diatsepaami vs. oksatsepaami

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Milenkiintoista luettavaa jonza..

Itse pidän okatsepaamia yleispätevänä bentsona, joka toimii jo 15mg annoksellakin ihan hyvin lääkkeenä.
30mg on optimaalinen sekä ahdistuksen poistajana, että 'mukavan pöhnän' aikaansaamiseksi..
Yli 30mg annoksilla alkaa mennä jo liian sumuiseksi.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
panda
Psykonautti

Post by panda »

molemmat on paskoja.
rikos ei kannata ja katkol on hauskaa.
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

panda wrote:molemmat on paskoja.
Musta tuntuu että sun mielest kaikki on paskaa :lol: :D No joh..Oxepam ei toimi mulla laisinkaan jos en juo viinaa päälle.Tulee muute vain löysä olo muttei mitää erikoista vaikka koko levyn söis.Mut 6päk kaljaa nii toimii..Diapam taas toimii jopa ilman alkoholiakin :!: Näin mulla.
2000-luvun sakilainen.
korolli
Apteekki

Post by korolli »

jesuiitta wrote:Oksatsepaamin vaikutus on pitkä, puoliintumisaika on 8 - 15 tuntia.
jonza wrote:Oxepamin vaikutusaika on käytännössä noin 6 tuntia. Teoriassa se on pari tuntia pidempi, mutta laskujen takia käytännön vaikutus katoaa kyllä tossa 6 tunnissa. Oxepamin hyvä puoli on sen vesiliukoisuus: Puoliintumisaika on melkein tasan sama kuin se teoreettinen vaikutusaika (siinä 8h nurkilla). Vieroitusoireet eivät tule niin helposti kertarysäyksellä monen päivän päästä, vaan oksesta tulee 15-50mg annoksilla lähinnä vaan 6-8h kuluttua melko huomaamaton lievä lasku.
Kaverini joka popsii ryynejä melko runsaasti kertoi että oksatsepaamin puoliintumisaika olisi jotain 80h luokkaa, ja että vaikutuskin olisi useita päiviä.
Aika ristiriitaista tietoa...
Itse söin eilen illalla 82,5mg + 10mg tsolpideemia. Nyt tässä muutaman oluen kumottuani voin todeta olevani aivan täysillä ryynikänneissä. Eli kyllä noissa vaikutusaika on enemmän kuin 6-8h... Tsolpideemi ei taida niin vahva olla että 10mg riittäisi juurikaan oloihin?
Onko kenelläkään tietoa kuinka pitkät ovat oksatsepaamin vaikutus- ja puoliintumisaika?
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

korolli wrote:
jesuiitta wrote:Oksatsepaamin vaikutus on pitkä, puoliintumisaika on 8 - 15 tuntia.
jonza wrote:Oxepamin vaikutusaika on käytännössä noin 6 tuntia. Teoriassa se on pari tuntia pidempi, mutta laskujen takia käytännön vaikutus katoaa kyllä tossa 6 tunnissa. Oxepamin hyvä puoli on sen vesiliukoisuus: Puoliintumisaika on melkein tasan sama kuin se teoreettinen vaikutusaika (siinä 8h nurkilla). Vieroitusoireet eivät tule niin helposti kertarysäyksellä monen päivän päästä, vaan oksesta tulee 15-50mg annoksilla lähinnä vaan 6-8h kuluttua melko huomaamaton lievä lasku.
Kaverini joka popsii ryynejä melko runsaasti kertoi että oksatsepaamin puoliintumisaika olisi jotain 80h luokkaa, ja että vaikutuskin olisi useita päiviä.
Itse söin eilen illalla 82,5mg + 10mg tsolpideemia. Nyt tässä muutaman oluen kumottuani voin todeta olevani aivan täysillä ryynikänneissä. Eli kyllä noissa vaikutusaika on enemmän kuin 6-8h... Tsolpideemi ei taida niin vahva olla että 10mg riittäisi juurikaan oloihin?
Onko kenelläkään tietoa kuinka pitkät ovat oksatsepaamin vaikutus- ja puoliintumisaika?
Oksatsepaami imeytyy hyvin suun kautta annettuna. Hyötyosuus on yli 90 %. Huippupitoisuus seerumissa saavutetaan 2-3 tunnissa. Oksatsepaami sitoutuu 95-98 %:sti plasman proteiineihin. Sen jakautumistilavuus on 0.4-2.3 l/kg. Oksatsepaamin puoliintumisaika on keskimäärin 9 tuntia (vaihteluväli 4-24 tuntia). Vakiintunut taso saavutetaan 1-3 vuorokaudessa. Oksatsepaami ei metaboloidu I-vaiheen reaktiolla, vaan erittyy virtsaan 95 %:sti glukuronihappoon konjugoituneena. Ikääntyminen ja lievä maksavaurio eivät vaikuta oksatsepaamin kinetiikkaan.

Diatsepaamin jakautumistilavuus on 1.2 l/kg ja puoliintumisaika on 24-48 tuntia. Nämä kasvavat vanhuksilla ja vaikeissa maksasairauksissa. Jatkuvasti käytettäessä tarvitaan vakiintuneen tason saavuttamiseen 5-10 vuorokautta. Diatsepaami metaboloituu maksassa demetylaatiolla ja hydroksylaatiolla. Päämetaboliitti, nordiatsepaami, on farmakologisesti aktiivinen. Sen puoliintumisaika (48-72 tuntia) on pidempi kuin diatsepaamin. Nordiatsepaamin pitoisuus vaihtelee vuorokauden aikana vähemmän kuin diatsepaamin. Molemmat yhdisteet sitoutuvat runsaasti plasman proteiineihin (97-99 %). Nordiatsepaami metaboloituu edelleen mm. oksatsepaamiksi, joka myös on sedatiivinen ja anksiolyyttinen. Näin ollen bentsodiatsepiinien pitkä puoliintumisaika ja lukuisat aktiiviset metaboliitit vaikeuttavat pitoisuusmääritysten tulosten ja kliinisen vasteen välisen suhteen arviointia.
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

Oksatsepaamia olen kokeillut kerran vain pienellä annoksella, niin siitä en osaa sanoa mitään. Diatsepaamin pitkä puoliintumisaika on kiva. Vaikka tuolla tavallisella 15 mg:n annostuksellani, joka ei vielä väsytä liikaa, vaikutuksen huomaa häviävän kokonaan ehkä 6 tunnissa(tämä hatusta vedettynä, en ole kiinnittänyt huomiota), niin seuraavana päivänä on melkein joka kerta leppoisa ja höpsö olo, joskus tuo kestää muutamankin päivän, jos on muuten selvin päin. Johtuu se sitten itse diatsepaamista ja/tai sen aktiivisista metaboliiteista.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

jonza:

mistäköhän mä olen noi lukemat repinyt? Huomaa kuitenkin että aloitin viestin ilmaisemalla että tämä on vain minun käsitykseni, en siis väittänyt mitään.
Assumption is the mother of all fuckups.
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

hmm jojooo.. mites tuota diapamia kannattaisi hommata, eli mikä on hyvä syy mennä lääkäriin ja kusettaa ja pyytää että tarvitsee tätä lääkettä?
jonza
Psykonautti

Post by jonza »

kissankorva wrote:hmm jojooo.. mites tuota diapamia kannattaisi hommata, eli mikä on hyvä syy mennä lääkäriin ja kusettaa ja pyytää että tarvitsee tätä lääkettä?
En usko että kannattaa kusettaa. Kyllä sitä nyt varmaan hiukan edes ahdistaa jos jaksaa olla kiinnostunut jostain päihteistä. Jollekin lääkärille voi sanoa että tarvit krapulaan, ja joku toinen ei ikäpäivänä kirjoittaisi jos tietäis et juot vaikka saunakaljan kerran viikossa. Ahdistukseen on ihan hyvä lääke.
--------------
pohjalla.net
jonza
Psykonautti

Post by jonza »

powergrower wrote:jonza:

mistäköhän mä olen noi lukemat repinyt? Huomaa kuitenkin että aloitin viestin ilmaisemalla että tämä on vain minun käsitykseni, en siis väittänyt mitään.
Kyllä mä sen huomasin, mutta korjasin kuitenkin aika kovasanaisesti. Se mun korjausviesti oli tarkoitettu yleisesti ottaen kaikille ketkä lukee netistä totena tollaista epävarmaa tietoa. Ei ihmiset kuitenkaan yleensä niin tarkkaan mieti et mitä siinä tekstissä tarkoitettiin. Tollaset disclaimerit ois hyvä laittaa vähän korostetummin. Sori nyt kuitenkin.

Tämähän oli vain mun mielipide, joten älä ota annostusohjeena
--------------
pohjalla.net
jonza
Psykonautti

Post by jonza »

korolli wrote:
Kyllä se puoliintumisaika vaan on tosi lyhyt. Tyypillisesti just siinä 6-8h (nämä vaihtelevat eri lähteissä jonkin verran, joten se hampputukan 9h on ihan yhtä oikea). Joskus ilmoitetaan kyllä se 4-24h.

Onhan toi määrä jo sen verran iso että on ihan mahdollista että siitä on veressä vielä aamullakin jäljellä jonkin verran (ainakin jos sä metabolisoit hitaasti noita). Sekakäytössä ei muutenkaan ole ikinä niin varmaa noiden puoliintumisaikoijen ja muiden kanssa. Toisaalta noista pameista voi tulla laskut joiden aikana viina saattaa vaikuttaa joihinkin ihmisiin ilmeisesti hyvin eri tavalla. Tää vika ei tosin ollut varma tieto.
--------------
pohjalla.net
psyhippi
Karvakuono

Post by psyhippi »

ÄLKÄÄ SAATANA MENKÖ KUSETTAMAAN NOITA BENTSOJA SEN TAKIA ETTÄ SAISITTE PÄÄNNE SEKAISIN! Sitten me jotka niitä todella OIKEASTI tarvitsemme emme saa niitä vaan käteen tyrkätään jotain turhia neuroleptejä. Ajatelkaa muitakin kuin itseänne ja sitä että kuinka halvalla saatte päännesekaisin.
Luonnontuotteet<3
Humuilija
Karvakuono

Post by Humuilija »

psyhippi wrote:ÄLKÄÄ SAATANA MENKÖ KUSETTAMAAN NOITA BENTSOJA SEN TAKIA ETTÄ SAISITTE PÄÄNNE SEKAISIN! Sitten me jotka niitä todella OIKEASTI tarvitsemme emme saa niitä vaan käteen tyrkätään jotain turhia neuroleptejä. Ajatelkaa muitakin kuin itseänne ja sitä että kuinka halvalla saatte päännesekaisin.
ongelma ehkä lääkärissä tai sitten sinussa?
korolli
Apteekki

Re:

Post by korolli »

jonza wrote:
korolli wrote:
Kyllä se puoliintumisaika vaan on tosi lyhyt. Tyypillisesti just siinä 6-8h (nämä vaihtelevat eri lähteissä jonkin verran, joten se hampputukan 9h on ihan yhtä oikea). Joskus ilmoitetaan kyllä se 4-24h.

Onhan toi määrä jo sen verran iso että on ihan mahdollista että siitä on veressä vielä aamullakin jäljellä jonkin verran (ainakin jos sä metabolisoit hitaasti noita). Sekakäytössä ei muutenkaan ole ikinä niin varmaa noiden puoliintumisaikoijen ja muiden kanssa. Toisaalta noista pameista voi tulla laskut joiden aikana viina saattaa vaikuttaa joihinkin ihmisiin ilmeisesti hyvin eri tavalla. Tää vika ei tosin ollut varma tieto.
Kaveri saa oxeja reseptillä ja valmistusohjeessa lukee että puoliintumisaika on 60-80h.
Ei ne kyllä yhtä iltaa enempää mulla toimi, tai en oo ainakaa pistäny merkille, mut ei kai nyt valmistusohje voi olla väärässä?
Jeshu
OD

Re: Re:

Post by Jeshu »

korolli wrote:Kaveri saa oxeja reseptillä ja valmistusohjeessa lukee että puoliintumisaika on 60-80h.
Ei ne kyllä yhtä iltaa enempää mulla toimi, tai en oo ainakaa pistäny merkille, mut ei kai nyt valmistusohje voi olla väärässä?
Käyttöohje ;)

Nojoo, mutta noi arviot puoliintumisajasta vaihtelevat vähän sen mukaan mistä ottaa selvää, 60-80 tuntia se ei kuitenkaan missään nimessä ole.

Lääkelaitos Opamoxin valmisteyhteenvedossa http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/hu ... 6190.shtml ilmoittaa oksatsepaamin puoliintumiajaksi keskimäärin 9 tuntia ja vaihtelun 4-24 tunniksi. Lääkeen vaikutus ei kuitenkaan enää juuri tunnu tuon 9 tunnin kohdalla. Huippupitoisuus saavutetaan 2-4 tunnin kuluessa.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Lännen nopein
Apteekki

Re: diatsepaami vs. oksatsepaami

Post by Lännen nopein »

Oksa vie, oma suosikki 50mg opamox
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
Usoda
LD50

Post by Usoda »

30mg vähäisen määrän alkoholin kanssa sopiva, mukavan rennon olon tuo eikä vielä lähde muisti tai taju.
Yksistään 75mg alkaa olla hyvä jo minulle.
Tämä siis ilman toleranssia bentsoihin.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva »

Kyllä se oksatsepaami voittaa diatsepaamin mielestäni..
äsweE
Tuppisuu

Post by äsweE »

Meitsi kyllä tykkää diapamist enemmän ku oxapamist, diapamist otan sen 50mg ja pari bissee ja hyvät savut päälle ni avot, mut sit taas noit oxapameja otin öÖ oisko ollu joku 130mg ja bissee ja savuu ni ei ees tuntunu sillee tuli vaan vitun rauhallinen olo mut toisaalta vitun sekavakin ja muisti pätkii nii perkeleesti. :)
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Oxa ehdottomasti, ei diatkaan huonoja ole, mut jos pitäis valita kumpia ottasin paketillisen niin oksaan kallistuisin.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
siipirikko
Tuppisuu

Post by siipirikko »

Mä olen itse 7 vuotta käyttänyt lähes päivittäin rauhottavia ja muistissa on ihan hyviä aukkoja
havaittavissa.Salakavalastihan niihin koukuttuu varsinkin jos reseptillä saa.
Kyllä ne pamit on parempia,mutta itse vähemmän niitä käyttänyt kumminkin :roll:

i dont want to die
but sometimes wish id never been born att all
bentsmaster
Tuppisuu

Post by bentsmaster »

kyllä mä sanoisin et joku 4-6 opamoxii nassuun kaljan oton yhteydessä tekee tosi rennon olon. Tuntuu lämpimältä ja tosi lepposalta.. ja puhuin 30mg opamoxeista.
bentsmaster
Tuppisuu

Post by bentsmaster »

tohon vielä lisäys et diapamei ei koskaa tullu vedettyy mut opamoxit ja xanorit tuttua puuhaa.
mauseri
LD50

Re:

Post by mauseri »

alypaa wrote:Ehkä ei ole kukaan maininnut,mutta kyllä minä ainakin olen yli 75mg diapamia nauttinut. Ei se nyt mitenkään mahdoton määrä ole jos on tolea bentsoihin.
ei todellakaan,mulla on tolea (tosin xanorista) voin syödä helposti 20-40kpl pameja tai 10-15 2mg xanoria ilman että minusta huomaa mitään.olo on vaan silloin aika itsevarma.en todellakaan ole asiasta "ylpeä" vaan vituttaa kun tarvii hirveitä määriä,mut ei se raksukänni kyllä kovin kivaa oo,parempia vaihtoehtoa on vaikka kuinka.olen tosin nähnyt tolettoman tyypin nuokkuvan yhdestä rivatrillistäkin.eli tole on kaikki kaikessa.aina kun täällä kommentoi bentsoja niin mielestäni voisi mainita onko tolea vai ei ettei joku lue et:joo voi pameja syödä helposti 20kpl ja jos ei tolea satu olemaan niin voipi mennä vähän liian sekaisin :shock: hyvällä tuurilla herää putkasta muistamatta vuorokaudesta mitään :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
bol
Kameleontti

Post by bol »

Oksatsepaamista (45mg) minulle tuli pienempi nausea kuin diatsepaamista (15mg). Oksatsepaamin vaikutus tuntui myös pidempään kuin diatsepaamin ja oksatsepaamia voin pitää jopa euforisoisempana bentsona, kuin diatsepaamia. Musiikki ja sänky tuntui TODELLA hyvältä oksatsepaamin vaikutuksen alla ja hymykin pääsi yllättämään muutamia kertoja. Unikin tuli todella hyvin ja nukuin 10 tunnin yöunet heräämättä kertaakaan yöllä. Aamulla olo ei tuntunut zombilta.

Joten oksatsepaami vie taiston, tosin aika niukasti.
Molemmat bentsot voittaa xanorit.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Diatsepaami tuntuu olevan jostain syystä parempi psykoottisiin tiloihin.

Lääkkeenä molemmat mainioita, viihteenä tuntuu turruttavan vain tunteettomaan pöhnään. Alkoholin kanssa lähinnä masentavia.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Anonyymi

Post by Anonyymi »

Diatsepaami ei IMO toimi alkoholin kanssa. Ahdistus niillä kyllä lähtee hyvin :)
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Yllättävän moni tuntuu pitävän oksatsepaamista, joka on miedompi ja itsessään yksi diatsepaamin metaboliiteista.

Kyllähän tuo diapami on yksi euforisimmista bentsoista jos bentso tole pieni.

Diapam pesee kyllä nolla tolella xanorin mennen tullen vaikutuksiltaan, kun taas oksatsepaami on reilusti diapamia heikompi ja vähemmän rentouttava mielestäni.

Nitratsepaami ja diatsepaami ovat lempi bentsoni.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Ryynikännit ei lähde näillä kovin hyvin minun kohdalla, oksatsepaamin kanssa en kyllä ole isommilla dousseil testannu. Mutta hyviä lääkkeitä molemmat, ahdistukseen, unettomuuteenki.. yms.. tiedättehän.

OT: Ryynikännit on kyllä melkomoisen turhat silti yleiesti ottaen.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

eNZYMe wrote:Yllättävän moni tuntuu pitävän oksatsepaamista, joka on miedompi ja itsessään yksi diatsepaamin metaboliiteista.

Kyllähän tuo diapami on yksi euforisimmista bentsoista jos bentso tole pieni.

Diapam pesee kyllä nolla tolella xanorin mennen tullen vaikutuksiltaan, kun taas oksatsepaami on reilusti diapamia heikompi ja vähemmän rentouttava mielestäni.

Nitratsepaami ja diatsepaami ovat lempi bentsoni.
Nyt 10mg diapameja 2 x päällänsä, vähän hatsia ja muutama tuoppi, mut ei tää kyllä mun mielestä oo mitään verratuna xanttuihin. Niistä tulee niin saatanasti parempi fiilis. Sen kyllä allekirjotan, että oXaZeBaaWi ei oo mitään verrattuna mihinkään. Semi turha nappi.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.