Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
-
Vape
- Lepakko
Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista
Ihmettelin pamien laimeutta alkon kanssa kun viime viikonloppuna kokeilin. sain kaverilta 6x10mg, kaikki meni ja päälle 6pack lonkeroa, mutta jäi vaan tyhjä fiilis illasta. Ehkä hain liikaa sitten sitä sekoilufiilistä..
Ei näitä tietenkään oo tämmöseen tarkotukseen tehty, mutta jäi hämään kun jokapuolelta kuulee kuinka hyviä pamit on.
Ahdistukseen kyllä ihan kohtuu hyviä nappeja
Ei näitä tietenkään oo tämmöseen tarkotukseen tehty, mutta jäi hämään kun jokapuolelta kuulee kuinka hyviä pamit on.
Ahdistukseen kyllä ihan kohtuu hyviä nappeja
-
zerk
Pamit on hyviä - nimenomaan siihen LÄÄKEtarkoitukseen.
-
PORBOT
- Apteekki
No juu. Kyllähän ne ahdistusta lievittää.zerk wrote:Pamit on hyviä - nimenomaan siihen LÄÄKEtarkoitukseen.
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
-
Makoo
Lyrica ja tramal 450 mg annoksella lopetettiin seinään, sen kyllä kestin, mutta nyt myös rivatril 6mg /d ja tenox 20-40mg / d lopetettiin "seinään", tosin tenoxia en syönytkään. Helvetin vaikeeta toi lopettaminen, sain viimesen purkin niin meni ~70 rivaa neljässä päivässä, heitin kyllä kavereille pari mutta silti.. Nyt 14 jäljellä, ehdin saamaan jo epilepsia/kouristuskohtauksenkin kerran, sitä ennen näin vilkkuvan, värillisen kolmipyörällä liikkuvan pellen joka meni keittiöön ja mun pää vaan seuras sitä, seuraava muistikuva on kun ambulanssimiehet on täällä.. onneks en yksin ollu.. sama kohtaus tai vastaavaa vielä sairaalassakin. Ja yllätys kun oli tatuointi näkyvillä, niin oli hoitajat helvetin epäkohteliaita, eikä uskonu etten käytä suonensisäisesti mitään, vaan sekin piti tutkia vaikka kielsin kun alko hihoja nosteleen...
Mietin vaan, että voiko a klinikan lääkäriltä saada lääkkeet tohon ilman apteekkisopimusta? Sitä en halua enää ikinä. Onko pamit tohon vierotukseen parhaita, vai pitäiskö se ihan rivoilla mennä? Melkein puoltoista vuotta syöny, ns päivittäistä annosta vaikea sanoo kun kävi niin monella lääkärillä.. Mutta ainakin toi 6mg / pv.
Sori jos vähän offia.
Mietin vaan, että voiko a klinikan lääkäriltä saada lääkkeet tohon ilman apteekkisopimusta? Sitä en halua enää ikinä. Onko pamit tohon vierotukseen parhaita, vai pitäiskö se ihan rivoilla mennä? Melkein puoltoista vuotta syöny, ns päivittäistä annosta vaikea sanoo kun kävi niin monella lääkärillä.. Mutta ainakin toi 6mg / pv.
Sori jos vähän offia.
-
testeri420
- OD
Koita mennä mielenterveystoimiston asiakkaaks? Meitsi siirty sinne nii hyvä tuli.. Lääkäri oli asiallinen eikä aasi.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
-
Kottonmouth
Miten tarkkaan nuo apteekissa noiden hakemista vahtii?
Sain viimeviikolla lauantaina reseptin 10kpl dormicumeja ja määrättiin max 1-2kpl päivä (tarvittaessa).
Jos olisin kiskonut tuolla 2kpl / päivä tahdilla noita niin ne olis riittäneet täten la-su-ma-ti-ke eli loppuneet eilen.
Saisikohan perjantaina haettua toisen laatikon?
Sain viimeviikolla lauantaina reseptin 10kpl dormicumeja ja määrättiin max 1-2kpl päivä (tarvittaessa).
Jos olisin kiskonut tuolla 2kpl / päivä tahdilla noita niin ne olis riittäneet täten la-su-ma-ti-ke eli loppuneet eilen.
-
Huiko
- LD50
Se on ihan tuurista, apteekista ja työntekijästä kiinni. Niidenhän kuuluis koulutuksen mukaan laskea ohjeen mukaiset päivät, mutta oon joskus hakenu isosta ja ruuhkasesta apteekista vähän liian aikasin uutta pakettia. Kokeilematta et voi tietää kuinka just sulle käy sillä kertaa. Ja jos eivät myy, niin ilmoittavat vaan ettei oo vielä aika.Kottonmouth wrote:Miten tarkkaan nuo apteekissa noiden hakemista vahtii?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
Freshi
- Psykonautti
onks sulla apteekkisoppari, iteroitu respa vai kelakorvaustako mietit?
Kaikissa tapauksissa, jos respassa lukee max 2kpl/vrk, niin silloin se kulutus lasketaan sen mukaan. Ei sillä oo merkitystä, et siinä sanotaan 1-2 kpl tarvittaessa. Olisit saanut hakea toisen boksin jo keskiviikkona, koska saman päivän lääkkeet saa vielä olla jäljellä. Siis ne ei saa määrätä uudeksi hakupäiväksi sellaista päivää, jolle ei respan mukaan enää oo lääkkeitä.
Jos on apteekkisoppari, niin sit uudet tabut saa hakea sit, kun vanhat loppuvat respan mukaan, eli sun tapauksessa keskiviikkona. Iteroidussa respassa sama juttu. Pelkän kelakorvauksen takia olisit ensinnäkin saanut apteekista kerralla 3kk:n lääkkeet, mut sit jos ottaa boksi kerrallaan, niin silloin saat uudet, kun on 3 vrk:n lääkkeet jäljellä vanhasta boksista.
Kaikissa tapauksissa, jos respassa lukee max 2kpl/vrk, niin silloin se kulutus lasketaan sen mukaan. Ei sillä oo merkitystä, et siinä sanotaan 1-2 kpl tarvittaessa. Olisit saanut hakea toisen boksin jo keskiviikkona, koska saman päivän lääkkeet saa vielä olla jäljellä. Siis ne ei saa määrätä uudeksi hakupäiväksi sellaista päivää, jolle ei respan mukaan enää oo lääkkeitä.
Jos on apteekkisoppari, niin sit uudet tabut saa hakea sit, kun vanhat loppuvat respan mukaan, eli sun tapauksessa keskiviikkona. Iteroidussa respassa sama juttu. Pelkän kelakorvauksen takia olisit ensinnäkin saanut apteekista kerralla 3kk:n lääkkeet, mut sit jos ottaa boksi kerrallaan, niin silloin saat uudet, kun on 3 vrk:n lääkkeet jäljellä vanhasta boksista.
-
AlproRusi
Off topiccia siivottu...
Last edited by AlproRusi on Tue 04 Oct 2011, 02:35, edited 1 time in total.
-
placebo
- Kameleontti
Komppaan itse pretty much edellistä, mutta itse vasta viikko sitten bentsot löytäneenä niin ainakin täysin ilman alkoholi päirsee erittäin hyvin. On euforinen rento,aikaansaava,väsynyt ja nautillonen olo samaan aikaan! 
Periaatteet perustana, totuus selustana.
-
testeri420
- OD
Täysin apteekista,apteekkarista kiinni miten usein saat lääkkeitä hakea. Jos meet ja haet lääkkeitä aina samasta apteekista nii ne muistaa sun naamarin.
Jos käyt yksityisillä oman tk lekurin lisäks nii koita käydä eri apteekeissa joka kerta tai haet tk lääkärin määräämät samasta paikasta.. En tiiä onko tääki systeemi muuttunu mutta ei ne ennen mitää huomannu kun kopiokoneella 500kpl xanori respaa kopioin ja apteekeista reppu/muovikassikaupalla lääkkeitä kannoin. Käydessäni samaan aikaan myös kahdella yksityisellä sekä silloin tällöin kun mieleen juolahti muutamalla muulla yksityisellä. Ja muutama reseptin väärennös siihen päälle.
Nykyään ne voipi kelalta huomata asian. Minulle ei jälkiseuraamuksia vielä tullut koska hain kopiokoneella tekemäni respat ilman kelan korvausta.
Mutta jäin kerran kiinni respan väärennöksestä,sakot vajaa tai noin 100€ . Kerran jäin kiinni kanssa mutta en muistanut koko asiaa kun niin sekaisin ollut liikenteessä ja laitoksella tietenkin kiistänyt kaiken kuten tavallista niin ei siitä mitään tullut. Vaikka jälkeenpäin muistin että kävinhän minä sillon siellä missä väitettiin.
Jos käyt yksityisillä oman tk lekurin lisäks nii koita käydä eri apteekeissa joka kerta tai haet tk lääkärin määräämät samasta paikasta.. En tiiä onko tääki systeemi muuttunu mutta ei ne ennen mitää huomannu kun kopiokoneella 500kpl xanori respaa kopioin ja apteekeista reppu/muovikassikaupalla lääkkeitä kannoin. Käydessäni samaan aikaan myös kahdella yksityisellä sekä silloin tällöin kun mieleen juolahti muutamalla muulla yksityisellä. Ja muutama reseptin väärennös siihen päälle.
Nykyään ne voipi kelalta huomata asian. Minulle ei jälkiseuraamuksia vielä tullut koska hain kopiokoneella tekemäni respat ilman kelan korvausta.
Mutta jäin kerran kiinni respan väärennöksestä,sakot vajaa tai noin 100€ . Kerran jäin kiinni kanssa mutta en muistanut koko asiaa kun niin sekaisin ollut liikenteessä ja laitoksella tietenkin kiistänyt kaiken kuten tavallista niin ei siitä mitään tullut. Vaikka jälkeenpäin muistin että kävinhän minä sillon siellä missä väitettiin.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
testeri420
- OD
Yleensä niitä määrätään vaan 15mg/vrk ja thats it. Ja just sen yhen satsin saa kerralla. Jos ei sulla oo iteroitua respamerkintää niin voit saada lääkkeet montaakin päivää aiemmin muttet silti vissiin noin 5 päivää aiemmin. Riippuen tietenkin apteekkarista/lääkkeestä ja annostelusta että miten ne sen siellä apteekissa laskee.Kottonmouth wrote:Miten tarkkaan nuo apteekissa noiden hakemista vahtii?
Iterointi merkinnän kanssa taas oon itte saanu ulos joskus jopa 2 päivää ennen määrättyä päivää, joskus vasta älyttömän puljaamisen jälkeen että pitää mennä retkelle seutulaan tai vastaavaa heittäny apteekkarille jonka jälkeen suostunut. Taikka sitten soittanu lekurille ja lekuri antanu luvan että lääkkeet miehelle, mies on ok.
Niistä Dormicumeista ovat todella tarkkoja aina olleet että eivät määrää niitä kun sen yhen laatikon 15mg dormareita....taikka 2 boksia 7.5mg??? Tietääkseni...
Enpä tiiä ku ei ittelläni oo koskaan moisia vielä ollut. Eivät kyllä minulla koskaan ole toiminutkaan että en o mitään menettänytkään.
Eli jos ei o iterointi merkintää ja määräys on 1-2 tarvittaessa niin siitä voit laskea että noin 7 päivää niin kehtaa mennä hakemaan ettei tartte alkaa väitteleen...
Sinusta se on kiinni miten lääkkeesi syöt? Ja jos oot joutunut sen 2 niitä yöhö vetään nii mun järki sanoo että antavat lääkkeet sitten kun entiset on syöty?
Music is a saint.
Music is a saint.
-
Kottonmouth
Vitut kun viihteilyyn menivät kaikki
Tyyliin sinä päivänä kun lootan sai, meni kaikki 
-
testeri420
- OD
Siis tuohan nyt on itsestään selvyys. Tarkotin tässä että "lääkärin määräyksen mukaan".Kottonmouth wrote:Vitut kun viihteilyyn menivät kaikkiTyyliin sinä päivänä kun lootan sai, meni kaikki
Arvaa kaua mulla kestää 100kpl telaketjuja+100tenoxia+1001depot xanoria. no ne depotit kestää ku o pakko mutta muut oo rouskinu melkei hupina naamaan ja tullu tänne spämmäilemään. kesti ne 100telaa+tenoxia melkei 2 viikkoo... mutta enää niitä tenoxeja en hae enkä enää jaksa alottaa lauseita isolla kirjaimella ku vituttaa tuo shift napin painelu.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
placebo
- Kameleontti
Itse myös kun tuossa käsiini sain noita pameja ja xanuja niin niillä tykkäsin kyllä viihteillä ja itseäni rauhoitella. Ja sitä varmasti teen jatkossakin, mutta nyt pidän kyllä varmaankin kaikesta päihteilystä taukoa hetken aikaa. Paitsi tupakoinnista. Se on kyllä karannut käsistä
-
Uneksija
- Karvakuono
Xanor vs. Rivatril
Kumpi teistä on parempi. Itselläni on tällä hetkellä käytössä kummatkin, mutta toiset täytyy jättää pois. Kummat te rakkaat ystäväni ottaisitte? Jätetään määrät mainitsematta vaan kyse on ihan yleisellä tasolla ja miksei jopa muullakin
Kumpi teistä on parempi. Itselläni on tällä hetkellä käytössä kummatkin, mutta toiset täytyy jättää pois. Kummat te rakkaat ystäväni ottaisitte? Jätetään määrät mainitsematta vaan kyse on ihan yleisellä tasolla ja miksei jopa muullakin
Waiting for the truth, because we all have dreams.
-
PORBOT
- Apteekki
Rivatril.Uneksija wrote:Xanor vs. Rivatril
-
Psychonautilus
Rivat ottaisin. Xanorit on meikälle viihdekäyttöön parempia, mut kesto on tosi lyhyt. Rivat on monikäyttösempiä, eikä lähde niin helposti lapasesta. Samanlaisia vaikutuksia (pääosin anksiolyyttisia) mut vähemmän sekoilua, enempi lihasrelaksoitumista, ja kestää melkein koko päivän jos aamulla syö. Kummastakaan ei ole yksinään nukkumiseen apua (paitsi isompina annoksina tai alkoholin kanssa) mutta jos sattuu jossain epämiellyttävässä tilassa nukahtamiseen tarvitsemaan, Rivat toimii pidempään ja ehkäisee näin ns. krapulaheräämistä (paha olo saa aikaan heräämisen).Uneksija wrote:Xanor vs. Rivatril
-
Petri6
- OD
Komppaan muita, ja vastaan Rivatril. Xanor on voimakkaampi, mutta lyhytkestoisempi ja aiheuttaa myös pahempaa riippuvuutta. Eli jos vaan Rivatrillilla tulee toimeen, niin ehdottomasti se.Uneksija wrote:Xanor vs. Rivatril
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
kissankorva
- Apteekki
Tilanne tämä, erittäin kovaa ahdistuneisuutta, masennusta ja vainoharhaisuutta. Lääkitys : 90mg opamox päiväs ja illalla 100mg ketipinor.
Kolmekuukautta tuota opamoxia syöny päivittäin ja nyt tuntuu siltä, ettei enää riitä pitämään kyseisiä oireita kurissa.
Mikä voisi olla seuraava rauhoittava jota kannattaisi lääkäriltäni kysyä, ettei saa musta jotenkin narkkarin kuvaa tjn paskaa.. Kenties rivatril, diapam, temesta? Xanoria en uskalla edes kysyä vaikka joskus nuorempana sitä saanutkin, ettei tulisi sellasta kuvaa että päihdekäyttäisin vaan kyseisiä lääkkeitä, ja oli psykiatrin mielestä lääkäreiden keskuudessa ns. " ruma sana" tuo xanor..
Mitäs sanotte?
Kolmekuukautta tuota opamoxia syöny päivittäin ja nyt tuntuu siltä, ettei enää riitä pitämään kyseisiä oireita kurissa.
Mikä voisi olla seuraava rauhoittava jota kannattaisi lääkäriltäni kysyä, ettei saa musta jotenkin narkkarin kuvaa tjn paskaa.. Kenties rivatril, diapam, temesta? Xanoria en uskalla edes kysyä vaikka joskus nuorempana sitä saanutkin, ettei tulisi sellasta kuvaa että päihdekäyttäisin vaan kyseisiä lääkkeitä, ja oli psykiatrin mielestä lääkäreiden keskuudessa ns. " ruma sana" tuo xanor..
Mitäs sanotte?
-
Feya
- OD
Mun lääkärini on yksi niistä harvoista bentsovastaisista lääkäreistä. Pyörin paljon mielenterveysongelmaisten seurassa ja heille kaikille kirjaimellisesti törkättiin rauhoittavat käteen heti ensi käynnillä, mutta vaikka itse kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja yleisestä ahdistuneisuudesta, mulle ei olla koskaan määrätty ainuttakaan bentsoa, ei edes silloin kun päihteiden käytöstäni ei vielä tiedetty.
Ei sillä, että se mua pahemmin haittaisi. Bentsojen suurkulutus ei ole koskaan ollut mun juttuni ja saan sen vähän, mitä tarvitsen, helposti kavereilta. Jos on oikein ahdistava päivä edessä, Xanor depotti pitää sen hyvin kurissa ja kymppipami auttaa akuutimpaan ahdistuskohtaukseen. Insomnit väsyttävät mukavasti, jos tarvii pitkän tripin tai stimuputken jälkeen saada unta. Rivoja tulee välillä napsittua muutaman kaljan tai opiaattien kanssa, mutta mitään kovin suurta viihdettä en kuitenkaan ole koskaan bentsoista saanut irti.
Ei sillä, että se mua pahemmin haittaisi. Bentsojen suurkulutus ei ole koskaan ollut mun juttuni ja saan sen vähän, mitä tarvitsen, helposti kavereilta. Jos on oikein ahdistava päivä edessä, Xanor depotti pitää sen hyvin kurissa ja kymppipami auttaa akuutimpaan ahdistuskohtaukseen. Insomnit väsyttävät mukavasti, jos tarvii pitkän tripin tai stimuputken jälkeen saada unta. Rivoja tulee välillä napsittua muutaman kaljan tai opiaattien kanssa, mutta mitään kovin suurta viihdettä en kuitenkaan ole koskaan bentsoista saanut irti.
-
tRip
- Moderator
Re: Bentsojen toimivuus
Mitä useampaa bentsoa otta, sitä pidemmän aikaa maksalla menee niitä työstää. Oksatsepaami poikkeuksena, kun on jo valmis metaboliiIItti.Uneksija wrote:Tämmöinen asia pyörinyt mielessä, että kuinka kauan bentsot ylipitäensäkkin vaikuttaa ihmiskropassa?
..
ps, tiedän, että määrät ovat typeriä ja vaarallisia, mutta välillä tuntuu, ettei välitä miten käy
Ja ohan toi aika typerää sotkee noinkin suuriin määriin vielä alkoholia, mut.. nii.
Kandee sitä aina edes yrittää itsestään välittää <3
Rivatril ja temesta(akuuttiin ahdistukseen - pirun koukuttava!)kissankorva wrote:Tilanne tämä, erittäin kovaa ahdistuneisuutta, masennusta ja vainoharhaisuutta. Lääkitys : 90mg opamox päiväs ja illalla 100mg ketipinor.
Mitäs sanotte?
i m o
makuasioista on vaikea kiistellä, mut pamit ainakin itsellä pistää melkoiseen pöhnää, kuin myös tenoxi pöperöittää.
Itselläni aikoinaan opamoxi vaihdettiin rivatriliin.. lisäksi on tullut tenoksi ja temesta.
Kandee kans muistaa et ylenmääräinen bentsojen popsiminen ainakin itsellä lisää masentuneisuutta.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
PORBOT
- Apteekki
PAKKO SAADA BENTSOJA TAI PÄÄ HALKEE
mee lääkäriin -trip
mee lääkäriin -trip
-
placebo
- Kameleontti
Tosiaan lääkäriin ajattelin mennä nyt sitten maanantaina heti psykologi käynnin jälkeen koska tämä ahdistus ja unettomuus häiritsee arkielämääni todella paljon. Kaikki tämä siis alkoi kolme viikkoa sitten heti sen jälkeen kun löysin isäni siinä tilassa missä hän oli. Voisiko joku teistä kokeneemmista kertoa, että miten tämä homma etenee? Pitääkö minun siis itse pyytää lääkäriltä jotakin lääkitystä vai kuuluuko minun odottaa, että hän ehdottaa minulle jotakin lääkitystä?
Ja sitten jos asia etenee siten, että saisin jonkun lääkityksen, niin mitä minun kannattaisi pyytää/vaatia? Sellainen käyttöhistoria itselläni bentsojen osalta on, että kaksi taikka kolme kertaa olen viihdekäyttänyt bentsoja. Näillä kerroilla annoksina on ollut 4x10mg Diapam.
Ja sitten jos asia etenee siten, että saisin jonkun lääkityksen, niin mitä minun kannattaisi pyytää/vaatia? Sellainen käyttöhistoria itselläni bentsojen osalta on, että kaksi taikka kolme kertaa olen viihdekäyttänyt bentsoja. Näillä kerroilla annoksina on ollut 4x10mg Diapam.
-
zerk
Kerro vaan rehellisesti tilanteestasi. Riippuu todella paljon lääkäristä mitä lääkkeitä saat aluksi unettomuuteen, kokeillaanko ensin esimerkiksi väsyttäviä masennuslääkkeita, z-lääkkeitä (tsolpideemi/tsopikloni) vai joitain bentsoja. Kerrot vaan ihan avoimesti miten ahdistus vaikuttaa sun elämiseen ja että tarvis saada nukuttua.
Mun kokemuksen mukaan lääkkeiden 'vaatiminen' on useimmiten huono ratkaisu - lääkärit ottaa todella helposti nokkiinsa, varsinkin jos potilas sattuu tietämään lääkkeistä jotain. Tosin kokemus sanoo myös, että oireita kannattaa usein vähän liioitella, aika monesti lääkärit tuppaa vähän aliarvioimaan oikean tarpeen. Mutta luulisi, että sun tilanteessa ymmärtäis, että et huvin vuoksi niitä nappeja ole hakemassa.
Toivottavasti saat kaipaamasi avun!
edit; noista lääkkeistä sen verran, että eri vaihtoehtoja nukahtamis- uni- ja ahdistuslääkkeiksi on monia ja toimivuus selviää vain kokeilemalla. Tässä kohtaa parasta on luottaa sen lääkärin ammattitaitoon, kyllä se kuitenkin jotain tietää
Mun kokemuksen mukaan lääkkeiden 'vaatiminen' on useimmiten huono ratkaisu - lääkärit ottaa todella helposti nokkiinsa, varsinkin jos potilas sattuu tietämään lääkkeistä jotain. Tosin kokemus sanoo myös, että oireita kannattaa usein vähän liioitella, aika monesti lääkärit tuppaa vähän aliarvioimaan oikean tarpeen. Mutta luulisi, että sun tilanteessa ymmärtäis, että et huvin vuoksi niitä nappeja ole hakemassa.
edit; noista lääkkeistä sen verran, että eri vaihtoehtoja nukahtamis- uni- ja ahdistuslääkkeiksi on monia ja toimivuus selviää vain kokeilemalla. Tässä kohtaa parasta on luottaa sen lääkärin ammattitaitoon, kyllä se kuitenkin jotain tietää
-
placebo
- Kameleontti
Ottaa nokkiinsa jos potilas sattuu tietämään lääkkeistä jotakin? Ohhoh..luulisi, että se on ihan normaalia ,että ihminen on tehnyt taustatutkimusta siitä mitä aikoo elimistöönsä ehkä ahtaa. Mutta kiitos todella paljon tästä vastauksesta. Itse ainakin toivoisin, että saisin jonkin sellaisen lääkityksen joka auttaisi a) unensaantiin, mutta myös b) päivisin vaikuttavaan voimakkaaseen ahdistukseen joka estää minua tekemästä monia arjen askareita. Varsinkin nyt kun elämäni kriittisin vaihe alkaa lähestyä: valmistuminen ja sitä edellyttävät tehtävätzerk wrote:Kerro vaan rehellisesti tilanteestasi. Riippuu todella paljon lääkäristä mitä lääkkeitä saat aluksi unettomuuteen, kokeillaanko ensin esimerkiksi väsyttäviä masennuslääkkeita, z-lääkkeitä (tsolpideemi/tsopikloni) vai joitain bentsoja. Kerrot vaan ihan avoimesti miten ahdistus vaikuttaa sun elämiseen ja että tarvis saada nukuttua.
-
zerk
Monella, varsinkin nuorella, lääkärillä kilahtaa hälytyskellot päässä jos joku kehtaa suoraan pyytää bentsoja tai opiaatteja, olkoon vaikka millainen tilanne. Niitä on koko elämän ajan peloteltu niistä vaarallisista NARKOMAANEISTA, jotka hakee niiltä huumehia. Tai jos potilas tietääkin sairauteensa liittyvistä lääkkeistä enemmän kuin yleislääkäri jumalan armosta... Sellainenhan käy egon päälle
.
Mutta aika luottavaisin mielin olisin sen suhteen, että ne sun tilantees tajuaa ja hoitaa sulle toimivan lääkityksen. Tottakai on ihan hyvä kertoa juuri tuollainen toive, että olisi lääke päivän ahdistukseen ja toinen yöksi nukkumiseen.
Mutta aika luottavaisin mielin olisin sen suhteen, että ne sun tilantees tajuaa ja hoitaa sulle toimivan lääkityksen. Tottakai on ihan hyvä kertoa juuri tuollainen toive, että olisi lääke päivän ahdistukseen ja toinen yöksi nukkumiseen.
-
placebo
- Kameleontti
Tämä jeesasi paljon. Kiitos Zerk! 
-
tRip
- Moderator
Nykyisin bentsoihin yleisestikin (julkisella puolella etenkin) ottaen suhtaudutaan paljon varauksellisemmin kuin esim. 6vuotta sit, jolloin xanoria määräiltiin yhtä innokkaasti kuin vaikkapa lyricaa tänäpäivänä.
Myös opiaatteihin on alettu suhtautua hyvin nihkeästi.
En sitten tiedä liekö VALVIRASSA?? mikälie lafka, siellä vikaa, vai sosiaali- ja terveysministeriöllä.
Mutta suunta on jo jonkinaikaa ollut tämä.
Kuulemma.
Liekö vaikuttanut nuorten lääkäreiden suhtautumiseen aivopesu-propaganda, että kaikki vähääkään 'päihdyttävä' olisi kiellettävä.
Ainoat toimivat lääkkeet ovat juuri niitä joita nihkeimmin tunnutaan määräävän.
Vai missä vika, kun antipsykootteja unettomuuteen, SSRI-lääkkeitä adhd:n ja kipuun lyricaa tai siedätyshoitoa. mm..
Myös opiaatteihin on alettu suhtautua hyvin nihkeästi.
En sitten tiedä liekö VALVIRASSA?? mikälie lafka, siellä vikaa, vai sosiaali- ja terveysministeriöllä.
Mutta suunta on jo jonkinaikaa ollut tämä.
Kuulemma.
Liekö vaikuttanut nuorten lääkäreiden suhtautumiseen aivopesu-propaganda, että kaikki vähääkään 'päihdyttävä' olisi kiellettävä.
Ainoat toimivat lääkkeet ovat juuri niitä joita nihkeimmin tunnutaan määräävän.
Vai missä vika, kun antipsykootteja unettomuuteen, SSRI-lääkkeitä adhd:n ja kipuun lyricaa tai siedätyshoitoa. mm..
Keep it unreal.
-
Talonmies
- Karvakuono
Sanokaas pojjaat kuinka paljon noita 15mg opamoxeja uskaltaa päivässä syödä ennen kun mitää suurempaa hengenvaaraa alkaa ilmaantua ???
Tyhmänä tullaan ja viisaina kuollaan.