Mustelmia stimulanteista

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
wRRa
Moderator

Mustelmia stimulanteista

Post by wRRa »

Onko kellään muulla käynyt niin, että esim. pirin vetämisen jälkeen ilmestyy omituisia pieniä mustelmia jalkoihin tai joskus muuallekin? Erityisesti sääriin ja pohkeisiin itsellä.

Ihmettelin tätä jo vuosia sitten monta kertaa ja ajattelin, että ehkäpä olen vaan telonut itseni. Joka kerta kun vedän piriä...
Nyt kun pitkästä aikaa tullut taas kuositeltua niin sama homma. Pieniä mustelmia ilmestyy sinne tänne jalkoihin, ja olen 110% varma etten ole telonut itseäni (välillä saatettu olla vaikka vaan jossain sisällä istuskelemassa kaverin kämpillä).

Oletan, että tämä liittyy jotenkin vasokonstriktioon ja verenpaineeseen. Tietääkö kukaan tarkemmin asiasta? Kaikilla ei tätä ilmeisesti tule. Johtuuko siitä että annokset on liian isoja, vai että olen itse normaalia herkempi tällaiselle vai mitä ihmettä? :D

Mietin myös, että jos tuollaisia ihonalaisia verenpurkauksia tulee, niin mitähän se käytännössä tarkoittaa... Mitä mun ihon alla tapahtuu? Voiko tällasesta jäädä jotain pysyvää haittaa, jos toistuvasti käy?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
anaganja
Psykonautti

Re: Mustelmia stimulanteista

Post by anaganja »

Oon epäilly hetken aikaa, että juurikin piri tekee tollasia pieniä mustelmia mun käsiin kun on vetäny paljon. Käytän toki IV mutta nää mustelmat tulee ihan eri kohtaan kättä ku mitä oon pistäny.
Ei noita montaa tuu, eikä joka kerta. Eikä ole kipeitä.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Kantsis mennä nukkumaan :D

Eiku. Joo pintaverenkiertoo tuo on, mutta aika pelottavaa jos isoja mustelmia tulee. Itsellä on monesti kyllä ihan kädet sinisenä. Suihku tekee terää ja olut jääkaapista nautittuna parantaa verenkiertoa ja stimuoireilua aina :)
doof
Kameleontti

Post by doof »

Kuvaa sääristä ja reisistä, mahdollisesti pakaroistakin! Kuva vastaa tuhatta sanaa, eikö? :) ei vaa.. tai pistä kuvat privana.. hekoheko

Koita ottaa hiukan aspiriinia amffen kylkeen se auttaa ainakin verenpaineesee ja ehk just vasoplaplaahan. JOS ne mustelmat on noista kiinni.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Erään hoitoalalla työskentelevän henkilön mukaan jalkojen suonissa on ohuempi seinämä, eli ovat alttiimpia verenpurkauksille. Katupirissä on kaikenlaisia jatkeaineita ja siihen on usein jäänyt myös liuottimia yms. jotka voivat aiheuttaa ylimääräistä verenvuotoa lihaskudoksissa.

Hyi hle.... :| joskus vannoin etten enää piriä vedä. Ehkä pitäisi vannoa uudestaan.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
doof
Kameleontti

Post by doof »

wRRa wrote:Erään hoitoalalla työskentelevän henkilön mukaan jalkojen suonissa on ohuempi seinämä, eli ovat alttiimpia verenpurkauksille. Katupirissä on kaikenlaisia jatkeaineita ja siihen on usein jäänyt myös liuottimia yms. jotka voivat aiheuttaa ylimääräistä verenvuotoa lihaskudoksissa.

Hyi hle.... :| joskus vannoin etten enää piriä vedä. Ehkä pitäisi vannoa uudestaan.
Nyt tuli kyllä itellekin paska fiilis noihin epämääräsiin "vitun tykkiii amfetamiinii" juttuihin. Noilla kommenteilla sitä aina myydäänki -.- Osaatko kertoo et onko noista mustelmist, tai jatkepaskoista muuta haittaa? Ootko siitä kuullu tietoa?
Miten on, ootko kokenu samaa oikeesti varmasti jatkettoman pirin(tai amfetamiinin) kanssa? Uskaltaako sitä (suht putsii) edes vetää jos törkeät mustelmat TAI lihaskadot on tiedossa?
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

doof, saman tyypin mukaan tuo ei ole mikään katupirin vaarallisin ominaisuus. Kuulemma amffen vaikutuksen veren hyytymiseen ja verenpaineeseen yhdistettynä vaarallisempia, en muista enää niin tarkkaan mitä sanoi tuosta...

Mulla ei ole tullut lääkepiristä, siis dexeistä/concertoista yms, näitä vastaavia mustelmia. Eli siinä mielessä kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä, että johtuis epäpuhtauksista. Katupiriä ei kuitenkaan välttämättä valmisteta kunnolla.

Tiesittekö muuten että puhdas amffe on suht. hajutonta? Se haju, joka pirissä yleensä on, tulee nimenomaan noista liuottimista ja valmistusprosessissa jääneistä epäpuhtauksista.

//E

Rabdomyolyysi on kyllä yksi riski katupirin käyttäjillä, mutten ole kuullut koskaan, että kenellekään olisi oikeasti sellaista tullut. Mut kaikki riskit on aina hyvä tiedostaa, vaik otaksuisin tän riskin melko pieneks :P. Tosin se johtunee sit muista syistä kuin noista liuottimista?