Buprenorfiini (mm. Subutex)
-
Pen
- OD
Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)
Onko xonessa ja texissä jotain eroa?
Ekalla kerralla kun xonea otin, lähdin yhellä millillä ja tuli lähinnä vain paska olo. Sen jälkeen otin muutaman yrityksen lisää mutta oli aika mitäänsanomattomia. 2-4 mg annoksia. Pisti vaan pienen notkun ja väsyn päälle, euforista oloa ei ollut oikeastaan ollenkaan.
Toisaalta kyllä kaikki buprea käyttävät tutut sanoo että ei se läheskään kaikille iske. Ehkä hyvä niin ettei itsellä toiminut toivotulla tavalla. Sama homma vauhdin kanssa.
Ekalla kerralla kun xonea otin, lähdin yhellä millillä ja tuli lähinnä vain paska olo. Sen jälkeen otin muutaman yrityksen lisää mutta oli aika mitäänsanomattomia. 2-4 mg annoksia. Pisti vaan pienen notkun ja väsyn päälle, euforista oloa ei ollut oikeastaan ollenkaan.
Toisaalta kyllä kaikki buprea käyttävät tutut sanoo että ei se läheskään kaikille iske. Ehkä hyvä niin ettei itsellä toiminut toivotulla tavalla. Sama homma vauhdin kanssa.
-
zerk
Ite en nokittaessa ole huomannut xonessa tai teksissä mitään eroja, sitä hirveetä xonen aplarin makua lukuunottamatta.
En ole ikinä saanut bupresta tippaakaan euforiaa ja ylipäätään se olo on imo aika epämiellyttävä. En koe, että bupre tekisi mua edes erityisen energiseksi tai parantaisi mielialaani juurikaan. Reflat se tappaa pitkäksi ajaksi mut muuten en pidä bupresta kyl ollenkaan.
En ole ikinä saanut bupresta tippaakaan euforiaa ja ylipäätään se olo on imo aika epämiellyttävä. En koe, että bupre tekisi mua edes erityisen energiseksi tai parantaisi mielialaani juurikaan. Reflat se tappaa pitkäksi ajaksi mut muuten en pidä bupresta kyl ollenkaan.
-
Psychonautilus
Nokkaan pitäisi toimia samalla tavoin. Molemmissa on buprenorfiinia, ja Suboxonessa lisäksi vielä naloksonia. Naloksoni on opioidiantagonisti, jonka tarkoitus lääkkeessä on estää suonensisäistä käyttöä. Naloksoni sitoutuu voimakkaammin reseptoreihin kuin suurin osa opioideista, ja opioidikoukussa olevalle pitäisi iskeä saman tien tykittämisen jälkeen reflat. Käsittääkseni itse buprenorfiinin affiniteetti on voimakkaampi kuin naloksonin, joten pelkästään buprenorfiinia käyttävän pitäisi pystyä räpylöimään Xonea. Mut voin olla vääräss, kertokaa joku joka on ite rätkiny noita.Penttike wrote:Onko xonessa ja texissä jotain eroa?
-
Pen
- OD
Omat tuttuni ainakin käsittääkseni erottelee xonesta sen bupren kun piikkejä harrastavat, ite en oo asiaan perehtynyt
-
zerk
Kysy toki kavereiltasi miten ne muka tuossa onnistuu ja kerro meillekin. Ajatus naloksonin poistamisesta suboxonesta tuntuu helvetin kummalliselta vaikka en tiedä itse prosessista mitään. Olettaisin perstuntumalla sen olevan senverran kallis ja aikaavievä prosessi, joka vaatii myös asiantuntemusta, että olisi sekä halvempaa että helpompaa vaan hankkia teksiä xonen sijaan.Penttike wrote:Omat tuttuni ainakin käsittääkseni erottelee xonesta sen bupren kun piikkejä harrastavat, ite en oo asiaan perehtynyt
On muuten ensimmäinen kerta, kun kuulen tuollaisesta.
edit: Sitäpaitsi jos tuo olisi helppo ja halpa prosessi (ja ylipäätään mahdollinen?) mikä vitun järki koko yhdistelmävalmisteessa olisi? Ideana on nimenomaan vaikeuttaa suonensisäistä käyttöä naloksonin avulla. Miksi markkinoida xonen kaltaista abuse-proof valmistetta jos nistit saavat helposti bupren eroteltua. Tässä nyt ollut mitään järkeä.
-
Pen
- OD
Syystä tai toisesta en ole kyseisten kaverien kanssa enään ollu tekemisissä, mutta googleen suboxone filtering niin ainakin bluelaitista löyty jotain tietoa. Luulis siitä jotain netissä olevan, plinkissäkin oli vuosia sitte puhuttu mutta yllättäen toimitus editoinu kaiken poiszerk wrote:Kysy toki kavereiltasi miten ne muka tuossa onnistuu ja kerro meillekin. Ajatus naloksonin poistamisesta suboxonesta tuntuu helvetin kummalliselta vaikka en tiedä itse prosessista mitään. Olettaisin perstuntumalla sen olevan senverran kallis ja aikaavievä prosessi, joka vaatii myös asiantuntemusta, että olisi sekä halvempaa että helpompaa vaan hankkia teksiä xonen sijaan.Penttike wrote:Omat tuttuni ainakin käsittääkseni erottelee xonesta sen bupren kun piikkejä harrastavat, ite en oo asiaan perehtynyt
-
zerk
Niin. Filtering. Missään ei VARMASTI puhuttu mitään naloksonin ja buprenorfiinin erottelusta.Penttike wrote:Syystä tai toisesta en ole kyseisten kaverien kanssa enään ollu tekemisissä, mutta googleen suboxone filtering niin ainakin bluelaitista löyty jotain tietoa. Luulis siitä jotain netissä olevan, plinkissäkin oli vuosia sitte puhuttu mutta yllättäen toimitus editoinu kaiken poiszerk wrote:Kysy toki kavereiltasi miten ne muka tuossa onnistuu ja kerro meillekin. Ajatus naloksonin poistamisesta suboxonesta tuntuu helvetin kummalliselta vaikka en tiedä itse prosessista mitään. Olettaisin perstuntumalla sen olevan senverran kallis ja aikaavievä prosessi, joka vaatii myös asiantuntemusta, että olisi sekä halvempaa että helpompaa vaan hankkia teksiä xonen sijaan.Penttike wrote:Omat tuttuni ainakin käsittääkseni erottelee xonesta sen bupren kun piikkejä harrastavat, ite en oo asiaan perehtynyt
Noi on ohjeita vetojen filtteröimiseen, kun rännätään mm. xonen kaltaisia nappeja joita ei ole tarkoitettu suonensisäiseen käyttöön. Filtteriin jää huomattava määrä sidosaineita, jotka rännättynä ovat erittäin haitallisia. Suosittelen tutustumaan aiheeseen jos olet aikeissa väärinkäyttää tabletteja tuolla tavalla.
Miten toi edes toimisi? Naloksoni jäisi filtteriin mutta bupre ei?
-
Pen
- OD
Voi olla, että nuo filtteröi vain sidosaineet siinä prosessissaan. Itsehän en ole asiaan tarkemmin perehtynyt kuten mainitsin enkä ajatellut lähteä testaamaankaan, joten pahoittelut jos aivan meni hakoteille.zerk wrote:Penttike wrote:zerk wrote:
Mutta tuolla hakusanalla jonka mainitsin, itse löysin ainakin reilusti keskustelua juurikin tuosta naloksiinin erottelusta. Näin jälkikäteen katsottuna siellä ei tosin mitään teoriapohjaista erikoisempaa ratkaisua tosin ole.
-
zerk
Ei. Filtteriin jää se paska (mm. maissitärkkelys) joka ei liukene veteen. Miten sä voit olettaa, että naloksonin saisi suurimmaksi osaksi pois filtteröimällä vedot? Sehän liukenee muistaakseni vielä buprenorfiinia paremmin veteen.Penttike wrote: Eikös filtteröinnissä kuitenkin ole kysymys juuri siitä, että suodatetaan ne myrkyt pois. Täten olettaisin että naloksiinin saa suodattamalla ainakin pääasiassa pois. Vai jääkö filtteriin vain sidosaineet ynnä muut?
Itsehän en ole asiaan tarkemmin perehtynyt kuten mainitsin enkä ajatellut asiaa lähteä testaamaankaan, joten pahoittelut jos aivan meni hakoteille.
Mutta aika paljon näyttää aiheesta löytyvän keskustelua, naloksiinin ja bupren erottelusta siis. Konstit taitaa vaan jäädä teoriapohjalle eikä faktoja joten en lähtisi itse koittamaan. Ei liene aivan kotikemistin juttuja.
Toistan itseäni: mikä vitun järki xonen kaltaisessa yhdistelmävalmisteessa, jonka tarkoitus on nimenomaan estää IV-käyttö, olisi jos väärinkäyttäjät pystyisivät erottelemaan naloksonin ja buprenorfiinin?
Kyllä porukka keskustelee internetissä siitäkin, onko Sauli Niinistö reptiliaani ja onko kuussa natseja. Vaikka sulla olisi tarvittava tietotaito, naloksonin erottelu suboxonesta olisi äärimmäisen vaikea ja kallis urakka. Samalla rahalla ostaisit moninkertaisen määrän teksiä. Käsittääkseni homma vaatisi sellaisia laitteita ja kemikaaleja, joihin nisteillä ei 1. olisi varaa 2. olisi tarvittavia lupia ostaa.
Ei onnistu.
btw, mikä naloksiini? (:
-
Psychonautilus
Filtteröinnissä suodatetaan tai 'siivilöidään' filtterin läpi, niin että suuret kökkäreet sidosaineita jäävät siihen kiinni, mutta vesiliukoiset, veteen liuenneet päihdyttävät ainesosat saadaan talteen ja lopulta ränniin ilman talkkia ja muuta paskaa mitä lääkkeissä nyt väkisinkin on. Fimaaminen on mekaaninen erottelu, samoin kuin esim. kahvin tippuminen tai spagettiveden valuttaminen siivilästä - isot jöötit ei mahdu läpi, ja jää siivilään. Jos bupren ja naloksonin meinaisi erotella toisistaan, se pitäisi luultavimmin tehdä kemiallisesti, eli tarvittaisiin liuotin johon bupre liukenee, ja naloksoni ei, tai päinvastoin. En tiedä mikä sellainen olisi, tai löytyykö sellaista. Molemmat taitavat kuitenkin liueta nätisti veteen, eli bupren ja naloksonin saa eroon muusta paskasta, muttei toisistaan.Penttike wrote:Voi olla, että nuo filtteröi vain sidosaineet siinä prosessissaan. Itsehän en ole asiaan tarkemmin perehtynyt kuten mainitsin enkä ajatellut lähteä testaamaankaan, joten pahoittelut jos aivan meni hakoteille.
Mutta tuolla hakusanalla jonka mainitsin, itse löysin ainakin reilusti keskustelua juurikin tuosta naloksiinin erottelusta. Näin jälkikäteen katsottuna siellä ei tosin mitään teoriapohjaista erikoisempaa ratkaisua tosin ole.
-
Pen
- OD
Jopas sitä ollaan aggressiivisena. Ihan typo oli, nuo i ja o kun sattuvat olemaan aika lähellä toisiaan.zerk wrote:Penttike wrote: Eikös filtteröinnissä kuitenkin ole kysymys juuri siitä, että suodatetaan ne myrkyt pois. Täten olettaisin että naloksiinin saa suodattamalla ainakin pääasiassa pois. Vai jääkö filtteriin vain sidosaineet ynnä muut?
Itsehän en ole asiaan tarkemmin perehtynyt kuten mainitsin enkä ajatellut asiaa lähteä testaamaankaan, joten pahoittelut jos aivan meni hakoteille.
Mutta aika paljon näyttää aiheesta löytyvän keskustelua, naloksiinin ja bupren erottelusta siis. Konstit taitaa vaan jäädä teoriapohjalle eikä faktoja joten en lähtisi itse koittamaan. Ei liene aivan kotikemistin juttuja.
btw, mikä naloksiini? (:
Jos nyt oikein aletaan kaivamaan, niin missä vaiheessa olen sanonut että kukaan olisi naloksonia edes ollut erottelemassa? Mutta joo, myönnetään että siitä oli kysymys - lienee siis niin, että nämä tutut jotka mainitsin vain eroittelevat sidosaineet ja luulevat että naloksoni lähtee siinä samalla. Itse en edelleenkään ole hommaa muuta kuin sivusta seurannut ja siitä päättelin että tuo erottelu onnistuu naloksoninkin suhteen, että kun jätkät vetää kaikkia mahdollisia opiaatteja sekaisin ja tuo suboxone IVnä ei tunnu mitään huonoa oloa antavan, vaikka näin ei pitäisi kaiken järjen mukaan olla.
Kuitenkin nyt kun on alettu vääntämään niin kyllä vain edelleen väitän että oikeilla liuotteilla ja asiantuntemuksella toi onnistuu. Joitakin viitteitä tosiaan liuottimiin netistä löytyy kun aihetta googlettaa mutta sitä en tiedä, että toimivatko oikeasti tai ovatko miten vaikeasti hankittavissa/miten hintavia näin peruskansalaiselle.
Eiköhän tää kuitenkin riitä tältä erää, riittää keskusteleminen päihteestä jonka olen omakohtaisesti todennut huonoksi.
-
Psychonautilus
Penttike wrote:Eiköhän tää kuitenkin riitä tältä erää, riittää keskusteleminen päihteestä jonka olen omakohtaisesti todennut huonoksi.
Kaikki kolme tuumaa yhdessä mielin että "paskaa kamaa", mut sit väännetään hypoteettisesti, et jos nyt kuitenkin haluttais vaikka heittää sitä hihaan.
Nyt kun kuitenkin toi asia jäi kaivamaan, että kuka väittää että voi ekstraktoida ja kuinka, niin ei tuo sittenkään niin mahottomalta näytä:
http://www.rxlist.com/suboxone-drug.htm
Buprenorphine HCI has the molecular formula C29H41NO4•HCI and the molecular weight is 504.10. It is a white or off-white crystalline powder, sparingly soluble in water, freely soluble in methanol, soluble in alcohol, and practically insoluble in cyclohexane.
Naloxone hydrochloride dihydrate has the molecular formula C19H21NO4•HCl • 2H20 and the molecular weight is 399.87. It is a white to slightly off-white powder and is freely soluble in water, soluble in alcohol, and practically insoluble in toluene and ether.
Buprenorfiini siis liukenee eetteriin, naloksoni käytännössä ei. En äkkiseltään keksi, miksi noita ei voisi erotella eetterin avulla.
-
zerk
Täs on edelleen ongelmana se, että jo pelkkä hukkaprosentti tulee olemaan aivan liian iso. Päästään taas siihen tosiasiaan, että tulisi HUOMATTAVASTI halvemmaksi vain hankki teksiä.Psychonautilus wrote: Buprenorfiini siis liukenee eetteriin, naloksoni käytännössä ei. En äkkiseltään keksi, miksi noita ei voisi erotella eetterin avulla.
Ei täs kukaan varmaan ole väittänyt etteikö toi erottelu olisi mahdollista, se olisi typerää. Pointti oli se, että tuota erottelua ei voi suorittaa niin, että se olisi edes teoriassa kannattavaa vaikka ei edes huomioitaisi nähtyä vaivaa ja käytettyjen kemikaalien hintaa.
Mitä mieltä olette muuten bupresta kipulääkkeenä? Jostain syystä se toimii mulla todella heikosti analgeettina jos lähdetään vertaamaan vaikka unikkotuotteisiin, morfiiniin ja oksikodoniin. Mulla oli täysi työ vakuuttaa lääkäri tästä asiasta jokin aika sitten. Kovasti se hämmästeli tätä.
-
Psychonautilus
Mjoo, kunhan itse diipadaapailin - kuulostaa tosiaan turhalta näpräilyltä. Eikä varsinkaan eetterin kanssa viitsi ruveta joka päivä läträilemään kylppärissä huvin vuoksi, sen kanssa pitää olla melko skarppina.zerk wrote:Täs on edelleen ongelmana se, että jo pelkkä hukkaprosentti tulee olemaan aivan liian iso. Päästään taas siihen tosiasiaan, että tulisi HUOMATTAVASTI halvemmaksi vain hankki teksiä.Psychonautilus wrote: Buprenorfiini siis liukenee eetteriin, naloksoni käytännössä ei. En äkkiseltään keksi, miksi noita ei voisi erotella eetterin avulla.
Ei täs kukaan varmaan ole väittänyt etteikö toi erottelu olisi mahdollista, se olisi typerää. Pointti oli se, että tuota erottelua ei voi suorittaa niin, että se olisi edes teoriassa kannattavaa vaikka ei edes huomioitaisi nähtyä vaivaa ja käytettyjen kemikaalien hintaa.
Mitä mieltä olette muuten bupresta kipulääkkeenä? Jostain syystä se toimii mulla todella heikosti analgeettina jos lähdetään vertaamaan vaikka unikkotuotteisiin, morfiiniin ja oksikodoniin. Mulla oli täysi työ vakuuttaa lääkäri tästä asiasta jokin aika sitten. Kovasti se hämmästeli tätä.
Analgeettista tehoa on hieman vaikea verrata vähäisten käyttökokemusten takia, mutta toisen kerran muistan verranneeni sitä lähinnä suurehkoon annokseen tramadolia analgeettisesti. Siitä tuli tosin sen verran paska olo, että söin kipuihin ennemmin tramadolia. Oksikodoni ja varsinkin morfiini on huomattavasti stydimpiä pienemmillä sivuvaikutuksilla. Kovasti sitä joskus yllättyy siitä, miten lääkärit yllättyy, kun joku ei reagoikaan lääkkeeseen täysin niin kuin jossain kirjassa on ehkä sanottu.
-
Musta8
- Lepakko
Eipä oo tästäkään paskasta päästy vieläkään eroon vaikka on monet kerrat yritetty.
Tässä kuussa 4 vuotta täynnä ekoista tööteistä. Siitä hetkestä asti käyttäny tätä sontaa päivittäin.
Kummasti on toleranssi laskenut vaikka on vetänyt päivittäin mutta pienempiä annoksia.
Tänään otin 1mg n. 30min sitten. Kolahti jopa!!!!
Tässä kuussa 4 vuotta täynnä ekoista tööteistä. Siitä hetkestä asti käyttäny tätä sontaa päivittäin.
Kummasti on toleranssi laskenut vaikka on vetänyt päivittäin mutta pienempiä annoksia.
Hi..!
-
mentalhell
- Kameleontti
Tuota se on.. jos bupresta tykkää ja sitä saa vaivattomasti (niinku kotoSuomes saa..) käy näin.Musta8 wrote:Eipä oo tästäkään paskasta päästy vieläkään eroon vaikka on monet kerrat yritetty.
Koita päästä irti, se kannattaa. Tosin ite en oo lopettanu ku oon kh mut en buprella, se ei toimis ku rännäisin ne lomaxonet heti ja myisin..
-
sienisalaatti
- Karvakuono
Oon bupree rännäilly (subui ja teemuja) mutta nyttemmin lopettanut koko iv-touhut. Ei oikeen ollu bupren iv-käyttö mun juttu. Oli niitä parempiakin mömmöjä iv-käytössä. bupre meni kun ei muuta ollu saatavilla..
Käytän nykyään jatkuvaan kipuun tollasia ku Norspan 5mikroG/tunti -laastari, viikon välein vaihto.
Toimii kipulääkkeenä laastarina hyvin, mutta ei aivan täyttä viikkoa, silti en jotenkin pidä buprella kuosamisesta(mulla mennyt monesti vain oksenteluksi) ...niin arvellutti sitten edes aloittaa muutenkin pitkään ilman iv-käyttöä olleena tuo norspan panacodin tilalle. Arvellutti kai sitä lääkäriäkin nuo laastarit kirjoittaa.
Paremmin tuolla jatkuva kipu pysyy poissa päiviä verrattuna kodeiiniin, eihän kodeiini kestänyt kuin tunnin tai pari jos sitäkään. Pärjään yhdellä norspanilla nykyisin viikon ja siihen lisäksi 3x600mg neurotin ja 3x2mg rivatril. ei tarvitse miettiä kipua kyllä nyt päivällä/yöllä ja pystyy tekemään perusasioita ettei kipu haittaa, eikä tule herättyä kovaan kipuun, joka oli ongelmana panacodia käyttäessä.
Aluksi reseptin saatua en edes uskonut tuon määrän(5mikroG/tunti) buprea auttavan debottina kipuun, mutta kyllähän se alkoi auttamaan, noin 20-30tuntia ekan laastarin kiinnittämisestä katosi kivut kokonaan ja on pysynyt poissa tuolla 7päivän vaihtovälillä. Lääkärikin oli minun päihtetaustan takia sitä mieltä, että opioidilääkitys pitää olla debot eikä itse annosteltava, joten ainoa vaihtoehto taisi olla tuo norspan-laastari, siihen kun ei tarvitse edes h-respaa ja "annostelu" tapahtuu kerran viikossa.
Vaikkakin entisenä iv-käyttäjänä, koska tahansa noista laastareista vois töötit väsätä niin silti olen niitä pitänyt vain iholla kivun hoidossa. Pitäisihän yhdessä laastarissa olla reilu 5mg buprea kokonaisuudessaan, mutta minulla ainakin riittää 5mg viikoksi kipuun debottina. Tuskin edes saan apteekista josta norspanit saan edes värkkejä ja toisaalta liikaa vaivaa buprekuosauksen takia. Toiseksi en jaksaisi kipujen kanssa olla kun töötättävät loppuis ja pää hajoais täysin.
Olen kuullut ja lukenut noiden norspanien hinnoista, että ovat kuulemma kadulla törkeät hinnat. Itellä maksaa apteekkiin 4x5mg laastarit hieman yli 16euroa kelakortilla.
Helvetin hyviä nuo norspanit sellaisen kivun kanssa joka on jatkuvaa, jos ei lähde kokonaan kipu niin ainakin vaimenee tarpeeksi mukavasti. Näin kipupotilaan näkökulman bupresta jos vois kertoo kivun hoidossa. Ei van täysin sitä viikkoa riitä, mutta 5-6päivää kylläkin.
Onko se ihan totta, että jostaki vitun sääli 5mg norspanista on maksettu 20-100euroo?
Vissiin bupren hinnat muutenki vaihtelevat miten sattuu. Itel ei oo tullu bupree ostettuu ilman reseptii ku pari teemuu joskus vuos sitte.
Kai näil norspaneillaki jengi kuosaa siinä missä subuil ja teemuil? vissiin omanlainen taiteenlaji väsätä töötit laastarista?
Käytän nykyään jatkuvaan kipuun tollasia ku Norspan 5mikroG/tunti -laastari, viikon välein vaihto.
Toimii kipulääkkeenä laastarina hyvin, mutta ei aivan täyttä viikkoa, silti en jotenkin pidä buprella kuosamisesta(mulla mennyt monesti vain oksenteluksi) ...niin arvellutti sitten edes aloittaa muutenkin pitkään ilman iv-käyttöä olleena tuo norspan panacodin tilalle. Arvellutti kai sitä lääkäriäkin nuo laastarit kirjoittaa.
Paremmin tuolla jatkuva kipu pysyy poissa päiviä verrattuna kodeiiniin, eihän kodeiini kestänyt kuin tunnin tai pari jos sitäkään. Pärjään yhdellä norspanilla nykyisin viikon ja siihen lisäksi 3x600mg neurotin ja 3x2mg rivatril. ei tarvitse miettiä kipua kyllä nyt päivällä/yöllä ja pystyy tekemään perusasioita ettei kipu haittaa, eikä tule herättyä kovaan kipuun, joka oli ongelmana panacodia käyttäessä.
Aluksi reseptin saatua en edes uskonut tuon määrän(5mikroG/tunti) buprea auttavan debottina kipuun, mutta kyllähän se alkoi auttamaan, noin 20-30tuntia ekan laastarin kiinnittämisestä katosi kivut kokonaan ja on pysynyt poissa tuolla 7päivän vaihtovälillä. Lääkärikin oli minun päihtetaustan takia sitä mieltä, että opioidilääkitys pitää olla debot eikä itse annosteltava, joten ainoa vaihtoehto taisi olla tuo norspan-laastari, siihen kun ei tarvitse edes h-respaa ja "annostelu" tapahtuu kerran viikossa.
Vaikkakin entisenä iv-käyttäjänä, koska tahansa noista laastareista vois töötit väsätä niin silti olen niitä pitänyt vain iholla kivun hoidossa. Pitäisihän yhdessä laastarissa olla reilu 5mg buprea kokonaisuudessaan, mutta minulla ainakin riittää 5mg viikoksi kipuun debottina. Tuskin edes saan apteekista josta norspanit saan edes värkkejä ja toisaalta liikaa vaivaa buprekuosauksen takia. Toiseksi en jaksaisi kipujen kanssa olla kun töötättävät loppuis ja pää hajoais täysin.
Olen kuullut ja lukenut noiden norspanien hinnoista, että ovat kuulemma kadulla törkeät hinnat. Itellä maksaa apteekkiin 4x5mg laastarit hieman yli 16euroa kelakortilla.
Helvetin hyviä nuo norspanit sellaisen kivun kanssa joka on jatkuvaa, jos ei lähde kokonaan kipu niin ainakin vaimenee tarpeeksi mukavasti. Näin kipupotilaan näkökulman bupresta jos vois kertoo kivun hoidossa. Ei van täysin sitä viikkoa riitä, mutta 5-6päivää kylläkin.
Onko se ihan totta, että jostaki vitun sääli 5mg norspanista on maksettu 20-100euroo?
Vissiin bupren hinnat muutenki vaihtelevat miten sattuu. Itel ei oo tullu bupree ostettuu ilman reseptii ku pari teemuu joskus vuos sitte.
Kai näil norspaneillaki jengi kuosaa siinä missä subuil ja teemuil? vissiin omanlainen taiteenlaji väsätä töötit laastarista?
-
ferox
- OD
Buprenorfiinin hinnoista kirjoitetut viestit on siirretty ketjuun Katukauppahinnasto amatööreille, jonne kaikki muukin hintakeskustelu tulisi yrittää koota. Näin saadaan järkevämmin kerättyä hintatietoa yhteen.
“ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ” — frapa
-
BisseRotta
- Karvakuono
En oo rätkiny, mutta melkee oikeeseen osuit, eli opiodikoukku ei riitä siihen että xonen tykittämisen jälkeen tulee reflat, mut jos veressä on esim. oksikodonii. morfiniia tjsp niin jos lyöt xonea suonee niin tulee samantien laskut ja reflat. Opiodi koukkuunhan xone pelkkänään on hyvä lääke, ite oon aina oksikodonin ja texin lopettamisen alottanu xoneilla ja sen jälkeen lyrica+catapresa+rivatril joskus voi pari tramaliaki mennä.Psychonautilus wrote:Nokkaan pitäisi toimia samalla tavoin. Molemmissa on buprenorfiinia, ja Suboxonessa lisäksi vielä naloksonia. Naloksoni on opioidiantagonisti, jonka tarkoitus lääkkeessä on estää suonensisäistä käyttöä. Naloksoni sitoutuu voimakkaammin reseptoreihin kuin suurin osa opioideista, ja opioidikoukussa olevalle pitäisi iskeä saman tien tykittämisen jälkeen reflat. Käsittääkseni itse buprenorfiinin affiniteetti on voimakkaampi kuin naloksonin, joten pelkästään buprenorfiinia käyttävän pitäisi pystyä räpylöimään Xonea. Mut voin olla vääräss, kertokaa joku joka on ite rätkiny noita.Penttike wrote:Onko xonessa ja texissä jotain eroa?
Ranskalaisissa ja xoneissa on todellakin eroja, tai ainut ero on naloksiini. Ite oon huomannu myös että xonessa on kattovaikutus paljon pienempi ku ranskiksissa, luulen että naloksiini sitoo kuitenkin osan bubresta reseptoreihin. Ja jos ei muita opiaatteja ole alla niin ihan hyvin voi lätkii hihaa xonejakin, iten en löis kumpaakaan, niin paljon paskaa bubren lisäks.
-
sirkkasorkka
- Psykonautti
Typerä kysymys, mutta kysyn nyt kumminkin.
Elikkä näistä subunapin säilyttämisolosuhteista sen verran, että onko subunapille mitenkään haitallista, jos esim: yöt säilyttää jääkaapissa ja päivät taskussa? Meinaan, että eihän tuo lämpötilojen vaihtelu mitenkään "vähennä" tehoja napista? Yleensä kokonainen pallo kestää lähemmäs viikon mulla.
-
anaganja
- Psykonautti
Kyllä tuo viikon ilman jääkaappiakin säilyy, en muista kuinka pitkiä aikoja on ollut jemmassa mutta aina olen jossain laatikossa vaan pitänyt enkä mitään eroa ole huomannut.
Sanoisin että säilyy todella pitkiä aikoja ilman jääkaappia kunhan nyt ei sula.
Korjatkaa fiksumpi jos olen väärässä.
Sanoisin että säilyy todella pitkiä aikoja ilman jääkaappia kunhan nyt ei sula.
-
mentalhell
- Kameleontti
Muista kumminkin että buprenorfiini on herkkä lämmölle etenkin. Sen huomasin monesti huonosti säilytetyistä napeista, jotka olivat ilman listaa. Mutta ei mikään yksi päivä taskussa sitä nappia pilaa, pitemmän ajan kun säilyttelee niitä lämmössä niin heikkenee tehot kyllä. Ainaki omasta mielestäni.
-
zerk
Alkuperäispakkauksestaan poistettuna bupre on käsittääkseni erityisen herkkä ainakin valolle, lämmölle kai myös. Mutta jos sen pitää esimerkiksi huolellisesti folioon käärittynä varjossa niin ei sen nyt viikossa pitäisi menettää tehoja ainakaan niin merkittävästi, että sen itse huomaisi. Itse en ainakaan ole huomannut juuri tehojen menetystä, vaikka olen säilyttänyt puolikasta palloa minigripin sisällä folioon käärittynä huoneenlämmössä kolmisen viikkoa. En nyt ehdi/viitsi googlettaa lisää tietoa, mutta muistaakseni ainakin valosta varoitetaan myös pakkausselosteessa.
Oon itse pitänyt optimina pitkäaikaisena säilytystapana sitä, että kääritään pala folioon, suljetaan pieneen ilmatiiviiseen rasiaan ja sijoitetaan viileään, varjoisaan & mahdollisimman kuivaan paikkaan. Tämä siis vain jos se on ulkona alkuperäispakkauksesta ja sitä on tarkoitus säilyttää vähintään kolme-neljä viikkoa tai enemmän. Muuten se nyt on mulle ollut yleensä aika sama missä buprea säilytän, ainakin noin säilyvyyden kannalta. Silloin harvoin, kun mulla on buprea niin käytän sen hallussa olevan määrän useimmiten niin nopeasti, että olisi turhaa lähteä tunkemaan sitä sen kummallisempaan jemmaan.
Asiasta kolmanteen; olen viimeaikoina pannut merkille, että huolimatta bupren todella heikosta analgeettisesta vaikutuksesta ja euforian heikkoudesta mun kohdalla, se on hämmästyttävän tehokas laskuvarjo stimulanttien käytön päätteeksi. Bupre tuntuu itseasiassa välillä sopivan laskuvarjoksi jopa opateetä vähän paremmin, erityisesti jos haluaa välttää sen morfiinin tuoman vähän raskaan ja nuokuttavan olon - opateetä tarvitsen stimulaskuissa usein niin paljon, että sitten ollaan jo aika nuokuttavassa mopokuosissa. Buprea tuntuu tarvitsevan suhteessa selkeästi vähemmän, että olo on siedettävä tai mukava.
Isommilla annoksilla (~6mg+) olen huomannut myös kokevani euforiaa jonkin verran (kaukana se tosin edelleen on esimerkiksi morfiinin, oksikodonin tai opateen aiheuttamasta euforiasta), joten olen vähitellen huomannut buprella olevan reflojen poiston lisäksi mulle myös viihdepotentiaalia. Se on mulle yksi hyvä syy pitää bupren käyttö minimissään, se saa edelleen olla lähinnä reflojen lääkintää varten silloin, kun unikkoja ei satu olemaan. Buprella kun ei oikein ole sitä hyötykäyttöpotentiaalia mulle reflalääkinnän lisäksi, kun taas viihdekäyttöön sitä potentiaalia kuitenkin löytyy, nimenomaan turhan suurilla annoksilla. Tulee usein liian helposti vedettyä reilusti suurempia doseja kuin mitä tilanne oikeasti vaatii, analgeettisessa tehossa kun en oikein huomaa eroa 2mg ja 6mg annoksen välillä ja reflojen poistoon riittää kuitenkin se alle 2mg oikein mainiosti. Jostain syystä opateen nauttiminen mun on todella helppoa jättää juuri siihen pisteeseen, että reflat eivät vaivaa ja kivut ovat helposti siedettävällä tasolla, eikä olosta muuten tahdo millään huomata, että elimistössä on jotain opioidia. Bupren, ja kyllä muidenkin voimakkaiden lääkeopioidien kanssa se on jostain syystä mulle todella vaikeaa.
Mutta joo. Jatkuvasti paremmin ymmärrän miksi niinkin monelle bupre on opioideista se drug of choice, niin viihde- kuin hyötykäyttöön. Kyllä tästä mun mielestä silti maksetaan usein suorastaan järjettömiä hintoja, varsinkin jos päivässä kuluu useampi milligramma. Mut eipä se mun elämääni kovin merkittävästi vaikuta.
Oon itse pitänyt optimina pitkäaikaisena säilytystapana sitä, että kääritään pala folioon, suljetaan pieneen ilmatiiviiseen rasiaan ja sijoitetaan viileään, varjoisaan & mahdollisimman kuivaan paikkaan. Tämä siis vain jos se on ulkona alkuperäispakkauksesta ja sitä on tarkoitus säilyttää vähintään kolme-neljä viikkoa tai enemmän. Muuten se nyt on mulle ollut yleensä aika sama missä buprea säilytän, ainakin noin säilyvyyden kannalta. Silloin harvoin, kun mulla on buprea niin käytän sen hallussa olevan määrän useimmiten niin nopeasti, että olisi turhaa lähteä tunkemaan sitä sen kummallisempaan jemmaan.
Asiasta kolmanteen; olen viimeaikoina pannut merkille, että huolimatta bupren todella heikosta analgeettisesta vaikutuksesta ja euforian heikkoudesta mun kohdalla, se on hämmästyttävän tehokas laskuvarjo stimulanttien käytön päätteeksi. Bupre tuntuu itseasiassa välillä sopivan laskuvarjoksi jopa opateetä vähän paremmin, erityisesti jos haluaa välttää sen morfiinin tuoman vähän raskaan ja nuokuttavan olon - opateetä tarvitsen stimulaskuissa usein niin paljon, että sitten ollaan jo aika nuokuttavassa mopokuosissa. Buprea tuntuu tarvitsevan suhteessa selkeästi vähemmän, että olo on siedettävä tai mukava.
Isommilla annoksilla (~6mg+) olen huomannut myös kokevani euforiaa jonkin verran (kaukana se tosin edelleen on esimerkiksi morfiinin, oksikodonin tai opateen aiheuttamasta euforiasta), joten olen vähitellen huomannut buprella olevan reflojen poiston lisäksi mulle myös viihdepotentiaalia. Se on mulle yksi hyvä syy pitää bupren käyttö minimissään, se saa edelleen olla lähinnä reflojen lääkintää varten silloin, kun unikkoja ei satu olemaan. Buprella kun ei oikein ole sitä hyötykäyttöpotentiaalia mulle reflalääkinnän lisäksi, kun taas viihdekäyttöön sitä potentiaalia kuitenkin löytyy, nimenomaan turhan suurilla annoksilla. Tulee usein liian helposti vedettyä reilusti suurempia doseja kuin mitä tilanne oikeasti vaatii, analgeettisessa tehossa kun en oikein huomaa eroa 2mg ja 6mg annoksen välillä ja reflojen poistoon riittää kuitenkin se alle 2mg oikein mainiosti. Jostain syystä opateen nauttiminen mun on todella helppoa jättää juuri siihen pisteeseen, että reflat eivät vaivaa ja kivut ovat helposti siedettävällä tasolla, eikä olosta muuten tahdo millään huomata, että elimistössä on jotain opioidia. Bupren, ja kyllä muidenkin voimakkaiden lääkeopioidien kanssa se on jostain syystä mulle todella vaikeaa.
Mutta joo. Jatkuvasti paremmin ymmärrän miksi niinkin monelle bupre on opioideista se drug of choice, niin viihde- kuin hyötykäyttöön. Kyllä tästä mun mielestä silti maksetaan usein suorastaan järjettömiä hintoja, varsinkin jos päivässä kuluu useampi milligramma. Mut eipä se mun elämääni kovin merkittävästi vaikuta.
-
Petri6
- OD
Itse en ole huomannut merkittävää tehon vähenemistä edes useamman kuukauden säilytyksellä suljetussa lääkepurkissa huoneen lämmössä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
seppo600
- Lepakko
Yleensä tulee ihan toimiva eightball, välillä tulee myös semmosta mitä pitää ottaa 2x enemmän että toimii samanlailla, kai se alkaa heikkenee ku se otetaan pois siitä lätkästä, ja siinä isommassa kuljetuksesta mikä tulee mistä maasta lienee..
Toinen onki sitte "nistien" kotilääkkeet missä lätkä makaa tv:n pöydällä auringon alla(en tiedä asuuko täällä kukaan ulkona kellä on tv ja pöytä, hehehehe), tai siitä jotkut kh potilaat jopa tietää että subu heikkenee lämpimässä.
itse aineesta.. puoli tuntia varmaan meni tekstin kirjottamisessa, välillä pitää katsoa ohjelmia silmät kii
kallista paskaa mutta perkeleen hyvä melkeen tilanteeseen ku tilanteeseen, ja chillailuun, kalliiksi tulee jos kunnon nuokut joka päivä haluu.. täällä perseessä siis
Toinen onki sitte "nistien" kotilääkkeet missä lätkä makaa tv:n pöydällä auringon alla(en tiedä asuuko täällä kukaan ulkona kellä on tv ja pöytä, hehehehe), tai siitä jotkut kh potilaat jopa tietää että subu heikkenee lämpimässä.
itse aineesta.. puoli tuntia varmaan meni tekstin kirjottamisessa, välillä pitää katsoa ohjelmia silmät kii
kallista paskaa mutta perkeleen hyvä melkeen tilanteeseen ku tilanteeseen, ja chillailuun, kalliiksi tulee jos kunnon nuokut joka päivä haluu.. täällä perseessä siis
-
Metku
- Kameleontti
tekee kyl sosiaaliseks, saa aikaankin myös jotain, hyvä olo tulee kaikinpuolin.. Ehkä vähän liiankin hyvää omaan makuun
ei oo tullu otettua pitkään aikaan(kohta 2kk viimesistä)
mut tekis pitkästä aikaa mieli ehkä vähäsen sillon tällöin,
Ja itellää texit säilyny hyvin kaapissa minigripissä, 2 viikossa ei menetä tehoja yhtään oman kokemuksen mukaan.
mut tekis pitkästä aikaa mieli ehkä vähäsen sillon tällöin,
Ja itellää texit säilyny hyvin kaapissa minigripissä, 2 viikossa ei menetä tehoja yhtään oman kokemuksen mukaan.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
-
SadPanda
- LD50
Siitä on aikaa ku oikeata texiä ottanu.. muista etes miten paljo paremmin se tuntuu ku tää xonen paska, laastaria keittäny viimeeks joskus kuukausi sitten.Nyt menny 6mg xonea tämän vkonlopun aikana (ihan hukkaan menee nää yli 1mg annokset ) tuon naloxonin takia.. Pitää ottaa säästeliäästi tuo loppu pala. Ihan sama ottaako sen 1mg vai 2mg ei huomaa eroa..ehkä jopa 1mg tuntuu toimivamman paremmin ku ei tuu niin tunkkanen olo, hrr. i miss u tex!
Tää jarruttelu saapi riittää muutenki maanantaina alkaa kiihdytyskisojen finaalit pandalla
Tää jarruttelu saapi riittää muutenki maanantaina alkaa kiihdytyskisojen finaalit pandalla
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Vortex
- Psykonautti
Hmmm...
Tuossa eräs aktiivikäyttäjä (viihde) esitti rankasti eriävän mielipiteen tämän pluggaamisesta.
Juuri ei tule mieleen mistä/miksi keskustelu ajautui takaliston suuntaan :-)
Kummastuttaa vaan jyrkkä mielipide toimimattomuudesta. Ilmeisesti kuitenkin käyttötapansa pääasiassa ollee nasaali tai iv.
Oman järjen mukaan taas ei pitäisi suurtakaan eroa olla pistää
kö nenään tai takapuoleen.
Luulisi että hirmuflunssassa rectum ollee parempi
Tuossa eräs aktiivikäyttäjä (viihde) esitti rankasti eriävän mielipiteen tämän pluggaamisesta.
Juuri ei tule mieleen mistä/miksi keskustelu ajautui takaliston suuntaan :-)
Kummastuttaa vaan jyrkkä mielipide toimimattomuudesta. Ilmeisesti kuitenkin käyttötapansa pääasiassa ollee nasaali tai iv.
Oman järjen mukaan taas ei pitäisi suurtakaan eroa olla pistää
kö nenään tai takapuoleen.
Luulisi että hirmuflunssassa rectum ollee parempi
When weird turns into pro, pro turns into weird.
-
Appe
- Tuppisuu
Tästä olen nyt tämän ja eilisen illan perusteella samaa mieltä. Löysin vahingossa kaappiin jääneen puolikkaan texin ja toimi hyvin. Tosin on tässä vähän aikaa jo vierähtänyt viime vedoista, mutta ei tuo silti mielestäni ole pahemmin tehoa menettänyt. On ollut valolta suojassa ja huoneen lämmössä noin 6 kuukautta. Karkea arvio kun ei enää tarkempaan muista ja ihan pelkässä kelmussa on ollut tuon ajan.Petri6 wrote:Itse en ole huomannut merkittävää tehon vähenemistä edes useamman kuukauden säilytyksellä suljetussa lääkepurkissa huoneen lämmössä.
Alea iacta est
-
eNZYMe
- OD
Omassa läpipainopakkauksessa tai itse paketoituna ilmatiiviisti,valolta suojattuna ja kuivassa säilyy oikein hyvin.Appe wrote:Tästä olen nyt tämän ja eilisen illan perusteella samaa mieltä. Löysin vahingossa kaappiin jääneen puolikkaan texin ja toimi hyvin. Tosin on tässä vähän aikaa jo vierähtänyt viime vedoista, mutta ei tuo silti mielestäni ole pahemmin tehoa menettänyt. On ollut valolta suojassa ja huoneen lämmössä noin 6 kuukautta. Karkea arvio kun ei enää tarkempaan muista ja ihan pelkässä kelmussa on ollut tuon ajan.Petri6 wrote:Itse en ole huomannut merkittävää tehon vähenemistä edes useamman kuukauden säilytyksellä suljetussa lääkepurkissa huoneen lämmössä.
Viileä lämpötila toki vielä parantaisi säilyvyyttä, mutta bupre on herkempi valolle ja ilmankosteudelle, kuin suht matalalle huoneenlämmölle.