Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Psychonautilus

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by Psychonautilus »

Lukaisinpa juuri tutkimustietoa joka vahvisti kokemukseni. Aluksi kokeiltuani pidin flunitratsepaamia mielettömän pitkävaikutteisena bentsona, mutta sittemmin olen huomannut sen olevan kuten diatsepaami: pitkä puoliintumisaika, ja pitkävaikutteisia aktiivisia metaboliitteja, mutta siihen nähden todella lyhyt vaikutusaika; omalla kohdallani diatsepaamilla sen 5-7h normaaliannoksilla, ja flunitratsepaamin kohdalla 7-8h. Kokonaisvaikutus toki kestää paljon pidempään, mutta pääasiallinen kliininen tehokas vaikutusaika on paljon lyhempi; esim. diatsepaami ei "toimi" 20-100 tuntia, eli esimerkiksi ahdistukseen pameja syövä nauttii niitä kuitenkin päivittäin - jälkivaikutukset eivät ole kovin voimakkaita, lähinnä pientä aamupöhnää, ehkä huolettomuutta, reflojen poissaoloa. Toki ne voivat vähän kasaantua jos nauttii päivittäin, kun poistuu hitaasti elimistöstä, mutta toleranssi myös nousee eikä tuo useimmilla tuota sitä ongelmaa, että viikon kuurin jälkeen olisivat vitun ryyneissä.

Syy tähän on rasvaliukoisuus. Molemmat ovat melko rasvaliukoisia, jonka ansiosta imeytyvät nopeasti ja alkavat vaikuttaa nopeasti aivoissa, mutta varastoituvat nopeasti elimistön rasvakudoksiin eivätkä siellä enää vaikuta. Sen sijaan esimerkiksi loratsepaami, jolla ei ole aktiivisia metaboliitteja ja lähteestä riippuen 9-20 tunnin puoliintumisaika, on kliiniseltä vaikutusajaltaan pidempi - se toimii sen 8-10 tuntia. Huonosta rasvaliukoisuudesta johtuen se imeytyy hitaasti ja pysyy täten aktiivisena paljon pidempään. :left:
RGHJK
Karvakuono

Post by RGHJK »

CrystalBanana wrote:
Jotain 50-80e, riippuen mikä lääkäri ja kauanko kestää. Ite oon joskus käyttänyt Diacoria. Yleensä ne lekurit sit vaatii uusintakäynnin kahden viikon - kuukauden päähän, aluks kun saat vaan kokeilumäärän (10kpl tms), että siihen kantsii varautuu. Tietty on myös mahdollisuus että et saa mitään tai saat jotain muuta mitä odotat. En tiedä kantsiiko suoraan pyytää pameja nimeltä jos sulla ei oo aikaisemmin ollut, mutta kannattaa painottaa että että pahoja ahdistus/paniikkikohtauksia (ei kumminkaan jokapäiväistä, muuten tulee mielialalääkitys kouraan) joita pitäisi saada kontrolloitua silloin kun ne iskee koska olet töissä ja yms.
Itselläni työterveydenhuollolta varasin ajan yleislääkärille ja sain Opamoxeja 30x30mg. Ei tyrkytetty ssri/muuta paskaa sillä niistä sanoin kokemuksen olevan huonoja ja juurikin kun tarvitsen lääkitystä vain viikonlopuiksi. Sanoi sit vaan ihan suoraan, että määrään nyt näitä jos näistä ois apua, mutta mitään kontrollikäyntejä ym. ei ole tarvetta. Varaa vaan sit uutta aikaa kun noi saat rouskittua.
Silti vähän itekkin ihmettelen, että miten helposti toi respa irtos vaikka siis sanoin, että joskus nää oli käytössä ja olivat ihan toimivaa tavaraa niin silti. Pelkkä bentsorespa kouraan ja moro. Ei puhettakaan psykologi-, kontrollikäynneistä tai muista vastaavista.

Mutta siis niin tapauskohtaustahan tuo varmaankin on, että minkälainen tyyppi minkälaisine ongelmineen menee "apua" hakemaan ja millainen lääkärikin on vastassa.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

En kyllä ymmärrä tätä lekurien (etenkin nuorten lekurien) asennetta nykyisin, että benzot ovat aina jotakin todella tilapäistä josta pitäisi heti "päästä eroon".

Jos olen todennut monen vuoden aikana, että tarvitsen bentsodiatsepiineja iltaisin nukkuakseni = pysyäkseni hengissä sekä satunnaisesti esim. yo-kirjoitusten tapaisissa tilanteissa ja etenkin ollessani kipeänä (mulle tulee todella vakavia verenpaineennousuja ihan flunssassa joita ei yksinomaan Propral riitä rauhoittamaan mutta Tenox vie heti), ja mut on todettu erittäin yliherkäksi ja toimintakyvyttömäksi unilääkkeiden ja ssri jne testishitin suhteen, niin miksi ihmeessä mua haittaisi olla "koukussa" halpaan lääkkeeseen, jota oikeasti tarvitsen, joka on ainoa joka auttaa ja tehokkaasti auttaakin, jota en väärinkäytä koskaan sen vuoksi että se on minulle tarpeellinen ja arvokas lääke ja joka ei ole fyysiselle terveydelle lainkaan haitallista? Ihme touhua.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

kuumottelija wrote: joka ei ole fyysiselle terveydelle lainkaan haitallista? Ihme touhua.
Tajusin pointin ja olen samaa mieltä, mutta ei nuo täysin haitattomia kuitenkaan ole. Kai wikipedia lähde on jotenki edes pätevä? En nyt jaksanu muuta ettiä mutta siis:
Wikipedia wrote:Bentsodiatsepiinien pitkäaikaiskäyttö heikentää aivojen noradrenaliinin-, serotoniinin-, asetyylikoliinin ja dopamiinintuotantoa. Nämä välittäjäaineet ovat välttämättömiä älyllisille toiminnoille, muistille ja tunteiden esiintymiselle, lihaskunnolle ja -koordinaatiolle, sydämen rytmille ja verenpaineen säätelylle sekä muille ruumiintoiminnoille
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

magiclymagical wrote:
kuumottelija wrote: joka ei ole fyysiselle terveydelle lainkaan haitallista? Ihme touhua.
Tajusin pointin ja olen samaa mieltä, mutta ei nuo täysin haitattomia kuitenkaan ole. Kai wikipedia lähde on jotenki edes pätevä? En nyt jaksanu muuta ettiä mutta siis:
Wikipedia wrote:Bentsodiatsepiinien pitkäaikaiskäyttö heikentää aivojen noradrenaliinin-, serotoniinin-, asetyylikoliinin ja dopamiinintuotantoa. Nämä välittäjäaineet ovat välttämättömiä älyllisille toiminnoille, muistille ja tunteiden esiintymiselle, lihaskunnolle ja -koordinaatiolle, sydämen rytmille ja verenpaineen säätelylle sekä muille ruumiintoiminnoille
Lienee yksilöllisiä; mulle bentsot on olleet ehdottomasti sydämen kannalta positiivisia, ja kognitiivinen kyky ei ole juurikaan laskenut mihinkään, päinvastoin pystyn keskittymään olennaiseen. Ehkä olen niin fiksu kaveri ;) Paljon enemmän kognitiivista kykyä ja terveyttä laskee jatkuva stressi ja unettomuus kuin 30 mg Tenoxia illalla.
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Joo ei ole kyllä mitään herkkua tämä ilman bentsoja oleminen. Aloitin suhteellisen radikaalin tiputuksen kesäkuun aikana kun olin katkolla opiaateista. Alussa annokseni oli Klonatsepaamia 6-8mg päivässä (riippuen päivästä) ja nyt se on 0mg Klonatsepaamia per päivä. Aikaa tähän on mennyt hieman yli kuukausi. Oikeastaan tiputtamisen alussa ei ollut mitään ongelmaa, ennkuin tuli tiputtaminen 4mg:stä 2mg:hen. Ja sen jälkeen onkin ollut melko raskasta. Nyt viimeisestä Rivatril annoksesta on 10 päivää ja voi terve tätä ahdistuksen ja fyysisten vieroitusoireiden ilotulitusta. Eihän se varmasti mikään järkevä idea ollut tiputtaa bentsot noin nopeasti alas, mutta se tuntui vain jotenkin niin loogiselta ajatukselta kun oli saanut lopetettua vuosien raskaan opiaattien käytön. Maanantaina liuottin pienen palan Durogesic- laastarissa kielen alla, ja se vei suhteellisen hyvin reflat pois. Nyt tuntuu että koko kaupunki on tyhjänä opiaateista/oideista tai sitten pääni vain on tyhjä ideoista koska en ole kysellyt niiden perään.

Anyway, bentsoreflat ovat todellakin hyvin todellinen tila, eikä sitä pidä missään tapauksessa aliarvioida silloin kun niitä benuiitteja alkaa reseptillä (tai ilmankin) rouskimaan.

....Tosin itse voisin maksaa tällä hetkellä vaikka 20e siitä että saisin yhden mutterin (2mg Depotti Xanor, niille jotka eivät tiedä). Tai dormicumin, sais ainakin unta.
Vai toimiiko?
Omegano
Psykonautti

Post by Omegano »

Onko kellään minkäänlaista käsitystä siitä mikä voisi antaa kusitesteissä valheellisen bentsotuloksen? Ei oo mitään lääkkeitä otettu, ja päihteistäkin lähiaikoina vain kofeiinia ja lasi olutta. Googlesta löytyi vain epämääräistä mutuilu-muminaa vitamiineista ja mineraaleista, mut melatoniini, magnesium tai runsas valkosipulin ja ylipäätään vihannesten syönti tuskin voi olla syynä. Veikkaan jonkinlaista virhettä, koska en usko että esimerkiksi jodin puute(voi olla syytä epäillä) voisi aiheuttaa moisia tuloksia. Oon hyvin hämmentynyt.
taija123

Post by taija123 »

Omegano wrote:Onko kellään minkäänlaista käsitystä siitä mikä voisi antaa kusitesteissä valheellisen bentsotuloksen? Ei oo mitään lääkkeitä otettu, ja päihteistäkin lähiaikoina vain kofeiinia ja lasi olutta. Googlesta löytyi vain epämääräistä mutuilu-muminaa vitamiineista ja mineraaleista, mut melatoniini, magnesium tai runsas valkosipulin ja ylipäätään vihannesten syönti tuskin voi olla syynä. Veikkaan jonkinlaista virhettä, koska en usko että esimerkiksi jodin puute(voi olla syytä epäillä) voisi aiheuttaa moisia tuloksia. Oon hyvin hämmentynyt.
Mulla oli aikoinaan verikokeissa näkynyt amfetamiini, vaikka mitään ei ollut otettuna. Siinä oli lekurit jo pistämäs päihdepolille tms. Loppujen lopuksi mua sit hyvin nihkeesti uskottiin. Myöhemmin omalla psyk.lekurilla sit selvisi että se oltiin testattu uudestaan eikä mitään näkynyt. Joku niiden moka. Aina vaan vittumaista selitellä että en oo tosiaankan ottanut kun ei ne oikeen meinaa uskoa. Jotkut lääkkeet voi antaa virheellisen tuloksen ja näkyä kokeissa jonain ihan muuna. En kyl osaa sanoa että mikä sitten bentsona näkyisi.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Jotkut bentsot, erityisesti diatsepaami voi näkyä jopa pari kuukautta, eli oletko varma, ettet ole ottanut bentsoja kahteen kuukauteen?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Omegano
Psykonautti

Post by Omegano »

Petri6 wrote:Jotkut bentsot, erityisesti diatsepaami voi näkyä jopa pari kuukautta, eli oletko varma, ettet ole ottanut bentsoja kahteen kuukauteen?
Oon aika varma etten ole ottanut bentsoja elämäni aikana. Ainakaan et vuosikausiin ole ollut esim. niin kännissä tai muuten päihtyneenä että voisin olla moista muistamatta.
plöks
Psykonautti

Post by plöks »

Hyi hyvä helvetti että ois voinu viimeöisetki jättää taas välistä kokonaan. 4x0,5 rivatril + kympin pami ja yks siideri ilman toleja. Ei sillä et mitenkää erityisen sekaisin oisin ollut, mutta kummasti juttua riitti ja esim facebookin ois voinu jättää kiinni. Ei varmaan ikinä oo mistään tullu näin pahaa morkkista aamulla, hävettää. Muistiki meni ja tuntu et aamullaki vielä vaikuttivat ku lähimuisti on jotenki iha sekasi.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

plöks wrote:Hyi hyvä helvetti että ois voinu viimeöisetki jättää taas välistä kokonaan. 4x0,5 rivatril + kympin pami ja yks siideri ilman toleja. Ei sillä et mitenkää erityisen sekaisin oisin ollut, mutta kummasti juttua riitti ja esim facebookin ois voinu jättää kiinni. Ei varmaan ikinä oo mistään tullu näin pahaa morkkista aamulla, hävettää. Muistiki meni ja tuntu et aamullaki vielä vaikuttivat ku lähimuisti on jotenki iha sekasi.
Hahah :D Juuri siinä syy miksi en enää koske ollenkaan bentsoihin jos ei ole oikeasti tarvetta (mitä tuskin näillä näkymin tulee olemaan).
Periaatteet perustana, totuus selustana.
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

plöks wrote:tuntu et aamullaki vielä vaikuttivat ku lähimuisti on jotenki iha sekasi.
Otit kahta bentsoa millä on suhteellisen pitkä puoliintumisaika. Älä ihmettele jos vaikuttaa vielä illallakin.
Parhaat karstat on pohjalla.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Espanjan, entisen kotimaani lääkärit, ovat asiallista porukkaa :) Kerroin kärsineeni erittäin vaikeista unihäiriöistä, ahdistuneisuudesta ja paniikkihäiriöistä 14-vuotiaasta saakka ja Suomessa toimineeni lähinnä elävänä kokeilulaboratoriona. Imovanea, mirtazapinia, ketipinoria (lopetin oton kun sain tietää sydänriskeistä etenkin itselleni tullessa rytmihäiriöitä unettomuudesta), sirdaludia... Kaikkea kamalaa shittiä joka a) ei toiminut b) aiheutti erittäin vakavia sivuvaikutuksia (aggressiivisuutta, särkyjä, hirveää krapulaa, sydänongelmia, jne)... Kaikkea vaan, kunhan ei niitä kirottuja bentsoja!

Lopulta suostuttiin Suomessa määräämään Tenox 20 mg (30 kpl) ja Xanor 1 mg (30 kpl) respat. Tulokset olivat loistavat, ei lainkaan haittavaikutuksia, pystyin keskittymään opiskeluun, työhön ja sosiaaliseen elämään. Seuraavalla käynnillä kuulinkin ilmoituksen "Tenoxin käytön radikaalista vähentämisen tarpeesta" - olin ymmälläni.

Nyt kun tulin tänne lomailemaan, kerroin ongelmani ja taustani _nuorelle_ lääkärille, joka hetimmiten antoi minulle 120 x 2 mg Rivatril ja 100 x 2 mg Xanor respat, joiden tabletit puolitan yleensä, ja ihmetteli, miten Pohjoismaissa ihmisille väenväkisin tungetaan kaikenlaista skeidaa... No mutta, vihdoinkin on asianmukainen lääkitys pitkäksi aikaa, sillä Xanor ei ole edes päivittäistarve :) Reseptin saatavuuteen toki saattoi vaikuttaa täydellinen espanjantaito ja yo-opiskelijuus, mutta suosittelen kaikille joita lääkärit Suomessa sorsivat!
plöks
Psykonautti

Post by plöks »

Infitialis wrote:Otit kahta bentsoa millä on suhteellisen pitkä puoliintumisaika. Älä ihmettele jos vaikuttaa vielä illallakin.
Jep, oli kyllä koko päivän semipöhnänen olo, mutta nytpähän on toiki kokeiltu... :roll: Jatkossa sitten vaan tarpeen mukaan pienemmissä määrin ja ilman alkoholia.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

kuumottelija wrote:Nyt kun tulin tänne lomailemaan, kerroin ongelmani ja taustani _nuorelle_ lääkärille, joka hetimmiten antoi minulle 120 x 2 mg Rivatril ja 100 x 2 mg Xanor respat, joiden tabletit puolitan yleensä, ja ihmetteli, miten Pohjoismaissa ihmisille väenväkisin tungetaan kaikenlaista skeidaa... No mutta, vihdoinkin on asianmukainen lääkitys pitkäksi aikaa, sillä Xanor ei ole edes päivittäistarve :) Reseptin saatavuuteen toki saattoi vaikuttaa täydellinen espanjantaito ja yo-opiskelijuus, mutta suosittelen kaikille joita lääkärit Suomessa sorsivat!
Et muuten sitten saa tuoda noita laillisesti Suomeen.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Petri6 wrote:
kuumottelija wrote:Nyt kun tulin tänne lomailemaan, kerroin ongelmani ja taustani _nuorelle_ lääkärille, joka hetimmiten antoi minulle 120 x 2 mg Rivatril ja 100 x 2 mg Xanor respat, joiden tabletit puolitan yleensä, ja ihmetteli, miten Pohjoismaissa ihmisille väenväkisin tungetaan kaikenlaista skeidaa... No mutta, vihdoinkin on asianmukainen lääkitys pitkäksi aikaa, sillä Xanor ei ole edes päivittäistarve :) Reseptin saatavuuteen toki saattoi vaikuttaa täydellinen espanjantaito ja yo-opiskelijuus, mutta suosittelen kaikille joita lääkärit Suomessa sorsivat!
Kyllähän minä nuo sain tuotua, vieläpä ilmeisesti laillisesti... Tiettyyn etniseen ryhmään kuuluvat henkilöt vain varastivat ne minulta ihan täällä Helsingin puolella :(
Petri6
OD

Post by Petri6 »

kuumottelija wrote:
Petri6 wrote:
Kyllähän minä nuo sain tuotua, vieläpä ilmeisesti laillisesti... Tiettyyn etniseen ryhmään kuuluvat henkilöt vain varastivat ne minulta ihan täällä Helsingin puolella :(
No et laillisesti saanut, huumausaineeksi luokiteltua lääkettä ei saa tuoda Schengen-maasta, ellei sen käyttöön oikeuttava lääkemääräys ole annettu henkilön pääasiallisessa asuinvaltiossa.
Poppy
Lepakko

Post by Poppy »

Omegano wrote:Onko kellään minkäänlaista käsitystä siitä mikä voisi antaa kusitesteissä valheellisen bentsotuloksen? Ei oo mitään lääkkeitä otettu, ja päihteistäkin lähiaikoina vain kofeiinia ja lasi olutta. Googlesta löytyi vain epämääräistä mutuilu-muminaa vitamiineista ja mineraaleista, mut melatoniini, magnesium tai runsas valkosipulin ja ylipäätään vihannesten syönti tuskin voi olla syynä. Veikkaan jonkinlaista virhettä, koska en usko että esimerkiksi jodin puute(voi olla syytä epäillä) voisi aiheuttaa moisia tuloksia. Oon hyvin hämmentynyt.
No eipä niissä yleensä suurta virhemarginaalia suomessa ole. Jossain päin europaa on vielä tiukemmat viitearvot käytossä jokta vaikuttaa tuloksiin. Jotkin lääkeaineet voi antaa virheellisiä tuloksia, mutta itselläni ei ole tietoa mikä aiheuttaisi bentsoista virheellisen tuloksen.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

No nyt löytyi luottolekuri :) Määräsi ahdistuneisuus/unettomuusongelmaan 2 mg rivoja ja 2 mg xanttuja kumpaakin 400 kpl :D Apteekin kautta uusittava siis 100 kpl välein, doseja en ole koskaan nostellut/väärinkäyttänyt ja puhuin asiallisesti, that's it jos on oikea henkilö :) . Vaihdoin lekuria, kun rupesi jotain ihmeen masennuslääkkeitä/mielialalääkkeitä ehdottelemaan ja puhumaan siihen malliin, että mun ois pitänyt nukkua joka kolmas yö. Nähtävästi kannatti!
Pen
OD

Post by Pen »

^ hyvält kuulostaa. tais olla yksityiseltä?

ite pitäs saaha nukkumiseen toi melatoniini vittuun, siitä saa muuta ko painajaisia tolla 5-10 mg dosel. mielummi otan vaikka parit tenoxit / insominin (tai mikä onkaan) viikos tai sitten jotain tsopiklonii/tsolpidemii.

mut enmä ite kyl xantuil tai rivoil nuku, ahinaan auttaa. ellei sit doussaa jotain 5 millii joka vetää jo löysäks ja levyks.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Pen wrote:^ hyvält kuulostaa. tais olla yksityiseltä?

ite pitäs saaha nukkumiseen toi melatoniini vittuun, siitä saa muuta ko painajaisia tolla 5-10 mg dosel. mielummi otan vaikka parit tenoxit / insominin (tai mikä onkaan) viikos tai sitten jotain tsopiklonii/tsolpidemii.

mut enmä ite kyl xantuil tai rivoil nuku, ahinaan auttaa. ellei sit doussaa jotain 5 millii joka vetää jo löysäks ja levyks.
Kyllä, yksityiseltä. Itellä Rivat yöksi ja Xanut päiväkäyttöön ja muihin ahdistaviin tilanteisiin tai esim. yövuorojen jne aiheuttamien pitkien valvomisjaksojen kestämiseksi.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

Aika yllättävää, että suoraan määrätään 2 mg vahvuutta Xanoria - suositus on kuitenkin, että aloitusannos on luokkaa 0,5 mg. :P
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
Pen
OD

Post by Pen »

kuumottelija wrote: Kyllä, yksityiseltä. Itellä Rivat yöksi ja Xanut päiväkäyttöön ja muihin ahdistaviin tilanteisiin tai esim. yövuorojen jne aiheuttamien pitkien valvomisjaksojen kestämiseksi.
ök

pitäs itekki yksityisel, muta koitanpa eka uuden paikkakunnan julkisen, jos täällä ois paremmin asiast. vähän kyl epäilen ku Tampere kysees. Hyvä et ees ajan sai. eka omalääkäril, sit vast psykiatrisel puolel lähete.

yksityine niin tyyris työttömälle vaan.
Breaker
Karvakuono

Post by Breaker »

Benzot ovat pirullinen koukku pahempaa kun opiaattikoukku sillä ilman Rivatrilia ei ulos mennä ja ajatukset ovat
aivan paranormaaleja. Antaisin paljon ja vähän päälle etten joutuisi syömään noita perkeleitä koskaan enää!

Riippuvuuden sain aikoinaan kun aloin hakeutua hoitoon ja siinähän kävi niin, että benzoja sai pussikaupalla
tosin väärään vaivaan ja riippuvaiseksi niistä tuli. Mikäli olisin asunut muualla tuolloin tämäkin olisi ollut vältettävissä
sillä ks. paikkakunnan lääkäri ei suostunut maksamaan korvaushoitoa tuolloin, mutta benzoja sai kantaa kassilla.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Breaker wrote:Benzot ovat pirullinen koukku..
Refloista psyykkisesti raiskaavin ja todellisuudentajuun läpitunkevin - vaikka henkisesti vielä ihan siedettävissä.

Kaipa tätä pitää aina väliajoin tulla tänne tunnustamaan.

Puolikkaan rivan päässä taivaasta. Taivasten valtakuntaa on kaikki paska, kuhan se vaan tuntuu joltain.

Riittävän hitaasti kun pudottelee annosta, välttyy turhalta kärsimykseltä.
Mulla siihen meni pari vuotta, mutta olenkin melko kärsimätön.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Petri6
OD

Post by Petri6 »

kuumottelija wrote:

Kyllä, yksityiseltä. Itellä Rivat yöksi ja Xanut päiväkäyttöön ja muihin ahdistaviin tilanteisiin tai esim. yövuorojen jne aiheuttamien pitkien valvomisjaksojen kestämiseksi.
Tiedät varmaan kertomattakin, mutta itse pitäisin Xanorien syömisen niin vähäisenä kuin mahdollista ja söisin sitten mieluummin vaikka hieman enemmän Rivatrileja, jos on pakko. Xanorit kääntyvät nopeammin ja helpommin itseään vastaan kuin Rivatrilit.
Pen
OD

Post by Pen »

^ Näinhän se on. Itsellä on kustannussyistä nyt xantut (jauhemuodossa) "satunnaiskäytössä" pahimpiin ahistuksiin ja laskuihin vaikka rivasta pidänkin enemmän. Ihan siis rahan takia: tällä hetkellä xanttua milli on alle euron ja rivasta sais pulittaa 1-2 euroa milliltä.

Mutta ei noita tuu syötyä usein onneksi niin negatiiviseks ei oo päässy menee. Mut kopautanpa puuta, tiedän kyllä miten vakavat asiat on kyseessä.
Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis »

Petri6 wrote:
kuumottelija wrote:

Tiedät varmaan kertomattakin, mutta itse pitäisin Xanorien syömisen niin vähäisenä kuin mahdollista ja söisin sitten mieluummin vaikka hieman enemmän Rivatrileja, jos on pakko. Xanorit kääntyvät nopeammin ja helpommin itseään vastaan kuin Rivatrilit.
Vaikkakin pidän rivatrilia parempana lääkkeenä kuin xanor pitäkää mieles myös rivatrilin jumalattoman pitkä puoliintumisaika vrt xanor. Pari välipäivää ei välttämättä ole vielä välipäivä ollenkaan.
Parhaat karstat on pohjalla.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Miten annostelette nuo sanor jauhot vai rohkeesti lusikalla suuhun? Mullakin on tuommosta jauhoa ja sitä en ole syöny kun löytyy rivoja. Turhan pitkäkestosta tuo riva kun sitä ei koko päivää tarvi niin xanttu olis hyvä akuutteihi tarpeisii