Tyhmä kysymys

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Azee
Psykonautti

Tyhmä kysymys

Post by Azee »

Lapsena mulle sanottiin ettei ole olemassa sellaista kuin tyhmä kysymys. Koulussa opin ettei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä.
Mikä on tyhmä kysymys? Onko se sellainen johon vastaus olisi löydettävissä helposti (ts. Kato Vittu Googlesta, Sherlock!) vai vain lähtökohtaisesti sellainen kysymys johon ei ole helposti annettavaa vastausta (Miksi olemme täällä? = 42, Jumala, alkuräjähdys tms.)
Jälkimmäisen ainakin filosofit kautta aikojen on kokenut todella tärkeäksi kysymykseksi...
Tai jos joku ei vain vilpittömästi tiedä eikä löydä vastausta? Onko silloin vaarassa kysyä TYHMÄN KYSYMYKSEN?

Mikä olisi teidän mielestänne tyhmä kysymys?
Onko tämä tyhmä kysymys?
No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. Boring. I am always bitchy. No Fun – for anybody. You are getting Greedy. Relax – This won’t hurt.
testeri420
OD

Re: Tyhmä kysymys

Post by testeri420 »

Vai tyhmiä kysymyksiä, ni kysytäänpä.

-Jääkö ensimmäisestä kannabispiikistä heti koukkuun?
-Voiko jääpaloja säilöä taskunpohjalla joutumatta häpeällisen tunteen vihlomaksi kun huomaat keskellä kaupunkia että ovat sulaneet ja näyttää kuin olisit kussut housuihisi?
-Minkä takia en voi vaihtaa ihoni väriä täysin pinkiksi ilman tatuointikonetta?
-Jos minä olisin kuu, niin kuinka suuri olisin?
-Tekisikö nannaa jos joku nyt potkaisisi sinua oikein kovaa munille teräskärki maihareilla?
-Onko se totta että usein happoja ottaessani tuntuu siltä niinkuin leukani alkaisi valua kohti lattiaa, että onko se vain harhakuvitelma vai ihan fyysinen fakta?
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

- Voiko ihminen paskantaa suun kautta?
testeri420
OD

Post by testeri420 »

sikku wrote:- Voiko ihminen paskantaa suun kautta?
HOH HOH HOO!!

Vastaus: Paskapääthän ne niin tekevät aina kun vain tilanne sen sallii :up:
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

-Minkä takia Suomen laki sallii kannabiksen lääkekäytön, mutta taas kriminalisoi sen niiltä jotka eivät voi todistaa että se on lääkekäyttöä varten?

Onkos tää edes tyhmä kysymys? Eikös tämä ole ihan aihe kysymys mutta vastaus on tyhmä,kysymys asiallinen vastaus tyhmä....
Music is a saint.
just1fix
Lepakko

Post by just1fix »

testeri420 wrote:-Minkä takia Suomen laki sallii kannabiksen lääkekäytön, mutta taas kriminalisoi sen niiltä jotka eivät voi todistaa että se on lääkekäyttöä varten?

Koska suomen laki on perseestä.
.En oikein tajua tätä topikkia mut whateva en tajua muutenka mitään. :D
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

Jos ei koskaan kysy,vastaus on aina ei.

There's no such thing kuin TYHMÄ KYMMYSYSYS
Ajattelemalla laajemmin,nääs.

Oliko tän topikin idea pohtia asiaa? Onko niitä ja tehdä syväanalyysii asiast hengellisest?
vaiko kertoa tyhmiä kysymyksiä ja samalla vastata niihin? Ja pohtia?
Arminius wrote:Mikä olisi teidän mielestänne tyhmä kysymys?
hmm.. Tää taitaa olla se ydin..
. . . (--) °
tsundere
Lepakko

Post by tsundere »

tuli ihan mieleen yks filosofian koe, jossa oli tehtävä

1) onko tämä kysymys?
- tämä on vastaus.

täydet pisteet o.o

en siis itse ole tehnyt tuota.. kuultua juttua.
vastatkaa vihaan rakkaudella
Azee
Psykonautti

Post by Azee »

Mieluiten molempia, pohtia ja esittää esimerkkejä.
Emmä tiiä. Jotain sellast.
No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. Boring. I am always bitchy. No Fun – for anybody. You are getting Greedy. Relax – This won’t hurt.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Mun mielestä tämä on ollut yksi hauskimpia vaultissa törmäämääni.

-Kuinka pitkä tästä topicista tulee?
-Milloin tämä topic loppuu?
-Kuka muilutti nukkumatin?
-Kuinka pitkä on tyhmyys?
-Voiko tyhmyyteen kuolla?
-Kuinka tyhmiä kysymyksiä voi kysyä tuntematta itseään tai vastaajaa tyhmäksi? Olemalla,poliisi/tutkinnajohtaja/syyttäjä
Music is a saint.
Azee
Psykonautti

Post by Azee »

No oman fiiliksen mukaan ei koskaan tule itse kysyttyä tietenkään mitään tyhmiä kysymyksiä. Eikä sitä koskaan luulis että kukaan kysyisi.
Mut kaipa noi esimerkit sitten muutti mun mielen. Tyhmiä kysymyksiä siis on.
Dinkkeli
Tuppisuu

Post by Dinkkeli »

Uskoisin, että tyhmäksi kysymykseksi - yleisestä näkökulmasta - käsitetään itsestäänselvistä asioista kysyminen. Sehän sitten tietysti riippuu vain henkilön, jolta kysytään, omasta tietotasosta kysymyksen suhteen. Jonkun mielestä tyhmä kysymys vois olla: "Enhän mä voi kuolla jos ny otan hatsit tosta?", mutta tietämätöntä asia varmasti ahdistaa, ja tottakai mielummin kysyy kuin kuumottelee sitä. On harmillista huomata, että on joskus tuskastunut jonkun esitettyä "tyhmän kysymyksen". (Onneksi tämän tajuttuani, se on harvinaistunut) Koska sitten kun sitä kysymystä on jälkeenpäin miettinyt, on tajunnut, että kysyjä on ollut täysin pimennossa asian laidoista ja siksi kysynyt. Vaikka asia olisikin mulle ollut päivänselvä.

Toki on sitten trollaajat, joiden elämäntehtävä on kysyä tyhmyyksiä, ja odottaa - tuttu ilme kasvoillaan - että joku vastaa siihen tosissaan.
-what can you see?
-a pretty butterly
testeri420
OD

Post by testeri420 »

sellasta,ei tässä kummempii...
Music is a saint.
seesee
Lepakko

Post by seesee »

testeri420 wrote:
sikku wrote:- Voiko ihminen paskantaa suun kautta?
HOH HOH HOO!!

Vastaus: Paskapääthän ne niin tekevät aina kun vain tilanne sen sallii :up:

Itse asiassa, suolistotukos voi aiheuttaa oman paskansa oksentamista.

Lisäksi muistelisin kuulleeni joskus jostain harvianisesta sairaudesta mikä tätä aiheuttaa. Mutta en kyllä tiedä onko ollenkaan totta, en ainakaan googlaamalla löytänyt oikien mitään.
Siis tottakai tyhmä saa olla..
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu
Rastis
Lepakko
Location: I'm everywhere. I'm in the air you breath, and in the ground you walk on.

Post by Rastis »

just1fix wrote:- Voiko ihminen paskantaa suun kautta?
Onnistuu kun tunkee vaan ruokaa perseeseen[South Park]

Mielestäni "Onko tämä tyhmä kysymys?" on tyhmä kysymys.
"Kaikki tässä maailmassa on joko moraalitonta, laitonta tai lihottaa"
CaptainZ

Post by CaptainZ »

testeri420 wrote:sellasta,ei tässä kummempii...
Juujuu, kannabis parantaa syöpää ja kasvattaa aivosoluja eikä mitenkään voi aiheuttaa masennusta ja ahdistusta. Harmi kun tuosta jäi pois muutama muu tieteellinen argumentti:

- Kannabis muuttaa paskan kullaksi.
- Kannabis pysäyttää ilmastonmuutoksen.
- Kannabis auttaa kävelemään vetten päällä.

Hyvä idea tuolla taulukolla, ei siinä mitään. Osa väitteistä oli jopa tolkullisia.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Dinkkeli wrote: On harmillista huomata, että on joskus tuskastunut jonkun esitettyä "tyhmän kysymyksen". (Onneksi tämän tajuttuani, se on harvinaistunut) Koska sitten kun sitä kysymystä on jälkeenpäin miettinyt, on tajunnut, että kysyjä on ollut täysin pimennossa asian laidoista ja siksi kysynyt. Vaikka asia olisikin mulle ollut päivänselvä.

Toki on sitten trollaajat, joiden elämäntehtävä on kysyä tyhmyyksiä, ja odottaa - tuttu ilme kasvoillaan - että joku vastaa siihen tosissaan.
Mun mielestä ollut tosi kehittävää nimenomaan huomata kyseinen piirre itsessään.

Mä muistan joskus kun mulla meni aina hermot yhteen hyvään frendiin kun mietin usein et miten joku voi olla noin tyhmä.
Kunnes eräänä päivänä huomasin itsekin tyhmyyteni.
Kyse oli vain siitä miten toinen hahmottaa asian.

Trollaajat pilaa tyhmien maineen.

mutt... tosiaankin..
Jokin itselle päivänselvä onkin toiselle yö, ja jollekin se on vain hetki päivästä.. joku taas elää niin sumussa, ettei selvääpäivää ole nähnytkään.

Mun mielestä ei siis ole tyhmyyttä, kuin myöskään tyhmää kysymystä.
Tyhmyyttä ei myöskään ole esittää tyhmää, vaan joskus jopa peräti ihan fiksua.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Joopajoo... Toki kannabis on suht turvallinen päihde ja alkoholi on toki aivan eri luokan aine mut tää "kannabisuskovaisuus" menee mun mielestä vähän liian pitkälle joillain. Mulle noista kohdista moni on jopa enemmän päinvastoin ja kannabis on mun mielestä päihde ihan siinä missä muutkin. Nimenomaan toi, et sitä on alkanut pitää jonain täysin haitattomana tai jopa idioottimaisesti jollain tapaa terveellisenä päihteenä on tehnyt sen et siitä on alkanut aiheutumaan haittaa...
Uke
LD50

Post by Uke »

SahkoinenVelho wrote:
Joopajoo... Toki kannabis on suht turvallinen päihde ja alkoholi on toki aivan eri luokan aine mut tää "kannabisuskovaisuus" menee mun mielestä vähän liian pitkälle joillain. Mulle noista kohdista moni on jopa enemmän päinvastoin ja kannabis on mun mielestä päihde ihan siinä missä muutkin. Nimenomaan toi, et sitä on alkanut pitää jonain täysin haitattomana tai jopa idioottimaisesti jollain tapaa terveellisenä päihteenä on tehnyt sen et siitä on alkanut aiheutumaan haittaa...
Hah. Aika hauskaa, kun just tein metrin mittasen avautumisen toisella foorumilla ja käytin melkeinpä samoja sanoja. Oon täysin samaa mieltä.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Löysin vain tuommoisen kuvan, viitaten edellisiin viesteihin.
En ole kannabis uskovainen ja itselleni tuosta polttelusta tulee älytön ahdistus päälle.
Ja samaan sarjaan kuuluu tämä
Legalshroom.jpg
Music is a saint.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

^^Siinäpä asiallinen vertauskuva :doh:
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
testeri420
OD

Post by testeri420 »

NatiHero wrote:^^Siinäpä asiallinen vertauskuva :doh:
Tyhmä kysymys topic :up:

Seuraava tyhmä kysymys.

Toimiskohan tällänen että kaks henkilöö laitettais vierekkäin.
Henkilölle 1 lyötäis kanyyli.
Ja 1 henkilön valtimosta menis henkilön 2 laskimoon letku ja henkilöstä 2 valtimosta letku taas henkilön 1 laskimoon.
Sitte siihe kanyylii junttais jotai emmettä niin meniskohän molemmat yhtä sekasin? Vai mitä vittua minä oikeen taas mietin. :shock:
Music is a saint.
BrokenFinger
Lepakko

Post by BrokenFinger »

Todennäköisesti molemmat kuolis jo siihen että eri veriryhmät sakkauttaa toisensa. Jos kuitenkin veriryhmät ois kohillaan niin osmoottisen tasapainolain mukaanhan molempien veressä on tasan sama määrä ainetta hetken päästä. Sitten on enää kiinni toleista, intuitiosta ja henkilökohtaisesta sekavuuden kokemuksesta kumpi on enemmän pärähtänyt. :up: Seuraava. Onko tyhmää ottaa tyhmä kysymys tosissaan?
frapathea

Post by frapathea »

testeri420 wrote:
Legalshroom.jpg
Mitä vittua? :DDD Totta kai noi on molemmat laittomia rivikansalaisille ja laillisia niille tyypeille, jotka päättää niiden laillisuudesta ja luvanvaraisuudesta. Vai mistä lähtien kuka tahansa on saanut laillisesti käydä räjäyttelemässä mestoja omin luvin? :DDDDDDD Ton tekijältä on tainnu sulaa aikas monet aivosolut kannabispiikityksen seurauksena.
PiiZu
Psykonautti

Post by PiiZu »

-Jos kuristat smurffia, minkä väriseksi sen kasvot muuttuvat?

-Mitä teet jos näet uhanalaisen eläimen syövän uhanalaista kasvia?

-Miksei kissanruoka ole hiiren makuista?

-Jos harrastat seksia auton takapenkilla ja käytat turvavyöta, onko se turvaseksiä?

-Miksei lampaat kutistu sateella?

-Jos sanon, että valehtelen aina, valehtelenko silloin?

-Miten lumiauran kuljettaja pääsee aamulla töihin?

-Jos ajat valon nopeudella, mitä tapahtuu kun sytytät ajovalot?

-Mikä on pimeyden nopeus?

-Miksi kamikaze-lentäjät käyttävät kypärää?

-Jos kuuro viittoo kirosanan, peseekö äiti hänen kätensä saippualla?

-Jos tefloniin ei tartu mikään, miten se saadaan kiinni paistinpannuun?

-Jos liimaa voileivän kissan selkään ja tiputtaa sen kolmannesta kerroksesta,laskeutuuko kissa jaloilleen vai voileipä voipuoli alaspäin?

-Onko synonyymille synonyymiä?

-Miksi kuolemaantuomitun neula sterilisoidaan, kun hänelle annetaan myrkkypistos?

-Jos pikaliima kiinnittää mitä vain, miksei se kiinnity tuubin sisälle?

-Mistä tietää, että näkymätön muste on loppu?

-Mihin lumen valkoinen väri joutuu kun lumi sulaa?

-Miksei puhelin ole koskaan varattu kun soittaa väärään numeroon?

-Jos rakkaus on sokeaa, miksi seksikkäät alusvaatteet ovat niin suosittuja?

-Jos jäniksenkäpälä tuottaa onnea, mitä jänikselle tapahtui?

-Miksi kutsutaan kahvitaukoa tee-tehtaassa?

-Miksi kaukosäädintä painetaan kovempaa kun patterit ovat loppumassa?

Siinä muutama kysymys :) En sit tiiä et onks nää nyt sit kuin tyhmii sit :DDD
- Vuonna 3000 pöhisijät pöllii ufoja! -
BrokenFinger
Lepakko

Post by BrokenFinger »

And we have a Winner?
testeri420
OD

Post by testeri420 »

BrokenFinger wrote:And we have a Winner?
Ei tuohon voi mitää oikee lisätä :D
Music is a saint.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Miksi Windows sammutetaan "käynnistä" valikosta?
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
testeri420
OD

Post by testeri420 »

NatiHero wrote:Miksi Windows sammutetaan "käynnistä" valikosta?
Nii? Käynnistä käyttöjärjestelmän sulkeminen?

Kuinka korkealta voi hypätä kuolematta?
Music is a saint.
frapathea

Post by frapathea »

Tuttu hyppäs kai kaheksankerroksisen talon katolta ja selvis muutaman kuukauden sairaaloinnilla. Riippunee siitäkin, hyppääkö jalat vaiko pää edellä.