En ole koskaan vakavasti harkinnut että lopettaisin täysin päihteiden käyttöä - en vaan näe sitä realistisena. Voi olla että oikeasti koen etten pysty, ja kusetan itseäni, mutta enemmän ajattelen, etten halua. Päihteet tuovat mielestäni elämääni sen verran hyvää, että haittavaikutukset jäävät vaakakupissa kevyemmäksi.
Haluaisin kyllä olla vähemmän päihteisiin mieltynyt, ja vähemmän riippuvainen niistä arkielämässä. Olen myös melko varma, että kunhan olen suorittanut opintoni joudun rajoittamaan päihteiden käyttöä jonkin verran, varsinkin kun uravalinta luultavasti edellyttää ainakin muodollisesti kunnollista käytöstä. Olen kyllä miettinyt useasti lopettavani täällä pyörimisen, varsinkin kun yksi edellisistä tyttöystävistä paheksui huumeidenkäyttöni joitain puolia. Jossain vaiheessa kirjoittelin tänne suoraan sanoen bullshittiä, kun näin muijan selailevan foorumia, ja säikähdin että se tunnistaa mut yksityiskohdista - sepitin siis esim. juttua, että olisin asunut silloin Suomessa.
Foorumilla olo jossain määrin kyllä varmasti herättää uinuvaa mielenkiintoa tiettyjä päihteitä kohtaan, mutta toisaalta täällä voi avautua avoimemmin kuin muualla, eikä ylläty jos piripäissään kirjoittaa 4000 sanan viestin kyhäämistään hätäribongeista. On mielestäni myös erittäin mielekästä jatkuvasti kartuttaa ymmärrystä farmakologiasta, keskustella tietyistä päihteistä (joita esim. kukaan IRL-tuttuni ei käytä), ja jakaa uudemmille käyttäjille omaa tietoa - itse ainakin nimittäin arvostan sitä, että oppineemmat ovat olleet halukkaita keskustelemaan ja neuvomaan. Tieto lisää kuulemma tuskaa, mutta päihteiden suhteen tieto tuntuu lisäävän elinvuosia.