tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
levylaatikko
Psykonautti

Re: tramadoli

Post by levylaatikko »

5-meo-EMT wrote:Tramadolia luonnosta. http://en.wikipedia.org/wiki/Nauclea Tarkoittaako tämä että se ei ole enää opioidi vaan opiaatti? Vai onko opiaatit nimenomaan unikon alkaloideja? Ja onko syntetisoitu opiaatti opiaatti vai tekeekö syntetisoiminen siitä opioidin?
Wikipedia sanoo ainakin näin: "Termi opiaatti soveltuu vain luonnollisiin oopiumialkaloideihin ja niiden puolisynteettisiin johdannaisiin, muista käytetään nimitystä 'opioidi'". Eli epäilisin että opiaatti soveltuu vaan oopiumalkaloideihin, kodeiiniin, morfiiniin yms.... No, mutta minähän en ole asijantuntija, kunhan kopioin wikistä, viisaammat korjatkoon..

Mikähän siinä on ettei mulla tramadoli toimi, mutta kodeiini toimii, eikös ne kuitenkin saman entsyymin kautta muutu morfiiniksi, vai muuttuuko? Viimeksi kokeillessani tramadolia 900mg; ei vaikutusta... En sitten tiedä miksi, vai olinko niin sekaisin vain etten huomannut vaikutusta, sillä alla oli muutakin :roll:

EDIT: joo sori en taaskaan lukenu loppuun ennenku rupesin pätemään, oma mielipiteeni on että opiaatin syntetisointi tekee siitä opioidin, mutta tämä oli vain arvaus, no, en kuitenkaan oikeasti tiedä :mrgreen:
The mind is everything. What you think, you become. -Buddha :)
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

levylaatikko wrote: Mikähän siinä on ettei mulla tramadoli toimi, mutta kodeiini toimii, eikös ne kuitenkin saman entsyymin kautta muutu morfiiniksi, vai muuttuuko?
Tramadoli ei metaboloidu morfiiniksi.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
levylaatikko
Psykonautti

Post by levylaatikko »

mellow wrote:
levylaatikko wrote: Mikähän siinä on ettei mulla tramadoli toimi, mutta kodeiini toimii, eikös ne kuitenkin saman entsyymin kautta muutu morfiiniksi, vai muuttuuko?
Ei niin, en mä kyllä tiedä tramadolista mitään kun se ei mulla toimi niin en ole jaksanut tutkia kyseistä kemikaalia. Eikös se kuitenkin joksikin metaboloidu, sillä eihän se käsittääkseni ole aktiivinen itsessään, en kyllä varmaksi tiedä onko se, enkä nyt jaksa googlailla, mutta minulla ei ainakaan tramadoli toimi. tiedä sitten miksi...

Mutta joo eipä tuo tosiaan morfiiniksi muutu, mistä minä sen oikein repäisin :mrgreen: huolimattomuuttani taas pätesin jotain omiani :roll:
The mind is everything. What you think, you become. -Buddha :)
Pen
OD

Post by Pen »

Mites tramadol ja vähän ajan päästä texiä päälle? Ainakin tää meinaa laitaa silmät kiinni jossei muuten.

Jännä miten 10 x 50mg tramalia ei sanon oikeen mitään. Kaitpa oon ottanu liiikaa oppareita viime aikoina. (2 kertaa viikossa keskimäärin, tosin viime viikolla 3 ja tällä viikolla nyt ekan kerran)
Last edited by Pen on Thu 07 Nov 2013, 08:38, edited 1 time in total.
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

Pen wrote:Mites tramadol ja vähän ajan päästä texiä päälle? Ainakin tää meinaa laitaa silmät kiinni jossei muuten.
Ainakin toisinpäin eli bupre ensin ja parin tunnin päästä tramadolia pisti kovempiin notkuihin ja euforisoi enemmän kun bupre pelkälteen. Jännä sinänsä että muut opioidit/opiaatit ei tunnu missään jos texii ottanut.

En kyl itse uskaltais texiä ottaa muun opioidin päälle, kun lukenut kauhutarinoita siitä miten bupre syrjäyttää muut 'oidit liian räväkästi -> instant reflat. En tosin tiedä sitoutuuko tramadoli kuinka lujasti sinne aivoihin.
You know the mind has a thousand eyes..
Petri6
OD

Post by Petri6 »

5-meo-EMT wrote:Tramadolia luonnosta. http://en.wikipedia.org/wiki/Nauclea Tarkoittaako tämä että se ei ole enää opioidi vaan opiaatti? Vai onko opiaatit nimenomaan unikon alkaloideja? Ja onko syntetisoitu opiaatti opiaatti vai tekeekö syntetisoiminen siitä opioidin?
Nyrkkisääntönä on, että kaikki opiaatit ovat opioideja, mutta kaikki opioidit eivät ole opiaatteja. Itse käytän aina termiä opioidi, koska opiaattia on hyvin vaikea määritellä, sillä myös oopiumunikon alkaloidien puolisynteettiset johdannaiset tai ainakin osa niistä luokitellaan opiaateiksi. Se, missä vaiheessa ainetta ei katsota enää puolisynteettiseksi johdannaiseksi vaan täysin synteettiseksi ei ole missään nimessä selvää, sillä suurimman osan opioideista synteesissä reaktion lähtöaineena on jokin unikon alkaloidi. Eli kaikkein helpoimmalla pääsee, kun puhuu aina opioideista.

Tramadoli tosiaan metabolisoituu maksassa CYP2D6-entsyymin vaikutuksesta O-desmetyylitramadoliksi. Sama entsyymi on vastuussa myös kodeiinin (metyylimorfiini) ja etyylimorfiinin metabolisoitumisesta morfiiniksi. Tramadoli on itsessäänkin myy-opioidireseptorin agonisti, mutta hyvin heikko sellainen, joten miltein kaikki tramadolin opioidivaikutukset johtuvat juuri tuosta O-desmetyylitramadolista. Tuon kyseisen maksaentsyymin toiminta on myös ikuinen mysteeri, sillä itselläni sekä tramadoli että etyylimorfiini toimivat todella hyvin (ainakin silloin, kun toleranssi oli huomattavasti pienempi), mutta kodeiini ei taas juuri lainkaan millään annostuksella (viimeksi kokeilin 600mg annosta).
Pen wrote: Mites tramadol ja vähän ajan päästä texiä päälle? Ainakin tää meinaa laitaa silmät kiinni jossei muuten.
Tramadolin päälle ei ole mitään järkeä ottaa buprenorfiinia, sillä buprenorfiini todennäköisesti potkii O-desmetyylitramadolin pois opioidireseptoreista suuren reseptoriin sitoutumiskykynsä (binding affinity) vuoksi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Pen
OD

Post by Pen »

Noh, en tiedä mutta sellaset notkut tuli ettei tramalin tai bupren kanssa yksinään ole koskaan saanut. Oikein tipahdin lopulta. 500mg tramalia siis päivän mittaan joka ei hirveämmmin tuntunut kahden 2mg rivan kera ja yöllä sitten buprea.

Uskon testailevani uusiksikin.
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Tää on kyllä jännä juttu että itse en saa näistä yhtään mitään irti. Taisin joskus aikaisemmin jo mainita. Eilen söin 900mg enkä valehtelematta saanut _mitään_ irti. Tolet suht pienet (sen verran että 120mg kodeiinia tuntuu). Taidanpa vastaisuudessa jättää nämä tyyppaamatta kun eivät nähtävästi kulje käsi kädessä oman aivokemiani kanssa.
Vai toimiiko?
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Kuinkahan kauan kolmen päivän mämmeilyn jälkeen olisi syytä pitää välipäiviä että tohtii ottaa tramadolia? Viimeisesti mdma hitistä siis nyt 6 vuorokautta. Laitoin saman viestin tonne MDMA-lankaan
Vai toimiiko?
kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen »

mellow wrote:
mulla taasen codeiini ei anna merkittävämpiä oloja äkki humaun ja siinä se,kun taas tramalia riittä 300mg pöhisee aina sen 6h sit sama lasti ja taas mennään....paras opiaatti mitä olen kokeillu...ei pärjää oxycontti,fentanyyli, codeiini eikä temgesik...entiedä miten jus tramali on ainoa,jolla on viihde arvoa
Acid
Karvakuono

Post by Acid »

mukavii kyl välillä, otin 2 pvä putkeen 1000mg kyllähä noi kopsahtaa makosasti.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Otin kello femma 200 retardia pureskeltuna ja lisäks tunnin sisällä 400mg lisää. 2mg rivan panin keile alle vaikken uskokaan epileptiseen kohtaukseen jos taipumusta ei ole. "Kuosi" on rentoutunu ja siinä se oikeestaa on, Liekö retardit nousee viel myöhemmin, emt..

Viimeks taisin saada 500mg tramalilla (en muist olik nopee vai hidas) ja millin xanorilla vahvan nuokun. Pelasin skyrimiä ja välillä havahtu siihen et hahmo juoksi paikoillaan puuta tai kalliota vaste.

Nollatolet tramaliin kummallakin kerral, mut maanantaina otin subua. Se varmaan ehkä vaikuttaa viel tramadolin efekteihi?
placebo
Kameleontti

Post by placebo »

Pitkän tauon jälkeen uskalsin taas heittää illan untuvapilveen. Hyvän kukan seuraksi 600mg(4x150 debotti tramal) tätä entistä herkkuani :p menee kyllä letkeesti aamuun asti chillaillessa on niin mukava olo kyllä :D
Periaatteet perustana, totuus selustana.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Eile otin yhteensä 800mg ja heikkoa oli. Kai tolla annoksella pitäis huomattavat vaikutukset tulla kuitenki? Ekalla kerralla otin 400mg ja nuokkusin.
porter

Post by porter »

doof wrote:Eile otin yhteensä 800mg ja heikkoa oli. Kai tolla annoksella pitäis huomattavat vaikutukset tulla kuitenki? Ekalla kerralla otin 400mg ja nuokkusin.
Onko piriä mennyt hetkeen? huomannut itsellä että amfetamiini jos maistunut niiin ei tramali toimi.. tekee vaan ihme epileptisiä nykäyksiä. Tosin saan ottaa 1-1,5g annoksia tramalia nykyään eikä tee ku nykäyksiä ( ei esim kohtausta). Harmi kun ei enään toimi niinkun ennen .. :)
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

doof wrote:Eile otin yhteensä 800mg ja heikkoa oli. Kai tolla annoksella pitäis huomattavat vaikutukset tulla kuitenki? Ekalla kerralla otin 400mg ja nuokkusin.
Toletkin nousee tosi nopeesti ensikertojen jälkeen.

Joskus aikoinani, kun enemmän tramalia kiskoin 2009 kait, niin sain viikossa toleranssit siitä notku 400mg doseista siihen, että kiskoin 900mg tramalii ja 100 mg desmetyl-tramadolii vain edes kokeekseni fiiliksen, että herään pikkaisen.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Dexma wrote:
Toletkin nousee tosi nopeesti ensikertojen jälkeen.

Joskus aikoinani, kun enemmän tramalia kiskoin 2009 kait, niin sain viikossa toleranssit siitä notku 400mg doseista siihen, että kiskoin 900mg tramalii ja 100 mg desmetyl-tramadolii vain edes kokeekseni fiiliksen, että herään pikkaisen.
tää selittää toimimattomuude sitte. toleranssi on yks saatanan turhuus :x
gouranga

Post by gouranga »

400-600mg tramaljauhetta sekoitettuna vesilasiin :love: . Maku on hirveä mutta toimii nopsaan. Ja tietysti tyhjät kapselinkuoret perään.
Kerran kun sain tämän litkun alas monella hörpyllä niin kun otin kapselit kerralla ja yritin nielaista niin oksennus meinasi tulla mutta onneksi sain nielaistua eikä kama lentänyt lattialle :) .
doof
Kameleontti

Post by doof »

porter wrote: Onko piriä mennyt hetkeen? huomannut itsellä että amfetamiini jos maistunut niiin ei tramali toimi.. tekee vaan ihme epileptisiä nykäyksiä. Tosin saan ottaa 1-1,5g annoksia tramalia nykyään eikä tee ku nykäyksiä ( ei esim kohtausta). Harmi kun ei enään toimi niinkun ennen .. :)
En oo poretta pommitellu pariin viikkoon.
Nyt aamusta otin 30min välein 100mg tramalia ja tuntuu toimiva paremmi ku tuo 800mg. Nyt siis oon ottanu 400mg
gouranga

Post by gouranga »

450mg tramalia+2mg sirdalud+0,5 xanor otettu. Pöhnäinen olo pienllä euforialla ja pientä valveunta makoillessa (näin itseni kommandopipo päässä). Sirdaludia tässä samalla nokitellu nyt jonkun 4-6 mg :) .
doof
Kameleontti

Post by doof »

Ku otan tramalia nii musiikki kuulostaa paljon nopeemmslta :shock: löytyykö sieluntoverita vai onko tää vaan mun juttu?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

doof wrote:Ku otan tramalia nii musiikki kuulostaa paljon nopeemmslta :shock: löytyykö sieluntoverita vai onko tää vaan mun juttu?
Eks kaikki trippistrooritkin ala aina siitä.

"Musa alkaa kuulosataan paremmalta"

Kokeile jazzii niin ymmärrät vihdoinkin, minkä takia jazzarit veti oppareita eikä mitään äsidii. Opiaatit yhdistettynä jazziin on ollut hipster sukupolven alkuräjähdys...
doof
Kameleontti

Post by doof »

Dexma wrote:
doof wrote:Ku otan tramalia nii musiikki kuulostaa paljon nopeemmslta :shock: löytyykö sieluntoverita vai onko tää vaan mun juttu?
Eks kaikki trippistrooritkin ala aina siitä.

"Musa alkaa kuulosataan paremmalta"

Kokeile jazzii niin ymmärrät vihdoinkin, minkä takia jazzarit veti oppareita eikä mitään äsidii. Opiaatit yhdistettynä jazziin on ollut hipster sukupolven alkuräjähdys...
Ei se paremmalta kuulostanu vaa ehkä jopa paskemmalta. Silt ku puhetta ois nopeutettu oli vähä häirittevää. Psykedeeleissä iha eri meininki tän suhtee
Hektogramma
Tuppisuu

Post by Hektogramma »

Mikä siinä on kun noi Tramadol hexal 100mg ei sano mitään, ainakaa yksistään. Yhtenä päivän ilman toleja nappasin aluksi 400mg-> ei mitään oloja. Sitten noin 2h jälkeen otin 5panacodia ja olo oli sen jälkeen erittäin miellyttävä. Aikoinanaa Tradolan depoteista sai aivan törkyset olot jotka kesti tyyliin 2päivää:D jollain 300mg annoksella. Onko noi hexalit jotenkin huonompia vai mikä on homman nimi, ihmettelen vain :/
doof
Kameleontti

Post by doof »

Tramalia kannattaa ottaa buustimalla esim 100mg 30min tai tunnin välein. Eikai ne hexalit sen huonompia oo ku muut. Mulla tramadoli tuntuu joskus toimiva ja joskus ei, et aika outo aine..
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

doof wrote:Tramalia kannattaa ottaa buustimalla esim 100mg 30min tai tunnin välein. Eikai ne hexalit sen huonompia oo ku muut. Mulla tramadoli tuntuu joskus toimiva ja joskus ei, et aika outo aine..
Itelläki toi että joskus kolahtaa ku lapio takaraivoo ja joskus tulee vaan paska olo. Ehkä yks elämäni parhaista opioidikuoseista onki saatu tällä kyseisellä aineella ja myös varmaan se huonoin eli tunteja kestävä paha olo. Oon ymmärtänyt et tramadoli metabolisoituu monien entsyymien kautta ja yksi niistä on tuo tuttu CYP2D6. Eli ehkä se ei toimi niin hyvin kun alkaa redosettelemaan, mut en usko et sil on mitään suurempaa vaikutusta. En oo koskaan kokenut tätä kauheen euforiseksi aineeksi mut kyllä mä oon tästä parhaat olot saanut sillon kun oon ottanut useampia annoksia päivän aikana, parin tunnin välein.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Soppaluu wrote:Oon ymmärtänyt et tramadoli metabolisoituu monien entsyymien kautta ja yksi niistä on tuo tuttu CYP2D6. Eli ehkä se ei toimi niin hyvin kun alkaa redosettelemaan, mut en usko et sil on mitään suurempaa vaikutusta. En oo koskaan kokenut tätä kauheen euforiseksi aineeksi mut kyllä mä oon tästä parhaat olot saanut sillon kun oon ottanut useampia annoksia päivän aikana, parin tunnin välein.
Itse asiassa se toimii redosettamalla paremmin, koska veressä oleva tramadolia aiheuttaa sen, että suurempi osa metabolisoituu tuon CYP2D6:n kautta O-desmetyylitramadoliksi, joka siis on lähinnä vastuussta tramadolin opioidivaikutuksista.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
zerk

Post by zerk »

Petri6 wrote:
Soppaluu wrote:Oon ymmärtänyt et tramadoli metabolisoituu monien entsyymien kautta ja yksi niistä on tuo tuttu CYP2D6. Eli ehkä se ei toimi niin hyvin kun alkaa redosettelemaan, mut en usko et sil on mitään suurempaa vaikutusta. En oo koskaan kokenut tätä kauheen euforiseksi aineeksi mut kyllä mä oon tästä parhaat olot saanut sillon kun oon ottanut useampia annoksia päivän aikana, parin tunnin välein.
Itse asiassa se toimii redosettamalla paremmin, koska veressä oleva tramadolia aiheuttaa sen, että suurempi osa metabolisoituu tuon CYP2D6:n kautta O-desmetyylitramadoliksi, joka siis on lähinnä vastuussta tramadolin opioidivaikutuksista.
Mun kokemukset tukee myös tätä. Saan suurimman hyödyn tramadolista irti jos otan sitä useamman kerran päivän mittaan, mielellään vielä ainakin osan depot-muodossa. Tämä lisää ainakin mun kohdalla euforiaa ja sedaatiota ikävien sivuvaikutusten samalla vähentyessä. Vaikutukset alkavat aika hitaasti mutta kestävät myös huomattavan pitkään.
gaia
Kameleontti

Post by gaia »

Kysäisenpä nyt täältäkin puolelta että kuinka kauan olisi hyvä odottaa että on ns. "Safe-zonella" kun otin eilen illalla noin 180mg MDMA. Jostain luin että 24h riittäisi, jostain taas että kaksi viikkoa. Kipuun käytän tällä hetkellä tramalia, eikä tule kuuloonkaan että pärjäisin kahta viikkoa ilman. Pidin kyllä pari päivää paussia ramboista ennen MDMA:n ottamista. Tramal-annokset huitelevat siellä 200mg x 2-3 päivässä. Niin ja rivatriliä löytyy mikäli kramppikuumotuksia on.
Vai toimiiko?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

gaia wrote:Kysäisenpä nyt täältäkin puolelta että kuinka kauan olisi hyvä odottaa että on ns. "Safe-zonella" kun otin eilen illalla noin 180mg MDMA. Jostain luin että 24h riittäisi, jostain taas että kaksi viikkoa. Kipuun käytän tällä hetkellä tramalia, eikä tule kuuloonkaan että pärjäisin kahta viikkoa ilman. Pidin kyllä pari päivää paussia ramboista ennen MDMA:n ottamista. Tramal-annokset huitelevat siellä 200mg x 2-3 päivässä. Niin ja rivatriliä löytyy mikäli kramppikuumotuksia on.
Sanoisin, että vuorokausi riittää, varmuuden vuoksi voi pitää hiukan enemmänkin. Tuo kaksi viikkoa nyt on aivan liioittelua, otettu varmaan masennuslääkkeiden ohjeista, jossa tuo kaksi viikkoa on standardi, mutta ei tarpeellinen. Tramadolin käyttö saattaa kyllä vaikuttaa MDMA:n toimivuuteen, joten sen kannalta olisi hyvä pitää niin pitkä tauko kuin pystyy. Niin ja yleensä tällaiset kysymykset on hyvä kysyä ennen aineen ottamista. :)