Bromazepam

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Anestesiologi
Tuppisuu

Bromazepam

Post by Anestesiologi »

Tästäkään ei löytänyt ketjua joten avataan.

Melko lyhytvaikutteinen bentso ja viihdekäyttäjien suosiossa joten voi joissakin maissa olla vaikea saada reseptiä. Itse pidän tätä dosetissa aina muutaman 6mg kapselin varalla jos haluan jättää xanorit ottamatta. En kyllä ole kokenut mitään viihdekäyttöpotentiaalia, mutta lääkkeet toimivat yksilöllisesti.

wiki:Bromazepam (marketed under several brand names, including Lectopam, Lexotan, Lexilium, Lexaurin, Brazepam, Rekotnil, Bromaze and Lexotanil)[1] is a benzodiazepine derivative drug, patented by Roche in 1963[2] and developed clinically in the 1970s.[3][4] It has mainly anxiolytic properties and at higher doses also sedative, hypnotic and skeletal muscle relaxant properties

Bioavailability 84%
Metabolism Hepatic
Half-life 12-20 hours
Excretion Renal

Indications

Short-term treatment of anxiety or panic attacks, if a benzodiazepine is required.[6]
Premedication to alleviate anxiety before surgery.
Narkoosi
Psychonautilus

Re: Bromazepam

Post by Psychonautilus »

Ei mielestäni mitenkään kauhean kummoinen bentso. Anksiolyyttinen, muttei minulla niin vahvasti kuin esim. alpratsolaami tai loratsepaami. Suuremmilla annoksilla relaksoi enemmän, muttei ole kuitenkaan sieltä vahvimmasta päästä. Vähän niinku diatsepaami, paitsi toimii lyhemmän aikaa (ei sillä, että diatsepaami varsinaisesti toimisi kovin kauaa, mutta metaboliitit kuitenkin vähäsen vaikuttavat taustalla) ja vähän stydimmin. 6mg vastaa 10mg diatsepaamia, eli ei tunnu tasan yhtään miltään ellei ahdista. Nousee hitaammin.

Otan ahdistukseen/paniikkiin ennemmin alpratsolaamia, loratsepaamia tai klonatsepaamia.

Tätäkään ei saa Suomesta, mutta eipä siinä menetä kauheasti mitään. Olisin voinut saada respalle, mut oon muutaman kokeilun jälkeen tyytyny noihin edellämainittuihin.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Viro vissiin lähin paikka, missä tämä on käytössä.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Yks hyvä asia tästä on sanottava: todella lievä amnesiavaikutus. Saa syödä moninkertaisen määrän useimpiin muihin bentsoihin verrattuna ennen kuin alkaa pätkiä.
Velho
LD50

Post by Velho »

Itse mahdollisesti saamassa näitä lätkän verran eli 20x6mg nappeja ja kovasti koittanut etsiä tietoa tai ehkä enemmänkin vaikutuksista tietoa että mitä odottaa? Diatsepaamiin verrataan aika paljon mutta ilmeisesti lyhyemmällä puoliintumisajalla mutta onko vaikutus eufoorisempi tai jotenkin viihteellisempi? :mrgreen:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi »

Velho wrote:Itse mahdollisesti saamassa näitä lätkän verran eli 20x6mg nappeja ja kovasti koittanut etsiä tietoa tai ehkä enemmänkin vaikutuksista tietoa että mitä odottaa? Diatsepaamiin verrataan aika paljon mutta ilmeisesti lyhyemmällä puoliintumisajalla mutta onko vaikutus eufoorisempi tai jotenkin viihteellisempi? :mrgreen:
Mielestäni ei. Tätä voisi verrata minun mielestäni loratsepaamiin taikka lyhemmän vaikutusajan omaavaan klonatsepaamiin. Normaalit terapeuttiset annokset tuntuvat ainakin minulla olevan pääosin anksiolyyttiset; vasta alkon kanssa tai suuremmilla annoksilla (18mg +) alkaa ilmetä bentsovaikutusten koko kirjo. Diatsepaami on pienemmilläkin doseilla fyysisempi, ja sikäli kun bentsojen kanssa voidaan mistään euforiasta puhua, sitä tuottavat minulle yleensä voimakkaan sedatiiviset bentsot jotka rentouttaa mieln sekä kropan, tai sitten erittäin nopeasti nousevan bentson 'nousuhumala' -tyylinen vaikutus kuten Xanorilla.

Ei aiheuta paljoa amnesiaa tai sedaatiota ennen kuin melko suurilla annoksilla. Siitä syystä varmasti oiva ahdistuslääke, mutta mielestäni ylihypetetty mukamas jotenkin viihteellisenä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mä vertaisin bromatsepaamia jotakuinkin ehkä xanorin ja loratsepaamin/oksatsepaamin risteymäksi.

Lääkkeellinen hyötyvaikutus on omaa luokkaansa, addiktiivisuuteen nähden. ja kyllä tällä viihdettäkin saa tuhottomil doseilla.

6-12mg jeesaa jo pirun hyvin ahdistukseen, ja eikä aiheuta juurikaan tokkuraa, tai muistivaikeuksia.
Uneen kans mainio.

Lääkkeenä siis i m o yks parhaita bentsoja (mm.koukuttavuuden vähäisyyden vuoksi, vrt. Xanor, josta saa jo hyvinkin pirulliset reflat aikaan lyhyelläkin käytöllä + ahdistukseen auttaa mielestäni aivan yhtä hyvin, joillakin jopa parempi ahdistukseen).
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
dazzyflipper
Psykonautti

Post by dazzyflipper »

Bromazepam on erittäin sedatoiva ja minulla ainakin miellyttävä bentso. On tämä vahvempi, kuin 10mg pamia / 6 mg bromaa... Todella rento ja letarginen. Sopii tilanteeseen, kuin tilanteeseen. Harmi, kun on niin harvinainen, mutta toki luotettava. Kestääkin sen 20h about. Todella hauska kombona, suosittelen :cheers:
Whoever fights monsters should see to it that in the process he does not become a monster. ...