Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
w
Psykonautti

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by w »

Ja tarkennusta vielä, että mites toisin päin? Eli buprea unikkoteen (morfiinin) päälle, saako bupresta tällöin mitään oloja aikaseks? Vai puskeeko vaan reflatilat päälle?
zerk

Post by zerk »

Älä sekoita buprea ja opateetä. Menee teet hukkaan, bupre syrjäyttää opateen vaikutukset lähes täydellisesti.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

w wrote:Ja tarkennusta vielä, että mites toisin päin? Eli buprea unikkoteen (morfiinin) päälle, saako bupresta tällöin mitään oloja aikaseks? Vai puskeeko vaan reflatilat päälle?

Jos olet riippuvainen teestä tai mistä tahansa µ-täysagonistista, niin reflathan siitä bupresta tulee hetkeksi. Pitäis odottaa niin kauan, että tuntuu ekat vieroitusoireet, ennen kuin ottaa buprea.
tRip
Moderator

Post by tRip »

w wrote:
Mandown wrote:
w wrote:Mites bupren ja unikkoteen kombotus?
Bupre blokkaa unikkoteen vaikutuksia?..
Oliko tämä arvailua vai faktatietoa?
Omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että joo.. kyll se blokkaa aika tehokkaasti. Ei välttämättä täysin kokonaan, mut aika hukkaan menee unikot.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

En ite huomannu mitään ku otin tramalii ja subuu samaan aikaan paitsi sen että kumpaakin tuli vedettyä paljon vähemmän. Siis vaikutukset tunsin erittäin voimakkaasti. mut mitään blokkaamista ei.
jopasjota
Psykonautti

Post by jopasjota »

Itte oon fentaa vedelly ny syksyllä aivan liikaa.
Pubretöötit kun ottaa, niin 20min. nasahtaa päälle tosi vittumainen olo. Sitten tasaantuu.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Petri6
OD

Post by Petri6 »

SahkoinenVelho wrote:Faktaa, bupren idea lääkinnällisessä käytössä on se että bupre blokkaa opioidiagonistien euforiaa ym. haluttuja vaikutuksia. Opioidiagonisteja on esim. morfiini, oxy, heroiini ja esim. se unikkotee... Eli herskanisti kun ottaa buprea, häviää vieroitusoireet mutta samalla otetusta heroiinista ei saa enää euforiaa.
Hieman vielä tarkennusta, buprenorfiini ei siinä mielessä blokkaa muita opioideja, että se olisi myy-opioidireseptorin antagonisti (sitä se ei ole). Burenorfiinilla vaan on suurempi affiniteetti (keksikääs joku tuolle järkevä suomenkielinen sana) kyseiseen reseptoriin, jolloin muut opioidit eivät pääse siihen sitoutumaan. Tramadoli näyttää kuitenkin olevan tässä suhteessa poikkeus ainakin anekdoottisen tiedon perusteella. Tosin on epäselvää, aiheutuuko tramadolista yhteiskäytössä ainoastaan muita kuin myy-reseptoriin sitoutumisen aiheuttamia vaikutuksia vai onko o-desmetyylitramadolin affiniteetti myy-reseptoriin vielä buprenorfiiniakin suurempi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Olen huomannut, että lääkityksenä oleva Zyprexa vähentää subun ja muiden opiaattien euforiaa :down:
Last edited by Zubs on Fri 11 Nov 2011, 02:36, edited 1 time in total.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Petri6 wrote:Hieman vielä tarkennusta, buprenorfiini ei siinä mielessä blokkaa muita opioideja, että se olisi myy-opioidireseptorin antagonisti (sitä se ei ole). Burenorfiinilla vaan on suurempi affiniteetti (keksikääs joku tuolle järkevä suomenkielinen sana) kyseiseen reseptoriin, jolloin muut opioidit eivät pääse siihen sitoutumaan.
(opi-)oidiEgot kilpailee keskenään..

SubuEgo jytää monet oidit maanrakoon..

mut aina on se KingOfTheHill.. . .. * * * Heroin.. :P

..jonka senkin onnistuu buprenorfiini nitistämään :/

Tramadolilla vissiinkin sit jokin eri taktiikka päästä μ-reseptoreihin takertumaan.

Opioid receptors@wikipedia
Keep it unreal.

Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Höh, perkele ku hinnat nousee. Texi oli ennen 50 e ja Xone 30 e.

Nyt Texi 80 e ja Xone 50 e. :x :x
Hooddood78
Karvakuono

Post by Hooddood78 »

Rupesin tuon miettimään, että mitenkähään Norspan-laastareista onnistuisi tuon bubren irroittaminen johonkin aineeseen? Mihin aineeseen sitä voisi kokeilla liuottaa, sellaiseen mieluiten, että sitä voisi sitten rännätä.. Se ei varmaan mihinkään peruskeittikseen tai aquaan irtoo? Tuolla fentanyylilaastareita oli liuottanut joku isopropanoliin mutten mä välttämättä haluaisi mitään alkoo lähtee tuikkimaan suoneen. Irtoisko tästä mitään ajatuksia kokeneemmilta? Itse kun olen ihan noviisi.

10ug/h laastareita olisi periaatteessa vuoden tarpeiksi. 10mg olisi kokonaisuudessaan bubrea yhdessä laastarissa. Siitä jo hyvät sävärit irtoisia useammalle kerrallekin.

Ideoita ja ehdotuksia?

-hooddood78
Opiate - Needle - Vein - Rush
Hekkis
Psykonautti

Post by Hekkis »

Jännästi täst kyl tulee sellane "Nyt oon kyl tehny rankkaa duunii vitusti ja sen lisäks pelastanu koko kaupungin täystuholta"-fiilis päälle, väsynyt ja onnellinen, sit on mahtavaa chillata vaa :cheers: . Sit oon huomannu et havahtuu välil siihe ettei oo saanu oikee mitää aikaseks ja vähän sellane fiilis et on vaa jonkulaine vihannes minkä tarkotus on Vain kuluttaa ja kuluttaa minkä kerkeää, eikä myöskään kovin usein käy missään(tätä kyl yrittäny ite skarppaa ku on huomannu aina sit paikan pääl et kannatti kyl tulla jos vaik jollekki keikalle päätyy). Toisaalt jos on savuja ni jaksaa aika paljon duunailla jotain musajuttui ku muut asiat ei vaivaa, eikä oo välttämät aina ees nii jarrune fiilis. Ja se on kyl vitun hyvä puoli täs. :up: Ja sellane letkee meininki koko ajan taustal kuha keksii ikävystymiseen jotain tekemistä. Kyl mä ainaki tunnen tietäväni miks mun kannattaa ottaa tätä. Ja huonot puoletkin muistuu monesti mieleen. Silti todella hyvä aine ku vaa tekee samal jotain. :up:
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
ApteekkiKuningas
Karvakuono

Post by ApteekkiKuningas »

Iltoja. Paljonkos porukka maksaa muualla suboxone eightballista ? :shock:
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

ApteekkiKuningas wrote:Iltoja. Paljonkos porukka maksaa muualla suboxone eightballista ? :shock:
15-25 mut en osta xonea. Subutex on 40-50
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Tänään kävi hauska episodi: eilen otin subua jonku 1,5 mg ja tänä aamuna olin töihin lähdössä junalla. Polttelin tupankia asemalaiturilla ja just ku juna tuli niin rupes tuntuu et ei helvetti koht lentää laatta. Menin äkkiä junaan ja paikansin vessan. Melkein heti kun pääsin sisään niin aamupalat läks pönttöön. :D Porukka vähän katteli kun tulin vessasta. :oops:
avantGarde
Lepakko

Post by avantGarde »

Zubs wrote:Tänään kävi hauska episodi: eilen otin subua jonku 1,5 mg ja tänä aamuna olin töihin lähdössä junalla. Polttelin tupankia asemalaiturilla ja just ku juna tuli niin rupes tuntuu et ei helvetti koht lentää laatta. Menin äkkiä junaan ja paikansin vessan. Melkein heti kun pääsin sisään niin aamupalat läks pönttöön. :D Porukka vähän katteli kun tulin vessasta. :oops:
Mulla käyny kans et joskus klo 22.00 aikaan ottanu subut ja sit joutunu herää seuraavan aamun yhdelle kurssille.
Otin sit siin aamu bupret ja just ennen ku oon lähös dösärille nii joutuki heittää laatat himas viel ja joutu kelaa et vittu kehtaakohan täs kuosis nyt lähtee mihinkään.
Lähin sit kurssille ja siel koko päivä pupillit nuppineuloin eikkä onnekseni kukaan huomannut (tai ainakaan huomauttanut) mitään.
Hooddood78
Karvakuono

Post by Hooddood78 »

En muista, että koskaan olisi tullut varsinaisesta paha olo tai oksennus opiaatista. Lähinnä ehkä joku Sirda siinä yhteydessä on tehnyt laattaolon muttei ole koskaan lentänyt kuitenkaan.

On tää bubre vaan salakavalaa ainetta. Ensimmäisillä kerroilla riitti hyvin 0,8mg iv. antamaan ihan hyvän rush-tuntemuksen. Toki sitä ennen olin jo vuosia käyttänyt Teemuja ihan "lääkärin määräyksellä", ehkä joskus hieman yli mutta kuitenkin maksimissaan 2-3 tablettia kielen alla päivässä ja harvoin kahtena päivänä peräkkäin. Todella nopeasti sitten annos nousi tuplaan eli laitoin 4 tablettia (1,6mg) yhdellä kertaa. Taas parin kerran verran tuli jonkunlainen rush mutta nyt meni jo 7 tablettia (2,8mg), josta tosin ruiskun kanssa sählätessäni meni yhden tabletin verran hukkaan mutta silti jo 2,4mg. Aikaväli tässä on reilu kuukausi. Ei hyvä heilu, nyt pitäisi saada homma katki.

Sanomani: ÄLÄ aloita leikkimistä Teemun, Subun ja/tai Xonen kanssa. Ne ei ole kauaa sun kavereita.. :(

Itsekuri täytyy olla aika kovaa tasoa, että pystyy itse vaikka edes lopettamaan pistämisen - ottaisi vaan kielen alle. Ihan yhtä hyvin se sieltä toimii, ehkä hieman hitaammin mutta silti. Ei kannata aloittaa rännäämistä, siihen itseensä jää koukkuun!

-hooddood78
Opiate - Needle - Vein - Rush
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Pohjosesta etelään.
120-160€ kiekosta on pyydetty eikä niinkään pohjosessa kun JKL.
Eestistä tuli schengen alue sillon joitan vuosia sitten uutenavuotena. Subu makso edellisenä päivänä 50-70€, seuraavana 70-80€.
Hinta alko nouseen ja tosissaan parhaimmillaan (vai pahimmillaan) 160€ nappi.
Helsinki. 20-40€ En tiiä onko hinnat noussu?
Tampere. 40-80€ En tiiä saako enää 40€, en usko jos ostaa vaan yhtä nappia.
Vähän siitä kiinni että miten sitä kaupungissa on ja pistätkö jonku sitä säätämään vai haetko ite...

Englanti. 20£ niin sain sillä 7kpl 8mg subuja + 40 x 5mg metadoni nappia... Siellä on heroiini ongelma.
Huomas siitä kun meni kaupungilla ja seuras ihmisiä niin ne oli joko A, crackiä vetäny tai B, polakkapäissään.

Täällä se on vähän hassusti että porukka alottaa subulla, päätyy siitä metadoniin korvaushoitoon.
Tiedän joitain ihmisiä kenen eka huumekokeilu on subua suoneen. Ei toimi porttiteoria kaikilla ei.

Englannissa porukka alotti heroiinilla, pääty siitä sitten subu & metadon hoitoon.
Siellä pääsee niin helposti hoitoon että Suomi sais ottaa mallia.
En kerro miten kun en oo varma saako sitä kertoa tässä?
Oliko max päivän satsi 16mg vai 24mg.

Yhellä kaverilla oon nähny Ranskalaisen suburespan mikä oli kirjotettu 36mg päivässä.
Last edited by testeri420 on Fri 25 Nov 2011, 13:46, edited 1 time in total.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Feya
OD

Post by Feya »

Bupre antaa mulle kyllä aina niin mahtavan läjäyksen motivaatioita ja itseluottamusta. Tekee mieli duunata kaikkea, oppia uusia asioita, jutella ihmisten kanssa tunnista toiseen - nautin jopa siivoamisesta.

Mutta sitten aina joskus, n. 3 tuntia lainin jälkeen, iskee vaan ihan tajuton vitutus. Vituttaa, vituttaa, kaikki vituttaa.
zerk

Post by zerk »

Mulle käy kaikkien opioidien kanssa niin, että kun paras peak on ohitettu ni alkaa varsinkin toiset ihmiset olla helposti todella rasittavia ja ylipäätään pinna on kireellä. Pystyn jo hallitsemaan tuon, siis niin etten turhaan esimerkiksi räyhää tutuille - en koskaan nyt sen kummemmin riehunut sentään.

Jossain vaiheessa tunnistin ton ongelman ja kysyin itseltäni et minkähän takia mua nyt vituttaa näin paljon, ei täs ole mitään syytä sille? Sen jälkee onnistuin paljon helpommin vaan ohittamaan ton vaiheen, se menee mulla ohi opateen kanssa tunnissa tai parissa. Aika mielenkiintoista myös seurata itseään tän suhteen, oppii itsestään tosi kummallisia asioita.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

Itse en saa buprest erityistä euforiaa irti;kuten en juurikaan muistakaan oppareista.

Tulee sosiaalinen olo ja höpötyttää julmetusti ja tekee mieli touhuta kaikennäköstä. Jossain kohassa rupee nuokuttaan
ja yleensä johtaa laskuissa oksetukseen ja julmetun pahaan oloon.

Bupreis panettaa ja seksi on oikeinnn mukavaa mut tuleminen lähes mahotonta. Ihmettelen miten jotkut onnistuu. :D

Mut tää on kiva sosiaalinen päihde ja mukava kombotella muiden aineiden kans.
Mut mua vaa harmittaa etten saa euforiaa irti juurikaan.

Mutta en saa euforiaa monista muistakaan aineista joista jotkut saa ihan hullut olot.
Liekö päässä jotai vikaa sitten... Njaah. En tiiä.

Joskus ekoilla kerroilla tää oli oikein mukava ja euforinen mut nykyään mukavaa vaan sen sosiaalisuuden takia
ja seminuokkujen takii. Tai no en tiiä mitä siistii niis nuokuissakaan on ku vaa väsyttää eikä oo erityisen hyvä olokaan..

En tiiä... Toiset tykkää täst kovasti mut kyl mä myönnän etten mä tätä rakasta yhtään.. Tää on ihan OK.
Ei mikää lemppari. Jos pitäis valita ni oksikodoni ja tramadoli voittaaa tän.
Mut en mä muutenkaan kyl harrasta oppareit paljoo just sen pahan olon takii mikä laskuis tulee.

Jos jotain hyvää pitää sanoo muihin oppareihin verrattuna ni helppo nautintotapa ku valuessa ei maistu pahalle. :mrgreen:
. . . (--) °
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Törmäsin yhteen tyyppiin joka väitti että on immuuni puprelle + muille opiaateille.. Mietin vaan ku sillä on todettu skitsofrenia ja ollu burnout myös.
Sille tehtiin sydänleikkaus. Ei se mitään kipunappeja syöny.
Sille oli määrätty temgesic 0.2mg ja 0.4mg ja tramadol 100mg kanssa. Ei se niitä syönyt.
Voiskohan se olla mahollista.
Sitten tuossa joku vuos sitte törmäsin tyyppiin joka väitti olevansa immuuni pentsoille. Sano että ei tapahdu mitään kun syö raksuja.
Jonka takia henkilö ei syönyt sitten raksuja.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

Tramalille en oo immuuni, mutta buprea voin _ihan oikeasti_ ottaa nokkaan 6-8 yhdessä illassa/yössä
Ja siis nollatoleilla. Oonko immuuni siihen? Tuskin niin paljon valuu kurkusta alas, kun otetaan tuo 8 milliä :roll:

Eikä ollut missään auringonpaahteessa pala ollut vaan ihan huoneen lämmössä.

Kyllä siitä olot tulee mutta ei valvareita oikeen meinaa tulla ellei laita nukkumaan. Bupre ainakin piristää mua.

Uskokaa tai älkää tai naurakaa mutta niin se vaan mutta on :D
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Onhan neurologiset vaihtelut ihmisissä ihan tosiasia. Hermosto on ihan käsittämättömän monimutkainen ja tarkka systeemi, ja pienetkin eroavaisuudet muihin ihmisiin voi näkyä vahvastikin just näissä asioissa.

Toisaalta opareiden vaikutus on tietyllä tavalla "hienostunut", et siitä pitää osata "oikealla" tavalla nauttia tai muuten olo voi tuntua hyvin vajaalta tai huonolta. Tän saattas ihmiset osittain laskea "immuniteetiks", emmätiiä..
Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer »

Ei ole minun huumeeni. Kerran ostin 4 milliä ja sillä tuli kuosattua noin viikko. Ei mitään erityisiä
euforioita tai muuta. Kauhee narina ja nukkuminen aivan helvetin vaikeaa. Tuon viikon putken jälkeen
ei tehnyt edes mieli ostaa / koittaa kyseistä päihdettä uudestaan.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Dreamer wrote:Ei ole minun huumeeni. Kerran ostin 4 milliä ja sillä tuli kuosattua noin viikko. Ei mitään erityisiä
euforioita tai muuta. Kauhee narina ja nukkuminen aivan helvetin vaikeaa. Tuon viikon putken jälkeen
ei tehnyt edes mieli ostaa / koittaa kyseistä päihdettä uudestaan.
Jännä, oon muutamaan ihmisee törmänny ketkä kanssa kertoo inhoavansa supua yli kaiken just ton takia.
Ite rakastuin kyseiseen paskaan heti.
Irtipääseminen sitte oliki vähän vaikeempaa. Helpommin sanottu ku sanottu.
Mitähä siinä meni käyttöaikaa. Vuosia vuosia vuosia... Silleen että ei tullu enää mitään oloja siitä muutaku pysy terveenä.
Notkut oli niin vaikee saaha että se tuli ihan törkeen kalliiks. Ei pelkällä supulla puhettakaan edes valveunista.
Aamulla jos heräs että ei ollu opiaatteja nii laatta lenti suorilta. Viimestää klo 12 mennessä oli opiaatit veressä.
Nii hirvee olo ilman että ei sitä kärsiny lopettaa suoraan. Vähensin. Vähensin niin paljo että pärjäsin puolella millilä päivä.
Vedin aina vähemmän ja vähemmän. Yhen puol vuotta tiputin sitä toleranssii ja sitte vedin enää muutaman päivän välein.
Sitte lopetin kokonaan. Ilman mitää katkoja ja korvaushoitoja. Yksinkertasesti tuli mitta täytee opiaatteja.
Siinä vaiheessa vitutti kun ei saanu notkuja. Piti valvoo viikko ja sitte ku veti puolikkaan napin nii sai ku saiki valveunet, hipheijee...
Valve unien hinnaks tuli aina noin 200e...

Subutex = maksat ittes kipeeks, kirjaimellisesti.
Music is a saint.
tRip
Moderator

Post by tRip »

ApteekkiKuningas wrote:Iltoja. Paljonkos porukka maksaa muualla suboxone eightballista ? :shock:
KATUKAUPPAHINNASTO TÖÖREILLE

Sori vittuuntunu sävy, mut eiks jengi vois jutella nimenomaisessa topicissa noist hinnoista.! ?

Pyydän vaan..
Keep it unreal.

Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Koskakoha patentoidaan Subritol. Mm. sorbitolia ja etanolia sisältävä korvaushoitolääke suboxonesta viarottautumiseen. Ei sitä filtteröidä tarvi?
pirun hyvä nuolla kuorena
porter

Post by porter »

Tossa tuli semmonen 6h sitte nokitettua noin milli SUBUTEXIA, viime kerralla kun bubrea otin ja 5milliä illan aikana niin tosiaan ei toiminut ollenkaan, silloin oli kova tramal lääkitys päällä ollut pitkään. Nyt 2vk ilman tramalia ja 1milligramma bubrea potki todella hienosti :)))... kyllä se tramali vaan blokkaa... tosin tramalilla on munmielestä vielä hienompi vaikutus kun bubrella. Tulee tästäki melko lämpönen olo :P kauakoha kestää vaikutus? meneekö iltaan saakka lepposasti?
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

porter wrote:Tossa tuli semmonen 6h sitte nokitettua noin milli SUBUTEXIA, viime kerralla kun bubrea otin ja 5milliä illan aikana niin tosiaan ei toiminut ollenkaan, silloin oli kova tramal lääkitys päällä ollut pitkään. Nyt 2vk ilman tramalia ja 1milligramma bubrea potki todella hienosti :)))... kyllä se tramali vaan blokkaa... tosin tramalilla on munmielestä vielä hienompi vaikutus kun bubrella. Tulee tästäki melko lämpönen olo :P kauakoha kestää vaikutus? meneekö iltaan saakka lepposasti?
Kyl sulla vielä illalla tuntuu varmasti jotain, tai riippuu kehosta. Ite kun ekojakertoja otin bupree nokkaa niin kyllä 12h jälkeenkin olin vähän tokkurassa.