Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
LeFairylette
OD

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by LeFairylette »

Tuli tässä mieleen...kinastelusta...
sori etten jaksa selailla kkoko keskustelua läpi.

Miten xone toimii syötynä? toimiiko? Puolikas...
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

Kansku wrote:Tuli tässä mieleen...kinastelusta...

Meinaakko syötynä kielenalla liotettuna vai iha syötynä syötynä?

Kielenalla: Poistaa mahdolliset reflat, todella mieto vaikutus. Ehkä kokemattomalla väsyttävästi.
Syötynä: Ei toimi.

Jos jotaki haluat irti siittä niin nokkaan. Toine vaihtoehto rännäys, mutta se ei oo koskaa hyvä vaihtoehto :)
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

No näinpä juuri. Mutta kun minua ei uskottu ettei syömällä toimi. Henkilön b mielestä 4mg xonea toimii vaikka sen laittaisi silmään.
Raukat olivat syöneet xonen puolikkaansa ja ihmettelivät kun ei toimi, eikä uskoneet kun sanoin ettei se niin toimikkaan, että jos suun kautta haluaa väkisin nauttia, niin sitten kielen alla.
Mutta minähän olin väärässä koska olen nainen, enkä voi tietää huumeista mitään.

Nokkiin minä itsekkin vedän ja kyllä milli toimii...
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Ois eka Subu___ kerta mahdollisesti eessä ja mietin täsä että onko texillä ja xonella mitään merkittävää eroo?

Kumpaa kannattaa poistaa?
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

enpä itse nokittaessa juurikaan eroa oo huomannut... en sit tiedä.
iv käytössä kuulemma texi koppaa paremmin alkuun. dunno.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Timp3 wrote:

Kielenalla: Poistaa mahdolliset reflat, todella mieto vaikutus. Ehkä kokemattomalla väsyttävästi.

Jos jotaki haluat irti siittä niin nokkaan. Toine vaihtoehto rännäys, mutta se ei oo koskaa hyvä vaihtoehto :)
Eri mieltä olen asiasta. Joskus kiireessä/huonossa paikassa en ole voinut laineja väsätä, niin kielen alle on mennyt. Tällöin 2mg on toiminut vähintäänkin samalla intensiteetillä kuin 1mg nasaalisesti, ehkä jopa lähempänä 1,5mg. Wikipedia ilmoittaa hyötysuhteiksi 35-40% sublinguaalisesti vs. 70-89% nasaalisesti.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

no täs nyt oli lähinnä ideana se että toimiiko syötynä? jos toimii, miten?
Kun mielestäni ei toimi, mutta kun(känninen) mieshän on aina oikeassa ja hän sanoo että pitäis toimia ja väittää myös että häntä on kusetettu kun on myyty xonea eikä texiä..vaikka varsin selväksi oli tehty että myytävä tavara on xonea.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^
...Nieltynä se menettää tehonsa koska vatsahapot tuhoavat buprenorfiinin.
Jotain tollasta muistelinkin kun kävin viel wikipediast tsekkaan... Elikkä siis eipä se vissiin.
. . . (--) °
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

Petri6 wrote:
Timp3 wrote:

Eri mieltä olen asiasta. Joskus kiireessä/huonossa paikassa en ole voinut laineja väsätä, niin kielen alle on mennyt. Tällöin 2mg on toiminut vähintäänkin samalla intensiteetillä kuin 1mg nasaalisesti, ehkä jopa lähempänä 1,5mg. Wikipedia ilmoittaa hyötysuhteiksi 35-40% sublinguaalisesti vs. 70-89% nasaalisesti.
Ite taas perustan tuon asian faktoihin ja omaan kokemukseen.. Korvaushoidossa mulle annetaan 22mg/ päivä kielenalle annosteltuna.. Tuota määrää en voi edes verrata vaikutuksiltaan edes 8mg.. Ei siittä mitää oloja saa, normalisoi ja poistaa reflat. Määrätyn määrän yli kun menee niin vaikutus ei kasva vaan vaikutusaika pitenee. Tohtori ainaki sano että 16mg on sellanen optimaalinen annos kesto/hyötysuhteessa.

Tietysti se on ihan toinen asia kokemattomalla ihmisellä. En sitä kiellä etteikö se voisi antaakkin jotaki nuokkuja / oloja ihan ihmisestä riippuen :)
— Nikki Sixx
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Timp3 wrote:
Petri6 wrote:
Timp3 wrote: Meinaakko syötynä kielenalla liotettuna vai iha syötynä syötynä?

Ite taas perustan tuon asian faktoihin ja omaan kokemukseen.. Korvaushoidossa mulle annetaan 22mg/ päivä kielenalle annosteltuna.. Tuota määrää en voi edes verrata vaikutuksiltaan edes 8mg.. Ei siittä mitää oloja saa, normalisoi ja poistaa reflat. Määrätyn määrän yli kun menee niin vaikutus ei kasva vaan vaikutusaika pitenee. Tohtori ainaki sano että 16mg on sellanen optimaalinen annos kesto/hyötysuhteessa.

Tietysti se on ihan toinen asia kokemattomalla ihmisellä. En sitä kiellä etteikö se voisi antaakkin jotaki nuokkuja / oloja ihan ihmisestä riippuen :)
Niin itse ajattelin lähinnä viihdekäyttäjän asemasta. Eikai tuollaisella korvaushoitoannoksella enää mitään oloja saakaan ihan käyttötavasta riippumatta?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Pen
OD

Post by Pen »

Ajattelin antaa buprelle uuden kokeilun, joten mitenköhän mahtaa olla toi Temgesic? Onko 0,4mg verrattavissa millaseen määrään suboxonea?

Aikaisemmat kokemukset bupresta mulla on siis juurikin toi suboxone, sitä otin 0,5-2mg nasaalisesti kerralla toleista riippuen. Temgesicciäkin ois tarkotus murskata ja nenään imasta koska en piikkejä harrasta.

Käsittääkseni toi 1 kpl 0,4 mg pitäis olla varsin riittävä tolettomalle (viimeks käytin opiaatteja joskus reilu kuukaus sitten) - onko näin?

Toinen vaihtoehto ois subutex 8mg mutta toi on jo sellanen määrä et ehin hommaamaa opiaattikoukun ennenku seo kokonaan tuhottu.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Penttike wrote:Ajattelin antaa buprelle uuden kokeilun, joten mitenköhän mahtaa olla toi Temgesic? Onko 0,4mg verrattavissa millaseen määrään suboxonea?

Aikaisemmat kokemukset bupresta mulla on siis juurikin toi suboxone, sitä otin 0,5-2mg nasaalisesti kerralla toleista riippuen. Temgesicciäkin ois tarkotus murskata ja nenään imasta koska en piikkejä harrasta.

Käsittääkseni toi 1 kpl 0,4 mg pitäis olla varsin riittävä tolettomalle (viimeks käytin opiaatteja joskus reilu kuukaus sitten) - onko näin?

Toinen vaihtoehto ois subutex 8mg mutta toi on jo sellanen määrä et ehin hommaamaa opiaatikoukun ennenku seo kokonaan tuhottu.
Kyl pitäis päristä 0,4mg temgesic nokkaan ilman toleja hyvinkin, jos alat pahoinvoimaan helposti opareista niin voi lentää purjokin. Yleensä temgesicit tuntuis pärisevän joko kovempaa tai ihan vitusti kovempaa verrattuna samaan määrään texiä, johtuen ilmeisesti siitä että noista texeistä saattaa ties missä kuljetuksissa ja säilytyksissä lähteä tehoja... Saattaahan ne temgesicitkin olla säilytetty pitkään ja huonosti, mut niitä harvemmin on kuljetettu hämärissä paikoissa mistään Ranskasta asti tänne.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Penttike wrote:Ajattelin antaa buprelle uuden kokeilun, joten mitenköhän mahtaa olla toi Temgesic? Onko 0,4mg verrattavissa millaseen määrään suboxonea?

Toinen vaihtoehto ois subutex 8mg mutta toi on jo sellanen määrä et ehin hommaamaa opiaattikoukun ennenku seo kokonaan tuhottu.
Itse en ole nasaalisessa käytössä havainnut mitään ero Temgesicin ja muiden buprenorfiinivalmisteiden välillä.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Tänään mennyt 4 milliä ja sekin aamusta-16.00 viimeset. Joskus klo 18.00 meinas tulla yrjöt. Tuntu et ei tää toimi yhtään ja sit alkaa kattoo sarjaa silmät kiinni ja havahtuu kun se loppuu. Alkaa tuleen reflat joten huomenna tramalipäivä ja sitten ei hitaita vähäänaikaan. Tipahdin joskus 20 00 ja nyt kun heräs niin toimii ihan täpöllä. Vois kattoo silmätkii leffan välillä. Eka vaan volcanon kimppuun.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
FlyingH

Post by FlyingH »

0,4mg temgesicia toimii mielestäni saman verran kuin 1mg xonea
Huiko
LD50

Post by Huiko »

FlyingH wrote:
0,4mg temgesicia toimii mielestäni saman verran kuin 1mg xonea
Näissä molemmissa valmisteissa ilmoitetaan selkeästi vaikuttavan aineen (tässä tapauksessa buprenorfiinin) määrä, joten eiköhän ne ole ne muut vaikuttavat seikat jotka vaikuttaa? esim. säilytys, ikä, yms.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
tRip
Moderator

Post by tRip »

En tiedä mikä siinä on, mut sanoisin lähinnä hyvin samaa mitä FlyingH.. mutten kuitenkaan.
Samat määrät ainetta joo.. en lähtisi ottamaan milliä xonea olettamalla sen vastaavan 0,4 temgesicia. Ei ne vaan ole sama asia.

Suboxone kun on drugsi ihan erikseen, toisinkuin subutex tai temgesic.
xonessa kun on sitä naloksonia, joka tekee kyseisestä vieroitus-/ylläpitohoitoon käytetystä lääkkeestä täysin päihdekelvottoman, i m o.
ja saa rykii huoletta toista milliä, kunnes on vaan saatanan paska olo.

Temgesicin kohdalla se o,2 on mulle jopa täydellisen sopiva otettuna mihinvaan.
Kun taas xonen kohdalla ei ole määrää josta tulisi miellyttävä olo.

Penttike wrote:Käsittääkseni toi 1 kpl 0,4 mg pitäis olla varsin riittävä tolettomalle (viimeks käytin opiaatteja joskus reilu kuukaus sitten) - onko näin?
On se mielestäni varsin riittävä.

Temgesic on siitä hyvä, että niissä on lääkinnälliseen käyttöön mitoitut annokset buprenorfiinia, toisin kuin 8-bi††isissä.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
FlyingH

Post by FlyingH »

Tarkotin itekin että mielummin ottaisin 0,4mg buprea teemun muodossa kuin 1mg xonea, koska xonesta tulee tosiaan ikäviä sivuvaikutuksia varmaan juuri naloksonin takia. Unettomuutta ja päänsärkyä yms.

Teemut toimii muutenkin paremmin kuin vastaava määrä vaikkapa texiä johtuen varmaankin säilytyksestä yms.
Ruupertti
Karvakuono

Post by Ruupertti »

Moi!

Mä tos lueskelin vähän noit juttuja... Joo jos notkut haluaa saada bupresta, niin pitää olla nollatole, taikka tosi random käyttäjä.
Ite otin just xonea 4mg iv ja pohjalla on 900mg lyricaa +bentsot, kyl tuo atikivoi, mut en mä tästä kyl mitään oloja saa! Juon tässä bisseäkin ihan aikani kuluksi!
Olot saan kyl moposta tai muista vastaavista mut se on asia erikseen...
Pointtini oli et jos ei oo tolea niin älä edes hanki sitä, ei tää lääke oo viihdekäyttöön... ehkä se eka viikko, mut sit se on enää itselääkintää!

Mut kyl tuo kivut pitää poissa, ainakin lyrica kombolla. Mut mites tuo laastari hommeli, kirjottaakohan helposti tota vahvinta, eli oisko ollu 20?
Mulla on tos pian käynti ja pitäis selvittää tilanne että saakohan ton norspan laastarin, ja pääsis eroon tästä prkl piikin kierteestä.. Eihän tuo piikin himoja vie, mut kokemuksella kun on ollut laastari niin ei sillon edes tee mieli mitään notkuja. Ja saahan siihen kyl sit päälle notkut jos haluaa, mut jotenkin tuntui niin paljon luontevammalta kun oli käsivarressa tuo laastari, kuin et 2 x päivässä tunget neulan käsivartees ja toivot niin satunnaisia "oloja" eli voit taas toimia.

Mut mitä sanotte mahtaako mennä lyrica respa alta kun tuo norspan tulee ajankohtaiseksi? Yhdessä meinaan tuo on toimiva kipuhoitokombo!
“Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.” – Albert Einstein
avantGarde
Lepakko

Post by avantGarde »

pari päivää tullu otettua subua tässä ja kelasin huomena ottaa happoa, niin mites toi kombo skulaa?
porter

Post by porter »

Kaippa sen luulis ihan hyvin skulaavan, voi vähän pehmentää trippiä ja mindfuckia bupre :mrgreen: ainakin itellä ollut näin.
Feya
OD

Post by Feya »

avantGarde wrote:pari päivää tullu otettua subua tässä ja kelasin huomena ottaa happoa, niin mites toi kombo skulaa?
Bupre pehmentää kivasti niitä fyysisiä sivuvaikutuksia, joita varsinkin isommista annoista happoa tulee, joten anna mennä vaan. Ei se trippä ainakaan mitenkään pilaan. Tulee mieleen eräs todella hauska trippi, kun otin happoa ja buprea (ja mahdollisesti jotain muutakin) ja me hiippailtiin ympäri Turkua ja harrastettiin seksiä yhdessä puistossa. Good times.
Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 »

avantGarde wrote:pari päivää tullu otettua subua tässä ja kelasin huomena ottaa happoa, niin mites toi kombo skulaa?
Tuskin se trippiä muuttaa mitenkää jos ei saman päivän aikana ota :) Ainaki itellä näin.. Kesken tripin heittäny muutaman kerran subutöötit niin tullu aika suht euforinen fiilis, mutta tuntu jotenki vähä vaimentavan ite happoa.
— Nikki Sixx
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Ruupertti wrote:Pointtini oli et jos ei oo tolea niin älä edes hanki sitä, ei tää lääke oo viihdekäyttöön... ehkä se eka viikko, mut sit se on enää itselääkintää!
Minun mielestäni tämä on hinta/laatusuhteeltaan ehkä paras opioidi nimenomaan viihdekäyttöön. Kyllä siitä ne nuokutkin saa, kunhan pitää käytön siellä maksimissaan kerran kahdessa viikossa. Se on sitten eri asia, kuinka helppoa sen käytön pitäminen tuossa on.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Tuli eilen illalla nokitettua vähän huolimattomasti eka 05 laini ja nyt 12h jälkeenpäi meinaa nuokuttaa. Mut tosiaan otin jonku miedon tulehduskipulääkkeen aamulla kun täällä töissä alkaa muuten selkä sattua.
Toivottavast nää olot ei tästä ainakaa hurjemmaks mene -_-
Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius »

tarvii sanoa että maistuis.....4kk aikana 3x ottanu mutta kaipa se siitä sitten taas paranee,kuitenki kode+pupre reflat pari viikkoa pahimmat,tosin nasaalistina määrät aikamoisia ollu...tossa sain pitkästä aikaa kai lokakuun alussa ja 2mg ja ihan perusshittii,alko vituttaa nii paljo et voi vittu.
-=€ukataforia eis pathoS=-
doof
Kameleontti

Post by doof »

Kauanko tän suboxonen kovimmat vaikutukset kestää? Lukenu täältä että "kesto on plussaa", ja "kauan se kyl futaa", mut miten kaua tää si kestää?
Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius »

doof wrote:Kauanko tän suboxonen kovimmat vaikutukset kestää? Lukenu täältä että "kesto on plussaa", ja "kauan se kyl futaa", mut miten kaua tää si kestää?
nollatoleilla ihan vitun kauan.xonellaki seuraavaan aamuun mut ovaaleilla menee hiukan pidempään,tämä siis nasaalinistin suusta.itellä xone 6-12h,ovaalit 12-24h ja noilla tarkotan "kolinan" aikaa.nollatoleille kyllä ovaalit menee jo yli 24h>
-=€ukataforia eis pathoS=-
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Mun mielestä hyvä olo sen 3-4 tuntia, sen jälkeen alkaa ärsyttävä lasku. Niil annoksilla joita ite käytän, eli pienillä. Eli annoksilla joilla ei käy oikeastaan edes nuokkumaan, bupre-nuokut ei oo monesti edes mitenkään mukavat mun mielestä. Nuokku-annoksilla toki olot kestää vähän pidempään.

Mut siis pienilläkin annoksilla sitä opioidi-oloa jonka huomaa, voi kestää sen 10+ tuntia kyllä.
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

aah, kuningasbuprenorfiini. Vaikka tolea on jo niin perus 1mg viihteellisiin oloihin ja pienemmät annokset yleislääkkeenä vaivaan kuin vaivaan. Voi sitä aikaa kun tolet oli nollissa, 4h valveunia ja loput nuokkumista..hihi
In the land of the blind, one-eyed man is the king