Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
taudis
Lepakko

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by taudis »

Mukava kuulla etten ole yksin. Tänään oon eilisten teemujen ansiosta saanut niistettyä koko nenänalueeni kasvoista helakanpunaiseksi, päähän sattuu ja yhä hengitys nabaa pelkästään suun kautta. Eniten hämmästyttää juuri se, että miksi nimenomaan bupre? kun just tyyliin concertat, kontit ja fakin dormikumitkin saa niistettyä ilman sen kummempaa, mut auta armias jos ranskanpastillia yrität nuuskata. Joskus tietämättömänä oon jopa jauhettuja depot-tramaleja nokitellut ja selvinnyt vähemmällä :x
Come up with your own damn quotes.
Freshii
Psykonautti

Post by Freshii »

taudis wrote:Mukava kuulla etten ole yksin. Tänään oon eilisten teemujen ansiosta saanut niistettyä koko nenänalueeni kasvoista helakanpunaiseksi, päähän sattuu ja yhä hengitys nabaa pelkästään suun kautta. Eniten hämmästyttää juuri se, että miksi nimenomaan bupre? kun just tyyliin concertat, kontit ja fakin dormikumitkin saa niistettyä ilman sen kummempaa, mut auta armias jos ranskanpastillia yrität nuuskata. Joskus tietämättömänä oon jopa jauhettuja depot-tramaleja nokitellut ja selvinnyt vähemmällä :x
Ootko kokeillut nenäsuihkeita, joilla saisit sen nenän auki? Itse käytän esim. Otrivinin tuotteita, joilla saan sen liman helpommin ulos.
taudis
Lepakko

Post by taudis »

^^tuli itseasiassa just tänään tuskaillesani syömisen kanssa mieleen, että tosiaan noitahan apteekista saisi. Muistan joskus varmaan 11-12 vuotiaana tuollasta viimeks käyttäneenä, ettei nekään auttanut sitten loppujen lopuksi kovin pitkää aikaa ja lisäksi ne kuivattaa nenää ja limakalvoja ihan helkkaristi, mitä jo valmiiksi tuo bupre sidosaineiden kera aiheuttaa. Kaikki tämä yhdistettynä vuodenaikaan, jolloin saa olla muutenkin niistämässä nenäänsä kokoajan niin heikoilla jäillä mennään. atm meitsillä on naama niin tulehtuneen näkönen ja rohtunut, että vois luulla mun olleen kunnollakin sairaana. Koitan vähän hoitaa tota nenukkaa nyt vaseliinilla.

Ettei täysin offtopiciksi mene niin mainittakoon, että tänään vilun ja kipujen yltyessä menettelin annostelemalla hieman xonea, ja nenäänhän se piti imuroida vaihtoehtojen puutteessa. Oli melkoisen työn takana niistää >9k newtonin voimalla pää tyhjäksi räästä ja sitten sitä seuraavan millisekunnin aikana imaista linkku sisään ennenkuin olin taas yhtä tukossa kuin ennen laineja..
Come up with your own damn quotes.
princeps
Psykonautti

Post by princeps »

^jos röörit tukossa, niin kokeilkaa esim. Duactia (vähentää limakalvoturvotusta), en tosin tiedä miten pseudoefedriini ja bupre toimivat keskenään. Enkä jaksa alkaa näissä kitkuissa ottamaan selvää :down:
"Ei varaa kokkelii, mut pirii riitti hiluja"
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Pakko mainostaa miten hyvin buprenorfiini toimii pirin kanssa.

Iteksee semitylsä aine paitsi silloin ku on saanu tolet iha nolliin et saa jonkinlaiset notkut ja euforiat.

Pirin kans tää boostaa pirin euforiaa ja vie sitä pirin kireetä fiilistä pois tai hioo sen pirikireyden pahimman särmän pois.
Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni »

Mikä on muuten teidän mielestä vittumaisin vieroitusoire subusta vierottautuessa?
Mun mielestä ehdottomasti vatsakipu, siihen perkeleeseen ei auta mikään muu kun jokin opiaatti. Tai ite en tiedä mikä siihen jeesais, aika?
Toisena vois mainita unettomuuden, toki riva, tenox, inso, sirkka yhdistelmällä nukkuu ihan ok. Mitä nyt heräilee siihen vitun vatsakipuu.
rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff »

Bentseeni wrote:Mikä on muuten teidän mielestä vittumaisin vieroitusoire subusta vierottautuessa?
Mun mielestä ehdottomasti vatsakipu, siihen perkeleeseen ei auta mikään muu kun jokin opiaatti. Tai ite en tiedä mikä siihen jeesais, aika?
Toisena vois mainita unettomuuden, toki riva, tenox, inso, sirkka yhdistelmällä nukkuu ihan ok. Mitä nyt heräilee siihen vitun vatsakipuu.
Unettomuus + se tunne ku särkee niin paljon ettei tiedä mitenpäin olis. Mulla on unettomuus ongelmia ollu aina jonkinverran muutenkin niin refloissa en nuku juuri ollenkaan, bentsojen avulla sain rentouduttua sen verta et pääsin sellasen pieneen koiran uneen hetkeks.

Ajan myötä nuo lievenee kyl, mut se tuntuu niin helvetin pitkältä ajalta oottaa et niin käy. Lyrica oli ehdottomasti paras lääke ja siihen päälle vähän bentsoo + imodiumia, en tiiä oisko tuo vieny mahakivut pois kun joka päivä otin tota imodiumia ni ei vääntäny mahaa
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"
Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni »

rufftuff wrote:
Bentseeni wrote:Mikä on muuten teidän mielestä vittumaisin vieroitusoire subusta vierottautuessa?
Unettomuus + se tunne ku särkee niin paljon ettei tiedä mitenpäin olis. Mulla on unettomuus ongelmia ollu aina jonkinverran muutenkin niin refloissa en nuku juuri ollenkaan, bentsojen avulla sain rentouduttua sen verta et pääsin sellasen pieneen koiran uneen hetkeks.

Ajan myötä nuo lievenee kyl, mut se tuntuu niin helvetin pitkältä ajalta oottaa et niin käy. Lyrica oli ehdottomasti paras lääke ja siihen päälle vähän bentsoo + imodiumia, en tiiä oisko tuo vieny mahakivut pois kun joka päivä otin tota imodiumia ni ei vääntäny mahaa
Joo tota mulla on jännä juttu ollu, että oon saanu ainoastaan kerran bupresta jalka tai jaloissa helvetinmoiset luukivut, sekin oli 11 vuotta sitten 2 viikon bupre kuurin muistaakseni 16-24mg nautittina tona aikana. Jännää myös se että olin nyt 90h ilman opioideja, ja vatsa ei todellakaan mennyt kuralle, on pitäny paskoa kyykkyasennossa, tässä pitää jo ihan suunnitella lähtee terveyskauppaa ostaa semmosta happijauhoo, se kyl vetää vatsan löröks.

Auttaaks toi imodium silleen, että se vaan kiinteyttää ulosteen vai rauhoittaako se vatsaa muutenkin? Ummetustapauksessa jotenkin tuntuis ettei sitä mun kandeis ottaa...
rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff »

Bentseeni wrote:
rufftuff wrote:

Joo tota mulla on jännä juttu ollu, että oon saanu ainoastaan kerran bupresta jalka tai jaloissa helvetinmoiset luukivut, sekin oli 11 vuotta sitten 2 viikon bupre kuurin muistaakseni 16-24mg nautittina tona aikana. Jännää myös se että olin nyt 90h ilman opioideja, ja vatsa ei todellakaan mennyt kuralle, on pitäny paskoa kyykkyasennossa, tässä pitää jo ihan suunnitella lähtee terveyskauppaa ostaa semmosta happijauhoo, se kyl vetää vatsan löröks.

Auttaaks toi imodium silleen, että se vaan kiinteyttää ulosteen vai rauhoittaako se vatsaa muutenkin? Ummetustapauksessa jotenkin tuntuis ettei sitä mun kandeis ottaa...
Mun kohalla kiinteytti ja tuntu rauhottavan mahaa myös, mut tosissaan vaikee sanoo johtuko pelkiltään imodiumista, kun meni myös muitakin lääkkeitä aika runsaasti tuona aikana. En tiiä miten sit joku maitohappobakteeri jeesais tosa tilantees.. Ja mulla tosiaan meni ekat kaks viikkoo tuo imodium sillain et 3xpäivässä otin sen et pysy maha suht normaalina
Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni »

^ Selvä peli sitten. Itelle tohtori määräs Ranixal 150mg, tempasin eilen yhen semmosen ja tuntu se rauhottavan pikkusen.
princeps
Psykonautti

Post by princeps »

Kylmyys (siis sellainen kylmyys, mikä on kun nousee 40 asteen kuume ja johon ei auta kuuma suihku tai viisi peittoa) ja järjettömät jalkasäryt.

Ihan BTW, tiesittekö muuten että loperamidi (Imodium) on itseasiassa opioidi, joka ei vain pääse veri-aivoesteen ylitse, jonka takia sillä on ainoastaan "ummetusta" (eli ripulia vähentävä ja ulosteita kiinteyttävä) vaikutus. Se vaikuttaa ruoansulatuskanavan seinämän lihaksistoon ja hidastaa suoliston liikkeitä aivan kuten esim. bupre tai oksikodoni.
Kisu
Psykonautti

Post by Kisu »

princeps wrote:Ihan BTW, tiesittekö muuten että loperamidi (Imodium) on itseasiassa opioidi, joka ei vain pääse veri-aivoesteen ylitse, jonka takia sillä on ainoastaan "ummetusta" (eli ripulia vähentävä ja ulosteita kiinteyttävä) vaikutus.
Yleinen harhaluulo on, että loperamidi ei läpäise aivo-veriestettä. Tosiasiassa se läpäisee sen kyllä, mutta poistuu saman tien, eikä täten oikein käytettynä omaa opioideille tyypillisiä keskushermostovaikutuksia. Niitäkin on mahdollista saada kunhan ottaa vain tarpeeksi ja megadosetettu loperamidi tunnetaankin internetissä "köyhän miehen metadonina". Kenenkään en kuitenkaan suosittele alkavan leikkimään tämän aineen kanssa tutustumatta ensin tarkasti aiheen tiimoilta käytyihin keskusteluihin, terveysriskit ovat moninaiset ja todelliset.
princeps
Psykonautti

Post by princeps »

Kisu wrote:
princeps wrote:Ihan BTW, tiesittekö muuten että loperamidi (Imodium) on itseasiassa opioidi, joka ei vain pääse veri-aivoesteen ylitse, jonka takia sillä on ainoastaan "ummetusta" (eli ripulia vähentävä ja ulosteita kiinteyttävä) vaikutus.
Yleinen harhaluulo on, että loperamidi ei läpäise aivo-veriestettä. Tosiasiassa se läpäisee sen kyllä, mutta poistuu saman tien, eikä täten oikein käytettynä omaa opioideille tyypillisiä keskushermostovaikutuksia. Niitäkin on mahdollista saada kunhan ottaa vain tarpeeksi ja megadosetettu loperamidi tunnetaankin internetissä "köyhän miehen metadonina". Kenenkään en kuitenkaan suosittele alkavan leikkimään tämän aineen kanssa tutustumatta ensin tarkasti aiheen tiimoilta käytyihin keskusteluihin, terveysriskit ovat moninaiset ja todelliset.
Nyt oon ihan nolona, kun piti päästä pätemään, ja sitte oonkin väärässä :oops: :D syytän tästä farmakologian lehtoria! Tosta oon kyllä kuullu, että porukka vetää jotain 120 mg loperamidia kerralla, mutta oon luullu, että tarvii jonkun boosterin, että läpäisee veri-aivoesteen. Tunnen itseni nyt kyllä tyhmäksi, todella tyhmäksi.
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Mulla oli sama käsitys kun sulla Princeps , tuosta loperamidista.
Joskus suburefloissa syöny pari levyä omepratsolin (huhujen mukaan tehostaa loperamidia) kans.
Ehkä vähän rauhotti sitä fyysistä puolta refloista , kuitenkin niin vähän , että en toista kertaa söis enempää kuin 2-3kpl/pv .
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mikä ois tehokkain tapa väärinkäyttää SUBOXONE FILM 8mg? :roll:
rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff »

renttuni wrote:Mikä ois tehokkain tapa väärinkäyttää SUBOXONE FILM 8mg? :roll:
Eiks nää ihan rännäämällä ja nuuskaamaalla pitäs pelittää niinku subu yleensäkin. Ei tuo filmi sitä rännäämistä estä jos sitä ajat takaa tolla kysymyksellä. Muista fimata!
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

rufftuff wrote:
Eiks nää ihan rännäämällä ja nuuskaamaalla pitäs pelittää niinku subu yleensäkin. Ei tuo filmi sitä rännäämistä estä jos sitä ajat takaa tolla kysymyksellä. Muista fimata!
Eli liotetaan vaan veteen? Sorry jos on tyhmä kysymys, haluan vaan varmistaa. Miten nuuskaamalla muka? Lappu imastaan nenään? :cheers: :roll:
rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff »

renttuni wrote:
rufftuff wrote:
Eli liotetaan vaan veteen? Sorry jos on tyhmä kysymys, haluan vaan varmistaa. Miten nuuskaamalla muka? Lappu imastaan nenään? :cheers: :roll:
En siis niistämistä meinannu :D vaan nuuskaa niinkun vaik pussinuuskaa tms. Eli tuonne huuleen, en tästä tiedä onko tossa mitään väärinkäyttöpotentiaalia kun ite ivnä vaan käyttäny, mut näin oon kuullu siis myös tehtävän filmeillä.

Tota googlen kautta löytyy neuvoja miten väsätään iv. Mut joo veteen liukenee. Ilman fimaustakin jotku näitä heittäny. Mut suositeltavaa fimata niinkun kaikki muukin.
Personaes
OD

Post by Personaes »

rufftuff wrote:Tota googlen kautta löytyy neuvoja miten väsätään iv. Mut joo veteen liukenee. Ilman fimaustakin jotku näitä heittäny. Mut suositeltavaa fimata niinkun kaikki muukin.
Njoo, en kyllä ilman fimausta vitussa vetäis. Se filmi kun menee suussakin sellaiseksi töhnäksi. Voiko näitä siis rännätä jos fimattaa, kokeilitko renttu? Ja ei, en aijo ite rännätä näitä. Ihan mielenkiinnosta vaan.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff »

Personaes wrote:
rufftuff wrote:Tota googlen kautta löytyy neuvoja miten väsätään iv. Mut joo veteen liukenee. Ilman fimaustakin jotku näitä heittäny. Mut suositeltavaa fimata niinkun kaikki muukin.
Njoo, en kyllä ilman fimausta vitussa vetäis. Se filmi kun menee suussakin sellaiseksi töhnäksi. Voiko näitä siis rännätä jos fimattaa, kokeilitko renttu? Ja ei, en aijo ite rännätä näitä. Ihan mielenkiinnosta vaan.
En mä näitä ite oo kauheesti rännäilly, enkä kehota näitä ketään hihattaa. Mut mahdollista se on tosiaan. Ja tosiaan nähny näitä ketkä pumppuun heittää suoraankin. Jokusen kerran tuli vastaan näitä vajaa vuos sitten.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Ai saatana menny iha huomaamatta Norspaneja, Temgesigejä ja Subutexiä pari viikkoa putkee. 1 - 2 mg päiväs teemuja ja subua Laastareita jotai 2 - 5 mg. Nyt sit palelee vähäse ja mikää ei kiinnosta. Toka pv etten oo ottanu. Onneks noin lyhyt putki ni selviän varmaa aika vähäl mut taas huomas mite salakavalaa tääki on, sitä vetää ja miettii et huomen en ota ja sit soitetaa et ota piuhalle subua tai jostai tuleeki rahaa ja sit o menny pari viikkoa bupreis ilma rahaa kaikelisäks enkä oo ees mitää kilikali keikkaa tehny tai vastaavaa. Jostai aina vaan tullu tota paskaa.
Don
Lepakko

Post by Don »

Kaikille jotka kärsivät nenän tukkoisuudesta subun nokituksen vuoksi, hankkikaa nenähuuhtelukannu. Löytää esim. apteekeista ja maksaa alle kympin.
Kannu täyteen kädenlämpöistä vettä, sekaan puolikas teelusikallinen suolaa, sekoitus ja kaato sieraimeen. Ei tunnu yhtään inhottavalta, kun seassa on suolaa.

Mulla auttoi heti ekan kerran jälkeen, enkä herännyt tyypilliseen suun kuivumiseen yöllä. Suosittelen lämpimästi.
poppers
Psykonautti

Post by poppers »

Itellä menee aina refloissa nenä tukkoon ja siihen nenäsumute on kyl ihan ykkönen! Pystyy hengittään.
tajunta laajenee kunnes se hajoaa
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Personaes wrote:
En oo vielä kokeillut, ja en varmaan kokeilekaan kun sublinguaalisesti toimii myös hyvin. Tosin ihan hillitön kutina, ja muistaakseni ennen ei oo mistään opiaateista tullut ainakaan näin pahasti. Oon vetänyt allergialääkkeitä ja kortisonipillereitä vaan lievittävät kutinaa vain vähän. Vie tää kutina fiilikset kyllä aika tehokkaasti pois..
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Kyllä on nykyään huoletonta vedellä tätä kamaa kun tässä vuoden sisällä kahteen otteeseen vierottauduttu tästä aineesta ja molemmilla kerroilla ne niin kutsutut reflat oli todella vähäiset, ei mitään ylitsepääsemätöntä, ei ollut esim yhtään päivää milloin ei olisi voinut salilla käydä vääntämässä kovaa treeniä. Toisella kerralla oli n. 3 vuoden putki takana ja toisella kerralla ~4kk. Päivittäinen annos on suhteellisen vakio 2x2mg (aamulla ja illalla)

Toiset katkolla itki, valitti, oksenteli ja oli todella huonovointisia kun taas itselläni molemmilla kerroilla pahinta oli se toisten valituksien kuuntelu! Myös lääkärit ja hoitajat myös ihmettelivät että kuntouduin/vierottauduin erittäin nopeasti. Mistä tälläiset yksilölliset eroavaisuudet johtuvat? Kuitenkin 4mg/pv iv;nä kun ei ole edes pienimmästä päästä.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

En tiiä kyl xPetu jotkut geenit sul tehnyt elämästä helppoo :D Kyl tollaisen 4 kk käytön vielä händlaakin, mut kolmevuotta käyttöä jokapäivä niin huhuhuuhuuh. Ite olin vuoden putken jälkeen just siinä oksennuskuolema kunnossa... Mut silloin annos loppui kuin seinään hetkessä, enkä ehtinyt edes pudottaan, kun piti 2mgeestä olla ilman. Se nyt ainakin vaikuttaa hitosti ja sit tosiaan tuolloin ei ollut mikään vieroitus päällä vain silloin enemmän kävi vain niin, että kylmä kalkkuna otti miehen kiinni ja subut loppui...

Mut siis lääkkeillä kyl saa aika pitkänkin käytön reflat pois ja sitä monelle jopa suosittelen aina. Ei mun mielestä ole mitään syytä yrittää olla "se kova jätkä joka ei tarttenut apuja" jos ei sit oo flipannut jeesukseen tai muuten vain pidä sitä jotenkin henkisenä matkana tai jonain sellasena.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Mites dexma sun opiaattien/oidien käyttö? Käytätkö nykyään miten? Ootko pitkään käyttänyt? Ootko koukussa?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Personaes wrote:Mites dexma sun opiaattien/oidien käyttö? Käytätkö nykyään miten? Ootko pitkään käyttänyt? Ootko koukussa?
No en enään vedä subua päivittäin, mut välillä tulee aina kuuritettua ja sit kärsiikin heti... Tos nyt tuli esim kipeenä vedettyä subua vähän aikaa, että sain itteni takaisin työkuntoon, että pääsin töitäni tekeen niin nyt siitä sit kärsitään. Muutenkin työ ahdistanut jo pitkään tän homman lopetusta.

Tavoitteena ois kyl tän kuukauden aikana minimoida ton subbarin käyttö niin, että kun duunit loppuu helmikuun puolivälissä niin sit vois pitää pidemmän tauon kaikista oppareistakin. Jatkan tätä tos lopetusketjussa...
Don
Lepakko

Post by Don »

Mulla mennyt nyt vajaa 4kk päivittäin vikan breikin jälkeen, pitäs tässä lopettaa mutta kun vaan joutuu koulussa tekee duunia ja luennoilla käymään yms.
Kaks päivää ilman ollut nyt ja palellu ihan helvetisti, lyrica ja piri auttaneet tosin aika hyvin. Fyysiset oireet silleen ny haittaa, mutta sen jälkeen se henkinen
kamppailu. Millaista se on? Pystyykö nukkumaan normaalisti? Entä ruokahalu? Ei vaan pysty tässä tilanteessa elää monta kuukautta zombina. Toistaalta jos jaksais
sinnitellä niin kauan kunnes joku päivä huomaa voivansa pikkasen paremmin vs eilinen. Sais varmaan lisämotivaatiota hurjasti.

Ei mitään kovin kummosta pitäisi olla edes tiedossa, kun keskimäärin 0,6mg mennyt päivässä nokkaan. Joskus vkl mennyt millikin mutta aika harvoin. Voishan sitä taas olla
pari viikkoa ihan kuosit lyricasta, piristä ja pilvestä, mutta ei se auta kuin akuutisti. Aina sitä palannut bupreen kun pitäny alkaa olee selvin päin.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Don wrote: Fyysiset oireet silleen ny haittaa, mutta sen jälkeen se henkinen
kamppailu. Millaista se on? Pystyykö nukkumaan normaalisti? Entä ruokahalu? Ei vaan pysty tässä tilanteessa elää monta kuukautta zombina. Toistaalta jos jaksais
sinnitellä niin kauan kunnes joku päivä huomaa voivansa pikkasen paremmin vs eilinen. Sais varmaan lisämotivaatiota hurjasti.
Juurikin nukkuminen mul on nykyään sellaista, että aina kaksi peittoa päällä. Ei pysty oleen ilman. Suburefloissa heräilen tosi aikasin ihan vain paskantamaan monta kertaa aamulla. Jos nyt puhutaan siitä vaiheesta, kun akuutti vaihe on mennyt ohi. Ruokahalu on vähän niin ja näin tosi heikko, mut pystyy kummiskin syömään. Enemmän sen ruuan tekeminen ja vääntäminen on hankalaa. Tietyssä vaiheessa refloja on normaalia kyl taas itellä, että syöminen nostaa aina kuumeen hetkeksi...

Mut joo aika kauan kestää tollasia oloja jos on pitkä käyttö päällä.... Tälläkin hetkellä modafiniilla ja lyricalla korjaa tilannetta... :D