Lääkkeet ilman reseptiä yms..

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Ensiö
Lepakko

Lääkkeet ilman reseptiä yms..

Post by Ensiö »

Niin. Onkos mitään viihdekäyttöön soveltuvia lääkkeitä/aineita joita saa ilman reseptiä?

:)
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
magiclymagical
Apteekki

Re: Lääkkeet ilman reseptiä yms..

Post by magiclymagical »

Juu miten ois marzine? :) Ressu?

Vastasin ihan tähän kysymykseen vaikka tästä ois voinu ruveta vinettäänkin.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Joo, resilar taitaa oikeastaan olla ainoita joita kannattaa edes miettiä, vaikka kannattaapa sitäkin vähän käsitellä ennen nauttimista. Marzine on myös, jos haluat todella erikoiset ja paskat olot.
Uruk-Hai
Karvakuono

Post by Uruk-Hai »

En Marzineja kyllä suosittele kellekään, mutta kakarana noita kun kiskottiin kavereitten kans, oli kivaa kun oli pää vitu sekaisin:).
Mutta DXM<3. Vaikka sekin tuntuu liian kemikaalilta nyt kun on enemmän luonnollisempiin tuotteisiin tutustunut.. Ei sieltä apteekista mitään kivaa ilman respaa saa, ja respaa ei oo vaikee saada so what's the big deal tjn..
Other planes lie beyond the reach of normal sense and common roads, but they are no less real than what we see or touch or feel..
growy
Kameleontti

Post by growy »

Eipä voi oikee muuta sanoo ku DXM..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
d.j.pratt
Karvakuono

Post by d.j.pratt »

Onahn noita pari muutakin, mitä yhdistelemällä saa opiaatin kaltaisen fiiviksen, mutta ei uskalla mainita tässä ettei ne mene respille ;)
Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle »

Mulla nousi tolet valeriaanaan jo kahden päivän jälkeen. Mut olo oli sen pari päivää melko hyvä. Helpotti nukahtamaan illalla kun pitkin päivää popsi, mut aika turhaa.
Nimeä en nyt muista mut valeriaanaan se liittys.
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Sedonium on toi valeriaanaa sisältävä lääke. Ei siitä mitään oloja saa, ellei unia lasketa oloiksi.
Jun
Psykonautti

Post by Jun »

Eipä itsellä auttanut pahemmin unenkaan saantiin.
jonza
Psykonautti

Post by jonza »

aivoruoska wrote:dormiplant nimisiä valeriaananappeja itse ostin. noissa sedoniumeissa on 300mg ja niissä on 500mg, ihan älyttömän kalliita vaan.
Sedoniumit on halvempia milligrammamääräisesti. Ei sedoniumeilla tosin mitään tee, uutteena ja tuoreena tehoaa, mut napit taitaa olla kusetusta. Mitään rauhoittavaa ei tapahdu, mutta kun ottaa tarpeeksi monta, niin alkaa päätä särkemään. Tuoreesta valeriaanasta tulee selvästi rauhallisempi olo, tosin siitäkin tulee pää kipeäksi ennen kuin oikein isoon tarpeeseen mitään iloa on. Sanoisin että voi maksimissaan verrata 15mg opamoksiin, mutta epämiellyttävämpi. Jos tarve isommalle annokselle on, niin se epämiellyttävä osa tulee vaikka rauhoittava vaikutus ei tulisi. Jos siis 15mg opamox ei vaikuta niin unohda.

En apteekin tuotteista oo ite kokeillut muuta kuin sedoniumia, joten saattaa olla että jonkun muun valmistajan näkemys on milligrammoista riippumatta lähempänä tuoretta tavaraa. YA:sta saa lisäksi valeriaana-kamferi-tippoja, ne kyllä vaikuttaa jotenkin, mutta taitaa lähinnä kamferiin perustua se vaikutus. Kamferi tykyttää pumppua sitten enemmän kuin oikeastaan mikään muu, joten voi olla todella vaarallista stimulanttien, belladonna-alkaloidien, antihistamiinien ja muiden verenpainetta ja/tai sykettä nostavien lääkeaineiden kanssa.
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

En kyllä ole saanut Marzinesta, mitään kunnon trippejä. Lieviä:esineet vaihtoivat paikkaa jne. Paikantaju muuten meni sitten ihan kokonaan :P
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
naponen
OD

Post by naponen »

circadin (kirjoitettiinkohan se noin) nimistä lääkettä pitäis saada ilman respaa tai sit luontaistuotekaupoista. sisältää melatoniinia. mulle määrättiin sitä unen saannin parantamiseen. pari ekaa kertaa kun otti niin tuli tooosi rento olo, melkein ku ois jotain rauhottavia ottanu. mut ei sit muuten.. rauhoittaa vähän, antaa hyvän unen ja aamulla on levännyt olo :)
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Ja lisäksi muistaa useinmiten mitä unta näki, vaikka ois poltellukki. Mulla ainakin. Hyvä troppi, ja ite ostan nuita kuitenkin 5mg:sia yliopistonapteekista reseptillä. Näitä ne lääkärit kirjottaa mielellään unensaantiin. :up: (Kalliita kyllä, perskeleet. :right: )
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

naponen wrote:circadin (kirjoitettiinkohan se noin) nimistä lääkettä pitäis saada ilman respaa tai sit luontaistuotekaupoista. sisältää melatoniinia. mulle määrättiin sitä unen saannin parantamiseen. pari ekaa kertaa kun otti niin tuli tooosi rento olo, melkein ku ois jotain rauhottavia ottanu. mut ei sit muuten.. rauhoittaa vähän, antaa hyvän unen ja aamulla on levännyt olo :)

Kuinka paljon maksaa, ja kuinka paljon yhessä purkissa on?
Huiko
LD50

Post by Huiko »

PORBOT wrote:Kuinka paljon maksaa, ja kuinka paljon yhessä purkissa on?
Siis ei noita saa ilman reseptiä. Sinistä unta saa luontaistuotekaupasta tai ainakin joskus sai. Se sisältää 2mg melatoniinia. Päätähän näillä ei saa sekasin vaikka työntäs koko purkillisen kokonaisina nenäänsä, jos sitä mietit. :roll: Melatoniinia saa reseptillä lähinnä yliopistonapteekeista ainakin 5mg:ia, ja 100 kpl on yli kakskymppiä.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

Huiko wrote:
PORBOT wrote:Kuinka paljon maksaa, ja kuinka paljon yhessä purkissa on?
Siis ei noita saa ilman reseptiä. Sinistä unta saa luontaistuotekaupasta tai ainakin joskus sai. Se sisältää 2mg melatoniinia. Päätähän näillä ei saa sekasin vaikka työntäs koko purkillisen kokonaisina nenäänsä, jos sitä mietit. :roll: Melatoniinia saa reseptillä lähinnä yliopistonapteekeista ainakin 5mg:ia, ja 100 kpl on yli kakskymppiä.
Joo joku erikoislääkäri meinas joskus mulle määrätä melatoniinia, mutta sanoin, että se ei varmaan toimi mulle ja pisti sitten Tenoxia:D
porter

Post by porter »

Itsellä respalla noita 3mg melatoniineja, tosi hyvin antaa unen kun ottaa sen 3-6mg illalla. Ja vois sanoa et omanlaistaan trippailua koko yövälillä :) niin mielenkiintoisia unia !!
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

Olisko pitäny ottaa melatoniini Tenoxin sijaan...
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

PORBOT wrote:Olisko pitäny ottaa melatoniini Tenoxin sijaan...
Ei ja joo. Tenoxit väsyttää paremmin ja melatoniini kun kuitenkin unensäätelyhormoni. Unet muistaa paremmin mut
kyl tenoxeil nukkuu paremmin ja saa ahistusta pois. Että. Riippuu mitä haluut.
. . . (--) °
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Tenoxi tietty!

Noita melatoniineja kannattaa melkeinpä tilata ulkomailta.
Mulle ja monelle muulle on tullu melatoniini läpi, ilman mitään kommervenkkejä.
5mg tabletteja oli muist 100kpl ja 12€ tjsp.

Kuitenkin. ;)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zerk

Post by zerk »

Melatoniinihan on useimmille aika hyödytön. Toki sitä kannattaa kokeilla. Kyseessä on siis hormoni, jota erittyy luontaisesti aivoissa, kun tulee pimeää. Mulla vaikutus oli aina täysin nolla, kuten myös veljelläni ja kaikilla ystävilläni (ei siis viihdekäyttöä jos joku niin luulee lol).

Jos sulla on vaikeuksia nimenomaan nukahtamisen kanssa, niin onhan noita lääkkeitä aivan vitusti; Stilnoct & Zopinox (myös Sonata? onkohan vielä suomessa?) z-drugseista, bentsoista Tenox, eli narkkikarkki, on kai se yleisimmin määrätty. Sitten vahvemmista löytyy Dormicum sekä Halcion, mutta noita määrätään todella nihkeästi - dormareissa väärinkäyttö- ja addiktiopotentiaali on suuri ja Halcion on aiheuttanut ilmeisen paljon OD- tapauksia.

Kaikki edellämainitut bentsot ja z-lääkkeet ovat siis nopea- ja lyhytvaikutteisia, eli auttavat nimenomaan nukahtamiseen. Unessa pysyminen onkin sitten toinen juttu... Mun kohdalla ainakin herään heti, kun vaikutus lakkaa ja sitten valvotaan, joka on todella perseestä.

Itse oikeita unilääkkeitä onkin sitten vähän nihkeämmin. Mun kokemuksen mukaan Insomin on ainoa oikeasti tähän tarkoitukseen toimiva lääke. Antaa tasaisen unen, eikä heräile pitkin yötä, kiitos pitkän vaikutusajan. Väsyttää myös aika tehokkaasti, eli auttaa vähän myös nukahtamiseen sekä poistaa ahdistusta erittäin paljon. Hetken aikaa respalla ollut Dormicum + Insomin- yhdistelmä oli äärettömän tehokas tapa nukahtaa ja saada pitkä yöuni.

Tottakai voi sitten kokeilla esimerkiksi muita pitkävaikutteisia bentsoja (Diapam, Rivatril, Oxepam...) vähän isommilla annoksilla. Joillakin toimii unilääkkeenä todella tehokkaasti, oma kokemus on tosin päinvastainen.

Nämä asiat selviävät kokeilemalla. Jokainen reagoi omalla tavallaan eri substansseihin. Toisaalta sanoisin, että kokeilkaa ennen bentsoja kaikki muu mahdollinen. Todella vittumainen koukku ja bentsothan rikkovat muistaakseni REM- unen vaiheita.

Jos löytyy asiavirheitä tai typoja niin ilmoittakaa toki. Tosin syytän kaikesta tämänhetkistä kuosiani :mrgreen: ! Teksti perustuu täysin omiin kokemuksiin.
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

zerk wrote:
Melatoniinihan on useimmille aika hyödytön. Toki sitä kannattaa kokeilla. Kyseessä on siis hormoni, jota erittyy luontaisesti aivoissa, kun tulee pimeää. Mulla vaikutus oli aina täysin nolla, kuten myös veljelläni ja kaikilla ystävilläni (ei siis viihdekäyttöä jos joku niin luulee lol).

Jos sulla on vaikeuksia nimenomaan nukahtamisen kanssa, niin onhan noita lääkkeitä aivan vitusti; Stilnoct & Zopinox (myös Sonata? onkohan vielä suomessa?) z-drugseista, bentsoista Tenox, eli narkkikarkki, on kai se yleisimmin määrätty. Sitten vahvemmista löytyy Dormicum sekä Halcion, mutta noita määrätään todella nihkeästi - dormareissa väärinkäyttö- ja addiktiopotentiaali on suuri ja Halcion on aiheuttanut ilmeisen paljon OD- tapauksia.

Kaikki edellämainitut bentsot ja z-lääkkeet ovat siis nopea- ja lyhytvaikutteisia, eli auttavat nimenomaan nukahtamiseen. Unessa pysyminen onkin sitten toinen juttu... Mun kohdalla ainakin herään heti, kun vaikutus lakkaa ja sitten valvotaan, joka on todella perseestä.

Itse oikeita unilääkkeitä onkin sitten vähän nihkeämmin. Mun kokemuksen mukaan Insomin on ainoa oikeasti tähän tarkoitukseen toimiva lääke. Antaa tasaisen unen, eikä heräile pitkin yötä, kiitos pitkän vaikutusajan. Väsyttää myös aika tehokkaasti, eli auttaa vähän myös nukahtamiseen sekä poistaa ahdistusta erittäin paljon. Hetken aikaa respalla ollut Dormicum + Insomin- yhdistelmä oli äärettömän tehokas tapa nukahtaa ja saada pitkä yöuni.

Tottakai voi sitten kokeilla esimerkiksi muita pitkävaikutteisia bentsoja (Diapam, Rivatril, Oxepam...) vähän isommilla annoksilla. Joillakin toimii unilääkkeenä todella tehokkaasti, oma kokemus on tosin päinvastainen.

Nämä asiat selviävät kokeilemalla. Jokainen reagoi omalla tavallaan eri substansseihin. Toisaalta sanoisin, että kokeilkaa ennen bentsoja kaikki muu mahdollinen. Todella vittumainen koukku ja bentsothan rikkovat muistaakseni REM- unen vaiheita.

Jos löytyy asiavirheitä tai typoja niin ilmoittakaa toki. Tosin syytän kaikesta tämänhetkistä kuosiani :mrgreen: ! Teksti perustuu täysin omiin kokemuksiin.
1mg Rivatril anto hyvän ja pitkän unen samoin 10mg Diapam, Tenox oli sitte toinen juttu heräilin joskus 6 tunnin päästä, jä väsytti vitusti.
Ongelma
Lepakko

Post by Ongelma »

Tiedän ihmisiä jotka ovat yliherkkiä kodeiinille, jotka saa 50ml professorin perinteisestä yksänlääkkeestä (kodeiinia 1mg/1ml) olot.

Itse en saa, soveltuu lähinnä kipu/kuume/flunssa ja tietenkin yskänlääkkeeksi oikein hyvin.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Jepa.
Itselläni on ollut tuo legendaariseksi muodostunut professorin yskänlääke ja tietenkin resilar. Myös marzinet? ovat tietääkseni tiskinalta ilman respaa? tai ennen ainakin olivat. Ja joskus muka toimi tällänen kun valeriaana pillerit mitä siellä myytiin.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT »

testeri420 wrote:Jepa.
Itselläni on ollut tuo legendaariseksi muodostunut professorin yskänlääke ja tietenkin resilar. Myös marzinet? ovat tietääkseni tiskinalta ilman respaa? tai ennen ainakin olivat. Ja joskus muka toimi tällänen kun valeriaana pillerit mitä siellä myytiin.
Marzinee saa vielä. Mut en ole varma saako ressua enää, ku mun kamu vaan sano ettei sitä enää myytäs.
porter

Post by porter »

Huomannu melatoniinista että antaa kyllä unen, mutta aamulla on usein tosi väsy... pitää miettiä vaihtoo tenoxiin.
frapathea

Post by frapathea »

Ongelma wrote:Tiedän ihmisiä jotka ovat yliherkkiä kodeiinille, jotka saa 50ml professorin perinteisestä yksänlääkkeestä (kodeiinia 1mg/1ml) olot.
Mä saan 15-20 ml:sta ihan letkeet fiilikset parhaimmillani... Oon tosin äärimmäisen opiaattiherkkä, oon mm. joskus vetäny laattailuöverit 75mg:lla tramadolia ja 10mg oksikodonia meinaa taattuja nuokkuja.
LeeviON
Lepakko

Post by LeeviON »

d.j.pratt wrote:Onahn noita pari muutakin, mitä yhdistelemällä saa opiaatin kaltaisen fiiviksen, mutta ei uskalla mainita tässä ettei ne mene respille ;)
Viihtitkö yksityisviestillä sanoa?
zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Not even milk can stop me now!
Feya
OD

Post by Feya »

LeeviON wrote:
d.j.pratt wrote:Onahn noita pari muutakin, mitä yhdistelemällä saa opiaatin kaltaisen fiiviksen, mutta ei uskalla mainita tässä ettei ne mene respille ;)
Viihtitkö yksityisviestillä sanoa?
Ööh, satuitko huomaamaan, että kyseinen viesti on 4½ vuotta vanha?

Juo ressua vaan.
porter

Post by porter »

Ei varmaan apteekeissa ole ikinä mietitty miksi juuri resilar on niin suosittu yskänlääke 8)