Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
cook
Lepakko

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by cook »

5-meo-EMT wrote:Tästä ei ole muistaakseni ollut keskustelua täällä ja muutenkin suomemkielellä liian vähän puhuttu mutta mutta.. Buprehan sitoutuu erittäin voimakkaasti reseptoreihin niin ettei muut opioidit tai opiaatit pääse sen läpi, tämän taitaa kaikki tietää, mutta entä toisinpäin? Onko totta että bupre syrjäyttää muut opioidit väkivaltaisesti tyyliin esim mopon päälle pistää käyntiin välittömät reflat / precipitated withdrawals eli PW? Onko kokemuksia PW:stä tai kenties muuta sanottavaa? Tosiaan en ole kuin ulkolaisilla foorumeilla ole tähän törmännyt ja voisi olla tärkeää että myös suomeksi löytyisi infoa..

Off: jeee 100:s postaus
On totta, jos on toleranssia ja riippuvuus esim. oxyyn, morfiiniin niin subu lyö reflat päälle. Omasta kokemuksesta voin sanoa että bupre syrjäyttää myös naltreksonin ja kumoaa vaikutuksen. Fentanyylit lienee ainoita jotka sitoutuu vielä tiukemmin eli bupre jää kakkoseksi.

Tyhmänä kerran halusin tietää mitä PW on ja nappasin naltreksonit opiaattiputken päälle. Tuli semmoset olot että meinas tul äitiä ikävä, jotka subu korjas onneks lopulta. En voi ees kuvitella mitä tapahtuu kun joku pitkän linjan heponisti kokee pw;t, siinä vissiin helposti tulee vaihdettua hiippakuntaa jos on jotain kättä pidempää tarjolla. Aivan yhtä helvettiä pienenkin putken jälkeen.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

cook wrote:
On totta, jos on toleranssia ja riippuvuus esim. oxyyn, morfiiniin niin subu lyö reflat päälle. Omasta kokemuksesta voin sanoa että bupre syrjäyttää myös naltreksonin ja kumoaa vaikutuksen. Fentanyylit lienee ainoita jotka sitoutuu vielä tiukemmin eli bupre jää kakkoseksi.
Ainakin perus fentanyylin sitoutumistehokkuus (binding affinity) on buprea huonompi, analogeista en tiedä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Pen
OD

Post by Pen »

Jos mul on oksyä 80mg ja subua 8mg, niin kumpaa kannattas ottaa eka? Aattelin maanantaina ottaa oksya 40-80mg riippuen paljon tarvii, mut jos otan subua seuraavana päivänä niin meneekö vituiksi koko homma, että pitäskö ottaa taukoa muutama päivä ennen tota teksiä?

Subua en viitti ottaa ekana koska tiistaina koulu -> en haluu olla niis paskois olois oppitunneilla.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Pen wrote:Jos mul on oksyä 80mg ja subua 8mg, niin kumpaa kannattas ottaa eka? Aattelin maanantaina ottaa oksya 40-80mg riippuen paljon tarvii, mut jos otan subua seuraavana päivänä niin meneekö vituiksi koko homma, että pitäskö ottaa taukoa muutama päivä ennen tota teksiä?

Subua en viitti ottaa ekana koska tiistaina koulu -> en haluu olla niis paskois olois oppitunneilla.
Oksya ehdottomasti. Jos et kerran ole siihen riippuvainen, niin kertakäyttö ei aiheuta mitään vieroitusoireita, kun subua sen jälkeen vedät.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Hei muuten hyvä ku tätäkin viestiketjua seuraa miten muutamilla lähteepikkuhiljaa bupren käyttö lipsumaan, siis määrät kasvaa ja ottokerrat ja lisänä myös muita opioideja :/

Yksi syy oli muuten miksi tähän koukuttu nii se ku tätä oli eniten tarjolla joka luukusta, ja jopa hatsi"luukut" vaihtu subuluukuiks :D Ihan tosi. Noh mut bupre on kiva , bupre on kiva laskuvarjo, bupre on kiva ystävä, bupre on hyvä peitto joka mieltä ja kehoa lämmöllä lämmittää xD

Mä täs ryystän aamukahvia ja kohta lähen rullaluistimilla luistelee kohti klinikkaa ja sil välin sauna saa lämmetä :P uh, vois rääkätä kunnolla eli mennä vauhilla et tulee hiki ja sit subusaunaan liotukse jälkee :D

Edit: Siisei yhtään hyvä vaan paha..hyvä huomata mut paha paha paha :doh:
Last edited by SadPanda on Sun 15 Sep 2013, 08:24, edited 1 time in total.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

Joo tai sitten ootatte kiltisti muutaman päivän ennenkun meette kikkaileen noilla. Ja ottakaa huomioon xonen naloksoni.

Frendi meni ottamaan subun päälle muistaakseni metkua sekä kontteja, puri sitten lopulta krampeissa itseltään kielen halki sekä aivojen happivajeen vuoksi muuttui pysyvästi tyyppinä, tylpistyi ja muuttui agressiivisemmaksi. Kramppaili tunteja.

En siis suosita mitään noita päällekkäin, kun sitä ei koskaan tiedä miten siihen reagoi. Odottakaa joitain päiviä. Oikeesti.

Jos on pakko vetää, käyttäkää sitä harkintaa mielummin liikaa, ei oo paha näissä jutuissa pelata varman päälle.

Ja Panda, huomasin ihan saman ilmiön :D
In my world everyone is a pony and they all eat rainbows and poop butterflys
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Pen wrote:Jos mul on oksyä 80mg ja subua 8mg, niin kumpaa kannattas ottaa eka? Aattelin maanantaina ottaa oksya 40-80mg riippuen paljon tarvii, mut jos otan subua seuraavana päivänä niin meneekö vituiksi koko homma, että pitäskö ottaa taukoa muutama päivä ennen tota teksiä?

Oxya ehdottomasti ensin ja sit voit seuraavan päivän napsii sitä subuu. Koska jos subuu meet ottaan ni joudut 2-3 pvä venailla et kontit toimis kunnol.
Pen
OD

Post by Pen »

Jees, kiitti vastauksista. Omakin käsitys oli että oksy eka vaikka kyseessä on subutex - ei xone joten naloksonista ei oo kyse. 40mg konttia purren aattelin alkuun ottaa kun viime opparikerrasta on taas pari viikkoa ja 80mg kerran jo meinas vetää överit päälle.

Mutta mulle jo yhen tai kahen illan bupreilut vetää hirveet fiilikset sit seuraavalle päivälle, nukkuminen on valveunimaista paskaa ja väsymystä niin tollanen ei tuu mieleenkään ennen koulua. Oxystä ei oo koskaan tollasta "darrapäivää" tullut ja nukkuminenkin onnistuu, siis se on syvää unta, varmaankin juuri siksi että oksyn vaikutusaika on aivan eri luokkaa kuin bupren.

Mulla on jujuna ollut se, että oon aina ostanu sen kasipallon vaikka teksiä puoliks jonkun kanssa - sillä saa sen illan, ehkä kaksikin vedeltyä kun kerran kuuhun ottaa. Nokkaan siis aina opparit oon ottanu paitsi oksyt syöden. Joskus kun oli herskaa nuuhkinu 2 päivää putkeen, 100 milliä päivässä (hyvää #3) niin sillon jo tosiaan tolet nousi ja piti vedellä 6mg teksiä nokkaan eikä siitä ees saanut oikein mitään irti.

Vähän liian kallis harrastus käyttää päivittäin, saatika edes viikoittain. Heroiiniin oon aika varma et jäisin koukkuun jos rahat ja saanti sen sallis. Onneks sitä ei kauhean usein saa.

Bupresta sen sijaan tulee vitun kuvottavaa jos sitä ottaa kahtena päivänä putkeen - voi toki olla että siin ois sama ku alkoholissa, että kun ottaa "tasottavat" heti aamusta niin lähtee kone käyntiin, mutta sehän on vaan reflojen eteenpäin siirtämistä. Ton huomasin jo aikoinaan alkossakin että tasottavat ei kannata.

Noh, pitää koputtaa puuta, musta muuten tulee kuitenki subunarkki vaikka miten oon toistaseks pitäny satunnaiskäytössä. ;)

Mut tosku Panda mainitsi subuluukut.. Mua siis niin VITUTTAA kun maassa on vaan tätä subua tarjolla. Tramalit, kodeiini, puhumattakaan mopoista ja pollesta kiinnostaa ainakin meitsiä paljon enemmän kuten myös ketamiini ja DMT, mutta silti joutuu tyytymään bupreen koska en halua vetää alkoa, hatsi ei nykyään oikein maistu, MXEn lopetin, mämmiin kyllästyin (otan sitä max pari krt vuodes, ainakin toi on tavote), deeleistä pidän taukoa ja bentsoista ei viihteeseen ole. En mä kuitenkaan selvinpäin halua olla liian usein. Lakkaa oon nyt litkiny jonkin verran viime aikoina mutta ei totakaan voi tavaksi ottaa, sen verran paha myrkky kyseessä.

Tai siis saishan noit tramboi, kodeiinii, oksyy ja ehkä jopa pollee ja mopookin mut ne hinnat on sen verran juutalaishintoi että mielummin jätän ostamatta. Vähän sama kuin maksais euron per milli oksystä tai 80e kasipallosta subua. Joillekin noi on varmaan normihintoi mut itel ei kyl uppoa.

Vähän meni off-topiciksikin jo, pahoitteluni.
cook
Lepakko

Post by cook »

Pen wrote: Mut tosku Panda mainitsi subuluukut.. Mua siis niin VITUTTAA kun maassa on vaan tätä subua tarjolla. Tramalit, kodeiini, puhumattakaan mopoista ja pollesta kiinnostaa ainakin meitsiä paljon enemmän kuten myös ketamiini ja DMT, mutta silti joutuu tyytymään bupreen koska en halua vetää alkoa, hatsi ei nykyään oikein maistu, MXEn lopetin, mämmiin kyllästyin (otan sitä max pari krt vuodes, ainakin toi on tavote), deeleistä pidän taukoa ja bentsoista ei viihteeseen ole. En mä kuitenkaan selvinpäin halua olla liian usein. Lakkaa oon nyt litkiny jonkin verran viime aikoina mutta ei totakaan voi tavaksi ottaa, sen verran paha myrkky kyseessä.
Tästä syystä on unikot. Jos preferraat morfiinia, kodeiinia ja heroiinia niin diggaat todennäkösesti myös niistä. Jarrut jakaa yleensä jengin kahteen leiriin, toinen on lunki morfiinileiri ja toinen sitten stimutyyppisten oppareiden leiri joihin subu myö skuuluu. Turha kiskoa mitään subua väkisin varsinkaan jos ei varsinaisesti maistu. Kaiken lisäksi ei tarvitse asioida ainoassakaan "luukussa" eikä muutenkaan niin selvästi lain tuolla puolen.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

cook wrote:
Pen wrote: Mut tosku Panda mainitsi subuluukut.. Mua siis niin VITUTTAA kun maassa on vaan tätä subua tarjolla. Tramalit, kodeiini, puhumattakaan mopoista ja pollesta kiinnostaa ainakin meitsiä paljon enemmän kuten myös ketamiini ja DMT, mutt silti joutuu tyytymään bupreen koska en halua vetää alkoa, hatsi ei nykyään oikein maistu, MXEn lopetin, mämmiin kyllästyin (otan sitä max pari krt vuodes, ainakin toi on tavote), deeleistä pidän taukoa ja bentsoista ei viihteeseen ole. En mä kuitenkaan selvinpäin halua olla liian usein. Lakkaa oon nyt litkiny jonkin verran viime aikoina mutta ei totakaan voi tavaksi ottaa, sen verran paha myrkky kyseessä.
Tästä syystä on unikot. Jos preferraat morfiinia, kodeiinia ja heroiinia niin diggaat todennäkösesti myös niistä. Jarrut jakaa yleensä jengin kahteen leiriin, toinen on lunki morfiinileiri ja toinen sitten stimutyyppisten oppareiden leiri joihin subu myö skuuluu. Turha kiskoa mitään subua väkisin varsinkaan jos ei varsinaisesti maistu. Kaiken lisäksi ei tarvitse asioida ainoassakaan "luukussa" eikä muutenkaan niin selvästi lain tuolla puolen.

Täytyy kyllä kompata. Vedin toissapäivänä ja eilen oksikodonia. Annokset 60mg ja 80mg. Tänään 20€ nippu unikoita toimii paremmin kun kumpikaan noista ja olot kestää unikoilla 2-3 kertaa pidempään vahvana. Oli oksyt pienoinen pettymys tauon jälkeen, niin siksi piti hakea vielä unikoita. Turha tuosta oksikodonista on maksaa 0,50€/mg.

Harmi vaan, että unikot on ennalta arvaamattomampia. Kun on hyviä, ne on loistavia, mut sitten on myös mietoja, homeisia ja matalamorfiinisia lajikkeita joista saattaa tulla tebaiiinimääristä (tai muista alkaloideista) jo huono olo.
Pen
OD

Post by Pen »

Pitänee varmaan joo koittaa tota unikkoa jostain hommata, en ole kuin kerran joskus 15-vuotiaana teetä testannut, josta on siis ~8 vuotta aikaa.

Tiistaina nokittelin sen 4mg buprea, hyvin toimi tuon maanantaisen 80mg oksyn jälkeen kun oli pari viikkoa opiaattitaukoa taas takana ennen oksyn syöntiä.
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

Mistäköhän tuota unikkoa kannattaisi mennä katselemaan?
Keskustasta löytyy Plantagen-kauppa josta ajattelin ehkä natsaavan.
Sitten jos on antaa jotain vinkkejä minkälaisessa maastossa tätä papaver somniferumia kasvaa.
Oon jo muutaman kuukauden kelannu et pitää tyypata tätä teetä! :>

OT: Nyt on menny aivan liikaa tekkeniä. Huomasin tuossa myös, että täytyy ottaa nykyään kahdet vedot päivässä,
koska hiukoo. Tästä tavasta täytyy päästä pikimitten eroon, ennenkuin se on liian vaikeaa :<
Niin ja intti lähestyy..
Scarlett
Lepakko

Post by Scarlett »

shinsou wrote:OT: Nyt on menny aivan liikaa tekkeniä. Huomasin tuossa myös, että täytyy ottaa nykyään kahdet vedot päivässä,
koska hiukoo. Tästä tavasta täytyy päästä pikimitten eroon, ennenkuin se on liian vaikeaa :<
Niin ja intti lähestyy..
Siinä sen aineen salakavaluuden huomaa kun huomaamattaan lipsuu tilanteeseen jossa noin joutuu kelaamaan. Eikai kukaan muuten kelaisi että nyt on mennyt liikaa ja tää saattaa olla ongelma ellei se olisi niin, ja määrät nyt on aina suhteellisia. Lopeta vieläkun voit, ei voi muuta sanoa. Kuulostaa huolestuttavan paljon omalta koukahtamiseltani tuo. Kuivilla ollaan nykyään mutta ei se helppoo ollut ja juuri noin minäkin aloin ottamaan ensin yksiä, sitten kaksia, sitten joka toinen päivä, sitten jokapäivä, kolmasti päivässä...
In my world everyone is a pony and they all eat rainbows and poop butterflys
zerk

Post by zerk »

shinsou wrote:Mistäköhän tuota unikkoa kannattaisi mennä katselemaan?
Keskustasta löytyy Plantagen-kauppa josta ajattelin ehkä natsaavan.
Sitten jos on antaa jotain vinkkejä minkälaisessa maastossa tätä papaver somniferumia kasvaa.
Oon jo muutaman kuukauden kelannu et pitää tyypata tätä teetä! :>

OT: Nyt on menny aivan liikaa tekkeniä. Huomasin tuossa myös, että täytyy ottaa nykyään kahdet vedot päivässä,
Niin ja intti lähestyy..
Älä helvetissä vaihda buprekoukkua unikoihin, varsinkaan jos sulla on vielä pakollinen lopetus edessä intin takia. Buprereflat on reilusti helpompi kärsiä kuin opateen vastaavat; kesto saattaa olla samansuuntainen mutta intensiivisyys on ihan toista luokkaa.

Sulla on vielä toistaiseksi hyvin aikaa hoitaa toi lopettaminen fiksusti jos haluat sen intin käydä, mutta sun pitää aloittaa se heti. Kantsii tehdä se päätös aika nopeasti.
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

Kiitos vastauksista ja huolenpidosta.
Oon päättänyt, että viimeistään joulukuussa loppuu douppaus, koska silloin loppuu työt.
En vain yksinkertaisesti pysty olemaan refloissa töissä ja saikkua en viitsi hakea kun muutenkin on tullu oltua..
Aamuvedot alkaa olemaan "pakolliset".
Luulisin, että pääsen kuitenkin suht helposti irti kun saan vain oikeat lääkkeet.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Pen wrote:Mua siis niin VITUTTAA kun maassa on vaan tätä subua tarjolla. Tramalit, kodeiini, puhumattakaan mopoista ja pollesta kiinnostaa ainakin meitsiä paljon enemmän kuten myös ketamiini ja DMT, mutta silti joutuu tyytymään bupreen koska en halua vetää alkoa, hatsi ei nykyään oikein maistu, MXEn lopetin, mämmiin kyllästyin (otan sitä max pari krt vuodes, ainakin toi on tavote), deeleistä pidän taukoa ja bentsoista ei viihteeseen ole. En mä kuitenkaan selvinpäin halua olla liian usein. Lakkaa oon nyt litkiny jonkin verran viime aikoina mutta ei totakaan voi tavaksi ottaa, sen verran paha myrkky kyseessä.
Itellä ainakin alkoi vähän siitä kaikki, että monesta huumeesta lähti se hohto ja vähän tuli fiilis "kaikki koettu". Ketkuun, dmt ja psykedeelit rupes oleen sillai blaah, mutta sit alkoi se, että rupes napsiin huumeita töissä ja kotona. Yleensäkkin alkoi aika skarppi elämän tapa eikä halunnut olla enään niin "kuosissa". Sit tuli just lyrica, amfesta ja subusta sellaisia päivittäis tuotteita joita nappaili perusopiskelun ja työnteon ohessa. Alkoi käyttään douppeja joidenka siitä kuosista ei oikein tullut haittaa. Ei mitään krapulaa tai laskuja ym. Bupre on just se the douppi jolla pystyy elään mahollisimman normaalia elämää "kuoseissa". Oikeastaan voi vetää päivästä toiseen ja tehä ihan kaikkee normaalia elämällään, mut sit tulee se kohta, kun alkaa fyysinenriippuvuus.

Sit ruvetaankin ihmetteleen. Täytyy myöntää, että omalla kohalla se, että sitä bupree saa aina, on ollut se mahollisuus ylipäätänsä nauttia bupren päivittäis käytöstä ja pitää päivittäiskäyttökin aika kohtuullisena menona. Silti sitä alkaa oleen vähän sellainen fiilis, että nyt sais loppua, koska näin ei vain koko elämä voi jatkua, että olisi niin hyvä säkä, että sitä bupree on aina ja pystyy "terveenä" meneen töihin ja oleen elämän onnellinen loppuun asti. Parempi nyt lopettaa omalla kohalla, kuin sit yllättäen jossain mahollisimman paskassa tilanteessa.
Pen
OD

Post by Pen »

^ no itel on taas silleen että jos kausittaista ahistustusta/masennusta ja tosi vaikeita univaikeuksia ei oteta mukaan, niin mielenterveys varsinkin muuton jälkeen kun pääs Tampereelle parani. En tarvii mitään bentsoi tai masennuslääkkeitä enään et kun ei oo sitä tyhjyyttä elämässä niin pahasti, on tääl niin paljon frendei ja kämppis joitten kaa viettää aikaa - niin paljon pelei joit pitää pelata ja animee/3D sarjoi ku pitää kattoo. Sit kans opiskelua jonkin verran.

Oon tosiaan itsekin noihin moniin pähiteisiin kyllästynyt kuten sanoin - subua, bentsoi tai muuta en tarvitse sellaseks "pävittäispiristäjäks" koska ei mul oikeestaan oo mitään mitä pitäs tehä - kerran viikossa koulua ja thats it. Ainoo vaan on just toi et sais rytmin pidettyy et pääsis sinne kouluu, onneks ketipinor jotenkuten auttaa.

Itseasiassa en ees huomaa vaikutusta jos otan vaik 10mg xanoria. 25mg otin kerran ja sillon jo menikin muisti pois. Ehkä se on sen takia, että mua ei vaan ahista niinku noita joitakin jotka niit oikeesti tarvii - lähinnä ite pidän bentsoi talles pahojen trippien ja paniikkikohtausten varalta. Tenox ja z-lääkkeet nukkumista varten on toki eri asia, niitä tulee käytettyä tohon nukkumiseen sillon tällön ja ne kyl toimii.

Mut subua tai opparei yleesä pyrin käyttää sen max yhen annoksen kerran viikossa, välil vaihtelee tosiaan ja menee aivan liikaakin, sit taas pari viikkoa taukoa jne.
Viime sunnuntainakoha se oli kute sanoin et otin 1mg nokkaan teksiä ja ei sanonut mitään joten nyt olen tämän viikon ainakin täysin ilman oppareita. Ehkä ensi viikon puolessa välissä taas jotain koitan.

Ketaa tai DMT koittanu metsästää mut heikoin tuloksin, joten opparit on aika pitkälti ainoo vaihtoehto joka jollain tasolla mua nykyään enään kiinnostaa, varsinkin noi harvinaisemmat jotka aikasemmas postis luettelin, mut kyl se subu ja tramalki menee paremman puutteessa niin pitkään kunhan siitä saan sen "kuosin" - sitku pitää rykii kasipallo nenää illas niin ei oo todellakaa sen arvosta touhua. 4mg oon pitäny rajana, et ottaa 2 osas ja on koko päivän "hyvis" - jos jää vajareiks ni sit taukoa pyrin ottaa.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

shinsou wrote:Kiitos vastauksista ja huolenpidosta.
Oon päättänyt, että viimeistään joulukuussa loppuu douppaus, koska silloin loppuu työt.
En vain yksinkertaisesti pysty olemaan refloissa töissä ja saikkua en viitsi hakea kun muutenkin on tullu oltua..
Aamuvedot alkaa olemaan "pakolliset".
Luulisin, että pääsen kuitenkin suht helposti irti kun saan vain oikeat lääkkeet.
Taas yks subunipa lisää? :doh:
Kannattaa lopettaa heti, eikä odottaa "tilaisuutta" lopettaa, sit se on vielä vaikeempaa. Niin mä itekki tein, ja nyt puolen vuoden jälkeen en oo edelleenkään lopettanu, vaan subua menee entistä enemmän :down:
Toi on just se yleinen virhe "sit ku sitä ja tätä ni sit lopetan" sit kun se aika on niin keksii taas jotain uutta... "No en mä nyt vielä, mut sit ku tää juttu on ohi" ja sama kierre jatkuu ja jatkuu ja hups huomaat että on menny vuosia...
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

^ joo mä oon kelannu tota aika paljo.
Kun mä jotain päätän, niin mua on vaikee saada kääntymään oli kyse sitten subun lopetuksesta tai
kuukausi ilman alkoa. Helppoa se ei tuu olemaan sen mä tiiän, mutta kun löytyy itsekuria ja motivaatiota päätöksessä pysymiseen niin luulisin, että mä kyllä selviän.

Te kaikki supunipat pystytte siihen kun vaan päätätte sen ja pysytte lujina!!! Lopetetaan kaikki tämä paskan vetäminen.

E: ps. Onko kukaan kokeillu tilata vendorilta supparia? Mietin et tuleeko helposti läpi esim. Belgiasta tai ranskasta
peemies
Lepakko

Post by peemies »

shinsou wrote:E: ps. Onko kukaan kokeillu tilata vendorilta supparia? Mietin et tuleeko helposti läpi esim. Belgiasta tai ranskasta
Yhtä hyvin/huonosti kai se tulee kuin muutkin doubit. Koirat nuuhkii jos on nuuhkiakseen.
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski
Petri6
OD

Post by Petri6 »

shinsou wrote:^ joo mä oon kelannu tota aika paljo.
Kun mä jotain päätän, niin mua on vaikee saada kääntymään oli kyse sitten subun lopetuksesta tai
kuukausi ilman alkoa. Helppoa se ei tuu olemaan sen mä tiiän, mutta kun löytyy itsekuria ja motivaatiota päätöksessä pysymiseen niin luulisin, että mä kyllä selviän.

Te kaikki supunipat pystytte siihen kun vaan päätätte sen ja pysytte lujina!!! Lopetetaan kaikki tämä paskan vetäminen.

E: ps. Onko kukaan kokeillu tilata vendorilta supparia? Mietin et tuleeko helposti läpi esim. Belgiasta tai ranskasta
Joka ikinen opioidinisti on ajatellut itsellään olevan enemmän ymmärrystä ja itsekuria kuin muilla opioidinisteillä, ja sen takia kykenevänsä välttämään addiktion tai ainakin fyysisen riippuvuuden. Se ei vaan toimi niin.

Subun tilaaminen ulkomailta kuulostaa suht älyvapaalta idealta, ennemmin sitten tilaisi täysagonisteja, joissa riski kiinnijäämisestä saattaa jopa olla pienempi.
cook
Lepakko

Post by cook »

shinsou wrote:
Ranskasta ei ainakaan tuu mut eipä sitä kannata muutenkaan tilailla johtuen sen asemasta täällä. Jää korkeemmalla prosentilla kun muut lääkeopioidit.
shinsou
Psykonautti

Post by shinsou »

Mä en mun mielestä maininnu mitään siitä, että mä saisin jotenki vältettyä addiktio, vai ymmärsitkö sä jotain väärin?

Mä tiedän sen, että oon addikti ja lopettaminen ei oo helppoa. Mulla saattaa olla enemmän tai vähemmän itsekuria kuin muilla, mutta sen mä tiedän, että lopettaminen ei ole mahdotonta. Mä myös uskon, että mä pääsen addiktiosta eroon, ihan kuin muutkin subunipat pääsee, kunhan pakottaa itsensä siihen hommaan ja pitää päänsä.

Mua ei kiinnosta sun tai kenenkän muunkaan mielipide siitä, mitä mä oon päättänyt ja tiedän olevani kykenevä siihen.

Enkä mä halua kuulostaa mitenkään ylimieliseltä tai itsekeskeiseltä, koska sitä mä en todellakaan ole.
Mullakin on oikeus omaan mielipiteeseen niinku sulla ja kaikilla muilla.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Tuleeko muille kammottava nuha ja räkätauti jo parin päivä subun nokittelun jälkee? Tyyliin kolmet nokat kun on ottanu niin sen jälkeen ei enää pysty nokittaa kun nokka täynnä räkää 8)
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

doof wrote:Tuleeko muille kammottava nuha ja räkätauti jo parin päivä subun nokittelun jälkee? Tyyliin kolmet nokat kun on ottanu niin sen jälkeen ei enää pysty nokittaa kun nokka täynnä räkää 8)
No ei nyt ihan niin tukkoista ettei nokkia vois ottaa, mutta tulee niisteltyy kumminkin sellasia ikivihreitä etanoita kun olis kunnon flunssa ollut useemman päivän :) . Sama tulee esim. sirdaludin nokittamisesta.. Johtunee sidosaineista. Käytän tästä syystä buprea lähinnä pluggaamalla kun en IV:tä harrasta ja sylkeä erittyy niin paljon ettei ole taloudellista vetää edes alkoholi-liuokseen tehtyä buprea sublinguaalisesti käytettynä.
You know the mind has a thousand eyes..
doof
Kameleontti

Post by doof »

Miten nokitus ja reccumi eroaa muutaku tuon rään kannalta? Vituttaa se räkiminen ja muutenki oon allergine koiralleni ja huonepölylle eikä ne yhtää jeesi asias
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

doof wrote:Miten nokitus ja reccumi eroaa muutaku tuon rään kannalta? Vituttaa se räkiminen ja muutenki oon allergine koiralleni ja huonepölylle eikä ne yhtää jeesi asias
Pääasiassa nopeampi onset ja luulen (korjatkaa tietävät) ettei hiussuonia tukkivia sidosaineita joudu verenkiertoon tuota reittiä läheskään yhtäpaljoa.
You know the mind has a thousand eyes..
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Vedin 2mg nokat tossa pari tuntia sitten. Jotenkin tää Subutex ei vaan oikein anna enää erityisen nautinnollista oloa. Vedin tuossa unikonsiemenlitkua pari päivää, niin korjasin nyt oloa vielä subunokilla että sais asoioita hoidettua nyt aamulla.

Nyt vaikutuksen tasaannuttua alko tuleen tosi ärtynyt fiilis. Pinna aika herkässä ja odottamattomat äänet raastaa hermoja. Ennen tää sentää auttoi aina ahdistuneisuuteen hyvin, eli nettovaikutus oli useimmiten plussan puolella, mut en ole ahdistunut nykään juuri koskaan.

Viimeksi kesällä koitin suboxonea. Silloin tuli pää kipeäksi ja oli aika mitään sanomaton fiilis, muttei tää orkkis kovin paljon paremmalta tunnu. Unikoista tuli sentään lämmin rushi ja pehmeän rentoutunut olo mut tää vaan tuntuu nyt jotenkin kylmältä, mekaaniselta ja tyhjänpäiväiseltä. Pari milliä tossa vielä olis mut eipä kiinnosta ottaa tai ostaa lisää.
Feya
OD

Post by Feya »

On subu kyllä edelleen minulle se paras oppari, voittaa herskat sun muut mennen tullen.

Joo, eipähän se mitenkään erikoisen viihteellinen ole, mutta se tarjoaa kaiken mitä ahdistunut mieleni tarvitsee. Uskallan oikeasti puhua vieraille ja tutuillekin jaksan avata suutani useammin (normaalisti en usein jaksa vaikka olisi sanottavaa), kadulla käveleminen tai kaupaussa käyminen ei tuota ongelmia, en saa paniikikohtauksia ja saan oikein kunnon draivin työskentelyyn. Kaiken lisäksi se on halpaa (tällä hetkellä käytännössä ilmaista) ja sopii nimenomaan päivittäiskäyttöön.

Mutta tietenkin jos haluan kuosata tai muuten vaan jotain eufoorisen viihteellistä, herska, morfiini ja oksikodoni.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Kuinka kauan teillä buprenorfiini-addiktit ,vanhat ja nykyiset, meni että huomasitte olevanne ns. "koukussa"?
Mitään absoluuttista nyt varmaan on vaikee sanoo mut alko mietityttämään, ite tässä joku 2vk huomasin olleeni opioideissa iha huomaamatta, bupree useimmiten. Nyt taukoo vähä päällä että pääsee ees paskalle välillä :D
Refloja on itseni kans hyvin vaikea käsittää kun ei itellä oo koskaan mistään ollut.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.