korjaaan mun lähtöni + pari muuta ni säännöt menny suomentiukemmiks ehtihä sitä jonki aikaa perseillä sielläMusta8 wrote:kirkas wrote:Tampereella ei ainakaan lähde, itsellä kerran käynyt noin et oon viikonloppuna puhaltanut jotain mittariin ja lääke jääny saamatta, eipä siinä mitään sen kummempaa kun "hyi hyi" ja lääke jäi saamatta, seuraavana päivänä jatku samaan malliin. Silloin muistaakseni oli 4 kotilääkepäivää jo ja niiden kertyminen jatku ihan samaan malliin.Musta8 wrote: E: Mites tota teillä muilla korvaushoitolaisilla kun jos jää lääke saamatta promilleiden takia niin lähteekö teiltä kotilääkkeet pois? Täällä kaupungissa missä mä olen niin säännöt on Suomen tiukimmat tyyliin ja kukaan ei saa täällä kotilääkkeitä ainakaan helpolla. Pelkään ylikaiken kotilääkkeiden menetystä koska mun pitää ehtiä joka tiistai ja torstai kuntouttavaan työtoimintaan. Torstailla on jo kotilääke mutta pelkään sen menetystä. Tiistaina en kerkeä ikinä mitenkään ajoissa paikalle. Mun mielestä ei alkoholin takia pitäisi kotilääkkeet lähteä. Korkeintaan kuukaudella venyy toinen kotilääke minkä ymmärrän mutta se että vietäisiin ainut kotilääkkeeni pois on pelottava ajatus ton kuntouttavan työtoiminnan kannalta..
Kiitokset etukäteen jos joku viittii vastata.
Ei sen kyllä pitäis vaikuttaa missään Suomessa, toki se on eri asia jos puhallat säännöllisesti jotain mittariin tyyliin useemman kerran viikossa, niin se on sitten eri juttu.
Joo. Multa lähti kotilääke tuon ainoan tapauksen takia... On täällä tiukkaa..
Korvaushoito
-
Velho
- LD50
Re: Korvaushoito
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Personaes
- OD
Petri6 wrote:Joo, toleranssit kohdillaan. Nyt noin 15mg metistä alla ja jalkasärky ei ole edes lähtenyt. Olen paristakin eri lähteestä metistä ostanut nestemäisenä ja tämä + vertailu esim oksikodoniin todistaa, että annokset ovat sitä mitä väitetään. Ensimmäisillä kerroilla tietenkin ostin esim. puolet tuosta määrästä, mutta vetämällä se toleranssi kasvaa ja täysagonisteilla vain saatavuus ja raha ovat rajoittavia tekijöitä.
Suosittelen ehdottomasti, että ennenkun meet korvaushoitoon, niin meet katkolle ja siellä lasket toleransseja. Ite olin pari viikkoa ennen korvaushoidon alkua juuri katkolla, jossa buprea sain ja jossa annosta pienennettiin pikkuhiljaa.
Jos joudut jonkun ison metis annoksen ottaan, niin ne sivuoireet voi olla vittumaisia sit pitkällä tähtäimellä. Ite suosittelisin että korkeintaan se 50-60mg, mutta jos onnistuu vaikka ottaan 30-40mg annoksen niin paljon parempi.
Metiksellä se on nurinkurisesti niin päin, että jos haluat hyviä oloja arjessa, niin mitä pienempi annos niin sitä kivempää sulla on elää sitä arkea, kuin jos on iso annos. Kummastakaan et mitään oloja tule saamaan ekan muutaman viikon jälkeen. Ehkä aamulla lääkkeen jälkeen saattaa tulla tunniksi "lämmin olo" ekan puolen vuoden aikana, mutta thats it.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Joo, mulla on ollu sillä tavalla, että noistakaan annoksista mitä oon vetänyt (plus kaikki mitä on siihen kylkeen vetänyt buustaamaan), niin parasta ei ole ollut se euforia ja nuokut vaan se, että jo ennen kuin se metis ehtii edes kunnolla vaikuttaa niin maailma tavallaan palautuu takas semmoseks ku sen kuuluukin olla et jaksaa olla aktiivinen, sosiaalinen ja just osaa arvostaa vaikka luonnon kauneutta. Tietysti osa tästä johtuu varmasti siitä, että ensin joka viikko sen neljä päivää kärvistellyt koko ajan pienissä viekkareissa (vaikka olisi subua ottanutkin), osa taas varmasti jostain pohjalla olevasta masennuksesta, jota opioidit sitten lääkitsevät.
Tarkoituksena olisi siis löytää sellainen annos jolla pystyisi noista ns. normaaleista asioista nauttimaan ilman tarvetta päihtyä ja tätä myöten sitten lopettaa kaikki muu käyttö ja yrittää hommata ne kotilääkkeetkin mahdollisimman nopeasti. Toisaalta mitä enemmän tässä tuhraantuu aikaa (ts. mitä kauemmin joudun tulemaan toimeen niillä pienillä stasheilla ja miniannoksilla metistä + subulla ja mitä alemmas tolet laskee), niin sitä enemmän koko suunnitelman järkevyys alkaa epäilyttää. Ts. riittääkö tuollainen 60mg (jota en nyt vielä pidä niin hirveän suurena, usealla tutulla kun ne on reilusti sadan paremmalla puolella) annoskaan oikeasti viemään niitä vetohaluja pois vai kusetanko vaan itteäni luulemalla niin. Toisaalta, jos tuolle tielle lähtee niin se pitää tehdä nimenomaan nyt, ennen kuin rupean vaikkapa tuota oksikodonia tosissaan kiskomaan (2-4h puoliintumisajan omaavalla vahvalla täysagonistiopioidilla kun saa mun käytöllä sitten aika nopeesti jo suvun kivitalotkin vaihtamaan omistajaa).
Tarkoituksena olisi siis löytää sellainen annos jolla pystyisi noista ns. normaaleista asioista nauttimaan ilman tarvetta päihtyä ja tätä myöten sitten lopettaa kaikki muu käyttö ja yrittää hommata ne kotilääkkeetkin mahdollisimman nopeasti. Toisaalta mitä enemmän tässä tuhraantuu aikaa (ts. mitä kauemmin joudun tulemaan toimeen niillä pienillä stasheilla ja miniannoksilla metistä + subulla ja mitä alemmas tolet laskee), niin sitä enemmän koko suunnitelman järkevyys alkaa epäilyttää. Ts. riittääkö tuollainen 60mg (jota en nyt vielä pidä niin hirveän suurena, usealla tutulla kun ne on reilusti sadan paremmalla puolella) annoskaan oikeasti viemään niitä vetohaluja pois vai kusetanko vaan itteäni luulemalla niin. Toisaalta, jos tuolle tielle lähtee niin se pitää tehdä nimenomaan nyt, ennen kuin rupean vaikkapa tuota oksikodonia tosissaan kiskomaan (2-4h puoliintumisajan omaavalla vahvalla täysagonistiopioidilla kun saa mun käytöllä sitten aika nopeesti jo suvun kivitalotkin vaihtamaan omistajaa).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Personaes
- OD
Ainakin itellä, metis on vienyt ihan täysin kaikki vetohalut opiaatteihin. Poreeseen on satunnaisesti himo, mutta ei koskaan ole tullut mieleenkään että jättäisin parina päivänä metiksen ottamatta että voisin notkua jonkun opiaatin voimin. Samaan aikaan kun metistä on vaikuttamassa, niin sillonhan ei mitään oloja tai vaikutuksia, esim. oksikodonista irtoa.
Että luulen että tuut pärjäämään korvaushoidossa hyvin, jos tarkoitus on hakea normaalia oloa ilman vetohaluja, että voi elää tavallista elämää...
Että luulen että tuut pärjäämään korvaushoidossa hyvin, jos tarkoitus on hakea normaalia oloa ilman vetohaluja, että voi elää tavallista elämää...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Personaes
- OD
bläääh. Kyllä on aika nihkeetä kun pudotetaan metistä pois. Aika paska olo ollut pari päivää. Kylmä/kuuma tuska hiki päällä, ajatukset juoksee tuhatta ja sataa jne. Ei onneksi mitään ripulia tai kipuja ole ainakaan vielä tullut. Pelottaa miltä tuntuu sit kun pudotetaan joskus syksyllä 30mg:stä yht'äkkiä annos nolliin. oh noez...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Kisu
- Psykonautti
Omakin opparien käyttö on tainnut isolta osin johtua tästä, ihan alusta asti. Erityisesti lapsesta asti koko elämää määritelleet, autismista juontuvat ongelmat sosiaalisen kanssakäymisen suhteen ovat johtaneet itselääkitsemiseen opiaateilla. Esim. "paranen" täysin mutismista saman tien, kun päivittäinen annos alkaa vaikuttaa. Tämän myötä tuo korvaushoito on jo jonkin aikaa houkutellut hieman, sitä suuremmalla syyllä nyt, kun unikonsiemenet, jotka voivat milloin tahansa vaihtua toimimattomiin. Vielä kynnys hoitoon hakeutumiseen on kuitenkin melko iso, kun kukaan lähipiiristä ja hoitokontakteista ei tiedä totuutta päihteiden käytöstäni.Petri6 wrote:Joo, mulla on ollu sillä tavalla, että noistakaan annoksista mitä oon vetänyt (plus kaikki mitä on siihen kylkeen vetänyt buustaamaan), niin parasta ei ole ollut se euforia ja nuokut vaan se, että jo ennen kuin se metis ehtii edes kunnolla vaikuttaa niin maailma tavallaan palautuu takas semmoseks ku sen kuuluukin olla et jaksaa olla aktiivinen, sosiaalinen ja just osaa arvostaa vaikka luonnon kauneutta. Tietysti osa tästä johtuu varmasti siitä, että ensin joka viikko sen neljä päivää kärvistellyt koko ajan pienissä viekkareissa (vaikka olisi subua ottanutkin), osa taas varmasti jostain pohjalla olevasta masennuksesta, jota opioidit sitten lääkitsevät.
pieni moderointi kohta - dexma
-
Petri6
- OD
Itse suosittelisin hoitokontaktin (A-klinikalta anonyymisti) hankkimista mahdollisimman aikaisin, jos meinaa joskus myöhemmin korvaushoitoon ehkä hakeutua. Itse soitin taas katkolle ja vieläkin kuukauden jono (13 potilasta edellä) kahden viikon opioidivieroitukseen. Tämän jälkeen sitten pitkä prosessi päästä itse hoitoon. Tuollainen vieroitusyritys on hoidon edellytyksenä, joten se kannattaa käydä läpi mahdollisimman aikaisin. Juuri tämä odottelu on vittumaisinta, koska tänään loppu ne metadonit, joita on viikonlopuiksi säästellyt ja tämän jälkeen mennään sitten buprella.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Personaes
- OD
Etkö sää sitten ole aijemmin koskaan ollut katkolla?Petri6 wrote:Itse suosittelisin hoitokontaktin (A-klinikalta anonyymisti) hankkimista mahdollisimman aikaisin, jos meinaa joskus myöhemmin korvaushoitoon ehkä hakeutua. Itse soitin taas katkolle ja vieläkin kuukauden jono (13 potilasta edellä) kahden viikon opioidivieroitukseen. Tämän jälkeen sitten pitkä prosessi päästä itse hoitoon. Tuollainen vieroitusyritys on hoidon edellytyksenä, joten se kannattaa käydä läpi mahdollisimman aikaisin. Juuri tämä odottelu on vittumaisinta, koska tänään loppu ne metadonit, joita on viikonlopuiksi säästellyt ja tämän jälkeen mennään sitten buprella.
Eikö kannattaisi tosissaan koittaa miltä tuntuu olla pidemmän aikaa ilman opiaatteja, jos vaikka pääsisit eroon silläkin tavalla. Korvaushoito on ihan jees, jos ei ole muuta vaihtoehtoa, mutta kannattaa muistaa että se sitoo sitten aika paljon. Englannissa metishoitoa kutsutaan nimellä "Liquid handcuffs", lomille ei voi oikein lähteä kun oot täysin sen klinikan armoilla ja viikonkin lomapulloja joudut venaamaan lähemmäs vuotta. Mitään yli 10vrk lomia ei tule irtoamaan.
Itse just kaipaan sitä vapautta, mennä ja tulla miten lystäs. Kunnes menin metishoitoon.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
kirkas
- Lepakko
Personaes wrote:mutta kannattaa muistaa että se sitoo sitten aika paljon. Englannissa metishoitoa kutsutaan nimellä "Liquid handcuffs", lomille ei voi oikein lähteä kun oot täysin sen klinikan armoilla ja viikonkin lomapulloja joudut venaamaan lähemmäs vuotta. Mitään yli 10vrk lomia ei tule irtoamaan.
Itse just kaipaan sitä vapautta, mennä ja tulla miten lystäs. Kunnes menin metishoitoon.
Näinpä. Toi on yks suurin motiivi minkä takia jaksan tiputtaa annosta ja tähdätä hoidon lopettamiseen vuoden sisällä. Alkanut niin paljon ahdistaan tää "avovankilassa" olo, mihinkään ei tosiaan voi lähtee, toki TK:ssa ollessa viikon välein haku ja voihan siinä viikon aikana johonkin lähtee, muttei siinä kyllä pidemmälle ulkomaanreissuille oo mitään asiaa, kun viikkoo enempää lääkkeitä eivät meinaa antaa vaikka ois mihinkä lähdössä. Sitten toki vielä seulat (kun kannabis maistuis, niin ei oikein hyvä homma), sen takia tää on tökkinytkin kun thc positiivinen niin usein. Mutta joo, kyllä korvaushoito oli oikee paikka mulle 5 vuotta sitten kun alotin, niin on muuttunut elämäntyyli kohti "normaalia" tänä aikana ja kyllä tää lopettaminen onnistuu kun on niin kova motivaatio.
-
Petri6
- OD
En, en ole kokenut järkeväksi kun ne reflat on sitten mieluummin kärsinyt himassa ja tietää, että se sen jälkeinen apatia kestää niin helvetin kauan että mitään monen kuukauden laitoshoitoa en oo kuitenkaan halunnut. Kyllä opioideista varmaan pääsisin eroon, jos siihen olisi oikeaa motivaatiota, mutta ongelmana onkin että mitä sen jälkeen. Kun on kavereiden touhuja seurannut niin mitään vuosien terapia + erilaiset masennuslääkkeet komboja en haluaisi lähteä vetämään ja koska alkoholia en voi käyttää (johtaa aina useamman päivän ryyppyputkeen ja silloin tällöin sairaalaan tai putkaan) niin tarkoittaisi sitten melkein elämää täysin selvinpäin, jota on hyvin vaikea kuvitella. En tiennytkään, että niitä lain sallimia kahden viikon lomalääkkeitä olisi noin vaikea saada esim. ulkomaanmatkaa varten. Toisaalta tilanne saattaisi olla eri, jos on jo ne viikon lääkkeet tienattu eikä ole ollut retkahduksia, vai suhtaudunkohan tähän nyt liian optimistisesti?Personaes wrote:Etkö sää sitten ole aijemmin koskaan ollut katkolla?Petri6 wrote:Itse suosittelisin hoitokontaktin (A-klinikalta anonyymisti) hankkimista mahdollisimman aikaisin, jos meinaa joskus myöhemmin korvaushoitoon ehkä hakeutua. Itse soitin taas katkolle ja vieläkin kuukauden jono (13 potilasta edellä) kahden viikon opioidivieroitukseen. Tämän jälkeen sitten pitkä prosessi päästä itse hoitoon. Tuollainen vieroitusyritys on hoidon edellytyksenä, joten se kannattaa käydä läpi mahdollisimman aikaisin. Juuri tämä odottelu on vittumaisinta, koska tänään loppu ne metadonit, joita on viikonlopuiksi säästellyt ja tämän jälkeen mennään sitten buprella.
Eikö kannattaisi tosissaan koittaa miltä tuntuu olla pidemmän aikaa ilman opiaatteja, jos vaikka pääsisit eroon silläkin tavalla. Korvaushoito on ihan jees, jos ei ole muuta vaihtoehtoa, mutta kannattaa muistaa että se sitoo sitten aika paljon. Englannissa metishoitoa kutsutaan nimellä "Liquid handcuffs", lomille ei voi oikein lähteä kun oot täysin sen klinikan armoilla ja viikonkin lomapulloja joudut venaamaan lähemmäs vuotta. Mitään yli 10vrk lomia ei tule irtoamaan.
Itse pidin kyllä ennen matkustamisesta, mutta toisaalta niilläkin reissuilla tuli sosiaalisissa tilanteissa sitten käytettyä rankasti alkoholia, kun muutakaan ei ollut saatavilla. Tosin lähinnä Euroopan sisällä on tullut matkusteltua, joten eipä nyt kahden viikon matkalle ole välttämättä pakkokaan päästä. Enemmän kyllä vituttaa esimerkiksi se, että esim. uudestaan Venäjällä käymään ei taida korvaushoidossa olla mahdollisuutta päästä käymään (he kun eivät sellaista hoitomuotoa ainakaan omille asukkailleen suo).
-
kirkas
- Lepakko
Siis ei itsellä pariin vuoteen ollut mitään ongelmia, siis seulat puhtaat jne, viikottain kävin vaan hakeen 7pv lääkkeet, mutta siitä huolimatta vaikka oon ollut melkein koko hoidon ajan kun mallioppilas, ei mitään toivoo saada yli viikon lääkkeitä. Ja nythän koko hoito on kiristynyt aivan tolkuttomasti ympräi suomea. Oon nyt klinikalla toista kuukautta ollut "tehostejaksolla" ja huhhuh miten tiukaks on mennyt, kohta on varmasti tyyli et puoli vuotta menee ennenkun saa edes yhden kotilääkeoikeuden ja voi helposti yli vuosi mennä ennen kun täyden viikon kotilääkeoikeudet.
Ei o mikään helppo paikka varsinkaan enään, mutta tokihan se helpottaa kummasti jos ei oo "täys nisti" eli pysty mitään kontrolloimaan.
Ei o mikään helppo paikka varsinkaan enään, mutta tokihan se helpottaa kummasti jos ei oo "täys nisti" eli pysty mitään kontrolloimaan.
-
Personaes
- OD
Mitä tarkotat tehostejaksolla? Oot retkahtanut ja annosta lasketaan uudestaan?kirkas wrote:Siis ei itsellä pariin vuoteen ollut mitään ongelmia, siis seulat puhtaat jne, viikottain kävin vaan hakeen 7pv lääkkeet, mutta siitä huolimatta vaikka oon ollut melkein koko hoidon ajan kun mallioppilas, ei mitään toivoo saada yli viikon lääkkeitä. Ja nythän koko hoito on kiristynyt aivan tolkuttomasti ympräi suomea. Oon nyt klinikalla toista kuukautta ollut "tehostejaksolla" ja huhhuh miten tiukaks on mennyt, kohta on varmasti tyyli et puoli vuotta menee ennenkun saa edes yhden kotilääkeoikeuden ja voi helposti yli vuosi mennä ennen kun täyden viikon kotilääkeoikeudet.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
kirkas
- Lepakko
Niinkun oon sanonut kannabis on "paheeni", eli joo kyllä se silloin tällöin on seuloissa näkynyt (mitään muuta ei olekkaan 3vuoteen). Eli juu siis käyn k-klinikalla tai oon käynyt jo kuukauden päivittäin hakemassa lääkkeeni ja nyt taas kertyy kotilääkkeet takas kun pitänyt kannabiksesta puhtaana ja kuukauden sisään siirryn takas terveyskeskukseen. Annoksen tiputus ei liity mitenkään tohon et oon tehosteella, tiputan ihan siihen tahtiin annosta kun itse haluan eikä muut onneks siihen puutu. Jos joku sanelis mulle koska ja milloin tarvis tiputtaa annosta niin ei varmasti onnistuis bupresta vierottautuminen.Personaes wrote:Mitä tarkotat tehostejaksolla? Oot retkahtanut ja annosta lasketaan uudestaan?kirkas wrote:Siis ei itsellä pariin vuoteen ollut mitään ongelmia, siis seulat puhtaat jne, viikottain kävin vaan hakeen 7pv lääkkeet, mutta siitä huolimatta vaikka oon ollut melkein koko hoidon ajan kun mallioppilas, ei mitään toivoo saada yli viikon lääkkeitä. Ja nythän koko hoito on kiristynyt aivan tolkuttomasti ympräi suomea. Oon nyt klinikalla toista kuukautta ollut "tehostejaksolla" ja huhhuh miten tiukaks on mennyt, kohta on varmasti tyyli et puoli vuotta menee ennenkun saa edes yhden kotilääkeoikeuden ja voi helposti yli vuosi mennä ennen kun täyden viikon kotilääkeoikeudet.
-
Personaes
- OD
bleeh. Ite en ole polttanut pilveä varmaan 3-4 vuoteen. Ei vaan tule niitä vaikutuksia mitä sain nuorena, alkaa vaan ahdistamaan elämän vittumaisuudet ja sit jumittaa sohvalla odottaen että saa unta että vaikutukset häviää.
Ite oon vaihtamassa muuten metiksen buprenorfiiniin. Kovasti odotan sitä.
Ite oon vaihtamassa muuten metiksen buprenorfiiniin. Kovasti odotan sitä.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Muutaman tunnin päästä sitten alkaa tuo kahden viikon katko. Olen vedellyt nyt subua (tosin eilen illalla jemmametadonia 60mg ja 20mg oksikodonia) ja jos eilistä ei lasketa, vain pari kertaa oksikodonia (toisella kertaa aiemmin mainittu 140mg ja toisella 280mg) ja olen tullut siihen tulokseen, että ellei tilanne pahene, niin koitan pärjätä tuolla subulla ja vetää pari kertaa kuussa tuota oksikodonia tms. Eli en ole tuon katkon jälkeen ainakaan tässä vaiheessa hakeutumassa korvaushoitoon, mutta käyn nyt lusimassa tuon katkon siltä varalta, että joskus tulevaisuudessa tilanne pahenee ja joudun hakeutumaan k-hoitoon. Toisaalta olen myös miettinyt tramadolireseptin hommaamista joko yksityiseltä tai Virosta, jolloin yhdistetty SNRI+myyopioidiagonisti -kombo voisi olla aika hyvä masennuksen yms. hoitoon.Petri6 wrote:Tarkoituksena olisi siis löytää sellainen annos jolla pystyisi noista ns. normaaleista asioista nauttimaan ilman tarvetta päihtyä ja tätä myöten sitten lopettaa kaikki muu käyttö ja yrittää hommata ne kotilääkkeetkin mahdollisimman nopeasti. Toisaalta mitä enemmän tässä tuhraantuu aikaa (ts. mitä kauemmin joudun tulemaan toimeen niillä pienillä stasheilla ja miniannoksilla metistä + subulla ja mitä alemmas tolet laskee), niin sitä enemmän koko suunnitelman järkevyys alkaa epäilyttää. Ts. riittääkö tuollainen 60mg (jota en nyt vielä pidä niin hirveän suurena, usealla tutulla kun ne on reilusti sadan paremmalla puolella) annoskaan oikeasti viemään niitä vetohaluja pois vai kusetanko vaan itteäni luulemalla niin. Toisaalta, jos tuolle tielle lähtee niin se pitää tehdä nimenomaan nyt, ennen kuin rupean vaikkapa tuota oksikodonia tosissaan kiskomaan (2-4h puoliintumisajan omaavalla vahvalla täysagonistiopioidilla kun saa mun käytöllä sitten aika nopeesti jo suvun kivitalotkin vaihtamaan omistajaa).
-
SadPanda
- LD50
Ompas mennyt nopeesti aika ei härregöööd
Siis nyt piti olla et 2 katkoyritystä ja puol vuotta karenssia ni reilut 2kk karenssia jälellä ja nyt pitäs toinen katkoyritys olla vielä siis yks on nyt virallisesti suoritettu ja toisen kelasin kuukauden päästä ku eipä tullu oltua ilman
Kovasti yritin pääsin maanantaina katkolta ja nyt meni eilen 1mg xonee ja tänä aamuna puoli mg ja eipä mulla riitä henkinen kantti olla ilman et samapa se on hakeutua takasin korvaushoitoon
Ihan hyvä niin.. Kuitenkin mä pystyn olee sen avulla sit paremmin ilman sitä joka päivästä tutkarikuosausta ja saan elämästä kiinni. Hihi.
Kovasti yritin pääsin maanantaina katkolta ja nyt meni eilen 1mg xonee ja tänä aamuna puoli mg ja eipä mulla riitä henkinen kantti olla ilman et samapa se on hakeutua takasin korvaushoitoon
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
Personaes
- OD
Ootko panda kiskonut MDPV:tä tässä sen jälkeen kun hoito loppui? Mites onko opiaatteja mennyt miten?
Täytyy kyllä sanoa, että mitä oot puhunut tuosta teillä olevasta hoidosta, niin aika tiukat säännöt kyllä...
Täytyy kyllä sanoa, että mitä oot puhunut tuosta teillä olevasta hoidosta, niin aika tiukat säännöt kyllä...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Noooh pevekkiä oon varmaan kerran vetänyt mut PV8 (A-PhPp) tä on tullu vedettyy. Katkolla olin tossa 2vko ja nyt venaan vaa et pääsisäis pyhät olis ohi ni sais hommattua tota pv8:
Ja joo oon mä vähä miettiny tota takas menoa. Pitää olla 2 onnistunutta katkoa vaika oon ollu jo hoidossa kerran.. Perseestä. Noh enää yks ja katkolle menoahan inspiroi aina helvetillinen stimujen kuosaus. Ja ainii buprea menee semmone 4mg / vkossa. Et en oo päässy eroon ja nyt taas huomannu et vkon ku ollu siviilis ni annokset on noussu kokoajan ylöspäin vaikka piti pitää se vrk annos siinä puolessa millissää. Olisin alkanu mielelläni kiskoo muita opiaatteja mut subuu nyt oli saatavilla heti ku ulos pääsin sieltä katkolta .
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
NatiHero
- Kameleontti
Lähin kirjottaa Bubre topiciin, mut totesin tän menevän kyl enempi tänne.
Ootan kyl just et loppuu tää neulominen (nykyään IM. on sentää siedettävämpää ku suonien loputon sorkkimine josta ei tuu mitää), säätämine, rahanmeno ja jatkuva epävarmuus kaikessa, et onko terve vai ei.
Joku kuitenkin ihmettellee miksi juuri metadoni, joidenkin mielestä varmaan täysin idiootti valinta. Vastaan tähän pienellä listalla mitä oon antanu itteni ymmärtää ja vaikuttaa päätökseen.
Metadoni:
-helpottaa vetohaluja paremmin
-NMDA-antagonisti vaikutus oletettavasti voisi helpottaa masennusta
-varmempi kantavuus ja tasainen vaikutus. Mehun juomine vs. sulatus, skitsoilisin kuitenki et sulatinko oikein ja blaablaa ja voisin jopa kehittää plascebo ongelmia.
-miellyttävämpi valinta koska bubre pistää melkeen vaan lisäämää vitutusta. Mitään kolinoita en odota.
Ja varmaan muutakin, mikä ei tuu nyt mieleen. Kertokaahan, erityisesti Personaesilta kuulisin miellelään kokemuksista hoidon alotuksesta ja iha muutenkin. Myöss muutkin metkulla olijat kertokaaha.
Ite oon niiiiiiin lopullisen kyllästyny bubreen, että hohhoijaa. Käytän bubree täl hetkel pysyäkseni terveenä, helpoin/taloudellisin ratkasu tällä hetkellä. Ootan ku nousevaa kuuta huomista, kun ois tarkotus nauttia unikkoteetä. Sen kuurittamine ei vaan oikeen just ny sovi. Kesällä alkaaa korvaushoito metadonilla, johon olen todella tyytyväinen. Multa oikeestaan ihan kysyttiin, et kumpi tuntus paremmalta metadoni vai bubre, niin punnasin ääneen molempien nopeesti mieleentulevat plussat ja miinukset ja sillei: Metskulle pyysin ja pääsin. Uskon et se vie multa vetohalut(crawings) paljon paremmin kun bubre, joka tuskin ees piristää mieltä enää, ku oon niin kyllästyny siihe. Lopettamine ei onnistu, kokeiltu monesti, eri tavoin ja aina samalla tuloksella. Nyt alkais kuitenkin näyttäytyy vähän valoo elämässä vähä kaikilla osa-alueilla niin k-hoito on IMO melkonen siunaus tässä kohtaa. Antaa mahdollisuuden edetä elämässä. Pääsee pois kuvioista aika hyvin, osa muista hoitolaisista voi tietty ohikäyttää jne. mut aion pitää etäisyyden siihe porukkaan. Täs on tarkutus muuttaa elämää iha uuteen, hienoon suuntaan, ei jatkaa vanhaa tyyliä joka sujus helpommi ku ois ilmane päivittäisopioidi. Ollaa avopuolison kaa molemmat menos hoitoon, muija menossa bubrelle. Hälläkään ei oo aikomusta lähtee esim. myymään kotilääkkeistä, vaikka se bubrella käviski ja ois helppoo rahaa. Itehä en periaattestakaa uskaltas laskee metkua eteenpäin, varsinkaa ku nykyää on jokaselle oman vahvune liuos, eli vahvuus voi vaihdella paljonki. Tätä joku älykääpiö ei ajattele/tajua kun sanotaan ja hups...Bukhos wrote: vastaavia kokemuksia?
Ootan kyl just et loppuu tää neulominen (nykyään IM. on sentää siedettävämpää ku suonien loputon sorkkimine josta ei tuu mitää), säätämine, rahanmeno ja jatkuva epävarmuus kaikessa, et onko terve vai ei.
Joku kuitenkin ihmettellee miksi juuri metadoni, joidenkin mielestä varmaan täysin idiootti valinta. Vastaan tähän pienellä listalla mitä oon antanu itteni ymmärtää ja vaikuttaa päätökseen.
Metadoni:
-helpottaa vetohaluja paremmin
-NMDA-antagonisti vaikutus oletettavasti voisi helpottaa masennusta
-varmempi kantavuus ja tasainen vaikutus. Mehun juomine vs. sulatus, skitsoilisin kuitenki et sulatinko oikein ja blaablaa ja voisin jopa kehittää plascebo ongelmia.
-miellyttävämpi valinta koska bubre pistää melkeen vaan lisäämää vitutusta. Mitään kolinoita en odota.
Ja varmaan muutakin, mikä ei tuu nyt mieleen. Kertokaahan, erityisesti Personaesilta kuulisin miellelään kokemuksista hoidon alotuksesta ja iha muutenkin. Myöss muutkin metkulla olijat kertokaaha.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää![]()
![]()
-
Personaes
- OD
Ite olisin suositellut buprea, mutta mutta...
Metadoni on ihan jees, kunhan teet sen viisaan valinnan ja otat pienimmän mahdollisen annoksen millä pysyt terveenä. Oon ollut molemmilla, buprella wismarissa ja metiksellä "suomessa", kummassakin on omat puolensa. Metis joo vie vetohalut todella tehokkaasti, lisäksi kantaa paremmin seuraavaan päivään. Mutta sivuoireet mitä tulee etenkin isommilla annoksilla, on aika vittumaiset. Ite kuvailin tätä eräälle toiselle metis potilaalle niin että "ihankuin olis aivot sellaisessa ärsyttävässä, vihreen värisessä tahmeessa limassa" ja sanoi että hänestä tuntuu samalta. Eli vaikuttaa mielialoihin ja yleisfiilikseen aika oudolla tavalla.
Sit jos sulla on iso annos, niin iltapäivällä(kun ainetta on eniten veressä) alkaa puskea hikeä aika hyvin. En ymmärrä että miksei näitä korvaushoito lääkkeitä saisi ottaa kahdessa osassa, eka puolikas aamulla ja toinen iltapäivällä.
Bupre on muuten paljon parempi, ainut ongelma on se kantaminen. Ite wismarin aikoihin piti ottaa iltapäivällä aina pienet nokat bupea että pysyi koko päivän siedettävissä oloissa.
Eli joo, metis on ihan hyvä valinta. Ei varmasti tee mieli ohikäyttää jarruja enää(omalla kohdalla tappanut jarrujen vetohalut täysin) ja kantaa hyvin aina seuraavaan aamuun. Mutta herran jestas, ota se minimi annos millä vaan pärjäät, en voi tätä tarpeeksi korostaa.
Se kuitenkin vaikuttaa sit siihen sun koko vuosien pituiseen hoitoon niin kokonaisvaltaisesti. Ite suosittelisin 30-40mg annosta, pudotat vaikka toleja ennen hoitoon menoa niin että pärjäät tollasella annoksella. Ihan maksimissaan, jos tolet on korkeahkot niin 50mg. Mutta ideaali olis tuo 30-40mg. Yli 60mg annoksissa alkaa sitten ne sivuoireet jo puskea niin selkeesti pintaan että sulla on jatkuva dysforia päällä.
Itellä tällä hetkellä annos 50mg ja nyt oon tällä viikolla pudottamassa taas 5mg pois. Tavoite olis kesään mennessä päästä 40mg:aan.
Menitkö ylläpitohoitoon vai kuntouttavaan? Eli voitko saada kotiannoksia miten?
Metadoni on ihan jees, kunhan teet sen viisaan valinnan ja otat pienimmän mahdollisen annoksen millä pysyt terveenä. Oon ollut molemmilla, buprella wismarissa ja metiksellä "suomessa", kummassakin on omat puolensa. Metis joo vie vetohalut todella tehokkaasti, lisäksi kantaa paremmin seuraavaan päivään. Mutta sivuoireet mitä tulee etenkin isommilla annoksilla, on aika vittumaiset. Ite kuvailin tätä eräälle toiselle metis potilaalle niin että "ihankuin olis aivot sellaisessa ärsyttävässä, vihreen värisessä tahmeessa limassa" ja sanoi että hänestä tuntuu samalta. Eli vaikuttaa mielialoihin ja yleisfiilikseen aika oudolla tavalla.
Sit jos sulla on iso annos, niin iltapäivällä(kun ainetta on eniten veressä) alkaa puskea hikeä aika hyvin. En ymmärrä että miksei näitä korvaushoito lääkkeitä saisi ottaa kahdessa osassa, eka puolikas aamulla ja toinen iltapäivällä.
Bupre on muuten paljon parempi, ainut ongelma on se kantaminen. Ite wismarin aikoihin piti ottaa iltapäivällä aina pienet nokat bupea että pysyi koko päivän siedettävissä oloissa.
Eli joo, metis on ihan hyvä valinta. Ei varmasti tee mieli ohikäyttää jarruja enää(omalla kohdalla tappanut jarrujen vetohalut täysin) ja kantaa hyvin aina seuraavaan aamuun. Mutta herran jestas, ota se minimi annos millä vaan pärjäät, en voi tätä tarpeeksi korostaa.
Se kuitenkin vaikuttaa sit siihen sun koko vuosien pituiseen hoitoon niin kokonaisvaltaisesti. Ite suosittelisin 30-40mg annosta, pudotat vaikka toleja ennen hoitoon menoa niin että pärjäät tollasella annoksella. Ihan maksimissaan, jos tolet on korkeahkot niin 50mg. Mutta ideaali olis tuo 30-40mg. Yli 60mg annoksissa alkaa sitten ne sivuoireet jo puskea niin selkeesti pintaan että sulla on jatkuva dysforia päällä.
Itellä tällä hetkellä annos 50mg ja nyt oon tällä viikolla pudottamassa taas 5mg pois. Tavoite olis kesään mennessä päästä 40mg:aan.
Menitkö ylläpitohoitoon vai kuntouttavaan? Eli voitko saada kotiannoksia miten?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
NatiHero
- Kameleontti
Heh arvasin ton ekan lauseen tulevan sulta
Mut kuten sanoin niin MITÄÄ KOLINOITA EN OO HAKEMASSA, vielä kaikille selvennykseks. Lääkärin kaa juttelin niin ite meinaisin just maks. 40mg olevan se, mut lekuri meinas et varmaan tulee oleen enemmänki luokkaa 50-60mg(tässä on noitten unikoitten käyttöö kuitenki jonku verta(ja pitkä historia niitte kaa, mikä vaikutaa..) ja niihi vaihanki ennen alotusjaksoo, ettei tuu bubren kaa mitää problemia. Ja tolet on kovat, subulla tää on tällästä jatkuvaa sinnittelyä rahan kaa, ku ei riitä bubre tarpeeks oikeen. ns. nollatoleen otan helposti 80mg oksya/60mg morfiinia/ jne niin, ohan tos jonkinnököne perustoleranssi muodostunu.
Ja joo tosiaan noista sivuvaikutuksista isoilla annoksil kans lukenu, niin en oo joo hamuamassa isointa. Pitäähä se joskus lopettaakki
Suunitelmat tuntuu selkeilta ja suunta oikeelta. Kiitos, pidän itsekkin parempana vaihtoehtona tähä tilanteesee. Tärkein on just noi crawingit muitte hitaitte ohikäyttö saada kuriin, ku nykysellää tekee vaan mieli lissääääääää jotai buusteriks tai vahvempii hitait tms. Nopeisiin ei haluja, eikä oikee muutenkaa ku hitaisiin.
Ja joo tosiaan noista sivuvaikutuksista isoilla annoksil kans lukenu, niin en oo joo hamuamassa isointa. Pitäähä se joskus lopettaakki
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää![]()
![]()
-
kirkas
- Lepakko
Vaikkei metadonista ole korvaushoidossa kokemusta, oisin myöskin bupren ottanut. Mutta se on tietysti ihan kaikesta kiinni, sen hetkinen elämäntilanne ja ajattelutapa jne.
Muuten tosta sulattamisesta, nykyään varmaan jokapuolella suomee siirrytään kovaa vauhtia noihin filmeihin, Tampereella on vuoden alkupuolesta niitä ollut, jengi käy vaan, heittää ne suuhun ja samantien pois, eli ei tarvi miettiä "sulaako oikein". Ite oon tableteilla kun pariton mg luku jota ei voi filmeistä saada.
Toi kantaminen kanssa jännä juttu kun siitä puhutaan. Kyllähän buprella kevyesti vuorokauden oot ettei refloja ala tuleen, varsinkin isoilla annoksilla. Mutta tarkoitetaan varmaan sitä et se aine tuntuu sulla jotenkin ja silloin ei ehkä kannakkaan. Ite vielä 14mg annoksella olin yhdessä kohtaa klinikalla käydessä joka toinen päivä systeemillä kun vitutti ravata joka päivä sielä ja se kävi lääkärille niin sulatin 28mg joka toinen päivä, ei ongelmia, toki sulatuspäivänä oli paljon mukavampi ja virkeempi mieli. Nyt tämmösellä pienellä annoksella 1 välipäivä on jo ihan hirvee. Mutta joo, tässä on niin erilaista tää elämä toki muutenkin kun tiputtanut nyt vuoden annosta, ei ns vakaana pysy annos pitkiä aikoja.
Kova on halu irti, mutta samalla nyt alkaa jo pelottaan, et kuinka helvetin kauan sitä on ihan apaattisena paskana kykenemättä tekeen mitään kun annos on nollissa ja opioidia ei enään reseptoreissa olekaan, pelkään pahoin et vuoden saa vaan tapella et jaksaa elää jotenkuten. Jänniä aikoja..
e:
Ja kyllähän sitä itekin koki reilu 4vuotta sitten kun tämä korvaushoito alko ettei 14mg riitä eikä "kanna", mutta lääkäri ei suostunut nostaan, silloin alko oleen täälä bupressa 16mg raja kun ennen sai kohtuu helposti 20mg:n tai enemmänkin. Sitä on vaan muuttunut noista ajoista niin paljon, kuosaaminen jäänyt lukuunottamatta pilvee, ja kyllä mdma:ta tässä kuussa taas otan, mutta tosi harvassa ja sinänsä hallinnassa noi doupit on. Opioidejakin välillä ikävä, mutten oo sentään alkanut toteuttaan mitään äkillisiä päähänpistoja, eli semmonen impulsiivisuus kadonnut noista. Vaikee selittää mitä tässä koitan selostaa, mutta joo. Ihmiset muuttuu ja tietysti hoidon alkuvaiheessa on eri tavotteet ja annokset jne.
Muuten tosta sulattamisesta, nykyään varmaan jokapuolella suomee siirrytään kovaa vauhtia noihin filmeihin, Tampereella on vuoden alkupuolesta niitä ollut, jengi käy vaan, heittää ne suuhun ja samantien pois, eli ei tarvi miettiä "sulaako oikein". Ite oon tableteilla kun pariton mg luku jota ei voi filmeistä saada.
Toi kantaminen kanssa jännä juttu kun siitä puhutaan. Kyllähän buprella kevyesti vuorokauden oot ettei refloja ala tuleen, varsinkin isoilla annoksilla. Mutta tarkoitetaan varmaan sitä et se aine tuntuu sulla jotenkin ja silloin ei ehkä kannakkaan. Ite vielä 14mg annoksella olin yhdessä kohtaa klinikalla käydessä joka toinen päivä systeemillä kun vitutti ravata joka päivä sielä ja se kävi lääkärille niin sulatin 28mg joka toinen päivä, ei ongelmia, toki sulatuspäivänä oli paljon mukavampi ja virkeempi mieli. Nyt tämmösellä pienellä annoksella 1 välipäivä on jo ihan hirvee. Mutta joo, tässä on niin erilaista tää elämä toki muutenkin kun tiputtanut nyt vuoden annosta, ei ns vakaana pysy annos pitkiä aikoja.
Kova on halu irti, mutta samalla nyt alkaa jo pelottaan, et kuinka helvetin kauan sitä on ihan apaattisena paskana kykenemättä tekeen mitään kun annos on nollissa ja opioidia ei enään reseptoreissa olekaan, pelkään pahoin et vuoden saa vaan tapella et jaksaa elää jotenkuten. Jänniä aikoja..
e:
Ja kyllähän sitä itekin koki reilu 4vuotta sitten kun tämä korvaushoito alko ettei 14mg riitä eikä "kanna", mutta lääkäri ei suostunut nostaan, silloin alko oleen täälä bupressa 16mg raja kun ennen sai kohtuu helposti 20mg:n tai enemmänkin. Sitä on vaan muuttunut noista ajoista niin paljon, kuosaaminen jäänyt lukuunottamatta pilvee, ja kyllä mdma:ta tässä kuussa taas otan, mutta tosi harvassa ja sinänsä hallinnassa noi doupit on. Opioidejakin välillä ikävä, mutten oo sentään alkanut toteuttaan mitään äkillisiä päähänpistoja, eli semmonen impulsiivisuus kadonnut noista. Vaikee selittää mitä tässä koitan selostaa, mutta joo. Ihmiset muuttuu ja tietysti hoidon alkuvaiheessa on eri tavotteet ja annokset jne.
-
Personaes
- OD
Mitä nuo filmit on?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
kirkas
- Lepakko
Ne on tommosia pikkusia "filmin" palasia, voimakkuuksia on 2mg, 4mg, 8mg ja 12mg. Jos käy päivittäin sulattamassa niitä ei tarvi minuuttikaupalla siinä hoitajien valvonnassa sulattaa, vaan kun ne kielen alle sijotat niin niitä et enään oikein sieltä pois saa kun se alkaa heti sulaan semmoseks mössöks kun koskettaa limakalvoja. Sillä noilla säästyy aikaa kun siitä voi sit samantien lähtee kun vaan pistää ne valvotusti kielen alle. Myynnissä noita on ollut kai jo ainakin 2011 lähtien, mutta ovat kalliimpia kun tabletit, joten rahasyistä niitä ei vielä kauheesti oo ainakaan suomessa ollut, mutta yleistyvät.

-
Dexma
- Moderator
Mä jotenkin näen jo kuinka korvaushoidosta liikkuvat xone pallot, vaihtuu katukaupassa noihin... ja sen jälkeen tulee takas ne oikeet opiaatit näiden tilalle... Väittäisin, että xonen jakeu omalla tapaa estää kummiskin muiden opiaattien tuloa kadulle, vaik kyl ne muutenkin alkaa liikkuun.kirkas wrote:Ne on tommosia pikkusia "filmin" palasia, voimakkuuksia on 2mg, 4mg, 8mg ja 12mg.]
-
Petri6
- OD
Nyt täytyy nolona myöntää, että kahdeksan vuorokautta jaksoin tuolla olla ja sitten hajosi pää unettomuuteen niin pahasti, että koin järkeväksi lähteä vittuun sieltä. 130mg oksatsepaamia oli lääkkeenä ja unilääkkeeksi en saanut muuta kuin Ketipinoria, jota en suostunut aluksi syömään. Sitten kun kahdeksantena yönä (sitä ennen keskimäärin 2h unta/yö) en enää jaksanut ja päätin ottaa sitä vitun hermomyrkkyä, niin julmana kosmisena pilana heräsin tunnin päästä, vaikka olin varma että nukun aamuun asti. Sitten totesin, että vielä kuusi vastaavaa yötä niin hoitolaitoksen saisi suoraan vaihtaa hullujenhuoneelle. Nyt himassa pienen lääkemäärän, muutaman tunnin unien ja safkan jälkeen olo on aivan vitusti parempi. Jos joskus korvaushoitoon aion hakeutua, niin teen sitten sen perkeleen 1kk subuvieroituksen kautta, toista kertaa en lähde tuonne katkolle leikkimään (mielen)terveyteni kanssa. Katkon lääkäri tuntui myös olevan ihan vitun kujalla (väitti esim. Lyricaa neuroleptiksi).Petri6 wrote:Muutaman tunnin päästä sitten alkaa tuo kahden viikon katko. Olen vedellyt nyt subua (tosin eilen illalla jemmametadonia 60mg ja 20mg oksikodonia) ja jos eilistä ei lasketa, vain pari kertaa oksikodonia (toisella kertaa aiemmin mainittu 140mg ja toisella 280mg) ja olen tullut siihen tulokseen, että ellei tilanne pahene, niin koitan pärjätä tuolla subulla ja vetää pari kertaa kuussa tuota oksikodonia tms. Eli en ole tuon katkon jälkeen ainakaan tässä vaiheessa hakeutumassa korvaushoitoon, mutta käyn nyt lusimassa tuon katkon siltä varalta, että joskus tulevaisuudessa tilanne pahenee ja joudun hakeutumaan k-hoitoon. Toisaalta olen myös miettinyt tramadolireseptin hommaamista joko yksityiseltä tai Virosta, jolloin yhdistetty SNRI+myyopioidiagonisti -kombo voisi olla aika hyvä masennuksen yms. hoitoon.Petri6 wrote:Tarkoituksena olisi siis löytää sellainen annos jolla pystyisi noista ns. normaaleista asioista nauttimaan ilman tarvetta päihtyä ja tätä myöten sitten lopettaa kaikki muu käyttö ja yrittää hommata ne kotilääkkeetkin mahdollisimman nopeasti. Toisaalta mitä enemmän tässä tuhraantuu aikaa (ts. mitä kauemmin joudun tulemaan toimeen niillä pienillä stasheilla ja miniannoksilla metistä + subulla ja mitä alemmas tolet laskee), niin sitä enemmän koko suunnitelman järkevyys alkaa epäilyttää. Ts. riittääkö tuollainen 60mg (jota en nyt vielä pidä niin hirveän suurena, usealla tutulla kun ne on reilusti sadan paremmalla puolella) annoskaan oikeasti viemään niitä vetohaluja pois vai kusetanko vaan itteäni luulemalla niin. Toisaalta, jos tuolle tielle lähtee niin se pitää tehdä nimenomaan nyt, ennen kuin rupean vaikkapa tuota oksikodonia tosissaan kiskomaan (2-4h puoliintumisajan omaavalla vahvalla täysagonistiopioidilla kun saa mun käytöllä sitten aika nopeesti jo suvun kivitalotkin vaihtamaan omistajaa).
-
Personaes
- OD
Petri6, ootko nyt sit ottanut jarruja kun lähdit pois katkolta?
Kyllä suosittelisin lähtökohtaisesti aina pyrkimään jarruista eroon ilman korvaushoitoa.
Itelle korvaushoito oli kuitenkin ykkös vaihtoehto, kun tarkoitus oli käydä koulu loppuun hoidon aikana(minkä kävinkin). Ei olis mitenkään pystynyt samaan, jos olis pitänyt lopettaa jarrut ja heti sit kouluun sen jälkeen.
Nyt sitten itelläkin annoksen lasku meneillään. Tänään otin enää 45mg, kun annos oli pari kuukautta sitten vielä 60mg.
Vähän jänskättää miten pärjää sitkun annos nollissa, mutta sen tiedän että en ainakaan repsahda jarruja enää käyttämään. Jos jotain on pakko vetää että saa paremman olon, niin sitten vaikka bentsoja, amfea jne.
Niiden käytöstä ei ainakaan tule niitä vitun refloja jotka vetää toimintakyvyn nollaan(bentsoista joo tulee, mutta niihin en aijo koukuttua).
Opiaatti reflat on kyllä ehkä vittumaisin tila mitä tiedän.
Jos helvetti on olemassa, niin se on paikka missä ollaan non-stop polle refloissa.
Kyllä suosittelisin lähtökohtaisesti aina pyrkimään jarruista eroon ilman korvaushoitoa.
Itelle korvaushoito oli kuitenkin ykkös vaihtoehto, kun tarkoitus oli käydä koulu loppuun hoidon aikana(minkä kävinkin). Ei olis mitenkään pystynyt samaan, jos olis pitänyt lopettaa jarrut ja heti sit kouluun sen jälkeen.
Nyt sitten itelläkin annoksen lasku meneillään. Tänään otin enää 45mg, kun annos oli pari kuukautta sitten vielä 60mg.
Vähän jänskättää miten pärjää sitkun annos nollissa, mutta sen tiedän että en ainakaan repsahda jarruja enää käyttämään. Jos jotain on pakko vetää että saa paremman olon, niin sitten vaikka bentsoja, amfea jne.
Niiden käytöstä ei ainakaan tule niitä vitun refloja jotka vetää toimintakyvyn nollaan(bentsoista joo tulee, mutta niihin en aijo koukuttua).
Opiaatti reflat on kyllä ehkä vittumaisin tila mitä tiedän.
Jos helvetti on olemassa, niin se on paikka missä ollaan non-stop polle refloissa.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Joo, välittömästi kun pääsin tuolta pois. Tosin sillä ei ole suurtakaan merkitystä, koska tavoitteena ei ollutkaan lopettaa vaan käydä toi pois alta mahdollista tulevaa k-hoitoa varten. Mutta oma tilanne on siis muuttunut sen verran, ettei ole enää suoraa pääsyä vahvoihin täysagonisteihin (tai no oksikodonia saisi varmasti parilla puhelinsoitolla järjestettyä, mutta siitä oon onnistunut olemaan enimmäkseen erossa) ja bupren käyttö on paljon helpompi itsellä pitää hanskassa, kun annostuksesta riippumatta siitä ei enää mitään oloja saa. Eli tavoitteena on tällä hetkellä oikeastaan palata siihen tilanteeseen, joka vallitsi vielä vuosi sitten ennen tuota suht rankkaa metiksen viikonloppukäyttöä.Personaes wrote:Petri6, ootko nyt sit ottanut jarruja kun lähdit pois katkolta?
-
Personaes
- OD
Ootko ollut vielä korvaushoidon tarpeen arvioinnissa? Eli ootko jo jonossa?
Kaikki vaan jotka korvaushoitoon menette, niin pienin mahdollinen annos ja sit täytätte ne päivät jollain järkevällä tekemisellä. Kouluun tai töihin. Jos sitä vaan on ja fiilistelee niin helposti retkahtaa käyttämään, kuten kävi itelläkin.
Ekat pari, kolme vuotta olin todella hienosti hoidossa sain viikon lääkkeet aina kerralla eikä ollut ainuttakaan retkahdusta. Sit jäin tyhjän päälle ja tuli retkahduksia, puolitoista vuotta meni niin ja näin hoidossa. Nyt oon taas ollut kiltisti vuoden alusta lähtien ja aijonkin olla että saan viikon lääkkeet kerralla.
Se on perseestä ravata siellä klinikalla joka päivä.
Kaikki vaan jotka korvaushoitoon menette, niin pienin mahdollinen annos ja sit täytätte ne päivät jollain järkevällä tekemisellä. Kouluun tai töihin. Jos sitä vaan on ja fiilistelee niin helposti retkahtaa käyttämään, kuten kävi itelläkin.
Ekat pari, kolme vuotta olin todella hienosti hoidossa sain viikon lääkkeet aina kerralla eikä ollut ainuttakaan retkahdusta. Sit jäin tyhjän päälle ja tuli retkahduksia, puolitoista vuotta meni niin ja näin hoidossa. Nyt oon taas ollut kiltisti vuoden alusta lähtien ja aijonkin olla että saan viikon lääkkeet kerralla.
Se on perseestä ravata siellä klinikalla joka päivä.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
En oo, mulla ei siis oo ton opioidien käytön seurauksena mitään merkintöjä julkisen terveydenhuollon puolella, joten tonne katkolle menin A-klinikan "lähetteellä" ja tarkoituksena oli tosiaan käydä toi ja sit vasta tulevaisuudessa mennä tarvittaessa päihdepolin (vaikka siitäkään en oo satavarma, että miten tuolta päihdepolilta menee tietoa muille tahoille) kautta tohon k-hoidon arviointiin (koska tilanne muuttu metiksen käytön lopettamisen jälkeen radikaalisti siitä, mitä se oli ku itteni tonne katkon jonoon ilmotin).Personaes wrote:Ootko ollut vielä korvaushoidon tarpeen arvioinnissa? Eli ootko jo jonossa?