Vitun apteekkisopimus!

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Uruk-Hai
Karvakuono

Vitun apteekkisopimus!

Post by Uruk-Hai »

Pakko avautua tänne. Nyt on käsi taas vaihteeks paskana ja yksityinen ois kirjottanu tramaleita tms. Mutta joku vitun vanha apteekkisopimus! Aaargh! En edes saa sillä enää lääkkeitä, ja se on joltain maaliskuulta. Puhelimitse yritin purkaa, ei onnistunu. Ja en tiä, jotain selitti se vittumainen apteekkari että sopimuksen tehneen lääkärin pitää se tehdä. Hä miten on? Hyödyttääkö mennä sinne apoon huomenna käymään? Eikö sitä voi itse purkaa? WTF?
Mutku sattuu oikeesti :( Jotain Lyricaa tuossa ois, jos auttais ensiavuks..? Saatana.

Meitsi o vähä känäs, piti jollain yrittää helpottaa.
Other planes lie beyond the reach of normal sense and common roads, but they are no less real than what we see or touch or feel..
Ahab

Re: Vitun apteekkisopimus!

Post by Ahab »

Siis joku apteekkisopimus pitäisi purkaa? Mikä sellainen sopimus on ja kenen kesken se on tehty?
m
Lepakko

Post by m »

apteekki sopimus pitää purkaa kasvotusten sen lääkärin kans joka sen on tehnyt. (kokemusta on). Toinen vaihto ehto on odottaa vuosi sopimuksen teosta, jolloin se katkeaa automaattisesti.

Tai.. se voi onnistua, jos haet lääkkeesi toisen läänin alueelta. Tietääkseni apteekki-sopimuksen tiedot lähetetään vain sen läänin apteekkeihin jossa olet kirjoilla.
Ainakin täällä se on onnistunut.. Pitää vai ajaa reilu 100km toiseen lääniin..
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Kiinnostaisi tietää enemmänkin tuosta apteekkisopimuksesta, en nimittäin ole koskaan kuullut. Lienee selvää, että riittävän kaukana olevassa apteekissa voi normaaliresepteineen asioida tuollaisista riippumatta.
AD_HD @ synirc
Uruk-Hai
Karvakuono

Post by Uruk-Hai »

Thx vastauksista. Olipa naurettava tuo sopimushomma. Oisivat silloin voineet vähän tarkemmin kertoa mihin siinä sitoudutaan.. Onneksi sitten mutsin nimellä sain kovemmat ryynit, ja käsi on paranemaan päin. Toivottavasti kestää kesän festarit ja muut sekoilut.
Other planes lie beyond the reach of normal sense and common roads, but they are no less real than what we see or touch or feel..
Uruk-Hai
Karvakuono

Post by Uruk-Hai »

Delirium Tremens wrote:Kiinnostaisi tietää enemmänkin tuosta apteekkisopimuksesta, en nimittäin ole koskaan kuullut. Lienee selvää, että riittävän kaukana olevassa apteekissa voi normaaliresepteineen asioida tuollaisista riippumatta.
Sopimus koskee PKV-lääkkeitä, sitoudutaan yhteen apteekkiin ja yhteen lääkäriin, ei voi hakea vaikka rauhoittavia monelta eri yksityiseltä. Sinänsä ihan hyvä system, vituttaa tällaisessa mun tapauksessa esim. kun en päätä yrittänyt sekoittaa vaan hakea lievitystä saatanalliseen kipuun..
Enempää en osaa kertoa, ois ollu kiva sillon itekin tietää enemmän.
medicineman
Lepakko

Post by medicineman »

Jep, sopimusta ei voi purkaa kun sen tehneen lekurin kans. Itellä täälläkin hetkellä samainen soppari päällä ja kerran viikossa lääkkeiden haku dosetissa. Mulle se tehtiin sen takii, kun lekuri ei määränny mitään bentso-pohjasia ilman tätä sopparia (käyttöhistoriaa yli 13 vuotta). Onpahan ainakin kerran viikossa lääkkeitä mutamaks päiväks. 8)
Fear is the price of imagination.
tarkemo
Tuppisuu

Post by tarkemo »

Morjens.

Siis ymmärsinkö oikein että apteekkisopimuksen voi kiertää, jos käy eri läänin apteekissa asioimassa?

Pitääkö sen olla todellakin toisen läänin apteekki vai riittäkö kun menee eri kuntaan?

Itse asun Kotkassa ja minulle ollaan tyrkyttämässä apteekkisopparia, jos menen Kouvolaan joka kuuluu samaan lääniin, niin sieltäkö ei sitten saa?

Pikaista apua toivoen.

Herra Tarkemo
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Mulla on tehty pari viikkoo sit apteekkisopimus. Nyt löytyi lyricaresepti jonka sama lääkäri on kirjoittanut aikaisemmin, siinä ois 8x56 150mg lyryi saamatta, saako ne jostain toiselta puolelta suomea haettua vai onko kaikki apteekit yhteydessä nykyään?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

Jep! Tää kysymys koskee myös ittee ja oli puhetta että näkyis joka apteekissa, mutta onko sata varmaa? Joten ei pelkkää privaa mauserille vaa koko vaultin tietoon, varmasti on vaikkapa vuoden sisään jollaki kokemusta koittaa hakea lääkkeitä eri läänin aposta.
testeri420
OD

Post by testeri420 »

mauseri wrote:Mulla on tehty pari viikkoo sit apteekkisopimus. Nyt löytyi lyricaresepti jonka sama lääkäri on kirjoittanut aikaisemmin, siinä ois 8x56 150mg lyryi saamatta, saako ne jostain toiselta puolelta suomea haettua vai onko kaikki apteekit yhteydessä nykyään?
Sulle kela ilmottaa että sulla o apteekkisopimus jos koitat muualta hakee ku omasta apteekista.
Tulee vaa nolo tilanne apteekissa jos meinaa hakee. Tuo on vaa villli veikkaus.
Omakohtasta kokemusta ei oo lyricoitten kanssa nii en tiiä.
Mut omakohtane kokemus oli ton apteekkisopimuksen kanssa että sitä siirreltii iha pimeesti ennenku se poistettii kokonaan.
Sen poistaminen oli nii yksinkertanen homma että lekuri lekuri otti luurin kouraa ja soitti johki.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

mauseri wrote:Mulla on tehty pari viikkoo sit apteekkisopimus. Nyt löytyi lyricaresepti jonka sama lääkäri on kirjoittanut aikaisemmin, siinä ois 8x56 150mg lyryi saamatta, saako ne jostain toiselta puolelta suomea haettua vai onko kaikki apteekit yhteydessä nykyään?
En tiedä, mutta siis, jos se on saman lääkärin kirjoittama, niin eikö sen silloin pitäisi saada haettua ihan normaalisti?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun