Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Pen
OD

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by Pen »

doof wrote:Miten annostelette nuo sanor jauhot vai rohkeesti lusikalla suuhun? Mullakin on tuommosta jauhoa ja sitä en ole syöny kun löytyy rivoja. Turhan pitkäkestosta tuo riva kun sitä ei koko päivää tarvi niin xanttu olis hyvä akuutteihi tarpeisii
Jos on vaikka 100mg jauhetta, niin fiktaa siitä 10mg satseja jotka sitten 10 about samankokseen satsiin. Laitat ne vaikka gelatiinikapseleihin.

Mulla on ollu 5mg kapseleita, joista oon heittäny pikkasen aina kielelle, joku 3 annosta per kapseli tulee.

Myös diatsepaami ja etizolaami -jauhetta on ollu liikkeellä, niit ei kyl oo mulle asti päätynyt. Mut onhan noit.
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Pitkästä aikaa meikäläisellä bentsoja. Tuli ex tempore ostettua lätkä millin xanttuja. Kyl nää hienosti buustii löllö ollon päälle budin kans.

E: Ainaki 0,6 tullu hiisattua ja 3mg boostii jo tosi mukavasti
Periaatteet perustana, totuus selustana.
jerzie
Tuppisuu

Post by jerzie »

Benzojen syöminen on mulla nykyään sellaista että niiden avulla pysyy elossa ja pystyy hoitamaan arkirutiinit. Tänä vuonna on ollut noin 1-2 viikon taukoja ja se on aikamoista sätkimistä. On pitänyt ottaa neurotol slowia pahimpiin oloihin korvikkeeks. On niitä noin 10 v tullut vedeltyäkin ja muistelen haikeana alkuaikojen fiiliksiä mitä niistä tuli.
Pen
OD

Post by Pen »

Mimmosia määriä muuten syöt jerzie, jos sää kysyä? mikä/mitkä bentsot kyseessä? Varmaan jos kymmenen vuotta lähes päivittäin syö niin toleranssi kasvaa, vaikka annosta koittaisikin pitää mahdollisimman pienenä?
jerzie
Tuppisuu

Post by jerzie »

Joskus niitä meni 5-10 pv:ssä ja suosikkini oli xanor 0,5mg, toisena diapam. Mutta en tietenkään noita yht aikaisesti. Sitten tuli sellainen pakkovieroitus ajanjakso kun ei saanut mistään ja itekkin halus kokea et millasta on olla ilman. Se lääkkeetön jakso kesti puoli vuotta ja aiheutti sen että kun seuraavaksi taas aloin syömään diapamia niin hyvin riittikin noin 2-3kpl 5mg.

Sitten alotin a-klinkan avulla vieroituksen ja onnistuin kyllä diapamista eroon mutta elämän olosuhteissa tapahtui muutos myöhemmin ja jouduin alottamaan opamoxin. Nyt en pääse siittä eroon vaikka haluais kun ei se auta enää kuten joskus. Kait tässä on aivotkin jo sökönä ja lihakset. Tässä pitäs keksiä joku muu lääkkellinen ratkaisu joka olisi pitkäaikainen.
nupari
Karvakuono

Post by nupari »

12 kappaletta 2 milligramman Rivatrileja onnistuin tuhoamaan vähän päälle viikossa. Saihan niiden avulla asioita aikaiseksi (ihan positiivisessa mielessä), mutta sen verran sekaiseksi menivät muistikuvat tuolta ajalta, että en ihan heti ole bentsoihin uudelleen kajoamassa. Vaikka nuo "lääkekäytössä" kuluivatkin, eikä mitään ryynikännejä tullut vedettyä, on silti näin jälkikäteen todettava, että helvetinmoista myrkkyä nuo silti ovat.

Näin jo valmiiksi huonomuistisena en uskalla edes kuvitella, miten kävisi, jos nappeja kuluisi samaan tahtiin vuoden päivät. Epilepsialääkkeinä varmaankin hyödyt voittavat haitat, mutta ahdistukseen yms. en lääkärinä bentsoja itse määräisi. Jatkossa koitan selvitä ahdistavista tilanteista ilman minkään kemikaalin apua, vaikka kuinka sattuisi.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

nupari wrote:Näin jo valmiiksi huonomuistisena en uskalla edes kuvitella, miten kävisi, jos nappeja kuluisi samaan tahtiin vuoden päivät. Epilepsialääkkeinä varmaankin hyödyt voittavat haitat, mutta ahdistukseen yms. en lääkärinä bentsoja itse määräisi. Jatkossa koitan selvitä ahdistavista tilanteista ilman minkään kemikaalin apua, vaikka kuinka sattuisi.
No mitäköhän sitten pitäisi mielestäsi ahdistukseen määrätä? Eivät ne masennuslääkkeetkään haitattomia ole.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Taproch
Tuppisuu

Post by Taproch »

Olen kohta neljä vuotta syönyt Xanoria. Ensin nopeita, sittemmin omasta pyynnöstäni siirryttiin depoteihin. Annos ollut välillä 0,5-3mg/vrk. Saan siis aina sadan kappaleen paketin puolen millin depoteja kerrallaan.

Taustalla siis lukuisten eri lääkkeiden kokeilu (ssri, snri, muut masarit, joista tasaaviin ja lepteihin) Tämä auttaa huonoina hetkinä jaksamaan, ja vauhdikkaina aikana tasaa ylikierroksia. Auttaa myös nukkumaan tarvittaessa, ehkä tuosta omalla kohdalla väsyttävästä vaikutuksesta johtuen noita ei tule päivisin juuri syötyä.

Bentsojen kourakaupalla rouhiminen ja ryynikännit sekä näiden seuraukset on opittu aikoinaan kantapään kautta, niin on pysynyt annokset kurissa, vaikka vähän olisi alkoholiakin kuvioissa.

Olen melko tyytyväinen itseeni. Psyykkisellä puolella toki riippuvuus on, ja paussien aikana on aina pakko olla yksi tabletti taskussa kaiken varalta. Yleensä pidän kiinni viikottaisesta kolmen perättäisen lääkkeettömän päivän säännöstä, eikä mainittavia fyysisiä viekkareita ole ollut. Joskus on hermo normaalia kireämmällä toisena paussipäivänä, jos edellinen tauko jäi pitämättä tai annos oli ollut isompi useampana päivänä. En noita yleensäkään syö, jos ei tunnu siltä, että tarvitsee, olisiko kolme viikkoa pisin paussi tässä kolmen vuoden aikana. Tuo sadan paketti kestää normaalisti 3-6kk.

Nyt pidän toista päivää paussia, tällä viikolla on mennyt normaalia enemmän nappeja, joten olin melko ärsytysherkkä alkuillasta. Toisaalta jos kelaan kymmenen vuotta taaksepäin, niin ihan samanlaisia fiiliksiä oli silloinkin ajoittain, vaikken ollut ensimmäistäkään bentsoa suuhuni pistänyt silloin.

Eihän nuo annokset mulla isoja ole, mutta en näe alpratsolaamissa itselleni juuri viihdearvoa. Kyllä sillä krapulan parantaa tai lisää potkua pikkuiseen nousuhumalaan kun juomat ovat vähissä, mutta muuten käytän niitä vain lääkinnälliseen tarkoitukseen.

E: Omaan bentsohistoriaan kuuluu myös oksatsepaami, joka väsytti kovasti, mutta muuten oli melko tehoton. Rivatrilista pidin Xanoria enemmän, mutta syön mielummin xanoria, koska koen voivani kontrolloida omaa käyttöäni ja riippuvuutta paremmin huomattavasti pienemmän puoliintumisajan vuoksi.

Midatsolaami oli yllättävän tehoton itselläni niin unen saamiseen kuin rauhoittumiseenkin. Fenatsepaamiin en koske enää ikinä, siitä on ne pahimmat muistot ja muistiaukot, ja sieltä on opiksi otettu.
miryam

Post by miryam »

Oon yrittänyt puhua itelleni bentsoja, eivät siis tulisi viihdekäyttöön vaan ihan tarpeeseen. En mä ainakaan saa bentsoista revittyä mitään viihdettä irti, jonkun verran kohentavat toimintakykyä ja se riittää mulle. Hoitohenkilökunta kuitenkin tietää mun päihteidenkäytöstä, ja kuulemma käytäntönä on ettei bentsoja määrätä päihdevammaisille. Onko muut saaneet bentsoja vastaavassa tilanteessa? En jaksais alkaa turhaan vääntämään kättä niiden kanssa, jos tosiaan on noin tiukat käytännöt :roll:

Kai ne sit täytyy hommata jostain muualta, kun ei laillisin keinoin saa.
DJRollerz
Psykonautti

Post by DJRollerz »

miryam wrote:Oon yrittänyt puhua itelleni bentsoja, eivät siis tulisi viihdekäyttöön vaan ihan tarpeeseen. En mä ainakaan saa bentsoista revittyä mitään viihdettä irti, jonkun verran kohentavat toimintakykyä ja se riittää mulle. Hoitohenkilökunta kuitenkin tietää mun päihteidenkäytöstä, ja kuulemma käytäntönä on ettei bentsoja määrätä päihdevammaisille. Onko muut saaneet bentsoja vastaavassa tilanteessa? En jaksais alkaa turhaan vääntämään kättä niiden kanssa, jos tosiaan on noin tiukat käytännöt :roll:

Kai ne sit täytyy hommata jostain muualta, kun ei laillisin keinoin saa.
Mulla on täysin sama tilanne... Saan bentsoi pelkästää katkolla ja oon yrittäny itä ja länsivantaan mielialahäiriö poliklinikalta saada eikä annettu päihteiden käytön takia ja nyt tuorein oli se ku kävin h-klinikalla ja samaa sanottii sieltäki... Suosittelen hakemaa yksityiselle lääkärille :) Itse aion tehdä saman kuha rahaa tulee :)
¸,ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º° ĎĴ ŔŐĹĹĔŔŹ °º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø,¸
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^ Ei sitä yksityistä lääkäriä kannata pitää ''varmana'' vaihtoehtona. Ei nekään hirveesti niitä bentsoja jakele.
Todettu on itseasiassa monta kertaa,mitä nyt täälläkin on kerrottu.

Mut ei sitä tiiä,riippuuhan se lääkäristä. Mut aika tarkkoja ne tuntuu nykyään olevan. :shock:
. . . (--) °
miryam

Post by miryam »

Joo, yksityinen lääkäri ei ole edes vaihtoehto kroonisen rahapulan takia. Joskus kävin yksityisellä hermosäryn takia ja sain Voltarenia :doh:
Ei halunnut kirjoittaa lyricoita, koska niistä tulee "kaikenlaisia haittavaikutuksia". Oon kyllä niin sulonen ja viaton ja osaan asiani esittää, ettei voinut mitenkään epäillä väärinkäyttäjäks. Eli ei tosiaankaan kannata luottaa siihen, että yksityiseltä saa yhtään mitään!
seppo600
Lepakko

Post by seppo600 »

miryam wrote:Joo, yksityinen lääkäri ei ole edes vaihtoehto kroonisen rahapulan takia. Joskus kävin yksityisellä hermosäryn takia ja sain Voltarenia :doh:
Ei halunnut kirjoittaa lyricoita, koska niistä tulee "kaikenlaisia haittavaikutuksia". Oon kyllä niin sulonen ja viaton ja osaan asiani esittää, ettei voinut mitenkään epäillä väärinkäyttäjäks. Eli ei tosiaankaan kannata luottaa siihen, että yksityiseltä saa yhtään mitään!
No ainaki Terveystalolla voi sopia että maksaako vaikka kuukauden tai kahen päästä. Ja varmaan erissäki...
MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD »

hideo wrote: No ainaki Terveystalolla voi sopia että maksaako vaikka kuukauden tai kahen päästä. Ja varmaan erissäki...
Tuskin jos luottotiedot menny kusemaan, niinku minä :roll:
Joutuuki aina säästää rahaa, lainaa rahaa tai käyttää vaan julkista ja tapella enemmän.
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.
Thhh
Tuppisuu

Post by Thhh »

Ihan nyt vain haluan varmistaa, että riippuvuutta tuskin saa itselleen jos näitä käyttäisi vain muutamia kertoja kuukaudessa, esim. juuri erilaisissa esiintymistilanteissa, jotka kovin ahdistavat? Eikä näitä oikeastaan olisikaan mahdollista vain napsia kun mieli tekee, joten riippuvuus ei olisi todellakaan mukavaa.
plöks
Psykonautti

Post by plöks »

puhun nyt vaan ihan omasta puolestani, mutta itse voin syödä vaikka pari viikkoa jokapäivä ja ei mitään koukkua jää päälle. varmaan pisin aika itsellä ollut kuukauden luokkaa jokapäivä jonkulaista annosta ja sillonkin pääsi aika helpolla eroon. mutta joo, muutama kerta kuukaudessa ei riippuvuutta aiheuta.
taija123

Post by taija123 »

Örh, jostain syystä sain Alproxia vaikka ollut ennen xanor -respa. Kysyin apteekista et onko niillä eroa ja kuulemma ei ole. Aattelin että ei sillä sit väliä oo, mutta ei toi kyllä tunnu jeesaavaan yhtään sillon kun sitä tarvii. Mitä kummaa. Tai sitten tää on vaan korvien välissä ettei muka vaikuta.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Millaisia kokemuksia jengillä on Etizolam:ista? Kyseessä siis jonkinlainen Benzo-analogi, netistä mitä löytänyt kokemuksia niin jengi kehuu yllättävän paljon. Hintakaan ei oo korkea kun tossa kattelin..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Pen
OD

Post by Pen »

Erittäin euforiseksi sanovat. Itse en oikeestaan ole eroa huomannut vrt. rivaan, pamiin tai temestaan.
doof
Kameleontti

Post by doof »

growy wrote:Millaisia kokemuksia jengillä on Etizolam:ista? Kyseessä siis jonkinlainen Benzo-analogi, netistä mitä löytänyt kokemuksia niin jengi kehuu yllättävän paljon. Hintakaan ei oo korkea kun tossa kattelin..
siitä on pari vuotta kun käytin muutamia kertoja niin jos johonki pitäis verrata ni xanor
savo
Psykonautti

Post by savo »

Miun mielestä vaikutukset aika lähellä Xanoria tosiaan, ehkä vähän euforisempi kylläkii :up: Hyviä on :cheers:
No one lives forever
Thhh
Tuppisuu

Post by Thhh »

Kohta olisi sitten muutamakymmen 1mg nopeaa Xanoria...Tarkoituksena siis ihan harvoin noita ottaa sosiaalisiin tilanteisiin ja ahdistukseen kun tietää tuollaisen pahemman tulevan...

Mielenkiinnosta vielä kyselen josko Rivat olisivat parempia tuohon tarkoitukseen? Ainakin mitä aika paljon puhutaan. Kai Xanoritkin melko tehokkaita tuohon myös ovat?
Pen
OD

Post by Pen »

Xanorit omasta mielestä on parempia esim paniikkikohtaukseen tai johonkin tripin lopettamiseen. Käyttäisin ennemmin jotain pameja tai rivoja ahdistuksen. Tai ehkäpä lyricaa?

http://www.benzo.org.uk/amisc/finnishmanual.pdf tuosta sivu 6 antaa jotain viittaa kestoihin, tietenkään toi ei totuutta kerro koska on nopeita, depotteja ja ihmisiä joilla toimii eri tavalla.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Taidanpa laittaa jokusen tilaukseen, ei näyttäs kovin kalliita tosiaan olevan..
Millasilla annoksilla liikkeelle, suosituksena olis toi 1-3mg mutta miten jengi on noita syönyt?
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Pen
OD

Post by Pen »

Etizolamiako tarkotat? It oon 1-2 mg ottanut, riippuen pillereiden koosta.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Thhh wrote:Kohta olisi sitten muutamakymmen 1mg nopeaa Xanoria...Tarkoituksena siis ihan harvoin noita ottaa sosiaalisiin tilanteisiin ja ahdistukseen kun tietää tuollaisen pahemman tulevan...

Mielenkiinnosta vielä kyselen josko Rivat olisivat parempia tuohon tarkoitukseen? Ainakin mitä aika paljon puhutaan. Kai Xanoritkin melko tehokkaita tuohon myös ovat?
Tuo vähän riippuu, mitä siltä bentsolta hakee. Alpratsolaamin vaikutus on voimakas ja nopea eli sen kyllä tuntee otettuaan, kun taas klonatsepaami on pidempikestoinen ja tasaisempi, mutta sitä ei välttämättä selvästi tunne itse. Itse suosisin ehkä jälkimmäistä, jos pointtina ei ole muuta kuin lievittää ahdistusta. Itse huomasin aikoinaan sosiaaliseen ahdistukseen parhaaksi lääkkeeksi 1mg klonatsepaamia + 150mg pregabaliinia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Joo rivat on ainakin sosiaaliseen ahdistukseen aivan lyömätön bentso jo todella pienellä annoksella. Itse en ole parempaa löytänyt.
Thhh
Tuppisuu

Post by Thhh »

Okei, kiitoksia.

Ja joo, sainpa tuossa myös muutamia 2mg rivoja. En ole vielä koskaan mitään bentsoja ottanut, miten kannattaisi tuo testauskerta suorittaa? Riittääkö joku 0,5-1mg annos klonatsepaamia? (Jonka jälkeen sitten vain harvoin)
levylaatikko
Psykonautti

Post by levylaatikko »

Tenoxit on kyllä kivoja.. Niitä kun syö muutama niin häviää ahdistus, eikä mitään muuta vaikutusta, mutta sittenkun heittää päälle pari kaljaa niin johan menee solmuun :mrgreen: . Mä pidän tennareista, niitä on vielä kaikenlisäksi helppo saada lääkäriltä vaikka heti jos haluaa. Toisin kuin muiden bentsojen kohdalla joutuu näkemään enemmän vaivaa, sillä parikymppiselle nuorelle ei helposti määrätä bentsoja.. Xanoreita en ole vielä saanut kokeiltua :(
The mind is everything. What you think, you become. -Buddha :)
Pen
OD

Post by Pen »

Thhh wrote:0,5-1mg annos klonatsepaamia? (Jonka jälkeen sitten vain harvoin)
Koita 0,5 äläkä syö päivittäin. Koukku on helvettiä ja jos ei respaa ole niin sitten vasta kusessa ollaankin.