei vittu kattokaa kui ruma jätkä tos menee!" ja et se jäbä keneltä hain mun pirit on flipannu ja alkanu myrkyttää sitä shittiä et sais mut pois päiviltä ja et noi narkkarit koittaa tulla ryöstää mut ja et ne on tuol oven takaa minä hetkenä hyvänsä yms kivaa. Osasin kuitenkin suurimmaks osaks tiedostaa ne harhoiks, välil oli kyl semmostakin minkä luuli todeks mut niitä onki saanu näin jälkeenpäin nauraa.
Eniten mieleen jäänyt "psykoosi" tuli kuitenkin kun olin pitänyt pari viikkoa taukoa ja sit valvoin 2 yötä, en ollut ees kiskonu hirveesti ainakaan omasta mielestä mut voi olla et mun arviointikyky vähän petti siinä, ja siis en muutenkaan tykkää valvomisesta, tulee vaan aneeminen narkkariolo, paikat sattuu ja ahdistaa
Laitoin valot pois ja menin sängylle makoilemaan, sainkin heti iloiseksi yllätykseni huomata miten lattialla juoksenteli polven korkuisia lukkeja ja edessäni pörräsi about jalkapallon kokoisia hyttysiä. Tämä oli siis ensimmäinen kokemukseni oikeista hallusinaatioista (deelejä kyllä tullut vedeltyä rankemmallakin kädellä mutta imo ne on visuaaleja), nämä uudet ystäväni muuttivat muotoaan ja lukeista tuli jtn varjomönkiäisiä joiden takaosat olivat sulaa "massaa" mutta edessä oli vitusti pitkiä jalkoja jotka koputtivat vittumaisesti lattiaa, järkeilin nämä kyllä harhoiksi ja olin vähän kahden vaiheilla että pitäisikö itkeä vai nauraa.. toisaalta nämä olivat hyvin kiinnostavan näköisiä mutta kun sellaista katsoi tarkemmin niin iski aina jäätävä ahdistus, nämä valuivat lattiaa pitkin kokoajan lähemmäs kunnes piirittivät minut sängylle ja heiluttelivat niitä vittumaisia jalkojaan noin 10 sentin päässä, ei tosin saisi valittaa huomasin että nämähän ovat söpöjä pikku hallusinaatioita... niillä oli kunnon nappisilmät ja kaikki...
Kelasin että uusi yritys nukkumisen kanssa, valot pois ja SÄHKÖÄ
Edit: Sen verran vielä et jossain kohtaa noi mun psykoottiset oireet muuttu 2vk kestäväks lieväks paniikkikohtaukseks ja nyt ne on about kaikki hävinny, oon kyl saanu ton pirin rajotettuu viikonloppukäyttöön pelkästään ja unirytmit yms enemmän tai vähemmän kondikseen ni sillä luultavasti osuutta asiaan mut pari kertaa tullu sellasii tunnin kaks kestävii yllättävii psykoosei just ku ottanu vauhtia ja polttanu dänkkiä siihen päälle. Viimenen ku muistuu mielee olin se et olin tutun kämpillä ja ne tarjos mul siel jtn valkosta kivee ja ku tokat hyvät paukut poltti siihen pääl ni pamahti niin kova ahdistus et nousin tuolist ku vieteri ja olin vaan et "joo pitää mennä" no siit sit semi reippaasti himaan ja mul oli ihan hyvä määrä svimbaa messis jaku kävelin himas ikkunan ohi (asun kerrostalossa) ja siit ajo just kytät ohi (niitä menee täs kokoajan) ni katoin et se maijan kuski heitti eka pirikiikarit päähä, sit katto suoraan mua ja osotti sormel ja sano jtn... seuraavaks vedän takapihal rinkii se pussi messis ja kurkin puskista ku luulin et sivarit piirittää taloo
"Pistäs tuo poskeesi!"
-
Näätiäinen
- Lepakko
Niinhän ne kylillä puhuu, ettei kannata sotkee hittiä ja piriä. Mulle ei sen kummosempia psykooseja ole porskeesta tai porske+hitti combosta tullu, kunnes tuossa viikonloppuna poltin piripäristelyn yhteydessä todella hyvää ja laadukasta budia. Jos ei nyt psykoosiin asti menty, niin ainakin siellä rajamailla käytiin. Havahduin joskus aamusella jostain horroksesta ja huomasin istuneeni 6 tuntia koneella paintin ääressä. Ehkäpä joskus postaan sen kuvan jonnekki kaikkien ihmeteltäväksi. Kyllä se psykoosialttius on loppupeleissä ihmiskohtaista mutta todella moni pirikuurittaja on sanonu mulle lopettaneensa budin polttamisen ku flippaa niin pahasti pirin kanssa.Mene ja tiedä sitten että mikä on se absoluuttinen totuus tässäkin asiassa.xxx-men wrote:Mulla iskee todella paha psykoosi päälle nykyään jos on ottanut amfetamiinia ja sotkee siihen kannabiksen mukaan. Pelkkää vauhtia voi kyllä kiskoa huoletta parikin päivää mutta en hatsia ole usklatanut enään polttaa pitkiin aikoihin.
"Taktisesti narkaten ja huoraten kohti maailmanloppua."
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen