Videopelit

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
muovailuvaha
Karvakuono

Re: Pelit

Post by muovailuvaha »

Mitä viimeksi tullut pelailtua PS3:lla niin "Red Dead Redemption" ja "WipEout HD" aivan loistavia. Lisäks kotimainen tekele "Dead Nation" hauska sellane 2tattishootteri jossa voi vetää myös co-oppia kaverin kanssa ja listiä zombeja yhdessä. Kohta ostamassa sen jatko-osan tohon Red Dead Redemptioniin ja vois kai sen uusimmankin Rockstarin julkasun eli L.A. Noiren ostaa sit samalla kertaa. Saanut kuitenkin sen verran loistavat arvostelut monelta taholta juurikin tuo PS3 versio. Käsittääkseni sitä alunperin tehtiinkin ainoastaan pleikkarialustalle. Yleensä noissa cross platform peleis saa vaan olla just tarkkana laadun kanssa.

PC pelailu on jäänyt vuosien saatossa unholaan ja olen siirtynyt lähestulkoon konsolipuolelle pysyvästi jos sille päälle tulen, että haluan jotain pelata. Paljo mukavampi pelailla chillisti, istuu sillee "syvällä" pehmeellä sohvalla ja iso lcd-telkku ja pädi kouras ja ehkä pienet savut ja hillitöntä co-oppii tai kilpailua kaverin kanssa :mrgreen:
muovailuvaha
Karvakuono

Post by muovailuvaha »

Noista MMO tai MMORPG -genren peleistä aikoinaan ainoat jotka upposivat minuun olivat Anarchy Online ja EVE Online. Muut eivät napanneet mukaansa ollenkaan. Aika monet ton genren peleistä on valitettavasti tehty lähes samalla muotilla. Eli questaa maksimi levelille, sit hankit joko pvp tai raidikamat. Sit ootat seuraavaa lisäosaa jossa toistuu aivan sama kaava uudelleen.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Pelaamisesta ollu huumeiden takii pitkä tauko. Nyt on xboxi modattavana ja tyhjiä levyjä 50 tulossa. Vielä tarviis kotiteatterivahvarin. Odotellessa oppinut viimein asentaan imutetut PC-pelit ja ostin pädinkin ku ei esimerkiks autopelejä voi pelata näppiksellä. Netti vaan niin paska täällä porukoilla et huh huh.. Joku hikinen megan seinänetti maksas 40e/kk 2v sopimuksella ja saunalahden mokkula taitaa olla ainut mikä toimii jotenkuten, DNA mokkula on aina 2g verkossa.. No, on sitä hyviä yksinpelejäkin, Isoin odotus on uus OBLIVION, edellistä tuli pelattuu 2-300 tuntia..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

Minecraftia on kyllä viimeaikoina taas tullut suhteellisen kiitettävästi hakattua, vaikka en olisi siihen uskonut koskevani silloin, kun ensimmäisen kerran kuulin kyseisestä pelistä. "Kuka vittu nyt jaksaa pelata jotain, missä ainoa päämäärä on rakennella jotain taloja kuutioista" :mrgreen:
Dorabella
Karvakuono

Post by Dorabella »

Jaa.. Forsaken World on ihan kiva kait. Hahmoissa enemmän valinnanvaraa (vertaan Shaiyaan) ja ulkonäössä kanssa, saa ihan minkä väriset hiukset tahansa ym. Tällaisen hahmon tein..

http://imageshack.us/f/155/20110807000327.png/

Mutta toisaalta aika epäkätevä tuo kun pitää hiiren oikealla klikata ja kääntää tuota kuvaa että näkee mihin on menossa. Shaiyassa toimii sama nuolinäppäimillä ei tarvii ees ajatella koko asiaa. Ja en nyt sitten tiedä, ehkä tykkään Shaiyan maisemista enemmän. No täytyy pelata enemmän kyllä, vasta alkuun päässyt

Hyviä MMORPGitä saa muuten suositella.. WOWiin en aio kyllä koskea pitkällä tikullakaan. Don't ask.
A day without sunshine is like, you know, night.
C0H0

Post by C0H0 »

Häiritsee kun nykyään kyllästyy peleihin 5min pelaamisen jälkeen.
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

tällä hetkellä menossa final fantsy 8 :D
vastatkaa vihaan rakkaudella
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

tsundere wrote:tällä hetkellä menossa final fantsy 8 :D
Oi, olet hieno mies! Ainoa mikä tossa pelissä vähän ärsytti aikoinaan oli Squallin trippailu Lagunana. 8) Ei muuten, mutta Laguna on hyvin munaton jätkä.
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

Matkustaja wrote:
tsundere wrote:tällä hetkellä menossa final fantsy 8 :D
Oi, olet hieno mies! Ainoa mikä tossa pelissä vähän ärsytti aikoinaan oli Squallin trippailu Lagunana. 8) Ei muuten, mutta Laguna on hyvin munaton jätkä.
mä tykkään! :D se yömusiikki on paras just. squallin nimi ärsytti, muutin sen heti ekaksi: absinth xD
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

:mrgreen: No okei tota Lagunasekoilua enemmän ärsytti se kun piti pelata kahdella tiimillä. Ultimecian kanssa tapatin kylmästi väärät hahmot kunnes pääsin ownaamaan.

Oh memories.. Pitänee varmaan nostalgiasyistä pelata taas pitkästä aikaa <3
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

Matkustaja wrote::mrgreen: No okei tota Lagunasekoilua enemmän ärsytti se kun piti pelata kahdella tiimillä. Ultimecian kanssa tapatin kylmästi väärät hahmot kunnes pääsin ownaamaan.

Oh memories.. Pitänee varmaan nostalgiasyistä pelata taas pitkästä aikaa <3
eikä tarvitse edes nostalgiasyistä pelata, toihan on hyvä peli muutenkin!! :D tarina+musiikki on 100x parempi ku monissa "nykyajan" peleissä.. ainoo mikä laahaa on grafiikka, eikä sekään haittaa, jos tykkää pelata pelejä peleinä, eikä real-life-simulaattoreina.

itse pidän pikseligrafiikkaa paljon kauniimpana kuin realistisesti toteutettua veden väreilyä yms. : ) jos haluisin nähdä oikean näköistä maisemaa niin menisin ulos! :D

jos huvittaa, niin tonhan saa toimimaan tietokoneellakin. emulaattorilla itsekin pelaan, ja cd:t on ladattu myös netistä :P
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

^No ketä oikeesti välittää grafiikasta, en minä ainakaan. Mm. Nethack on yks parhaista peleistä mitä olen koskaan pelannut, ja se sentäs on toteutettu kokonaan ASCIIlla :)

Ja joo, emulaattorilla ajattelin itsekin pelata, tosin siinä ei ole läheskään sitä samaa tunnelmaa kun PS1llä :love:
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

Matkustaja wrote:^No ketä oikeesti välittää grafiikasta, en minä ainakaan. Mm. Nethack on yks parhaista peleistä mitä olen koskaan pelannut, ja se sentäs on toteutettu kokonaan ASCIIlla :)

Ja joo, emulaattorilla ajattelin itsekin pelata, tosin siinä ei ole läheskään sitä samaa tunnelmaa kun PS1llä :love:
nojoo.. totta. itsekin äsken kun pelailin, niin kyl piti kesken liian pitkän taistelun käydä tsekkaamassa iltalehden etusivu/psyvault, ja sit jatkaa.. pleikkarin kun sais niin ei olis häiriötekijöitä, niinku internet :l vois keskittyy paremmin olennaiseen
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

www.onlive.com

OnLive is a cloud gaming platformvthe games are synchronized, rendered, and stored on remote servers and delivered via the Internet.

The service is available using the OnLive Game System, PCs running Microsoft Windows (XP, Vista, 7) and Intel-based Macs with OS X 10.5.8 or later. A low-end computer, as long as it can play video, may be used to play any kind of game since the game is computed on the OnLive server. For that reason, the service is being seen as a competitor for the console market. All games on the service are available in 720p format. OnLive recommends an Internet connection of 5 Mbit/s or faster, and a 2 Mbit/s connection meets the minimum system requirements. The average broadband connection speed in the US at the end of 2008 was 3.9 Mbit/s, while 25% of US broadband connections were rated faster than 5 Mbit/s.

Toimii ja pelittää. Kaikkia mahdollisia pelejä voi pelata 30 min. ilmaiseksi. COOL. Ja ideanakin ihan BZZZZ. :up:
back to basics rootbwoy
muovailuvaha
Karvakuono

Post by muovailuvaha »

Itelle ei oo kans grafiikat olleet ikinä ensisijalla. Olen aina pelannut peliä kokonaisuutena ja varsinkin kahdessa mmorpg pelissä, Anarchy Online ja EVE Online pelaaminen tuntui jopa eräänlaiselta matkalta. Sama joidenkin vanhempien single player seikkailu- ja rpg:n kanssa. Vanhemmissa peleissä panostettiin enemmän itse tarinaan, nykyään valitettavan moni pelifirma panostaa juurikin näyttävyyteen ja pelistä muodostuu putkijuoksu yksinkertaisella, lyhyellä ja valmiiksi pureskellulla tarinalla.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

muovailuvaha wrote:Itelle ei oo kans grafiikat olleet ikinä ensisijalla. Olen aina pelannut peliä kokonaisuutena ja varsinkin kahdessa mmorpg pelissä, Anarchy Online ja EVE Online pelaaminen tuntui jopa eräänlaiselta matkalta. Sama joidenkin vanhempien single player seikkailu- ja rpg:n kanssa. Vanhemmissa peleissä panostettiin enemmän itse tarinaan, nykyään valitettavan moni pelifirma panostaa juurikin näyttävyyteen ja pelistä muodostuu putkijuoksu yksinkertaisella, lyhyellä ja valmiiksi pureskellulla tarinalla.
Meitsikin on old school seikkailu ja rpg fani.Tuli noita joskus kakarana pelattua aika paljon. Oppi englantia suht hyvin. Ajattelin pelata noita ysikytluvun alun seikkailupelejä vaihteeksi täs joku päivä. Scummvm ohjelman uudet versiot ajaa noi kaikki Lucasarts, Sierra jne pelit ja saa laitettua hyvät midi-äänet sf2 tiedostolla. On kaikenlaisia grafiikkafilttereitäkin sun muuta.
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

eNZYMe wrote: Meitsikin on old school seikkailu ja rpg fani.Tuli noita joskus kakarana pelattua aika paljon. Oppi englantia suht hyvin. Ajattelin pelata noita ysikytluvun alun seikkailupelejä vaihteeksi täs joku päivä. Scummvm ohjelman uudet versiot ajaa noi kaikki Lucasarts, Sierra jne pelit ja saa laitettua hyvät midi-äänet sf2 tiedostolla. On kaikenlaisia grafiikkafilttereitäkin sun muuta.
scumm-pelit on kyllä just siltä kultakaudelta! monkey island, terry pratchett's Discworld, Indiana Jones and the Fate of Atlantis.. parhaita pelejä mitä oon koskaan pelannut! tosin nykyään alkaa olee jo niin ad-hd, ettei jaksais oikein millään keskittyä sen vertaa mitä noi pelit vaatii.. .ihan liikaa virikkeitä nykymaailmassa,.. vähempikin riittäis, niin pystyis paremmin keskittymään yhteen asiaan kerrallaan :l
10 minuuttia niin löydän itseni jostain youtubesta etsimästä walkthrough-videoita.. .

tosin sekin on hyvä tapa kokea näitä vanhoja pelejä. pari kaljaa ja joku nes-klassikko pyörimään yuotube-kommentaattorin pelaamana :D
Matkustaja
Psykonautti

Post by Matkustaja »

En voinut vastustaa kiusausta, vaan alotin itsekin pelaamaan FF8 taas vaihteeksi. Ttuntuu aivan vitun mainiolta tuo nostaligiatunnevyöry mitä tämä aiheuttaa :up: :mrgreen: :love:
psycoma
Lepakko

Post by psycoma »

EVE online, yhä, taas, työttömänä, everuudessa,
leijumista, väijymistä,
pelkoa, iloa, riemua,
epätoivoa, naurua, hulluttelua.
WROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!
zerk

Post by zerk »

Kannattaa liittää varoitus siitä, että EVEruudesta ei välttämättä koskaan tule takaisin. Yläpuolella varoittava esimerkkihörhö.
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

hjaa... tuli tossa pari viikkoa sit ostettua 3kk peliaikaa WOWiin. uusi serveri uudet kujeet. alotin nollasta ja tällä hetkellä mennnään lvl 62 enh shaman :D
haureus
Lepakko

Post by haureus »

Pelasin wowia viimeksi hapoissa, woooou.

Jos tuntuu että elämässä on jotain mikä syö liikaa resursseja, kärsivällisyyttä ja luovuutta kantsii kohdata se psykedeelien kanssa ihan silmä silmään. Siinä voi vaikka juolahtaa mieleen jotain ihan uusia näkökulmia ja ajatuksia, jotka on ennen ohittanut. Tai sitten voi vaikka kohdata uudestaan ne ennestään tukahdetut ajatukset ja juolahdukset niin, ettei niitä voi ohittaa olkapäiden kohautuksilla.

Lopetin pelaamisen.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net
frapathea

Post by frapathea »

Mulla oli pelilaitteet hyllyllä tovin, ku olin mielenhäiriöissäni raahannu telkkarin kellariin ja sit sain tilalle hirveen ison rikkinäisen littanatelkun. Ja ku macilla mennään, ni en silläään oo hakannu muutaku DOS-pelei (hee hee Commander Keen 4 :D Ja Princess Maker 2) ja Sims kolmost... Mut nyt tovi sitten kunnostin paketin takas kuosiin! Siihen kuuluu kuvaputkiteevee, NES, poikaystävän N64, broidin lahjoittama GameCube ja Pleikka ygöne. Ja sit tietty rakas Game Boy Color.

Nessist oli piuhat pitkään rikki, mut ihana exä tuli yhten yönä kursimaan ne takas kasaan ja nyt pelittää! Pleikkaakin yritettiin korjata ja saatiinkin se toimimaan paremmin ku lähtötilanteessaan, mut ei se edelleenkään pelattavasti toimi...

Mut toi Nintendokombo on kuiteski ainaki käytös. :) Nessil tulee pelattuu eniten Duck Hunttii, Mega Manii ja Gun Smokee. N64:llä pyörii ahkerimmin Pokémon Stadium, Pokémon Snap, Super Smahs Bros. ja Ocarina of Time. Gamecubella aktiivisimpia ovat nyt olleet Kirby Airride (IHAN PARAS AJELUPELI!!! :DDD) ja Wind Waker... Broidi oli kadottanu Super Smash Bros. Meleen ja Freeloaderin, ni ne on nyt postis tulospäin ja sitte päästään pelaaman SSBM ja freeloaderin ansiosta Naruto Gekitou Ninja Taisen 3&4, yhtii hauskimmist tappelupeleist mitä oon runkannu! Vain Tekken 3 vetää vertoja.

Josta tulikin mieleeni.. Vaikka mitä suurimmin Nintendost tykkäänki, ni haluisin toimivan pleikan tai parempaa, pleikka kakkosen, koska niille on joitain vitun hyviä pelejä. Tekknin lisäks tykkään Rayman ykkösestä, Hitmaneist (etenki Blood Money!) ja Crash Bandicootit on sellasia lapsuusmuistoja että huh huh! Meillä ei kyllä ollut konsoleita järin kun olin pentu, koska vanhempien mielestä ne oli muka huonoksi, mutta oikeasti kyse tais olla jaloon aatteeseen puetusta rahapulasta... Mut sikäli hassuu et oon niin orientoitunu vanhemman puoleisiin konsoleihin ku ei niit oo ees järin jääny lapsuudesta, kavereilla lähinnä pelattiin kunnes saatiin sitte tietokoneelle Virtual Game Station jossa toimi vanhimmat pelikkapelit...

Ja Gameboyt saatiin pelaa, ja se onki ultimaattinen suosikki. Tunnustaudun edelleen Pokémonfriikiks, etenki I-II Gen, mulla on vieläkin Crystal aktiivisessa peluussa ja Pokédex täyttyy hyvää vauhtii :) Tykkään myös ihan hitosti GB Zeldoista, etenki tost Oracle of Ages/Seasons -kombost, huippppui. GBA:lla on kans joitain hyvii pelei, kuten yks Harvest Moonin versio ja FINAL FANTASY TACTICS ADVANCE!!! Ihan sikahyvä. Pelasin GBA SP:llä sitä yläasteella aina kaiket tunnit pulpetin alla <3 Enkä ikinä jääny kiinni! :D

En oo koskaan ehkä yksittäisiä nopeita kokeiluita lukuunottamatta pelannut Wiillä, PS3:lla, millään XBoxilla, PSP:llä tai DS:llä. Oon niin jumahtanu vanhentuneisiin konsoleihin. :3 DS:ää voisin tosin harkita, vittuku poikkis väitti et sil on se, mut sen ISOVELI on ottanu sen käyttöönsä.. :DD Ärsyttävää! Mulle kaikki heti!!!

Olisin laittanu tähän loppuun kuvan musta hieno paita päälläni, siin on paukkusen näkönen Mario, hatussaan kannabiksen lehti ja teksti "Wiid" sil Wii-fontilla! Mut en löytäny sitä.. Höhö höhö :D .. Nyyh...
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

frapathea wrote:Ja sit tietty rakas Game Boy Color.
<3 <3 <3 <3 <3

Just eilen ostin mun keltaseen Game Boy Coloriin patterit. Siin on tällä hetkellä Pokémonin keltainen versio. Sininen ja punanen löytyy kans.
Suurta nostalgiaa ja kylmiä väreitä aiheuttava peli! Vituttaa vaan kun tavotteena ois saada kaikki pokémonit mikä on suht hankalaa
koska kaikkia ei voi saada esim.keltasessa versiossa ja pitäis sit vaihella linkkikaapelin kans niitä ja viel ne jotka ei muutu viimeseen muotoon
ilman et sujauttaa ne linkkikaapelin kautta.... Lukemattomat kerrat oon läpi nuo vetänyt mutten IKINÄ oo koittanu kaikkia pokémoneja kerätä...

Mut hmmmmm <3<3 Ihana kapistus. :love: Tietty myös sitten kaikki Zeldat Pokémonien lisäks...

Parempaa vehjettä kun en omista,kuin tuo Game Boy Color. :( Kaikki muut joita voisin käyttää on kuitenkin jonkun muun omia...

Final Fantasyt kyl pleikkarilla on saanut mun osalta suuren koukutuksen.. Final Fantasy VIII,X ja X2. vielä en oo saanu aikaseks pelattuu XIII..

hmm... Crash Team Racing on legendaarinen ja sitä on tullu hakattuu aivan hulluna... Ja Tekkenii. :D
. . . (--) °
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Minecraftia on ihan lepponen pajareissa mättää (ja muutenkin), suosittelen
bUkkA

Post by bUkkA »

Minut invitettiin Diablo 3 betaan :love: :love: :love: :love: :love: Mahtavaaa!
Feya
OD

Post by Feya »

Mulla on tällä hetkellä kesken Metroid Prime, The Secret of Monkey Island sekä Ace Attorney Invstigations: Miles Edgeworth - loistavia pelejä kaikki.

Tekisi kyllä mieli aloittaa taas vaihteeksi joku oikein pitkä ja eeppinen RPG (Final Fantasy-sarjasta on ainakin numero XII vielä pelaamatta). Viimeksi hakkasin Shin Megami Tensei: Persona 4:n, joka on yksi parhaimmista pelaamistani japanilaisista roolipeleistä - tai oikeastaan kaikeista peleistä ikinä.

Portal 2 himottaisi myös aivan helvetisti, mutta en tiedä, pystyykö tämä vanha kaakki jota tietokoneeksi kutsun pyörittämään sitä.. pitäisi hankkia se Xbox 360.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Ei hitto.. The Elder Scrolls: Skyrim ilmestyy jo alle kuukauden pääst! Empä muista odottaneeni mitään näin kovasti.
frapathea

Post by frapathea »

Mushru wrote: ilman et sujauttaa ne linkkikaapelin kautta.... Lukemattomat kerrat oon läpi nuo vetänyt mutten IKINÄ oo koittanu kaikkia pokémoneja kerätä...
Voinks inserttaa linkkikaapelin liittimen sun pelipoikaan if ya know what I mean.. ;) ;) ;)
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

frapathea wrote:
Mushru wrote: ilman et sujauttaa ne linkkikaapelin kautta.... Lukemattomat kerrat oon läpi nuo vetänyt mutten IKINÄ oo koittanu kaikkia pokémoneja kerätä...
Voinks inserttaa linkkikaapelin liittimen sun pelipoikaan if ya know what I mean.. ;) ;) ;)
Kyl mun pelipoika diggais sellasest...... ;) ;) ;)
. . . (--) °