Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
DJRollerz
Psykonautti

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by DJRollerz »

Morjens :)

Olin tossa vuoden hoidossa ja nyt sen jälkeen ku oon ottanu subua nii kutisee joka paikka aivan saatanasti. Ennen hoitoon menoa en kutissu ollenkaan.

Onko kellään tietoa, että onko normaalia. Luin jotain maksan pettämis mahdollisuudesta, mutta pidän sitä aika mahdottomana, koska mitään muita oireita ei ole ollut. Ennen hoitoa oli 3kk putki subua (+bentsot, alko jne...). Nykysin käytän tosi pieniä määriä. Alle 0.5mg kerrallaa.

Kiitos vastauksista jo etukäteen
-Rollerz
¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° ĎĴ ŔŐĹĹĔŔŹ °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸
Pen
OD

Post by Pen »

Oppareis kyl kutina on perusjuttu usein kuten kusilukkoki. Antihistamiinit auttaa.
Breaker
Karvakuono

Post by Breaker »

Kutitus varsin yleistä jarrujen kanssa. Joskus verille olin raapinut ihoni kun mopopäissään ei paljoa ollut tuntoa.
Pilvenpoltto lisää kutitusta kivasti tosin boostii se muutenkin vaikutusta.
Velho
LD50

Post by Velho »

chameleon wrote:Olen kerran kokeillut Subutexia, ja se eka kerta taisi jäädä viimeiseksi...
Ensin oli joku 2-3 tuntia tosi hyvä olo, kuuntelin vaan musiikkia ja makailin sängyllä ihan onnessani :D Sitten tuli yhtäkkiä ihan kamala olo, huimas ja oksetti. Laattasin sitten valehtelematta 24 tuntia 15 minuutin välein :down: ei taida oikein sopia mulle. Mun mielestä liian isot haitat hyötyyn nähden, kun hyvän olon saa muutenkin ja vähemmän koukuttavilla aineilla. Hyvä fiilis oli kyllä ensin, niin että ymmärrän miksi monet tykkää tästä 8)
Jep jollet ole aikasemmin vedellyt opiaatteja/opioideja niin tuo oksentelu ja pahoinvointi on normaalia :!
Mutten todellakaan suosittele vetää joka päivä ja hommaamalla sen vittumaisen koukun :down: Ja ne reflat tuntuu ja kovin!! :down: :down:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Petri6
OD

Post by Petri6 »

chameleon wrote:Olen kerran kokeillut Subutexia, ja se eka kerta taisi jäädä viimeiseksi...
Ensin oli joku 2-3 tuntia tosi hyvä olo, kuuntelin vaan musiikkia ja makailin sängyllä ihan onnessani :D Sitten tuli yhtäkkiä ihan kamala olo, huimas ja oksetti. Laattasin sitten valehtelematta 24 tuntia 15 minuutin välein :down: ei taida oikein sopia mulle. Mun mielestä liian isot haitat hyötyyn nähden, kun hyvän olon saa muutenkin ja vähemmän koukuttavilla aineilla. Hyvä fiilis oli kyllä ensin, niin että ymmärrän miksi monet tykkää tästä 8)
Huvittaa aina lukea näitä juttuja, kun on vedetty helvetisti liian iso annos ja sitten syytetään itse ainetta siitä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

^ vähä kyl kiinnostaa millanen annos chameleonilla on ollu tuolla ekalla kerralla... Millikin on liikaa.
Ite vedin ekalla kerralla alle puol milliä. Riitti kyllä oloihin. Enkä ole bupresta ikinä laatannut :)
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Juu, ja opiaattteista paskin valinta ku jatkuvalla syötöllä blokkaa muut paljoki potentimmat opioidit!

Jos voisin itte mennä takasi ajassa olisin alkanu kiskoo mieluumin sit vaik mopoja.oxyyj yms. Nimimerkillä korvaushoidossa xoneliotus dose 16mg/vrk. Kavala aine, silti koittaa vaik o hoidossa ni saada niit nuokkuja aikaseks vaikka marzinel ja ataraxil.. hyvä vaan että kokemuksesi oli tuolainen, usko mua :) :doh:
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

Toimiiko muutes rambot, jos eilen menny viimeksi subutexia? Kauanko pitäis olla ilman?
Tääkin on varmasti yksilöllistä, mutta en viitsi ottaa sitä riskiä, että menee rambot hukkaan.. noita kun ei hirveästi ole.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Bupre blokkaa kyllä aika hyvin, en menis niit ramboja napsimaan pariin päivään... Joku jos paremmin tietää saa korjailla, mut näin mä tekisin et oottaisin pari kolme päivää.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

shinsou wrote:Toimiiko muutes rambot, jos eilen menny viimeksi subutexia? Kauanko pitäis olla ilman?
Tääkin on varmasti yksilöllistä, mutta en viitsi ottaa sitä riskiä, että menee rambot hukkaan.. noita kun ei hirveästi ole.
Paljos oot kiskonu sitä teksii?
chameleon
Tuppisuu

Post by chameleon »

Velho wrote: Jep jollet ole aikasemmin vedellyt opiaatteja/opioideja niin tuo oksentelu ja pahoinvointi on normaalia :!
Mutten todellakaan suosittele vetää joka päivä ja hommaamalla sen vittumaisen koukun :down: Ja ne reflat tuntuu ja kovin!! :down: :down:
En oikeastaan ole, paitsi kodeiinia ja dxm:ää. Kummastakaan ei tullut ekalla kerralla mitään negatiivista, mut pari kertaa myöhemmin on tullut myös tuo pahoinvointi. Kaikki ei vaan sovi kaikille :| ja en kyllä tosiaan usko että tulee jäätyä koukkuun Subuun tai edes kokeiltua uudestaan, sen verran karmii vieläkin tuo kokemus :shock:
Petri6 wrote: Huvittaa aina lukea näitä juttuja, kun on vedetty helvetisti liian iso annos ja sitten syytetään itse ainetta siitä.
LeFairylette wrote:^ vähä kyl kiinnostaa millanen annos chameleonilla on ollu tuolla ekalla kerralla... Millikin on liikaa.
Ite vedin ekalla kerralla alle puol milliä. Riitti kyllä oloihin. Enkä ole bupresta ikinä laatannut :)
Otin siitä tabletista noin 0,5 milliä, josta nokitin reilusti alle puolet, eli en usko että se määrästä oli kiinni. Tuli kyllä mieleen, että olin polttanut budia ennen sitä ja se saattaa kai boostata subun vaikutusta tms?
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

chameleon wrote: ja en kyllä tosiaan usko että tulee jäätyä koukkuun Subuun tai edes kokeiltua uudestaan, sen verran karmii vieläkin tuo kokemus :shock:

En haluu masentaa sua tai muutenkaan mut kuinkahan monen nykysen subuniban suusta tänki lauseen oon aikasemmin kuullu. Mut toivottavasti oot poikkeus,
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Joo minäkin kivenkovaan sanoin että en IKINÄ käytä huumeita...no koukutuin subuun. Sit sanoin etten IKINÄ ala rännäämään...no näinhän ne huumeet tulee suonensisäisesti nautittua.
Kannattaa oikersti pysyy kovana, ettei ala liian usein subua käyttämään. Annat pikkusormen, se vie koko käden!
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

xxx-men wrote:
chameleon wrote: ja en kyllä tosiaan usko että tulee jäätyä koukkuun Subuun tai edes kokeiltua uudestaan, sen verran karmii vieläkin tuo kokemus :shock:

En haluu masentaa sua tai muutenkaan mut kuinkahan monen nykysen subuniban suusta tänki lauseen oon aikasemmin kuullu. Mut toivottavasti oot poikkeus,
Juu mulle kans pisti silmään juurikin tuo lause :D kavalaakin kavalempaa. Oikeesti:) enkä myöskään mä halluu masentaa :P
doof
Kameleontti

Post by doof »

Vähän huti topicin, mut kauanko teil meni siinä "en ikinä jää koukkuu", koukun ja suonensisäse alottamisee?
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Meikällä reilu puol vuotta meni. Monta kuukautta uskottelin etten ole koukussa :roll: sit kun tajus asian oikean laidan ni pian alkoki piikkitouhu.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

doof wrote:Vähän huti topicin, mut kauanko teil meni siinä "en ikinä jää koukkuu", koukun ja suonensisäse alottamisee?
Ite taisin yhet nokat testata joskus sillon, olikoha mulla puolikas ja nokittelin siitä kyllä monta päivää :D jännä.. Sit sen jälkeen pyysin kaveria tökkäämään mulle ja siitä se ajatus sitte lähti :)
Pikkuhiljaa.. oisko menny puoli vuotta. Savuja polttelin aina sillo joskus 18-19v aina ku oli saatavilla- Sit se alko mennä siihen että ei meinannu olla hatsia ja sensijaan olikin tarjolla buprea. Sillo oli joskus 6v sitten vielä texiä. nykysin ennenku korvaushoidon alotin ei kyllä tarjolla ollut enimmäksee ku xonea. Mutta se eka pökä minkä omistin niin käytin sen ja sit siitä eteenpäin oisko pari kk menny ni ostin pallon, stoppipussin ja there we go now :D

Hehe Jännä. Mullaki meni aina siten et noh, hatsii poltan, noh en vahvempia, noh sit essoja söin, wow. noh nopeita eemeleitä ja lirpakkaa pystyy ottaa mut sillo löin rajaks sen subun et siihen en koukutu mutta tässä ollaan. Korvaushoidossa korvaten buprenorfiinin ei heoriinin. Mutta joooh. Kyllä parempi näin ku rikokset että saa rahaa yms on loppunu ja muutenkin tasapainosempi elämä näin. Mutta helposti se lähtee tuohon- Tai ei pidä yleistää mutta itsellä se lähti aika pian käsistä ku sen iv käytön alotti. Sit pari vuotte epäsäänölisen epäsäänöllisesti (siten ettei välillä tunnistanut etes refloja luuli tyyliin että on flunssaa tms.) Mut sit vuosi pari säänöllistä käyttöä niin eipä siinä oloja saanu enää ku mitä sillon ku kituutti reflasena vkon niin sit ku sai lääkettä niin se toimi yksien vetojen ajan taas jotenkin niinku ja et sai ittesä toimintakykyseks..
Petri6
OD

Post by Petri6 »

doof wrote:Vähän huti topicin, mut kauanko teil meni siinä "en ikinä jää koukkuu", koukun ja suonensisäse alottamisee?
Noin neljä vuotta tuli opiaatteja käytettyä säännöllisesti kerran parissa viikossa, kunnes nyt keväällä alko olla koko ajan subua lähes ilmaseksi ni sen käyttö on hieman lipsunu lapasesta. IV-käyttöä en harrasta, ellei ole sairaalakamaa (kerran ollu morfiinia injektionesteenä) enkä tulekaan harrastamaan, ei oo riski sen saadun hyödyn arvonen.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Pen
OD

Post by Pen »

Subua koitin ekaa kertaa joku 3 vuotta sitten, tramadolia ja kodeiinia 7 vuotta sitten. Herskaa vuosi sitten ja mopoa tänä kesänä. Mitään en ole yli 3 päivää putkeen ottanut joten en tiiä oonko koukussa.

Koitan pitää opparikerrat max kerran 1-2 viikossa. Esim 1 ilta viikossa tai sit 2 iltaa kahen viikon välein. Välil lipsuu, välil menee ylikin toi tauko, esim kuukausi mut katsellaan kuin käy.

2 päivää polakkaa ja päivän subua tos otin viime viikol ja nyt en kyllä oppareihin koske taas hetkeen; ei vaan toiminut kunnolla toi subu vaikka 6mg nokitti. Piikillä en ole koskaan ottanut, aina nenään (trambot, kodet, mopo toki suuhun)

Ehkä ensi viikon viikonloppuna tai jossain sillo taas otan jotain opparia, tramalia mieluiten jos sitä jostain saan.

Opparilla tarkotan myös opioideja, siltä varalta et joku tulee sanoo et "toi ei oo opiaatti". Pahottelut jos huono sanavalinta mut ei nyt vaa jaksa.
zerk

Post by zerk »

Olen käyttänyt opioideja viitisen vuotta, buprea nyt vajaan vuoden. Mulla käyttö vaihtui päivittäisestä liikakäytöstä lääkekäyttöön, eli mulla menee nykyään buprea reseptin mukaisesti. Mun piti kohdata se tosiasia, että mun täytyy hautaan asti käyttää voimakkaita kipulääkkeitä; jos olisin jatkanut toleranssin nostamista taivaaseen, olisin katunut sitä kymmenen vuoden päästä aika rankasti. IV-käyttöä en harrasta. Mulla on kerran vuosia sitten mennyt kamaa suoneen sairaalan ulkopuolella, kun tarjolla oli ampullimorfiinia ja ajattelin, että haluan sitä kerran elämäni aikana kokeilla. Se jäi ainoaksi kerraksi.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Aika salakalavasti se paskaralli näyttää lähtevä vyöryömää. Juu, täällä se on mainittukki monta kertaa, mutta jotenki vasta nää kommentit toi semmose olon että vois rauhottua ja ottaa lomaa oppareista, vaikka rauhallisesti oon ottanukkin. Mun käyttö on ollu tasasen hidasta nousua, ja nyt oikeesti tajusin, et se tasane käytön nousu nousis ja nousis, kunnes havahtuu ,"että helvetti". Onneks tajusin/uskoin nyt, koska vielä ei ole minkäällaista koukkua kehittyny.
Jotenki niin itsestäänselvää, siltikään sitä ei oikeen tahdo uskoa :doh:

e. panda kirjotti hyvin :up:
chameleon
Tuppisuu

Post by chameleon »

SadPanda wrote:
xxx-men wrote:

Juu mulle kans pisti silmään juurikin tuo lause :D kavalaakin kavalempaa. Oikeesti:) enkä myöskään mä halluu masentaa :P
Nojoo, toi on niitä 'kuuluisia viimeisiä sanoja', että "en aio jäädä koukkuun"... :/ oon kyllä välillä miettinyt, olisiko tuo subun vetäminen iv:nä ollut kuitenkin kokeilemisen arvoista, mut ehkä ihan hyvä et en uskaltanut.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

En mä ainakaan ekalla kerrala huomanu eroa muuta ku että vaikutus alko hyvin pian. Ei tarttenu venata et nousee,ja oikeastaan olo muuten samanlainen ku esim. Nokittamalla, että eipä tätä kannata ainakaan nousuhakusien alkaa iv. Kokeiluja tekeen.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Jep. Ainoa ero on nopeemmin alkava "nousu". Iv:nä vaikutuski on lyhyempi. Ei kannata rännitouhua alottaa. Hyöty ei oo sen parempi
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

Joo kuulkaa oon entinen subunipa ja siinä meni kivasti semmoset 7-8 vuotta sitä itteensä piikitellessä ja irti rimpuillessa. Ja en kyllä sillon kun sitä ekoi kertoi tyyppasin miettinyt että heijee, näin mä aion tulevat vuoteni tuhlata, roikkumalla ruiskussa. Ehen, kyllä mäkin luulin pystyväni hallitsemaan homman. Se on niin salakavala aine. Piikkiin vasta kunnolla rakastuin ja hetki vaan niin vedin jo päivittäin kun sen olin opetellut.

Mä niin vaan toivon että siihen ei ihmisten tarvis koukahdella eikä oikeestaan tarvis vetää koko paskaa. Mitenkään. Koskaan.
In my world everyone is a pony and they all eat rainbows and poop butterflys
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

xxx-men wrote:
Paljos oot kiskonu sitä teksii?
Silloin tais mennä 1.5 mg, ja yleensä joka toine pv tulee otettuu. Nyt oon ottanu keskiviikko aamuna sen puoltoista ja ollu ilman ny et voisko tänää illal jo toimia?
Sivustakatsoja
Lepakko

Post by Sivustakatsoja »

On tää teksi ihan mukava aine, mutta en koskaan vois rupee käyttää päivittäin tätä. Onko normaalia ku ekan kerran kiskoin xonea sen 0,7 mg nii olin hereil sen 3h ja tipahin nii aamulla tärisi kädet ja puhe sönkötti, täris koko keho, ihanku ois ollu kylmä.
Foorumihahmoni on täysin fiktiivinen ja kirjoitukseni/kysymykseni perustuvat kirjaani
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

Sivustakatsoja wrote:On tää teksi ihan mukava aine, mutta en koskaan vois rupee käyttää päivittäin tätä. Onko normaalia ku ekan kerran kiskoin xonea sen 0,7 mg nii olin hereil sen 3h ja tipahin nii aamulla tärisi kädet ja puhe sönkötti, täris koko keho, ihanku ois ollu kylmä.
Joo noin mäkin kelasin ennenkun huomasin että kas kas, on mennyt vuosia vuosia kiskoessa sitä päivittäin. Joo joo, kaikki sanoo noin ja näin ja näin käy, täällä se entinen narkki paasaa, mutta pidä varasi silti, se on salakavalimmin koukuttavaa paskaa mitä on ja meikä on sentään alkoholisti ja entinen pirinarkki, vähän tossa muutamasti bentsokoukussakin ehtinyt olemaan jarrujenvetämiseltäni. Mikään ei oo niin salaa mua koukuttanut kun subu ja muut opioidit. Pitäs munmielestä hävittää maapallolta. Sitä vaan huomaa yhtäkkiä olleensä jossain pumpulikuplassa vuosia ja on aika päräyttävää kun sieltä viimein mönkii ulos. En vaan toivois tota koukkua pahimmalle vihamiehellekkään, siksi jaksan aina paatostaa tästä. Eli tämä ryöpytys ei ollut pahalla, tätä ei oikein vaan voi sanoa kauniisti enkä meinaa ees yrittää. Vituttaa niin paljon koko käytön, ees satunnaisen, romantisointi. Oon itekkin siihen syyllistynyt. Tämä vuodatus ei myöskään ollut henkilökohtainen vaan lähinnä tässä puran vihaani tätä ainetta kohtaan. Se viha mut siitä suosta nosti.

Ja on normaalia, otit aika paljon sitäpaitsi sitä ekoiksi. Jos siis on pakko tota kuraa kiskoo niin miettikää nyt tarkkaan ne määrät.
In my world everyone is a pony and they all eat rainbows and poop butterflys
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Totta puhuu Scarlett TAAS.
Itekki sanoin pari vuotta sitte etten koskaan, ikinä, kyllä ala vetää mitään päivittäin. Enkä koskaan ala rännäämään. Tässä sitä ollaan subukoukussa ja ränniin menee melkeen kaikki huumeet.
Mut tiensä on valinnu... Ehkä mä pääsen tästä vielä ku aika on kypsä ja oikea. Nyt en kykene lopettaa vielä.
Pen
OD

Post by Pen »

Itse lähinnä huomannu että jos ottaa useemmin kun 2 viikon välein nokkaan niin ei tää toimi. En nää syytä oikeen käyttää ku ei saa oloja itse.. Noh, piikin jätän väliin vaik sil ne olot vois ehkä saadakki, toisaalta tästä ei kuulemma saa ees piikillä "rushia" kuten monista muista.

Dosettelen 2-4mg normisti siis nenuun, pari kertaa kuussa. Toisaalta muut opparit sitä tolea nostaa myös, niitä nautin nääs välillä jos vaan mahollista; ainakin mopoa, polakkaa ja tramboa, näitä joista oikeesti tykkään.

Ehkä se o ku on tota heppaakin käyttäny niin eihän tätä voi ees verrata siihen imo. Toisaalta ekoil kerroil buprest en saanu mitää oloi, pelkkää nauseaa, sit se alko paranee kerta kerralta mut nyt taas on ollu paskaa, varmaankin just siit johtuen et opparitolet yleisesti "korkealla" kun kerran viikkoon on opiaattia ottanut, joskaan ei juuri buprea vaan esim mopoa, fentaa, kodea tai pollea.

Mut jos tarjol on jotain muuta opiaattii/opioidii, niin suosittelen kyl ennemminki niitä, vaikkakin metadonist oon kuullu et se on viel paskempaa ku bupre.

Jos on helposti koukkuunjäävä henkilö, niin en toki suosittele sitten yhtään mitään.

Sit viel itel on se, et jos otan 2 päivänä / iltana putkeen buprea niin kolmas onki sit vitunmoista "flunssamaista" sängys makaamista. Miten vitus tota muka voi vetää useemman päivän jos kahen päivän jälkee tulee noin paska olo? Onks täs sama ku alkos et pitää ottaa "tasottavat" heti aamust et pääsee liikkeel?

Edit: tajusin juuri, et mä muuten toistan itseeni täs topikis vähän liikaa. Noh, tää saa olla viimeine postaus koskien tätä asiaa. Toi edellinen kysymyskin on tullut jo esitettyä ja siihen joku vastannutkin, heh. Joten disregard that.
Last edited by Pen on Tue 03 Sep 2013, 11:32, edited 1 time in total.