Mä en tiiä. Mitkä elokuvat on oikeasti HYVII ja sit on paljon siistejä viihdyttäviä leffoja.
Leffoja jotka oikeasti on pistänyt hiljaiseksi ja tuijottaan maailmaa ja miettiin asioita hetken. Muitakin siellä täällä, mut harvoin tuolee leffaa jos on oikeasti tunne kokevansa mitään uutta ja tosi kokonaisvaltaista. Tän voin tuntee, kyl jossain Jimi Hendrixin levyillä tai Miles Davisin sooloissa, mut ei leffoissa ja tarinoissa oo mitään niin "tarpeeksi"..
Holy Mountain
Kellopeliappelsiini
Yellow Submarine
The Time Machine (H.G Wells) Kummatkin versiot oli ihan jees, mut vanhempi on aina parempi.
Tos on muutama leffa joita oon kattonut aika hiton monta kertaa ja ihmetellyt
Sit taas elokuvia joita on siisti kattella vain niiden ulkonäöltä.
Siellä tykkään vähän vanhemmista tehosteista. Ray Harryhousen ehottomasti kaikkien kingi. Sit se onnistu vielä pääseen isoihin leffoihin tekeen efektit niinkuin Maailmojen sotaan ja First men in the moon.
http://www.youtube.com/watch?v=pF_Fi7x93PY Tos ehkä yksi parhaina pidettyjä kohtauksia. Toi ihmisten ja luurankojen välinen taistelu menee tosi onnistuneeksi loppua kohden.
Mä rakastan tota 70 lukua ennen ollutta scifi leffamaailmaa. Siellä oli mulle katottavan H.G Wellsi kirjoittamista novelleista/kirjoista tulleita leffoja joissa uskottiin, että tätä voisi olla lähitulevaisuudessa ja sitä on ollut jännä nähä, kuin 1900 luvun alussa on oltu innoissaan tulevaisuudesta. Samalla sen aikunen scifi on tosi överii ajatuksissaan missä me oltais tänäpäivänä, mut oikeastaan jos ajattelen mistä Jules Verne kirjoitteli vaikka Pariisi 1900 Luvulla novellissa niin aika lähelle sen kelat, mun mielestä meni. (okei no siinä kirjassa ihmisistä tuli kaikista työnarkoottisia rahaapalvovii jne, mut muuten ihan kohalle meni, tietokoneet ja ja junat oli kyl)
Sit on elokuvia jotka näyttää siistiltä niiden näyttelijöiden, ohjausten, siihen elokuvaan kohdistuvan tyylin hienous.
Leffat niinkuin
Bullit jossa Stewe McQueenin makein takaa-ajo kohtaus ikinä.
Bruce Leen kaikki leffat! Oikeasti ne on ihan hiton loistavasti tehtyjä ja tykkään niitä katella. En varmaan kehostani pitäis paskaakaan huolta, mut Bruce lee sai potkimisen näyttään niin siistiltä, että vähän pitänyt edes elämässä tehä jotain.
Parasta Scifii
Space Odysseia
Apinoiden planeetat (vanhat tietenkin)
Solaris (venäläinen versio)
Kaunista ohjausta
Citizen Kane
Linnut ja Vertigo Hitchkocilta.
Woody Allenin leffat Hannah ja sisaret ja Sota ja rauha vaikka
Kaunista 60 luvun antiikkista vibaa. Kaikki on vain vitun isosti tehty.
Cleopatra
Mika Waltarin kirjoittama ainut suomalainen kirja josta on tehty Hollywoodleffa Sinuhe Egyptiläinen
Ben Hur
Suomi MUST-leffat
Valkoinen Peura
Täällä Pohjantähden alla
Maa on syntinen laulu
Aki Kaurismäki ---- Melkein kaikki leffat, uudemmat kyl paranee kokoajan.
Sit tietenkin nää joita voi kattoo puoliaivoilla.
Rocky koko se saaga..
RAMBOT
TERMINAATTORIT ja PREDATOR
Itseasiassa. Doomista tehty leffa oli kyl tosi siistiä, varsinkin kun ne jaksoi pistää hetkeksi sen kaverin silppuaan ufoja moottorisahalla niinkuin siinä pelissä. Tuli ihan lapsuus mieleen.
Kaikki Renny Harlinin leffat.