Päihteet ja kuukautiskierto

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
lixcc
Psykonautti

Päihteet ja kuukautiskierto

Post by lixcc »

Itselläni stimulantit häiritsevät jopa kerta-annoksina kuukautiskiertoa. Menkat voi alkaa esim. seuraavana päivänä stimun ottamisesta. Lueskelin englanniksi netistä ja tutkimukset osoittavat tämän oikeaksi. Onko muilla vaultin naisilla samanllaisia kokemuksia?
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
frapathea

Re: Stimulantit ja kuukautiskierto

Post by frapathea »

Ei. Edes sellaisina ajanjaksoina, kun käytän ADHD-lääkkeitäni pitkiä aikoja päivittäin en ole huomannut minkäänlaista vaikutusta kuukautisiin. Saati sitten jostain taannoisesta viihdekäytöstä. Ihan samoin ne aina on tulleet, stimuja tai ei. Enemmän ne reistaa vuodenaikojen takia.

Yhdestä naisesta tosin kuulin, jolla muuten aivan säännölliset menkat myöhästyivät yhden MDMA-annoksen takia, mutta eipä tuo periaatteessa kai stimulantti olekaan.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Stimuista en kyl tiedä, mut subu pistää mun kierron ihan vituiksi. Pelästyin jo kerran että paksuksiko sitä on pamahdettu, mut onneks ei.

Offtopic i know..
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
frapathea

Post by frapathea »

Kansku wrote: Offtopic i know..
Muutin otsikoksi päihteet ja kuukautiskierto, emme tarvitse erillistä ketjua jokaisen päihteen ja kuukautisten yhteiselolle :doh:
lixcc
Psykonautti

Post by lixcc »

frapathea wrote:Ei. Edes sellaisina ajanjaksoina, kun käytän ADHD-lääkkeitäni pitkiä aikoja päivittäin en ole huomannut minkäänlaista vaikutusta kuukautisiin. Saati sitten jostain taannoisesta viihdekäytöstä. Ihan samoin ne aina on tulleet, stimuja tai ei. Enemmän ne reistaa vuodenaikojen takia.

Yhdestä naisesta tosin kuulin, jolla muuten aivan säännölliset menkat myöhästyivät yhden MDMA-annoksen takia, mutta eipä tuo periaatteessa kai stimulantti olekaan.

Luulen että jos sulla on respalla ni sun elimistös varmaan tottunu? Mulla ainakin on selkee vaikutus ja en käytä esim. ehkäisypillereit tms... Ja MDMA ON STIMULANTTI!
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.
frapathea

Re: Päihteet ja kuukautiskierto

Post by frapathea »

MDMA on ennemmin empatogeeni kuin stimulantti, vaikka amfetamiineihin lukeutuukin.

En syö lääkitystäni säännöllisesti, eikä myöskään taannoinen katupirin vetäminen ennen respaa koskaan vaikuttanut kuukautiskiertooni. Ei – huumeet eivät kertakaikkiaan vaikuta menkkoihini. Sinulla ehkä vaikuttavat. Minulla eivät. Enkä itsekään käytä hormonaalista ehkäisyä.