Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Petri6
OD

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by Petri6 »

Don wrote:Varmaan kaksi viikkoa aika hyvä aika tolejen nollaantumiseen, viikkokin tuntuu isolta päivittäiskäytön jälkeen, tai muutamakin päivä jo. Ja subu jos mikä on salakavalaa. Eka fyysinen koukku kestää yleensä useita kuukausia
päivittäiskäyttöä syntyäkseen. Ja kestää kauan ennenkuin iskee reflat päälle vikasta annoksesta.
Ei se kaksi viikkoakaan ole välttämättä tarpeeksi pitkä aika. Lisäksi jo tuollainen pari kertaa kuussa tapahtuva käyttö muodostaa sellaisen kestotoleranssin, että alle 1,5mg on aivan turhaa edes ottaa. Sitten tuollainen muutaman kerran viikossa tapahtuva käyttö lopettaakin sen "olojen" saamisen hyvin nopeasti (ja tässä vaiheessa, jos on mahdollisuus saada vahvempia opioideja, on se sitten menoa).

Luepa princeps tää mun viesti sun esittelytopicissa

Mä olin todella samanlaisessa tilanteessa 2,5 vuotta sitten eikä tosiaan kestänyt montaa kuukautta kun olin niin riippuvainen opioideista etten olekaan enää päässyt niistä irti useammasta yrityksestä huolimatta.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
poppers
Psykonautti

Post by poppers »

Kuulostaapa pelottavan tutulta tarinalta. Mulla bupren käyttö lähti samalla tavalla hanskasta. Ensin vedettiin viikonloppusin, olin selvänä yleensä juuri sen 3 päivää, max 5 päivää. Enkä tietenkään ollu koukussa! Ei mulle tullu reflojakaan! Hyvin sitä osas valehdella itselleen, vaikka alusta asti takaraivossa on jyskyttänyt tieto siitä, et tähän mä koukahdan. Olot alkaa kolmannen päivän jälkeen, ja siinä vaiheessa ku oot hommannut itses fyysiseen koukkuun, alat olla jo aika pitkällä... Kun mä huomasin reflat, piti vähentää niin ku OIKEASTI, mut jotenki mä vaan koko ajan kusetan itseäni ja jatkan käyttöä, vaikka oon mä toki parantanut joissain asioissa.

On taas ollu pieni putki päällä, en muista kauan oon vetänyt. Meni vikat vedot äsken ja pitää olla tiistaihin asti ilman. Mulla on jo nyt kylmä...
tajunta laajenee kunnes se hajoaa
Opiaate

Post by Opiaate »

Sori kun menee hiukan offtopicciin. Osaisko joku sanoa että onko kuinka riski combottaa dxm:ää ja buprea? Buprea otin siis aiemmin joku 1.5mg maksimissaan, ja toleranssia on. Olen tietoinen että deksmi voi vahvistaa oloja, mut onko noi muuten yleisesti ottaen fataali kombo? Tyyliin vaaraa serotoniinisyndroomasta tms? Eli bupreen on isot tolet, deksmiin ei. Ja tarkotuksena ois trippailla n.800-900mg dosella. Tässä nyt vielä paino ja pituus, jos ne jollain tasolla vaikuttaa; 70kg, 183cm.

Kiitos etukäteen!
poppers
Psykonautti

Post by poppers »

Mä oon kombottanut dxm ja subua ihan turvallisesti. :) Mitään hirveitä toleransseja en subuunkaan silloin omannut. Mut mitä nyt lueskelin, niin vähän ristiriitasta juttua, joten kannattaa varmaan varovaisesti ottaa sitä subua ja ei ainakaan huippujen päälle. Ja ottaa dxm sit ku susta tuntuu, et subu ei oo liikaa päällä. Ite oon kuitenki tykännyt dxm-laskuissa bupresta.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Mun on pakko hypettää et oon irti bupresta ja metadonista, kaikista jarruista. Ei tee ees mieli. KH jälkee vedi 3pv bupua ja totesi et ylihintasta paskaa. Kevyt pöhnä, mieto euforia, lievästi unine olo. Thats it. Ja jos tosta joutuu maksaa 60 - 80 e per 8 mg ni en oo leikis mukana, Oon hito tyytyväine et oon jarruto, yhet oxynorm vedot ottanu n. 10pv aikana mut siinä se. En laske niit edes, piti kokeilla vaan. Buprea ottanu viimeks joskus 11pv sitte ja kaikki jarrureflat kärsitty mitänyt iha snadisti keho viel reistailee mut nii vähä ettei haittaa.

Subutex on paska huume, lääkkeenä varmaan hyvä kyllä. Koukuttaa paskamaisesti mut ei toimi yhtää ja maksaa vitusti.

Jos maksan vedoista jotai 10 - 15 euroa ni tahon et ne sit toimii kans oikeasti eikä sillee et tulee sellane iha snadi jumitus vaa ja kevyesti lämpöne olo. Pore toimii aina ja siitä ei tuu sillä taval kipeeks, hintaki o sata kertaa parempi.
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Kuinka kauan olit KH:ssa ja mimmosella annoksella kun lopetit sen?
Ihan tosta noin päätit et kun tää on kallista lystiä niin lopetetaan seinään, mitään apuja?
Kuulostaa vähän ihmeen helpolta, itse oon paininu pienen bupreannoksen kanssa jo pitkään, yhden välipäivän vasta pystyin pitään kun sain tarpeeks eri bentsoja. Mutta vielä tässä muutama kerta bupreeki varmasti menee. Mut oon siis kh:ssa ollut 1mg annoksella, lopetin KH:n ~1.5kk sitten ja annokset huidellut 0.5-1mg nokkaan (tosin noita 1mg kipuuvia annoksia on muutamia kertoja vain, koittanut pitää 0.5mg ettei nouse annokset kun aivan eri suunta pitäis toki olla), nyt jo useemman viikon 0.5mg ja allekin ja tosiaan vasta ekat välipäivät. Nyt tän saan poikki, mutta ehkä viikon se vielä ottaa.

eli siis kerran vuorokaudessa tyyliin toi 0.5mg
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

kirkas wrote:Kuinka kauan olit KH:ssa ja mimmosella annoksella kun lopetit sen?
Ihan tosta noin päätit et kun tää on kallista lystiä niin lopetetaan seinään, mitään apuja?
Kuulostaa vähän ihmeen helpolta, itse oon paininu pienen bupreannoksen kanssa jo pitkään, yhden välipäivän vasta pystyin pitään kun sain tarpeeks eri bentsoja. Mutta vielä tässä muutama kerta bupreeki varmasti menee. Mut oon siis kh:ssa ollut 1mg annoksella, lopetin KH:n ~1.5kk sitten ja annokset huidellut 0.5-1mg nokkaan (tosin noita 1mg kipuuvia annoksia on muutamia kertoja vain, koittanut pitää 0.5mg ettei nouse annokset kun aivan eri suunta pitäis toki olla), nyt jo useemman viikon 0.5mg ja allekin ja tosiaan vasta ekat välipäivät. Nyt tän saan poikki, mutta ehkä viikon se vielä ottaa.

eli siis kerran vuorokaudessa tyyliin toi 0.5mg
3,5 vuotta vedin metadonia päivittäin. 65mg oli annos ja se tiputettii sillee et 5mg viiko välein. Viimene annos oli 10mg ku lähin kytkee. Ja lopetus tuli klinika puolesta ku vedin piriä yms ni heittivät pois. Pelotti vitusti ne reflat mut ei niit tullukaa juuri. Ehkä psyykkeestä kiinni. Ja siitä tiputuksesta. Ei vaan nappaa hitaat enää. Subuki tuntu niin vitu turhalle aineelle ku vedi se pari pv sitä. Täysi turhaa skeidaa mulle. Ei toimi ja olo on ilmanki iha hyvä.

15 päivä menos jo ilma metadonia ja nyt alkaa tuntuu olo aika täysi normaalilta. Välil oli tosi voimato olo. Vähä kylmä ja pientä särkyy mut ei mitn sellast ettei ois kestäny niit.

Pääsin helpolla, tiedä sit vaikuttaako se et mul ei oo mtn haluja vetää jarruja. Ne yhet oxyvedotki kännis menin vetää. Eivaan tee mieli subutexiä koska eise toimi, jää koukkuu ja kaikki menee enemmä perseellee. Veän mieluummi vaikka piriä sitte. Muistan mite hirveät olot buprestaki joskus sai itellee ja metadonista jos oli pari pv ilman. Onneks se o ohi ja ei tarvi miettiä et mistä oppareita. Olo on iha kohtuu hyvä ilmanki.

Enkä meinannu ettei esim piri koukuta mut fyysisiä refloja ei tuu juurikaa. Subun kans oli nii hajal aina ku se loppu ettei mtn järkee. Pore ku loppuu ni se loppuu.. vähä aikaa on aik hidas olo mut siinä se, ja tekee mieli. Tuskin enää hommaan itteeni oppari koukkuu ku päässy irti ja suht helpolla. Oxyt ehkä tarjoais oloja mut skippaan neki kyl koska en halua mitää tärinä kuuma kylmä hiki valuu särkee jne oloja enää.
Don
Lepakko

Post by Don »

Kieltämättä helpolta kuulostaa sun lopetus. Eli todellakin kannattaa ne omat tolet laskea niin alas kuin vain pystyy sopivaan tahtiin ja sitten vetää homma poikki.

E: Tietenkin sekin vaikuttaa paljon, jos ei ole muuta syytä käytölle kuin päihtymisen ilon vuoksi vs. pakenee ahdistusta tms. Esim. mulle bupressa ei tärkeintä ole ne olot, vaan se tietynlainen
huoleton fiilis minkä siitä saa. Sen takia varmaan mulla on nimenomaan jarrujen kanssa ollut ongelmia.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Joo toi on kyl jarruissa tosi juttu et on sellanen pehmee ja huoleton olo. Itse olen paljon paennut ikäviä fiiliksiä bupren avulla. Tällä hetkellä en käytä enää, mutta himot on suuret ja retkahduksia on sattunut.
Jos elämä
Ois helpompaa, ei näitä himoja ei varmaan ois näin paljoa.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
Whirl
Psykonautti

Post by Whirl »

princeps wrote:^En missää nimessä ottanut viestiäsi pahalla. Kerroit riippuvaiseksi tulosta hyvin järkevästi, ja tiedostan sen jollain tapaa itsekin, että ei tässä kauaa enää mene, jos tätä vain jatkaa... Mutta kun en halua lopettaakaan, kun silti mä ajattelen naiivisti, etten jää koukkuun. Tiedän, että näin ajattelee varmasti kaikki alussa. En vain ole löytänyt mitään muita keinoja, joilla saada sama fiilis kun buprella/muilla opioideilla tai päihteillä ylipäätänsä. Mun kokema ahdistus ja paniikki on ihan kamalaa. Tuntuu, ettei kukaan ymmärrä sitä, miltä musta tuntuu sillon, ja tällöin olen selvänä.

Bentsoriippuvuus on joo koettu ja "hoidettu" (tosin tällä hetkellä ne taas käytössä satunnaisesti), ja sekin tuli kyllä niin salakavalasti, etten itse sitä huomannut. Se tässä kyllä suorastaan pelottaakin, että käy tän bupren kanssa samalla tavalla. Yritän pitää tän käytön kuitenkin mahdollisimman vähäisenä ja pitää pitkiä taukoja (mikä on muuten tarpeeksi pitkä aika, jotta tolet nollaantuu vaikkapa kolmen päivän putken jälkeen?)

Päihdepolilla kävin n. puoli vuotta, mutta sieltä en kokenut saaneeni minkäänlaista järkevää apua tai syytä siihen miksi lopettaa käyttö (tiedän kyllä varsin hyvin kaman haittapuolet, niinkuin varmasti kaikki käyttäjät). "Lähde lenkille kun tulee kamahimot" ei ainakaan mua auttanut pätkän vertaa.

Kiitos kuitenkin järkevästi ja ajatuksia herättävästä kirjoituksesta. Olen kuitenkin vielä niin nuori, ja "elämä edessä" ja päällisin puolin kunnossa, ettei edes kukaan läheinen tiedä tästä.
Itsellä se oli samaa noin 3 vuotta, " en mää tähä koukus ole" ku kävin töis iha melkee päivittäi jne. bupree kulu mut massia tuli ku jakso painaa töitä vitusti. kokoaika olin iha loppuu palanu mut bupre pisti mut iha liekkeihi jos näin vois sanoa. Aamut veti iha koomas hiljasena töis sitku safkatauolle pääsi niin himaa vetää buprelainit. sit loppupäivä säpistiinki töis iha mielissää, rupes kolkuttelee takaraivoo että onkoha tää ihan järkevää touhua.

Sanotaanko että aikalailla käyttö pysy siihe asti kasas kunnes tuli elämää parit muutokset + duunit loppu. Se oliki sit se sytyke päivittäis käytölle. ei paljoa vaatinu vastoinkäymistä niin sitä ratkes" lopullisesti. Niinku tuossa aikasempi postaaja oli sanonut. oppareil pääsee hyvin siitä paskasta eroon tai tekee siitä siedettävää ettei se enään ahdista + stressaa pääkoppaa ja volaa koukku on syntynyt :)

Btw ootko testannut gabapentiinei/lyriikoita tuohon ahdistuneisuuteen? itel esim bentsot ei auta vittuakaa. ainut mikä tähä jäätävään ahdistuneisuutee + stressiin auttaa niin on joko opioidit tai sitte gabapentiinit joihin ny todella toivon saavani reseptin ettei tarvis niistä stressata enkä halua todellakaa enää takasi alkaa kuosaa bupree päivittäi. Itellä noi gabat nostaa mielialaa ja vie sen paskan ahdistuneisuuden pois aikalailla kokonaan,ainaku pitemmä kuurin syöny niin alkanu taas se positiivinen minä löytyä oudosti. välil miettiny flippaako sitä ku alkanu ihmisten jutut olee taas hauskoi oikeesti eikä teennäisesti :D
princeps
Psykonautti

Post by princeps »

Whirl wrote: Btw ootko testannut gabapentiinei/lyriikoita tuohon ahdistuneisuuteen?
Lyricaa käyttänyt paljonkin, auttaa ahdistukseen hyvin. "Ongelmana" on vaan se, että kouristuskynnys on tosi alhainen, enkä viitsi hengellä alkaa enää leikkimään. 300 mg kerta-annoksella saa vaikutusta aikaan, mutta koska olen kouristanut tramadolistakin "normi annoksilla", niin ei vaa uskalla. Harmi sinänsä, koska pregabaliini tosiaankin toimii mulla jopa bentsoja paremmin.
"Ei varaa kokkelii, mut pirii riitti hiluja"
Whirl
Psykonautti

Post by Whirl »

princeps wrote:
Whirl wrote: Btw ootko testannut gabapentiinei/lyriikoita tuohon ahdistuneisuuteen?
Lyricaa käyttänyt paljonkin, auttaa ahdistukseen hyvin. "Ongelmana" on vaan se, että kouristuskynnys on tosi alhainen, enkä viitsi hengellä alkaa enää leikkimään. 300 mg kerta-annoksella saa vaikutusta aikaan, mutta koska olen kouristanut tramadolistakin "normi annoksilla", niin ei vaa uskalla. Harmi sinänsä, koska pregabaliini tosiaankin toimii mulla jopa bentsoja paremmin.
Itsellä ei bentsot auta yhtään tähän oloon, ny syöny 4 päivää lyricaa 450mg päivä annoksel.. Ahdistus pois ja saanu jopa aikaseksi jotaki ja pystyy nukkumaan paremmi ku ei pyörittele paskaa päässä ku menee nukkuu.

Onpas harmi kyl sitte sun kohdalla, itelle gabapentiinit tai lyrica on ihan uskomaton pelastus eipä tee ees mieli juurikaa bupree kiskoo ku alkaa psyykkisesti olee hyväl pääl.
Ei tarvi nimeomaa "paeta" sitä ahdistusta ja paskaa todellisuutta bupre huuruihin.
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

Kaipaisin vähän neuvoja ja kokemuksia bupre-reflojen suhteen:

Käytin buprea ja opioideja sekaisin ehkä kolmisen vuotta ja pisin yhtämittainen bupre-jakso oli ehkä 8vrk. (Useimmiten meni ehkä 3-4 päivää viikossa buprea ja muu aika oksikodonia, jota mennyt jo vuosia.) Kesällä olin muutaman viikon ilman ja silloin reflat alkoi n. viikon kohdalla bupren lopettamisesta. Nyt oon ollut n. 5 viikkoa ilman buprea ja reflat alkoi taas aika lailla viikon kohdalla taas. Kuitenkin sellainen kylmä hiki ja kuumeinen olo jatkuu edelleen, vaikka lopettamisesta on noin paljon aikaa. Käytän nyt päivittäin oksikodonia suht isoilla annoksilla, muttei pysy reflat poissa. Se pahin hermostuneisuus ja kuumeilu ovat toki helpottaneet, mut se (etenkin öisin) kylmä hiki vaivaa ja estää nukkumasta paria tuntia pidempään putkeen. Aika kovat tulehduskipulääkkeet ja parasetamoli on molemmat maksimiannoksilla käytössä, mut silti se kylmä hiki tulee läpi. Kuinka kauan tän voi olettaa jatkuvan? Uskoin pahimman olleen ohi jo siinä vaiheessa, kun se hermostuneisuus hävisi, mut nyt jää välillä duunit tekemättä jne., kun olo on niin huono. Neuvoja otetaan vastaan pliis!
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Hetkinen, sulla ei oksikodonilla pysy buprereflat kurissa? Mitkä on olleet käyttöannokset kummankin kohdalla? Tuo oksikodonin käyttö luonnollisesti pidentää buprereflojen kestoa. Ilman tuota oksikodonia, olisivat fyysiset reflat jo todennäköisesti ohi, mutta psyykkinen apatia (ns. post acute withdrawal syndrome eli PAWS) saataa kestää kuukausia tai käytön pituudesta riippuen pahimmillaan vuosia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

Petri6 wrote:Hetkinen, sulla ei oksikodonilla pysy buprereflat kurissa? Mitkä on olleet käyttöannokset kummankin kohdalla? Tuo oksikodonin käyttö luonnollisesti pidentää buprereflojen kestoa. Ilman tuota oksikodonia, olisivat fyysiset reflat jo todennäköisesti ohi, mutta psyykkinen apatia (ns. post acute withdrawal syndrome eli PAWS) saataa kestää kuukausia tai käytön pituudesta riippuen pahimmillaan vuosia.
Ei pysy, tosin ei varmaan ollut yhtä pahat reflat kuin jos olisin ilman oksikodonia. Oksikodoniannokset olleet siinä 80mg-200mg (keskiarvo varmaan siinä 130mg/vrk) ja buprea meni max 8mg/vrk. Käytin tyyliin puolet viikosta oksikodonia ja puolet buprea. Oksikodoni menee ihan laillista reittiä ja sitä tarkoitus jatkaa, mutta oheiskäyttö tarkoitus lopettaa. Noi psyykkiset oireet tuntuu helpottaneen (se pahin ahdistus ja hermostuneisuus kesti pari viikkoa), mutta toi kylmä hiki ja pieni kuume jatkuu koko ajan. Illat on helpoimpia, mutta yöt ja aamut pahimmat. Millään tulehduskipulääkkeillä en siis saa tota palelua loppumaan kuin max pariksi tunniksi kerrallaan. Diapam myös käytössä, muttei ole siitäkään ollut apua. Ja tää viimeisin bupre-oksikodoni -pallottelu kesti alle 3 vuotta.

Lähinnä toi kylmä hiki/palelu siis vaivaa ja sen selättämiseen kaipaisiin apua!
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Freshii wrote:Lähinnä toi kylmä hiki/palelu siis vaivaa ja sen selättämiseen kaipaisiin apua!
Liikunta, kuumat suhkut, saunat ja kylpeminen.

Ja sit viel et varmasti kuulit, ni LIIKUNTA!
Come up with your own damn quotes.
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

subua lopettaessani paleluun käytin kuumaa suihkua. kävin varmaan viis kertaa päivässä kuumassa suihkussa ja seisoin siellä vähintään puol tuntia kerrallaan.
sauna toimii myös helvetin hyvin.

omnes noi oriente ei kestä kauheen kauan.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
taudis
Lepakko

Post by taudis »

LeFairylette wrote:kävin varmaan viis kertaa päivässä kuumassa suihkussa ja seisoin siellä vähintään puol tuntia kerrallaan.
:D Tein samaa kun aikoinaan ekaa kertaa koin oikeat reflat oxysta. Tota aikasemmin olin kokenut vain sellaisia päivän-parin pikkunuha"viekkareita" ja sit eräänä päivänä massipäissäni sain älynväläyksen, että reilun viikon tramalikuurin päälle on hyvä idea vetää contteja aamusta iltaan jotain 3 viikkoa putkeen kun tuolloin eteeni sattui isompi läjä huokeaan hintaan.

Douppauksestani tietämätön kämppikseni oli hieman ihmeissään, kun kalpeana haamuna ravasin tunnin-parin välein Etelämannervarustuksessa +puoleksi tunniksi suihkuun. Oli sen verran nihkeät vieroitusoireet, varsinkin ekat 1-4 päivää että olisi pitänyt ottaa opikseni :|

Sit meni joku 3-4 kk max ni olin päässy yli mun "en kyl enää ikinä koske opioideihin"-vaiheesta..
Come up with your own damn quotes.
Don
Lepakko

Post by Don »

Lyricaa jos saa jostain refloihin niin siinä on ykköslääke. 2x150mg päivässä toimi mulla jo varsin hyvin eikä kolottanut. Tuohon vielä joku pitkävaikutteinen bentso, oma suosikki olisi riva ja vaikka piriä vähän päälle, ettei "työkyky" kärsi sen pari viikkoa. Mutta ihan oikeasti, pelkkä lyricakin riittää jo.

Otin tuossa sunnuntaina vajaa 5mg buprea enkä saanut mainittavia oloja, nyt otin ekat nokat sen jälkeen 0,5mg ja toimii mukavasti silleen. Lyrican kanssa tämä on jo varsin mukavaa, mutta sitten kun lyrica loppuu niin vituttaa ettei bupre pelkilteen sano yhtään mitään. Eli pv käytössä kannattaa pitää ne omat tolet vaan mahd. matalana. Mulla meni parhaillaan 5vk tauon jälkeen semmoista 0,6mg päivä, nyt nostanut tosin milliin ja aika snadi tämäkin määrä on, jos kelaa että nokkaan hyöty% on jotain 50 luokkaa.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Lähes opioiditon kuukaus takana ja otin tänää buprea jonku 2mg, oisi notkunu jos en ois ollu pireis. Huh mite kolis, bupre kolis. Täst o aikaa ku viimeks o käyny näin. Ois viel vajaa milli pala tekkenii ja laastaria liukenemas, kelasi et notkun tänää ja polttelen charasta eli notkun vitusti.
poppers
Psykonautti

Post by poppers »

Voi helvetti, tänään havahduin siihen, et oon sit huomaamattani vetäny koko kuukauden subua putkeen ja ostanut sitä enemmän ku saisin. Eniten vituttaa, kun nyt tää ei oikeesti tee muut ku pitää terveenä, kuun alus mä sain viel oloja. Hienoo itsekusetusta tää. No ei siin mitää, koht hakee kuukauden vikat subut ja odotteleen ens kuun alkua, et rahat tulee ja ralli alkaa taas.

Auttaahan tää hienosti oleen keskittämättä ajatuksia muihin ongelmiin, kun kaikki pyörii vaan bupren ympärillä.
Douppikukko
Karvakuono

Post by Douppikukko »

Farmaseutti sotki tilauksen ja tilas 10mg Oxyjä 20mg sijasta. Nyt sit tuli noi 10mg, mutta toinen farmaseutti ei suostu antaa 2x 10mg Oxyjä tilalle siks aikaa, että tulis ne 20mg, jotka lukee reseptissä.

Proviisori tukee tätä kantaa ja seuraavan kerran tulis perjantaina tukusta tilaus, eli mä olen ilman lääkkeitä sinne asti.

No yleensä pahimmat reflat 120mg päivittäisestä käytöstä on tullut tossa n20h päästä vikasta annoksesta ja bupreehan voi ottaa 24h päästä Oxyistä. Huomasin, että mulla on norspani ajalta ennen oxyjen aloitusta, eli enks mä voi ottaa sen tossa välissä ja pitää sit 24 välii ennen kuin aloitan taas normilääkkeet?
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

Douppikukko wrote:Farmaseutti sotki tilauksen ja tilas 10mg Oxyjä 20mg sijasta. Nyt sit tuli noi 10mg, mutta toinen farmaseutti ei suostu antaa 2x 10mg Oxyjä tilalle siks aikaa, että tulis ne 20mg, jotka lukee reseptissä.

Proviisori tukee tätä kantaa ja seuraavan kerran tulis perjantaina tukusta tilaus, eli mä olen ilman lääkkeitä sinne asti.

No yleensä pahimmat reflat 120mg päivittäisestä käytöstä on tullut tossa n20h päästä vikasta annoksesta ja bupreehan voi ottaa 24h päästä Oxyistä. Huomasin, että mulla on norspani ajalta ennen oxyjen aloitusta, eli enks mä voi ottaa sen tossa välissä ja pitää sit 24 välii ennen kuin aloitan taas normilääkkeet?
Bupree voit ottaa vaikka heti oxyjen jälkeen! Toisinpäin siinä joutuu venailemaan, ennen kuin oxyt alkaa futaa.

Aika vittumaisia kyllä siellä apteekissa, kun eihän noita saa lopettaa seinään! :mad:
zerk

Post by zerk »

Freshii wrote:
Douppikukko wrote:Farmaseutti sotki tilauksen ja tilas 10mg Oxyjä 20mg sijasta. Nyt sit tuli noi 10mg, mutta toinen farmaseutti ei suostu antaa 2x 10mg Oxyjä tilalle siks aikaa, että tulis ne 20mg, jotka lukee reseptissä.

Bupree voit ottaa vaikka heti oxyjen jälkeen! Toisinpäin siinä joutuu venailemaan, ennen kuin oxyt alkaa futaa.

Aika vittumaisia kyllä siellä apteekissa, kun eihän noita saa lopettaa seinään! :mad:
Eeh. Oksikodoniriippuvainen ei todellakaan voi ottaa buprea suoraan oxyn päälle; https://www.naabt.org/faq_answers.cfm?ID=70.

Odota kunnes alkaa tulla oxyrefloja, ja sitten otat buprea. Jos nappaat buprea heti oxyn perään, voit odottaa todella hirveetä oloa joka ei mene pois sitten millään. Oon kerran tehnyt ton virheen, kun käytin vielä opateetä, morfiinia ja oksyy. Nappasin muun puutteessa buprea ihan liian aikaisin opateen perään, ja tuloksena oli tuntikaupalla aivan täyttä helvettiä, joka ei helpottunut edes lisää buprea ottamalla.
princeps
Psykonautti

Post by princeps »

Ei taas liity välttämättä mihinkään edellisiin viesteihin. Tekee vaan mieli kertoa mun tämän hetkisestä olotilasta. Huom! Kirjoittaminen on todella vaikeaa jostain syystä, joten pahottelen mahdollisia kirjoitusvirheitä.

Otin subbaria ehkä 1 mg. Alla Lyricaa 300 mg, ihan "oikeaan" vaivaan tällä hetkellä. Nuokuttaa aivan saakelisti. Yritän kirjoittaa esseetä, ja siitä ei tule hevon vittuakaan. Pitäisi palauttaa se jo huomenna, ja ainoa mitä olen saanut aikaan, on otsikko. Että hienoa :up:

Valveunia tulee kokoajan, ja jopa silmät auki näen kuvioita. Pelottaa vähän... Äsken näin vauvan kehdon, jossa oli kettu kyydissä. Johdot lattialla alkoivat liikkua. Silmät menee ihan koko ajan kiinni, ja tekisi mieli käydä vain makaamaan. Kirjoittelen viestejä kavereille, mutta eipä heitä kiinnosta jutella. Oon yksinäinen :cry:

Kaikesta huolimatta, oloni on mahtava! Ahdistus, joka ehkä suurin ongelmani, on täysin poissa. Nautin rennosta, rauhallisesta olosta. Kun silmät menvät kiinni, menen aivan toiseen maailmaan. Se maailma on ihana. Näin itseasiassa olohuoneen katossani valtavan kristallikruunun, siis sellaisen, mikä voisi olla missä tahansa palatsissa. Se oli mahtava näky.
Minulla on hirveästi asioita hoidettavana ja kello on jo yhdeksän. Miten ihmeessä saan kirjoitettua sen pirun esseen, kun olen käytännössä sekaisin kuin seinäkello. AUTTAKAA! Valveunissa teen koko ajan näitä hoidettavia asioita, mutta reaalissa en. Taidan soittaa vähän kitaraa ja käydä ehkä suihkussa, mutta sinne saatan kylllä sitten nukahtaa. Kaikenlisäksi hiusten kuivaaminen on rasittavaa, koska minun hiukset ovat suht pitkät ja paksut, ja aina takussa. Luonnonkihara hius on perseestä.

Ei tästä tule kyllä nyt yhtään mitään, vaikka olotila onkin täydellinen. Haluaisin relata, kuunnella musiikkia ja katsella valveunia ja naureskella itsekseni, mutta kuka sitten hoitaa ne asiat, jotka on hoidettava[/b. HUOH.

]
"Ei varaa kokkelii, mut pirii riitti hiluja"
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

zerk wrote:
Freshii wrote:

Eeh. Oksikodoniriippuvainen ei todellakaan voi ottaa buprea suoraan oxyn päälle; https://www.naabt.org/faq_answers.cfm?ID=70.

Odota kunnes alkaa tulla oxyrefloja, ja sitten otat buprea. Jos nappaat buprea heti oxyn perään, voit odottaa todella hirveetä oloa joka ei mene pois sitten millään. Oon kerran tehnyt ton virheen, kun käytin vielä opateetä, morfiinia ja oksyy. Nappasin muun puutteessa buprea ihan liian aikaisin opateen perään, ja tuloksena oli tuntikaupalla aivan täyttä helvettiä, joka ei helpottunut edes lisää buprea ottamalla.
No itsellä ei tullut koskaan n. 3 vuoden aikana mitään epämukavaa oloa, vaikka monesti oxyvetojen jälkeen oli vain pari tuntia väliä ennen kuin otin subua. Ja oxyihin olen todella koukussa sekä fyysisesti että psyykkisesti. :roll:
zerk

Post by zerk »

Freshii wrote: No itsellä ei tullut koskaan n. 3 vuoden aikana mitään epämukavaa oloa, vaikka monesti oxyvetojen jälkeen oli vain pari tuntia väliä ennen kuin otin subua. Ja oxyihin olen todella koukussa sekä fyysisesti että psyykkisesti. :roll:
Sulle ei tullut niin ei tuu kenellekään muulle. Vitut mistään tutkimustiedosta, eiks niin?

IV oxy ei muuten vaikuta montaa tuntia. Syömällä taas aivan eri asia.
bilehile
Apteekki

Post by bilehile »

^^Vaikee uskoo, mulla oli kerran noin kuukauden koni/mopo/metis putki ja otin vähä liian aikasin bupree => ihan todella karmee olo :down:
Takana loistava tulevaisuus.
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

bilehile wrote:^^Vaikee uskoo, mulla oli kerran noin kuukauden koni/mopo/metis putki ja otin vähä liian aikasin bupree => ihan todella karmee olo :down:
zerk wrote:
Freshii wrote: No itsellä ei tullut koskaan n. 3 vuoden aikana mitään epämukavaa oloa, vaikka monesti oxyvetojen jälkeen oli vain pari tuntia väliä ennen kuin otin subua. Ja oxyihin olen todella koukussa sekä fyysisesti että psyykkisesti. :roll:
Sulle ei tullut niin ei tuu kenellekään muulle. Vitut mistään tutkimustiedosta, eiks niin?

IV oxy ei muuten vaikuta montaa tuntia. Syömällä taas aivan eri asia.
No itsellä ei ole ikinä tullut mitään oireita siitä, kun oon lennosta oxyistä subuun vaihtanut ja sen kolmisen vuotta sitä tein. Myöskään frendeillä ei ole oireita niistä vaihdoista tullut. En tiedä miksi, muttei yksinkertaisesti ole mitään tullut. Ei tutkimustulokset koske jokaista ihmistä maailmassa! Suhtaudunkin tohon tutkimukseen skeptisesti, koska en oo tosissaan ikinä kuullut siitä, että bupre aiheuttaisi mitään huonoa oloa, jos siihen vaihtaa muista oppareista "liian aikaisin", eikä kenellekään omalle tutullekaan ole niin käynyt,,
bilehile
Apteekki

Post by bilehile »

Veikkaisin että se paska olo liittyy bupren kattovaikutukseen => oot fyysisesti riippuvainen jostain kovasta opioidista => tolet tosi korkeet => se bupre ei pysty vaikuttaan niin paljon että sais ees reflat pois => blokkaa kuitenkin muut opioidit = välittömät reflat, pahemmat ku jos ois ilman sitä vakkari opioidia koska "nollaa" sen pitosuudet?! :shock:
Takana loistava tulevaisuus.