The Psychoactive Vaultin positiivinen ilmapiiri ja sopiva sarkasma. Tästä oli aivan pakko tehdä topic. Eivais, oikeasti.
Olen elmäni aikan kerennyt "pyörimään" jos jonkin moisilla fuurumeilla ja palstoilla, eikä eikään MISSÄÄN ole toistaiseksi tullut vastaan foorumia jossa olisi näin siedettävä ilmapiiri ja asiantuntevia kommetteja. Ei vittu hei mitä tekstiä. Kuitenkin.
joo.. vituiks meni. Tänne tarvitaan se kuumotus hymiö.
Vaultti onkin jääny ainoaksi foorumiksi missä jaksan käydä aktiivisesti lueskelemassa juttuja ja toisinaan kommentoimassa (: Teijän juttuja on niin hauska lukee, vaikka omat huumeilut on tällä hetkellä hieman hakusessa
Ensin tulin tänne ja mokasin itseni kunnolla ja loin tietämättömyydelläni itsestäni väärän kuvan
Jos totta puhutaan on näkemykset, sekä persoonallisuus muuttunut hurjasti, kun tänne eksyin. Lopetin roinan ja rikollisessa ilmapiirissä hengailun. Vaihdoin alaa. Löysin itseni. Tyttöystäväni alkanut kunnioittaa minua huomattavasti enemmän. Olen alkanut ymmärtää omaa aikidoani. Saanut oikeita ystäviä ja elämäni takaisin
Shogun wrote:Ensin tulin tänne ja mokasin itseni kunnolla ja loin tietämättömyydelläni itsestäni väärän kuvan
Jos totta puhutaan on näkemykset, sekä persoonallisuus muuttunut hurjasti, kun tänne eksyin. Lopetin roinan ja rikollisessa ilmapiirissä hengailun. Vaihdoin alaa. Löysin itseni. Tyttöystäväni alkanut kunnioittaa minua huomattavasti enemmän. Olen alkanut ymmärtää omaa aikidoani. Saanut oikeita ystäviä ja elämäni takaisin
juu tämä on mukava ja asiallinen foorumi ja infoa saa. Hamppuforum on toinen mitä tulee seurattua, mutta se nyt on.... mitä on. todella ahdistunut ilmapiiri jossa et saa kirjoittaa mitään mikä ei olisi täysin asiaankuuluvaa. vaultti paljon rennompi. H-forumilla näin moderaattorin valittavan (tosissaan) kuinka eräs kirjoittaja ei käyttänyt isoja alkukirjaimia/pilkkuja
Kyllä, olen itsekin ihmetellyt että miten hyvä mäihä on käynnyt kun pahemmat trollit ovat pysyneet täältä poissa.
Moderaattorienkaan toiminnasta ei ole pahemmin näkynyt vuodatuksia, joten sekin osaalue toimii. Toisaalta, mihin niitä moderaattoreita tarvitsee niinkauan kuin ihmiset taitavat netiketin
duges wrote:juu tämä on mukava ja asiallinen foorumi ja infoa saa. Hamppuforum on toinen mitä tulee seurattua, mutta se nyt on.... mitä on. todella ahdistunut ilmapiiri jossa et saa kirjoittaa mitään mikä ei olisi täysin asiaankuuluvaa. vaultti paljon rennompi. H-forumilla näin moderaattorin valittavan (tosissaan) kuinka eräs kirjoittaja ei käyttänyt isoja alkukirjaimia/pilkkuja
Taidan saada negatiivista karmaa tästä hyvästä, mutta en millään malta olla hiljaa.
Yksi ominaispiirre vaultin hyvässä tunnelmassa on perinteisesti ollut se, että täällä on ahkerasti käytetty isoja alkukirjaimia ja pilkkuja.
tRip wrote:Paskat oikeinkirjotuksesta, kunhan tekstiä on miellyttävä lukea ja mikä tärkeintä, että se on ymmärrettävää..
Taiteen sääntöjen mukaan kirjoitan ma!
tRip wrote:Paskat oikeinkirjotuksesta, kunhan tekstiä on miellyttävä lukea ja mikä tärkeintä, että se on ymmärrettävää..
Tästä voi olla montaa mieltä, mutta mielestäni teksti on ymmärrettävimmillään, kun se on oikeinkirjoitettu. Minua se ainakin myös miellyttää. Eri asia on tietyt fraasit, joiden ulkoasuilla, sanavalinnoilla tai sanajärjestyksen muuttamisella pyritään luomaa tietynlaista tunnelmaa tai vaikutelmaa. Mutta se nyt on aivan sama, tuleeko sinne tänne jokunen typo.
Ehkä pitemmissä teksteissä jonkunlainen kappalejako tai muu jaksotus ois toivottavaa ettei se oo sellanen kasa tekstiä jota ei tee mieli lukea ei sitten millään. Tulee vastaan täälläkin aina sillon tällön.
Tästä voi olla montaa mieltä, mutta mielestäni teksti on ymmärrettävimmillään, kun se on oikeinkirjoitettu. Minua se ainakin myös miellyttää. Eri asia on tietyt fraasit, joiden ulkoasuilla, sanavalinnoilla tai sanajärjestyksen muuttamisella pyritään luomaa tietynlaista tunnelmaa tai vaikutelmaa. Mutta se nyt on aivan sama, tuleeko sinne tänne jokunen typo.
Voi olla montaa mieltä, ja pitääkin olla.. Mutta muistakaa että tänään en uhraa hattiwateille!
Ahab wrote:Ehkä pitemmissä teksteissä jonkunlainen kappalejako tai muu jaksotus ois toivottavaa ettei se oo sellanen kasa tekstiä jota ei tee mieli lukea ei sitten millään. Tulee vastaan täälläkin aina sillon tällön.
Onhan se tärkeää, jotta tekstiä on mukava lukea, mutta ei täällä sentään tule moderaattori itkemään, että "Hei! Sinulta puuttuu iso alkukirjain tuosta lauseesta."
Täytyy tuplata, eikun triplata tämä kanta. Lauserakenteen täydellinen puuttuminen tekee tekstistä ikävää luettavaa ja yleensä myös sisällön puuttuminen haittaa. Väärä sanajärjestys, pilkun puuttuminen tai typo ei niin häiritse. Yleensä se korkeintaan aiheuttaa lauseen näennäisen merkityksen muuttumisen hilpeyttä herättäväksi. Pikkujuttu yleisessä jutustelussa. Jo muutenkin "vaikeaa" kieltä sisältävät tieteelliset keskustelut ovat asia erikseen.
korolli wrote:In Finland, we have this thing called reilu meininki.
& karstojen polttaminen
Mitähän tuo muuten on englanniksi?
Resin:iksi olen sitä kuullut kutsuttavan, mutta jotkut vastustavat tuota nimitystä, koska se viittaa vissiin hartsiin.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Asidyyli wrote:
Mitähän tuo muuten on englanniksi?
Resin:iksi olen sitä kuullut kutsuttavan, mutta jotkut vastustavat tuota nimitystä, koska se viittaa vissiin hartsiin.
no eikö se juuri sitä tarkoita? hartsia siis.
Kyllä, en ollut täysin varma tarkoittaako se sitä tuolla hetkellä.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.