Korvaushoito
-
Personaes
- OD
Re: Korvaushoito
Miten tuo merkkiaineella seulan anto käytännössä menee?
Itse olen vaihtamassa nyt lähi viikkoina hoitopaikkaa ja siellä on ilmeisesti tää merkkiaine-seula?
Lisäksi pääsen kivasti vaihtamaan metiksen bupreen. Paljonkohan buprea vastaa 45mg metadonia?
Itse olen vaihtamassa nyt lähi viikkoina hoitopaikkaa ja siellä on ilmeisesti tää merkkiaine-seula?
Lisäksi pääsen kivasti vaihtamaan metiksen bupreen. Paljonkohan buprea vastaa 45mg metadonia?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
_Melba
- Kameleontti
Heippa! Nyt äkkiä apua mulle kiitos!
Korvaushoitoon liittyen kaipaan kiperästi nyt tietoa ja nopeitakin vastauksia!
Mulla on ny tällanen tilanne että oon tosiaa antanu vaa niitä vaadittuja bupreseuloja ilman mitään muuta oheiskäyttöä. Oon siis vasta jonossa hoitoon. Mut nyt mulla ois vitun tärkiä homma joka edistäs hoitoonpääsyä mutta sitä ennen mun täytyy käydä seuloissa jotka menee lyricavarmistukseen. Olisi ollut jo huomenna mut sain siirrettyä maanantaille. Ja ihan äskön mulle tämä yllätys soitettiin.
Asiaan, siis söin ekaa kertaa vuosiin ensin tiistaina 150mg lyricaa, ke yönä 1mg rivaa ja 0,5mg nopiavaikutteista xanoria (telarista pala) ja tänään torstai aamuna vielä 0,5mg rivaa. Ennenku tiesin tulevista seuloista. Sanokaa mulle pliis näkyykö ne maanantaina 8.30 vielä kusessa!? Mitä teen et ei näy? Kertakäyttö enkä noita ennen oo mitään muuta vetäny ku bupree pitkään aikaan.
Mulla on yks iso homma nyt kii siitä et siinä seulassa ei näy muutaku bupre. Ja kun hoitaja sanoi laittavansa lyricavarmistukseen niin varmistetaanko siinä samalla nuo pentsokki? Pikaseulas en usko et näy, mut varmistuksesta en tiiä ja tosiaan ku en oo varma testaako ne siel laajois vaa lyrican vai kaikki muutki? Yritin netistä katsoa puoliintumisaikoja yms mut ne alko vaan ahistaa. Ei kai kerran syöty riva voi puoliintuu vasta 60h.. Mut vastailkaa kiltit, mä en saa muuten mielenrauhaa koko vkl.
Korvaushoitoon liittyen kaipaan kiperästi nyt tietoa ja nopeitakin vastauksia!
Mulla on ny tällanen tilanne että oon tosiaa antanu vaa niitä vaadittuja bupreseuloja ilman mitään muuta oheiskäyttöä. Oon siis vasta jonossa hoitoon. Mut nyt mulla ois vitun tärkiä homma joka edistäs hoitoonpääsyä mutta sitä ennen mun täytyy käydä seuloissa jotka menee lyricavarmistukseen. Olisi ollut jo huomenna mut sain siirrettyä maanantaille. Ja ihan äskön mulle tämä yllätys soitettiin.
Asiaan, siis söin ekaa kertaa vuosiin ensin tiistaina 150mg lyricaa, ke yönä 1mg rivaa ja 0,5mg nopiavaikutteista xanoria (telarista pala) ja tänään torstai aamuna vielä 0,5mg rivaa. Ennenku tiesin tulevista seuloista. Sanokaa mulle pliis näkyykö ne maanantaina 8.30 vielä kusessa!? Mitä teen et ei näy? Kertakäyttö enkä noita ennen oo mitään muuta vetäny ku bupree pitkään aikaan.
Mulla on yks iso homma nyt kii siitä et siinä seulassa ei näy muutaku bupre. Ja kun hoitaja sanoi laittavansa lyricavarmistukseen niin varmistetaanko siinä samalla nuo pentsokki? Pikaseulas en usko et näy, mut varmistuksesta en tiiä ja tosiaan ku en oo varma testaako ne siel laajois vaa lyrican vai kaikki muutki? Yritin netistä katsoa puoliintumisaikoja yms mut ne alko vaan ahistaa. Ei kai kerran syöty riva voi puoliintuu vasta 60h.. Mut vastailkaa kiltit, mä en saa muuten mielenrauhaa koko vkl.
-
Petri6
- OD
Eivät näy enää maanantaina, ennen seuloissa ei näkynyt Rivatril kuin vasta 3-6mg päiväannoksilla, nykyään kuulemma joissain paikoissa tarkemmat seulat klonatsepaamin osalta, mutta en usko noin pienten annosten näkyvän lähes viikkoa. Lyrica ei ainakaan näy.
Aika järjenvastaista, jos korvaushoitoon pääsemisen nopeuden määrää oheiskäytön puute, hommanhan pitäisi juuri mennä toisinpäin, että korvaushoidolla riittävällä annoksella pyrittäisiin nimenomaan lopettamaan oheiskäyttö.
Aika järjenvastaista, jos korvaushoitoon pääsemisen nopeuden määrää oheiskäytön puute, hommanhan pitäisi juuri mennä toisinpäin, että korvaushoidolla riittävällä annoksella pyrittäisiin nimenomaan lopettamaan oheiskäyttö.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
kurttu
- Psykonautti
Mulle lekuri puhu rivasta että se on ns "kelluva" bentso, tiiä sitten mitä tarkalleen ottaen tuolla tarkotti mutta omien empiiristen kokemuksien joku 1 kerta tyyliin 1mg rivaa ni ei se pitäs näkyy, kuulema just näkyy testeis ku annokset on 3-6mg niinku tos ylempänä sanottii.
-
_Melba
- Kameleontti
Kiitti teille vastauksista. Ja Petri6 ei kai se oo mikään puute jos sitä oheiskäytttöö ei oo vaa ennemminki etu et ei oo koukus vaan ku yhteen päihteeseen. Helpompihan siitä on sitte tervehtyä. Vai?
-
Personaes
- OD
Jos joku osaa vastata noihin mun kysymyksiin ylempänä, niin pliide, vastailkaa!
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Freshii
- Psykonautti
Entisessä hoitopaikassani toi oli käytössä, mutten itse antanut siellä tolla tavalla seulaa. Mutta siis laittavat merkkiainetta kippoon, menet yksin vessaan ja kuset purkkiin. (Vai olikohan se toisinpäin). Joka tapauksessa kukaan ei siis tule sun kanssa samaan koppiin tai kyylää, kun kuset, vaan saat tehdä sen rauhassa. Se merkkiaine todentaa sen, että virtsa on tuoretta eikä sitä ole kuskattu mistään.Personaes wrote:Miten tuo merkkiaineella seulan anto käytännössä menee?
-
Petri6
- OD
Tuli ehkä vähän väärin ilmaistua asia, tietenkään oheiskäyttö ei ole etu, mutta ei saisi myöskään olla este tai hidaste hoidon aloittamiselle._Melba wrote:Kiitti teille vastauksista. Ja Petri6 ei kai se oo mikään puute jos sitä oheiskäytttöö ei oo vaa ennemminki etu et ei oo koukus vaan ku yhteen päihteeseen. Helpompihan siitä on sitte tervehtyä. Vai?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
Personaes
- OD
Oon petrin kanssa samaa mieltä. Ei sen ainakaan niin pitäisi mennä, että ohikäyttöö k-hoito jonossa hidastaisi hoitoon pääsyä. Voisi jopa ajatella että se menisi juuri toisinpäin, niillä kun jotka ohikäyttää on isompi tarve päästä nopeasti hoitoon.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Personaes
- OD
Paljonkohan buprenorfiinia vastaa 45mg metadonia?
Oon vaihtamassa nyt tässä kesäkuun lopulla metiksen buprenorfiiniin.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Tuo on vaikea kysymys, sillä en ole nähnyt yhtään juuri tätä tarkoitusta varten kehitettyä ekvivalenssitaulukkoa. Monista kivunhoidollisista ekvivalenssitaulukoista taas puuttuu jompikumpi tai molemmat substanssit. Lisäksi on otettava huomioon (varsinkin metadonin kohdalla) pitkän puoliintumisajan vuoksi elimistöön tapahtuva kertymä (toisin sanoen 45mg annoksella sitä metadonia on elimistössä koko ajan enemmän kuin se varsinainen 45mg annos). Sen osaan sanoa suoralta kädeltä, että ainakaan monissa paikoissa jenkeissä tuota siirtymää ei tehdä, ennen kuin päivittäinen metisannos on tiputettu 30 milligrammaan.Personaes wrote:Paljonkohan buprenorfiinia vastaa 45mg metadonia?
-
NatiHero
- Kameleontti
JEIJ! Pääsen nyt perjantaina alottaan laitosjakson, jossa metis alotetaan. Ahhhhhhhhhh, Olin helkkarin stressaantunu et jos ei ois kerenny ennen kesäsulkuij, nii ois menny tyyliin elokuulle. HERO IS HAPPY 
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää![]()
![]()
-
Personaes
- OD
Muista mun kultainen neuvo, jonka oon tässäkin topikissa sanonut monta kertaa. Ota niin pieni annos kuin vain mahdollista. Eli heti kun on sellainen annos, että pysyt sillä terveenä aamuun asti, niin jäät siihen. Mitään isoa annosta olojen toivossa ei todellakaan kannata hakea, kun pari viikkoa hoidon alusta ei se lääke aiheuta minkäänlaista euforiaa tai notkua, oli pieni tai iso annos.NatiHero wrote:JEIJ! Pääsen nyt perjantaina alottaan laitosjakson, jossa metis alotetaan. Ahhhhhhhhhh, Olin helkkarin stressaantunu et jos ei ois kerenny ennen kesäsulkuij, nii ois menny tyyliin elokuulle. HERO IS HAPPY
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
NatiHero
- Kameleontti
Tiedossa onPersonaes wrote:Muista mun kultainen neuvo, jonka oon tässäkin topikissa sanonut monta kertaa. Ota niin pieni annos kuin vain mahdollista. Eli heti kun on sellainen annos, että pysyt sillä terveenä aamuun asti, niin jäät siihen. Mitään isoa annosta olojen toivossa ei todellakaan kannata hakea, kun pari viikkoa hoidon alusta ei se lääke aiheuta minkäänlaista euforiaa tai notkua, oli pieni tai iso annos.NatiHero wrote:JEIJ! Pääsen nyt perjantaina alottaan laitosjakson, jossa metis alotetaan. Ahhhhhhhhhh, Olin helkkarin stressaantunu et jos ei ois kerenny ennen kesäsulkuij, nii ois menny tyyliin elokuulle. HERO IS HAPPY
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää![]()
![]()
-
NatiHero
- Kameleontti
DoublePost mut menköö. Oon nyt tääl alotusjaksolla ja iha hyvin menee, oikeestaa tosi hiton hyvin
Tuntuu toi metis kyl tosi hyvältä lääkkeeltä mulle. Bentsoi ku on tiputettu nii ei oo ees oikein huomannu, ku metku nostettu ohes. Tää tuntuu auttavan mulla niin opiaatti himoihin, ahistukseen ja pitkään vaivanneisiin kipuihin. Subu ei oikeesti oo auttanu oikein mihkää noista, vähä kipuihi. Mulle sanottiin et mul on liian korkeet odotukset hoitoon, mut mul on jo ny ylittyny odotukset. Tietty vähä alkuhuumaa, mut ei se väärin oo.
Annos nousee huomen 40mg:hen alkanu tosiaa ainehimot lievittyy, mut ei viel kanna tarpeeks. Mut hyvä on suunta ja motivaatio kohallaa.
Sry mahdollisesti epäselvä viesti, tabletil kirjotan. Päivittelen ja kerron kuulumiset paremmin ku pääsen koneelle.
Sry mahdollisesti epäselvä viesti, tabletil kirjotan. Päivittelen ja kerron kuulumiset paremmin ku pääsen koneelle.
![]()
-
SadPanda
- LD50
Mäki sain vihdoin varmuuden ja selvyyden että mun korvaushoito alkaapi 13.7 \o/
Wuhuuu aikas mielissään eihä täs ole ku kohta 7kk kidutettu itteään ja aivan helvettiä on ollu mut hengis selvittiin
200mg kodeiinia nautin refloihin ja ihan kiva lämmin fiilis alko tulla. Tänää täytys hakee toine paketti lisää noit. Hihih.
Wuhuuu aikas mielissään eihä täs ole ku kohta 7kk kidutettu itteään ja aivan helvettiä on ollu mut hengis selvittiin
200mg kodeiinia nautin refloihin ja ihan kiva lämmin fiilis alko tulla. Tänää täytys hakee toine paketti lisää noit. Hihih.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
-
PsychedelicBear666
- Karvakuono
Nyt sit vaan iisisti nii et hoidost on hyötyy.SadPanda wrote:Mäki sain vihdoin varmuuden ja selvyyden että mun korvaushoito alkaapi 13.7 \o/
-
Personaes
- OD
Uusin mun kysymyksen, osaako joku sanoa paljoako buprea vastaa 45mg metadonia?
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
Petri6
- OD
Vähän tossa vinkkasin aikaisemmin, että vastaus löytyy etsimällä sellainen ekvivalenssitaulukko, jossa molemmat ovat.Personaes wrote:Uusin mun kysymyksen, osaako joku sanoa paljoako buprea vastaa 45mg metadonia?
Jos tulkitsen tätä taulukkoa oikein

niin vastaus on ensin 3x0,4mg=1,2mg (koska bupren hyötyosuus kielenalta on kolmasosa sen IV-hyötyosuudesta), joka vastaisi akuuttia 10mg oraalista metadonia. Sitten kun tämän kertoo 4,5 saa tulokseksi 5,4mg. Sitten kun kyse on kroonisesta käytöstä, pitää luku ilmeisesti kertoa vielä neljällä eli 4x5,4mg=21,6mg, joka on siis lopullinen vastaus. Eli mikäli tämä taulukko pitää paikkansa, vastaisi 45mg päivittäinen metadoniannos 21,6mg buprenorfiiniannosta. Tosin tässä ei ole otettu huomioon buprenorfiinin kroonista käyttöä enkä tiedä vaikuttaako se samalla tavalla asiaan kuin metadonin kanssa.
-
sxoxyvg
- OD
Equianalgesic dosages, elikkäs kivunlievityksen vastaavuuksia nois taulukois. Ei välttämättä sano narkkarin annoksen kantavuudesta mitään.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
Petri6
- OD
Niin kuin aikaisemmin sanoin, ei tietääkseni ole tehty taulukkoa, jossa näitä verrattaisiin opioidiylläpidohoidon tarkoituksessa. Ekvivalenssitaulukot ovat siis ainoa, josta voi edes suuntaa katsoa. Lisäksi tuossa taulukossa on vielä otettu huomioon metadonin kertyminen elimistöön (mutta ei valitettavasti vastaavaa buprenorfiinin kohdalla).sxoxyvg wrote:Equianalgesic dosages, elikkäs kivunlievityksen vastaavuuksia nois taulukois. Ei välttämättä sano narkkarin annoksen kantavuudesta mitään.
-
Personaes
- OD
Eli eipä taida mun järkee olla vaihtaa bupreen, kun eihän hittolainen ne edes anna mitään +20mg annoksia. On tässä metiksessäkin puolensa, saa kätsysti pudotettua alas, sivuoireet vaan vituttaa. Sellainen tuskainen ahdistus usein päällä, sit näkee vittumaisia unia ja päivällä tulee sellainen hiostava kylmä/kuuma hiki päälle...
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Joo kyllä mä niin mieluummin haluaisin kokeilla tota metadonia nyt ku toisen kerran hoito alkaa.. Silleen ihan sen vuoks ku ei buprenorfiini todellakaan vie kyllä mitään aineen himoa. Ainoastaa muiden opiaattien himon se vie täysin koska tietää ettei niitä hyövytä vetää edes riskillä koska eivät kuitenkaan toimisi
toisaalta emmä tiedä saako mun stimuhimoa sammutettua edes metadonilla. Mulle pitäs olla 2 korvaushoitoo päällekkäin missä annettas toisessa buprenorfiinia ja toisessa pieni annos dexeamfee
Mä ajattelin ehdottaa että jos jotain voxraa voisivat antaa niinku suunkautta jos se piristäisi
Se nyt voisi olla realistista, siis tarkotan että antaisivat sen voxran siellä liotuksessa lääkkeen kera ko en todellakaan halua rätkiä niitä..
Mä olen nyt ollut kolmatta viikkoa "raittiina" oikeestaan vaan subu/xanor/reflapanacod linjalla. Siis meinaan et stimukoomailut yms tollaset ylimääräset jättänyt pois ja valmistautunut siihen 3vkon alotusjaksoon josta sitten lähden nivalan ja ylivieskan seudulle karvoshovi nimiseen katkopaikkaan kuntoutukseen ainakin 30vrk pituseen.. Bentsot lasketaan alas samalla ku bupre nostetaan. Vaikka tiedän että se annos tuskin on isompi kun se 16mg niin eipä sillä oleväliä onko se 16, 18 vai 20. Se ei kanna niin se ei kanna läheskään aina.. Mä en tiedä mikähän siinänin on liukeneeko ne tabut joskus paremmin suuhun kun tuntui että välillä ne kantoi seuraavaan lääkkeen ottoo ja välillä ei. Ja välillä liukeni 5minuutissa välillä meni jopa15min. Ja kyllä se 16mg riittää siihen ettei himota buprea ja en oo kyl ikinä oheiskäyttäny subua subu khn aikana moni tekee niin ja en tajuu ollenkaan. Se on paskapuhetta jos muka ei 16mg vie refloja pois?!? Mitä siitä imeytyy jotain 3-4mg kielenalta?
Hohhoijaa. Onneks oli ymmärtäväinen lekuri ja kirjotti mulle nyt 3 x 0.5mg xanoria ja 3x 30/500mg panacodia vrk sinne asti et se hoito alkaa. Buprea otan vkossa aina 4päivää ja sit xanoreit lapan siihe asti kunnes tulee reflat jotka korjaan kodeiinilla. Iha hyvin toiminu tähän asti. Mut tsemppiä ja hyvää kesää kaikille. Mä asennoidun siihe kuntoutusjaksoon täs ja iha hyvillä mielillä lähden sille tämän puolen vuoden kaaoksen jälkeen. Pitäs ottaa jotn tatuointeja noista läheltäpiti tilanteista. Aina uus ku on hengenvaaras, sairast touhuu 6kk sisään 2infektiota, verenmyrkytys ja 2 kouristus/epileptistä shokkia. Tuntuu ku loma olis alkamassa
Mä olen nyt ollut kolmatta viikkoa "raittiina" oikeestaan vaan subu/xanor/reflapanacod linjalla. Siis meinaan et stimukoomailut yms tollaset ylimääräset jättänyt pois ja valmistautunut siihen 3vkon alotusjaksoon josta sitten lähden nivalan ja ylivieskan seudulle karvoshovi nimiseen katkopaikkaan kuntoutukseen ainakin 30vrk pituseen.. Bentsot lasketaan alas samalla ku bupre nostetaan. Vaikka tiedän että se annos tuskin on isompi kun se 16mg niin eipä sillä oleväliä onko se 16, 18 vai 20. Se ei kanna niin se ei kanna läheskään aina.. Mä en tiedä mikähän siinänin on liukeneeko ne tabut joskus paremmin suuhun kun tuntui että välillä ne kantoi seuraavaan lääkkeen ottoo ja välillä ei. Ja välillä liukeni 5minuutissa välillä meni jopa15min. Ja kyllä se 16mg riittää siihen ettei himota buprea ja en oo kyl ikinä oheiskäyttäny subua subu khn aikana moni tekee niin ja en tajuu ollenkaan. Se on paskapuhetta jos muka ei 16mg vie refloja pois?!? Mitä siitä imeytyy jotain 3-4mg kielenalta?
Hohhoijaa. Onneks oli ymmärtäväinen lekuri ja kirjotti mulle nyt 3 x 0.5mg xanoria ja 3x 30/500mg panacodia vrk sinne asti et se hoito alkaa. Buprea otan vkossa aina 4päivää ja sit xanoreit lapan siihe asti kunnes tulee reflat jotka korjaan kodeiinilla. Iha hyvin toiminu tähän asti. Mut tsemppiä ja hyvää kesää kaikille. Mä asennoidun siihe kuntoutusjaksoon täs ja iha hyvillä mielillä lähden sille tämän puolen vuoden kaaoksen jälkeen. Pitäs ottaa jotn tatuointeja noista läheltäpiti tilanteista. Aina uus ku on hengenvaaras, sairast touhuu 6kk sisään 2infektiota, verenmyrkytys ja 2 kouristus/epileptistä shokkia. Tuntuu ku loma olis alkamassa
-
Personaes
- OD
Eikait metiskään vie mitään stimu himoja. Opiaattien himon kyllä tappaa 100%.
Jos on kantamis ongelmia, niin ehkä valitsisin metiksen mielummin.
Jos et ole valmis jättään stimuja, niin mitä järkeä sun on edes hoitoon mennä, kun ne heittää sut kuitenkin sieltä taas pois? Otat niskasta itseäs kiinni ja jätät stimut meille muille.
Jos on kantamis ongelmia, niin ehkä valitsisin metiksen mielummin.
Jos et ole valmis jättään stimuja, niin mitä järkeä sun on edes hoitoon mennä, kun ne heittää sut kuitenkin sieltä taas pois? Otat niskasta itseäs kiinni ja jätät stimut meille muille.
-Edgar Allan Poe
-Edgar Allan Poe
-
SadPanda
- LD50
Kyllä mä olen valmis ne jättämään. Mut ei tommonen asia oikeesti ole ni ykselitteistä et mä päätän ja hyväksyn se et ne jää pois. Siis se joka sanoo niin ei oikeest tiedä mistää mitn.... Mä uskon et ne hetkittäiset stimuhimot tulee olee osa mun elämää aina ja sit juurikin mulla tuli eteen semmosia heikkoja hetkiä joista selvis ja sit yhtäkkiä hyvinä hetkinä restkahti. Onneks täällä vaihtu hoitajat ja nyt on oikeasti toisella heistä 15v kokemus.. Ja personaes täällä ei voi valita metistä kun täällä ei ole kun suboxone hoito mahdollista toteuttaa elä kysy miksi..
-
NatiHero
- Kameleontti
Mää oon kyl helvetin tyytyväinen tähän metis hoitoon. Mulla ei ainakaa oo (vielä?) tuntunu noita vittumaisii sivuoireita, painajaisia vähä välillä pukkaa, mu siinäpä se. Moni muu hikoili ku sika tuol alotusjaksolla, mut mulla ei sitä ollu ku nostopäivinä ja sit se loppu heti seuraavana päivänä samal annoksel. 60mg tuli lopulliseks annokseks, mulla on tosi nopee aineenvaihdunta, et oli aamuyöstä aina kipee ennenku löyty. olin useemman päivän 50mg, miettien et miltä se ny tuntu, mut aina aamuviidelt hampaat kalisi ja oli muutenki selkeesti reflat. Kovasti ne ois halunnu nostaa vielä "ainakin 10mg", mut sit kun alko tuntuun kantavan lääkkeenotosta seuraavaan, nii sanoin stop. Fiilis on tosi hyvä, aamupäivän notkuminen on alkanu jo lievittyy ja motivaatio on korkeella 
![]()
-
NatiHero
- Kameleontti
Meillä Tampereella puhallutetaan metis hoitolaiset kaikki joka aamu. Kuulemma turvallisuusden takia, kun on niin vaaraline yhdistelmä metkun kaa. No onhan se.Personaes wrote:Onko teilla muilla muuten sellaista systeemiä, että joka aamu puhallutetaan ja jos mittari vähänkin värähtää niin menettää päivän annoksen ja seuraavalta päivältä 1/4 osan annoksesta?
Helvetin perseestä tällanen.
![]()
-
kirkas
- Lepakko
Jaahas, nyt aloin miettiin kukahan NatiHero on jos kerta Tampereella oot hoidossa, vai oletko k-klinikalla?
edit:
itseasias ku vähän mietin niin veikkasin jo. =)
edit:
itseasias ku vähän mietin niin veikkasin jo. =)
-
NatiHero
- Kameleontti
K-klinikalla oon joo. En kerro vielä enempää 
![]()
-
kirkas
- Lepakko
Hehheh, mielenkiintosta lol.