Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
mentalhell
Kameleontti

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by mentalhell »

BisseRotta wrote:Käykö kellekkään muulle niin että, kun alkaa vetää tätä ilman toleja niin 2-3 vuorokauden päästä, tälle ei oo mitään viihdekäyttöä(sellaisenaan) alkaa vaa väsyttää ja tulee kyl nukuttua vaikka olis kuinka pirteä(ilman kemikaaleja). Annos on ollu n. 2mg/vrk ja oon koittanu myös annoksen nostamista mut sillon on vaa ollu vaikeempi pysyy hereillä ja tulee nukuttuu pidempää. Mulla ei siis oo mitään mielenkiintoa käyttää tätä ees yli 2vrk ihan mielenkiinnosta kyselen, koska joskus käytin tätä kuukausia 5-10mg/vrk, eikä sillon käynyt noin ja ei kiinnostais lopettaa tätä enää kun sen on jo pari kertaa tehny, se on muuten yllättävän helppoa tramalilla, mutta sitä tramalii kannattaa varata aika helvetisti ja mielummin pitkävaikutteista, eka tietysti pitää bubrea tiputtaa jos sitä menee vaik kasi päiväs. esim. vauhdin kanssa tää kyl sopii viihteilyyn tuon muutaman vuorokauden päästäkin. Oon ihan tyytyväinen ku toi tolleen vaikuttaa, koska näit pyörii täs käsissä ihan älyttömän halvalla, ettei vaa alkais vetää taas.
Noh, omasta kokemuksesta voin sanoa että bupren parhaat olot ei kestä jos jatkuvasti käyttää. Esim. jos kerran kuussa vetää niin saa hyvät olot mutta jos jatkaa vetämistä niin aineen vaikutus muuttuu vaan "piristäväksi" ja mielialaa kohottavaksi, tekee vaan elämästä rennompaa. Riippuvaisena aine toimii about noin.

Ei bupresta saa oloja jos putkeen vetää, useimmilla käy näin.. tai ne olot on ihan erilaiset, enemmän semmoiset että jaksaa touhuta jne..

Buppeli on kumminkin tietyllä tapaa aika kevyt jarru eikä annoksia voi nostaa koska kattovaikutus tulee esiin. (Oon vetänyt monesti 8 mg napin kerralla hihaan enkä erottais sitä normi 2 mg tööteistä.)
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

Mulla oli ollut n. viikon putki subulla ja kokeilinkin sitä ensimmäisen kerran silloin ekana päivänä. Silloin ei tarvinnu ku puol milliä ottaa niin nuokuin monta tuntia, valveunia ja oksensin vissiin kerran. Nyt oli muutaman päivän tauko ja otin eilen ehkä millin ja poltin lehteä päälle. Tuli aivan järjetön päänsärky ja oksensin koko päivän aikana muistaakseni 4 tai 5 kertaa, eikä mikään pysynyt sisällä. Koko päivä meni oikeastaan sängyssä maatessa, kun ei muutakaan pystynyt tekemään. Yhtenä päivänä myös hatsia poltettuani tuli se sama voimakas päänsärky.

Mietin vain, että aiheuttikohan tuo pelkkä subu tosiaan tuon päänsäryn ja pahoinvoinnin vai lisäsikö hatsi sitä? Vai helpottaako paukut yleensä sitä pahoinvointia? :roll:
Hooddood78
Karvakuono

Post by Hooddood78 »

Mulla ainakin suht jatkuva, nyt reilun puol vuotta kestänyt Norspan-laastari ja iv-bubre -käyttö on menettänyt sen "fiiliksen". Ei isollakaan annoksella saa enää oikein mitään euforista tunnetta, ei ees buustaamalla jollain aineella. Se vaan tosiaan piristää ja antaa vauhtia päiväksi. Ihan idioottihan tietty olen ollut kohottaessani ihan oikeaan kivunhoitoon tarkoitetun lääkkeeni käytön tällaiseksi. Ei ole hauskaa, kun kipujen kanssa on pahempi päivä..

- Hooddood78
Opiate - Needle - Vein - Rush
Velho
LD50

Post by Velho »

Pitkästä aikaa ottanut noin 4mg subutexiä ja hyvin toimii :up:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
King Ink
LD50

Post by King Ink »

haltia wrote:Mulla oli ollut n. viikon putki subulla ja kokeilinkin sitä ensimmäisen kerran silloin ekana päivänä. Silloin ei tarvinnu ku puol milliä ottaa niin nuokuin monta tuntia, valveunia ja oksensin vissiin kerran. Nyt oli muutaman päivän tauko ja otin eilen ehkä millin ja poltin lehteä päälle. Tuli aivan järjetön päänsärky ja oksensin koko päivän aikana muistaakseni 4 tai 5 kertaa, eikä mikään pysynyt sisällä. Koko päivä meni oikeastaan sängyssä maatessa, kun ei muutakaan pystynyt tekemään. Yhtenä päivänä myös hatsia poltettuani tuli se sama voimakas päänsärky.

Mietin vain, että aiheuttikohan tuo pelkkä subu tosiaan tuon päänsäryn ja pahoinvoinnin vai lisäsikö hatsi sitä? Vai helpottaako paukut yleensä sitä pahoinvointia? :roll:
Arvelisin, että tolettomana milli on voinut olla liikaa, ja aiheuttanut päänsäryn ja nausean. Hatsista en bupren kanssa tiedä. Mulla tuntuu menevän jo 0,6 millin annoksilla överiksi, järkyttävät valveunet ja kauheeta oksentelua.

Eipä kyllä ole semmoinen aine, mihin erityisemmin toleranssia haluaisinkaan kasvattaa.
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

King Ink wrote:
haltia wrote:Mulla oli ollut n. viikon putki subulla ja kokeilinkin sitä ensimmäisen kerran silloin ekana päivänä. Silloin ei tarvinnu ku puol milliä ottaa niin nuokuin monta tuntia, valveunia ja oksensin vissiin kerran. Nyt oli muutaman päivän tauko ja otin eilen ehkä millin ja poltin lehteä päälle. Tuli aivan järjetön päänsärky ja oksensin koko päivän aikana muistaakseni 4 tai 5 kertaa, eikä mikään pysynyt sisällä. Koko päivä meni oikeastaan sängyssä maatessa, kun ei muutakaan pystynyt tekemään. Yhtenä päivänä myös hatsia poltettuani tuli se sama voimakas päänsärky.

Arvelisin, että tolettomana milli on voinut olla liikaa, ja aiheuttanut päänsäryn ja nausean. Hatsista en bupren kanssa tiedä. Mulla tuntuu menevän jo 0,6 millin annoksilla överiksi, järkyttävät valveunet ja kauheeta oksentelua.

Eipä kyllä ole semmoinen aine, mihin erityisemmin toleranssia haluaisinkaan kasvattaa.
Ilmeisesti se tole ehti sitten laskea siinä muutamassa päivässä tarpeeksi, että se milli oli liikaa. Eipä niistä oloista voi oikein nauttia, jos joutuu koko ajan ravata vessassa oksentamassa :/ Saattoi olla sattumaa (tai otin vaan liikaa), että just niinä päivinä, kun poltin hatsia tuli se hirvittävä päänsärky...
Feya
OD

Post by Feya »

haltia wrote: Ilmeisesti se tole ehti sitten laskea siinä muutamassa päivässä tarpeeksi, että se milli oli liikaa. Eipä niistä oloista voi oikein nauttia, jos joutuu koko ajan ravata vessassa oksentamassa :/ Saattoi olla sattumaa (tai otin vaan liikaa), että just niinä päivinä, kun poltin hatsia tuli se hirvittävä päänsärky...
Puoli milliä ei normaalisti ole edes ensikertalaiselle liikaa, mutta oon huomanut, että joillekin ihmisille buprenorfiini vain yksinkertaisesti aiheuttaa paljon herkemmin pahoinvointia, päänsärkyä ja muita sivuoireita.

Toleranssi tietenkin vaikuttaa myös. Itse olen oksentanut subusta tasan kerran (2mg plus lappu happoa) lähes tolettomana, mutta nykyään en saa siitä aikaan edes pienintä pahoinvointia vaikka ottaisin 4mg+ useamman viikon tauon jälkeen. Yli puolen vuoden säännöllisen käytön toleranssi ei nopeasti kaikkoa.
haltia
Psykonautti

Post by haltia »

Feya wrote:
haltia wrote: Ilmeisesti se tole ehti sitten laskea siinä muutamassa päivässä tarpeeksi, että se milli oli liikaa. Eipä niistä oloista voi oikein nauttia, jos joutuu koko ajan ravata vessassa oksentamassa :/ Saattoi olla sattumaa (tai otin vaan liikaa), että just niinä päivinä, kun poltin hatsia tuli se hirvittävä päänsärky...
Puoli milliä ei normaalisti ole edes ensikertalaiselle liikaa, mutta oon huomanut, että joillekin ihmisille buprenorfiini vain yksinkertaisesti aiheuttaa paljon herkemmin pahoinvointia, päänsärkyä ja muita sivuoireita.

Toleranssi tietenkin vaikuttaa myös. Itse olen oksentanut subusta tasan kerran (2mg plus lappu happoa) lähes tolettomana, mutta nykyään en saa siitä aikaan edes pienintä pahoinvointia vaikka ottaisin 4mg+ useamman viikon tauon jälkeen. Yli puolen vuoden säännöllisen käytön toleranssi ei nopeasti kaikkoa.
Jos sitä useammin käyttäisi, niin tuskin tulis enää pahoinvointejakaan. Mutta enpä taida siihen ruveta, parempiakin huumeita olemassa imo :P Ja oon kyllä sellanen, et mua vaivaa joku krooninen pahoinvointi tai on vaan joku muu onkelma, koska oksennan melkeinpä kaikesta :D
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Buprenorfiinin merkittävä metaboliatuote norbuprenorfiini on buprenorfiinia voimakkaampi opioidi. Buprenorfiini tosin blokkaa huomattavasti norbuprenorfiinin vaikutusta. Saattaa olla, että norbupren vaikutusten roolia olisi mahdollista voimistaa käyttämällä dealkylaatiota toimittavan CYP3A4-entsyymin indusoijaa, kuten modafiniilia, fenobarbitaalia tai mäkikuismaa (Hypericum perforatum).
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
FlyingH

Post by FlyingH »

Jos on esim. 1/2-1 vuotta käyttänyt niin nuokkuja ei saa xonella oikein millään.. Valmisteissa joissa ei ole naloksonia, nuokut kyllä saa kombottamalla kannabikseen ja/tai muihin hitaisiin IMO
testeri420
OD

Post by testeri420 »

FlyingH wrote:Jos on esim. 1/2-1 vuotta käyttänyt niin nuokkuja ei saa xonella oikein millään.. Valmisteissa joissa ei ole naloksonia, nuokut kyllä saa kombottamalla kannabikseen ja/tai muihin hitaisiin IMO
Etpä saa kuule valkosella teksilläkää. Ei mitenkää, nyit vaikka sen tunnin hihaas sitä jatkuvalla syötöllä nii ekan milli jälkee olo ei muutu mikskää.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Ottaen tuon(kin) seikan huomioon buprenorfiinissa, on uskomatonta miten paljon suomessa on tähän aineeseen koukahtaneita ihmisiä.
zerk

Post by zerk »

Kottonmouth wrote:Ottaen tuon(kin) seikan huomioon buprenorfiinissa, on uskomatonta miten paljon suomessa on tähän aineeseen koukahtaneita ihmisiä.
Kai porukka paremman kaman puutteessa vetää buprea. Tosin jotkut oikeesti pitää tästä.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Kyllä minä ainakin pidin bupresta ihan helvetisti. Vaikkei se olekkaan semmoinen nuokkujarru, monesti buprea oli mulle hankalemmmin saatavilla kuin oksikodonia "alkuaikoina" mutta etin silti sitä buprea aina mieluummin.

En oikein tiedä miks. Aloin myöhemmin vasta tykkäämään muistakin jarruista.

Muutama vuosi myöhemmin koukahdin tuon aineen kanssa sitten jarruihin, eka putki kun lähti päälle joka kestikin sen 2.5 vuotta. Puoli vuotta tuosta ajasta se toimi, loppuaika oli sitä terveenä pitämistä.
anaganja
Psykonautti

Post by anaganja »

Mulle bupre oli sellanen joka paikan höylä.. Sopi tilanteeseen ku tilanteeseen.
Ja sitte hintaki, voi olla että käytin niin paljon buprea koska sitä oli halvin vetää. Nykyään mieluummin hyviä ja laadukkaita hurmeksia harvoin. :up:
zero
Kameleontti

Post by zero »

semmonen juttu tuli mieleen että onkohan suburefloissa fiksua vetää mdai:ta tai mpa:ta? kellään tietoa?
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
trollol
Kameleontti

Post by trollol »

Kauan subun puoliintumisaika on?
Eilen otti kolmelta päivällä aika hepposet töötit (reilu/rapiat puol milliä) ja nyt aamulla vielä nuokauttaa koneella istuessa... :o
Myös hiukka huonoa oloa ilmiassa, mutta se johtunee liian vähästä nesteytyksestä ..
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

zero wrote:semmonen juttu tuli mieleen että onkohan suburefloissa fiksua vetää mdai:ta tai mpa:ta? kellään tietoa?
MPA ainakin voi helpottaa niitä refloja vaikutuksen ajaksi. Tuskinpa tuossa mitään vaarallista on, mutta stimujen käytön jälkeen voi olo olla entistä huonompi.

Piri ainakin helpottaa suburefloja, ja tiedän monia jotka ovat lopettaneet vaihtamalla piriin. (Tämä nyt kyllä ei ole mikään keino päästä päihdeongelmasta, siirtää sitä vaan toiseen aineeseen.)

Itsekin otin piriä ennen monesti jarrurefloihin ja kyllä se auttaa oikein hyvin. Jälkeenpäin olo on kyllä 2 x huonompi, ellei jatka sitten sitä pirin vetämistä.. Tämä pätee varmaan muihinkin stimuihin. Ja stimulaskuissa ne opparit maistuu entistä enemmän, silloin subukin toimii. (Elämäni parhaat bupretöötit oli kun kaameissa pirimasiksissa tumppasin 2 teemua, tolea ja käyttöä oli paljon takana mutta toimi aivan mahtavasti ja olin kuin uusi ihminen.)

Tiivistettynä: Jos haluaa pysyä kuivilla subusta niin stimut pahentaa oloa jälkeenpäin, jolloin retkahtamisen riski kasvaa. Jos ei ole tarkoitus pysyä kuivilla subusta niin mikäs siinä, stimut jeesaa refloissa yleensä hyvin. Mitään erityisen vaarallista en tuossa näe. En tosin tiedä tarkoititko tätä kysymykselläsi, sen kun voi käsittää monin eri tavoin.

trollol wrote:Kauan subun puoliintumisaika on?
20 – 70 tuntia, keskimäärin 37 tuntia, eli aika pitkään se pysyy kehossa, ja vaikutuskin on pitkä. (en.wikipedia lähteenä half-laiffille.) Eli jos nyrkkisääntö oli että aine on poistunut kehosta keskimäärin 5 x puoliintumisaika kaavalla, niin menee min. 100 tuntia että bupre on hävinnyt kehosta, todennäköisesti paljon kauemminkin.
trollol
Kameleontti

Post by trollol »

mentalhell wrote:
trollol wrote:Kauan subun puoliintumisaika on?
20 – 70 tuntia, keskimäärin 37 tuntia, eli aika pitkään se pysyy kehossa, ja vaikutuskin on pitkä. (en.wikipedia lähteenä half-laiffille.) Eli jos nyrkkisääntö oli että aine on poistunut kehosta keskimäärin 5 x puoliintumisaika kaavalla, niin menee min. 100 tuntia että bupre on hävinnyt kehosta, todennäköisesti paljon kauemminkin.
Seelvä, eli se selittänee olotilani ..
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta
zero
Kameleontti

Post by zero »

mentalhell wrote:
zero wrote:semmonen juttu tuli mieleen että onkohan suburefloissa fiksua vetää mdai:ta tai mpa:ta? kellään tietoa?
MPA ainakin voi helpottaa niitä refloja vaikutuksen ajaksi. Tuskinpa tuossa mitään vaarallista on, mutta stimujen käytön jälkeen voi olo olla entistä huonompi.

Piri ainakin helpottaa suburefloja, ja tiedän monia jotka ovat lopettaneet vaihtamalla piriin. (Tämä nyt kyllä ei ole mikään keino päästä päihdeongelmasta, siirtää sitä vaan toiseen aineeseen.)
joo, itekkin aikoinaan kun olin vähän kovemmassa koukussa niin joutui väkisin lopettamaan subun kun ei sappitiet enää kestänyt. muutaman kuukauden piri/mpdv kuurilla ja alkolla siitä päästii joka johti lopulta sitten psykoosiin. mutta se oliki semmosta et oli melki 24/7 pöhinöissä. sillon ku pysty vielä 5 vrk valvomaan vaikka. nykyään yksikin valvottu yö pistää vainoharhaseksi.

toivottavasti tulee vaa kemixit läpi.

edit: ja niin, tarkoitus olisi päästä irti vielä kun sen verran aikasessa vaiheessa koukku on.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Itsekin olen pikku hiljaa siirtyny tämän IV käyttöön... Tuntuu kuin IV:nä vaikutus aika tuntuisi huomattavasti lyhyemmältä kuin nokassa? Vai johtuisko nämä ajatukset siintä kun nousut ovat sen verran kovemmat / nopeammat että siintä tulee vai fiilis että vaikutusaikakin olisi lyhyempi? :roll:
FlyingH

Post by FlyingH »

xPetu wrote:Itsekin olen pikku hiljaa siirtyny tämän IV käyttöön... Tuntuu kuin IV:nä vaikutus aika tuntuisi huomattavasti lyhyemmältä kuin nokassa? Vai johtuisko nämä ajatukset siintä kun nousut ovat sen verran kovemmat / nopeammat että siintä tulee vai fiilis että vaikutusaikakin olisi lyhyempi? :roll:
Varmaan molemmat vaikutus alkaa aikaisemmin joten kesto tuntuu lyhyemmältä ja vaikutusaika on iv:nä lyhyempi

Ajattelin tota bupren suosioo, yksi syy voi olla siinä että kovempia jarruja ei uskalleta vetää alkuaikoina tarpeeksi että tulisi "nuokkukuosi", kun taasen buprea vetää melkein kaikki ekalla kerralla kunnon överit.. enpä tiedä..
sirkkasorkka
Psykonautti

Post by sirkkasorkka »

Voiko subua boostata ataraxeilla, vai blokkaako ataraxit subua jotenkin? Kun kuulemma tramadolia hieman blokkaavat... :foil:
HenkkA_
Psykonautti

Post by HenkkA_ »

Onneks oon irti tosta paskasta. Tuli vajaa 3 vuotta vedettyä päivittäin, josta 2v hihaan, tosin ennen buprea aloitin käytön muilla opioideilla ja olin jo opioidi koukus. Ekalla kerralla ku vedin xonee jo 0,5mg nokkaan, niin tuli sellanen tunne, että tää on mun juttu. Vaikutus pitkä ja unikko, kodeiini ja tramali reflat pysy kauan pois. Mut sit ku aloin vetää iv:nä niin lähti täysin käsistä, tolet nousi, joka aamu 2millii hihaan ja sit hommaa jostain rahaa et sais illaks vedot ja seuraavaks aamuks vedot. Se pitkä vaikutus on alus vaan, mut ku koukku kehittyy ni reflat alko puskee jo viimeistään 12 tuntia vikoista vedoista ku pitosuus laski liikaa.. Sit ku ei enää toiminu ni vedettiin kumeja ja stelloja vetojen sekaan, lisäks joka päivä lyricoita ja bentsoja älyttömiä määriä. Sairasta touhua. Suosittelen ettei kannata koukuttua tohon, vittumaisen pitkät reflat lisäks.
Ton vetämisen takia ollu vankilas, kaks kertaa bupre avusteises vierotukses, ja nyt vikan bupre tiputuksen jälkeen 3,5 kk hoidos, bentsoja menee viel vähän mut nyt putsina opioideista.
On hieno herätä aamul kun ei oo enää sitä kylmää hikee, pientä reflan tynkää ja pakko saada heti vedot meininkiä, nyt voi olla stressaamatta tollasesta.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

sirkkasorkka wrote:Voiko subua boostata ataraxeilla, vai blokkaako ataraxit subua jotenkin? Kun kuulemma tramadolia hieman blokkaavat... :foil:
Kyllä voi boostata, 8 x 25 mg naamaan niin boostaa. Noita pitää vetää oikeasti suht. isoja määriä et boostaavat, pari nappia ei vie kun kutinan pois.

Respallaki niitä on ollu mulla 8 kappaletta iltasin, eli ei mitään vaarallista. 100 - 200 mg niin boostaa vähän tai jonkiverran. + Vie kutinaa pois, jos ei ole tapakäyttäjä. Niillä se boostiminenkaan ei kyllä natsaa oikein. Siis jos käyttää jokapv ja on tolet tapissa.
sirkkasorkka
Psykonautti

Post by sirkkasorkka »

mentalhell wrote:
sirkkasorkka wrote:Voiko subua boostata ataraxeilla, vai blokkaako ataraxit subua jotenkin? Kun kuulemma tramadolia hieman blokkaavat... :foil:
Kyllä voi boostata, 8 x 25 mg naamaan niin boostaa. Noita pitää vetää oikeasti suht. isoja määriä et boostaavat, pari nappia ei vie kun kutinan pois.

Respallaki niitä on ollu mulla 8 kappaletta iltasin, eli ei mitään vaarallista. 100 - 200 mg niin boostaa vähän tai jonkiverran. + Vie kutinaa pois, jos ei ole tapakäyttäjä. Niillä se boostiminenkaan ei kyllä natsaa oikein. Siis jos käyttää jokapv ja on tolet tapissa.

Selvä. Kiitos infosta. :)
Petri6
OD

Post by Petri6 »

sirkkasorkka wrote:
mentalhell wrote:

Selvä. Kiitos infosta. :)
No mulle taas yks tai kaks nappia sopii paremmin kuin 8, joka väsyttäisi jo aivan liikaa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
kurttu
Psykonautti

Post by kurttu »

Meikäläinen huomannu että nykyään ku kahvia juo puppelipäissää ni aiva järettömät notkut tulee:D, kahvi kerkee aina jäähtyä ku tipahat valveunimaailmaa, puolenlitran muki<3.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Opioideissa kyl iso muki mitä tahansa kuumaa on aina jees. :love: Mut kofeiini on kyl hyvä kombo bupren kanssa.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Subu on kyllä ollu jotenkin mulle aina täys mysteeri. Pidän jonkin verran kaikista kokeilemistani opioideista, paitsi tästä. Tuli jotenkin tyhjä olo, oksetti, ja oli ihan vitun kauan tutkalla. Voihan se olla et en vaan tajuu tätä juttuu, tai sit ne pitää hihattaa, mut kyl mä kaikkien muiden oppareiden kans tajusin heti et miks jengi niit vetää. Koitin uudestaan toinen kerta etten vaan vetäny vitusti liikaa tms., mut olo oli samanlainen, vähempi vaan intensiivinen niin hyvässä kuin pahassa.

Täällä bupresta ei hirveän moni tiedä juuri mitään - tai välttämättä edes koko ainetta. :| Korvaushoidossa käytetään ilmeisesti metadonia (ja jotkut nipat saa suoraan herskaa). Toisaalta eipä se kadulla kuulemma kustanna täällä kuin 20-30€/g. :foil: Vielä en ole nipahtanut.