Kyllä, koska Suomessa heroiiniaddiktio on valtava ongelma. Eiku...00000000 wrote:Suomeen tarvittaisiin samanlainen systeemi: https://news.vice.com/article/only-in-t ... ent-heroin
Korvaushoito
-
Petri6
- OD
Re: Korvaushoito
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
00000000
- Psykonautti
Voishan sen subun korvata heroiinilla, eipähän olis jatkuvaa kitinää siitä ettei annos kanna. Sais kolme kertaa päivässä polttaa mieleisensä annoksen, tuossa sanovat että ovat high as kite, eli näköjään annetaan heroiinia sen verran että se toimii. Miksi ei?Petri6 wrote:Kyllä, koska Suomessa heroiiniaddiktio on valtava ongelma. Eiku...00000000 wrote:Suomeen tarvittaisiin samanlainen systeemi: https://news.vice.com/article/only-in-t ... ent-heroin
-
Petri6
- OD
Koska olisi aivan vajaata kokuttaa käyttäjä paljon kovempaan aineeseen (tosin tätä tehdään jo nyt metadonilla). Miksi vitussa pitäisi?00000000 wrote:Voishan sen subun korvata heroiinilla, eipähän olis jatkuvaa kitinää siitä ettei annos kanna. Sais kolme kertaa päivässä polttaa mieleisensä annoksen, tuossa sanovat että ovat high as kite, eli näköjään annetaan heroiinia sen verran että se toimii. Miksi ei?Petri6 wrote:Kyllä, koska Suomessa heroiiniaddiktio on valtava ongelma. Eiku...00000000 wrote:Suomeen tarvittaisiin samanlainen systeemi: https://news.vice.com/article/only-in-t ... ent-heroin
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
00000000
- Psykonautti
Miksi ei? Länsimaat saisi puolestani hukuttaa heroiinilla. Länsimaalainen elämäntapa ei ole minkään arvoinen, niin yksinkertaista se on. Heroiinin käytön lisääntyminen tekisi vain hyvää. Oikeus on toteutunut vain kun länsimaat ovat tulessa tai kääntyvät parempaan elämäntapaan. Jos heroinin käytön lisääntyminen nopeutta länsimaiden romahtamista, niin tottakai pitää varmistaa että sen käyttö lisääntyy. Syöpä tulee hävittää sisältäpäin. Tosuushan on se ettei mikään korvaushoito pysty tarjoamaan mitään, se ongelma on siinä että länsimaalaisessa yhteiskunnassa eläminen on sellaisenaan niin paskaa, että ainoa vaihtoehto on iskeä sitä vastaan, kääntykää oikeaan elämäntapaan ja auttakaa hävittämään tämä paska elämä mitä länsimaissa on. Jokainen pommi-isku Euroopassa on voitto. Odotan päivää jolloin tämä kaikki loppuu. Ei mene kauan, ISIKsen perustetuta kolmannen ja viimeisen Kalifaatin, pitää vain toivoa että se sa kunnon jalansijan tuonne ja saisi aloitettua globaalin Jihadin, tätä paskaelämäntapaa vastaan, hyökkämään ankarasti jokaista länsimaata vastaan. Siinä itkis länkkäri kun tämä paska hävitetään. Ja lupaan että autan jokaisella mahdollisella tavalla, että oikeus voittaa ja entinen länsimaalainen elämäntapa on enää vain tuhkana jalkojen alla.Petri6 wrote:Koska olisi aivan vajaata kokuttaa käyttäjä paljon kovempaan aineeseen (tosin tätä tehdään jo nyt metadonilla). Miksi vitussa pitäisi?
edit tälläsii kommentteja, kun kirjoittelee niin banaanipotku heilahtaa näin... hei hei... t.dexma
-
SadPanda
- LD50
Moro pitkästä aikaa! Mä en lähteny korvaushoitoon että pääsisin subusta eroon!
mä en ole tässä hoidossa muutenkaan pääosin sen takia et käytän subua!
mä olen tässä osasti osa syynä stimujen yms aineiden helvetillisen käytön lopettamiseksi
ja elämän laadun parantamiseksi. Ja onnistunu oon. En ymmärr tota ainaista vertausta et vittu subuu korvataan subulla, ei kaikkee tartte ottaa nii kirjaimellisesti.
mä en ole tässä hoidossa muutenkaan pääosin sen takia et käytän subua!
mä olen tässä osasti osa syynä stimujen yms aineiden helvetillisen käytön lopettamiseksi
ja elämän laadun parantamiseksi. Ja onnistunu oon. En ymmärr tota ainaista vertausta et vittu subuu korvataan subulla, ei kaikkee tartte ottaa nii kirjaimellisesti.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Velho
- LD50
Mä oon menny kohta 1,5vuotta samalla dosella. Mitään kiksejä siitä ei tosiaankaan saa eikä se oo tarkotuskaan vaa et pysyy ne reflat jokseenki siedettävinäPersonaes wrote:Onko täällä ketään joka olisi ollut pidemmän aikaa hoidossa ja osaisi sanoa että onko välillä aina tarve nostaa annosta vai menettekö samalla annoksella?
Kun viimeaikoina on ruennut olemaan vähän nihkeä olo päivän mittaan ja aamullakaan ei tule enää sitä lämmintä oloa metiksestä. Johtuukohan siitä että ollut liian pitkään samalla annoksella ja olis tarvetta nostaa
annosta?
Luin ton linkin tost heroiini hoidosta hartaudella ja
tuli itellee sellane olo oisha se sit sellane fiilis ettei tuu ikinä pääsemää siitä eroo ku sit alkaa valtiokin tyrkyttää sitä mut mitä pahaa siin on jos elämänlaatuparanee yms ja niiku täs itekki todennu et tää Korvaushoito tulee valtiolle halvemmaks ku se et sä vedät kamaa ja teet rikoksia saaadakses sitä kamaa ja sehä on loputon kierre jollei viiikatemies tai vankila korjaa ensin
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Personaes
- OD
Onko teilla muilla muuten sellaista systeemiä, että joka aamu puhallutetaan ja jos mittari vähänkin värähtää niin menettää päivän annoksen ja seuraavalta päivältä 1/4 osan annoksesta?
Helvetin perseestä tällanen.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Ullahan tuli nyt 1v ja 2kk täyteen. Helmikuussa 11 päivä retkahdus viimeisin.
Ei puhalluteta jos ei haise vanhalle viinalle. Huomannu et nyt ovat alkaneet luottaa ku seulotaan ekää 1x vkossa.
Ei puhalluteta jos ei haise vanhalle viinalle. Huomannu et nyt ovat alkaneet luottaa ku seulotaan ekää 1x vkossa.
-
Personaes
- OD
Vaan 1krt viikossa? Meillä se olis tiukin mahdollinen seulonta. Normaalisti kerran kuukaudessa.
Mutta tuo puhalluttaminen on ihmeellistä, autoa saa ajaa 0.2promillen humalassa mutta jos puhallat 0.01promillea niin et saa lääkettä.
Mutta tuo puhalluttaminen on ihmeellistä, autoa saa ajaa 0.2promillen humalassa mutta jos puhallat 0.01promillea niin et saa lääkettä.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Nko niillä sitten syytä epäillä sinun alkoholin käyttöä? Vai puhallittavatko kaikki siellä? Täällä yks sälli joka dokaa paljo niin on monet kerrat saanu lääkkeet vaikka on menny sinne jurrissa. Kerran oli hoitaja sanonu että minä en puhalluta sinua ko puhallat kuitenkin tjsp. Ja sitte se sillä oikeen leuhotti.
menetetty tapaus se jätkä. Se on saanu toisen mahollisuuden (lensi pari vuotta sitte ulos korvaushoidosta) nyt alotti taas ilman katkoyrityksiä suoraan osasto 4 selta. Ei tajua että on saanu tämmösen mahollisuuden ja sit vaa viis veisaa ja... mun mielestä olisi täysin oikein et hän nakattais ulos hoidosta. Ärsyttää muutenki ko täällä on kaikilla omat säännöt. Se on ollu nyt 2x oheiskäytön katkollaki. Ja ei opi mitään. Sano vaan et jos lentää ulos hoidost alkaa vetää pirii.. se kyl vie kirjaimellisesti tarvitsevien hoitopaikan! Oheiskäytön katkoja on muilla ollut 1. Hän varmaa saa kolmannenki.
-
Personaes
- OD
Meillä puhallutetaan kaikki.
Täälläkin ylläpidossa on porukkaa joilla on jatkuvaa ohikäyttöä mutta pysyvät silti hoidossa, kait ne kattoo että hoito vähentää haittoja sit lopulta kuitenkin.
Tänäänkin olin lääkettä hakemassa niin ihan avoimesti lääkejonosso joku tarjosi myydä toiselle lyricoita, ei kauheesti salailla edes sitä ohikäyttöä.
Täälläkin ylläpidossa on porukkaa joilla on jatkuvaa ohikäyttöä mutta pysyvät silti hoidossa, kait ne kattoo että hoito vähentää haittoja sit lopulta kuitenkin.
Tänäänkin olin lääkettä hakemassa niin ihan avoimesti lääkejonosso joku tarjosi myydä toiselle lyricoita, ei kauheesti salailla edes sitä ohikäyttöä.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
renttuni
- Apteekki
Vähän yli kuukausi korvaushoitoa takana. Buprella siis olen. Takana fentanyylin käyttöä pääasiassa. Ensin annos oli 8mg mutta sen kanssa ei pärjännyt mitenkään. Nyt on kuukauden ajan ollut 10mg. Sen kanssa olen tottunut pärjäämään. Joka päivä olen käynyt, nollat puhaltanut ja jokainen seula ollut puhdas. Alkuun noin viikon verran otin lisäannoksen buprea kotona, mutta luovuin siitä enkä ole ottanut sen jälkeen enkä siis piikittänytkään.
Nyt on alkanut välillä vituttaan tuo klinikalla ramppaaminen. Sairauslomaa mulle kirjoitettiin koko heinäkuu, ja samoin tämä elokuu. Ei pääse mihinkään ja välillä tuntuu että ois kiva saada päänsä sekaisin, mutta ei edes viinaa saa juoda. Päihdemyönteisiä ajatuksia vyöryy päähän vaikka tiedän sen olevan paskaa ja että tämmönen psyykkinen riippuvuus nostaa vaan päätään.
Ensi maanantaina mulla lasketaan annostusta. Tarkoitus olis vierottaa mut nopeasti, mutta kuitenkin mua kuunnellen että miltä tuntuu. Huoh. En tiedä, aika sekavat fiilikset tällä hetkellä. En halua riipuvuuden kehään uudelleen, mutta olisi silti kiva vielä kerran kokea se päihtymys. Tiedän että kerta ei kerraksi jäisi ja mulla ei ole tarkoitus ottaa mitään. Mutta näin ajatuksen tasolla..
Ircissä en ole käynyt nyt vähään aikaan, sen ehkä joku huomannut!? Koitan vähän pysyä erossa kaikesta mikä liittyy huumehiin. Vaikka mukavia ihmisiä siellä kyllä on. Ajattelin kuitenkin kertoa tänne vähän kuulumisia. Enemmänhän mä olen jauhanut tuolla Fentanyyli-topicissa.
Pariin otteeseen oon kyllä raivona etsinyt kotona fentislaastareita, edes jämiä mutta onneksi etsintä ei ole tuottanut tulosta.
Valoa mun elämään tuo eräs ihana ihminen jonka kanssa ollaan hiljattain alettu seurustelemaan <3 Hän on siis nainen kuten minäkin, ja ollaan hullun rakastuneita. Hänellä ei ole mitään päihdehistoriaa eikä hän tiedä huumeista mitään. Hyvä niin. Omasta korvaushoidosta olen selittänyt, mutta hän ei taida oikein käsittää miten vakavasta asiasta mulla on tavallaan ollut kyse. Ja en mä haluakaan mitään yksityiskohtia jauhaa, vaan katsoa eteenpäin.
Terkkuja tutuille vaan!
muok. Meillä puhallutetaan kaikki ja nollaa pitää näyttää. Minutkin, vaikka en alkoholia edes käytä. No joo pari kertaa on mut jätetty puhalluttamatta, kun "Nollat ne on kuitenkin". Ja pitää venytellä poskia ja huulia ja esitellä suun limakalvojaan ja irvistellä. Käytännössä ei olis mahkuja viedä aineita edes pois sieltä. Koska pillerit murskataan ja vedellä pitää purskutella suukin liuotuksen jälkeen. Ja suuta syynätään tarkasti.
SEULAT on kerran viikossa, päivää ei sanota etukäteen vaan lyödään labralappu yllättäen kouraan. Mulle kaikki on ollut ok ja helppoa, koska en oo yrittänytkään hämätä tai laittaa vastaan tms.
Nyt on alkanut välillä vituttaan tuo klinikalla ramppaaminen. Sairauslomaa mulle kirjoitettiin koko heinäkuu, ja samoin tämä elokuu. Ei pääse mihinkään ja välillä tuntuu että ois kiva saada päänsä sekaisin, mutta ei edes viinaa saa juoda. Päihdemyönteisiä ajatuksia vyöryy päähän vaikka tiedän sen olevan paskaa ja että tämmönen psyykkinen riippuvuus nostaa vaan päätään.
Ensi maanantaina mulla lasketaan annostusta. Tarkoitus olis vierottaa mut nopeasti, mutta kuitenkin mua kuunnellen että miltä tuntuu. Huoh. En tiedä, aika sekavat fiilikset tällä hetkellä. En halua riipuvuuden kehään uudelleen, mutta olisi silti kiva vielä kerran kokea se päihtymys. Tiedän että kerta ei kerraksi jäisi ja mulla ei ole tarkoitus ottaa mitään. Mutta näin ajatuksen tasolla..
Ircissä en ole käynyt nyt vähään aikaan, sen ehkä joku huomannut!? Koitan vähän pysyä erossa kaikesta mikä liittyy huumehiin. Vaikka mukavia ihmisiä siellä kyllä on. Ajattelin kuitenkin kertoa tänne vähän kuulumisia. Enemmänhän mä olen jauhanut tuolla Fentanyyli-topicissa.
Pariin otteeseen oon kyllä raivona etsinyt kotona fentislaastareita, edes jämiä mutta onneksi etsintä ei ole tuottanut tulosta.
Valoa mun elämään tuo eräs ihana ihminen jonka kanssa ollaan hiljattain alettu seurustelemaan <3 Hän on siis nainen kuten minäkin, ja ollaan hullun rakastuneita. Hänellä ei ole mitään päihdehistoriaa eikä hän tiedä huumeista mitään. Hyvä niin. Omasta korvaushoidosta olen selittänyt, mutta hän ei taida oikein käsittää miten vakavasta asiasta mulla on tavallaan ollut kyse. Ja en mä haluakaan mitään yksityiskohtia jauhaa, vaan katsoa eteenpäin.
Terkkuja tutuille vaan!
muok. Meillä puhallutetaan kaikki ja nollaa pitää näyttää. Minutkin, vaikka en alkoholia edes käytä. No joo pari kertaa on mut jätetty puhalluttamatta, kun "Nollat ne on kuitenkin". Ja pitää venytellä poskia ja huulia ja esitellä suun limakalvojaan ja irvistellä. Käytännössä ei olis mahkuja viedä aineita edes pois sieltä. Koska pillerit murskataan ja vedellä pitää purskutella suukin liuotuksen jälkeen. Ja suuta syynätään tarkasti.
SEULAT on kerran viikossa, päivää ei sanota etukäteen vaan lyödään labralappu yllättäen kouraan. Mulle kaikki on ollut ok ja helppoa, koska en oo yrittänytkään hämätä tai laittaa vastaan tms.
-
Bsonen
- Karvakuono
Miten korvaushoitolaisen muutto paikkakunnalta toiselle onnistuu? Onko Rovaniemellä buprehoitoa ollenkaa ku kuulin että siellä ois pelkkä metis? Ja jos joskus haluaa muuttaa takas ni onnistuuko, kun sellaisiakin puheita kuullu että hoidon kera muutto onnistuu vain kerran? Entä minkälainen hoitohenkilökunta rollossa on?
Jos olet eri mieltä kanssani, olet väärässä.
Jos olet samaa mieltä kanssani, olet perseen nuolija.
Jos olet samaa mieltä kanssani, olet perseen nuolija.
-
Velho
- LD50
Itse joudun alottaa Antabus-kuurin noin hoidossa pysymiseen 
-
Personaes
- OD
Renttu, missä oot hoidossa? PK-seudulla?
Tuo puhalluttaminen on kyllä perseestä, meilläkin aina puhallutetaan. Laillinen aine kuitenkin, eikä sitä aamulla enää niin paljoa ole kuitenkaan veressä että vaikuttaisi metikseen jotenkin vaarallisesti.
Tuo puhalluttaminen on kyllä perseestä, meilläkin aina puhallutetaan. Laillinen aine kuitenkin, eikä sitä aamulla enää niin paljoa ole kuitenkaan veressä että vaikuttaisi metikseen jotenkin vaarallisesti.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
renttuni
- Apteekki
Pohjois-Pohjanmaalla mä olen, Ylivieskassa.
Nyt on annos laskettu 9mg:aan, tarkotus olisi mg/vko. Mutta mun mielestä vois kyllä suoraan laittaa 8mg. Kolme päivää nyt mennyt tuolla ysillä ja en mä huomaa mitään eroa.
Fyysisen sairauden vuoksi mulle annettiin päivystyksessä 10mg oksikodonia iv:sti tiistaina. Se ei tuntunut missään. Siis ennen joku 3mg on humahtanut hieman. Kipuakaan tuo ei vienyt. A-Klinikan hoitaja oli kauhuissaan kun kuuli. Mulle ei sais antaa mitään opiaatteja. No mitä hittoa.. millä kipua sitten hoidetaan jos oikeasti tarvii!? En mä tietysti halua opiaattikoukkua ja en mielellään ois sitä oxya edes ottanut! Ihan oikeasti. Ei ois huvittanut kyllä sanoa klinikalla koko asiasta, mutta pakko koska oxy näkyy seulassa.
Naprometiniä ja Britlofexiä mulle annetaan xonen lisäksi. Aluksi tarvin niitä mutta nyt oon aika kauan pärjännyt ilman. Särkyjä ei ole nyt ollut pariin viikkoon ollenkaan.
Millainen käytäntö teillä muilla on viikonloppusin? Meillä on klinikka kiinni. Vuodeosastolta tulee sairaanhoitaja klinikalle, ja potilas haetaan ulko-ovelta vartijan kanssa.
Nyt on annos laskettu 9mg:aan, tarkotus olisi mg/vko. Mutta mun mielestä vois kyllä suoraan laittaa 8mg. Kolme päivää nyt mennyt tuolla ysillä ja en mä huomaa mitään eroa.
Fyysisen sairauden vuoksi mulle annettiin päivystyksessä 10mg oksikodonia iv:sti tiistaina. Se ei tuntunut missään. Siis ennen joku 3mg on humahtanut hieman. Kipuakaan tuo ei vienyt. A-Klinikan hoitaja oli kauhuissaan kun kuuli. Mulle ei sais antaa mitään opiaatteja. No mitä hittoa.. millä kipua sitten hoidetaan jos oikeasti tarvii!? En mä tietysti halua opiaattikoukkua ja en mielellään ois sitä oxya edes ottanut! Ihan oikeasti. Ei ois huvittanut kyllä sanoa klinikalla koko asiasta, mutta pakko koska oxy näkyy seulassa.
Naprometiniä ja Britlofexiä mulle annetaan xonen lisäksi. Aluksi tarvin niitä mutta nyt oon aika kauan pärjännyt ilman. Särkyjä ei ole nyt ollut pariin viikkoon ollenkaan.
Millainen käytäntö teillä muilla on viikonloppusin? Meillä on klinikka kiinni. Vuodeosastolta tulee sairaanhoitaja klinikalle, ja potilas haetaan ulko-ovelta vartijan kanssa.
-
porter
Joo eipähän kannata antaaa kh potilaalle oxya, kun ei se toimi oikeestaan.
Onneksi en ite lähtenyt korvaushoito ralliin
seinään lopettaminen oli loppuviimeks ihan paras.
Onneksi en ite lähtenyt korvaushoito ralliin
-
SadPanda
- LD50
Joo yks kundi lopetti nyt siis ihan laskettiin alas se oli 5v hoihossa ja viimiset päivät meni 0,4 ja 0,2 teemuilla ja siis ihan kunnolla laskettiin vielä pisimmän kaavan mukaan. Nii juttelin tos sen kans ni sano et ihan hirveet 3vko oli olu
kuulemma ollu sala ko olis lopettanu seinään. 
-
Velho
- LD50
Personaes wrote:Onko teilla muilla muuten sellaista systeemiä, että joka aamu puhallutetaan ja jos mittari vähänkin värähtää niin menettää päivän annoksen ja seuraavalta päivältä 1/4 osan annoksesta?
Mun piti alottaa antabus alkoholin juonnin takia ja se pitää ottaa valvotusti samal ku otat metikset ni saat 200mg antabuksen sekotettun vetee
Oho olinki jo viestittäny tän mut täs uusiks jos jolllai jäi lukematta tjsp
-
Huiko
- LD50
^Onko tossa mitään järkeä käydä, jos kerran ottavat itsemääräämisoikeuden pois? Mikä siinä korvaushoidossa tai ylläpitohoidossa viehättää niin paljon ettei ole väliä mitä oikeuksia siinä tullaan samalla polkeneeksi? Eikö kiinnosta kunhan vaan on varma luukku? Näitä tulee joskus mietittyä.
Tuonkin hoidon voisi suunnitella vaikkapa "Hollannin mallilla", mutta ei meillä suomessa. Eihän meillä ole edes yhteneväisiä kriteereitä sille saako potilas lääkkeensä vai ei.
Tuskastuvat varmaan korvaushoitopoleilla itsekin siihen ettei tulokset oikein näy. Kun ovat tulleet parantamaan. Päivi Räsäsen ministeriöhän se on nuo vaatimukset potilaiden parantamiseksi kyhännyt. Samalla pitäisi potilaiden lopettaa tupakointi ja alkoholin nauttiminen. Ei kovin realistiset haaveet tuollakaan hullulla?
Tuonkin hoidon voisi suunnitella vaikkapa "Hollannin mallilla", mutta ei meillä suomessa. Eihän meillä ole edes yhteneväisiä kriteereitä sille saako potilas lääkkeensä vai ei.
Tuskastuvat varmaan korvaushoitopoleilla itsekin siihen ettei tulokset oikein näy. Kun ovat tulleet parantamaan. Päivi Räsäsen ministeriöhän se on nuo vaatimukset potilaiden parantamiseksi kyhännyt. Samalla pitäisi potilaiden lopettaa tupakointi ja alkoholin nauttiminen. Ei kovin realistiset haaveet tuollakaan hullulla?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
-
Musta8
- Lepakko
Ite luulin että pärjään vähemmällä vaikka niin ei ollut. pidän annosta valmiiks niin alakantissa kun mahdollista (nostettiin 65 takaisin 70)miten voi 1 ml vaikuttaa noin paljon oloon? Nyt kantaa taas ihan hyvin, vaan ei 65 kanna..
Mulla on oheiskäyttöä ollut tässä nyt paljon enemmin kun hoidon alussa. Metiksen kanssa oheiskäyttöä kun on niin todennäköisesti passivoituu tottaallisesti. Oon tässä nyt vähän skarpannu ja tällä hetkellä pienellä kuntoutusjaksolla katkolla. Uuteen nousuun siis tästä!! Sorry typot, puhelimella kirjoitan.
Mulla on oheiskäyttöä ollut tässä nyt paljon enemmin kun hoidon alussa. Metiksen kanssa oheiskäyttöä kun on niin todennäköisesti passivoituu tottaallisesti. Oon tässä nyt vähän skarpannu ja tällä hetkellä pienellä kuntoutusjaksolla katkolla. Uuteen nousuun siis tästä!! Sorry typot, puhelimella kirjoitan.
Hi..!
-
Velho
- LD50
Se on iha ihmisestäki kii et se 70 kantaa paremmi ku 65 ja omalla päällä on vaikutusta toho kans kyllä sillä metikselläkin pääsee vaikka mihi sfääreihi riippuu mitä hakee jos hakee. Mut joo tsemppiii sinne ja kuha nyt oot noi hommat saanu pulkkaa ni lähetää aamukahville ja aamupalalle sinne sinne ja sit meitsi rökittää siut bilikses 100-0Musta8 wrote:Ite luulin että pärjään vähemmällä vaikka niin ei ollut. pidän annosta valmiiks niin alakantissa kun mahdollista (nostettiin 65 takaisin 70)miten voi 1 ml vaikuttaa noin paljon oloon? Nyt kantaa taas ihan hyvin, vaan ei 65 kanna..
Ja sit ku itellää on ollu tilanteita et oheis käytön takii on joko saanu 1/2 annoksen tai jääny kokonaa ilma ,et mitä helvettiä ne luulee et se ettet saakkaa yhepäivä lääkettä ni mitä hyötyä siit on jos seuloissa näkyy bentsot ja oot viel menny vaihtaa siihe haittojavähentävään ni silti jäät ilma lääketttä jos sattuu bentsot tai kannabis näkyy seuloissa tai pahimmassa tapauksessa muut opioidit/metamfetamiini tai amfetamiini/ kokaiiini siit ei oo kokemust jos esim barbituraatit näkyy ni saako sillo lääkkeen iha tavallisest vai onx se se 1/2 vai jäätkö kokonaa ilman ja mite sä sen päivän sit käytät toki sitä haluu helpottaa sitä paskaa oloo mikä puskee tunti tunnilta pahempana takas se luista ja ytimestä lähtevä kylmyys/kuumuus josta seuraa hiki ja sit on iha saatanan kylmä ja on nauseaa + muita vatsavaivoja (vessassa saat rampata sen päivään aika tiheessä tahissa)+ ne muuut ihanaiset viekkarimme ni herää vaa kysymys et mikä vitun pointti täs on et opioideista riippuvaiselta ihmiseltä jätetää se 1 tai useampi päivä ilman lääkettä... tää homma on iha lapsen kengis tääl vitun pohjolassa että hävettää ja hoidon linjaukset tulee tiukkenee iha roimasti ni mihi tää johtaa ylilääkäri kemppisen johdolla
-
Musta8
- Lepakko
Tuskin Se mihinkään hyvään johtaa kun valmiiksi jo ehkä maailman tiukimmat korvaushoitolinjaukset tiukkenee entisestään. Mun mielestä hoidosta saa parhaan hyödyn irti kun luotto toimii molempiin suuntiin, potilaalta lekurille sekä toisinpäin. Tosin oma mokahan Se on kun ryssii luotot mutta hoitajat ei täällä sen jälkeen kirveelläkään luota potilaseen. Ite tosin ilmotin omista retkahuksista, joista johtuen kotilääkkeet venähti kuukaudella minkä tässä tapauksessa ymmärrän varsin hyvin.
Velho saa nähdä kuka rökittää kenet bilikses
Challenge accepted!! Viikon päästä Nähdään!!!
Mikä tässä metiksessä on että toisena päivänä ei sano yhtään mitää ja toisena päivänä nuokuttaa. Onko Se imeytymisestä kiinni vai fiiliksestä mikä sattuu nyt olemaan kun lääkkeen ottaa?
Velho saa nähdä kuka rökittää kenet bilikses
Mikä tässä metiksessä on että toisena päivänä ei sano yhtään mitää ja toisena päivänä nuokuttaa. Onko Se imeytymisestä kiinni vai fiiliksestä mikä sattuu nyt olemaan kun lääkkeen ottaa?
Hi..!
-
renttuni
- Apteekki
Mulla on xonen annos enää 5mg. Alkuun oli 10mg ja oon siis avovierotuksessa mutta kirjottelen tänne kuitenkin.. Mulla vähennetään mg/vko. Ihan hyvin on mennyt silleen viekkareiden osalta, mutta kyllä tuo mg pienennyksenkin jo huomaa. Tulee lievästi flunssanen olo, yöhikoilut ja painajaiset kolmeksi päiväksi.
Mutta sorruin tuossa pari viikkoa sitten käyttämään parina päivänä piriä, ja yhtenä päivänä zolpideemiä iv:sti. Piri oli ihan jees. Tsolpparit muuten, mutta pistokohta on nyt tulehtunut. Jos meen näyttään sitä esim. päivystykseen lekurille, niin juoruaako se heti klinikalle siitä? Meillä siis terveyskeskus ja a-klinikka samassa. Ja mua tietty rangaistas sillä että kh-annos puolitetaan.
Mutta sorruin tuossa pari viikkoa sitten käyttämään parina päivänä piriä, ja yhtenä päivänä zolpideemiä iv:sti. Piri oli ihan jees. Tsolpparit muuten, mutta pistokohta on nyt tulehtunut. Jos meen näyttään sitä esim. päivystykseen lekurille, niin juoruaako se heti klinikalle siitä? Meillä siis terveyskeskus ja a-klinikka samassa. Ja mua tietty rangaistas sillä että kh-annos puolitetaan.
-
Hupu
- Psykonautti
Mulla menee 100mg/50ml metkua joka päivä ja olen tyytyväinen... Se on pitänyt käyttöhalut joitakin pikku hairahduksia lukuunottamatta melko minimissä ja näin homma on ollut vihdoinkin hallinnassa...
Pitänee jatkaa samaan malliin... 
-
eNZYMe
- OD
Jo aika vanha viesti, mut et oo kirjautunu ton viestin jälkeen. toivottavasti kävit näyttämässä kättäs. Voi olla vaarallisia nuo tulehtuneet paukurat. Parhaimmillaan selviää hyvällä säkällä antibioottikuurilla, mutta oon kuullu tsolpparia ohituuppaamaalla aika isoon käsileikkaukseen joutuneesta paikallisesta tyypistä. Ei ollut amputaatio kuulemma kaukana.renttuni wrote:Mulla on xonen annos enää 5mg. Alkuun oli 10mg ja oon siis avovierotuksessa mutta kirjottelen tänne kuitenkin.. Mulla vähennetään mg/vko. Ihan hyvin on mennyt silleen viekkareiden osalta, mutta kyllä tuo mg pienennyksenkin jo huomaa. Tulee lievästi flunssanen olo, yöhikoilut ja painajaiset kolmeksi päiväksi.
-
SadPanda
- LD50
Mulla on alkanu niin vituttamaan tämä helvetin kuusamon kaupungin päihdeyksikön meininki. TÄÄLLÄ EI OO PÄIHDELÄÄKÄRIÄ: Hoitajat sairaanhoitajia toinen vasta opiskelee sairaanhoitajaks kukaan ei oo edes erikoistunu mihinkää ja oikeasti on todella säälittävää miten lukevat kirjasta ja oikeesti luulevat muka et osaavat homman! Tekisin mitä vaan että saisin ammattiapua enkä halua kertoa mun hoidosta kellekkää epäpätevälle virkaintoselle nuorelle muijalle. Oikeesti tänään piti näyttää TAAS kädet. SAatana ei mitään luottoa. Ja niinku oikeasti kaikki on alkanut mennä tuon päihdeyksikön työntekijöiden takia pieleen niin pahasti että olen vakavasti suunitellut hoidon lopettamista.
Oikeasti ku retkahin tos toissavkolla niin ai jumalauta mitä skeidaa tuli suusta, ETTÄ MÄ OON KUULEMMA ALITAJUNNASSANI PEDANNUT SITÄ RETKAHUSTA JA ANTANUT LUVAN ET SE ON VOINU TAPAHTUU AIKOI SITTE JO. VItut ku koittivat selitellä vaan jotain ku arvatkaas mitä paskaa ne mulel suolsi ku sanoin sääntömuutosten jälkeen (puoli vuotta raittiutta että aina saa uuden kotilääkepäivän) niin siis sanoin että haluttaa pistää paskaks kaikki ja haluttaa lähtee vetään: HOITAJA SANOO ETTÄ SE ON SINUN OMA ASIASI? MITÄ VITTUA EIKÖ TOI OLE VÄHINTÄÄNKI ALHASTA PASKAA NIIDEN PUOLESTA. Mulla tuli kauhee raivo et oikeasti halusin retkahtaa. Niin vittu et vitutti kuunella sitä miten oon antanu pirulle pikkusormen ehkä aikoja sitten. MITEN TOMMOSESSA TYÖSSÄ VOI OLLA NOIN VITTU AMMATTITAIDOTONTA PORUKKAA: JA PÄIHDELÄÄKÄRI EI OO PÄIHDELÄÄKÄRI VAAN YLEISLÄÄKÄRI!
Miten muualla?,. onko pakollista tavata ns vertaistukiryhmissä muita korvaushoitopotilaita? SEmmosen pommin tiputti hoitaja eilen jo-. Mä olin aivan raivona koska en todellakaan halua olla tekemisis muiden kh potilaitten kanssa ollenkaan. Riittää et Kinkyn kans ollaa parhaita ystäviä.
Oikeasti ku retkahin tos toissavkolla niin ai jumalauta mitä skeidaa tuli suusta, ETTÄ MÄ OON KUULEMMA ALITAJUNNASSANI PEDANNUT SITÄ RETKAHUSTA JA ANTANUT LUVAN ET SE ON VOINU TAPAHTUU AIKOI SITTE JO. VItut ku koittivat selitellä vaan jotain ku arvatkaas mitä paskaa ne mulel suolsi ku sanoin sääntömuutosten jälkeen (puoli vuotta raittiutta että aina saa uuden kotilääkepäivän) niin siis sanoin että haluttaa pistää paskaks kaikki ja haluttaa lähtee vetään: HOITAJA SANOO ETTÄ SE ON SINUN OMA ASIASI? MITÄ VITTUA EIKÖ TOI OLE VÄHINTÄÄNKI ALHASTA PASKAA NIIDEN PUOLESTA. Mulla tuli kauhee raivo et oikeasti halusin retkahtaa. Niin vittu et vitutti kuunella sitä miten oon antanu pirulle pikkusormen ehkä aikoja sitten. MITEN TOMMOSESSA TYÖSSÄ VOI OLLA NOIN VITTU AMMATTITAIDOTONTA PORUKKAA: JA PÄIHDELÄÄKÄRI EI OO PÄIHDELÄÄKÄRI VAAN YLEISLÄÄKÄRI!
Miten muualla?,. onko pakollista tavata ns vertaistukiryhmissä muita korvaushoitopotilaita? SEmmosen pommin tiputti hoitaja eilen jo-. Mä olin aivan raivona koska en todellakaan halua olla tekemisis muiden kh potilaitten kanssa ollenkaan. Riittää et Kinkyn kans ollaa parhaita ystäviä.
-
Kurkipotku
- Karvakuono
Jospa nyt vaan olisit kiitollinen saamastasi maksuttomasta hoidosta, etkä kitisisi pikkujutuista. Tässä maassa on tällä hetkellä hieman akuutimpiakin rahanreikiä kuin joku päihdehuolto. Jos ja kun terveydenhuoltoa leikataan on oikeus ja kohtuus, että ensin leikataan päihdepuolta. Itse aiheutettuja sairauksia katsos, kukaan ei sinuakaan pakottanut niitä jarruja kiskomaan päivittäin.SadPanda wrote:Mulla on alkanu niin vituttamaan tämä helvetin kuusamon kaupungin päihdeyksikön meininki. TÄÄLLÄ EI OO PÄIHDELÄÄKÄRIÄ: Hoitajat sairaanhoitajia toinen vasta opiskelee sairaanhoitajaks kukaan ei oo edes erikoistunu mihinkää ja oikeasti on todella säälittävää miten lukevat kirjasta ja oikeesti luulevat muka et osaavat homman! Tekisin mitä vaan että saisin ammattiapua enkä halua kertoa mun hoidosta kellekkää epäpätevälle virkaintoselle nuorelle muijalle. Oikeesti tänään piti näyttää TAAS kädet. SAatana ei mitään luottoa. Ja niinku oikeasti kaikki on alkanut mennä tuon päihdeyksikön työntekijöiden takia pieleen niin pahasti että olen vakavasti suunitellut hoidon lopettamista.
Jos et tahdo jutella sen virkaintoisen nuoren muijan kanssa, voit varmasti ihan vapaasti painua takaisin kadulle, ja jatkaa vanhaa elämäntapaasi. Noinhan se usein tuntuu korvaushoitopotilaiden kohdalla menevän, naristaan ja kitistään kun ei saa bentsoja, lyricaa eikä edes pilveä polttaa, joka tietysti on peruselintarvike. Hoitokin on ihan perseestä, kaikki sortaa ja elämä on kovaa. Viikonloppuna kiskotaan piriä, jäädään kiinni, ja taas henkilökunta on perseestä ja ammattitaidotonta. Säälittävää
Tarkoitukseni ei ole parjata hoitonsa kunnialla hoitavia, ja hattuni nousee jokaiselle elämänsä suunnan hoidon avulla muuttavalle. Tullut vaan liikaa kuultua noita kitinöitä, henkilöiltä joilla ei ole minkäänlaista motivaatiota tehdä pysyvää muutosta elämässään.
-
Huiko
- LD50
En ole korvaushoidossa, mutta jotakin asiasta tiedän. Korvaushoidon ja ylläpitohoidon alaisilla on todettu Päihderiippuvuus. Joskus jopa vaikea sellainen.
Se, että on tällainen kuin korvaushoito pelastaa sinunkin verorahojasti moninkertaisesti siihen nähden kuin mitä menettäisit jos nämä ihmiset jätettäisiin hoitamatta. Tutustu vaikka tilastoihin kotona ja ulkomailla.
Jokaisen hoito on prosessi, joka muotoutuu hoidon edetessä. Tosi on, että suurinta osaa epäonnistuneessa hoidossa esittää huonosti koulutettu ja/tai asennoitunut hoitohenkilökunta. Oma osansa on myös tottakai jokaisen omalla asenteella ja työllä oman tilanteensa auttamiseksi. Siinä ei tosin auta yhtään että mollataan täällä systeemiä, joka on ainoa konkreettinen tapa auttaa ja päihdeongelmaisten hakea apua ongelmiinsa. Paraneminen (mitä sillä ikinä kukin tarkoittaakaan) edellyttää aina oman motivaation ja henkiset voimavarat. Kaikilla niitä ei nyt ole, mutta tosi asia on että niitä voi kehittää, kunhan poistuu mukavuusalueeltaan.
Tällä hetkellä meillä tosin on nyt tällainen hoito ja tilanne suomessa, ettei kovin monia onnistumisia tule, muttei se siis ole hukkaan heitettyä rahaa ja elämiä. Pyörä nyt vaan pitää keksiä ennen rattaita. Tiede tekee työtänsä ja voi olla ettei tulevaisuudessa ole päihdeongelmaisia. Varsinkin kipuun suunnattu tutkimus on kiinnostanut ja luvannut paljon.
Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta olisi hyvä tarkistaa huuteleeko niitä pää perseessä vai miksi paska haisee.
Se, että on tällainen kuin korvaushoito pelastaa sinunkin verorahojasti moninkertaisesti siihen nähden kuin mitä menettäisit jos nämä ihmiset jätettäisiin hoitamatta. Tutustu vaikka tilastoihin kotona ja ulkomailla.
Jokaisen hoito on prosessi, joka muotoutuu hoidon edetessä. Tosi on, että suurinta osaa epäonnistuneessa hoidossa esittää huonosti koulutettu ja/tai asennoitunut hoitohenkilökunta. Oma osansa on myös tottakai jokaisen omalla asenteella ja työllä oman tilanteensa auttamiseksi. Siinä ei tosin auta yhtään että mollataan täällä systeemiä, joka on ainoa konkreettinen tapa auttaa ja päihdeongelmaisten hakea apua ongelmiinsa. Paraneminen (mitä sillä ikinä kukin tarkoittaakaan) edellyttää aina oman motivaation ja henkiset voimavarat. Kaikilla niitä ei nyt ole, mutta tosi asia on että niitä voi kehittää, kunhan poistuu mukavuusalueeltaan.
Tällä hetkellä meillä tosin on nyt tällainen hoito ja tilanne suomessa, ettei kovin monia onnistumisia tule, muttei se siis ole hukkaan heitettyä rahaa ja elämiä. Pyörä nyt vaan pitää keksiä ennen rattaita. Tiede tekee työtänsä ja voi olla ettei tulevaisuudessa ole päihdeongelmaisia. Varsinkin kipuun suunnattu tutkimus on kiinnostanut ja luvannut paljon.
Mielipiteitä saa ja pitää olla, mutta olisi hyvä tarkistaa huuteleeko niitä pää perseessä vai miksi paska haisee.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.