Riippuvainen neuloista?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
nuuskismuikku
Tuppisuu

Riippuvainen neuloista?

Post by nuuskismuikku »

Moi, en tienny mihin muuhun kategoriaan olisin tämän kysymyksen laittanut. Mieheni on Subu-kuurilla ihan laillisesti.
Tuppaa kuitenkin yrittämään laittaa sen hihaan aina välillä vaikka ei ole edes suonia hepon jäljiltä.
Kysynkin että onko täällä muita joilla on pakkomielle tai riippuvuus neuloihin ja piikittämiseen?

Me ollaan mietitty päämme puhki että mitä voisimme tehdä, että hän lopettaisi turhan viimeisten ehjien suonten piikittämisen
kun ei subuilla tule merkittävasti suurempaa vaikutusta, otti sen miten hyvänsä.
Tätä ei oikein voi kysyä edes lääkäreiltä tms koska hän voi menettää lääkkeensä jos paljastuu että käyttää suonensisäisesti.
frapathea

Re: Riippuvainen neuloista?

Post by frapathea »

Kyllä, piikkikoukku on ihan suhteellisen yleinen ilmiö iv-käyttäjillä. Siihen auttaa valitettavasti vain päätös olla piikittämättä, ja sitten päätöksessä pysyminen.

Aina se ei oo helppoo. En oo itse piikittänyt vuosiin kertaakaan, ja silti edelleen toisinaan särkee taipeita sillä samalla tutulla tavalla, ja pää täyttyy mielikuvista. Verikokeet on aika paha triggeri. Sen kanssa on vain elettävä.

E: Tässä opas piikkikoukusta kärsiville: http://www.sosiaalisairaala.fi/koulutus ... ikkiin.pdf
zero
Kameleontti

Post by zero »

frapathea wrote:Kyllä, piikkikoukku on ihan suhteellisen yleinen ilmiö iv-käyttäjillä. Siihen auttaa valitettavasti vain päätös olla piikittämättä, ja sitten päätöksessä pysyminen.
tämä. niin kuin yleensäkin oon tässä lähiaikoina päättänyt että yritän vähentää ainakin hihattamista, kuoseissa tulee usein silti tykitettyä ties mitä paskaa kun ei välitä.

mutta, niin kuin äsken, kun tässä on herännyt ja lähössä selvänä matkaan. päätin ottaa ton vajaan 5mg subuu nokkaan, niin vaikeelta kuin sekin päätös oli tehdä, saipahan tehtyä. muutenkin alkanut nykysin ajattelemaan enemmän terveyttä kuin ennen, pätee niin dokaamiseen, stimuihin, valvomiseen kuin tähän putkittamiseenkin.

ei siinä sen enempiä kait, klinikalle matkaan nyt ja lyricoita, etizolaamia ja alkoa päälle <3 pitäkääpä tekin hauskaa.

edit: niin tosiaan, vähintään 8v tässä tullut enemmän ja vähemmän tullut hakattua. ensimmäisen c-hepankin sain kun "kaveri" ei kertonut että moisen omaa vaan hänen kaveri. mutta, sillon kun narkkas pahiten, 19-23 vuotiaana, tuli vedettyä muitten värkeistä millä oli hakattu yli 10 kertaa, klikkikupit oli toki kerättävä talteen jotta niistä pysty nitkuvedot vetämään. :D ja muutenki, nuorempana, tietämätömänä hakkas xanoreita sun muita fiksuja lääkkeitä kun ei asioista selvää ottanut, eihän niistä saanut muuta kuin käden kipeeks, antibioottikuurin, vitullisen "kraaterin" käteen mikä btw oli aivan saatanan kipeä jne. ei paljoa tullut välitettyä että mitä ja kenen värkeillä ja milloin veti. nykyään onneks aika hyvin muuttunu politiikka värkkien ja hakkaamisen suhteen. jos jotain voisin tohon vaikuttaa vielä (näin jälkiviisaana), käyttäisin AINA omia värkkejä, ja niitäkin kerran kaks korkeintaan, en IKINÄ muitten värkeillä, "spoolais" KENENKÄÄN KUPPEJA. JA KÄYTtäisin muutenkin vähän maalaisjärkeä, noh.. virheistä ei välttämättä opi mutta henkisesti kasvaa, eli vaikka sitä kuosaa nauraen vaan kuolamalle, olen ajatusmaailmaa muuttanut aivan vitusti. sori avautuminen, mutta tässä meikän mielipide asiasta.

mutta, jos haluatte vetää iiveenä vetoja, käyttäkää sterifimoja, omia värkkejä, kerran vain niitäkin, äläkä anna muitten vetää sun värkeillä millä oot ees kerran vetäny. eikä mitä vaan vitusti jatkettua paskaa kannata sinne putkiin tunkeas. jaksa sen enempää saarnata, kysykää jos on kysyttävää, kaikesta oppii kysymällä. :)
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Ite oon kans toho IV-käyttöön jääny nii pahasti koukkuu, et se määrää melkein jokaisen liikkeen minkä teen. TOSI VITUTTAVAA! Subutexiä tullu melkein 5 vuotta nyt
rätkittyä joka päivä. JOKAINEN DOUPPI minkä pystyy rätkäsemää, niin varmasti menee tonne suonee. Putket tosi huonossa kunnossa.

Olin tossa tosi pahassa jamassa stimulantteihinkin. (amfetamiini, MDPV) Noista nyt päässyt irti. MDPV:tä ottanu puoleen vuoteen ja Amfetamiiniä otan
ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Kun ennen meni joka viikko se 4-5 päivää, ellei koko viikko putkeen. Tänää ottanu subua ränniin.

Jätin kaveripiirit kokonaan ja oon ollu "erakko" tässä yli puolvuotta. On tää elämänlaatuu parantanu mut toi Subutex on nii saatanan katala aine

PÄRJÄILKÄÄ MUUTKIN SAMASSA JAMASSA OLEVAT/OLLEET
Hi..!
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

Olin aloittamassa tästä uutta threadia mutta onneksi hoksasin tämän. Mulla olis meinaan piikistä vieroittautuminen nyt edessä. Ja se tuntuu aika hypyltä tuntemattomaan sillä niin kauan on kaikki roina mennyt suoneen. Kun on refloissa, aineen himon lisäksi on himo heittää hihaan,

Tuntuu, että tämä asia jää katkoillakin liian pienelle huomiolle. Iv- käyttäjälle neula tuntuu olevan niin tuttu ja turvallinen asia josta on vaikeaa luopua. Huomaam itsestäni kuinka älyttömän hankalaa on ottaa muulla tavalla se annos että pysyn terveenä. Tahdonlujuus on koetuksella.

Eikös sitä sanota että piikkiin kun koskee kerran niin harvoin on enää paluuta muihin käyttötapoihin jos kerran on käyttääkseen?
In my world everyone is a pony and they all eat rainbows and poop butterflys
frapathea

Post by frapathea »

Scarlett wrote: Eikös sitä sanota että piikkiin kun koskee kerran niin harvoin on enää paluuta muihin käyttötapoihin jos kerran on käyttääkseen?
Kyllä siitä voi päästä eroon, vaikkei se helppoa olekaan. Itselläni on pian kolme vuotta viimeisestä piikistä, ja viis vuotta siitä kun piikitin säännöllisesti (useita kertoja viikossa - useita kertoja päivässä). Enää en varmaan ees rännäis, vaikka maksettais. Ei vaan pysty. Hitaan irtautumisen myötä sitä toimintaa kohden muodostui terve kuvotusreaktio.

En tosin oo käynyt esim. verikokeissa kolmeen vuoteen, kun en oo halunnut koetella itteäni, että miten sellaseen reagoin.

Toisaalta en osaa antaa arviota muiden taipumuksista kovin tarkkaan, koska jo ennen piikittämistä mulla oli alakouluikäisestä asti ollut pakkomielteinen fetissi neuloihin ja rakastin verikokeita yli kaiken.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Tuo on vahvasti omasta tahdonlujuudesta kiinni.

Piikistä oli omalla kohdalla suht. helppo irrottautua, mutta ymmärrän ja tiedostan kyllä, että monet saa huomattavast kovemmat kiksit neuloista ja ovat kehittäneet vahvan tunnesiteen annostelutapaan. Tiettyjen aineiden kanssa siirtyminen narkkauksesta satunnaiskäyttöön on mun mielestä huomattavasti vaikeampaa kun neulasta luopuminen, vaikka sekin on mahdollista.
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

Uskon myös että mahdollista on, jopa tän ~7 v säännöllisen iv - käytön jälkeen. Totta, se on se luja tahto ja halu mitä tässä kysytään. Mietityttää myös toi verikoejuttu ja se, jos näkee esim muiden heittävän tikkaa hihaan. Pikkuhiljaa tää prosessi etenee.

Meinasin muuten tolla kärjistäen lähinnä sitä, että jos kerran heität räpylään niin luultavasti teet niin seuraavallakin kerralla. Moni aine vaikuttaa kuitenkin erilailla, (muka) paremmin sen kautta. Siksi kehoitan välttää sitä "ekaa piikkiä". En väitä että heti on koukussa mutta ottaa kuitenkin askeleen joka ei ole tarpeellinen. Ja onhan se kuvottavaa kuinka tollanen asia joka kauhistuttaa ja inhottaa ihan vielä syystä suurta osaa kansasta, on muuttunut itselle arkipäivän perusrutiiniksi kuin hampaiden pesu.

Hyi. :down:
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Scarlett wrote:Uskon myös että mahdollista on, jopa tän ~7 v säännöllisen iv - käytön jälkeen. Totta, se on se luja tahto ja halu mitä tässä kysytään. Mietityttää myös toi verikoejuttu ja se, jos näkee esim muiden heittävän tikkaa hihaan. Pikkuhiljaa tää prosessi etenee.

Meinasin muuten tolla kärjistäen lähinnä sitä, että jos kerran heität räpylään niin luultavasti teet niin seuraavallakin kerralla. Moni aine vaikuttaa kuitenkin erilailla, (muka) paremmin sen kautta. Siksi kehoitan välttää sitä "ekaa piikkiä". En väitä että heti on koukussa mutta ottaa kuitenkin askeleen joka ei ole tarpeellinen. Ja onhan se kuvottavaa kuinka tollanen asia joka kauhistuttaa ja inhottaa ihan vielä syystä suurta osaa kansasta, on muuttunut itselle arkipäivän perusrutiiniksi kuin hampaiden pesu.

Hyi. :down:
Kyllä tosiaan kun sen ekan reiän teki ni sen jälkeen menny kaikki räpsään. Nykyäänkin vaikka en vedä/ole koukussa mihkään niin silloinkun otan niin kaikki iv. Piikittäminen on vaan niin "siistiä" Tuskin koskaan tulen luopumaan tuosta tavasta.
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

Noinhan se menee. En minäkään sen jälkeen kun ekan kerran kaveri painoi mulle vedot oo ottanut mitään rännäyskelpoista roinaa muulla tavalla. Opettelin pian sitten itse pistämään kun lopetin itsepetoksen että en oo koukussa kun en pistä itse enkä vedä yksin...kaverihan hermostui lun aloin ravaaman siellä päivittäin pistettävänä. Pakko oli opetella ja siitä se yksinkin vetäminen sitten pikkuhiljaa alkoi!
Freshi
Psykonautti

Post by Freshi »

Tää varmaan sivuaa aihetta, sillä itse en oo piikkikoukussa, vaan koukussa nokittamiseen. Menee lääkkeet nokkaan, oli sit kyseessä subu tai oksikodoni. Oon yrittänyt lopettaa ja subun kohdalla loppuajan liuotin suussa, enkä nokittanut, mut oksikodonin kohdalla en oo onnistunut. Etenkin on vaikea lopettaa oxynormien nokittamista, kun se vielä jotenkin toimii. Oxycontinien nokittaminen ei oo enää niin kivaa, mut oxynormeja voisin nokitella vaikka kaikki päivät, jos niitä vaan olisi tarpeeksi. En oo kokenut ainetta menevän hukkaankaan, kun loputhan valuu nieluun ja sieltä suuhun ja vatsaan, joten tulee kaikki kyl käytettyä. Onks kukaan päässyt nokittamisesta eroon? Lääkkeitä tuun siis käyttämään jatkossakin, mut haluisin vaan oppia ottamaan ne oikein..
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Olin töissä sairaalassa yhellä kuntoutusosastolla joku aika sitte. Siellä alakerrassa kävi välillä semmonen vanhahko mies, jolla oli kenkä kädessä. Ja se ramppas niissä verikokeissa koska se kuulemma rakasti sitä tunnetta ku neula pistetään ihosta läpi. :shock:
Mutta jäähän tupakointiinki koukkuun. Nyt kun oon polttanut jointteja useammin niin tekee mieli tupakkaakin vaikka oon lopettanut reilu vuosi sitte.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Freshi wrote:. Onks kukaan päässyt nokittamisesta eroon? Lääkkeitä tuun siis käyttämään jatkossakin, mut haluisin vaan oppia ottamaan ne oikein..
Joo lopetin nokittamisen kun siirryin iv käyttöön :doh:
Mut joo... Puolisen vuotta onnistuin pitämään piikittelyn siinä että ainoastaan pirit heitin hihaan, mutta sit kun kerran pistin subut suoneen, niin en ole sitä enää nokittanut...mulla se oli siitä yhdestä kerrasta kiinni :/
Eilen nokitin eka kerran aikoihin, koska en mdma:ta viittiny rännittää.
Piikittelystä on tullu sellanen tapa. Toiset juo aamukahvin, ni mä vedän aamulla subut suonensisäisesti, kaunista eikö vaan!
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

BlisSeeker wrote:
Freshi wrote:. Onks kukaan päässyt nokittamisesta eroon? Lääkkeitä tuun siis käyttämään jatkossakin, mut haluisin vaan oppia ottamaan ne oikein..
Joo lopetin nokittamisen kun siirryin iv käyttöön :doh:
Mut joo... Puolisen vuotta onnistuin pitämään piikittelyn siinä että ainoastaan pirit heitin hihaan, mutta sit kun kerran pistin subut suoneen, niin en ole sitä enää nokittanut...mulla se oli siitä yhdestä kerrasta kiinni :/
Eilen nokitin eka kerran aikoihin, koska en mdma:ta viittiny rännittää.
Piikittelystä on tullu sellanen tapa. Toiset juo aamukahvin, ni mä vedän aamulla subut suonensisäisesti, kaunista eikö vaan!

I feel you sis! Noin se vaan menee. Ja piikistä tulee rituaali. Sen ottaa ennen aamukahvia, töihinlähtöä, uloslähtöä... vitutukseen ja siksi että on kivaa! :roll:
Velho
LD50

Post by Velho »

Itselläkin IV-käyttö aiheuttanut riippuvuuden tosin nyt olen suhteellisen hyvin voinut välttää tuota ja siitä erittäin ylpeä :cheers:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

Piikittäminen loppui täällä mutta loppui kamanvetokin. Mutta en usko että voin koskaan ottaa toista ilman toista enää. Ts. Veden rännäys johtais varmasti roinan rännäykseen jos tommosen älynväläyksen saisin ja toki toisinpäin.

Pojat ja tytöt, Scarlett alkaa olla kuivilla!
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

Onnittelut Scarlett! Olet elävä esimerkki siitä, että jos ihminen jotain haluaa, ja asennoituu siihen, niin kaikki on mahdollista!

Tosiaan OT: Ekan kerran ku kaveri painoi subut nahan alle, niin en ole nokitellut. Oksettaa ajatuskin subun nokittamisesta, ja oksennusrefleksi siitä tulee, jos jotain meen nenään imaseen. Hyi.
Ei vaadi paljoa, että on valmis piikkikoukku.
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

shinsou wrote:Onnittelut Scarlett! Olet elävä esimerkki siitä, että jos ihminen jotain haluaa, ja asennoituu siihen, niin kaikki on mahdollista!

Tosiaan OT: Ekan kerran ku kaveri painoi subut nahan alle, niin en ole nokitellut. Oksettaa ajatuskin subun nokittamisesta, ja oksennusrefleksi siitä tulee, jos jotain meen nenään imaseen. Hyi.
Ei vaadi paljoa, että on valmis piikkikoukku.

No on tässä pikkuhiljaa kk mennyt kuivilla että kiitos ja juur semmonen esimerkki haluun ollakkin!
:)

Ja joo, eipä tuo mullakaan ton enempää vaatinu kun aikanaan koukahdin ja sit olinki jo neulanvaihtopisteen vakiasiakas :right: