Myyrmannin pommi

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Uute
Psykonautti

Myyrmannin pommi

Post by Uute »

Yksi ystävistäni kuoli räjähdyksessä. On aika kokemus lukea ton Petrin isän kertomuksia:

http://hoito.org/tekstikkaampaa/katkelm ... anniin.php

Kertokaa mielipiteitä.
Kokeilkaa! Kaikki huumeet pitäisi laillistaa..
Kyz
Lepakko

Post by Kyz »

aika koskettava kirjotelma :(
"Kaksi Euroopan suurinta päihdettä ovat alkoholi ja kristinusko."

Friedrich Nietzsche
Walrus
Psykonautti

Post by Walrus »

Surullinen tarina tosiaan :( .

Petri asui vanhan talomme ihan lähettyvillä, ja tuttuni oli hänen naapuri. Käy sääliksi Petriäkin kun luki ton.
Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen »

Tuosta räjäytyksestä on ollut erittäin paljon huhupuheita ja lehtien vääristämää kakkaa liikkeellä...
Mukava lukea edes tuo pieni pätkä ihan isän mietteitä pojastaan...
Oma mielipiteeni oli kohtalaisen huvittunut kun lehtiin ja uutisiin tuli tietoa "pommimiehestä", kun omasta mielestäni vaikken tapauksesta enempiä ollutkaan kuullut tuli heti ajatus, että kaverin pommi oli vain räjähtänyt syystä tai toisesta väärässä paikassa.
Itsekkin kuulun niihin intoilijoihin, jotka lukevat netistä kaiken maailman pomminteko ohjeet. Pari entistä kaveria jopa puheidensa mukaan teki pommeja ja räjäytteli niitä syrjemmässä... Kohtalaisen "yleistä" käsitykseni mukaan tuollainen toiminta...
Eräät yhdisteet ovat erittäin epävarmoja ja räjähdysherkkiä... Vaikka en tapauksesta lukenutkaan pahemmin niin uskoin ajatukseen, että repussa ollut pommi oli vain esim hölskynyt liikaa ja räjähteen oma paino olisi räjäyttänyt mokomuksen...
Säälittää ajatella, että minkälaiseen hölskytykseen pojan perhe on mahtanut joutua mokoman jutun takia... Pojasta tehdään pommimiestä ja lehdet vielä puhuvat tarkoituksella räjäytetystä itsemurhapommista. :shock:
Sitten vielä ne puheet tuosta vuosia aikasemmin suunnitellusta ideasta ja "netistä apua pommi experteiltä" ym sontaa, joka tekee pojan harrastuksesta professionaalisemman ja kylmäverisemmän kuuloisen.
Hyvä vastapainoa lukea isän lukemaa tekstiä... vaikkakin kukaan ei voi tietää loppujen lopuksi mitä petrin päässä on liikkunut... vaikka miten vaikuttaisi rauhalliselta ulospäin niin miten ihminen pystyy roihuamaan sisälläpäin. Monihan meistä on nuorempana jättänyt kertomatta vanhemmilleen asioita ja näyttänyt vanhempien silmissä enkeleiltä vaikkakin todellisuus olisi ollut ihan eri.
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

HMTD:tä käytti nallina ja AMNM:ää pääpanoksena. HMTD on aika epävakaa, että en usko että tahallaan mitään räjäytti. Samalla forumilla kirjoiteltiin, kun se vielä oli pystyssä.

Kirjan myös luin, kun se ilmestyi.
Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen »

Mieltäni alkoi askarruttamaan pari seikkaa pommista...
yleensähän kun tehdään kokeilumielessä pommeja niin niistä tehdään teholtaan pieniä, jolloin koko helsinki ei kajahda vaikka pommin räjäyttäisikin 30km päässä ihmisasutuksesta. :D
Näin ainakin itse olen asian tottunut olevan....
Tuo pommi jonka sälli possautti oli teholtaan erittäin suuri ja lisäksi sirpalepommimainen ilmakiväärin haulien takia... kyllä vielä testimielessä sen yhden purkin haulit (500kpl) uskoisi, mutta, että kyseessä on ollut 12 purkillista hauleja (6000kpl)...
Mieleeni hiipi ajatus, että pommi ei kokonsa puolesta oikein sovi testipaukuksi enää... ellei tietenkin sälli ole löytänyt erittäin syrjäistä paikkaa jollaista ei alle oulun tuppaa löytämään....
Jos kyseessä oli tosissaan noin mittavan kokoinen testipaukku niin ihmettelen mitä päässä on liikkunut, mutta mikäli kyseessä oli tarkoitus possauttaa se eri paikassa niin sitten ymmärrän hyvin... räjähti vain väärässä paikassa väärään aikaan... :oops:
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Kyllä luulen että räjäytti tahallaan. Pommin koko, räjäyttämispaikka(paljon ihmisiä), aika(paljon ihmisiä), foorumilla annetut vihjaukset tällaiseen tekoon, haulien suuri määrä, tyypin syrjäytyneisyys(lapsena varsinkin, foorumilla puhui kostosta ym.)ym. ym. monet seikat. Ja juuri, missä ihmeessä tällaisen paukun voi räjäyttää testimielessä, muualla kuin oulusta ylempänä? Sitäpaitsi miten kukaan kanniskelee tuollaista latausta julkisella paikalla, itse olisin vienyt pommin sinne metsään kyllä jotain erikautta.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Monia teoreettisia mahdollisuuksia on olemassa. Paljon on arvuuteltu onnettomuuden ja itsemurhapommituksen välillä.

Tämänkin on varmasti jo moni heittänyt ilmaan, mutta sanonpa kuitenkin. Mitä jos kysymys olikin vahingosta(suuren huolimattomuuden mahdollistamasta), ja pommi oli tarkoitus piankin asentaa jossakin määränpäässä jonkun eliminoimiseksi? Tämä osaltaan selittäisi, miksi ihmeessä pommi oli toimintavalmis, vaikka sitä ei olisikaan ollut tarkoitus räjäyttää juuri siinä missä se räjähti. Miksi sitten hengata siinä? Jos räjähdyspaikka nyt oli jollain tapaa matkan varrella, niin hyvinkin moisella keikalla voisi istahtaa miettimään, mitä onkaan tekemässä.
AD_HD @ synirc
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Aijaa, että testimielessä ei voi räjäyttää missään, muutakuin pohjoisessa ? Kyllä minäkin ihan huvikseni pienenä tein pommeja joita voisi käyttää ihmismassojen teloittamiseen, mutta enpä käyttänyt vaan räjäytin ihan läheisessä metsässä vain. Tietenkin koko kylä kaikuu, mutta ei ketään oikeasti kiinnostanut, vaikka välillä kuuluisikin meteliä ( pahimman innostuksen aikaan useita kertoja illassa ).

Tein myös ajastimia pommeihin, ja muuta vastaavaa ihan vain tekemisen ilosta, enkä siksi että saisin viedä etukäteen piiloon ihmismassan sekaan..
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

LD50 wrote:HMTD:tä käytti nallina ja AMNM:ää pääpanoksena. HMTD on aika epävakaa, että en usko että tahallaan mitään räjäytti. Samalla forumilla kirjoiteltiin, kun se vielä oli pystyssä.

Kirjan myös luin, kun se ilmestyi.
Mielenkiinnosta kysyn, onko tietoa kuinka suuri lataus oli? Tarkoitat kai ANNM:ää etkä AMNM:ää :wink:
Uute
Psykonautti

Post by Uute »

LD50 wrote:HMTD:tä käytti nallina ja AMNM:ää pääpanoksena. HMTD on aika epävakaa,
Jaa-a en todellakaan hakenut mitään pommireseptejä tai sinne päin viittaavaakaan.
LD50 wrote:että en usko että tahallaan mitään räjäytti. Samalla forumilla kirjoiteltiin, kun se vielä oli pystyssä.
Tästä taas olen hyvinkin kiinnostunut ja tahtoisin tietää minkälaisia muita ajatuksia tällä Petrillä oli (kuin pommit) ja millaisia vaikutelmia hän herätti sinussa.
Delirium Tremens
Kameleontti

Uute wrote:
LD50 wrote:HMTD:tä käytti nallina ja AMNM:ää pääpanoksena. HMTD on aika epävakaa,
Jaa-a en todellakaan hakenut mitään pommireseptejä tai sinne päin viittaavaakaan.
Mielestäni tämä on hyvinkin oleellinen ja kiinnostava tieto tapaukseen liittyen.

Pommireseptejä? Tässä mainittiin muutama räjähdysaine nimeltä tai oikeastaan lyhenteeltä. Tieto taitaa olla viranomaistenkin vahvistama. Voin piruuttani mainita vielä AP ja TNT. Pelottavia ohjeita. ;)

"Pommiresepteissä", eli tiedossa räjähdysaineiden valmistuksesta ei niinikään ole mitään pahaa. Niitä löytää hakukoneilla ja vertaisverkoista tarpeeksi, teinipaskan ohella myös luotettavia lähdeteoksia. Se on kemiaa, jonka julkisena pitäminen on yhtä pyhä asia kuin sen, miten LSD:tä valmistetaan.
LD50 wrote:että en usko että tahallaan mitään räjäytti. Samalla forumilla kirjoiteltiin, kun se vielä oli pystyssä.
Minua vähän harmittaa, kun en löytänyt "Kotikemian foorumia" ennen tätä valitettavaa tapausta. Vastaavaa ei taida edelleenkään olla olemassa? Englanninkielistä samankaltaista niihin aikoihin luin. Tai siis tasokkaampaa, tuostahan voisi päätellä että luin totsea.
AD_HD @ synirc
Uute
Psykonautti

Post by Uute »

Delirium Tremens wrote:Mielestäni tämä on hyvinkin oleellinen ja kiinnostava tieto tapaukseen liittyen.
Miten se on oleellinen?
Delirium Tremens wrote:Pommireseptejä? Tässä mainittiin muutama räjähdysaine nimeltä tai oikeastaan lyhenteeltä. Tieto taitaa olla viranomaistenkin vahvistama. Voin piruuttani mainita vielä AP ja TNT. Pelottavia ohjeita. ;)
Oletpa nokkela. EDIT: juu ylireagoin
Delirium Tremens wrote:Pommireseptejä?... Niitä löytää hakukoneilla ja vertaisverkoista tarpeeksi, teinipaskan ohella myös luotettavia lähdeteoksia.
Niinpä.

Jos joku teiniangsteissaan räjäyttää pommin jossain ostoskeskuksessa en näe siinä mitään muuta kuin typeryyttä ja sosiaalista kyvyttömyyttä. Pommin räjäyttäneellä ja räjäyttäjän ympäristötekijöissä.

En epäile hetkeäkään, etteikö foorumilla olisi ollut vaikutusta Gertin ratkaisuun. Tällaista ei toki saada pois vaikka kuinka tahdottaisiin, mutta itsekin foorumilla tapauksen jälkeen käyneenä muistan siellä olleen aika toisiansa lietsova meininki.. En ihmettelisi vaikka yksi melko voimakkaista syistä pommin räjäyttämiseen olisi ollut tuon Petrin ajatus siitä, että hänetpä muistetaan kovana jäppisenä varsinkin tuon foorumin "käyttäjä veljien" keskuudessa.
Last edited by Uute on Sat 25 Nov 2006, 22:21, edited 3 times in total.
Delirium Tremens
Kameleontti

MINÄ EN VITTUILE VAKAVISTA ASIOISTA. Olen sanaton. Ei saatana.

Käsittämätön on se logiikka, jolla joku voi ajatella minun vittuilleen edellisessä viestissäni. Tuntemattomat ovat kuulemma "herran tiet". Kaikenlaista kakkaa. Melkein voisi siteerata hakkerimanifestia; rikokseni on... hmm.

Ei mulla muuta tällä kertaa.
Last edited by Delirium Tremens on Sat 25 Nov 2006, 22:33, edited 2 times in total.
AD_HD @ synirc
Uute
Psykonautti

Post by Uute »

Delirium Tremens wrote:MINÄ EN VITTUILE VAKAVISTA ASIOISTA. Olen sanaton. Ei saatana....
Joo, otin pois. Ylireagoin.
Uute
Psykonautti

Post by Uute »

Delirium Tremens wrote:MINÄ EN VITTUILE VAKAVISTA ASIOISTA. Olen sanaton. Ei saatana...
Jopa hieman marttyyri ja kohtalokas ;). ---------> aih sattuu, nipistää - ah missä o seuraava bisse ja parit poltot? Tyhjänpäiväistä.

Olethan kuitenkin Suomalainen aatelinen Delirium Tremensis MAHTAVA. (Etkä edes ole kokenut omien sanojesi mukaan moista tilaa??!!?) Miksi nimi?
Delirium Tremens
Kameleontti

Uute wrote:
Delirium Tremens wrote:MINÄ EN VITTUILE VAKAVISTA ASIOISTA. Olen sanaton. Ei saatana...
Jopa hieman marttyyri ja kohtalokas ;). ---------> aih sattuu, nipistää - ah missä o seuraava bisse ja parit poltot? Tyhjänpäiväistä.
Näköjään pääsit jo toiselle kommenttikierrokselle. ;)

En tunnusta, korkeintaan teatraalinen.
Olethan kuitenkin Suomalainen aatelinen Delirium Tremensis MAHTAVA. (Etkä edes ole kokenut omien sanojesi mukaan moista tilaa??!!?) Miksi nimi?
Muistaakseni nimimerkeistä on tälläkin boardilla ollut jo juttua, mutta ehkä luulen vain. Nimi on yhtä sattumanvaraisesti valittu kuin monella muullakin; alan sanastoon kuuluva tai sitä sivuava, ja jostain sopivalla hetkellä tarttunut. "Tämän laitan nickiksi tuonne."

Vai vielä mahtava, se olisi kyllä aika läppä lisänimi näillä mitoilla. :lol: Jos vielä vähän lyhyempi olisi ja pukeutuisi hiphop-henkisesti, menisi ehkä läpi itseironiana.
AD_HD @ synirc
PORBOT
Apteekki

Re: Myyrmannin pommi

Post by PORBOT »

Itkin silloin. En tiedä mistä johtui.
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
naponen
OD

Post by naponen »

PORBOT wrote:Itkin silloin. En tiedä mistä johtui.
Mä kans, en heti kun se tapahtui. Mut vähän myöhemmin kuulin että mun kummitäti perheineen oli lähteny Myyrmannista 10 minuuttia ennen räjähdystä. Ne oli vielä siinä aulassa niinku hengailleet ym ja sit päättäny lähteä.

Mut musta se on ihan normaalii reagoida tollasissa tapauksissa. Ja ihmetyttää miten jotkut voi vieläkin olla asenteella "eihän se oo mahdollista, eihän suomessa.. eihän täällä nyt.." Luulis että viime vuosien tälläset tapahtumat ois herättäny ihmiset et hei, kouluammustelut on ihan tätä hetkeä ja täällä, ei enää mikään "sitä tapahtuu vaan jenkeis"-tilanne.

Kyllä mä uskon sen että tahallaan räjäytti. Eihän tosta hommasta puutu ku youtube video karseella musalla, ostarin kuva ja teksti boom.
Neste
OD

Post by Neste »

naponen wrote:Eihän tosta hommasta puutu ku youtube video karseella musalla, ostarin kuva ja teksti boom.
Varmaankin ainoa syy miksi tuota ei ollut oli se että videopalvelut eivät olleet tuolloin kovin suuressa suosiossa.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
naponen
OD

Post by naponen »

Joo, voi olla.
Hmm, mä en pääse lukemaan tota tekstiä :( Mulla menee vaan ton hoito.orgin etusivulle selain ?