Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Personaes
OD

Re: Korvaushoito

Post by Personaes »

Pitää muuten muuttaa mun aijempaa väitettä, että "kuntouttavassa korvaishoidossa" ei voisi saada bentsoja.

Eli siis voi saada. Eli voit saada viikon lääkkeet buprea/metistä vaikka söisit bentsoja samalla.

Mutta helppoa respan saaminen ei todellakaan ole ja ne jotka on bentso-koukussa menee suoraan sinne ylläpitoon.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Nyt aloitetaan mulla pikkuhiljaa laskemaan annosta alemmas.

Sitkun on jossain 35-40mg:ssä, niin vaihdan buprelle(muuton yhteydessä) oon siinä vuoden ja sitten kokonaan irti.

Vähän jänskättää, mutta vasta kuulin että eräs tyyppi, jota oon pitänyt toivottomana tapauksena, on pudottanut metiksen ihan minimiin ja kuulema kivuttomasti mennyt.
-Edgar Allan Poe
zrrl
Apteekki

Post by zrrl »

Personaes wrote:
zrrl wrote:Nimim. Personaes, haluaisitko kertoa tarkemmin tuosta psykoosistasi? Itseäni kiinnostais kuulla, mutta silleen toki että jos itseäsi vain kiinnostaa avata aihetta yhtään ja en missään nimessä halua painostaa tähän jos aihe on arkaluontoinen.
Olin jo kirjoittamassa, mutta päätin olla kirjoittamatta.

Mun harhoihin liittyi NSA, UFO;t ja Orwellilainen "isoveli valvoo" kolonisaatio systeemi. Jos näin on, niin toivottomassa tilassa ollaan. Sen takia yritän olla kelailematta enempää noita, vaan keskittyä omaan elämään
ja yrittää elää positiivisesti ja levittää sitä positiivisuutta.

Uskon että kaikki ihmiset tällä planeetalla on täydessä harmoniassa ja maailma on juuri sellainen kuin on, kun suuriosa sen sellaiseksi näkee. Maailma voisi olla hyvä paikka, jos maapallon ihmisistä suuriosa olisi hyviä/positiivisia. Luultavasti onkin, "systeemi" vaan on saanut monet toivottomaan tilaan, niin että levittävät sitä negatiivisuutta ja sen takia paha on johdossa tän planeetan herruudesta.
Uskon myös että mitä ikinä kuoleman jälkeen tapahtuukin(uskon että kuolema ei ole loppu, valot pois ja tietoisuus sammuu), liittyy suoraan siihen mitä on ite elämässään tehnyt.

Mun karma on pahasti miinuksella. Eli mun agenda jatkossa on yrittää tehdä maailmasta parempi paikka, tekemällä hyviä tekoja ja levittämällä rakkautta&solidaarisuutta jotta planeetasta tulisi parempi paikka elää ja ehkä itsekkin pelastuisin sitten negatiivisen karman tuomalta kuolemalta.
Kiitos vastauksesta! Sattumoisin itse olen kelaillu öbaut samoja asioita tässä viime aikoina, siis liittyen tuohon planeettamme harmoniaan, kuolemaan ja ns. karmaan. :)

Maapallon ulkopuolinen äly on myös usein ajatuksissa, liittyen hieman tämän kaltaiseen systeemiin: http://67.55.50.201/lilly/eccox.html
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Mulla nostetaan annos nyt 12/60.

Piikin kanssa tullut yksi retkahus. Synteettisiä kannabinoideja tullut polteltua ja marzineja sekä antihistamiinejä tullut otettua.
Saa nyt nähdä joko huomenna nostetaan tuo annos. Luulisi kun tänään lääkärin kanssa juteltiin.
Muuten ihan hyvin pärjännyt ettei oikein edes tee mieli mitään muuta. Kunhan saa sisäpelikengät niin pääsee liikuntaa harrastamaan.
Hi..!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kertokaas että miten tuo marzine ja antihistamiinit vaikuttaa esim. metadonin kanssa ja paljonko niitä tarvitsee ottaa?
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Personaes wrote:Kertokaas että miten tuo marzine ja antihistamiinit vaikuttaa esim. metadonin kanssa ja paljonko niitä tarvitsee ottaa?
Marzinea semmone 50-150mg ja ataraxia 100-250mg...
Marzine boostaa ainakin suboxonen sedatiivisia vaikutuksia ja atarax taas jotenkin tuo sitä euforiaa enempi esille ;)
Ataraxia ei sillee huomaa jos ei keskity mutta marzinea ku ottiin ekakerran 100mg 30min enne liotusta niin huhhhu ko yllätyin ku yhtäkkiä alkoi "nuokuttamaan" päteviä ja suhkot harmittomia boostereita :up:
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

SadPanda wrote:
Personaes wrote:Kertokaas että miten tuo marzine ja antihistamiinit vaikuttaa esim. metadonin kanssa ja paljonko niitä tarvitsee ottaa?
Marzinea semmone 50-150mg ja ataraxia 100-250mg...
Marzine boostaa ainakin suboxonen sedatiivisia vaikutuksia ja atarax taas jotenkin tuo sitä euforiaa enempi esille ;)
Ataraxia ei sillee huomaa jos ei keskity mutta marzinea ku ottiin ekakerran 100mg 30min enne liotusta niin huhhhu ko yllätyin ku yhtäkkiä alkoi "nuokuttamaan" päteviä ja suhkot harmittomia boostereita :up:
Joo 200mg ite otan Marzineja. Annos nostetaan viikon päästä 55mg ja sit 60. Antihistamiinit boostaa sedatiivisia vaikutuksia. Marzinet tuo metadonin kanssa euforiat ja köykäsemmän olon.
Hi..!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Te jotka ootte buprella, niin miten lääkkenjako teillä. Joudutte liottelemaan lääkkeen hoitajien vahdatessa?
Eikö siellä ole sitten hitonmoiset jonot, kun meillä on metiksenkin kanssa jonot, vaikka sen voi vaan hörpätä nopeeta?

Ite ootan kyllä kovasti että pääsen vaihtaan maisemia ja pääsis buprenorfiinille.
Muutama kuukausi ja sitten pitäs olla bupre-hoito itellä päällä.
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Personaes wrote:Te jotka ootte buprella, niin miten lääkkenjako teillä. Joudutte liottelemaan lääkkeen hoitajien vahdatessa?
Eikö siellä ole sitten hitonmoiset jonot, kun meillä on metiksenkin kanssa jonot, vaikka sen voi vaan hörpätä nopeeta?

Ite ootan kyllä kovasti että pääsen vaihtaan maisemia ja pääsis buprenorfiinille.
Eipä kylläikinä ole tarvinut jonottaa koska kaikilla on sovittu hoidon alussa aika joka on max 30.min.
Eli puolen tunnin aikoja ja siihen kuuluu sitte juttelut ja liotus ja seulan otto. Yleens itellä menee se 10-15min.
Ja joo vahtaa ne tosiaanki ja oikein puutikulla käy suun läpi ikenistä yms ettei oo jemmailtu nappeja ! Ennen, ja
liotuksen jälkeen.. virkaintoisia todellakin liiankin. Mulla pitpisi olla jo kotilääkeoikeus mut eivät halua antaa.
Noilla on täällä joku oma sääntökirja kun aina vaan siirtyy ja keksitään selityksiä. Soitan pian laineen pekalle asiasta.
kai niin voi tehdä?
Personaes
OD

Post by Personaes »

SadPanda wrote:
Personaes wrote:Te jotka ootte buprella, niin miten lääkkenjako teillä. Joudutte liottelemaan lääkkeen hoitajien vahdatessa?

Eipä kylläikinä ole tarvinut jonottaa koska kaikilla on sovittu hoidon alussa aika joka on max 30.min.
Eli puolen tunnin aikoja ja siihen kuuluu sitte juttelut ja liotus ja seulan otto. Yleens itellä menee se 10-15min.
Ja joo vahtaa ne tosiaanki ja oikein puutikulla käy suun läpi ikenistä yms ettei oo jemmailtu nappeja ! Ennen, ja
liotuksen jälkeen.. virkaintoisia todellakin liiankin. Mulla pitpisi olla jo kotilääkeoikeus mut eivät halua antaa.
Noilla on täällä joku oma sääntökirja kun aina vaan siirtyy ja keksitään selityksiä. Soitan pian laineen pekalle asiasta.
kai niin voi tehdä?
Monta kertaa viikossa käyt?

Sultako otetaan joka viikko seulat?

Kuulostaa kyllä vittumaiselta jos joka kerta pitää jauhaa omasta elämästä ja sitten vielä seulotellaan jatkuvasti.

Oon ite vähän kahdenvaiheilla, että vaihanko tässä buprelle vai koitanko kokonaan lopettaa korvaushoidon.
Ei kiinnostas hirveesti enää olla kaulapanta kaulassa noiden armoilla ja itseä vituttaa vaikka saan aika hyvin annoksia.
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Hmmmm. Kyllämä suosittelisin buprelle ennemin ku lopettaa se suoraan..
Menet buprelle ja sit sen lasket ajallaan pois ja otat mahd pienen dosen et pärjäät esim 12mg?
Koska luulen et suuri riski taas palata päihteisiin jos lopettaa sen metadonin ja kaippa siihenki on
tullu joku henkinen riippuvuus että buprelle siirtyä ja se sit hiljattain alas? Kuulostaa ruffilt lopettaa vaan.
Tai kaikkihan me ollaa erilaisia mut ite ainaki kuvittelisin et paras vaihtoehto olis siirtyy buprelle ja mennä ni
pienellä dosella ku vaan pystyy ja antaa aikaa että on valmis sit kohtaamaan kaiken ilman mitn keskushermostoo lamauttavaa

Edit: joo siis joka päivä käyn vkossa plus nyt oon muka saanu ekan edun et 2.vrk liotus kerralla = 36mg..
Ja seulat otetaan yleensä 3 x vkossa joskus jopa 4x. Sit kerran kuukaudessa laajennettu labraseula. :)
Kyllä mun mielestä noilla pitäis siten kannustaa mua et antaa vapaapäiviä ja kotilääkeoikeus että olisi
enemmän menetettävää jos retkahtaisi. Muttaku noi ei luota muhun oikeesti vaikka olen ollut niin kunnolla nyt!
Tuntuu tosi tympääntyneeltä ku vaikka itse noudattaisi kuinka hyvin sääntöjä ni se on varma että noi työntekijät
ei itse noudata ja tekee kaikkensa että en saisi vapaapäiviä :/ Kyllä mä haluan päästä eteenpäin tässä hoidossa
ja nyt on tunme että junnaisi paikallaan. 3kk nyt viimisestä retkahduksesta ja tähtään interferoni hoitoon..
Ensin pitää käydä vaan linnassa istuu tuomiot pois että sit voi alkaa toteuttaa noita plus opiskelua yms arkea :P
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kauas sää panda oot nyt ollut hoidossa?

Aika ihme että ei kotiannoksia.

Ja mitä ihmettä, 3-4krt viikossa seulat? :shock:

Meillä on ollut korkeintaan alussakin kerran viikossa, nykyään ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.

Te PK-seutulaiset jotka ootte hoidossa, voitteko kertoa miten siellä menee noiden lääkkeiden kanssa? Voinkohan saada suoraan saman määrän kotiannoksia mitä vanhassa hoitopaikassa, vai meneeköhän klinikan vaihdossa
homma takas lähtöruutuun?

Pakko päästä tämä metadoni lopettamaan, kun ei psyyke kestä tätä pidemmän päälle. Metis vaikuttaa ajatteluun ihan saatanan rasittavalla tavalla. Ihankuin olis aivot vihreen värisessä ja tahmeessa limassa.
Oon aika varma että mun psykoosi just johtunut metiksestä, kun ei ennen tota mitään pahempia ongelmia ole psyykkeen kanssa ollut.
-Edgar Allan Poe
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Nojoo tekevät kaikkensa ettei tarttisi antaa niitä. Soitan päihdeasiamiehelle heti ku nään mitä nyt tällä kertaa lääkäri sanoo ku on retkahduksesta kulunu 3kk, hoitoa tuli juuri 11kk täyteen. Ekat 4kk meni ilman retkahduksia ja sitten tuli 3 retkahdusta mistä seurasi "oheiskäytön katko" viikon mittainen mistä ei voinu kieltäytyä. Sen katkon kävin ennen joulua ja sit tammikuun puolessa välissä retkahdin ja sen jälkeen en ole mokannut. Eikä noi ole puhunut edes tuolla mistään päihdeasiamiehestä (sama kait ku potilas asiamies) että semmonen on olemassa.
Edit: Huhhuh! Vittu eipä ne näköjään enää muuta keksi jumalauta! Mulla piti olla tänään lääkäri missä olisi ollu mahd puhuu ni nyt yks hoitaja oli siirtäny taas sen ajan 2vkolla eteenpäi ja mulle ei ilmotettu ku eilen vasta! Ja kaveri kuka on korvaushoidossa oli saanu silmätippoi varten ajan tällepäivää. Ai jumalauta mitä touhuu kohta lähtee muuten puhelu päihdeasiamiehelle!
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

Tämä varmaan tänne..

Lääkkeenoton jälkeen lensi oksennus kun oli nii kipeä. lääkkeet oksensin pönttöön kun en tajunnut.. lievästi san ottuna vituttaa :doh:
Hi..!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Paljoakohan vastaa buprena, kun itellä metis annos 55mg ja oon vaihtamassa bupreen...? 12mg, 16mg?
-Edgar Allan Poe
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Nyt Gangsterilla ottaa pääh.... VITUTTAA. Tyhmästä päästä kärsii koko keho.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Alkoivat väittää mun vanhoista pistojäljistä, mut lopulta sain koko lääkkeen
ja kusitesti oli ihan OK. Nohh... päivä sen jälkeen menin klinikalle, niin yhtäkkiä lääkäri olikin päättänyt
että korvaushoitoni ajetaan nyt alas.Syynä epämääräiset pistojäljet. En ole oikeasti vittu tehny mitään väärää.
Paitsi ne Etizolamit, mutta varmistusseulakin oli puhdas.
Kysyin hoitzuilta että muthan potkitaan täältä syyttä pois. "No, näin on lääkäri vaan nyt päättänyt". :mad:

WHAT A FUCK!
----------------
Kysyin vielä että olisko mulla sit mahdollisuutta vaihtaa Metadoniin, koska moni potilas on tuossa vaiheeessa
saanut oikeuden vaihtaa Metkuun. En kuulemma saa vaihdetttua Metadoniin, koska hoitoni on jo nyt siis päätetty
ajaa alas. MITÄ IHMETTÄ? :/ Eli voitteko KH:laiset kertoa mihin otan yhteyttä, vissiin potilasasiamieheen,
koska mulle on tehty väärin. Kaikki seulat puhtaat, ja vanhojen jälkien vuoksi potkittiin ulos. SICK!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mutta vaikka hoito loppui, en anna periksi. Haion jo kahteen työpaikkaan ja ennen sitä lähden 2 viikon
jaksolle johonki tutkimuksiin jossa katsotaan uusiksi mun diagnoosit, sekä se että saan sieltä toivottavasti
hyvät paperit, jotta olis mustaa valkosella että olen työkykyinen, näin kävin suunnittelemassa Työvoimapalvelun
naisien kanssa. :) Eli eiku pidetään homma silti kasassa. Mua kukaan lannista. Rapanistiksi en palaa. :mad:
Last edited by ^Gangsteri^ on Wed 21 May 2014, 18:12, edited 1 time in total.
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Hhhuh elikäs sinuna mä ottasin yhteyttä päihdeasiamieheen...
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

Lisäksi olen 100% varma että kh-hoitajia lukee tätä foorumia. ;)
Ja olen hoitamassa päihdeasiamiehen kautta oikeuksiani hoitoon.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Mää lainaan tätätopicia, vaik meneeki vähä ohi aiheen, mut onkos jengillä kokemuksia Tampereen Vipusesta? Itse olen kuun lopussa viimeistään tuonne menossa ja eka kerta laitoskatkolla. Vähä ehkä jännittää, mut onneks on ees jonkunnäköset rauhottavat. Mitäs mulle väitettiin et tuolla voisi saada "iha Ok:n" lääkityksen siihe tukemaa. Britlot, bentsot (Mul on oikeestikki vaan liian pieni annos per/pv , mitä luulette, Onks tuolla toivoo et voitas sitä kattoa uusiks? Vaiko vasta Mainiemessä joka on seuraava osote?), imodiumit, napromexit oisko?, sit tietty imodiumit yms.

Kyselen ihan sen varassa mitä olen nyt saanut eri tahoilta kuulla, en tosin ole asiakkaiden kanssa päässy jutteleen. Niin ja sieltä kuntouttavaan hoitoon Mainiemeen. Molemmista paikoista kokemuksia iha yleisesti, myiks kukaa siel vaik lyricoit tms(kuhan mietin, en välttis ois ostamas..), Millasta toimintaa/tekemistä, mimmoset huoneet jne.! Kaikki vastaukset on enemmän ku tervetulleita.

Ja anteeks pikku offtopic, mut en nyt tätä varten viitsisi tehdä...
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

NatiHero wrote:Mää lainaan tätätopicia, vaik meneeki vähä ohi aiheen, mut onkos jengillä kokemuksia Tampereen Vipusesta?
Olin viimekesänä 2 viikon jakson tuolla. Kyllähän sieltä bentsot ja britlot ynnämuut kipu/ripuli/unettomuus/vitamiinit/neuroleptit saa ettei joudu liian kipeänä olemaan.. (lyrsyt pitää itse viedä jos niihin löytyy resepti). Varmasti aina jännittää uusi paikka, mutta kyllä se hyvin menee vaikka saattaa iskeäkin paniikki niinkuin itselle kävi, mutta en lähtenyt kesken silti.. Oikein mukava henkilökuntakin mielestäni, mutta kaikki ei tule välttämättä toimeen.

Heh.. Olisin saanut enemmän kuin tarpeeksi medipameja ensimmäisiksi päiviksi mutta kieltäydyin ja puolittivat kun olisin kompuroinut itseni uloskirjaukseen. Ja tosiaan ei kannata miettiä etukäteen mitään hätävarasäätöjä jos haluaa irroittautua, tuolla ei katsella sellaista yhtään.

Kandee ihan avoimin mielin mennä. Menen tuonne jos ikinä tarve vaatii ja pääsen :up:

++ Mainiemestä kuullut ihan hyvää, mutta käynyt itse vain tutustumiskierroksella.
You know the mind has a thousand eyes..
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Kuulostaa kyllä aikalailla siltä (mitä nyt tätä yms korvaushoito juttuja olen lukenut) että
asia on juurikin niin miten hoitajani minulle sanoi kun annoin moitteita miten täällä toimitaan verrattuna muualle.
Kyllä tämä hoito on jokaisella niin pitkälle omakohtainen että pakkohan niillä on tiettyjä asioita soveltaa. Ja jos ei tyydytä
niin tosiaan yhteyttä päihdeasiamiehelle. Täällä ei oltu koskaan edes mainittu että se on mahdollista saati sellainen on olemassa.

Itsellä on nyt mennyt todella hyvin. Ja alan miettimään pitäisikö itsellä ottaa yhteyttä päihdeasiamieheen koska kotilääkkeeni
siirtyy ja siirtyy vaikka hotoa tuli nyt täyteen 1v ja viimeisestä retkahduksesta alkaa olla se 4kk. Noh kaippa ne sitten kun se 6kk
mikä päihteetöntä aikaa vaaditaan että se oikeus on niin antavat ne. Saa nähdä. Kuitenkin ne ovat nyt soveltaneet että saan ottaa
2. päivän liotuksen aina kun haluan niin ehkä tuo nyt vähä helpottaa niin joka päivä ei tarvitse käydä..

Mietin kun muualla tunnutaan seuloja otettavan niin harvoin :D Täälä otetaan 3-4x vkossa ja välillä järjestään joka toinen päivä.
Laaja seula otetaan 1x kk. Mutta välillä sekin unohtuu heiltä. Mutta kuienkin olen ihan tyytyväinen tähän tilanteeseen ja eiköhän ne kotilääkeoikeudetkin sieltä tule kun hyvin menee tietty aika!..

OIKEIN HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE JA TSEMPPIÄ. Gangsteri otitko jo yhteyttä päihdeasiamieheen? Kaikkea hyvää sinulle ja toiv pääset takas hoitoon
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

5-meo-EMT wrote:
NatiHero wrote:Mää lainaan tätätopicia, vaik meneeki vähä ohi aiheen, mut onkos jengillä kokemuksia Tampereen Vipusesta?
TOSI HYVÄ VASTAUS!
Kiitos paljon vastauksestasi :) Joo en oo aikomuksissa viedämitään jemmoja mukana, kuullut että siellä vois joiltain saada poistettua esmes just lyrsyi, mut en tiiä ottasinko vaikkka tarjottas. Mää oon tonne menos parantuun, en vetään kamaa, mut vaan laitokses. Tarkotus alottaa uus elämä, ihanan tytön kanssa, sisutaa vihdoin oikee koti ja TEHDÄ elämällään jotai. Suunitelmat on hyvin selkeet jatkon kannalle, myös retkahduksien estämiseksi. Oon valmistautunu tähän kauan ja huolella, en osaa kuvitella meneväni parantumaan, ellen ole itse hyvin tietoinen siitä, mitä olen tekemässä ja miksi.

Mää vaan toivosin, et voisin elää melko normaalia elämää, saada OIKEITA ystäviä, tulevaisuudes perustaa perheen, sitä ennen matkustella jne. Oon menettäny liian paljon asioita elämästä kamankäytön takia (aina jotain ollu kierros kuitenki ku pääs vauhtii tää alamäki :( ) , et nyt riitti. Must tuntuu et jos jatkan tällä meiningillä niin muutun sellaseks persoonaks, etten voi enää sietää olemassa oloani ja päästän itteni päiviltä. Ei kiitos, jossai se raja tulee vastaa ja se on tullu mulla nyt.

Täysin streittariks en kyl oo luultavasti alkamas, mut et käyttö on aina pysyny hallussa kun on vaan sisältöö elämäs.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Velho
LD50

Post by Velho »

^Gangsteri^ wrote:Lisäksi olen 100% varma että kh-hoitajia lukee tätä foorumia. ;)
Ja olen hoitamassa päihdeasiamiehen kautta oikeuksiani hoitoon.
tässä olet oikeassa moni hoitaja lukee näitä juttuja. Oon ihan hoitajalta kuullut että hän käy lueskelemassa täällä välillä.

Tällä hetkellä mua oikeestaan vituttaa ja huvittaa että oon nyt tässä vuodenpäivät pyytäny annoksen nostoa ja lekuri sano jotai et ei olis varma et mä tarviin sitä nostoa edes tai jotaintällästä puhu mutta asiahan on nyt toinen nostaisivat nyt ees 1-2 ml ja olin tossa pitkään tosi nätisti hoidon kannalta kun oli jo lomalääkkeitä saatu mut sit menin ryssimään koko homman fenazepameilla mitä tosin söin sen takia ku tuntu ettei annos kanna niiku pitäs, mutta joo tiedän että hölmö ratkasu mut minkäs teet kun koitat olla nätisti sun muuta puhua mukavia. Joo ja nyt mun omahoitaja joka varmaan luet tätä postausta ni terve jos mä saisin ees parilla metrillä annosta hilattua ylöspäin ni vois jopa alkaa käydä noilla pajoilla et olis muutaki sisältöä päivään ku lääkkeen haku mut tuntuu vaan niin vaikeelta mennä sinne ku omasta mielestä alan olla jo kipeenä ku ne alkais blaaah! Tai sit jos sais jotai lääkettä mikä vois niiku buustata tota ettei sit tarvis nostaa annpsta mut omaanki korvaa se kuullostais tosi typerältä Mutta joo pysykää vahvoina sisk Tai sitot sun muut toverit!
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Ittellä nyt otettiin buprepitoisuudet pitkästä aikaa ja ne oli 2.5 elikä pysyneet kunnossa! Uskomatonta !
Eli annos ku oli 16mg niin arvot oli 1.2 ja ne pitäs olla yli 1.3 jos alle 1.3 ni nostetaan 2mg nii kauan et arvot ok.
Noh mähä vähä säikähin että täs käy taas niinku tolla 16mg että pidemmän pääle joudutaan nostaa 2mg taas.
Eipä tarttenu. Heh jännä et 2mg oli kiini. Nyt kantaa kyllä tosi hyvin annos enkä ole aamuisin huomannut muuta kun
lievää hikoilua mikä nyt tuskin on vieroitusoire vaan itseasiassa buprenorfiinin haittavaikutuksia / sivuvaikutuksia.
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

Olen miettinyt ja naureskellut että harvemmin Suomessa mitään oikeaa korvaushoitoa on. Korvaushoidollahan nimensämukaisesti korvataan tietty opioidi jollakin muulla opioidilla pitämään vieroitusoireet kurissa, mutta koska suurin osa Suomen opioidisteista ovat buprenorfiinisteja, joten mitään korvaushoitoa ei missään vaiheessa tapahdu, jos annettaisiin metadonia niin sitten olisi kyse korvaushoidosta. Mielestäni tosin valtion pitäisi tarjota kaikille halukkaille niin paljon päihteitä kuin vain itse haluavat, mikäli tekevät sitä vastaan töitä. Tällä hetkellähän harvempi hc-huumeiden päivittäiskäyttäjä mitään töitä tekee, sillä suuri osa ajasta menee rahan hankkimisessa sillä laittomuus nostaa päihteiden hinnat sairaan korkealle. Tietenkin sellaisia töitä pitää tarjota mitä pystyy tekemään päihtyneenä, ettei mitään raskaan kaluston käyttöä tai päiväkodin hoitoa, eli jos vaikka siivoamista tai nurmikonleikkuuta. Sitten omavalinnainen määrä palkasta maksettaisiin suoraan päihteillä, oli se sitten heroiinia, kannabista, alkoholia tai amfetamiinia. Miksi ei? Ei tarvisi stressata asioista kuten; mistä saa rahaa helvetin kalliisiin päihteisiin, milloin velkojat tulee katkomaan jalat, missä voisi nukkua (päihteiden käyttäjillä omat kerrostalot/rivarit, joten selväpäisiä naapureita ei silloin häiritä). Jokaisella on oikeus päättää mitä tekee kehollaan ja elämällään, jos on tyytyväinen sellaiseen elämään ja että osa palkasta maksetaan päihteinä, niin kenellä on oikeus se kieltää? Sitten sellaisille jotka haluavat lopettaa päihteiden käyttö tarjotaan toki omat palvelut ja hoidot. Mutta ei ole mitään hyvää syytä pitää yhtään päihdettä laittomana. Itseasiassa suurin osa huumeriippuvaisten ongelmista johtuu aineiden laittomuudesta, mukaanlukien siis ns. kovien huumeiden käytössä.

Ainiin ja mielestäni sana huumeriippuvainen on naurettava sana, sillä sana "huume" kattaa erittäin suuren ja sekavan joukon erilaisia päihteitä, jos jokin päihde on laillinen niin sen päivittäiskäyttäjä ei ole huumeriippuvainen. Pevekin hc-nistaaminenkin muuttui vasta pari vuotta sitten huumeriippuvuudeksi, oli asiat ennen vanhaan paremmin kun ei ollut kyse huumeongelmasta tai -riippuvuudesta vaan laillisen nautintoaineen liiallisesta käytöstä, aivan kuten alkoholin. Eihän kukaan sano alkoholistiakaan huumeriippuvaiseksi? Jonkinlaisesta hengen köyhyydestä se kertoo jos on omaksunut itselleen huumeriippuvaisen roolin ja sitä sitten kantaa mukanansa hautaan asti, tietenkin jokaiselle tapaamalleen henkilölleen mainitsee olevan huumeriippuvainen. Minäkin olen kofeinisti, jos se olisi laiton aine niin olisin huumeriippuvainen.
Last edited by 00000000 on Fri 06 Jun 2014, 18:05, edited 4 times in total.
^Gangsteri^
Apteekki

Post by ^Gangsteri^ »

WORD!
Velho
LD50

Post by Velho »

SadPanda wrote:Ittellä nyt otettiin buprepitoisuudet pitkästä aikaa ja ne oli 2.5 elikä pysyneet kunnossa! Uskomatonta !
Eli annos ku oli 16mg niin arvot oli 1.2 ja ne pitäs olla yli 1.3 jos alle 1.3 ni nostetaan 2mg nii kauan et arvot ok.
Noh mähä vähä säikähin että täs käy taas niinku tolla 16mg että pidemmän pääle joudutaan nostaa 2mg taas.
Eipä tarttenu. Heh jännä et 2mg oli kiini. Nyt kantaa kyllä tosi hyvin annos enkä ole aamuisin huomannut muuta kun
lievää hikoilua mikä nyt tuskin on vieroitusoire vaan itseasiassa buprenorfiinin haittavaikutuksia / sivuvaikutuksia.
Mikäköhä mahtaa metadonissa olla se oletus arvo kun mun oma arvo on 0,26 eikä mitään nostoa oo tapahtunu vaik vuoden siitä puhunut tai no kertaalleen nostettiin tässä välissä 19ml mut sit se tiputettii melkei heti 17ml ja siitä sit takas toho 15ml ja kaikki tämä kun erehdyin sanomaan hoitajalle et nyt on lääkkeen otosta lääkkeen ottoon hyvä olla :roll:
00000000 wrote:Olen miettinyt ja naureskellut että harvemmin Suomessa mitään oikeaa korvaushoitoa on. Korvaushoidollahan nimensämukaisesti korvataan tietty opioidi jollakin muulla opioidilla pitämään vieroitusoireet kurissa, mutta koska suurin osa Suomen opioidisteista ovat buprenorfiinisteja, joten mitään korvaushoitoa ei missään vaiheessa tapahdu, jos annettaisiin metadonia niin sitten olisi kyse korvaushoidosta. Mielestäni tosin valtion pitäisi tarjota kaikille halukkaille niin paljon päihteitä kuin vain itse haluavat, mikäli tekevät sitä vastaan töitä. Tällä hetkellähän harvempi hc-huumeiden päivittäiskäyttäjä mitään töitä tekee, sillä suuri osa ajasta menee rahan hankkimisessa sillä laittomuus nostaa päihteiden hinnat sairaan korkealle. Tietenkin sellaisia töitä pitää tarjota mitä pystyy tekemään päihtyneenä, ettei mitään raskaan kaluston käyttöä tai päiväkodin hoitoa, eli jos vaikka siivoamista tai nurmikonleikkuuta. Sitten omavalinnainen määrä palkasta maksettaisiin suoraan päihteillä, oli se sitten heroiinia, kannabista, alkoholia tai amfetamiinia. Miksi ei? Ei tarvisi stressata asioista kuten; mistä saa rahaa helvetin kalliisiin päihteisiin, milloin velkojat tulee katkomaan jalat, missä voisi nukkua (päihteiden käyttäjillä omat kerrostalot/rivarit, joten selväpäisiä naapureita ei silloin häiritä). Jokaisella on oikeus päättää mitä tekee kehollaan ja elämällään, jos on tyytyväinen sellaiseen elämään ja että osa palkasta maksetaan päihteinä, niin kenellä on oikeus se kieltää? Sitten sellaisille jotka haluavat lopettaa päihteiden käyttö tarjotaan toki omat palvelut ja hoidot. Mutta ei ole mitään hyvää syytä pitää yhtään päihdettä laittomana. Itseasiassa suurin osa huumeriippuvaisten ongelmista johtuu aineiden laittomuudesta, mukaanlukien siis ns. kovien huumeiden käytössä.

Ainiin ja mielestäni sana huumeriippuvainen on naurettava sana, sillä sana "huume" kattaa erittäin suuren ja sekavan joukon erilaisia päihteitä, jos jokin päihde on laillinen niin sen päivittäiskäyttäjä ei ole huumeriippuvainen. Pevekin hc-nistaaminenkin muuttui vasta pari vuotta sitten huumeriippuvuudeksi, oli asiat ennen vanhaan paremmin kun ei ollut kyse huumeongelmasta tai -riippuvuudesta vaan laillisen nautintoaineen liiallisesta käytöstä, aivan kuten alkoholin. Eihän kukaan sano alkoholistiakaan huumeriippuvaiseksi? Jonkinlaisesta hengen köyhyydestä se kertoo jos on omaksunut itselleen huumeriippuvaisen roolin ja sitä sitten kantaa mukanansa hautaan asti, tietenkin jokaiselle tapaamalleen henkilölleen mainitsee olevan huumeriippuvainen. Minäkin olen kofeinisti, jos se olisi laiton aine niin olisin huumeriippuvainen.
Olen samaaa mieltä et miks helvetissä korvataan bupre buprella mutta joo ite kuitenki metadoni hoidossa ja sais olla niiku muissa maissa et sais sen lääkkeen kolmessa osassa päivän mittaa tai ees sellane annos ettei tarvii mitää oheiskäyttö pameja yms ku alkaa se vaikutus hiipumaan ja tulee niitä vittumaisia viekkareita ja hoitajat sanoo et KH-potilaan pitää vaa tottuu niiihi perkele ku ois sellane aine mikä tekis saman olon ku opioidi viekkarit ni sais ne lääkeen jakajat yms kokeilla edes kerran miltä se tuntuu :! :roll: erityisesti ne jotka jättää ne lääkkeet antamatta :twisted:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Personaes
OD

Post by Personaes »

Onko täällä ketään joka olisi ollut pidemmän aikaa hoidossa ja osaisi sanoa että onko välillä aina tarve nostaa annosta vai menettekö samalla annoksella?

Kun viimeaikoina on ruennut olemaan vähän nihkeä olo päivän mittaan ja aamullakaan ei tule enää sitä lämmintä oloa metiksestä. Johtuukohan siitä että ollut liian pitkään samalla annoksella ja olis tarvetta nostaa
annosta?
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Tietääkö joku että missä eri asuinaleuilla ne helsingin korvaushoito klinikat on ripoteltuna? Kun kämppää alan katsomaan, niin olis hyvä olla samalla asuinelueella kuin korvaushoito klinikka.
-Edgar Allan Poe
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

Suomeen tarvittaisiin samanlainen systeemi: https://news.vice.com/article/only-in-t ... ent-heroin
VÄhentäisi huumeidenkäytöstä syntyvän rikollisuuden lähes olemattomiin ja periaatteessa suurimman osan ongelmista mitä liittyy huumeiden käyttöön, sillä laittomuus aiheuttaa lähes kaikki ongelmat. Kyllä tuolla joku vinkuu asiasta. Ei koskaan olla tyytyväisiä, no mutta valittakoon rauhassa, tuo systeemi on paras mitä voi olla, tuo ratkaisee periaatteessa kaikki ongelmat. Jonkun metan kanssa tuo ei toimis, heroiini ei aiheuta psykoosia, mutta jos olis kaupungilla pirihuone jossa sain piikittää ja snortata puhdasta amfea tai metaa, niin porukka vasta sekoias siitä, ehkä ne pitäis siirtää käyttämään heroiinia, vähentäisi ongelmiua heti.