Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
BisseRotta
Karvakuono

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by BisseRotta »

Hei!

Ajattaleni vaihtaa dormicumin(15mg) Halcioniin. En käytä iv, eli veteen liukeminen ei kiinnosta.

Kumpi siis on vahvempi?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

BisseRotta wrote:Hei!

Ajattaleni vaihtaa dormicumin(15mg) Halcioniin. En käytä iv, eli veteen liukeminen ei kiinnosta.

Kumpi siis on vahvempi?
Itse pitäisin kyllä tuon Dormicumin. Halcion saattaa ehkä tiputtaa paremmin, mutta puoliintumisaika on niin lyhyt, että about kolmen tunnin jälkeen herää uudestaan. Ja jos tuossa vaiheessa rupeaa redosettamaan, voi helposti lähteä muisti ja tehdä kaikkea typerää, triatsolaami aiheuttaa bentsoista eniten juuri tuon tyyppisiä haittoja.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
BisseRotta
Karvakuono

Post by BisseRotta »

Petri6 wrote:

Kumpi siis on vahvempi?
Itse pitäisin kyllä tuon Dormicumin. Halcion saattaa ehkä tiputtaa paremmin, mutta puoliintumisaika on niin lyhyt, että about kolmen tunnin jälkeen herää uudestaan. Ja jos tuossa vaiheessa rupeaa redosettamaan, voi helposti lähteä muisti ja tehdä kaikkea typerää, triatsolaami aiheuttaa bentsoista eniten juuri tuon tyyppisiä haittoja.
Kiitos vastauksesta.

Muita mielipiteitä? Maanantaina olis psykiatrille aika, niin ajattelin koittaa sen 10päivää halcionia, ellei kaikki ole samaa mieltä kuin Petri.
BisseRotta
Karvakuono

Post by BisseRotta »

BisseRotta wrote:
Petri6 wrote:

Kumpi siis on vahvempi?
Kiitos vastauksesta.

Muita mielipiteitä? Maanantaina olis psykiatrille aika, niin ajattelin koittaa sen 10päivää halcionia, ellei kaikki ole samaa mieltä kuin Petri.
Olit oikeessa, koitin kahta ekä toiminu niinku 2 dormicumia vaikka mun respa onki 2 ja puol dormicumia
taija123

Post by taija123 »

Eipä noi arvauskeskukset tunnu bentsoja enää määräävän ollenkaan. Mulla ei oo koskaan toiminut opamoxit (haloo..) eikä diapamit. 20mg diapam on ehkä joskus ihan ok, vähän arpapeliä. Tonkin lääkäri tosin veti multa pois, psykiatrinen lekuri, kun yritin vihjata ettei nää kunnolla toimi, oiskos jotain muuta, vähän tehokkaampaa bentsoa ehkä olemassa? Vastaus oli että ei muuta tule, ja neuroleptejä sain ahdistukseen. Great. Onneks mulla on xanor-kontakti, joten niitä saa. Tosin toi xanorkin on vähän siinä ja siinä, se toimii joskus, ja joskus ei toimi ollenkaan. Ihan mielenkiintosta... Yleensä jos oon esimerkiksi nukkunut edellisenä yönä paljon, niin xanor ei meinaa vaikuttaa vaikka ottaiskin 2mg. Edes siihen ahdistukseen. Mielenkiintosta.

Nyt ois tarkotus mennä käymään eräällä 'avarakatseisemmalla' yksityisellä lekurilla, jospa xanttuja sais ihan omalle reseptille.
Toimiiko teillä joku muu paremmin kuin xanor, ihan siis ahdistuskohtauksiin?

Xanorista vielä sen verran, sitä ja viinaa kun ottaa niin on kyllä ihan totaalinen blackout seuraavana päivänä. Pieniä fläsäreitä sillon tällön. Tullut sählättyä ja tehtyä ties mitä viina+xanor combolla. Kerran tuli herättyä alkutalvesta yksin pienestä grillikatoksesta n. kilsan päästä kotoa, vaikka koko illan olin himassa ollut. Muistin toi combotus kyllä vie, huh huh. Enpä kyllä lähde kellekään suositteleen..
FlyingH

Post by FlyingH »

Tuli lopetettua bentsot pari kuukautta sitten jolloin oli takana melkein parisen vuotta päivittäistä käyttöä. Käytössä oli mitä bentsoja nyt sattui saamaan, mutta lähinnä rivoja ja annoksena ehkä keskimäärin 1-2mg päivässä.

Refloja ei tullut oikeestaan ollenkaan kun annokset ei ikinä kasvanut isoiksi ja lopussa vähensin kuukauden verran sillain että söin joka kolmas päivä vaan pillerin. Ainoo on että xanoreita tekee melkein joka päivä mieli :)

Santuista tuli kyllä kipeeksi kun söi vaikka kaksi viikkoa putkeen 2-4mg teloja päivässä niin lihakset nyki kunnolla sen jälkeen ja oli muutenkin tuskanen olo.

Nyt on skarpimpi olo, ja otan kyllä vieläkin välillä rauhottavan tarpeeseen niin on mukavaa että ne toimiikin sitten.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Ilmeisesti mulle on sattunut sitten niin reilu lääkäri (yksityisellä, tohtorismies), että sain heti benzoja kun kuvailin ahdistusoireitani sekä erinäisiä niihin kokeilemiani lääkkeitä, sekä myös kerroin rehellisesti käyttäneeni ajoittain liikaa alkoholia nimenomaan padotakseni jännitystä/ahdistusta. Sain kuin sainkin Tenox 20mg-respan sekä päiväkäyttöön tarvittaessa Xanor 1mg. Nimittäin, bentsojen avulla olen pystynyt vetämään 8 kilsan juoksulenkkejä ja syventymään kunnolla opiskelujen pariin pitkästäaikaa. En voi pitää tällaista haitallisena. Enpä noita päihdekäyttöön raaski käyttää kun arvokkaita minulle ovat, etenkin joskus kun liskojen yö uhkaa tulla raskaan viikonlopun jälkeen. Tosin xantuista saa melkoiset euforiat, se pitää myöntää erona muihin bentsoihin.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

kuumottelija wrote:syventymään kunnolla opiskelujen pariin pitkästäaikaa.
Mitenkäs toi bentsojen amnesia-vaikutus ja opiskelu - pysyykö muistissa mitä on juuri lukenut? :left:
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Olio
Kameleontti

Post by Olio »

Liian moni rouskii näitä mielestäni aluks viihteeseen ja sit huomaa että kuinka hyviä ne on ja sit on vuosien koukussa. Kannattaa jättää väliin jos vaan pystyy.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Olio wrote:Liian moni rouskii näitä mielestäni aluks viihteeseen ja sit huomaa että kuinka hyviä ne on ja sit on vuosien koukussa. Kannattaa jättää väliin jos vaan pystyy.
True dat! Ja näitä on oikeesti ihan turha popsii ees viihteeseen, koska ei näistä oikeasti ihan hirveetä viihdettä saa irti. Mutta tietysti ihan oikeessa lääkinnällisessä tarkotuksessa näistä on hyötyä. Myönnettäköön, että joskus on ittekki näillä viihteilty mutta ei se koskaan mitään erityisen kivaa ole ollut. Hyvin paljon verrattavissa olot alkoholiin, vieläki sekavampana vaan koska se alkoholi siihen aina kuitenkin sekoitetaan kun eivätpä ne itsestään oikeen toimi.
Periaatteet perustana, totuus selustana.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

mellow wrote:
kuumottelija wrote:syventymään kunnolla opiskelujen pariin pitkästäaikaa.
Mitenkäs toi bentsojen amnesia-vaikutus ja opiskelu - pysyykö muistissa mitä on juuri lukenut? :left:
Otan harvoin päiväsaikaan, lähinnä jos pitää olla pitkiä aikoja paikoillaan. Tärkeintä on hyvälaatuinen tarpeeksi pitkä uni. Niinhän sanotaan hatsistakin, mutta eipä mulla ole vaikutusta näkynyt :)
Lehti
Karvakuono

Post by Lehti »

Jos viihteilee bentsoilla (Oxamin), niin voiko sitä seuraavana päivänä lähtee ajaa autol? Vähän huolestuttaa, kun kaveri oli mennyt jumiin Diapameista seuraavana päivänä, kun oli niitä ottanut :D
I'm not smoking any more, but I ain't smokin' any less
rebirth
Apteekki

Post by rebirth »

Lehti wrote:Jos viihteilee bentsoilla (Oxamin), niin voiko sitä seuraavana päivänä lähtee ajaa autol? Vähän huolestuttaa, kun kaveri oli mennyt jumiin Diapameista seuraavana päivänä, kun oli niitä ottanut :D
Riippuu bentsoista, tolesta, nautitusta määrästä, aineenvaihdunnasta ja varmaan viellä kuun asennostakin :D Oksatsepaamilla on lyhyt puoliintumisaika verrattuna diatsepaamiin, oksatsepaami 4-15h vs diatsepaami 20–100h.
Elikkä jos et hirveen suuria määriä oxamineja syö niin luultavasti olet seuraavana päivänä ajokuntoinen, et tosin ehkä aivan aamusta viellä. Tietenkään ei sinne auton rattiin kannata pompata viellä illallakaan jos et tunne oloasi ajokuntoiseksi. Bentsoissahan monesti olonsa tuntee selväksi vaikka silminnähden onkin täysin sekasin, että jos ei pakko ole ajaa niin jätä välistä.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Lehti wrote:Jos viihteilee bentsoilla (Oxamin), niin voiko sitä seuraavana päivänä lähtee ajaa autol? Vähän huolestuttaa, kun kaveri oli mennyt jumiin Diapameista seuraavana päivänä, kun oli niitä ottanut :D
Jätä koko bentsoilla viihteileminen väliin, ne eivät ole viihteellisiä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Mä oon kyllä melkein kans noitten bentsojen kas sitä mieltä (vaikka itse mixailenkin joihinkin comboihin), että jätä oikeesti väliin. Ne eivät itsessään kyllä ole loppujen lopuksi kovin viihteellisiä. Lääkkeinä taas hengenpelastavia aikoinaan.
taija123

Post by taija123 »

Tunsin aikoinaan nuoren kundin (16v) joka oli totaalisessa bentso-koukussa, aamulla kahvin sekaan 5 pamia ja ja kossua et päivä käyntiin... onhan toi koukuttavaa ainetta,varsinkin jos on taipumus jäädä riippuvaiseksi. Ite käytän nykyään lähinnä darraan 1mg xanoria, iltaisin nukahtamiseen 0,5mg xanor. Toimii joskus, joskus ei. Onhan noita ihan kiva olla aina varuilla, mut ois kiva löytää toinenkin luonnollisempi tapa ettei aivojaan pistä jumiin noiden rouskuttelulla.

Kukaan teistä tuskin uskoo mihinkään luontaistuotteisiin, mut enivei. Frendi joskus kertoi että jossain tietyssä luontaistuote (tms) kaupassa myytiin uutetta (ei mielestäni ollut tabletti -muodossa), joka oli tutkimusten mukaan hiukan hiukan samalla rauhoittavalla tavalla vaikuttava kuin bentsot ja jotkut ihmiset jotka bentsojakin olivat kokeilleet, olivat samaa mieltä. En nyt vaan kuollaksenikaan muista sen nimeä. Heittäkää tähän jos joku on kuullut/tietää. Onhan noita siis vaikka mitä luontaistuotepaskaa jotka väittävät tehoavan unettomuuteen ahdistukseen yms, melkeen kaikkihan ne on shaissea, mut tota oli pari ihmistä ihan suositellut niin jäi jotenkin mieleen, olis kiva saada kokeiltua itekin.
zerk

Post by zerk »

Tulin tänään miettineeksi taas sitä, miten pahassa bentsokoukussa olin vielä muutama vuosi sitten. Mulla meni jossain vaiheessa päivässä ~100mg diatsepaamia ja siihen lisäksi tietysti uni/nukahtamisbentsot. Olin pari vuotta täysi zombi ja jatkuvasti tokkurainen. Lisäksi mun kognitiiviset kyvyt kärsi huomattavan paljon. Bentsojen täydellinen lopettaminen on kyllä ollut elämäni parhaita päätöksiä. Siinä meni yli vuosi ennen kuin muisti palasi lääkityksen jäljiltä normaaliksi, mutta onneksi sentään palasi.
CrystalBanana wrote: Kukaan teistä tuskin uskoo mihinkään luontaistuotteisiin, mut enivei. Frendi joskus kertoi että jossain tietyssä luontaistuote (tms) kaupassa myytiin uutetta (ei mielestäni ollut tabletti -muodossa), joka oli tutkimusten mukaan hiukan hiukan samalla rauhoittavalla tavalla vaikuttava kuin bentsot ja jotkut ihmiset jotka bentsojakin olivat kokeilleet, olivat samaa mieltä. En nyt vaan kuollaksenikaan muista sen nimeä. Heittäkää tähän jos joku on kuullut/tietää. Onhan noita siis vaikka mitä luontaistuotepaskaa jotka väittävät tehoavan unettomuuteen ahdistukseen yms, melkeen kaikkihan ne on shaissea, mut tota oli pari ihmistä ihan suositellut niin jäi jotenkin mieleen, olis kiva saada kokeiltua itekin.
Veikkaisin valeriaanaa. Kamomilla-valeriaanatee on mun mielestäni ihan mukava, lievästi rauhoittava iltajuoma. Bentsojen korviketta siitä on kuitenkin turha odottaa.
taija123

Post by taija123 »

zerk wrote:
CrystalBanana wrote: Kukaan teistä tuskin uskoo mihinkään luontaistuotteisiin, mut enivei. Frendi joskus kertoi että jossain tietyssä luontaistuote (tms) kaupassa myytiin uutetta (ei mielestäni ollut tabletti -muodossa), joka oli tutkimusten mukaan hiukan hiukan samalla rauhoittavalla tavalla vaikuttava kuin bentsot ja jotkut ihmiset jotka bentsojakin olivat kokeilleet, olivat samaa mieltä. En nyt vaan kuollaksenikaan muista sen nimeä. Heittäkää tähän jos joku on kuullut/tietää. Onhan noita siis vaikka mitä luontaistuotepaskaa jotka väittävät tehoavan unettomuuteen ahdistukseen yms, melkeen kaikkihan ne on shaissea, mut tota oli pari ihmistä ihan suositellut niin jäi jotenkin mieleen, olis kiva saada kokeiltua itekin.
Veikkaisin valeriaanaa. Kamomilla-valeriaanatee on mun mielestäni ihan mukava, lievästi rauhoittava iltajuoma. Bentsojen korviketta siitä on kuitenkin turha odottaa.
Ei ollut valeriaana. Hitto kun nyt muistais mikä se oli. Joku, mitä ei saanut kuin yhdestä tai kahdesta luontaistuotekaupasta (tms) Suomessa. Muistaakseni. Postaan jos tupsahtaa pieneen mieleeni tuo nimi.
zrrl
Apteekki

Post by zrrl »

CrystalBanana wrote:
zerk wrote:
Ei ollut valeriaana. Hitto kun nyt muistais mikä se oli. Joku, mitä ei saanut kuin yhdestä tai kahdesta luontaistuotekaupasta (tms) Suomessa. Muistaakseni. Postaan jos tupsahtaa pieneen mieleeni tuo nimi.
Itsekin olisin veikannu valeriaanaa (apteekissa myytävässä Dormiplant-valmisteessa ihan kolmiomerkkikin!), mutta mites sitten damiana tai mäkikuisma?
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Itte kyl veikkaisin että tarkota mäkikuismaa, siitä oli yhdes vaihees aika villejä huhuja sen toimivuudesta :D
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Kava Kava tulis mieleen, mut en muista onko lääkeainelistalla.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

SahkoinenVelho wrote:Kava Kava tulis mieleen, mut en muista onko lääkeainelistalla.
On lääkeainelistalla. Kärsimyskukka on usein uutteena, mutta sen saatavuus on kyllä huomattavasti parempi.
taija123

Post by taija123 »

Okei, tuli ilmeisesti jokin väärinkäsitys tai jotain, mutta tuo 'luontaistuote' bentsona mitä olin tässä ajanut takaa olikin siis ravintolisä. Nikotinamidi, jos jotakuta kiinnostaa. Ei pitäis olla minkäänlaisia rauhoittavia vaikutuksia tai muuta sellaista. Anteeksi väärinkäsitys.

Mutta aihe sinällään on mielenkiintoinen silti - mitä luontaistuotteita olette kokeneet toimivina 'bentsoina'?

Mäkikuisman tiedän tietysti, ja nyt kaikille muistutuksena, että se ei sovellu SSRI/SNRI -lääkkeiden käyttäjille samanaikaisesti.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Näin alkuun: Oon kuullut kyllä monta kertaa jo että älä hommaa bentsoja, vittumaine koukku, ja et kuitenkaan osaa syyä niitä ohjee mukaa ja että menee överiksi yms.

Mutta, tilanne on seuraavanlainen: Tässä pitäis töihin lähteä ja oma ahdistukseni iskee yleensä töissä, koulussa yms jutuissa "missä on pakko olla" sekä joskus yksin ollessa.
Ei välittömästi mut kuitenkin, joten kaavailin tässä josko sitä uskaltais kysellä respaa tuolta yleiseltä puolelta. Heidän tiedoissaan näkyy vain kannabiksen satunnainen käyttö parin vuoden takaa. Onkohan tässä mitään saumaa saada jotai bentsoo?

Ja mitä pitää sanoa jos alkavat jotain ssri myrkkyä tyrkyttämään? Oon tosi huono pelaan noitten lekurien kans.

Edit: Ja miten mä esitän tän asian kun hakeudun johonkin lääkärin juttusille? "Mua ahdistaa, paska olo ynynynyn" ?
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^Kerrot asian, niin kuin se on todellisuudessa.

Aluksi kokeilevat mm. SSRI-lääkitystä - tästä on ihan Käypä hoito -suositus, että ei kannata vetää herneitä nenään, jos bentsodiatsepiinilääkitystä ei aloiteta ensimmäisellä käyntikerralla. :P

Mitään Xanoreita tuskin kannattaa ruveta kyselemään nimeltä.
taija123

Post by taija123 »

magiclymagical wrote:Mutta, tilanne on seuraavanlainen: Tässä pitäis töihin lähteä ja oma ahdistukseni iskee yleensä töissä, koulussa yms jutuissa "missä on pakko olla" sekä joskus yksin ollessa.
Ei välittömästi mut kuitenkin, joten kaavailin tässä josko sitä uskaltais kysellä respaa tuolta yleiseltä puolelta. Heidän tiedoissaan näkyy vain kannabiksen satunnainen käyttö parin vuoden takaa. Onkohan tässä mitään saumaa saada jotai bentsoo?
Julkiselta puolelta et tuu saamaan bentsoreseptiä. Ainoostaan just ssri-paskaa. Lekurit on nykyään niin törkeen tarkkoja noista että ei meinaa millään määrätä. Itselläni on bentso-resepti mutta sitäkään ei edes oma psykologinen lääkäri (tai mikä ikinä onkaan) suostunut määräämään. Parhaimmat mahikset sulla on kun tilaat ajan yksityiseltä lekurilta, toki maksaa sen muutaman kympin, ja kerrot että paha ahdistuneisuus tietyissä tilanteissa mutta töissä yms on pakko käydä. Jos et ssri:tä halua niin voit sanoa että oot aikasemmin kokeillut etkä voi/halua käyttää esim. sivuvaikutuksien tai vaikuttamattomuuden takia.

Suosittelen kyl tietysti että yrität hankkia apua psykologiselta puolelta jos sulla ei ole, jos haluat päästä purkamaan ahdistuksen syytä ja päästä eroon / oppia sietämään sitä. Bentsot ei poista ongelmaa, vaan siirtää sitä, ja luo mahdollisesti riippuvuuden. Mutta oot varmaankin tietonen näistä niinkuin jo mainitsit.
Personaes
OD

Post by Personaes »

magiclymagical wrote:Näin alkuun: Oon kuullut kyllä monta kertaa jo että älä hommaa bentsoja, vittumaine koukku, ja et kuitenkaan osaa syyä niitä ohjee mukaa ja että menee överiksi yms.

Mutta, tilanne on seuraavanlainen: Tässä pitäis töihin lähteä ja oma ahdistukseni iskee yleensä töissä, koulussa yms jutuissa "missä on pakko olla" sekä joskus yksin ollessa.

Ja mitä pitää sanoa jos alkavat jotain ssri myrkkyä tyrkyttämään? Oon tosi huono pelaan noitten lekurien kans.

Edit: Ja miten mä esitän tän asian kun hakeudun johonkin lääkärin juttusille? "Mua ahdistaa, paska olo ynynynyn" ?
En tiedä onko hommat muuttunut niin kauheesti, mutta sanotaan että pari vuotta sitten, muutamat kannabis kokeilut ei kyllä olis mikään ehdoton este reseptin saamiselle, vaikka voikin sitä vaikeuttaa. Ovelana kaverina käytät tätä kuitenkin hyväkseksi ja sanot että sulle puhkes siitä kannabiksen polttamisesta paniikkihäiriö, tai rupes ahdistamaan selvinpäin jne..

Ei välttämättä kannata sanoa mitään lääkkeiden nimiä, itse tosin joskus oon sanonut että "kaverilla kokeilitiin jotain rivatril-lääkettä ja se kuulema autto", mutta ei kannata mainita niitä kaikkein halutuimpia narkkauslääkkeitä taikka vahvuuksia tms.

Helpommin saat reseptin kun sanot, että et tarvi säännöllistä lääkitystä, vaan yhden reseptin että on noihin erikoistilanteisiin joissa jännittää niin ottaa. Ja muista ehdottomasti mainita se työpaikka jne.
Vaikea sanoa mahdollisuuksistas, vaikuttaa varmasti eniten se ulkoinen olemus ja miten osaat asias ilmaista.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Jotain tämmöstä vähän arvelinkin että melkeen joutuu tonne yksityiselle sit meneen.
Kuulemani mukaan sieltä sais "melkee mitä vaa pyytää". Toivottavasti näin, vituttais varmaa semisti ku ei sais mitään. Pitäiskö mun pyytää ihan suoraan että bentsodiatsepiineja tarvisin? Ja noista syistä niin nimenomaan tarvisin töiden tekemiseen ja tätä aijonkin varmaan korostaa. Hmmh, mitähä tuo lysti kustantaa, joku 50?
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
taija123

Post by taija123 »

magiclymagical wrote:Jotain tämmöstä vähän arvelinkin että melkeen joutuu tonne yksityiselle sit meneen.
Kuulemani mukaan sieltä sais "melkee mitä vaa pyytää". Toivottavasti näin, vituttais varmaa semisti ku ei sais mitään. Pitäiskö mun pyytää ihan suoraan että bentsodiatsepiineja tarvisin? Ja noista syistä niin nimenomaan tarvisin töiden tekemiseen ja tätä aijonkin varmaan korostaa. Hmmh, mitähä tuo lysti kustantaa, joku 50?
Jotain 50-80e, riippuen mikä lääkäri ja kauanko kestää. Ite oon joskus käyttänyt Diacoria. Yleensä ne lekurit sit vaatii uusintakäynnin kahden viikon - kuukauden päähän, aluks kun saat vaan kokeilumäärän (10kpl tms), että siihen kantsii varautuu. Tietty on myös mahdollisuus että et saa mitään tai saat jotain muuta mitä odotat. En tiedä kantsiiko suoraan pyytää pameja nimeltä jos sulla ei oo aikaisemmin ollut, mutta kannattaa painottaa että että pahoja ahdistus/paniikkikohtauksia (ei kumminkaan jokapäiväistä, muuten tulee mielialalääkitys kouraan) joita pitäisi saada kontrolloitua silloin kun ne iskee koska olet töissä ja yms.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

magiclymagical wrote:Jotain tämmöstä vähän arvelinkin että melkeen joutuu tonne yksityiselle sit meneen.
Kuulemani mukaan sieltä sais "melkee mitä vaa pyytää".
Höpönlöpön. :P