Tätä tekstiä seuraa joukko väitteitä joilla kieltolakia tavataan usein puolustella, sekä perään Millan omaa näkökulmaa niihin...Laittomat päihteet, ts. huumausaineiksi luokitellut kemikaalit ovat todella laaja ja monipuolinen joukko erilaisia aineita, joilla voi olla jopa täysin päinvastaisia vaikutuksia. Ne eivät ole niputettavissa " huumeet"-käsitteen alle, mikäli ajatellaan että alkoholi, tupakka, kahvi ja tietyt lääkkeet ovat jotakin muuta kuin huumeita. Huumausaineita ovat virallisesti ne, jotka on listattu YK:n huumausaineyleissopimukseen. Yleisesti ajatellaan, että juuri nämä kemikaalit on kielletty niiden erityisen vaarallisuuden takia. Kuitenkin; on mahdotonta kehittää uusi päihde, joka olisi riittävän haitaton jotta sitä ei kiellettäisi. Uusia (tai uudelleen löydettyjä) aineita ei edes tutkita. Nykyisin kielletyistä huumausaineista moni on päätynyt listalle turhia kyselemättä, ilman että niiden vaikutuksista oikeasti olisi tiedetty mitään.
Itse kannatan käytön rangaistavuuden poistamista kokonaan, sekä maltillista, asteittaista laillistamista - ainakin sellaisten aineiden, jotka eivät aiheuta kovin suuria haittoja itsessään.
Miffy vaaleissa
-
Jeshu
- OD
Miffy vaaleissa
Eli varmaan monille täälläkin tuttu Päihdelinkkiin kirjoitteleva Miffy pyrkii eduskuntaan. Tässä pienimuotoinen mainos hänestä http://millajaakkola.kapsi.fi/ ja foorumin aiheeseen liittyen lainaus tuolta vaalisivulta:
Last edited by Jeshu on Thu 08 Mar 2007, 09:58, edited 1 time in total.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
Kyz
- Lepakko
-
Jeshu
- OD
-
Kyz
- Lepakko
-
Lasipallo
- Kameleontti
Miffystähän oli iltalehdessä tai iltasanomissa juttu, kun se oli neuvonut plinkissä syömään kokonaisen lapun eikä puolikasta. Jutussa oli mm. puoluetovereita moralisoimassa Miffyn käytöstä ym.
Jollain on varmaan tallessa tuo?
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
medicineman
- Lepakko
-
Jeshu
- OD
Ei se siis päihdelinkistä ollut, eikä se mikään varsinainen keskustelu edes ole. Mene tuonne sivulle jonka linkin pistin ja päihdepolitiikka -> laittomat päihteet.Ahab wrote:Enpä ole Päihdelinkkiä juurikan lukenut. Olisiko vaikka linkkiä tuohon keskusteluun?
-
Jeshu
- OD
http://i157.photobucket.com/albums/t58/ ... 747ic9.jpgLasipallo wrote:Miffystähän oli iltalehdessä tai iltasanomissa juttu, kun se oli neuvonut plinkissä syömään kokonaisen lapun eikä puolikasta. Jutussa oli mm. puoluetovereita moralisoimassa Miffyn käytöstä ym.
-
Kalavale
- Apteekki
-
Kalastaja
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Hienoa, että vaikeissa asioissa toisinajattelijatkin voivat asettua ja asettuvat ehdolle. Monissa muissa asioissa kuin päihdepolitiikassa omat ajatukseni kuitenkin eroavat liikaa Miffyn mielipiteistä, eli en kyllä äänestäisi häntä samassa vaalipiirissä asuessanikaan. Ainakin suhtautuminen energiapolitiikkaan on idealistista ja mielestäni vielä kertakaikkisen väärässä. Perustan tämän siis jostakin baalikoneesta lukemiini juttuihin, joita en nyt aivan tarkkaan muista.
AD_HD @ synirc
-
Thoxium
-
h.s.t.
-
Daali
- Karvakuono
-
Ahab
No tuskinpa tuo ainoa on joka kannattaa toisenlaista päihdelakia, sattui vaan saamaan 15min julkisuudessa asiasta. Mutta jos miffy pääseekin eduskuntaan niin kuinkakohan paljon hän siellä sitten oikeasti ajaa näitä asioita. Ei taida olla ihan ykkös asia vasureitten ohjelmassa. Jos joku jotain uskaltaa kannabiksesta sanoa niin hyvä mutta tuskinpa siellä pitkään aikaan muihin päihteisiin puututaan.
Olen jo ehdokkaani valinnut vihreistä ja gallerian vaalikoneen mukaan tyyppi sallisi kannabiksen käytön ja kotikasvatuksen.
Olen jo ehdokkaani valinnut vihreistä ja gallerian vaalikoneen mukaan tyyppi sallisi kannabiksen käytön ja kotikasvatuksen.
-
Kalastaja
-
Hampputukka
- Lepakko
Olen aina luullut että kaikki on suht kunnossa Suomessa, paitsi päihdepolitiikka. Tietysti se että sairaita vanhuksia hoidetaan viimeiseen asti täysillä, on aika perseestä - Ihmisen viimeiset viikot maksavat paikkakunnalle aika helvetisti. Tuskin kuitenkaan vanhuksia ruvettaisiin jättämään hoitamatta joten tätä ei varmaankaan ratkaista. Mikäs muu täällä porukan mielestä mättää?Kalastaja wrote:Suomessa on vähän tärkeämpiäkin huolia kuin päihteidepolitiikka. Eikä kukaan siellä tosiaan yksin mitään muuta.Daali wrote:Ja sitten kun sattuu ehdokas joka ajaa toisenlaista päihdelakia niin ei sitten äänestetä, ei herranjumala
-
Delirium Tremens
- Kameleontti
Valtapuolueiden äänestäjän mielestä ei ehkä mikään, tai sitten kaikki - lyödään vasaralla otsaan sdp:n ja kokoomuksen kesken ja syytetään "vastapuolta".Hampputukka wrote:Olen aina luullut että kaikki on suht kunnossa Suomessa, paitsi päihdepolitiikka. Tietysti se että sairaita vanhuksia hoidetaan viimeiseen asti täysillä, on aika perseestä - Ihmisen viimeiset viikot maksavat paikkakunnalle aika helvetisti. Tuskin kuitenkaan vanhuksia ruvettaisiin jättämään hoitamatta joten tätä ei varmaankaan ratkaista. Mikäs muu täällä porukan mielestä mättää?Kalastaja wrote:Suomessa on vähän tärkeämpiäkin huolia kuin päihteidepolitiikka. Eikä kukaan siellä tosiaan yksin mitään muuta.Daali wrote:Ja sitten kun sattuu ehdokas joka ajaa toisenlaista päihdelakia niin ei sitten äänestetä, ei herranjumala
Liberaalin mielestä taas moni asia on pahasti viturallaan. Yhteiskunnasta on tulossa totalitäärinen. Enpä jaksa nyt lajitella eritteitä pidemmin, mutta rutinalista on kyllä pitkä, ehkä joku toinen päivä.
AD_HD @ synirc
-
spasm
- OD
-
Kalastaja
Juoppiksen sanojen saaattelemana.Hampputukka wrote:Olen aina luullut että kaikki on suht kunnossa Suomessa, paitsi päihdepolitiikka. Tietysti se että sairaita vanhuksia hoidetaan viimeiseen asti täysillä, on aika perseestä - Ihmisen viimeiset viikot maksavat paikkakunnalle aika helvetisti. Tuskin kuitenkaan vanhuksia ruvettaisiin jättämään hoitamatta joten tätä ei varmaankaan ratkaista. Mikäs muu täällä porukan mielestä mättää?Kalastaja wrote:Suomessa on vähän tärkeämpiäkin huolia kuin päihteidepolitiikka. Eikä kukaan siellä tosiaan yksin mitään muuta.Daali wrote:Ja sitten kun sattuu ehdokas joka ajaa toisenlaista päihdelakia niin ei sitten äänestetä, ei herranjumala :roll:
Viitisenkymmentä vuotta jatkunut amerikkalaistuminen, törkeä totalitarismi, ympäristö (porvarit vaan myötäilevät isoja metsäyhtiöitä Suomessa ym.), eriarvoisuuden kasvu, yliopistomaailman heikko laatu johtuen teollisuuden myötäilemisestä ja blah blah blah, osta vaikka joku kirja ja keksi lisää. Käytin muuten sanaa 'päihdepolitiikka' hieman väärin. Tarkoitin laittomien päihteiden politiikka, huumepolitiikka. Laillisten päihteiden politiikka on kyllä ihan yhtä viturallaan, mutta aika paljon tärkeämpi. Tosin laillisten päihteiden politiikkaa on typerää käsitellä ilman laittomia...blah blah. Paskat vaalit, paskat populistiset puolueet ja ehdokkaat. Länsimaiden kaatuminen on taas askelta lähempänä. :)
-
Hampputukka
- Lepakko
Kyllä taitaa koko maailma olla amerikkalaistumassa ja muuttumassa entistä elitistisemmäksi. Köyhien ja rikkaiden ero vaan kasvaa ja plaa plaa. Ei tee hyvää mutta minkäs sille sitten mahtaa kun massi määrää.Juoppiksen sanojen saaattelemana.
Viitisenkymmentä vuotta jatkunut amerikkalaistuminen, törkeä totalitarismi, ympäristö (porvarit vaan myötäilevät isoja metsäyhtiöitä Suomessa ym.), eriarvoisuuden kasvu, yliopistomaailman heikko laatu johtuen teollisuuden myötäilemisestä ja blah blah blah, osta vaikka joku kirja ja keksi lisää. Käytin muuten sanaa 'päihdepolitiikka' hieman väärin. Tarkoitin laittomien päihteiden politiikka, huumepolitiikka. Laillisten päihteiden politiikka on kyllä ihan yhtä viturallaan, mutta aika paljon tärkeämpi. Tosin laillisten päihteiden politiikkaa on typerää käsitellä ilman laittomia...blah blah. Paskat vaalit, paskat populistiset puolueet ja ehdokkaat. Länsimaiden kaatuminen on taas askelta lähempänä.
-
Kalastaja
Sen sille mahtaisi, että ei antaisi rahan määrätä. Porvareiden jauhama jatkuva talouskasvu jakaantuu lähes ainoastaan jo ennestään rikkaiden pussiin, ja näin annetaan tapahtua. Eivät tuloerot itsestään kasva, kyllä se aina johtuu niistä tavoista millä hillitöntä talouskasvua tavoitellaan. Köyhien lisäksi talouskavun tiellä on ympäristö, mikä jyrätään aika vaivattomasti aina alas. Katsoo vaan mitä viime hallitus teki. Kokoomuskaan ei mitään valittanut ennen vaaleja. Hienot vaaliupuheet oli taas. Katsotaan miten käy.Hampputukka wrote:Köyhien ja rikkaiden ero vaan kasvaa ja plaa plaa. Ei tee hyvää mutta minkäs sille sitten mahtaa kun massi määrää.
-
Jeshu
- OD
Hyvä pointti. Itse olen totaalisen kyllästynyt "sellasta se on" jaaritteluun.Kalastaja wrote:Sen sille mahtaisi, että ei antaisi rahan määrätä. Porvareiden jauhama jatkuva talouskasvu jakaantuu lähes ainoastaan jo ennestään rikkaiden pussiin, ja näin annetaan tapahtua. Eivät tuloerot itsestään kasva, kyllä se aina johtuu niistä tavoista millä hillitöntä talouskasvua tavoitellaan.Hampputukka wrote:Köyhien ja rikkaiden ero vaan kasvaa ja plaa plaa. Ei tee hyvää mutta minkäs sille sitten mahtaa kun massi määrää.
-
Hampputukka
- Lepakko
Kaikkeen vaan ei pysty merkittävästi vaikuttamaan, siihen ei ole aikaa, tai siihen käytettävän ajan voi käyttää järkevämmin. Mielipide: Esim. Onko järkeä jauhaa koko elämänsä ilmastonmuutoksesta saamatta mitään aikaan, tai jos vaikka maailma saisikin aikaan muutoksia, niin niistä ei pääse nauttimaan koska kuolee ennen letaaleja muutoksia ilmakehässä.jesuiitta wrote:Hyvä pointti. Itse olen totaalisen kyllästynyt "sellasta se on" jaaritteluun.Kalastaja wrote:Sen sille mahtaisi, että ei antaisi rahan määrätä. Porvareiden jauhama jatkuva talouskasvu jakaantuu lähes ainoastaan jo ennestään rikkaiden pussiin, ja näin annetaan tapahtua. Eivät tuloerot itsestään kasva, kyllä se aina johtuu niistä tavoista millä hillitöntä talouskasvua tavoitellaan.Hampputukka wrote:Köyhien ja rikkaiden ero vaan kasvaa ja plaa plaa. Ei tee hyvää mutta minkäs sille sitten mahtaa kun massi määrää.
Tietenkin Suomessa ja muualla pitäisi ajatella tulevaisuutta ja muidenkin parasta, sillä jos kukaan ei ajattelisi niin hyvinvointiyhteiskunta kaatuisi. Siispä näin pitäisi vain ajatella jos haluaa olla vaikuttaja tai jos asiat ovat akuutisti pielessä? Tietenkin enemmistön pitää ajatella yhteiskuntaa että se pysyisi kasassa. Monipiippunen juttu kyllä tää yhteiskunta. Itse en vaivaa päätäni omaan elämänkaareeni liittymättömillä asioilla, ei ole tarve. Ei se "porvarihallitus" niin paha ole. Ei taida minkään puolueen ideana olla hajottaa hyvinvointivaltiota.
Filosofiaa kaikki on vaan. Kaikki mielipideasiat on jostain katsottuna perseestä. Onkohan tässä viestissä mitään järkeä
Miten ei muuten voi antaa rahan määrätä? Tietysti syrjäytymällä ja minimoinalla kulutuksen ja omavaraisuudella yms. Helpompaa antaa vaan massin viedä.
-
spasm
- OD
Tuohon ilmastonmuutos-esimerkkiin sanoisin, että voihan sitä ajatella muitakin kuin itseä, in this case tulevia sukupolvia. Ettei niiden tarvitse "jauhaa ilmastonmuutoksesta", kärsiä ja valittaa. Tässä maailmassa/yhteiskunnassa suuri osa asioista tapahtuu niin monen rattaan kautta, että muutoksia saadaan vasta sitten, kun siitä ei itselle ole enää hyötyä. Mutta jollekin ehkä on. Ja kyllä ne muutokset paremmin toteutuu hitaasti, kuin itse jauhamalla, tekemättä mitään konkreettista.Hampputukka wrote:Kaikkeen vaan ei pysty merkittävästi vaikuttamaan, siihen ei ole aikaa, tai siihen käytettävän ajan voi käyttää järkevämmin. Mielipide: Esim. Onko järkeä jauhaa koko elämänsä ilmastonmuutoksesta saamatta mitään aikaan, tai jos vaikka maailma saisikin aikaan muutoksia, niin niistä ei pääse nauttimaan koska kuolee ennen letaaleja muutoksia ilmakehässä.
Tietenkin Suomessa ja muualla pitäisi ajatella tulevaisuutta ja muidenkin parasta, sillä jos kukaan ei ajattelisi niin hyvinvointiyhteiskunta kaatuisi. Siispä näin pitäisi vain ajatella jos haluaa olla vaikuttaja tai jos asiat ovat akuutisti pielessä? Tietenkin enemmistön pitää ajatella yhteiskuntaa että se pysyisi kasassa. Monipiippunen juttu kyllä tää yhteiskunta. Itse en vaivaa päätäni omaan elämänkaareeni liittymättömillä asioilla, ei ole tarve. Ei se "porvarihallitus" niin paha ole. Ei taida minkään puolueen ideana olla hajottaa hyvinvointivaltiota.
Filosofiaa kaikki on vaan. Kaikki mielipideasiat on jostain katsottuna perseestä. Onkohan tässä viestissä mitään järkeä....
Miten ei muuten voi antaa rahan määrätä? Tietysti syrjäytymällä ja minimoinalla kulutuksen ja omavaraisuudella yms. Helpompaa antaa vaan massin viedä.
Ja vielä vähän hyvin osuvaa quotea..
Ahab wrote:Mielestäni oikeus valittaa tulee voimaan vasta kun on täyttänyt velvollisuutensa äänestää.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.