Ajaminen vaikutuksen alaisena

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Uute
Psykonautti

Post by Uute »

Delirium Tremens wrote:
Uute wrote:
Delirium Tremens wrote:...Joo, ja mustalaisen saa tavattaessa ampua...
Niin samanlaista ideogiaa ajaa takaa (vaikka sarkasmiksi sen naamioitkin) esim. KKK joka asettelee "mustia" kohtaan joitain aivopestyjä ennakkoluuloja ja natsit juutalaisia kohtaan yms
Täytyy sen verran tarkentaa, etten naamioinut(jos olisin oikeasti tuota mieltä - ja lienee selvää, etten ole - olisi kysymys naamioinnista). Nyt oli kysymys vertauksen käyttämisestä. Muotoilin sen sarkasmina, kun tuollainen tuli mieleen.
Juu kirjoittaessani tuota ei aivot ollu oikein mukana touhussa..

EDIT: Siis minulla
Last edited by Uute on Tue 07 Nov 2006, 05:30, edited 1 time in total.
Kokeilkaa! Kaikki huumeet pitäisi laillistaa..
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Humalassa ei ole tullut ajettua. Krapulassa kerran, ja jäi myös ainoaksi kerraksi, oli sen verran huteraa menoa.
Pilvessä pystyy ajamaan aivan hyvin, jos nyt ei ihan järkyttävässä kuosissa ole. Joskus olen huomannut että ajan jopa paremmin, turvallisemmin ja pienemmillä nopeuksilla. Tosin en kovin mielelläni aja kannabiksen vaikutuksen alaisena juuri siitä syystä että jos jään kiinni, tai vielä pahempaa, jos sattuu jotain, niin virkavalta ei varmasti suhtaudu kyseiseen kovinkaan suopeasti. Ja vaikka pilvessä ajaessa tapahtuisikin jokin onnettomuus joka ei edes olisi omaa syytä, olisi se paljon vittumaisempaa/kuumottavampaa ja varmasti pyörittelisin sitä päässäni pahemmin, kuin että jos olisin joutunut onnettomuuteen selvinpäin. Saati sitten jos se olisi omaa syytä... Mutta en usko, tai ainakaan itsestäni ei tunnu siltä, että ajaisin riskialttiimmin sopivassa pilvessä kuin täysin selvin päin. Mutta harvoin sitä nyt kuitenkaan teen. Huomattavasti riskialttiimpaa on ajaa autoa esim. erittäin vittuuntuneena, sillon olen huomannut itseni käyttäytyneen liikenteessä erittäin typerästi, vaikka onkin "selvänä".

Ganjerpäissään ajomatka tuntuu muuten paaaljon pidemmältä kuin selvinpäin...

Mutta on tietenkin hyvä, että ajaminen pilvessä on laitonta, koska eihän sitä pilvipäisyyden määrää voi mitenkään mitata, kuten esim. promilleja. Joskus olen miettinyt, että kuinka menetellään, jos esim. ajaisin kolarin, minut vietäisiin verikokeisiin ja olisin vaikka 3 päivää sitten polttanut pilveä, joka näkyisi niin virtsa- kuin verikokeessa. Eli olisin ollut ratissa täysin selvinpäin, mutta virkavalta voisi olla toista mieltä. Milläs selität? Vaikka onhan nykyään tietysti näitä sylkitestejä, mistä tulikin mieleen, että osaako kukaan kertoa kuina kauan pilvenpoltto niissä näkyy?
Tulipas tekstiä. Hölö hölö.
Uute
Psykonautti

Post by Uute »

h.s.t. wrote:...Joskus olen huomannut että ajan jopa paremmin, turvallisemmin ja pienemmillä nopeuksilla ... Mutta en usko, tai ainakaan itsestäni ei tunnu siltä, että ajaisin riskialttiimmin sopivassa pilvessä kuin täysin selvin päin. Mutta harvoin sitä nyt kuitenkaan teen. Huomattavasti riskialttiimpaa on ajaa autoa esim. erittäin vittuuntuneena, sillon olen huomannut itseni käyttäytyneen liikenteessä erittäin typerästi, vaikka onkin "selvänä".
Niin no.. Ehkä se paras oman tilan arvioija et ole sinä.?
h.s.t. wrote:Ganjerpäissään ajomatka tuntuu muuten paaaljon pidemmältä kuin selvinpäin...
Ootko miettiny miksi?
h.s.t. wrote:Mutta on tietenkin hyvä, että ajaminen pilvessä on laitonta, koska eihän sitä pilvipäisyyden määrää voi mitenkään mitata, kuten esim. promilleja.
Kyllä muuten tulevaisuudessa varmasti voidaan - melko helpostikin. 8)
h.s.t. wrote:Joskus olen miettinyt, että kuinka menetellään, jos esim. ajaisin kolarin, minut vietäisiin verikokeisiin ja olisin vaikka 3 päivää sitten polttanut pilveä, joka näkyisi niin virtsa- kuin verikokeessa. Eli olisin ollut ratissa täysin selvinpäin, mutta virkavalta voisi olla toista mieltä. Milläs selität? Vaikka onhan nykyään tietysti näitä sylkitestejä, mistä tulikin mieleen, että osaako kukaan kertoa kuina kauan pilvenpoltto niissä näkyy?
Tulipas tekstiä. Hölö hölö.
Eiköhän se ole se 3 päivää, mutta rattijoupumukseksi se kait tuomitaan silti. Tämä on hankalampi aspekti, koska kyllähän alkoholin nauttiminenkin esim. minulla vaikuttaa monta päivää.
Kokeilkaa! Kaikki huumeet pitäisi laillistaa..
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Uute wrote:h.s.t. wrote:
Ganjerpäissään ajomatka tuntuu muuten paaaljon pidemmältä kuin selvinpäin...

Ootko miettiny miksi?
En, päässäni ei liiku mitään.
Uute wrote:h.s.t. wrote:
Mutta on tietenkin hyvä, että ajaminen pilvessä on laitonta, koska eihän sitä pilvipäisyyden määrää voi mitenkään mitata, kuten esim. promilleja.

Kyllä muuten tulevaisuudessa varmasti voidaan - melko helpostikin. Cool
Joo, ja mä näin kerrän leffan nimeltä paluu tulevaisuuteen. Siinä oli lentävii skeittei ja kaikkee... :D
tRip
Moderator

Post by tRip »

Joskus sitä vaan on 'selvempi' kun on ottanut päivittäisen annoksensa huumausaineita ( :) )
Ja pilvessä kun ajaa (ei missään koomapilvessä) niin keskittyminen ajamiseen kasvaa, mutta toisaalta muun liikenteen huomiointi on sitten hieman kyseenalaista :)

Toisaalta väsyneenä ja/tai vittuuntuneena yhtälailla huomiointikyky kärsii ja saattaa olla jopa piittaamattomampi asenne kuin hUUmeissa, mutta milläs nämä hörhöt sitten saadaan kuriin?

[vastuuvapauslauseke] En siis itse ole hUUmekuski missään nimessä..! [/]
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
spasm
OD

Post by spasm »

Ehdottomasti EI aineissa/humalassa auton rattiin. Vaikka jotkut sanovat kannabiksen auttavan keskittymään tms. liikenteessä, saattaa semuista syistä aiheuttaa vaaratilanteita. Kyllä sitä käytännössä jokainen paremmin ajaa selvinpäin. Ellei nyt hirveät reflat ole päällä :roll:

Itse olen syyllistynyt ajamaan pari kertaa sekä humalassa että pilvessä. Ei käynyt mitään, mutta silti en enää moiseen touhuun lähde, typeräähän se on.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
growy
Kameleontti

Post by growy »

mä en diggaa yhtää jos joku lähtee jurris/kuoseis ajaan,joudun frendeiltä usein viemään avaimet piiloon,ja ennen joutu faijalta :(

mä pelkään aina et ne ajaa jonku päälle vahingos tai tappaa ittensä..
Señor Escobar
Psykonautti

Post by Señor Escobar »

humalassa mopolla yks rattijuopumus pentuna, autol jonku verra humalas ajellu mut kiinni en oo jääny, paitsi ojikkoon jonne kerran tuuppasin kaheksaakymppiii, alla koppa kaljaaa ja pari pulloo viiiniä. en oo ylpee, vituttaa lähinnä tommoset vitun vammaset kännihölmöilyt. paukuis tuli joskus aikasemmi jonku verra ajeltua, mut sekin jäi ku rupes aina vainottaa liikentees et mua seurataan tai kytät pysäyttää jne. eli kyl tätä nykyä nollatoleranssi tielle lähtiessä, virheistä voi oppia !

edit. sen verta piti sanoo et mul on kaveri joka polttanu n. 10v paukkuu päivittäin, ajaa paukuis paremmin ku selvänä, osaa keskittyy paremmin jne. se o aika jännä homma, mut ei oo kyl ikinä sen kyydis pelottanu ku ajaa niin varmasti eikä hölmöile mitää, kaahaa tai temppuile.
Miasma
OD

Post by Miasma »

Video siitä miten kannabis vaikuttaa ajamiseen:

Marijuana and Driving
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Tulee usein ajettua savuissa, toisinaan ryyneissä(harvemmin). Subuissakin olen jokusen kerran ajanut. Onhan tuo toki tyhmää, mutta kun en asu kaupungissa, niin välimatkat eivät aina ole käveltävissä. Alkoissa olen ajellut paljon mopolla jonka lopetin narahtaessani törkeästä rattijuopumuksesta. Autolla olen kerran ajanut humalassa, mutta sekin oli alaikäisenä. Oikeastaan ainut matka mitä kuoseissa ajelen nykyään on nauttimispaikasta kotiin, tuttuja teitä ja huomattavalla ylivarovaisuudella.

Tosin autonrattiin en lähde kuin maksimissaan sellaisella dosella, että sitä ei ulkopuolinen huomaisi vaikka nousisin autosta juttusille(Poliisikin puhallutti ja toivotti turvallista matkaa).

En suosittele. Edes itselleni.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

kuumottais liikaa.. ei pysty
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

Itse en kännissä aja ikinä. Piste.

Mutta savuissa aina kun tarvii jos ei oo mitkään överit kyseessä.
tai siis selvennetään nyt että en semmosissa kun pajaritiloissa aja, vaan jonkun ajan jälkeen polttamisesta kun tietää pystyvänsä normaaliin ajoon.

Mäkkärin drive-in :oops:
Nabaztag (Joka muuten on muinaista klingonimurretta galaksin toiselta puolelta ja viittaa kuulemma paikallisiin pörröisiin mutta isokorvaisiin loikkiviin sienieläimiin) ,...
immuzu

Post by immuzu »

HZB wrote: Mäkkärin drive-in :oops:
paukku mättö on vaan niin pakollinen :D :lol: :lol:
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

^^ WORD!
Nabaztag (Joka muuten on muinaista klingonimurretta galaksin toiselta puolelta ja viittaa kuulemma paikallisiin pörröisiin mutta isokorvaisiin loikkiviin sienieläimiin) ,...
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Ja ne sekoilut sinne mikkiin ja siinä luukulla on jotain täysin korvaamatonta :lol:
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

Varsinkin jos enemmän kavereita kyydissä.

"siis tuliks teille isot ranskalaiset..."

"eiku..HÄ?, mikä?, KETKÄ?????"

ja hillitön repeäminen.
räpeltäjä
Tuppisuu

Post by räpeltäjä »

mielestäni esim. pireissä tai pienissä savuissa voi ajaa ihan hyvin jos tarve vaatii, mutta kännissä, ryyneissä tai muuten "sekaisin" ei missään nimessä! oon itekki ajanu, eikä kertaaka oo sattunu mitään mutta onneks on tullu järkee päähän.
emz
Karvakuono

Post by emz »

Kalastaja wrote:Pitää olla ihan vitun tyhmä typerys jos menee kännissä ajamaan. Kaikista vaihtoehdoista huonoin. Kortti ja auto pois vähintään kymmeneksi vuodeksi sellasesta.
Suomeen pitäisi vihdoin otta se nollatoleranssi, niin ei suomalaiset juopot vaarantaisi muita typeryydellään.
^--- summasi hyvin omat ajatukset. Se että jossain syrjäseuduilla valitetaan että ei voi mennä ravintolaanv vetämään perseitä ajamatta kotiin kun kaikki on niin kaukana on ihan paskapuhetta, ei kukaan pakota juomaan ja jos on ihan pakko niin miten olisi joku kimppataksiviritelmä, jeesus kristus ihmisten logiikkaa joskus.
shishamon

Post by shishamon »

Itse en oo koskaan ajanut kännissä tai huumehissa. Oon ollut kyydissä aikaisemmin illalla sieniä syöneen, humalaisen ja pilvessä olleiden ihmisten autoissa. Ainoa kerta kun on ollu vähän jännäkakka housuissa oli kännisen kyydissä. Spinnailua ja vitullista ylinopeutta yms. Pilvessä ajavista oon huomannut, että ihmiset ajaa oikeesti hyvin ja jopa paremmin ku selvinpäin. Tääkin on tietenkin ihan ihmisestä kiinni ja siks en itse aio ajaa, koska en halua ottaa vastuuta jonkun kuolemasta. Mun mielestä toi on hyvä ohjenuora kun miettii lähteekö ajamaan. Jos pystyt ottamaan vastuun jonkun kuolemasta kun ajoit happopäissäs väärää kaistaa 200km/h polttaen bongia samaan aikaan, ni rattiin vaan. (en sano, että joku tekis noin, mut you get the idea) Liikenteessä tulee niin äkkinäisiä tilanteita, etten itse pystyis laajentuneessa tajunnantilassa niihin reagoimaan tarpeeksi nopeasti. En aio ajaa koskaan pilvessä/kännissä/tripillä.
Fungus
Psykonautti

Re: Ajaminen vaikutuksen alaisena

Post by Fungus »

Ei tulisi ikinä/koskaan mieleen lähteä päissään tai pilvessä autolla tai muulla moottoroidulla vehkeellä ajelemaan. Jotkut ihmiset vielä pystyy pysymään tiellä, mutta mitäs jos ei pysykään? On välillä pelottanut liukkailla keleillä ihan tarpeeksi muutenkin.
spasm
OD

Post by spasm »

Tuli eilen dxm-laskuissa ajettua kaverilta kotiin. Ihan normaalisti meni ajo ilman ongelmia, mutta ei silti fiksua. Pitäisi onnistua jättämään se auto kotiin ennen kun kiskoo mitään. :?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Täytyy myöntää, että ajelen aika huolettomasti pienissä blosseissa :foil: *juoksee pakoon moralisteja*

Mutta senkin myönnän, että en suostu myöntämään että sillä olisi kovinkaan suurta vaikutusta ajokykyyni. Pientä kyllä. Ja riippuu tietysti kuinka pilvistä on.

Joskus tuntuu jopa, että ajo paranee. Keskittyy enemmän. Kaavailee mielessään kaarteet ja kaikki. Ajo on jouhevaa ja rauhallista.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
mastermind
Karvakuono

Post by mastermind »

Fungus wrote:Ei tulisi ikinä/koskaan mieleen lähteä päissään tai pilvessä autolla tai muulla moottoroidulla vehkeellä ajelemaan.
Tälle sama. Vaikea kuvitella sitä tunnetta kun on aiheuttanut jonku kuoleman, tuskin sitä koskaan antais itselleen anteeksi.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

mastermind wrote:
Fungus wrote:Ei tulisi ikinä/koskaan mieleen lähteä päissään tai pilvessä autolla tai muulla moottoroidulla vehkeellä ajelemaan.
Tälle sama. Vaikea kuvitella sitä tunnetta kun on aiheuttanut jonku kuoleman, tuskin sitä koskaan antais itselleen anteeksi.
Murhasta:
hit man wrote: There was a fleeting moment just before you pulled the trigger when you wondered if lightening would strike you then and there. And afterwards, a short burst of panic as you quickly looked around to make sure no witnesses were lurking.

But other than that, you felt absolutely nothing. And you are shocked by that nothingness. You had expected this movement to be a spectacular point in your life. You had wondered if you would feel compassion for the victim, immediate guilt, or even experience direct intervention by the hand of God. But you weren't even feeling sickened by the sight of the body.

The first few seconds of nothingness give you an almost uncontrollable urge to laugh out loud. you break into a wide grin. Everything you have been taught about life and it value was a fallacy. A dirty rotten lie!

Life is notyou know beyond a shadow of a doubt that your own life is just as frail and valueless. What you have done could just as easily and unexpectedly been done to you, despite your fighting ability, your weapons expertise, your efforts to protect yourself. The realization is both sobering and shocking.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Uruk-Hai
Karvakuono

Post by Uruk-Hai »

Älkää hyvät ihmiset (liian) kuoseissa ajako. Just lähti pari hyvää ystävää ryynikänneissä tien päälle ja viimeisen kerran.. Piti itekin olla kyydissä, mut jäi väliin..
Other planes lie beyond the reach of normal sense and common roads, but they are no less real than what we see or touch or feel..
spasm
OD

Post by spasm »

Uruk-Hai wrote:Älkää hyvät ihmiset (liian) kuoseissa ajako. Just lähti pari hyvää ystävää ryynikänneissä tien päälle ja viimeisen kerran.. Piti itekin olla kyydissä, mut jäi väliin..
Ryynikännit rock city. Otan osaa kuitenkin :/
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

While it is widely accepted that cannabis use can slow motor skills and reduce task-attention, increasing in severity with dose, research has shown that cannabis use is less likely to dangerously impair driving abilities than alcohol at similar levels of intoxication. Cannabis intoxication often makes smokers more aware of their impairment, causing them to slow down and become more cautious while also worsening reaction time and attention. Cannabis users often report that driving speeds are experientially 'faster' than normal: driving a given speed feels faster and more dangerous than the same speed does while sober.

There have been a number of studies which have looked at this issue and most have found that cannabis smoking does degrade driving performance. There is a little contradictory evidence about whether cannabis in combination with alcohol causes worse impairment than alcohol alone, but so far the data heavily favors the view that the combination substantially increases risks over either alone. The research so far does not provide a clear answer to how much risk of accidents increase with moderate levels of cannabis intoxication, but only confirms that the risks of cannabis-alone impairment are lower than those of alcohol-alone impairment. The following are a collection of summaries & papers which look at the issue of cannabis & driving performance.
http://www.erowid.org/plants/cannabis/c ... ving.shtml

Oon joskus ajanut autoa pilvessä ja voin hyvin yhtyä tohon... Se lisää keskitymistä ja varovaisuutta, mutta näin myös hidastaa reaktioita.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Thoxium

Post by Thoxium »

Lähettiin kaverin kans ajelee autolla (kaveri ajo), ku oltiin otettu parit älyt. Oli hirvee kuumotus kokoajan päällä (olin tosi kovassa pilvessä, kaveriki tais olla aika hyvissä), tuntu et ajettais tosi nopeesti ja tuntu siltä et kohta kuollaan. Oli se kyl mukavaa.
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

olet oikeassa.
dimitri
Lepakko

Post by dimitri »

Tosiaan joskus kesällä kun miksasin dmt tervat tupakkaan ja lähdin kaverilta ajamaan vaikutuksen alaisena, dmt annos oli pieni, mutta kaiken hahmottamiseen tuli selvät muutokset, oli ajaminen aivan perin kummallista. Kuopat tuntuivat vuoristoratojen alamäiltä, oli sama ajoinko 10kmh vaiko 60kmh, nopeus vaikutti aina yhtä hitaalta (mittarin mukaan piti sitten ajella, kun en hahmottanut nopeutta lainkaan). En kyllä aio toistaa uudelleen, mutta kotiin piti päästä. Voin vain arvailla reaktioaikaani tuolloin, olisiko mennyt reilusti useampaan sekuntiin. Jalat tunnottomat ja etäisyyksien hahmottaminen tasolla nolla / kaksiulotteinen kuva - aivot eivät osanneet tulkita syvyysvaikutelmaa oikein.