tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Steinhelm
Tuppisuu

Re: tramadoli

Post by Steinhelm »

Löysimpän tramadol kapseleita, vanhentuneet 05-2005, onko syötäviä?
Deus et natura no faciunt frusta
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Korkeintaan tehot laskeneet. Et sä niistä mitään tramadolista eroavia haittavaikutuksia saa.
Steinhelm
Tuppisuu

Post by Steinhelm »

SahkoinenVelho wrote:Korkeintaan tehot laskeneet. Et sä niistä mitään tramadolista eroavia haittavaikutuksia saa.
Joo pientä tehon menetystä mutta 200mg oli ihan jepa dose.
Deus et natura no faciunt frusta
porter

Post by porter »

Viikon kovaputki tramadolia takana ja tänään oli jo reflat havaittavissa... piti sitten ottaa pikku korjausarjat... :twisted: josko tässä taas yrittäis saakeli =D
tRip
Moderator

Post by tRip »

zerk wrote:
desoxy wrote:
lieta wrote:sitä just en halua, että toi teko pirtee fiilis ja sekin vaan kun otan jonkun lääkkeen...
aluks se on ihan siistiä, mut alkaa ahdistaa ihan saatanasti jossain vaiheessa kun oikeesti tajuaa et mun on PAKKO ottaa tää pilleri et oon "oma itteni"....
Tää on niin helvetin totta.
Pätee niin helvetinhyvin koko douppi(lääke)-meininkiin..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Tramadoli laittaa hirveen maaanian pääle, mutta silon tuntee elävänsä. Siksi diggaan hitosti. Potentiaalinen nisti olen joo, mutta en halua kokeilla rajoja.
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Riittävän pitkään kun tramadolia käyttää niin sen piristävä vaikutus katoaa ja tilalle tulee pelkkä jumitus.

On se hassua kun käytön alussa tramadoli häiritsee nukkumista, mutta tietyn pisteen jälkeen ei enää pystykään nukkumaan ilman tramadolia.
Looking for planet Gong...
zan
Apteekki

Post by zan »

^^ huomaa elimistössä ku tramadolin lopettaa, vaikka niin että 5 päivän OC kuuri ilman tramalia ja tuona viitenä päivänä tramadoli on poistunut elimistöstä. sit ku OC:n lopetat niin seuraavan päivän oot kauheen väsy ja haluu vaa nukkua ku elimistö totuttelee "normaaliin". annos tosin ollut 200mg vrk, ei tullu viekkoja, tosin OC:lla oli näppinsä pelissä.

moni sanonu et tramadoli koukuttanu ooppioideista kaikista herkiten, ihan muutamassa päivässä (iso dose).
-z
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Olio wrote:Onks sul suvussa taipumusta epilepsiaan tai sulla itellä? Bentsot ainaski auttaa jos sitä vainistelet vaikka yks pami tai vastaava ni ei ainaskaan tuu mitään. en kyl varmaks osaa sanoa tost bentsosta rivatril ainaski on epilepsiakohtauksiin tarkoitettu..
Sillä ei ole merkitystä onko suvussa taipumusta epilepsiaan. Tramadoli kyllä aiheuttaa sen kohtauksen jos on aiheuttaakseen, ihan taipumuksista huolimatta.

Ja yksi pami on hyvä startti mutta ei välttämättä tarpeeksi. Riippuu tietty tolesta ja tramadolin määrästä, mutta jos pelkää kohtauksia, kannattaa varata ihan reilusti rauhoittavia.

Tokihan ne rauhoittavat voi vetää tramadolin kanssa vaikka ei kohtauksia pelkäisikään, nehän vain buustaavat oloa paremmaksi :mrgreen:
lieta
Psykonautti

Post by lieta »

Happohuppu wrote: Sillä ei ole merkitystä onko suvussa taipumusta epilepsiaan. Tramadoli kyllä aiheuttaa sen kohtauksen jos on aiheuttaakseen, ihan taipumuksista huolimatta.

Ja yksi pami on hyvä startti mutta ei välttämättä tarpeeksi. Riippuu tietty tolesta ja tramadolin määrästä, mutta jos pelkää kohtauksia, kannattaa varata ihan reilusti rauhoittavia.

Tokihan ne rauhoittavat voi vetää tramadolin kanssa vaikka ei kohtauksia pelkäisikään, nehän vain buustaavat oloa paremmaksi :mrgreen:

Juu ei ole mitään merkitystä sairastaako joku suvussa epilepsiaa, toki jos itselle on epilepsia, niin ei kyllä tramalia kannata syödä. Mutta kohtaukset joita isoista doseista saa, ei liity epilepsiaan. Ne on vaan epileptisiä kohtauksia. Niihin auttaa nimenomaan Rivatril ja diapam. Niitä ne sairaalassakin antavat. Rivatrilin tarkoitus onkin ennalta ehkäistä epilepsiaa sairastavilta nuo kohtaukset, mutta diapam on sitten itse kohtauksen aikana annettava lääke.
Nyt 7v päivittäisen koukun jälkeen ollut ilman Tramadolia 4vkoa ja fyysisesti on tosi poikki, mutta huomaa kyllä tuon että se tosiaan vapauttaa keskushermostossa serotoniinia ja toimii noradrenaliinin takaisinoton estäjänä, joten henkisesti olot aika heikot. Mutta parempia päiviä odotellessa :up: Tsemppiä kaikille jotka tästä koukusta pois on yrittämässä.
"Don't curse when it rains,
if you don't ever even smile
when the sun shines "
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

lieta wrote:Mutta kohtaukset joita isoista doseista saa, ei liity epilepsiaan. Ne on vaan epileptisiä kohtauksia. Niihin auttaa nimenomaan Rivatril ja diapam. Niitä ne sairaalassakin antavat.
Nuo lienevät parhaat, mutta käytännössä kaikki bentsodiatsepiinit auttavat. Itse käytin enimmäkseen Xanoria.
lieta wrote:Nyt 7v päivittäisen koukun jälkeen ollut ilman Tramadolia 4vkoa ja fyysisesti on tosi poikki, mutta huomaa kyllä tuon että se tosiaan vapauttaa keskushermostossa serotoniinia ja toimii noradrenaliinin takaisinoton estäjänä, joten henkisesti olot aika heikot. Mutta parempia päiviä odotellessa :up: Tsemppiä kaikille jotka tästä koukusta pois on yrittämässä.
Itselläkin 7v jarrukoukku takana, pahimpana ongelmana juuri tramadoli, vaikka vahvempiakin hitaita toki meni. Kovasti tsemppiä sinnekin :up:
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Happohuppu wrote: Nuo lienevät parhaat, mutta käytännössä kaikki bentsodiatsepiinit auttavat. Itse käytin enimmäkseen Xanoria.
Muistelisin jostain lukeneeni, että vaikka alpratsolaami on voimakas anksiolyytti, olisi sen antikonvulsiivinen vaikutus lähes olematon.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu »

Petri6 wrote:
Happohuppu wrote: Nuo lienevät parhaat, mutta käytännössä kaikki bentsodiatsepiinit auttavat. Itse käytin enimmäkseen Xanoria.
Muistelisin jostain lukeneeni, että vaikka alpratsolaami on voimakas anksiolyytti, olisi sen antikonvulsiivinen vaikutus lähes olematon.
Olen monta tulossa olevaa kohtausta ehkäissyt alpratsolaamilla, joten oman kokemukseni perusteella tuolla väitteellä ei ole perää. En itse asiassa ole huomannut mitään eroa esimerkiksi alpratsolaamin ja diatsepaamin antikonvulsiivisessa vaikutuksessa.
porter

Post by porter »

ylenpalttinen kiskominen sai jo luvan loppua 150-300mg tekee niin hyvän olon että ( ja on hoitannos) eli tätä lääkettä käytän ihan niinku lääkäri määrää tällä hetkellä...
lieta
Psykonautti

Post by lieta »

Happohuppu wrote:Itselläkin 7v jarrukoukku takana, pahimpana ongelmana juuri tramadoli, vaikka vahvempiakin hitaita toki meni. Kovasti tsemppiä sinnekin :up:
Itselläkin 7v jarrukoukku takana, pahimpana ongelmana juuri tramadoli, vaikka vahvempiakin hitaita toki meni. Kovasti tsemppiä sinnekin :up:
Kohta 6vkoa takana. Henkiset olot aika kaameat, juurikin tuon Tramadolin SNRI:n takia, joka taas vaikuttaa fyysisesti siihen siihen että hyvä kun sängystä jaksaa nousta ylös. Ahdistuskohtauksia tulee, mutta positiivisesti koitellaan eteenpäin. Tsemppiä myös sinne :up:
"Don't curse when it rains,
if you don't ever even smile
when the sun shines "
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Onko kellään alkanut tulemaan sivuvaikutuksia näistä pitemmällä syötöllä?
Jos on niin minkälaisia? Unihäiriöitä? Ihottumaa? Unettomuutta? Kutinaa?
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

testeri420 wrote:Onko kellään alkanut tulemaan sivuvaikutuksia näistä pitemmällä syötöllä?
Määrittele pitempi syöttö. Onko 2-3kk päivittäin pitkäP?
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Psychonautilus wrote:
testeri420 wrote:Onko kellään alkanut tulemaan sivuvaikutuksia näistä pitemmällä syötöllä?
Jotakuinki, sellanen tiiätkö niiku pitempi syöttö. Siis siitä lähetään 2-3kk.
Meinaan tässä että pitäiskö vaihtaa/lopettaa koko lääkitys tän unihäiriön takia.
En haluis jäähä niihi enää koukkuun. Siis unilääkkeisiin tai edes nukahtamislääkkeisiin.
Tää vaan alkaa toimia tää valvominen. Tsiisus christ niinku Mr. Slave sanois...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
porter

Post by porter »

Kun toleranssit nousee ja on tosiaan pitkällä syötöllä syöty niin itsellä tuo unettomuus tuli esiin... meni aina johkin aamu-kuuteen.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Pistän tähän vähän Tramalin vaikutuksista ja ajatuksia omalta kohdaltani.

Kun mulla oli lyhytvaikutteisia pelkästään, aiheutti ne univaikeuksia koska kipuilu oli hyvin aaltoilevaa. Lääkettä kun otti, niin ei kyllä taas muutamaan tuntiin nukuttanut. Kipuni tietenkään ei myöskään antanut nukkua.

Yhdistelmänä nykyään retardit ja lyhytvaikutteiset toimii hyvin, koska saan rytmitettyä vuorokauteni paremmin, eikä tarvitse tuskissaan herätä. Perus Tramalit alkaa vaikuttamaan heti vatsahapon sulatettua kapselin ja vaikuttavanaineen imeytyessä verenkiertoon, ja niitä syön kun kipu on jo päällä yhdessä retardin kanssa, tai kun jostain syystä kipu puskee läpi.

Nuo retardit taas toimii säännöllisesti syötynä hyvin vieden terää kivulta. Päivittäinen lääke-annokseni on suositellun rajoilla, mutta minulla riittää tarkoitukseensa. En nykyisellään havaitse itselläni mitään sivuoireita lääkityksestäni, jollen rupea kuosia hakemaan. Silloin saattaa kutista tai vatsa mennä kovaksi.

Voisin siis ehkä kärjistetysti kuvailla tilannettani sanomalla: Ihmisen arvoista elämää pilleri/kapseli kerrallaan. Olen onnellinen lääkäristä joka minun vaivaani lääkitsee, koska elämäni tuskin olisi ollut ilman asianmukaista lääkitystä enää pitkiin aikoihin siedettävää.

Olen siis syönyt alkuun Panacodia kipuuni yli vuoden, ennen kuin vammani diagnosoitiin, ja nyt tuota Tramalia muistaakseni kohta kaksi vuotta. Viimeisen 8kk olen ollut suhteellisen tyytyväinen lääkitykseeni ja sen jatkuvuuteen. Tämä siis nykyisen lääkärini ansiosta.

Jostain syystä lääkärini on kuitenkin kokenut painetta muuttaa Tramal-lääkitykseni Norspan-laastareihin, joista olen kohteliaasti kyllä kieltäytynyt perustellen sitä Tramalien riittävyydellä sekä pelollani puppe-koukkuun. (Hyvin on ymmärtänyt kantani ilmeisesti lopulta.)

Vastasin ilmeisen rönsyillen ja kysymyksiin joita ei edes esitetty, mutta jotain siltaa pitkin tuo kaikki kaiketi liittyy aiheeseen. :mrgreen:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

Kiitän.
Mulla on hyvin samankaltainen tuo.
Ensi syötiin vuoskaupalla panacodia ja sitte muutettiin tähä tramaliin.
Kieltämättä se on tosi kypsää touhua, kun polvia kipunoi niin pahasti että ei voi nukkua ja taas kun napsii näitä kipuun niin vie yöunet.
Taas noin tunnin unilla hereillä. Ja ei väsytä tippaakaan.
huomannut ton kutinan vasta nyt. Joo, pitäsköhä pyytää niitä nopeevaikutteisia vai uskaltaiskoha laastaria kysyäkään edes.
Voipi jäädä tekemättä suosiolla, muuten ollaan taas kuosiolla...
Music is a saint.
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

Tramali, paras opiaatti 600-800mg annoksella ja siihen pami tai kaks päälle! <3 Tosin tolettomalle ei välttämättä sovi (lue: ei sovi).
porter

Post by porter »

hideo wrote:Tramali, paras opiaatti 600-800mg annoksella ja siihen pami tai kaks päälle! <3 Tosin tolettomalle ei välttämättä sovi (lue: ei sovi).
Ja tolelliselle on ihan löysää jo tuokin :mrgreen:

Muistan kyllä aina ekan tramal kokemukseni se oli just tuo 600mg annos ja ei saakeli miten upea olo siinä oli. Seuraavan aamuna oksenneltiin ja ajeltiin vielä autollakin helkatin sekasena, onneks oli tuttu reitti niin meni toisella silmällä perille ja takas hyvin.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

testeri420 wrote:
Psychonautilus wrote:
Meinaan tässä että pitäiskö vaihtaa/lopettaa koko lääkitys tän unihäiriön takia.
En haluis jäähä niihi enää koukkuun. Siis unilääkkeisiin tai edes nukahtamislääkkeisiin.
Pidemmällä syötöllä ei tullu oikeastaan unihäiriöitä, söin lääkkeet aina silleen että loppuillasta kuosi on jossainmäärin juminen ja painava - tramalit ei enää lopussa stimuloi, ja jos hatsit, bentson tai pari bisseä ottaa siihen päälle on unen saanut aina helposti.
Ainoat huomattavat sivuvaikutukset oli hirveä tarve olla koko ajan tramaleissa, kun siitä tuntui saavan sitä pöhinää, pirteyttä ja motivaatiota asioiden tekoon, sekä paskomisvaikeudet. Välillä jotain pieniä sätkyzappeja mut ne on liittyny yleensä siihen, että just sinä päivänä on ollu joku erityisen hyvä syy ottaakin sellaset parisataa milliä lisää.

100mg depotteja popsin, aluksi yhden päivässä mutta loppupeleissä päivästä riippuen 4-6, vähän reilut 2 kuukautta. En muista ihan tarkalleen.
Epämiellyttävät vaikutukset alko vasta sitten, kun ei syötykkää enää ramboja. Olin kuulemma aika mulkku jätkä jonkin aikaa, kaverit sano et ymmärtää kyllä mutta haluaa myös mun ymmärtävän miks ne ei just sillon halunnu hengaa mun kanssa juurikaan.
porter

Post by porter »

Psychonautilus wrote:
testeri420 wrote:
Psychonautilus wrote: Määrittele pitempi syöttö. Onko 2-3kk päivittäin pitkäP?
Pidemmällä syötöllä ei tullu oikeastaan unihäiriöitä, söin lääkkeet aina silleen että loppuillasta kuosi on jossainmäärin juminen ja painava - tramalit ei enää lopussa stimuloi, ja jos hatsit, bentson tai pari bisseä ottaa siihen päälle on unen saanut aina helposti.
Ainoat huomattavat sivuvaikutukset oli hirveä tarve olla koko ajan tramaleissa, kun siitä tuntui saavan sitä pöhinää, pirteyttä ja motivaatiota asioiden tekoon, sekä paskomisvaikeudet. Välillä jotain pieniä sätkyzappeja mut ne on liittyny yleensä siihen, että just sinä päivänä on ollu joku erityisen hyvä syy ottaakin sellaset parisataa milliä lisää.

100mg depotteja popsin, aluksi yhden päivässä mutta loppupeleissä päivästä riippuen 4-6, vähän reilut 2 kuukautta. En muista ihan tarkalleen.
Epämiellyttävät vaikutukset alko vasta sitten, kun ei syötykkää enää ramboja. Olin kuulemma aika mulkku jätkä jonkin aikaa, kaverit sano et ymmärtää kyllä mutta haluaa myös mun ymmärtävän miks ne ei just sillon halunnu hengaa mun kanssa juurikaan.

Mulla taas yks kaveri sano että rupes jo ahdistaan mun puheripuli kerran kun oli pahemmat viekkarit ramboista ikinä ja sain sen 5x150mg nassuuni :mrgreen: taisin jonkun 3-4km lenkin suuntaansa lähtee heittää terveyskeskukseen kävellen, ilman varmuutta että saako sieltä mitään ( ulkopaikkakunnalla) ja saihan sieltä just sitä kun kerto vaan asiansa .
Feya
OD

Post by Feya »

Kokemuksesta tiesin, että tässä kävisi näin, mutta Dexma ei meinannut uskoa ennen kuin näki. Vain 300mg tramal depottia (opiaattitoleista huolimatta) sai mulle mukavat euforiat, kunnon nuokut ja valveunet (silmät eivät meinanneet pysyä auki) ja kun siihen päälle vielä join pari kuppia unikkoteetä ja otin lainin mexeä, sammuin kesken lauseen ja nukuin puolikuolleena 5 tuntia, vaikka Dexma kuinka yritti mua läpsiä kasvoille ja pilluani sormittaa. :mrgreen:

Mutta eipä se mua häiritse. Mitä pienemmän annoksen tarvitsen, sitä enemmän säästän rahaa.
zerk

Post by zerk »

Sehän on joo hyvä asia vaan jos toimii pienelläkin dosella jo. Kyllä mullekin kelpais toi et 300mg tramalia riittäis nuokkuihin. :D
porter

Post by porter »

zerk wrote:Sehän on joo hyvä asia vaan jos toimii pienelläkin dosella jo. Kyllä mullekin kelpais toi et 300mg tramalia riittäis nuokkuihin. :D
Kelpais kanssa, ei nollatoleillakaan tehny nuokkuja.
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

porter wrote:
hideo wrote:Tramali, paras opiaatti 600-800mg annoksella ja siihen pami tai kaks päälle! <3 Tosin tolettomalle ei välttämättä sovi (lue: ei sovi).

Muistan kyllä aina ekan tramal kokemukseni se oli just tuo 600mg annos ja ei saakeli miten upea olo siinä oli. Seuraavan aamuna oksenneltiin ja ajeltiin vielä autollakin helkatin sekasena, onneks oli tuttu reitti niin meni toisella silmällä perille ja takas hyvin.
600mg tais olla ekan kerran, siihen muistaakseni 2 tai 3 pamia ja sauhutki loppuillasta. Ei kyllä paljon puhetta saanu tulemaan mutta olo oli mahtava kun varmaan kolmas opiaatti kokemus oli toi. Lepposta sohvalla makoilua vaan. Nykyään ei kyllä noilla tropeilla tommosia oloja saa, tai ainakaa noilla doseilla. :doh:
porter

Post by porter »

hideo wrote:
porter wrote:

600mg tais olla ekan kerran, siihen muistaakseni 2 tai 3 pamia ja sauhutki loppuillasta. Ei kyllä paljon puhetta saanu tulemaan mutta olo oli mahtava kun varmaan kolmas opiaatti kokemus oli toi. Lepposta sohvalla makoilua vaan. Nykyään ei kyllä noilla tropeilla tommosia oloja saa, tai ainakaa noilla doseilla. :doh:
Ei oikeestaan millään doseilla saa :/ pakko sekottaa jotain muita ryynejä. Ja sitte riskitki aina lisääntyy.